Vendsyssel FF

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af frederikshavneren » 27. maj 2018, 18:20

Bohemka skrev:
27. maj 2018, 18:07
Svært ved at forstå den tvetydige holdning herinde. Det er fremragende at de rykker op. Jeg støtter også Hobro i alle andre kampe end når de møder AaB. Stærkt af Nordjylland i disse år
Enig.

Man skal ikke mange år tilbage før det virkede utænkeligt med 3 nordjyske Superliga hold

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Køllen I Møllen » 27. maj 2018, 20:45

Bohemka skrev:
27. maj 2018, 18:07
Svært ved at forstå den tvetydige holdning herinde. Det er fremragende at de rykker op. Jeg støtter også Hobro i alle andre kampe end når de møder AaB. Stærkt af Nordjylland i disse år

Enig. Jeg fatter heller ikke at man som nordjyde ikke er glad for at vi har 3 nordjydske hold I suppen. Det er da fantastisk.
Janteloven eksisterer IKKE!

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af swfc » 27. maj 2018, 21:08

Jeg må sig jeg på kort tid er blevet fan af Jens Bertel Askou. Dedikeret som spiller. Velovervejet og engageret som træner
AaB i hjertet

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af FlæskeFrank » 27. maj 2018, 21:33

Køllen I Møllen skrev:
27. maj 2018, 20:45
Bohemka skrev:
27. maj 2018, 18:07
Svært ved at forstå den tvetydige holdning herinde. Det er fremragende at de rykker op. Jeg støtter også Hobro i alle andre kampe end når de møder AaB. Stærkt af Nordjylland i disse år
Enig. Jeg fatter heller ikke at man som nordjyde ikke er glad for at vi har 3 nordjydske hold I suppen. Det er da fantastisk.
Hvis der rettes mod mit indlæg om, at Vendsyssel er en ringe oprykker, så har jeg intet imod Vendsyssel. Blot de kampe, som jeg har set i foråret har ikke givet mig indtryk af et hold, som er specielt opmuntrende at få i ligaen.

Men når det så er sagt, så er det fint med endnu et nordjysk hold. Det eneste AaB og vi skal holde for øje er, at vi ikke (blot) skal være bedre end Hobro og Vendsyssel for det er vi allerede.
Vi kæmper mod andre mål og begynder vi at fokusere på rivaliseringen mod de to hold, så ender vi med kun at være et mulehår bedre end dem. Vi skal være et mulehår bedre end FCK, FCM og BIF.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Hovedet » 27. maj 2018, 22:13

Bohemka skrev:
27. maj 2018, 18:07
Svært ved at forstå den tvetydige holdning herinde. Det er fremragende at de rykker op. Jeg støtter også Hobro i alle andre kampe end når de møder AaB. Stærkt af Nordjylland i disse år
Det undrer jeg mig da også såre over??? Det er sgu da fedt med 3 nordjyske hold i Superligaen, der ganske vist nu tæller 14 hold, men ikke desto mindre havde denne tanke været komplet absurd for blot en håndfuld år siden. Vendsyssel (OK, charmen havde været større, hvis klubben nu bare havde kaldt sig Hjørring, men det er en anden sag) samler da helt sikkert flere tilskuere end Lyngby, og AaB kommer også til at spare på transportpengene i næste sæson, da hele 10 klubber er fra Jylland, og 2 af dem sågar fra det nære lokalområde.

Selvfølgelig er Vendsyssel og med dem Hobro ikke baseret på kærlighed og kildevand, men hvilke klubber er det i Superligaen? Det er altså landets bedste række. Desuden har Frederikshavn tidligere spillet i landets bedste række og endda med nogle gode resultater, så det er ikke den rene historieløshed, vi har med at gøre. Derudover er det altså tilladt for nye klubber at stikke snuden frem; ellers ville mesterskabet stadig være et slagsmål mellem Frem, B 93, AB, KB, B 1903 og ØB, som vi kendte det i de gode, gamle dage før krigen, og som flere meget historiebevidste brugere af debatsiden tilsyneladende længes tilbage til :-)

Der ligger ganske rigtigt ikke et element af rivalisering mellem AaB, Vendsyssel og Hobro, for det er helt andre mål, AaB skal sætte sig end de to andre nordjyske Superligahold. Dog er det lidt pudsigt, at vi for første gang i Superligaens historie har et hold, der geografisk ligger nordligere placeret end AaB. Det havde jeg fandeme ikke troet, jeg skulle opleve.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af NIN » 27. maj 2018, 22:39

Jeg bliver til gengæld lidt forvirret. Med nu hele tre nordjyske hold i landets bedste række, er vi så stadig hele Nordjyllands hold, eller er der nogle geografiske sorte huller?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Hovedet » 27. maj 2018, 22:51

NIN skrev:
27. maj 2018, 22:39
Jeg bliver til gengæld lidt forvirret. Med nu hele tre nordjyske hold i landets bedste række, er vi så stadig hele Nordjyllands hold, eller er der nogle geografiske sorte huller?
Ja, her har vi en udfordring, jeg lige havde overset. Det næste stykke tid må vi nøjes med at være "Hele Himmerlands og dele af Jammerbugts Hold".

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Hovedet » 27. maj 2018, 22:52

frederikshavneren skrev:
27. maj 2018, 18:02
FlæskeFrank skrev:
27. maj 2018, 17:55
Altså det er om muligt et endnu ringere oprykkerhold end Helsingør.

Skidt for superligaen, men tillykke til Vendsyssel.
Jeg vil tro at Vendsyssel FF er en langt bedre gearet oprykker end FC Helsingør var. Vendsyssel FF har ligget i toppen i flere sæsoner og har derfor langsomt bygget organisationen op, derudover er det en fuldtidsklub.
FC Helsingør virkede ikke som en klub der var klar til Superligaen.

Jeg kan ikke se at det er skidt for Superligaen, nyhedens interesse skal nok sørge for mange tilskuere på Hjørring stadion.

For AaBs vedkommende betyder det at vi mister statussen som landets nordligste Superliga klub
Nedturen vil ingen ende tage for vores klub :-)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Yankee » 28. maj 2018, 09:42

Altså, hvis Middelfart og Svendborg pludselig rykkede op, ville vi jo også synes at OB havde et problem. Selvfølgelig er den en udvikling, AaB skal se alvorligt på, for Nordjylland er ret sparsomt befolket. 600.000 mennesker kan kun understøtte ét, måske to Superliga-hold på lang sigt og AaB skal jo netop leve af at høste alle fodboldressourcerne (penge+talenter) i lokalområdet for at kunne udfordre Københavner-klubberne. Derudover er det selvfølgelig lidt penibelt at endnu et hold fyldt med FCM-lejesvende rykker op. Det havde da været noget sjovere hvis de havde haft Rasmus Thellufsen og Nikolaj Lyngø i startopstillingen igår i stedet for Anderson og Riis.

Omvendt er det ikke akut for AaB:

1) Pengene bag Vendsyssel og Hobro er store, men var nok alligevel ikke havnet i AaB. Faren kan være at mindre sponsorer vælger at lægge deres penge i den helt lokale klub, men for de fleste vil det forhåbentlig være både/og - især fordi der nu kommer en række fede lokalopgør, som AaB virkelig skal gøre noget ud af at markedsføre.

2) På talentsiden er hverken Vendsyssel eller Hobro konkurrenter. Det er selvfølgelig lidt kritisk at Vendsyssel nu går ind under brancheaftalen og dermed bedre kan holde på egne talenter, men det er på ingen måde kritisk for AaB indtil videre.

3) Ift. FCM må man jo sige at de kun har fået marginalt gavn af deres mange udlejninger til 1. division. De har haft kæmpe gavn af at sende Mads Døhr til Horsens, men vi har ikke set ret mange FCM-spillere blive lejet ud til 1. division og komme succesfuldt tilbage i deres Superliga-trup. Det er ikke noget stort tab, selvom AaB afgjort godt kunne bruge de lokale klubber bedre til at udvikle de talenter, der går lidt i stå.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af FIDEL » 28. maj 2018, 10:02

NIN skrev:
27. maj 2018, 22:39
Jeg bliver til gengæld lidt forvirret. Med nu hele tre nordjyske hold i landets bedste række, er vi så stadig hele Nordjyllands hold, eller er der nogle geografiske sorte huller?
Det der hele Nordjyllands hold klinger satme så hult..! Kan godt være det giver mening rent samarbejdsmæssigt med alle de små klubber, men ellers forsømmer AaB i stor stil at udnytte potentialet tilskuermæssigt i Nordjylland.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Pastorius » 28. maj 2018, 10:26

Yankee skrev:
28. maj 2018, 09:42
Altså, hvis Middelfart og Svendborg pludselig rykkede op, ville vi jo også synes at OB havde et problem. Selvfølgelig er den en udvikling, AaB skal se alvorligt på, for Nordjylland er ret sparsomt befolket. 600.000 mennesker kan kun understøtte ét, måske to Superliga-hold på lang sigt og AaB skal jo netop leve af at høste alle fodboldressourcerne (penge+talenter) i lokalområdet for at kunne udfordre Københavner-klubberne. Derudover er det selvfølgelig lidt penibelt at endnu et hold fyldt med FCM-lejesvende rykker op. Det havde da været noget sjovere hvis de havde haft Rasmus Thellufsen og Nikolaj Lyngø i startopstillingen igår i stedet for Anderson og Riis.

Omvendt er det ikke akut for AaB:

1) Pengene bag Vendsyssel og Hobro er store, men var nok alligevel ikke havnet i AaB. Faren kan være at mindre sponsorer vælger at lægge deres penge i den helt lokale klub, men for de fleste vil det forhåbentlig være både/og - især fordi der nu kommer en række fede lokalopgør, som AaB virkelig skal gøre noget ud af at markedsføre.

2) På talentsiden er hverken Vendsyssel eller Hobro konkurrenter. Det er selvfølgelig lidt kritisk at Vendsyssel nu går ind under brancheaftalen og dermed bedre kan holde på egne talenter, men det er på ingen måde kritisk for AaB indtil videre.

3) Ift. FCM må man jo sige at de kun har fået marginalt gavn af deres mange udlejninger til 1. division. De har haft kæmpe gavn af at sende Mads Døhr til Horsens, men vi har ikke set ret mange FCM-spillere blive lejet ud til 1. division og komme succesfuldt tilbage i deres Superliga-trup. Det er ikke noget stort tab, selvom AaB afgjort godt kunne bruge de lokale klubber bedre til at udvikle de talenter, der går lidt i stå.
Befolkningsgrundlaget i Nordjylland mener jeg er underordnet, men det er økonomien selvfølgelig ikke. Som du siger er det dog ret sikkert ikke de samme penge.

Min kæphest er at det allerbedste der kan ske for et fodboldhold er en stærk rival. Jeg tænker ikke hverken Vendsyssel, Hobro, eller for densags skyld Randers eller Viborg har potentialet til at blive det.

De bedste bud lige nu er AGF og FCM, hvoraf AGF ville være klart sjovest. Vi har dog set (med GF) at det ikke dur at slå det op som en mediebegivenhed. Det er nødt til at vokse sig stort af sig selv. FCM ville hellere lege med Viborg, som deres ultimative arvefjende.

...så alt i alt er vores nærmeste fremtid nok knyttet til at drille de store klubber i København, og for de fleste stikker modsætningen til København og særligt Brøndby nok også dybere end foragten for plastikklubben på Heden. Det gjorde den i hvert fald her, og var jeg i tvivl inden, så var den i hvert fald væk, da man kunne mærke fryden ved at stikke en kæp i hjulet for Zorninger, BIF og (særligt) Viasat.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Yankee » 28. maj 2018, 12:27

Pastorius skrev:
28. maj 2018, 10:26

Befolkningsgrundlaget i Nordjylland mener jeg er underordnet, men det er økonomien selvfølgelig ikke. Som du siger er det dog ret sikkert ikke de samme penge.

Min kæphest er at det allerbedste der kan ske for et fodboldhold er en stærk rival. Jeg tænker ikke hverken Vendsyssel, Hobro, eller for densags skyld Randers eller Viborg har potentialet til at blive det.

De bedste bud lige nu er AGF og FCM, hvoraf AGF ville være klart sjovest. Vi har dog set (med GF) at det ikke dur at slå det op som en mediebegivenhed. Det er nødt til at vokse sig stort af sig selv. FCM ville hellere lege med Viborg, som deres ultimative arvefjende.

...så alt i alt er vores nærmeste fremtid nok knyttet til at drille de store klubber i København, og for de fleste stikker modsætningen til København og særligt Brøndby nok også dybere end foragten for plastikklubben på Heden. Det gjorde den i hvert fald her, og var jeg i tvivl inden, så var den i hvert fald væk, da man kunne mærke fryden ved at stikke en kæp i hjulet for Zorninger, BIF og (særligt) Viasat.
Det har du helt sikkert ret i. Det der Midtjylland-Viborg-forhold er jo også dybt overvurderet. Der kommer ikke ret mange til de kampe og det er kun bag de to mål at folk går særligt op i det. Midtjylland definerer sig jo netop også som rival til København og Brøndby.

Lige hvad angår Vendsyssel, så bør man hellere satse på at få lavet to kæmpe folkefester ud af det. Det er ikke nok med en Facebook-video og en hoppeborg ude foran stadion - man skal altså have gang i både kommuner, tv-stationer og partnere i god tid og have lavet nogle store arrangementer, der som minimum kan fylde de to stadions op og gerne også inddrage hele byen i kampugen. Den skal altså have lidt Kasi-Jesper til de to kampe.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af MrBangDK » 28. maj 2018, 12:30

Yankee skrev:
28. maj 2018, 12:27
Pastorius skrev:
28. maj 2018, 10:26

Befolkningsgrundlaget i Nordjylland mener jeg er underordnet, men det er økonomien selvfølgelig ikke. Som du siger er det dog ret sikkert ikke de samme penge.

Min kæphest er at det allerbedste der kan ske for et fodboldhold er en stærk rival. Jeg tænker ikke hverken Vendsyssel, Hobro, eller for densags skyld Randers eller Viborg har potentialet til at blive det.

De bedste bud lige nu er AGF og FCM, hvoraf AGF ville være klart sjovest. Vi har dog set (med GF) at det ikke dur at slå det op som en mediebegivenhed. Det er nødt til at vokse sig stort af sig selv. FCM ville hellere lege med Viborg, som deres ultimative arvefjende.

...så alt i alt er vores nærmeste fremtid nok knyttet til at drille de store klubber i København, og for de fleste stikker modsætningen til København og særligt Brøndby nok også dybere end foragten for plastikklubben på Heden. Det gjorde den i hvert fald her, og var jeg i tvivl inden, så var den i hvert fald væk, da man kunne mærke fryden ved at stikke en kæp i hjulet for Zorninger, BIF og (særligt) Viasat.
Det har du helt sikkert ret i. Det der Midtjylland-Viborg-forhold er jo også dybt overvurderet. Der kommer ikke ret mange til de kampe og det er kun bag de to mål at folk går særligt op i det. Midtjylland definerer sig jo netop også som rival til København og Brøndby.

Lige hvad angår Vendsyssel, så bør man hellere satse på at få lavet to kæmpe folkefester ud af det. Det er ikke nok med en Facebook-video og en hoppeborg ude foran stadion - man skal altså have gang i både kommuner, tv-stationer og partnere i god tid og have lavet nogle store arrangementer, der som minimum kan fylde de to stadions op og gerne også inddrage hele byen i kampugen. Den skal altså have lidt Kasi-Jesper til de to kampe.
Til trods for at min fødeby er Hjørring, har jeg simpelthen ikke noget kendskab til byens størrelse, opland etc. Er det realistisk, at der kommer mange til deres kampe? er det ikke noget lig Lyngby, hvor de max mønstrer 2-3.000 tilskuere til de store kampe?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af NIN » 28. maj 2018, 12:45

MrBangDK skrev:
28. maj 2018, 12:30
Yankee skrev:
28. maj 2018, 12:27
Pastorius skrev:
28. maj 2018, 10:26

Befolkningsgrundlaget i Nordjylland mener jeg er underordnet, men det er økonomien selvfølgelig ikke. Som du siger er det dog ret sikkert ikke de samme penge.

Min kæphest er at det allerbedste der kan ske for et fodboldhold er en stærk rival. Jeg tænker ikke hverken Vendsyssel, Hobro, eller for densags skyld Randers eller Viborg har potentialet til at blive det.

De bedste bud lige nu er AGF og FCM, hvoraf AGF ville være klart sjovest. Vi har dog set (med GF) at det ikke dur at slå det op som en mediebegivenhed. Det er nødt til at vokse sig stort af sig selv. FCM ville hellere lege med Viborg, som deres ultimative arvefjende.

...så alt i alt er vores nærmeste fremtid nok knyttet til at drille de store klubber i København, og for de fleste stikker modsætningen til København og særligt Brøndby nok også dybere end foragten for plastikklubben på Heden. Det gjorde den i hvert fald her, og var jeg i tvivl inden, så var den i hvert fald væk, da man kunne mærke fryden ved at stikke en kæp i hjulet for Zorninger, BIF og (særligt) Viasat.
Det har du helt sikkert ret i. Det der Midtjylland-Viborg-forhold er jo også dybt overvurderet. Der kommer ikke ret mange til de kampe og det er kun bag de to mål at folk går særligt op i det. Midtjylland definerer sig jo netop også som rival til København og Brøndby.

Lige hvad angår Vendsyssel, så bør man hellere satse på at få lavet to kæmpe folkefester ud af det. Det er ikke nok med en Facebook-video og en hoppeborg ude foran stadion - man skal altså have gang i både kommuner, tv-stationer og partnere i god tid og have lavet nogle store arrangementer, der som minimum kan fylde de to stadions op og gerne også inddrage hele byen i kampugen. Den skal altså have lidt Kasi-Jesper til de to kampe.
Til trods for at min fødeby er Hjørring, har jeg simpelthen ikke noget kendskab til byens størrelse, opland etc. Er det realistisk, at der kommer mange til deres kampe? er det ikke noget lig Lyngby, hvor de max mønstrer 2-3.000 tilskuere til de store kampe?
Godt spørgsmål. Vendsyssel kommer næppe til at bidrage med meget, hverken sportslig eller på tilskuerfronten.

Hobro lå på ca. 1.600 da de senest vandt 1. division og løftede så det tal med ca. 1000 i SL. Der bor omkring 11.000 i Hobro

Vendsyssel har haft et tilskuertal i denne sæson på imponerende 1079 i gennemsnit (en forbedring fra året før, hvor det var 951). I Hjørring har omkring 25.000 sjæle til huse. I øvrigt ca. samme antal som blev dræbt i Mexico sidste år. Sådan er der så meget.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Yankee » 28. maj 2018, 12:54

MrBangDK skrev:
28. maj 2018, 12:30

Til trods for at min fødeby er Hjørring, har jeg simpelthen ikke noget kendskab til byens størrelse, opland etc. Er det realistisk, at der kommer mange til deres kampe? er det ikke noget lig Lyngby, hvor de max mønstrer 2-3.000 tilskuere til de store kampe?
Vendsyssel trak 5-6.000 da de mødte København i pokalen sidste år, så det er meget på niveau med Lyngby.

Det vil også bare for AaB være enormt givende at få fyldt Aalborg Stadion ud. Og ikke bare "udsolgt" med 9.400 tilskuere, men komplet udsolgt med 13.800 tilskuere på lægterne og et storskærmsarrangement udenfor. Det er alletiders mulighed for at give folk en kanon oplevelse på stadion og skabe en fantastisk ramme til TV og sponsorer også. Jeg frygter virkelig at AaB kører et eller andet slattent setup med et par playstations og en hoppeborg til pre-match og så regner med at folk kommer af sig selv. Det gør de altså ikke. Det her er en ekstraordinær kamp for AaB og skal gøres til et kæmpe event.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Fabbe » 28. maj 2018, 15:01

Alt hvad Yankee siger i denne tråd...

En god træner siger til sit hold, at det er en kamp som alle andre, men det behøver resten af en organisation ikke at sige. Derfor skal man se mulighederne i sådan et møde og få så meget ud af dem som muligt.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af FlæskeFrank » 28. maj 2018, 18:01

Yankee skrev:
28. maj 2018, 12:27
Lige hvad angår Vendsyssel, så bør man hellere satse på at få lavet to kæmpe folkefester ud af det. Det er ikke nok med en Facebook-video og en hoppeborg ude foran stadion - man skal altså have gang i både kommuner, tv-stationer og partnere i god tid og have lavet nogle store arrangementer, der som minimum kan fylde de to stadions op og gerne også inddrage hele byen i kampugen. Den skal altså have lidt Kasi-Jesper til de to kampe.
Lige i denne kamp tænker jeg faktisk, at det er rigtig godt tænkt. Vi kommer formentlig aldrig til at "hade" Hjørring, for der er al for stor forskel på de to klubber. Så træk den anden vej og brug glæden som trækplaster.

Det er jo også vigtig her, at der faktisk er en del tilskuere i Hjørring, som ikke er vant til "superliga-oplevelsen" og måske bakker lidt, når alle fodboldbøllerne kommer. Men hvis der er en fælles god stemning, så vil det måske være et tilløbsstykke og dermed "vinde" dem over på vores side, når Vendsyssel er rykket ned.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Jakobsen » 28. maj 2018, 21:33

Jeg synes tre Nordjyske Superligahold er to for meget. Hvorfor? Fordi de to andre i princippet tager penge fra AaBs potentielle marked. Nordjylland er ikke stort nok til tre Superligaklubber og jeg vil hellere have et AaB der tager hele skidtet og er så tæt som muligt på toppen end jeg vil på away til Hjørring. Jeg synes vi har federe opgør mod BIF, FCK, VFF og AGF end vi vil få mod et ret identitetsløst hold fra Hjørring. At begynde at blæse det op til et derby får jo FCMs opblæsning af FCM - Viborg til at ligne Old Firm. Når hele to klubber fra vores region der indtil for to år siden kun var gearet til at spille 2. division har kunnet opbygge så godt fundament så har vi altså sovet i timen ifht. at få sponsorerne til at smide pengene i AaB i højere grad.

Derudover synes jeg bare ikke Vendsyssel konstruktionen er fed. De har dårligt en spiller af egen avl eller en spiller der har været der i mere end 2 sæsoner. Det er et hold sammensat til lejligheden og det har jeg svært ved at se charmen i. Der synes jeg der er meget mere charme i noget af det Hobro var og stadig har noget af. Derudover synes jeg ikke det er troværdigt at Hjørring kalder sig for Vendsyssel. Jeg tror ærligtalt ikke du får folk fra Frederikshavn, Dronninglund, Skagen osv. til at tage på Hjørring Stadion i tusindvis. Vendsyssel er lige så intetsigende som det hedengange FC Vestsjælland. Havde det været mere ala. Hobro havde jeg syntes det var charmerende de kom i Superligaen, men jeg kan virkelig ikke se charmen i projektet. Det ligner mest af alt et hold der udelukkende er sat i verden til at sælge spillere så der kan puttes penge i ejernes lommer.

Derudover synes jeg egentlig bare ikke, at den bedste række i vores land skal befolkes af bondeklubber som Helsingør, Hobro, HB Køge eller Vendsyssel. Bevares det var da meget sjovt når de rykkede op en enkelt sæson i det gamle format, men der skal ikke være flere af dem på en gang. Formålet med Superligaen må trods være at niveauet er så højt som muligt så dansk fodbold udvikler så gode spilleres om muligt og klubholdene kan gøre det bedst muligt i Europa. Man kan dog selvfølgelig ikke bebredje de små klubber, at de rykker op da det er en logisk konsekvens af at "midten" af den gamle 1. division nu er toppen efter strukturen er ændret. For Superligaens og dansk fodbold skyld havde jeg dog meget meg hellere set Viborg rykke op da der har meget bedre chance for at stille et slagkraftigt hold og vi har nogle fede aways der.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Fabbe » 28. maj 2018, 21:38

Men det andet spørgsmål, som rumsterer herinde: Er Vendsyssel FF værdige vort had?

Godt spørgsmål. Lige nu er de bare irriterende. Lige som hvepse. Gider de også at stikke, så skal jeg slet ikke afvise noget.

Måske er det svært for en søndenfjords at se det store problem. Men en indfødt og taknemlig vendelbo som jeg, kan.

Fra jeg var bette bemærkede jeg straks, når man kørte igennem Hjørring (og dét var sjældent. Hvad i alverden skulle man der?), at byen elskede smagen af sig selv om "Vendsyssels centrum" eller hvad midtbyens butiksskilte skrev for trafikanternes åsyn.

Jeg forstod straks, at i Hjørring betyder begrebet Vendsyssel én ting. I resten af Vendsyssel noget andet.

Hjørring - tænkte jeg allerede som bette - var jo ikke noget centrum. Hjørring lå jo langt oppe i hjørnet. Hjørning, skulle det hedde.

I Hjørring betyder Vendsyssel Hjørring og omegn. I resten af Vendsyssel betyder det også Ulsted, Pandrup, Flauenskjold og Aalbæk.

Det er såmænd bare en gammel, forløjet opfattelse, der går igen med navnet på dette fodboldhold. Det samler Hjørring og omegn: Eller sagt på hjørringensisk: Vendsyssel (som altså ikke er Vendsyssel).

Hvis der er nogen, som slet, slet ikke vil samles af de hjørringensere, er det især Frederikshavn, som vi har pølet med til ishockey i nogle årtier.

Begejstringen rækker måske til Vrå, Tårs og Sindal. Så hører den op. Og der er flere vendelboer, der holder med AaB. Og for at være realistisk: Sikkert endnu flere, som - åh mavesyre - holder med bærmen.

Jeg er taknemlig vendelbo. Opvokset 10 km fra Kastetvej. 50 km fra Femhøje.

Derfor var det også som en underlig drøm, hvor alt muligt nonsens kan ske, sådan at se en flok barmavede hjørringensere tænde nødblus på Youtube og skråle "Åh Vend-sys-sel!" Jeg kunne næsten skråle med.

Og sådan har det nok altid været at komme fra Liverpool, elske Everton og høre nogle skråle "wæ låv yo Læverpool - wæ då". Man kan næsten ikke være uenig i det, der synges. Og det er lige præcis problemet.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Hovedet » 28. maj 2018, 21:48

Yankee skrev:
28. maj 2018, 12:54
MrBangDK skrev:
28. maj 2018, 12:30

Til trods for at min fødeby er Hjørring, har jeg simpelthen ikke noget kendskab til byens størrelse, opland etc. Er det realistisk, at der kommer mange til deres kampe? er det ikke noget lig Lyngby, hvor de max mønstrer 2-3.000 tilskuere til de store kampe?
Vendsyssel trak 5-6.000 da de mødte København i pokalen sidste år, så det er meget på niveau med Lyngby.

Det vil også bare for AaB være enormt givende at få fyldt Aalborg Stadion ud. Og ikke bare "udsolgt" med 9.400 tilskuere, men komplet udsolgt med 13.800 tilskuere på lægterne og et storskærmsarrangement udenfor. Det er alletiders mulighed for at give folk en kanon oplevelse på stadion og skabe en fantastisk ramme til TV og sponsorer også. Jeg frygter virkelig at AaB kører et eller andet slattent setup med et par playstations og en hoppeborg til pre-match og så regner med at folk kommer af sig selv. Det gør de altså ikke. Det her er en ekstraordinær kamp for AaB og skal gøres til et kæmpe event.
Gode tanker, men samtidig utrolig afhængig af de omstændigheder, kampen afvikles under; mange af kampene afvikles som bekendt om vinteren (mens turneringen så står stille i sommermånederne!), og et opgør mellem AaB og Vendsyssel i februar, mens sneen daler nedover grønsværen, og AaB roder rundt i midterfeltet som de senere år, vil aldrig trække bare i nærheden af udsolgt. Jeg håber, at kampen afvikles i f.eks. august eller september, hvilket i sig selv vil give et helt andet afsæt til en fornøjelig oplevelse som de to Hobrokampe tilbage i 2014.

Faktisk blev der jo meldt "totalt udsolgt" til kampen mod Hobro tilbage i oktober 2014, selv om der i praksis kun dukkede knap 10.000 tilskuere op. Allan Gaarde har jo også udtrykt frustration over det forhold, men det er tilsyneladende et uløseligt problem. Uhyggeligt nok har vi ikke haft en - på papiret - udsolgt kamp siden da.

Man kan godt trække på smilebåndet af FCM-Viborg, men ikke desto mindre er det faktisk lykkedes for vore kære ulvevenner at tale dette endda sporadisk afviklede opgør op som en ubestridt nr. 2 i landet efter FCK-Brøndby. Vi må altså bare tilstå, at de kan et eller andet på heden, vi ikke mestrer.

Besvar