Vendsyssel FF

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Eksil » 10. jan 2015, 11:11

Yankee skrev:Frederikshavneren har dog helt ret i, at det på ingen måde er i AaBs interesse at Vendsyssel vokser sig mere og mere interessant. Rent sportsligt ville det måske være godt med endnu en fuldtidsklub i regionen, men i forhold til sponsorer er det problematisk hvis for mange af de lokale sponsorkroner havner deroppe. Hvis de kom til AaB kunne de jo sponsorere endnu bedre spillere og samtidig få adgang til et langt bedre erhvervsnetværk.
Jeg tvivler på det er et nulsumsspil. Var de kroner ikke gået til Hjørring betyder det ikke, at de var røget til Aalborg.

Omkring "erhvervsnetværk" så er det vel hvad rigmænd fortæller dem selv og deres koner, om hvorfor de "investerer" i fodbold, men vi ved jo alle godt at der ikke findes en dårligere forretning end sport.

Det kunne være fedt, hvis nogen betalte en spiller til AaB, men som også diskuteret andre steder, så tror jeg klubben har trukket hårdt på deres støtter de seneste år.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Pastorius » 10. jan 2015, 14:32

Eksil skrev:
Yankee skrev:Frederikshavneren har dog helt ret i, at det på ingen måde er i AaBs interesse at Vendsyssel vokser sig mere og mere interessant. Rent sportsligt ville det måske være godt med endnu en fuldtidsklub i regionen, men i forhold til sponsorer er det problematisk hvis for mange af de lokale sponsorkroner havner deroppe. Hvis de kom til AaB kunne de jo sponsorere endnu bedre spillere og samtidig få adgang til et langt bedre erhvervsnetværk.
Jeg tvivler på det er et nulsumsspil. Var de kroner ikke gået til Hjørring betyder det ikke, at de var røget til Aalborg.

Omkring "erhvervsnetværk" så er det vel hvad rigmænd fortæller dem selv og deres koner, om hvorfor de "investerer" i fodbold, men vi ved jo alle godt at der ikke findes en dårligere forretning end sport.

Det kunne være fedt, hvis nogen betalte en spiller til AaB, men som også diskuteret andre steder, så tror jeg klubben har trukket hårdt på deres støtter de seneste år.
Helt enig.

En stærk konkurrent, gerne i nærområdet, der også har os som hovedkonkurrent, vil måske være irriterende, men på sigt vil det absolut være gavnligt. Det vil øge interessen for fodbold i Nordjylland og det vil mindske antallet af Nordjyder der vender sig mod Sjælland for at finde deres yndlingshold.

Det der er brug for i Nordjylland er en større kage at dele. Det er faste, stabile indtægter. Det kunne selvfølgelig være fra en rig enesponsor der ikke mister interessen efter kort tid, men bedst ville det selvfølgelig være at det var entré- og sponsorindtægter etc. som vi kan hente år efter år, og det er det fundament AaB pt. prøver at bygge op.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af frederikshavneren » 10. jan 2015, 14:55

Pastorius skrev:
Eksil skrev:
Yankee skrev:Frederikshavneren har dog helt ret i, at det på ingen måde er i AaBs interesse at Vendsyssel vokser sig mere og mere interessant. Rent sportsligt ville det måske være godt med endnu en fuldtidsklub i regionen, men i forhold til sponsorer er det problematisk hvis for mange af de lokale sponsorkroner havner deroppe. Hvis de kom til AaB kunne de jo sponsorere endnu bedre spillere og samtidig få adgang til et langt bedre erhvervsnetværk.
Jeg tvivler på det er et nulsumsspil. Var de kroner ikke gået til Hjørring betyder det ikke, at de var røget til Aalborg.

Omkring "erhvervsnetværk" så er det vel hvad rigmænd fortæller dem selv og deres koner, om hvorfor de "investerer" i fodbold, men vi ved jo alle godt at der ikke findes en dårligere forretning end sport.

Det kunne være fedt, hvis nogen betalte en spiller til AaB, men som også diskuteret andre steder, så tror jeg klubben har trukket hårdt på deres støtter de seneste år.
Helt enig.

En stærk konkurrent, gerne i nærområdet, der også har os som hovedkonkurrent, vil måske være irriterende, men på sigt vil det absolut være gavnligt. Det vil øge interessen for fodbold i Nordjylland og det vil mindske antallet af Nordjyder der vender sig mod Sjælland for at finde deres yndlingshold.

Det der er brug for i Nordjylland er en større kage at dele. Det er faste, stabile indtægter. Det kunne selvfølgelig være fra en rig enesponsor der ikke mister interessen efter kort tid, men bedst ville det selvfølgelig være at det var entré- og sponsorindtægter etc. som vi kan hente år efter år, og det er det fundament AaB pt. prøver at bygge op.
Som skrevet tidligere så er jeg overbevist om at Vendsyssel FF nok skal rykke op en af de kommende sæsoner. Det bliver nok ikke i denne, men næste sæson ser da bestemt ikke umulig ud hvis Silkeborg og Slagelse rykker ned.

På mange måder kan jeg sagtens se det positive i hvis Vendsyssel rykker op, det vil betyde nogle rigtig spændende lokalopgør. Jeg har det ikke helt på samme måde med Hobro, hvis vi skal være ærlig så er kampene mod Randers nok større for Hobro end kampene mod AaB.

Hobros og Vendsyssels succes er på den anden side ikke uden faldgruber for AaB. Helt oplagt risikerer det at koste tilskuere og sponsorer da himmerlændinge og vendelboere begynder at følge deres lokale hold fremfor AaB. Der hvor jeg ser den største fare for AaB er på talentfronten. Vi har stort fokus på talenterne hvilket på imponerende vis har resulteret i kæmpe succes, men den nordjyske talentmasse er begrænset. Hidtil har Hobro og Vendsyssel baseret deres succes på at hente spillere i hobetal, men hvis de får opbygget et godt talent setup så er det da klart en trussel. Hidtil har de største nordjyske talenter valgt AaB, her kan bl.a. nævnes Nicolaj Thomsen (Skagen), Moses Opondo (Skagen), brødrene Ahlmann (Brønderslev) mv.

De største talenter vil forhåbentlig fremover stadigvæk vælge AaB, men det kan ikke længere regnes som en selvfølge.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Arendt » 10. jan 2015, 17:51

frederikshavneren skrev:
Pastorius skrev:
Eksil skrev:
Yankee skrev:Frederikshavneren har dog helt ret i, at det på ingen måde er i AaBs interesse at Vendsyssel vokser sig mere og mere interessant. Rent sportsligt ville det måske være godt med endnu en fuldtidsklub i regionen, men i forhold til sponsorer er det problematisk hvis for mange af de lokale sponsorkroner havner deroppe. Hvis de kom til AaB kunne de jo sponsorere endnu bedre spillere og samtidig få adgang til et langt bedre erhvervsnetværk.
Jeg tvivler på det er et nulsumsspil. Var de kroner ikke gået til Hjørring betyder det ikke, at de var røget til Aalborg.

Omkring "erhvervsnetværk" så er det vel hvad rigmænd fortæller dem selv og deres koner, om hvorfor de "investerer" i fodbold, men vi ved jo alle godt at der ikke findes en dårligere forretning end sport.

Det kunne være fedt, hvis nogen betalte en spiller til AaB, men som også diskuteret andre steder, så tror jeg klubben har trukket hårdt på deres støtter de seneste år.
Helt enig.

En stærk konkurrent, gerne i nærområdet, der også har os som hovedkonkurrent, vil måske være irriterende, men på sigt vil det absolut være gavnligt. Det vil øge interessen for fodbold i Nordjylland og det vil mindske antallet af Nordjyder der vender sig mod Sjælland for at finde deres yndlingshold.

Det der er brug for i Nordjylland er en større kage at dele. Det er faste, stabile indtægter. Det kunne selvfølgelig være fra en rig enesponsor der ikke mister interessen efter kort tid, men bedst ville det selvfølgelig være at det var entré- og sponsorindtægter etc. som vi kan hente år efter år, og det er det fundament AaB pt. prøver at bygge op.
Som skrevet tidligere så er jeg overbevist om at Vendsyssel FF nok skal rykke op en af de kommende sæsoner. Det bliver nok ikke i denne, men næste sæson ser da bestemt ikke umulig ud hvis Silkeborg og Slagelse rykker ned.

På mange måder kan jeg sagtens se det positive i hvis Vendsyssel rykker op, det vil betyde nogle rigtig spændende lokalopgør. Jeg har det ikke helt på samme måde med Hobro, hvis vi skal være ærlig så er kampene mod Randers nok større for Hobro end kampene mod AaB.

Hobros og Vendsyssels succes er på den anden side ikke uden faldgruber for AaB. Helt oplagt risikerer det at koste tilskuere og sponsorer da himmerlændinge og vendelboere begynder at følge deres lokale hold fremfor AaB. Der hvor jeg ser den største fare for AaB er på talentfronten. Vi har stort fokus på talenterne hvilket på imponerende vis har resulteret i kæmpe succes, men den nordjyske talentmasse er begrænset. Hidtil har Hobro og Vendsyssel baseret deres succes på at hente spillere i hobetal, men hvis de får opbygget et godt talent setup så er det da klart en trussel. Hidtil har de største nordjyske talenter valgt AaB, her kan bl.a. nævnes Nicolaj Thomsen (Skagen), Moses Opondo (Skagen), brødrene Ahlmann (Brønderslev) mv.

De største talenter vil forhåbentlig fremover stadigvæk vælge AaB, men det kan ikke længere regnes som en selvfølge.
Hvis vi stiller de intense lokalopgør imod vores fremtidige talentudvikling, så vil det være helt katastrofalt. Vi har stor succes med vores talentudvikling, fordi vi har hele Nordjyllands geografiske område at plukke fra. Det betyder, at de bedste spillere i U10 til U15 bliver plukket til at spille for AaB's bedste ungdomshold. Et eksempel på dette er Nikolaj Thomsen, som kom på AaB college og startede på 3. holdet i sin årgang. Hvis Vendsyssel lå i Superligaen, ville det være sandsynligt, at hvis de tog kontakt til Thomsen, så ville han spille på deres førstehold fremfor vores 3. hold, hvorfor vi ville have mistet en spiller, som p.t er vores største talent. Et andet eksempel er Jannik Pohl, som spiller på U19 landsholdet og har været i truppen flere gange i dette efterår. Han kommer fra Hjørring, og det er sandsynligt, at han ikke ville skifte til AaB, da han strengt nødvendigt er nødt til at skifte for at få sparring.

Dette er kun gisninger, men en talentkrig i Nordjylland er på ingen måde til gavn for AaB. Slet ikke når det er meldt ud fra den sportslige ledelse, at vi skal satse på vores talentudvikling fremadrettet!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Pastorius » 10. jan 2015, 17:54

Arendt skrev:
frederikshavneren skrev:
Pastorius skrev:
Eksil skrev:
Yankee skrev:Frederikshavneren har dog helt ret i, at det på ingen måde er i AaBs interesse at Vendsyssel vokser sig mere og mere interessant. Rent sportsligt ville det måske være godt med endnu en fuldtidsklub i regionen, men i forhold til sponsorer er det problematisk hvis for mange af de lokale sponsorkroner havner deroppe. Hvis de kom til AaB kunne de jo sponsorere endnu bedre spillere og samtidig få adgang til et langt bedre erhvervsnetværk.
Jeg tvivler på det er et nulsumsspil. Var de kroner ikke gået til Hjørring betyder det ikke, at de var røget til Aalborg.

Omkring "erhvervsnetværk" så er det vel hvad rigmænd fortæller dem selv og deres koner, om hvorfor de "investerer" i fodbold, men vi ved jo alle godt at der ikke findes en dårligere forretning end sport.

Det kunne være fedt, hvis nogen betalte en spiller til AaB, men som også diskuteret andre steder, så tror jeg klubben har trukket hårdt på deres støtter de seneste år.
Helt enig.

En stærk konkurrent, gerne i nærområdet, der også har os som hovedkonkurrent, vil måske være irriterende, men på sigt vil det absolut være gavnligt. Det vil øge interessen for fodbold i Nordjylland og det vil mindske antallet af Nordjyder der vender sig mod Sjælland for at finde deres yndlingshold.

Det der er brug for i Nordjylland er en større kage at dele. Det er faste, stabile indtægter. Det kunne selvfølgelig være fra en rig enesponsor der ikke mister interessen efter kort tid, men bedst ville det selvfølgelig være at det var entré- og sponsorindtægter etc. som vi kan hente år efter år, og det er det fundament AaB pt. prøver at bygge op.
Som skrevet tidligere så er jeg overbevist om at Vendsyssel FF nok skal rykke op en af de kommende sæsoner. Det bliver nok ikke i denne, men næste sæson ser da bestemt ikke umulig ud hvis Silkeborg og Slagelse rykker ned.

På mange måder kan jeg sagtens se det positive i hvis Vendsyssel rykker op, det vil betyde nogle rigtig spændende lokalopgør. Jeg har det ikke helt på samme måde med Hobro, hvis vi skal være ærlig så er kampene mod Randers nok større for Hobro end kampene mod AaB.

Hobros og Vendsyssels succes er på den anden side ikke uden faldgruber for AaB. Helt oplagt risikerer det at koste tilskuere og sponsorer da himmerlændinge og vendelboere begynder at følge deres lokale hold fremfor AaB. Der hvor jeg ser den største fare for AaB er på talentfronten. Vi har stort fokus på talenterne hvilket på imponerende vis har resulteret i kæmpe succes, men den nordjyske talentmasse er begrænset. Hidtil har Hobro og Vendsyssel baseret deres succes på at hente spillere i hobetal, men hvis de får opbygget et godt talent setup så er det da klart en trussel. Hidtil har de største nordjyske talenter valgt AaB, her kan bl.a. nævnes Nicolaj Thomsen (Skagen), Moses Opondo (Skagen), brødrene Ahlmann (Brønderslev) mv.

De største talenter vil forhåbentlig fremover stadigvæk vælge AaB, men det kan ikke længere regnes som en selvfølge.
Hvis vi stiller de intense lokalopgør imod vores fremtidige talentudvikling, så vil det være helt katastrofalt. Vi har stor succes med vores talentudvikling, fordi vi har hele Nordjyllands geografiske område at plukke fra. Det betyder, at de bedste spillere i U10 til U15 bliver plukket til at spille for AaB's bedste ungdomshold. Et eksempel på dette er Nikolaj Thomsen, som kom på AaB college og startede på 3. holdet i sin årgang. Hvis Vendsyssel lå i Superligaen, ville det være sandsynligt, at hvis de tog kontakt til Thomsen, så ville han spille på deres førstehold fremfor vores 3. hold, hvorfor vi ville have mistet en spiller, som p.t er vores største talent. Et andet eksempel er Jannik Pohl, som spiller på U19 landsholdet og har været i truppen flere gange i dette efterår. Han kommer fra Hjørring, og det er sandsynligt, at han ikke ville skifte til AaB, da han strengt nødvendigt er nødt til at skifte for at få sparring.

Dette er kun gisninger, men en talentkrig i Nordjylland er på ingen måde til gavn for AaB. Slet ikke når det er meldt ud fra den sportslige ledelse, at vi skal satse på vores talentudvikling fremadrettet!
Heller ikke talentudvikling er et nulsumsspil. Det er ikke de enkelte talenter der gør (den helt store) forskel på hvad der kommer i den anden ende af færdige seniorspillere. Der er sikkert nogle enkelte markante undtagelser (Lucas fx) hvor talentet bare er enormt stort, men i det store hele er det et sprøgsmål om at udvikle, motivere og præge de spillere man får taget ind.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Eksil » 10. jan 2015, 19:02

Well, indtil nu ligner Hjørring ikke en klub der satser på talenter og Hobro lever lige nu af rester fra omkringliggende klubber (Randers, Herning, Viborg, Aalborg)

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Kunji » 10. jan 2015, 19:20

Eksil skrev:Well, indtil nu ligner Hjørring ikke en klub der satser på talenter og Hobro lever lige nu af rester fra omkringliggende klubber (Randers, Herning, Viborg, Aalborg)
Der er heller ikke en stemning i Hjørring om, at VFF er byens hold. AaB og VFF er simpelthen to klubber af forskellig kaliber, og ja, VFF trækker fint med sponsorpenge, men det er stadig i en mindre skala, og fusionen har vel været ved at gå konkurs 3 gange de sidste 5 år.

Der er umiddelbart intet at frygte.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Yankee » 3. feb 2015, 09:39

En væsentlig symbolsk milepæl blev rundet igår, hvor Vendsyssel købte (!) Bjarke Jacobsen i AB. Dermed har vi oplevet et transfervindue, hvor både Vendsyssel og AaB købte en ung, central midtbanespiller - forskellen er bare at Vendsyssel lagde omkring det dobbelte i transfersum og cirka en tilsvarende løn.

Indtil videre er AaB selvfølgelig uendeligt meget mere attraktiv som klub, men hvornår kommer den dag hvor Vendsyssel simpelthen overbyder os på en bestemt spiller? Det er jo et helt bizart scenarie.

I hvert fald håber jeg man i AaB overvejer hvordan vi i fremtiden kan støvsuge ikke bare nordjyske talenter, men også nordjyske sponsorkroner.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Eksil » 3. feb 2015, 09:47

Yankee skrev:En væsentlig symbolsk milepæl blev rundet igår, hvor Vendsyssel købte (!) Bjarke Jacobsen i AB. Dermed har vi oplevet et transfervindue, hvor både Vendsyssel og AaB købte en ung, central midtbanespiller - forskellen er bare at Vendsyssel lagde omkring det dobbelte i transfersum og cirka en tilsvarende løn.

Indtil videre er AaB selvfølgelig uendeligt meget mere attraktiv som klub, men hvornår kommer den dag hvor Vendsyssel simpelthen overbyder os på en bestemt spiller? Det er jo et helt bizart scenarie.

I hvert fald håber jeg man i AaB overvejer hvordan vi i fremtiden kan støvsuge ikke bare nordjyske talenter, men også nordjyske sponsorkroner.
Har du en kilde på at de bruge 3 mio på ham den rødhårede?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Yankee » 3. feb 2015, 09:52

Eksil skrev:
Yankee skrev:En væsentlig symbolsk milepæl blev rundet igår, hvor Vendsyssel købte (!) Bjarke Jacobsen i AB. Dermed har vi oplevet et transfervindue, hvor både Vendsyssel og AaB købte en ung, central midtbanespiller - forskellen er bare at Vendsyssel lagde omkring det dobbelte i transfersum og cirka en tilsvarende løn.

Indtil videre er AaB selvfølgelig uendeligt meget mere attraktiv som klub, men hvornår kommer den dag hvor Vendsyssel simpelthen overbyder os på en bestemt spiller? Det er jo et helt bizart scenarie.

I hvert fald håber jeg man i AaB overvejer hvordan vi i fremtiden kan støvsuge ikke bare nordjyske talenter, men også nordjyske sponsorkroner.
Har du en kilde på at de bruge 3 mio på ham den rødhårede?
Nej.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Eksil » 3. feb 2015, 10:12

Yankee skrev:
Eksil skrev:
Yankee skrev:En væsentlig symbolsk milepæl blev rundet igår, hvor Vendsyssel købte (!) Bjarke Jacobsen i AB. Dermed har vi oplevet et transfervindue, hvor både Vendsyssel og AaB købte en ung, central midtbanespiller - forskellen er bare at Vendsyssel lagde omkring det dobbelte i transfersum og cirka en tilsvarende løn.

Indtil videre er AaB selvfølgelig uendeligt meget mere attraktiv som klub, men hvornår kommer den dag hvor Vendsyssel simpelthen overbyder os på en bestemt spiller? Det er jo et helt bizart scenarie.

I hvert fald håber jeg man i AaB overvejer hvordan vi i fremtiden kan støvsuge ikke bare nordjyske talenter, men også nordjyske sponsorkroner.
Har du en kilde på at de bruge 3 mio på ham den rødhårede?
Nej.
okay, men du kender en der har sagt det eller hvad?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Yankee » 3. feb 2015, 10:25

Eksil skrev:
Yankee skrev:
Eksil skrev:
Yankee skrev:En væsentlig symbolsk milepæl blev rundet igår, hvor Vendsyssel købte (!) Bjarke Jacobsen i AB. Dermed har vi oplevet et transfervindue, hvor både Vendsyssel og AaB købte en ung, central midtbanespiller - forskellen er bare at Vendsyssel lagde omkring det dobbelte i transfersum og cirka en tilsvarende løn.

Indtil videre er AaB selvfølgelig uendeligt meget mere attraktiv som klub, men hvornår kommer den dag hvor Vendsyssel simpelthen overbyder os på en bestemt spiller? Det er jo et helt bizart scenarie.

I hvert fald håber jeg man i AaB overvejer hvordan vi i fremtiden kan støvsuge ikke bare nordjyske talenter, men også nordjyske sponsorkroner.
Har du en kilde på at de bruge 3 mio på ham den rødhårede?
Nej.
okay, men du kender en der har sagt det eller hvad?
Nej. Kan vi komme videre?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Buzz Killington » 3. feb 2015, 11:34

Yankee skrev:
Eksil skrev:
Yankee skrev:
Eksil skrev:
Yankee skrev:En væsentlig symbolsk milepæl blev rundet igår, hvor Vendsyssel købte (!) Bjarke Jacobsen i AB. Dermed har vi oplevet et transfervindue, hvor både Vendsyssel og AaB købte en ung, central midtbanespiller - forskellen er bare at Vendsyssel lagde omkring det dobbelte i transfersum og cirka en tilsvarende løn.

Indtil videre er AaB selvfølgelig uendeligt meget mere attraktiv som klub, men hvornår kommer den dag hvor Vendsyssel simpelthen overbyder os på en bestemt spiller? Det er jo et helt bizart scenarie.

I hvert fald håber jeg man i AaB overvejer hvordan vi i fremtiden kan støvsuge ikke bare nordjyske talenter, men også nordjyske sponsorkroner.
Har du en kilde på at de bruge 3 mio på ham den rødhårede?
Nej.
okay, men du kender en der har sagt det eller hvad?
Nej. Kan vi komme videre?
C'mon, jeg er sikker paa dit ego kan klare hvis du indroemmer at det var ren spekulation omkring det med loen og pris som Eksil fisker efter. Det er da muligt du har ret, men det ville netop som du skriver vaere et bizart scenarie hvis HI begynder at kaste millioner efter fodboldspillere, og derfor ogsaa en smule urealistisk.

I forlaengelse af det: hvor fanden faar de pengene fra? Er selv oprindeligt fra Hjoerring, og mig bekendt render der ikke mange fodboldintereserede millionaerer rundt deroppe. De har som naevnt vaeret ved at gaa konkurs af flere omgange, men formaar alligevel at tiltraekke den ene profil efter den anden. Jovist, Ove er sikkert baade flink og en god traener, men Jesper Christiansen, Hallur Hansson, Henrik Kildentoft, Martin Bergvold, Chris Soerensen, Ken Fagerberg og Bjarke skal jo ogsaa have noget at aede. Og det er naeppe Jernbanegades natteliv alene der lokker.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Yankee » 3. feb 2015, 12:28

Buzz Killington skrev: C'mon, jeg er sikker paa dit ego kan klare hvis du indroemmer at det var ren spekulation omkring det med loen og pris som Eksil fisker efter. Det er da muligt du har ret, men det ville netop som du skriver vaere et bizart scenarie hvis HI begynder at kaste millioner efter fodboldspillere, og derfor ogsaa en smule urealistisk.
Det har nu ikke noget med mit ego at gøre. Om folk tror på mig eller ej, kan jeg ikke gøre så meget ved. Jeg ville egentlig blot rejse en diskussion om magtforholdet mellem Vendsyssel og AaB. Jeg synes det er bemærkelsesværdigt, at en af vores lokalrivaler har fået så stærke økonomiske muskler, og interessant at diskutere hvorfor de penge ikke er havnet i AaB.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af thomasjn » 3. feb 2015, 13:54

Der er ingen tvivl om, at økonomisk bør vi være meget stærkere. Vi er fra Danmarks fjerdestørste by og har det meste af en landsdel bag os. FCM har en sugar daddy, men ellers vil jeg mene vi burde ligge foran dem og på en hylde sammen med OB, GF og bistandsbumserne der lever over evne lige nu. At man ikke præsterer at udnytte sit komericielle potentiale bedre i AaB er forrykt og nej selvfølgelig skal vi ikke på ejendomsventyr, men den her klub bør have et stærkere økonomisk fundament. Vi bør ikke have det 8. største budget i ligaen og køre SÅ rendyrket en talentstrategi som vi gør. Det er fint med masser af talenter, men der bør også være noget ambition og der må også være muligt at skabe en platform for det. Jeg synes i lige så høj grad, at den nye ledelse må bedømmes på deres evne til at skabe et permanent stærkere fundament end det man har haft de seneste år.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af frederikshavneren » 3. feb 2015, 14:23

Yankee skrev:
Buzz Killington skrev: C'mon, jeg er sikker paa dit ego kan klare hvis du indroemmer at det var ren spekulation omkring det med loen og pris som Eksil fisker efter. Det er da muligt du har ret, men det ville netop som du skriver vaere et bizart scenarie hvis HI begynder at kaste millioner efter fodboldspillere, og derfor ogsaa en smule urealistisk.
Det har nu ikke noget med mit ego at gøre. Om folk tror på mig eller ej, kan jeg ikke gøre så meget ved. Jeg ville egentlig blot rejse en diskussion om magtforholdet mellem Vendsyssel og AaB. Jeg synes det er bemærkelsesværdigt, at en af vores lokalrivaler har fået så stærke økonomiske muskler, og interessant at diskutere hvorfor de penge ikke er havnet i AaB.
Det er en meget interessant diskussion som du bringer på bane.

Jeg tror at de fleste her på sitet har det ret anstrengt med konstruktioner såsom FCK, FCM og således også HI/Hjørring, FC Hjørring og nu senest Vendsyssel FF. Om man kan lide det eller ej så virker det som om, at Hjørring efter store økonomiske problemer nu har fundet det format som passer til dem. Ser man derimod mere generelt på det så er det min påstand at de fleste menige nordjyder/midtjyder er noget mere ligeglad med traditioner og lignende, de drages mere af resultaterne og omtalen.

Som jeg har skrevet før så er jeg overbevist om at Vendsyssel snart rykker op. I skrivende stund synes jeg klart at de ligner oprykningsfavorit i den kommende sæson. Hvis Silkeborg og Slagelse rykker ned så er vejen banet for 3 nordjyske hold i Superligaen! I modsætning til andre nedrykkerhold som satser benhårdt på en hurtig retur til Superligaen så kan jeg godt forestille mig at Silkeborg og Slagelse krakelerer hvis de rykker ned. Især Slagelse ser meget sårbar ud, også med tanke på at onkel Kurt gerne vil forlade klubben. Sker det er Slagelse baseret på et meget tyndt fundament og skal nok passe på at de ikke ender som den hedengangne succesfulde håndboldklub fra samme by.

Jeg har også undret mig over hvordan Hjørring er gået fra at være nær konkurs indtil flere gange, til nu hvor de tilsyneladende har fået stabiliseret økonomien og tilmed har oprustet voldsomt på den sportslige front. Der er nok flere forklaringer på hvorledes det hænger sammen. Den nok mest oplagte forklaring er at det er købers marked, spillerlønningerne er ikke hvad de har været hvilket Vendsyssel dygtigt har udnyttet. Man kan få mere for pengene i dag. En anden forklaring er at niveauet i 1. division er hævet gevaldigt i de seneste sæsoner. Den gradvise reduktion fra 16 til 12 hold har betydet et øget sportsligt niveau, hvilket har gjort 1. division meget mere attraktiv for en række spillere herunder også spillere fra udlandet. Vi kan bare se i dette transfervindue hvor spillere som Wichmann og Daniel A. Pedersen har afvist Superligaklubber og i stedet har valgt
1. divisionsklubber. Jeg er ikke sikker på at de havde truffet et tilsvarende valg for 5 år siden.

Der har altid været stor indbyrdes rivalisering ml. Hjørring og Frederikshavn. Begge byer har ønsket prædikatet som Vendsyssels primære by, en kamp som Hjørring på det seneste virker til at have vundet 10-0. Vendsyssel er et udkantsområde, men jeg tror bestemt at der er en del sponsorkroner at hente i Hjørring og omegn.
Hjørring er i disse år begunstiget af stor udvikling: befolkningstallet stiger (i byen), der bliver bygget en masse boliger (herunder etageejendomme), butikscentret Metropol har efter en meget svær start nu fået pæn succes (sammenlign bare med de tomme butikscentre i Aalborg!), Hjørring har vundet "kampen" om sygehus og politi i Vendsyssel, Bilka vil meget gerne åbne en forretning i Hjørring (har fravalgt Frederikshavn) mv.
Endelig er nogle af Danmarks mest attraktive sommerhusområder beliggende i Hjørring Kommune.

Fra hvad jeg har hørt på vandrørene så har Vendsyssel FF oprustet den administrative stab, herunder især salgsafdelingen (også eksternt) hvilket har givet bonus.

Angående magtforholdet ml. AaB og Vendsyssel så ser jeg det lidt som et tveægget sværd. Hvis Vendsyssel fortsætter fremgangen og på et tidspunkt rykker op så bliver de helt sikkert en konkurrent. Der vil blive nogle fantastiske lokalopgør, men i forhold til tilskuere, talenter og sponsorer så kan det klart ramme AaB. På kort tid er AaB gået fra at være Nordjyllands suveræne sportsflagskib til at være presset som aldrig før. AaB har altid været begunstiget af et stort opland hvor de var enerådende, lidt i stil med det OB er på Fyn. OB er stadigvæk enerådende på Fyn, mens AaB nu presses voldsomt af Aalborg Håndbold (Danmarks mest populære håndboldklub jf. tilskuertallene :@ ), Hobro og Vendsyssel.

Det er ærgerligt at sponsorerne smider pengene i Vendsyssel, men det er vel også et udtryk for at AaB ikke for alvor har formået at favne bredt. Det kan godt være at de træner rundt omkring i omegnsklubberne et par gange årligt og som et marketingsstunt nu kalder sig Hele Nordjyllands Hold, men jeg kan bare se på Frederikshavn, her er det et fåtal som holder med AaB. Sådan tror jeg også at det forholder sig i Hjørring. De fleste sponsorer vil nok hellere støtte det lokale hold, fremfor at støtte AaB fra store "stygge" Aalborg.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Danni » 3. feb 2015, 15:19

Jeg er ikke nok inde i sagerne, til at udtale mig om den politiske rivalisering imellem Hjørring og Frederikshavn, men hvis man ser på det rent sportslige, synes jeg ikke Hjørring er så langt foran, hvis foran overhovedet. Jovist, fodbolden i Frederikshavn er styrtdykket det seneste stykke tid, mens den er blomstret i Hjørring. Men i Frederikshavn har man vel en god tradition for floorball, hvad mig bekendt ikke er lige så populært i Hjørring. Man har ishockey'en som er kæmpe stor i Frederikshavn og bringer mange folk til sporten, mens man i Hjørring ikke engang har en skøjtehal. I Frederikshavn har man Nordic Fight Night, som jeg synes er herrefedt og bringer en del folk til. Så er der håndbolden. Vendsyssel Håndbold spiller så vidt jeg ved på Frederikshavns licens og spiller deres kampe i Frederikshavn (Jeg ved ikke noget om det, men googlede det lige). Jeg kan ikke helt overskue det der Vendsyssel ff. Altså om det er Hjørring, der skal have al kreditten for succesen? Så vidt jeg ved er klubben "bare" det gamle HI, men hvordan kommer forenede fodboldklubber så ind i billedet? Det kan være, du kan gøre mig klogere her? Men alt i alt mener jeg ikke Frederikshavn har nogen grund til at misunde Hjørring, og slet ikke hvis man ser historisk på det, med de gode tider der har været for både håndbold, ishockey og fodbold i Frederikshavn.
Længe leve arbejderklassen!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Hovedet » 5. feb 2015, 13:00

Umiddelbart ser jeg ikke hverken Vendsyssel eller Hobro som konkurrenter, men snarere som farverige og næppe holdbare islæt i Superligaen. AaB er lysår foran begge foreninger målt på alle parametre.

Det vil ene og alene skyldes inkompetence fra AaBs side, hvis klubberne kommer til at udgøre regulære konkurrenter; personligt er jeg også af den holdning, at ambitionsniveaet i AaB skal skrues lidt op, og de evige udmeldinger om mådehold og talentudvikling skal skrues lidt ned. Vi skal være påpasselige med at lade os handlingslamme fuldstændigt som følge af koncerntiden og være opmærksomme på, at der bestemt også er en risiko ved overdrevent fedtspilleri.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af thomasjn » 5. feb 2015, 14:57

@Hovedet
Præcis, det kan også blive for defensivt. Vil dog også mene, at det er helt op til AaB selv at fastholde positionen som regionens flagskib. Tror dog heller ikke der er langtidsholdbart grundlagt for en Superligaklub i Hobro. Hobro er simpelthen for lille og mon ikke det bliver sådan lidt som Herfølge under saftkongen bare med stålkongen i stedet. Det bliver nok sådan på langt sigt noget Herfølge agtigt noget med sporadiske sæsoner i ligaen og ellers top/subtop i 1. division. Vendsyssel tror jeg er farligere, de har større tilskuer/sponsorpotentiale, hvis de kan få sig selv på banen som en klub for hele Vendsyssel og ikke bare Hjørring. Derudover er der flere penge og folk i Hjørring.. Tilgengæld halter de vel på alt andet udenfor hvad banen hvad gælder anlæg, stadion osv.

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1223
Tilmeldt: 4. dec 2009, 16:10

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Hajen » 5. feb 2015, 18:25

thomasjn skrev:@Hovedet
Præcis, det kan også blive for defensivt. Vil dog også mene, at det er helt op til AaB selv at fastholde positionen som regionens flagskib. Tror dog heller ikke der er langtidsholdbart grundlagt for en Superligaklub i Hobro. Hobro er simpelthen for lille og mon ikke det bliver sådan lidt som Herfølge under saftkongen bare med stålkongen i stedet. Det bliver nok sådan på langt sigt noget Herfølge agtigt noget med sporadiske sæsoner i ligaen og ellers top/subtop i 1. division. Vendsyssel tror jeg er farligere, de har større tilskuer/sponsorpotentiale, hvis de kan få sig selv på banen som en klub for hele Vendsyssel og ikke bare Hjørring. Derudover er der flere penge og folk i Hjørring.. Tilgengæld halter de vel på alt andet udenfor hvad banen hvad gælder anlæg, stadion osv.
Tror du har meget ret mht Hobro - jeg ser dem såmænd allerede som nedrykker i indeværende sæson !!

Fsva Vendsyssel/Hjørring tror jeg egentlig, at de sidder lidt og læser denne tråd med nogen stolthed (hvis de læser med..) - alene det at nogen "i AaB" føler flagskibs-positionen truet, er meget meget mere, end de sigter efter i Hjørring.

Og thomasjn - der er noget du skal ha' på det rene: 7/800 tilskuere i snit er ikke imponerende som tophold i 1. div, når man vil være hele Vendsyssels hold (hvilket Fr.havn vel at mærke har meldt fra til), og økonomien i klubben er stadig ikke imponerende - det er dog lykkedes at leje en lang række kendte navne på korte kontrakter på player-invest lignende vilkår, og på den måde ser det ud til, at man kommer i land med missionen, som var overlevelse i en forventet meget stærk 1. div. 14/15 - det gi'r så en halvårlig udskiftning på 8-10 spillere, hvilket ikke giver alverdens kontinuitet, og det er vel kun Ove C der kan håndtere sådanne udfordringer.

Slutteligt skal du lige tjekke op på fakta omkring hva' der sker udenfor banen... Medio 15 står et nyt stadion klar (banen er den gamle), og det burde opfylde behovene et stykke frem - det er dog ikke stort nok iht DBU's ublu krav til Superliga, hvor der skal være flere pladser end eks. AaB har i snit eller trækker selv til europæiske kampe
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"

Besvar