Vendsyssel FF

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Kunji » 28. maj 2018, 23:58

Vendsyssel er en lorte konstruktion af dimensioner. Den repræsenterer på ingen måde et samlet Hjørring, men er tværtimod et restprodukt af HIs elitefodbold. HI. En klub, som i 90’erne gjorde sit for at ødelægge alle andre omkringliggende klubber ved at støvsuge alle spillere med en gram talent. De kastede omkring sig med løfter om elitefodbold, hvilket for de flestes tilfælde blev en tilstedeværelse på 3. eller 4. holdet, imens ungdomsafdelingerne i de konkurrende klubber langsomt blev ødelagt.

Næ, lad Vendsyssel FF rådne op og gå konkurs. De fortjener intet mindre. Som hjørringenser er der rigeligt grund til at hade Vendsyssel FF.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af le Cid » 29. maj 2018, 08:13

Kunji skrev:
28. maj 2018, 23:58
Vendsyssel er en lorte konstruktion af dimensioner. Den repræsenterer på ingen måde et samlet Hjørring, men er tværtimod et restprodukt af HIs elitefodbold. HI. En klub, som i 90’erne gjorde sit for at ødelægge alle andre omkringliggende klubber ved at støvsuge alle spillere med en gram talent. De kastede omkring sig med løfter om elitefodbold, hvilket for de flestes tilfælde blev en tilstedeværelse på 3. eller 4. holdet, imens ungdomsafdelingerne i de konkurrende klubber langsomt blev ødelagt.

Næ, lad Vendsyssel FF rådne op og gå konkurs. De fortjener intet mindre. Som hjørringenser er der rigeligt grund til at hade Vendsyssel FF.
Det er lidt sjovt - det er nærmest præcis sådan jeg som indfødt holstebroer har det med den store bunke fæces på heden. De har deres klamme fingre helt nede i ungdomsafdelingerne i byen klubber, uden at der kommer noget den anden vej, og det er én af de væsenligste årsagere til, at Holstebro ikke har haft divisionsfodbold i mange, mange år.

"Klubber" som FCM og VFF ønsker jeg intet som helst godt for - de må for min skyld gerne lægge sig hen i et hjørne for at dø! Når det er sagt, så skal AaB da naturligvis prøve at slå lidt mønt på de lokalopgør, som denne oprtykning medfører - men vi skal bestemt ikke græde, når det bliver hverdag i Hjørring igen!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Yankee » 29. maj 2018, 09:12

Hovedet skrev:
28. maj 2018, 21:48

Gode tanker, men samtidig utrolig afhængig af de omstændigheder, kampen afvikles under; mange af kampene afvikles som bekendt om vinteren (mens turneringen så står stille i sommermånederne!), og et opgør mellem AaB og Vendsyssel i februar, mens sneen daler nedover grønsværen, og AaB roder rundt i midterfeltet som de senere år, vil aldrig trække bare i nærheden af udsolgt. Jeg håber, at kampen afvikles i f.eks. august eller september, hvilket i sig selv vil give et helt andet afsæt til en fornøjelig oplevelse som de to Hobrokampe tilbage i 2014.
For det første vil kampen jo nok blive en del af "derby-runden" og derfor spillet i løbet af august + november, eksempelvis.

Og for det andet er det jo netop derfor, man skal være på forkant med den udvikling. Allerede nu skal man sende et signal om at det her bliver en kæmpe begivenhed og bede Divisionsforeningen om at placere den på et godt tidspunkt samt få TV med på at placere den på en fredag eller lørdag, eksempelvis. Det er lige præcis det, FCM og Viborg til dels har formået. Til forskel fra deres "derby" tror jeg så på at AaB-Vendsyssel kan trække en masse tilskuere, hvis vi gør noget ud af det. FCM-Viborg trækker jo ikke flere end alle mulige andre FCM-hjemmekampe, men det har vores kampe mod Vendsyssel altså helt klart potentiale til. Man kunne også være ambitiøs og inddrage Hobro i de nordjyske derby-opgør og lave en lille intern stilling osv. Den skal bare have på alle klappepølse-tangenterne, så vi kan få lokket nogle folk på stadion.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Pastorius » 29. maj 2018, 09:23

Yankee skrev:
29. maj 2018, 09:12
Hovedet skrev:
28. maj 2018, 21:48

Gode tanker, men samtidig utrolig afhængig af de omstændigheder, kampen afvikles under; mange af kampene afvikles som bekendt om vinteren (mens turneringen så står stille i sommermånederne!), og et opgør mellem AaB og Vendsyssel i februar, mens sneen daler nedover grønsværen, og AaB roder rundt i midterfeltet som de senere år, vil aldrig trække bare i nærheden af udsolgt. Jeg håber, at kampen afvikles i f.eks. august eller september, hvilket i sig selv vil give et helt andet afsæt til en fornøjelig oplevelse som de to Hobrokampe tilbage i 2014.
For det første vil kampen jo nok blive en del af "derby-runden" og derfor spillet i løbet af august + november, eksempelvis.

Og for det andet er det jo netop derfor, man skal være på forkant med den udvikling. Allerede nu skal man sende et signal om at det her bliver en kæmpe begivenhed og bede Divisionsforeningen om at placere den på et godt tidspunkt samt få TV med på at placere den på en fredag eller lørdag, eksempelvis. Det er lige præcis det, FCM og Viborg til dels har formået. Til forskel fra deres "derby" tror jeg så på at AaB-Vendsyssel kan trække en masse tilskuere, hvis vi gør noget ud af det. FCM-Viborg trækker jo ikke flere end alle mulige andre FCM-hjemmekampe, men det har vores kampe mod Vendsyssel altså helt klart potentiale til. Man kunne også være ambitiøs og inddrage Hobro i de nordjyske derby-opgør og lave en lille intern stilling osv. Den skal bare have på alle klappepølse-tangenterne, så vi kan få lokket nogle folk på stadion.
...men altså reelt vil komapen mod Hobro da have mere naturlig interesse - er jeg sikker på. Det har den i hvert fald her.
Jeg tror ikke meget på at man kan markedsføre nordjyder til at gøre Vendsyssel mere interessante end Hobro, men fred med hvis man prøver at give den hele armen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af FlæskeFrank » 29. maj 2018, 12:11

Pastorius skrev:
29. maj 2018, 09:23
...men altså reelt vil komapen mod Hobro da have mere naturlig interesse - er jeg sikker på. Det har den i hvert fald her.
Jeg tror ikke meget på at man kan markedsføre nordjyder til at gøre Vendsyssel mere interessante end Hobro, men fred med hvis man prøver at give den hele armen.
Vi er enige om, at det er skisme svært at hive sig op i "Hadets"felt, derfor tror jeg også man skal gå efter "klappepølse"-segmentet og lade dette blive en folkefest.

Det kunne være "streetfood"-markedsvogne, hoppeborge for børn. "prøv at score på Vendsyssel- eller AaB-målmand", autografskrivning, skildpadderæs.

Og så få det placeret en lørdag eller søndag i august, så skal der nok komme folk til.

I stedet for at invitere Man U "welcome to Hell", så kunne det være "velkommen til Superligaen".

Kærlighed, omfavn verden I sure gamle mænd:-)
- FlæskeFrank

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Fabbe » 29. maj 2018, 17:19

Man skal netop forsøge at skabe et slags folkederby som AaB-Nørresundby i 1984 eller AGF-Aarhus Fremad i 1997, hvor man trækker folk på stadion, fordi det er sjovt og hyggeligt. Tidspunktet er vigtigt. Prisen er vigtig. Samarbejde er vigtigt. Såkaldt "hype" (hajp) skal det vel til.

Man skal ikke foregøgle,at det er en tilspidset, benhård rivalisering og uhyggeligt. Sådan noget skal ske af sig selv.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Brodernumsi » 29. maj 2018, 19:10

FlæskeFrank skrev:
29. maj 2018, 12:11
Pastorius skrev:
29. maj 2018, 09:23
...men altså reelt vil komapen mod Hobro da have mere naturlig interesse - er jeg sikker på. Det har den i hvert fald her.
Jeg tror ikke meget på at man kan markedsføre nordjyder til at gøre Vendsyssel mere interessante end Hobro, men fred med hvis man prøver at give den hele armen.
Vi er enige om, at det er skisme svært at hive sig op i "Hadets"felt, derfor tror jeg også man skal gå efter "klappepølse"-segmentet og lade dette blive en folkefest.

Det kunne være "streetfood"-markedsvogne, hoppeborge for børn. "prøv at score på Vendsyssel- eller AaB-målmand", autografskrivning, skildpadderæs.

Og så få det placeret en lørdag eller søndag i august, så skal der nok komme folk til.

I stedet for at invitere Man U "welcome to Hell", så kunne det være "velkommen til Superligaen".

Kærlighed, omfavn verden I sure gamle mænd:-)
Den der hoppeborg...Kunne man ikke få en til voksne også?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af white splash » 29. maj 2018, 22:28

Brodernumsi skrev:
29. maj 2018, 19:10
FlæskeFrank skrev:
29. maj 2018, 12:11
Pastorius skrev:
29. maj 2018, 09:23
...men altså reelt vil komapen mod Hobro da have mere naturlig interesse - er jeg sikker på. Det har den i hvert fald her.
Jeg tror ikke meget på at man kan markedsføre nordjyder til at gøre Vendsyssel mere interessante end Hobro, men fred med hvis man prøver at give den hele armen.
Vi er enige om, at det er skisme svært at hive sig op i "Hadets"felt, derfor tror jeg også man skal gå efter "klappepølse"-segmentet og lade dette blive en folkefest.

Det kunne være "streetfood"-markedsvogne, hoppeborge for børn. "prøv at score på Vendsyssel- eller AaB-målmand", autografskrivning, skildpadderæs.

Og så få det placeret en lørdag eller søndag i august, så skal der nok komme folk til.

I stedet for at invitere Man U "welcome to Hell", så kunne det være "velkommen til Superligaen".

Kærlighed, omfavn verden I sure gamle mænd:-)
Den der hoppeborg...Kunne man ikke få en til voksne også?
Eller til letpåklædte damer
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Pastorius » 29. maj 2018, 22:41

white splash skrev:
29. maj 2018, 22:28
Brodernumsi skrev:
29. maj 2018, 19:10
FlæskeFrank skrev:
29. maj 2018, 12:11
Pastorius skrev:
29. maj 2018, 09:23
...men altså reelt vil komapen mod Hobro da have mere naturlig interesse - er jeg sikker på. Det har den i hvert fald her.
Jeg tror ikke meget på at man kan markedsføre nordjyder til at gøre Vendsyssel mere interessante end Hobro, men fred med hvis man prøver at give den hele armen.
Vi er enige om, at det er skisme svært at hive sig op i "Hadets"felt, derfor tror jeg også man skal gå efter "klappepølse"-segmentet og lade dette blive en folkefest.

Det kunne være "streetfood"-markedsvogne, hoppeborge for børn. "prøv at score på Vendsyssel- eller AaB-målmand", autografskrivning, skildpadderæs.

Og så få det placeret en lørdag eller søndag i august, så skal der nok komme folk til.

I stedet for at invitere Man U "welcome to Hell", så kunne det være "velkommen til Superligaen".

Kærlighed, omfavn verden I sure gamle mænd:-)
Den der hoppeborg...Kunne man ikke få en til voksne også?
Eller til letpåklædte damer
Det er det første forslag her i tråden med reelt potentiale i! Det er da det nordjyderne vil ha'.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Maglau » 29. maj 2018, 22:51

Nu er jeg så gammel at jeg husker start 80’erne i 3 division med Hjørring Frederikshavn NB og AaB der var der festligt rivalisering og efter forholdene ganske ma ge mennesker på stadion.
Der kørte man nemlig en intern stilling om det nordjydske mesterskab som en del af turneringen.
Husker tydeligt hvordan det blev markedsført igennem de sociale medier - snap FB insta mystory og alt det det der.
Selvfølglig skal den have max attention og tror faktisk at det er nemmere at aalborgenseren til at ønske en sejr over VFF højere end over Hobro - da tanken om at en klub i vores egen baggård skulle være bedre end os.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af jonas386 » 29. maj 2018, 23:29

Maglau skrev:
29. maj 2018, 22:51
tror faktisk at det er nemmere at aalborgenseren til at ønske en sejr over VFF højere end over Hobro - da tanken om at en klub i vores egen baggård skulle være bedre end os.
Det tror jeg du har helt ret i. I hvert mere end eksempelvis Nordsjælland, Lyngby, Randers, SønderjyskE osv.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af 9520AaB » 30. maj 2018, 07:48

Maglau skrev:Nu er jeg så gammel at jeg husker start 80’erne i 3 division med Hjørring Frederikshavn NB og AaB der var der festligt rivalisering og efter forholdene ganske ma ge mennesker på stadion.
Der kørte man nemlig en intern stilling om det nordjydske mesterskab som en del af turneringen.
Husker tydeligt hvordan det blev markedsført igennem de sociale medier - snap FB insta mystory og alt det det der.
Selvfølglig skal den have max attention og tror faktisk at det er nemmere at aalborgenseren til at ønske en sejr over VFF højere end over Hobro - da tanken om at en klub i vores egen baggård skulle være bedre end os.

For os, der har støttet AaB siden midt 70’erne, og som bor 30 km syd for Aalborg, så er Vendsyssel ikke lokalopgør, det er derimod Hobro, der er i vores baggård. Just saying.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Buzz Killington » 30. maj 2018, 09:44

9520AaB skrev:
30. maj 2018, 07:48
Maglau skrev:Nu er jeg så gammel at jeg husker start 80’erne i 3 division med Hjørring Frederikshavn NB og AaB der var der festligt rivalisering og efter forholdene ganske ma ge mennesker på stadion.
Der kørte man nemlig en intern stilling om det nordjydske mesterskab som en del af turneringen.
Husker tydeligt hvordan det blev markedsført igennem de sociale medier - snap FB insta mystory og alt det det der.
Selvfølglig skal den have max attention og tror faktisk at det er nemmere at aalborgenseren til at ønske en sejr over VFF højere end over Hobro - da tanken om at en klub i vores egen baggård skulle være bedre end os.

For os, der har støttet AaB siden midt 70’erne, og som bor 30 km syd for Aalborg, så er Vendsyssel ikke lokalopgør, det er derimod Hobro, der er i vores baggård. Just saying.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mener du ud fra geografien? Der er ellers (marginalt) længere fra Aalborg til Hobro (i bil), end til Hjørring.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af 9520AaB » 30. maj 2018, 10:13

Buzz Killington skrev:
9520AaB skrev:
30. maj 2018, 07:48
Maglau skrev:Nu er jeg så gammel at jeg husker start 80’erne i 3 division med Hjørring Frederikshavn NB og AaB der var der festligt rivalisering og efter forholdene ganske ma ge mennesker på stadion.
Der kørte man nemlig en intern stilling om det nordjydske mesterskab som en del af turneringen.
Husker tydeligt hvordan det blev markedsført igennem de sociale medier - snap FB insta mystory og alt det det der.
Selvfølglig skal den have max attention og tror faktisk at det er nemmere at aalborgenseren til at ønske en sejr over VFF højere end over Hobro - da tanken om at en klub i vores egen baggård skulle være bedre end os.

For os, der har støttet AaB siden midt 70’erne, og som bor 30 km syd for Aalborg, så er Vendsyssel ikke lokalopgør, det er derimod Hobro, der er i vores baggård. Just saying.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mener du ud fra geografien? Der er ellers (marginalt) længere fra Aalborg til Hobro (i bil), end til Hjørring.
Nej, jeg mener at Hobro for nogle af os er mere lokalt, og dem ser jeg hellere vi slår. Hjørring ligger længere væk end Randers for mig, så jeg ville aldrig kunne sætte mig ind i at det skulle være et lokalopgør.
AaB er mere end bare Aalborg, i vores område kæmper de altså mere med Hobro om talenter, opbakning etc.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af NIN » 30. maj 2018, 10:24

Jeg tror det bliver en udfordring af de større at gøre Vendsyssel-opgørene til en publikum event. Først og fremmeste er der ikke en historik og det bliver vanskeligt at skabe en. Det er en klub som med al sandsynlighed er nede igen næste sæson, og samtidig er der ikke meget sexappeal ved dem.

Jeg var i selskab med et par stykker i går, som netop tilhører den gruppe som AaB gerne vil have fat i. Personer som ser 2-4 hjemmekampe om året (alt efter hvordan det går). Faktisk vidste den ene ikke nøjagtigt hvad Vendsyssel dækkede over samt deres historik i Nordic Bet ligaen. Ud over de nu var rykket op. Jeg tror ikke det er et helt ukendt billede for mange marginal fans.

Fordi modstanderen er geografisk tættere på, tror jeg ikke kommer til at gøre en synderlig forskel for de personer der ikke har sympati eller rødder i og omkring Hjørring. På samme måde som mange ikke die hard AaB-fans er ligeglad med Vendsyssel, medmindre vi er 'heldige' at ramle ind i et øjebliksbillede og Vendsyssel for en periode bliver årets overraskelse og på samme måde som Hobro, truer AaB's position og dermed truer vores stolthed.

Disse mennesker vil stadig hellere bruger deres ration af live-fodbold når BIF eller FCK gæster det nordjyske. Her tror jeg vi skal have fat i Nørresundby, for gryden kunne komme sådan for alvor i kog.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Buzz Killington » 30. maj 2018, 11:55

9520AaB skrev:
30. maj 2018, 10:13
Buzz Killington skrev:
9520AaB skrev:
30. maj 2018, 07:48
Maglau skrev:Nu er jeg så gammel at jeg husker start 80’erne i 3 division med Hjørring Frederikshavn NB og AaB der var der festligt rivalisering og efter forholdene ganske ma ge mennesker på stadion.
Der kørte man nemlig en intern stilling om det nordjydske mesterskab som en del af turneringen.
Husker tydeligt hvordan det blev markedsført igennem de sociale medier - snap FB insta mystory og alt det det der.
Selvfølglig skal den have max attention og tror faktisk at det er nemmere at aalborgenseren til at ønske en sejr over VFF højere end over Hobro - da tanken om at en klub i vores egen baggård skulle være bedre end os.

For os, der har støttet AaB siden midt 70’erne, og som bor 30 km syd for Aalborg, så er Vendsyssel ikke lokalopgør, det er derimod Hobro, der er i vores baggård. Just saying.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mener du ud fra geografien? Der er ellers (marginalt) længere fra Aalborg til Hobro (i bil), end til Hjørring.
Nej, jeg mener at Hobro for nogle af os er mere lokalt, og dem ser jeg hellere vi slår. Hjørring ligger længere væk end Randers for mig, så jeg ville aldrig kunne sætte mig ind i at det skulle være et lokalopgør.
AaB er mere end bare Aalborg, i vores område kæmper de altså mere med Hobro om talenter, opbakning etc.


Sent from my iPhone using Tapatalk
O.k. For os der er opvokset et stykke nord for fjorden, er det dog lige omvendt (vil jeg påstå).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Jakobsen » 30. maj 2018, 12:01

Buzz Killington skrev:
30. maj 2018, 11:55
9520AaB skrev:
30. maj 2018, 10:13
Buzz Killington skrev:
9520AaB skrev:
30. maj 2018, 07:48
Maglau skrev:Nu er jeg så gammel at jeg husker start 80’erne i 3 division med Hjørring Frederikshavn NB og AaB der var der festligt rivalisering og efter forholdene ganske ma ge mennesker på stadion.
Der kørte man nemlig en intern stilling om det nordjydske mesterskab som en del af turneringen.
Husker tydeligt hvordan det blev markedsført igennem de sociale medier - snap FB insta mystory og alt det det der.
Selvfølglig skal den have max attention og tror faktisk at det er nemmere at aalborgenseren til at ønske en sejr over VFF højere end over Hobro - da tanken om at en klub i vores egen baggård skulle være bedre end os.

For os, der har støttet AaB siden midt 70’erne, og som bor 30 km syd for Aalborg, så er Vendsyssel ikke lokalopgør, det er derimod Hobro, der er i vores baggård. Just saying.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mener du ud fra geografien? Der er ellers (marginalt) længere fra Aalborg til Hobro (i bil), end til Hjørring.
Nej, jeg mener at Hobro for nogle af os er mere lokalt, og dem ser jeg hellere vi slår. Hjørring ligger længere væk end Randers for mig, så jeg ville aldrig kunne sætte mig ind i at det skulle være et lokalopgør.
AaB er mere end bare Aalborg, i vores område kæmper de altså mere med Hobro om talenter, opbakning etc.


Sent from my iPhone using Tapatalk
O.k. For os der er opvokset et stykke nord for fjorden, er det dog lige omvendt (vil jeg påstå).
Jeg tror nok egentlig også mest på Hobro som rival. Det største problem er vel næsten, at de nok kigger lige så meget mod Randers som mod os som "rival". Men Hobro er længere i deres udvikling som klub og flere mennesker interesserer sig for dem end Vendsyssel. Hjørring by er selvfølgelig større end Hobro og Vendsyssel har også et større opland end Hobro vil jeg tro. Hobro ligger jo klemt imellem AaB og Randers land, hvorimod Vendsyssel er de eneste nordenfjords. Omvendt får du næppe omvendt de mange AaB fans deroppe og derudover er der en del BIF/FCK medløbere deroppe som næppe heller synes projektet er sexet.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Dalbjerg » 30. maj 2018, 14:20

Genialt at læse, at man definerer lokalopgør ud fra, hvor man selv bor, og ikke hvor AaB har hjemme... Vil det sige, at hvis jeg flytter til Sønderborg, så vil jeg skulle argumentere for, at kampene mod SønderjyskE er lokalopgør?

Tal om navlebeskuende argumentation.

Både VFF og Hobro er selvfølgelig lokalopgør.

Jeg er personligt farvet af at være opvokset nord for fjorden, og har nok altid haft det sådan, at Hobro ikke rigtigt var en del af Nordjylland.. Men jeg respekterer at de er en del af region Nordjylland, og dermed er det så fastslået, at de er en del af Nordjylland..

Hjørring kan der dog aldrig argumenteres for, ikke er en del af Nordjylland, og rent historisk ville der jo være mulighed for at lave "hadets kamp mellem Aalborgsnuderne og vendelboerne fra den rigtige side af fjorden.
VFF er dog ikke i så høje omdrejninger, at det vil kunne lykkes.. Men jeg er ikke i tvivl om, at hvis Hobro og Hjørring havde været i 1. DIV i 80erne, ja så ville Hjørring være mere lokalderby end en kamp mod Hobro.
Hobro har dog etableret sig lidt mere, og dermed udgør en trussel (lille) mod AaB, og derfor er der jo nok mere på spil i kampene mellem AaB og Hobro i næste sæson, end mod VFF. (Det vil jeg da håbe, fordi ellers så står det godt nok skidt til, hvis VFF reelt kan drille AaB i næste sæson. Men hey, vi har MW, så hvem ved?)

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af 9520AaB » 30. maj 2018, 19:12

Dalbjerg skrev:Genialt at læse, at man definerer lokalopgør ud fra, hvor man selv bor, og ikke hvor AaB har hjemme... Vil det sige, at hvis jeg flytter til Sønderborg, så vil jeg skulle argumentere for, at kampene mod SønderjyskE er lokalopgør?

Tal om navlebeskuende argumentation.

Både VFF og Hobro er selvfølgelig lokalopgør.

Jeg er personligt farvet af at være opvokset nord for fjorden, og har nok altid haft det sådan, at Hobro ikke rigtigt var en del af Nordjylland.. Men jeg respekterer at de er en del af region Nordjylland, og dermed er det så fastslået, at de er en del af Nordjylland..

Hjørring kan der dog aldrig argumenteres for, ikke er en del af Nordjylland, og rent historisk ville der jo være mulighed for at lave "hadets kamp mellem Aalborgsnuderne og vendelboerne fra den rigtige side af fjorden.
VFF er dog ikke i så høje omdrejninger, at det vil kunne lykkes.. Men jeg er ikke i tvivl om, at hvis Hobro og Hjørring havde været i 1. DIV i 80erne, ja så ville Hjørring være mere lokalderby end en kamp mod Hobro.
Hobro har dog etableret sig lidt mere, og dermed udgør en trussel (lille) mod AaB, og derfor er der jo nok mere på spil i kampene mellem AaB og Hobro i næste sæson, end mod VFF. (Det vil jeg da håbe, fordi ellers så står det godt nok skidt til, hvis VFF reelt kan drille AaB i næste sæson. Men hey, vi har MW, så hvem ved?)
Det er man sgu da nød til. Jeg har intet, som i absolut intet forhold til Hjørring. Jeg ved sgu da godt at Hjørring ligger tættere på Aalborg end Hobro. Men man taler om at skabe en hype omkring kampen mod Vendsyssel. Jeg kunne ikke være mere ligeglad med Hjørring, og intet kunne få mig til at ændre mening. Vendsyssel er en lille ligegyldig parantes i Superligahistorien, og fra der hvor jeg bor, er Hobro en større fare for at vinde indpas hos tilskuere, talenter etc.
Men selvfølgelig ser nordenfjords borgere det på samme måde med Vendsyssel. Det kan bare ikke hidse mig op.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Hovedet » 30. maj 2018, 20:38

le Cid skrev:
29. maj 2018, 08:13
Kunji skrev:
28. maj 2018, 23:58
Vendsyssel er en lorte konstruktion af dimensioner. Den repræsenterer på ingen måde et samlet Hjørring, men er tværtimod et restprodukt af HIs elitefodbold. HI. En klub, som i 90’erne gjorde sit for at ødelægge alle andre omkringliggende klubber ved at støvsuge alle spillere med en gram talent. De kastede omkring sig med løfter om elitefodbold, hvilket for de flestes tilfælde blev en tilstedeværelse på 3. eller 4. holdet, imens ungdomsafdelingerne i de konkurrende klubber langsomt blev ødelagt.

Næ, lad Vendsyssel FF rådne op og gå konkurs. De fortjener intet mindre. Som hjørringenser er der rigeligt grund til at hade Vendsyssel FF.
Det er lidt sjovt - det er nærmest præcis sådan jeg som indfødt holstebroer har det med den store bunke fæces på heden. De har deres klamme fingre helt nede i ungdomsafdelingerne i byen klubber, uden at der kommer noget den anden vej, og det er én af de væsenligste årsagere til, at Holstebro ikke har haft divisionsfodbold i mange, mange år.

"Klubber" som FCM og VFF ønsker jeg intet som helst godt for - de må for min skyld gerne lægge sig hen i et hjørne for at dø! Når det er sagt, så skal AaB da naturligvis prøve at slå lidt mønt på de lokalopgør, som denne oprtykning medfører - men vi skal bestemt ikke græde, når det bliver hverdag i Hjørring igen!
Ja, nu du nævner Holstebro forresten og sådan lidt off topic, som man siger på nudansk. Det er da helt absurd, at den by - mig bekendt med ca. 35.000 indbyggere - ikke har haft et divisionshold i hundrede år. Som jeg husker det, havde klubben engang en glimrende ungdomsafdeling.

Besvar