Slutspil i superligaen

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Lindmark » 19. mar 2018, 10:37

Hvis det ender som skitseret i EBs artikel, er formen trods alt mere ren end den nuværende farce. 22 runder efterfulgt af opsplitning og så yderligere 10 runder. Ligesom nu kan der være hold fra 5-8 eller deromkring, som ikke har det vilde at spille for i slutspillet, men sådan ville det vel også være i en 16-holdsliga. Og lidt færre kampe betyder at vi forhåbentlig slipper for december og februar (bortset fra noget pokalgøgl)...
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af doukas » 19. mar 2018, 10:42

16 hold, 30 kampe.

Gruppespilsgøgl og play-off i pokalen, så hvert hold er garanteret 33-34 kampe pr. sæson.

6 tvkampe pr. runde.

Og ja, det giver færre midler pr. hold. Og hvad så? Ingen af topholdene går i dag op i, om de får 7 eller 9 millioner i tv-penge. Ingen kvaler, sugar-daddy betaler, så deres brok vil klinge hult. Så er spørgsmålet, hvad midterholdene, tænker. Færre penge, men mindre risiko for nedrykning. Det er jo så en afvejning man må gøre sig.

Og det er slet ikke relevant at diskutere "men hvad så med niveauet?". Der er vist ingen tvivl om, at Esbjerg, Vejle og Viborg godt ville kunne begå sig i Superligaen.

Niveauet i 1. division vil andet lige lide.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Funky » 19. mar 2018, 10:48

MrBangDK skrev:Nå, det lader til at der sker noget med strukturen...

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/e ... en/7084713
Spændende hvordan man lige lander den med at sende 3 hold ned/"snyde" 2 hold fra 1.div for oprykningsmulighed, uden nogen af holdene har vidst det fra starten af sæsonen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af raekkeettre » 19. mar 2018, 10:57

Funky skrev:
MrBangDK skrev:Nå, det lader til at der sker noget med strukturen...

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/e ... en/7084713
Spændende hvordan man lige lander den med at sende 3 hold ned/"snyde" 2 hold fra 1.div for oprykningsmulighed, uden nogen af holdene har vidst det fra starten af sæsonen.
Jeg tror det de mener er at beslutningen bliver taget til sommer, og effekten kommer til at ske i 19/20 sæsonen. Så jeg mener alle hold går ind til den nye sæson velvidende at der er 3 nedrykningshold!! Det bliver fandme hæftigt! - men sund for Superligaen.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af sulakvelidze » 19. mar 2018, 11:20

En sådan model er et klar fremskridt i forhold det nuværende cirkus. Og det er præcis den, der også var på bordet for mange år siden, men som med vage forklaringer blev skudt ned som umulig. Jeg foretrækker stadig en liga med 16 hold og to kampe mod alle, men når der absolut skal være slutspil, er en simpel struktur med Top 6 og Bund 6 trods alt uendeligt meget bedre end det nuværende bras.

Men sikke da et selvmål med de mange millioner til Hypercube for at finde en model, der var under beskydning fra start, og som så bliver skrottet ved først givne lejlighed. Helt utroligt forløb, hvor ejerne af Superligaen brugte kassen på at spørge til råds i udlandet, mens de virkelige eksperter, tilhængerne, påpegede en række problemer, der blev negligeret. Og nu reagerer man så på dem.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Gnu » 19. mar 2018, 11:32

doukas skrev:Og det er slet ikke relevant at diskutere "men hvad så med niveauet?". Der er vist ingen tvivl om, at Esbjerg, Vejle og Viborg godt ville kunne begå sig i Superligaen.
Hvorfor spiller de så i 1. division, hvis de er så gode? Lige nu har vi tre hold i superligaen, der ikke lever op til niveauet. Det ene af dem, Helsingør, kunne Viborg ikke engang klare.

Vi skal have en liga med ti hold, tak.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af sulakvelidze » 19. mar 2018, 11:37

Gnu skrev:
doukas skrev:Og det er slet ikke relevant at diskutere "men hvad så med niveauet?". Der er vist ingen tvivl om, at Esbjerg, Vejle og Viborg godt ville kunne begå sig i Superligaen.
Hvorfor spiller de så i 1. division, hvis de er så gode? Lige nu har vi tre hold i superligaen, der ikke lever op til niveauet. Det ene af dem, Helsingør, kunne Viborg ikke engang klare.

Vi skal have en liga med ti hold, tak.
Jeg forstår ikke den med, at de ikke lever op til niveauet. Er det forbudt, at nogle hold ender manger point fra andre? Er det er tegn på, at ligaen er for stor, når der, som i alle andre ligaer er bundhold, der taber betydeligt mere end andre?

Hvis du laver en liga med 10 hold, vil et eller to af holdene også sagtens kunne ende langt fra de andre. Har de så ikke niveauet? Og skal man så skære ned til 8 hold, fordi vi ikke kan have, at nogen “ikke har niveauet”?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Funky » 19. mar 2018, 11:58

raekkeettre skrev:
Funky skrev:
MrBangDK skrev:Nå, det lader til at der sker noget med strukturen...

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/e ... en/7084713
Spændende hvordan man lige lander den med at sende 3 hold ned/"snyde" 2 hold fra 1.div for oprykningsmulighed, uden nogen af holdene har vidst det fra starten af sæsonen.
Jeg tror det de mener er at beslutningen bliver taget til sommer, og effekten kommer til at ske i 19/20 sæsonen. Så jeg mener alle hold går ind til den nye sæson velvidende at der er 3 nedrykningshold!! Det bliver fandme hæftigt! - men sund for Superligaen.
Okay, det giver også mere mening. Men ja, det bliver en vild sæson.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af 9000AaB » 19. mar 2018, 12:01

raekkeettre skrev:
Funky skrev:
MrBangDK skrev:Nå, det lader til at der sker noget med strukturen...

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/e ... en/7084713
Spændende hvordan man lige lander den med at sende 3 hold ned/"snyde" 2 hold fra 1.div for oprykningsmulighed, uden nogen af holdene har vidst det fra starten af sæsonen.
Jeg tror det de mener er at beslutningen bliver taget til sommer, og effekten kommer til at ske i 19/20 sæsonen. Så jeg mener alle hold går ind til den nye sæson velvidende at der er 3 nedrykningshold!! Det bliver fandme hæftigt! - men sund for Superligaen.
Farvel AaB så.........

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af le Cid » 19. mar 2018, 12:37

9000AaB skrev:
raekkeettre skrev:
Funky skrev:
MrBangDK skrev:Nå, det lader til at der sker noget med strukturen...

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/e ... en/7084713
Spændende hvordan man lige lander den med at sende 3 hold ned/"snyde" 2 hold fra 1.div for oprykningsmulighed, uden nogen af holdene har vidst det fra starten af sæsonen.
Jeg tror det de mener er at beslutningen bliver taget til sommer, og effekten kommer til at ske i 19/20 sæsonen. Så jeg mener alle hold går ind til den nye sæson velvidende at der er 3 nedrykningshold!! Det bliver fandme hæftigt! - men sund for Superligaen.
Farvel AaB så.........
Du mener det AaB-hold, som blev nr. 5 i grundspillet?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af doukas » 19. mar 2018, 13:11

Gnu skrev:
doukas skrev:Og det er slet ikke relevant at diskutere "men hvad så med niveauet?". Der er vist ingen tvivl om, at Esbjerg, Vejle og Viborg godt ville kunne begå sig i Superligaen.
Hvorfor spiller de så i 1. division, hvis de er så gode? Lige nu har vi tre hold i superligaen, der ikke lever op til niveauet. Det ene af dem, Helsingør, kunne Viborg ikke engang klare.

Vi skal have en liga med ti hold, tak.
Så du mener f.eks., at Helsingør ville rive Esbjerg over 2 kampe eller, at Randers ville prygle Vejle i en grad, så det eneste sportslige forsvarlige ville være at fløjte kampen af før tid?

Der er ingen, af de tre hold jeg nævner, som ville gøre det markant ringere end de nuværende bundhold i Superligaen.

Derudover mangler jeg at se et eneste eksempel på en liga med 12 hold eller færre, hvor en del hold kvalificerer sig til Champions League eller Europa League.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Pastorius » 19. mar 2018, 13:13

doukas skrev:
Gnu skrev:
doukas skrev:Og det er slet ikke relevant at diskutere "men hvad så med niveauet?". Der er vist ingen tvivl om, at Esbjerg, Vejle og Viborg godt ville kunne begå sig i Superligaen.
Hvorfor spiller de så i 1. division, hvis de er så gode? Lige nu har vi tre hold i superligaen, der ikke lever op til niveauet. Det ene af dem, Helsingør, kunne Viborg ikke engang klare.

Vi skal have en liga med ti hold, tak.
Så du mener f.eks., at Helsingør ville rive Esbjerg over 2 kampe eller, at Randers ville prygle Vejle i en grad, så det eneste sportslige forsvarlige ville være at fløjte kampen af før tid?

Der er ingen, af de tre hold jeg nævner, som ville gøre det markant ringere end de nuværende bundhold i Superligaen.
Nej, der menes vel at Randers og Helsingør fra starten af passer bedre ind i 1. Division end i superligaen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af doukas » 19. mar 2018, 13:22

Pastorius skrev:
doukas skrev:
Gnu skrev:
doukas skrev:Og det er slet ikke relevant at diskutere "men hvad så med niveauet?". Der er vist ingen tvivl om, at Esbjerg, Vejle og Viborg godt ville kunne begå sig i Superligaen.
Hvorfor spiller de så i 1. division, hvis de er så gode? Lige nu har vi tre hold i superligaen, der ikke lever op til niveauet. Det ene af dem, Helsingør, kunne Viborg ikke engang klare.

Vi skal have en liga med ti hold, tak.
Så du mener f.eks., at Helsingør ville rive Esbjerg over 2 kampe eller, at Randers ville prygle Vejle i en grad, så det eneste sportslige forsvarlige ville være at fløjte kampen af før tid?

Der er ingen, af de tre hold jeg nævner, som ville gøre det markant ringere end de nuværende bundhold i Superligaen.
Nej, der menes vel at Randers og Helsingør fra starten af passer bedre ind i 1. Division end i superligaen.
Så må jeg bare spørge: Fordi? Må en liga ikke have bundhold?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Gnu » 19. mar 2018, 14:01

Nej, jeg mener ikke, at Helsingør bare vil rundsmadre Esbjerg.

Nej, jeg mener ikke, at vi skal skære ligaen ned til otte hold.

Og jo, selvfølgelig må der være bundhold.

Drop dog de der latterlige overdrivelser og stråmandsargumenter. Hvad skal det til for?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Yankee » 19. mar 2018, 14:18

Når man foreslår en struktur, så skal man huske at det ikke kun er f.eks. de 12 eller 14 hold, der skal være gode nok. Der er jo hele tiden op- og nedrykning. I den nuværende struktur kan der i et kalenderår være op til 17 Superliga-hold og det er nok mere end hvad Danmark kan understøtte.

Jeg vil da gerne komme med mit forslag, der selvfølgelig nok ikke bliver til noget foreløbig:

12 hold

Efteråret:
Grundspil på 22 kampe, afsluttet med en finalerunde i juleferien på de stadions, der kan klare det.

Foråret:
De fire dårligste spiller om overlevelse - evt. med et par hold fra 1. division.
De otte bedste spiller slutspil med kvartfinaler, semifinaler og finale. Hver runde afvikles som bedst af tre kampe, hvor det bedst placerede hold har to hjemmekampe (H-U-H). Derefter spilles der placeringskampe (H/U) for de hold, der bliver slået ud. Enten spiller man 1-8, 2-7 osv. eller også vælger klubberne selv modstander ligesom i ishockey.

Grundspilskampene spilles alle søndag kl. 15, undtagen en enkelt mandagskamp. Nedrykningsspillet spiller alle kampe søndag kl. 15, mens knock-out-kampene fordeles ud over weekenddagene. På den måde får TV et attraktivt produkt samtidig med at man får et langt mere tilskuervenligt og overskueligt kampprogram.

Jeg tror det ville være rigtig sundt for dansk fodbold at få nedbragt kampantallet til omkring 28-30 pr. hold. Derudover ville det være sundt med et grundspil, hvor de hold, der spiller europæisk, godt kan tillade sig at tabe nogle kampe og alligevel gå i slutspillet. Endelig ville det efter min mening være fantastisk med et rigtigt knockout-slutspil, som man har så stor succes med i alle de succesrige turneringer såsom Champions League, NFL, VM osv.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af doukas » 19. mar 2018, 14:21

Gnu skrev:Nej, jeg mener ikke, at Helsingør bare vil rundsmadre Esbjerg.

Nej, jeg mener ikke, at vi skal skære ligaen ned til otte hold.

Og jo, selvfølgelig må der være bundhold.

Drop dog de der latterlige overdrivelser og stråmandsargumenter. Hvad skal det til for?
Jeg kunne forstå argumentet om at skære antallet af hold ned, hvis 1-2 ringeste hold kørte som fyraftensproffer. Men både toppen af 1. division og bunden af Superligaen kører med et fuldtids setup, så jeg har svært ved at se, at andet end tilfældige omstændigheder gør, at hold A, B eller C ud af en pulje på 6-8 hold rykker ud en given sæson og derfor kan heller ikke se, hvordan niveauet skulle blive bedre af at spille med 10 hold i en liga. Er der nogen der venligst gider forklare mig det? Er det alene pga. af de færre penge pr. hold?

Jeg er helt ærligt omkring, at jeg hellere vil have en liga med en smule ringere kvalitet, hvis den så samtidig er retfærdig og krystalklart logisk for den helt almindelig fan.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af doukas » 19. mar 2018, 14:31

Yankee skrev:Når man foreslår en struktur, så skal man huske at det ikke kun er f.eks. de 12 eller 14 hold, der skal være gode nok. Der er jo hele tiden op- og nedrykning. I den nuværende struktur kan der i et kalenderår være op til 17 Superliga-hold og det er nok mere end hvad Danmark kan understøtte.

Jeg vil da gerne komme med mit forslag, der selvfølgelig nok ikke bliver til noget foreløbig:

12 hold

Efteråret:
Grundspil på 22 kampe

Foråret:
De fire dårligste spiller om overlevelse.
De otte bedste spiller slutspil med kvartfinaler, semifinaler og finale. Hver runde afvikles som bedst af tre kampe, hvor det bedst placerede hold har to hjemmekampe (H-U-H). Derefter spilles der placeringskampe (H/U) for de hold, der bliver slået ud. Enten spiller man 1-8, 2-7 osv. eller også vælger klubberne selv modstander ligesom i ishockey.

Grundspilskampene spilles alle søndag kl. 15, undtagen en enkelt mandagskamp. Nedrykningsspillet spiller alle kampe søndag kl. 15, mens knock-out-kampene fordeles ud over weekenddagene. På den måde får TV et attraktivt produkt samtidig med at man får et langt mere tilskuervenligt og overskueligt kampprogram.

Jeg tror det ville være rigtig sundt for dansk fodbold at få nedbragt kampantallet til omkring 28-30 pr. hold. Derudover ville det være sundt med et grundspil, hvor de hold, der spiller europæisk, godt kan tillade sig at tabe nogle kampe og alligevel gå i slutspillet. Endelig ville det efter min mening være fantastisk med et rigtigt knockout-slutspil, som man har så stor succes med i alle de succesrige turneringer såsom Champions League, NFL, VM osv.
Hvis den struktur du skitserer tilnærmelsesvis blev til en realitet, så ville jeg lynhurtigt droppe Superligafodbold. Jeg ville slet ikke kunne rumme sådan en gang kunstigt produceret spænding i hver eneste kamp da jeg tror, at jeg ret hurtigt ville blive immun overfor det. Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor folk tror, at hver eneste kamp skal sættes på spidsen? Det er jo ikke det en liga drejer sig om. Den drejer sig om, hvem der er bedst til at spille fodbold over 12 måneder. Det lange seje træk. Hvor man kan komme igen, selvom man har 2-3 dårlige kampe i træk. Hvor der kan gå gummiben i den eller skabes momentum.

Det andet har vi pokalturneringer til.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af FCM » 19. mar 2018, 14:48

sulakvelidze skrev:Men sikke da et selvmål med de mange millioner til Hypercube for at finde en model, der var under beskydning fra start, og som så bliver skrottet ved først givne lejlighed. Helt utroligt forløb, hvor ejerne af Superligaen brugte kassen på at spørge til råds i udlandet, mens de virkelige eksperter, tilhængerne, påpegede en række problemer, der blev negligeret. Og nu reagerer man så på dem.
Ved du hvad Hypercube lavede og hvem, der besluttede hvilken struktur, vi skulle have?

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Gnu » 19. mar 2018, 14:55

doukas skrev:
Gnu skrev:Nej, jeg mener ikke, at Helsingør bare vil rundsmadre Esbjerg.

Nej, jeg mener ikke, at vi skal skære ligaen ned til otte hold.

Og jo, selvfølgelig må der være bundhold.

Drop dog de der latterlige overdrivelser og stråmandsargumenter. Hvad skal det til for?
Jeg kunne forstå argumentet om at skære antallet af hold ned, hvis 1-2 ringeste hold kørte som fyraftensproffer. Men både toppen af 1. division og bunden af Superligaen kører med et fuldtids setup, så jeg har svært ved at se, at andet end tilfældige omstændigheder gør, at hold A, B eller C ud af en pulje på 6-8 hold rykker ud en given sæson og derfor kan heller ikke se, hvordan niveauet skulle blive bedre af at spille med 10 hold i en liga. Er der nogen der venligst gider forklare mig det? Er det alene pga. af de færre penge pr. hold?

Jeg er helt ærligt omkring, at jeg hellere vil have en liga med en smule ringere kvalitet, hvis den så samtidig er retfærdig og krystalklart logisk for den helt almindelig fan.
Personligt synes jeg ikke, at det er det mindste interessant at se på så ringe hold som eksempelvis Helsingør. Det, sammen med en tåbelig cirkusstruktur har dræbt meget af min lyst til at følge med i superligaen.

Du kan også lave en retfærdig og krystalklar turneringsform med ti hold (og nej, det betyder ikke, at jeg er en fortaler for otte hold, stråmandstyper.) I bund og grund handler det vel om, hvorvidt man ønsker at superligaen skal udvikles for eliten eller for bredden. Jeg mener klart det første, og det bliver man ved at blive matchet hårdt hver gang.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af doukas » 19. mar 2018, 15:13

Gnu skrev:
doukas skrev:
Gnu skrev:Nej, jeg mener ikke, at Helsingør bare vil rundsmadre Esbjerg.

Nej, jeg mener ikke, at vi skal skære ligaen ned til otte hold.

Og jo, selvfølgelig må der være bundhold.

Drop dog de der latterlige overdrivelser og stråmandsargumenter. Hvad skal det til for?
Jeg kunne forstå argumentet om at skære antallet af hold ned, hvis 1-2 ringeste hold kørte som fyraftensproffer. Men både toppen af 1. division og bunden af Superligaen kører med et fuldtids setup, så jeg har svært ved at se, at andet end tilfældige omstændigheder gør, at hold A, B eller C ud af en pulje på 6-8 hold rykker ud en given sæson og derfor kan heller ikke se, hvordan niveauet skulle blive bedre af at spille med 10 hold i en liga. Er der nogen der venligst gider forklare mig det? Er det alene pga. af de færre penge pr. hold?

Jeg er helt ærligt omkring, at jeg hellere vil have en liga med en smule ringere kvalitet, hvis den så samtidig er retfærdig og krystalklart logisk for den helt almindelig fan.
Personligt synes jeg ikke, at det er det mindste interessant at se på så ringe hold som eksempelvis Helsingør. Det, sammen med en tåbelig cirkusstruktur har dræbt meget af min lyst til at følge med i superligaen.

Du kan også lave en retfærdig og krystalklar turneringsform med ti hold (og nej, det betyder ikke, at jeg er en fortaler for otte hold, stråmandstyper.) I bund og grund handler det vel om, hvorvidt man ønsker at superligaen skal udvikles for eliten eller for bredden. Jeg mener klart det første, og det bliver man ved at blive matchet hårdt hver gang.
Der er vi nok bare forskellige. Om vi møder Silkeborg, Horsens, Helsingør, Randers, Lyngby eller Sønderjyske er for mig fuldstændig ligegyldigt og går alle i kassen "mindre interessante kampe" og det er for mig fint nok, da det særlige i de store opgør er, at de er relativt sjældne.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Besvar