Den store stadiontråd

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 19. sep 2020, 14:42

Hanga skrev:
19. sep 2020, 11:21
Gnu skrev:
19. sep 2020, 10:29
dyhrmaN skrev:
18. sep 2020, 19:51
Odense lukker (måske) hjørnerne og renoverer stadion:
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ode ... l-stadion/

Når AGF får deres nye stadion vil vi have et af ligaens ældste stadion sammen - kun Farum Park er ældre hvis man fraregner Brøndby og Parken, som er blevet renoverede efter indvielsen af Aalborg stadion.
Nu er kapacitet ikke et problem lige for tiden, men man kunne spekulere i, om ikke man burde ombygge hjørnerne på stadion og finde en model for bedre adgang til boderne og eventuelt en lille kapacitetsforøgning.
Kapaciteten var jo heller ikke et problem før corona. Der er absolut ingen grund til at bygge større.
Enig i at kapaciteten ikke skal være større. Tværtimod bør vi gøre stadion lidt mindre og sørge for en mere intim stadionopleve. Men stadion kunne godt trænge til den generelle opfriskning og ændring af f.eks. boderne. Her vil det netop være positivt hvis der frigives noget plads ved mindre kapacitet.
I kommunens budgetforslag er der afsat midler til opgradering af stadion.
Nye sæder næste år samt forbedring af boder og toiletter i '23, hvad der præcis tænkes gjort ved boderne ved jeg ikke

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Gaarde6 » 20. sep 2020, 10:57

Synes simpelthen swedbank stadion i Malmø er så mega fedt.

Havde der ikke været naboer til aalborg stadion, kunne vores ha set nogenlunde sådan ud.

https://www.youtube.com/watch?v=IZPTKquViCI

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 778
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af emenike » 20. sep 2020, 11:39

Gaarde6 skrev:
20. sep 2020, 10:57
Synes simpelthen swedbank stadion i Malmø er så mega fedt.

Havde der ikke været naboer til aalborg stadion, kunne vores ha set nogenlunde sådan ud.

https://www.youtube.com/watch?v=IZPTKquViCI
Aalborg Stadion er både velsignet og forbandet i forhold til dets placering. Der er meget få stadioner i landet med en bedre central placering i byen tæt på natteliv, kultur, og forbindelser til kollektiv trafik med togstation og snart +bus stationen. Til gengæld sætter det selvfølgelig et aftryk, at begge endetribuner af kommunale årsager ikke er bygget i samme højde som i siderne, hvilket jeg personligt mener får stadionet til at fremstå "mindre" end hvad man ser i f.eks. Randers, der uden problemer kan bygge stejlt og giver stadionet et mere tillukket og intimt udtryk.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Fabbe » 14. nov 2023, 19:37

Så kører vi igen. Lur lige tråden og se hvad vi ævlede om for små 8 år siden.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Mascis
1. div
1. div
Indlæg: 256
Tilmeldt: 25. feb 2017, 17:30

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Mascis » 14. nov 2023, 23:20

Vildt nok, troede slet ikke den slags var på tegnebrættet.

Jeg synes dog den helt store ting der taler mod det er den fantastiske placering stadion har nu. Jeg synes det gir så meget stemning til byen, og jeg synes det er fantastisk før/efter kampene at man går lige ud midt i byen. Det er virkeligt skod de (efterhånden mange) steder i landet, hvor man går direkte ud på en p-plads.

Når det er sagt, er en placering på væddeløbsbanens område da klart at foretrække frem for ude ved gigantium som der tidligere har været tale om.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af troelsh » 15. nov 2023, 10:21

Hvor er det dejligt forfriskende med en positiv og ambitiøs nyhed for byen og klubben! Og genial placering ift. den nye +bus, den kommende 3. limfjordsforbindelse og det stadig er bynært. :aabfan:

Det må da gerne komme til at ligne det de har i Alkmaar :-)

Billede

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 778
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af emenike » 15. nov 2023, 15:18

Göztepes stadion giver mig lidt våde drømme, hvis det mulige nye stadion skulle få et design der er i den retning. Kapaciteten ligger omkring de 20.000 med ensformlige tribuner der er forbundet hele vejen rundt, ja tak!

Billede
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Fabbe » 16. nov 2023, 14:59

emenike skrev:
15. nov 2023, 15:18
Göztepes stadion giver mig lidt våde drømme, hvis det mulige nye stadion skulle få et design der er i den retning. Kapaciteten ligger omkring de 20.000 med ensformlige tribuner der er forbundet hele vejen rundt, ja tak!

Billede
Det er cirka dét, vi bør have. Og ingen etager på et stadion til færre end 25.000. Og så skal vi have dejligt stejle tribuner. Det vil gøre en kæmpe forskel for tifo-koreografierne på supportertribunen og for supporternes visuelle udtryk generelt.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 380
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af nj27 » 17. nov 2023, 17:54

Stort pressemøde på mandag

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af jonas386 » 17. nov 2023, 18:25

nj27 skrev:
17. nov 2023, 17:54
Stort pressemøde på mandag
Man må sige der bliver rykket hurtigt.

Nu er området ved væddeløbsbanen og Mølholm ikke et sted jeg har været så meget, men er det projekt der bliver foreslået med koncerter, flere boliger, et stadion mm. overhovedet relevant, hvis ikke der kommer en 3. limfjordsforbindelse med tilhørende motorvejstilkobling? En af de umiddelbare fordele ved at stadion ligger længere mod vest, er vel også, at man undlader en masse trafik igennem midtbyen, hvis folk der kommer "udefra", i stedet kan køre bagom

Hvis man kan lave en cykel-gangbro ved Lindholm Brygge / Fjordbyen, kan det måske også tage noget af det trafikale tryk fra folk der ellers skulle omkring midtbyen. Hvis man også kan lave en cykel-gangbro til Egholm, kan det måske endda gå hen og blive et helt attraktivt område. De sidste par gange jeg har været i området, har alt efter Vestre Fjordvej altid virket meget afskåret fra resten af vestbyen, der i forvejen virker meget afskåret fra midtbyen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af RicoBR02 » 17. nov 2023, 18:35

Hvorfor er Aalborg Pirates med på pressemødet? Jeg kan ikke lade være med at tænke på det kappmeier udtalte for et par uger siden med at arbejde mere sammen med og på tværs af de 3 sportsgrene..

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 17. nov 2023, 20:30

RicoBR02 skrev:
17. nov 2023, 18:35
Hvorfor er Aalborg Pirates med på pressemødet? Jeg kan ikke lade være med at tænke på det kappmeier udtalte for et par uger siden med at arbejde mere sammen med og på tværs af de 3 sportsgrene..
Hvis det er tanken at det ikke kun er fodbold der skal afvikles på et nyt stadion men også koncerter og andre arrangementer så vil der uvægerligt komme diskussion om underlaget, læs plasticbane

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af RicoBR02 » 17. nov 2023, 21:24

Aalborg frederikshavner skrev:
17. nov 2023, 20:30
RicoBR02 skrev:
17. nov 2023, 18:35
Hvorfor er Aalborg Pirates med på pressemødet? Jeg kan ikke lade være med at tænke på det kappmeier udtalte for et par uger siden med at arbejde mere sammen med og på tværs af de 3 sportsgrene..
Hvis det er tanken at det ikke kun er fodbold der skal afvikles på et nyt stadion men også koncerter og andre arrangementer så vil der uvægerligt komme diskussion om underlaget, læs plasticbane
Jo jo, men vel ikke så meget diskussion at valget står mellem græs eller is...

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af 634 » 17. nov 2023, 21:51

RicoBR02 skrev:
17. nov 2023, 21:24
Aalborg frederikshavner skrev:
17. nov 2023, 20:30
RicoBR02 skrev:
17. nov 2023, 18:35
Hvorfor er Aalborg Pirates med på pressemødet? Jeg kan ikke lade være med at tænke på det kappmeier udtalte for et par uger siden med at arbejde mere sammen med og på tværs af de 3 sportsgrene..
Hvis det er tanken at det ikke kun er fodbold der skal afvikles på et nyt stadion men også koncerter og andre arrangementer så vil der uvægerligt komme diskussion om underlaget, læs plasticbane
Jo jo, men vel ikke så meget diskussion at valget står mellem græs eller is...
Hvis der skal bygges en ny Hal til 10.000 er det vel der koncerter skal være
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 17. nov 2023, 22:21

634 skrev:
17. nov 2023, 21:51
RicoBR02 skrev:
17. nov 2023, 21:24
Aalborg frederikshavner skrev:
17. nov 2023, 20:30
RicoBR02 skrev:
17. nov 2023, 18:35
Hvorfor er Aalborg Pirates med på pressemødet? Jeg kan ikke lade være med at tænke på det kappmeier udtalte for et par uger siden med at arbejde mere sammen med og på tværs af de 3 sportsgrene..
Hvis det er tanken at det ikke kun er fodbold der skal afvikles på et nyt stadion men også koncerter og andre arrangementer så vil der uvægerligt komme diskussion om underlaget, læs plasticbane
Jo jo, men vel ikke så meget diskussion at valget står mellem græs eller is...
Hvis der skal bygges en ny Hal til 10.000 er det vel der koncerter skal være
En ny håndboldhal er for lille til koncerter med store navne, der afvikles som bekendt koncerter i Parken samt på Horsens Stadion så jeg kan sagtens se for mig at der skal afvikles koncerter på det nye stadion hvis ellers ikke 'nimbys' sætter en stopper for det

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af 634 » 17. nov 2023, 22:49

Aalborg frederikshavner skrev:
17. nov 2023, 22:21
634 skrev:
17. nov 2023, 21:51
RicoBR02 skrev:
17. nov 2023, 21:24
Aalborg frederikshavner skrev:
17. nov 2023, 20:30
RicoBR02 skrev:
17. nov 2023, 18:35
Hvorfor er Aalborg Pirates med på pressemødet? Jeg kan ikke lade være med at tænke på det kappmeier udtalte for et par uger siden med at arbejde mere sammen med og på tværs af de 3 sportsgrene..
Hvis det er tanken at det ikke kun er fodbold der skal afvikles på et nyt stadion men også koncerter og andre arrangementer så vil der uvægerligt komme diskussion om underlaget, læs plasticbane
Jo jo, men vel ikke så meget diskussion at valget står mellem græs eller is...
Hvis der skal bygges en ny Hal til 10.000 er det vel der koncerter skal være
En ny håndboldhal er for lille til koncerter med store navne, der afvikles som bekendt koncerter i Parken samt på Horsens Stadion så jeg kan sagtens se for mig at der skal afvikles koncerter på det nye stadion hvis ellers ikke 'nimbys' sætter en stopper for det
OK
Så byg et Stadion ligesom i Schalke 04 i Tyskland hvor græsbanen kan trækkes under den ene endetribune ud af Stadion når der ikke skal spilles fodbold inde på Stadion. Jeg mener stadig at et nyt Stadion bedst kan placeres hvor Chang er nu.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 403
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af DenSataniskeHest » 18. nov 2023, 00:43

634 skrev:
17. nov 2023, 22:49
Aalborg frederikshavner skrev:
17. nov 2023, 22:21
634 skrev:
17. nov 2023, 21:51
RicoBR02 skrev:
17. nov 2023, 21:24
Aalborg frederikshavner skrev:
17. nov 2023, 20:30
RicoBR02 skrev:
17. nov 2023, 18:35
Hvorfor er Aalborg Pirates med på pressemødet? Jeg kan ikke lade være med at tænke på det kappmeier udtalte for et par uger siden med at arbejde mere sammen med og på tværs af de 3 sportsgrene..
Hvis det er tanken at det ikke kun er fodbold der skal afvikles på et nyt stadion men også koncerter og andre arrangementer så vil der uvægerligt komme diskussion om underlaget, læs plasticbane
Jo jo, men vel ikke så meget diskussion at valget står mellem græs eller is...
Hvis der skal bygges en ny Hal til 10.000 er det vel der koncerter skal være
En ny håndboldhal er for lille til koncerter med store navne, der afvikles som bekendt koncerter i Parken samt på Horsens Stadion så jeg kan sagtens se for mig at der skal afvikles koncerter på det nye stadion hvis ellers ikke 'nimbys' sætter en stopper for det
OK
Så byg et Stadion ligesom i Schalke 04 i Tyskland hvor græsbanen kan trækkes under den ene endetribune ud af Stadion når der ikke skal spilles fodbold inde på Stadion. Jeg mener stadig at et nyt Stadion bedst kan placeres hvor Chang er nu.
Giver jo ingen mening 😂 banerne ved Chang er jo nede, og hvad med provstejorden?

ligusterfacist
Miniput
Miniput
Indlæg: 4
Tilmeldt: 30. mar 2008, 20:26
Geografisk sted: Bitre Nord

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af ligusterfacist » 18. nov 2023, 01:10

Området ved travbanen er vel stort nok til både nyt stadion og håndboldhal, hvorefter Haraldslund og nuværende stadion nemt kan indgå i kontrakten som et område A. Engård kan plastre endnu en betonklods op på.

Med de positive briller på så jeg gerne et Multiforum Aalborg med 10.000+ indendørs siddepladser bygget, så der var et sted der kunne bære Ed Sheeran og Lucas Graham koncerter så det hardcore publikum med fredags eller lørdags dagsbilletter til Nibefestival havde er sted at stå i ske og tale om ombygning, skilsmisse og Facebook i tørvejr.

Alvorlig talt så ville jeg dræbe for en international koncertarena i Aalborg. Og et nyt lækkert stadion med høje tribuner.

Wild tought: Bygges der nye stadions i DK fordi der pønses på et Skandinavisk samlet bud på på EM?

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Fabbe » 18. nov 2023, 01:56

ligusterfacist skrev:
18. nov 2023, 01:10
Området ved travbanen er vel stort nok til både nyt stadion og håndboldhal, hvorefter Haraldslund og nuværende stadion nemt kan indgå i kontrakten som et område A. Engård kan plastre endnu en betonklods op på.

Med de positive briller på så jeg gerne et Multiforum Aalborg med 10.000+ indendørs siddepladser bygget, så der var et sted der kunne bære Ed Sheeran og Lucas Graham koncerter så det hardcore publikum med fredags eller lørdags dagsbilletter til Nibefestival havde er sted at stå i ske og tale om ombygning, skilsmisse og Facebook i tørvejr.

Alvorlig talt så ville jeg dræbe for en international koncertarena i Aalborg. Og et nyt lækkert stadion med høje tribuner.

Wild tought: Bygges der nye stadions i DK fordi der pønses på et Skandinavisk samlet bud på på EM?
Salig Harald Jensens testamente over Haraldslund - eller Kastet, som jorden også har heddet - tillader ikke, at hverken A. eller Søren Enggaard plastrer det til med hvidmalet betonelementbyggeri.

På den anden side er man også ude i en endnu mere kreativ fortolkning med en overdækket arena.

Harald Jensens ønske, da han døde for 109 år siden, var åbne arealer med plads til fri udfoldelse og boldspil. Tennis nævnes konkret, og det er nok grunden til, at tennis fylder meget af Haraldslund.

Plads til boldspil og fri udfoldelse kendetegnede også det oprindelige stadion, der åbnede i 1920. Men efter den store ombygning i 1961-1962 blev det til et aflåst betonfort med en kampbane, kun elitehold kunne betræde få gange om måneden, og det var et stort skridt væk fra testamentets ånd.

Det er egentlig et godt spørgsmål, hvor længe ud i fremtiden, sådan et testamente skal have et ord at sige.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af RicoBR02 » 18. nov 2023, 07:49

HVORFOR KAN INGEN FORTÆLLE MIG HVAD PIRATES HAR MED DET HER AT GØRE???? ARRRGH

Besvar