Den store stadiontråd

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af alithebeast » 18. nov 2023, 09:59

RicoBR02 skrev:
18. nov 2023, 07:49
HVORFOR KAN INGEN FORTÆLLE MIG HVAD PIRATES HAR MED DET HER AT GØRE???? ARRRGH
Pirates bliver paraply. AaB bliver Football Club Pirates i pirateventyret, hvor der uddeles klappølser formet som sværd og papirhatte ved indgangen til fodboldkampene - det er den eneste måde at følge med..
Hader København!

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 561
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Elvis lever » 18. nov 2023, 10:28

Fabbe skrev:
18. nov 2023, 01:56
ligusterfacist skrev:
18. nov 2023, 01:10
Området ved travbanen er vel stort nok til både nyt stadion og håndboldhal, hvorefter Haraldslund og nuværende stadion nemt kan indgå i kontrakten som et område A. Engård kan plastre endnu en betonklods op på.

Med de positive briller på så jeg gerne et Multiforum Aalborg med 10.000+ indendørs siddepladser bygget, så der var et sted der kunne bære Ed Sheeran og Lucas Graham koncerter så det hardcore publikum med fredags eller lørdags dagsbilletter til Nibefestival havde er sted at stå i ske og tale om ombygning, skilsmisse og Facebook i tørvejr.

Alvorlig talt så ville jeg dræbe for en international koncertarena i Aalborg. Og et nyt lækkert stadion med høje tribuner.

Wild tought: Bygges der nye stadions i DK fordi der pønses på et Skandinavisk samlet bud på på EM?
Salig Harald Jensens testamente over Haraldslund - eller Kastet, som jorden også har heddet - tillader ikke, at hverken A. eller Søren Enggaard plastrer det til med hvidmalet betonelementbyggeri.

På den anden side er man også ude i en endnu mere kreativ fortolkning med en overdækket arena.

Harald Jensens ønske, da han døde for 109 år siden, var åbne arealer med plads til fri udfoldelse og boldspil. Tennis nævnes konkret, og det er nok grunden til, at tennis fylder meget af Haraldslund.

Plads til boldspil og fri udfoldelse kendetegnede også det oprindelige stadion, der åbnede i 1920. Men efter den store ombygning i 1961-1962 blev det til et aflåst betonfort med en kampbane, kun elitehold kunne betræde få gange om måneden, og det var et stort skridt væk fra testamentets ånd.

Det er egentlig et godt spørgsmål, hvor længe ud i fremtiden, sådan et testamente skal have et ord at sige.
For evigt. Da politikerne i sin tid sagde ja til gaven i testamentet forpligtigede de sig gennem den deraf følgende servitut. Et godt eksempel er at Carlsberg er forpligtet til brygge øl på grunden i Valby og iøvrigt også have en stald med bryggerheste samme sted. Derfor var Carlsberg tvunget til at lave mikrobryggeriet for at leve op til kravene i testamentet, da den store produktion af øl blev flyttet til Fredericia. Der var også optræk til alvorlig ballade, da hestestaldene blev renoveret for en håndfuld år siden, da hestene midlertidigt blev flyttet væk.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1744
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af RicoBR02 » 18. nov 2023, 10:59

alithebeast skrev:
18. nov 2023, 09:59
RicoBR02 skrev:
18. nov 2023, 07:49
HVORFOR KAN INGEN FORTÆLLE MIG HVAD PIRATES HAR MED DET HER AT GØRE???? ARRRGH
Pirates bliver paraply. AaB bliver Football Club Pirates i pirateventyret, hvor der uddeles klappølser formet som sværd og papirhatte ved indgangen til fodboldkampene - det er den eneste måde at følge med..
Pyha, tusind tak.. var bange for at det ville være noget jeg ikke kunne stå inde for som fan....

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af 634 » 18. nov 2023, 11:17

DenSataniskeHest skrev:
18. nov 2023, 00:43
634 skrev:
17. nov 2023, 22:49
Aalborg frederikshavner skrev:
17. nov 2023, 22:21
634 skrev:
17. nov 2023, 21:51
RicoBR02 skrev:
17. nov 2023, 21:24
Aalborg frederikshavner skrev:
17. nov 2023, 20:30


Hvis det er tanken at det ikke kun er fodbold der skal afvikles på et nyt stadion men også koncerter og andre arrangementer så vil der uvægerligt komme diskussion om underlaget, læs plasticbane
Jo jo, men vel ikke så meget diskussion at valget står mellem græs eller is...
Hvis der skal bygges en ny Hal til 10.000 er det vel der koncerter skal være
En ny håndboldhal er for lille til koncerter med store navne, der afvikles som bekendt koncerter i Parken samt på Horsens Stadion så jeg kan sagtens se for mig at der skal afvikles koncerter på det nye stadion hvis ellers ikke 'nimbys' sætter en stopper for det
OK
Så byg et Stadion ligesom i Schalke 04 i Tyskland hvor græsbanen kan trækkes under den ene endetribune ud af Stadion når der ikke skal spilles fodbold inde på Stadion. Jeg mener stadig at et nyt Stadion bedst kan placeres hvor Chang er nu.
Giver jo ingen mening 😂 banerne ved Chang er jo nede, og hvad med provstejorden?
Nede og provstejorden, jeg er i tvivl om hvad du mener ?
Til og fra kørsel skal jo være ved Over Kæret og Ny Kærvej. Jernbanen for et stoppested ved den ene langside af ny Stadion. Beliggenheden er ikke udenfor byen og også i gå afstand fra indre by men samtidigt med meget trafikal infra struktur med vejnet og jernbane.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af 9520AaB » 18. nov 2023, 21:05

Hvorfor folk bliver ved med at diskutere en placering, der ikke er foreslået(provstejorden), fatter jeg hat af. Der er konkret et foreslag på banen om travbanen, det er vel det vi som fans skal forholde os til. Eller tænker vi at investorerne læser med her,, og ændrer placering til Provstejorden, fordi en enkelt eller to herinde har set lyset??
Hvis det er tilfældet foreslår jeg en placering på månen, med direkte linie fra Nytorv.
Jeg så helst den nuværende placering beholdt, men med en klar forvandling af det nuværende byggeri.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

V3jgrd
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 23. jul 2017, 00:44

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af V3jgrd » 18. nov 2023, 21:11

ligusterfacist skrev:
18. nov 2023, 01:10
Wild tought: Bygges der nye stadions i DK fordi der pønses på et Skandinavisk samlet bud på på EM?
Nej. De stadions, der bygges i DK, er slet ikke store nok til EM-kravene:

Minimum ét stadion skal have plads til 60.000 tilskuere
Minimum ét - men helst to - stadioner skal have plads til 50.000 tilskuere
Mindst fire stadioner skal have plads til 40.000 tilskuere
Mindst tre stadioner skal have plads til 30.000 på lægterne

Kilde: https://sport.tv2.dk/fodbold/2021-10-12 ... uefas-krav

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af 634 » 18. nov 2023, 21:38

9520AaB skrev:
18. nov 2023, 21:05
Hvorfor folk bliver ved med at diskutere en placering, der ikke er foreslået(provstejorden), fatter jeg hat af. Der er konkret et foreslag på banen om travbanen, det er vel det vi som fans skal forholde os til. Eller tænker vi at investorerne læser med her,, og ændrer placering til Provstejorden, fordi en enkelt eller to herinde har set lyset??
Hvis det er tilfældet foreslår jeg en placering på månen, med direkte linie fra Nytorv.
Jeg så helst den nuværende placering beholdt, men med en klar forvandling af det nuværende byggeri.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej vi skal ikke forvente at investorer læser med her, men vi kan som fans godt debatterer om et nyt Stadion skal være på nuværende travbane, og om hvorfor det ikke er bedste mulighed. Jeg synes det er for meget FCMsk at placere ny hjemmebane på travbanen, og det vil være nemmere at få mange tusinde tilskuere til et by Stadion med god trafik afvikling omkring denne nye Stadion, end på travbanen.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1744
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af RicoBR02 » 18. nov 2023, 22:03

634 skrev:
18. nov 2023, 21:38
9520AaB skrev:
18. nov 2023, 21:05
Hvorfor folk bliver ved med at diskutere en placering, der ikke er foreslået(provstejorden), fatter jeg hat af. Der er konkret et foreslag på banen om travbanen, det er vel det vi som fans skal forholde os til. Eller tænker vi at investorerne læser med her,, og ændrer placering til Provstejorden, fordi en enkelt eller to herinde har set lyset??
Hvis det er tilfældet foreslår jeg en placering på månen, med direkte linie fra Nytorv.
Jeg så helst den nuværende placering beholdt, men med en klar forvandling af det nuværende byggeri.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej vi skal ikke forvente at investorer læser med her, men vi kan som fans godt debatterer om et nyt Stadion skal være på nuværende travbane, og om hvorfor det ikke er bedste mulighed. Jeg synes det er for meget FCMsk at placere ny hjemmebane på travbanen, og det vil være nemmere at få mange tusinde tilskuere til et by Stadion med god trafik afvikling omkring denne nye Stadion, end på travbanen.
Ved du hvor travbanen ligger? Altså, man kan jo næsten se derhen hvis du står ved fregatten.. Vi snakker 1-2 km MAX fra nuværende lokation og med samme muligheder trafikalt..

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af 634 » 18. nov 2023, 22:33

RicoBR02 skrev:
18. nov 2023, 22:03
634 skrev:
18. nov 2023, 21:38
9520AaB skrev:
18. nov 2023, 21:05
Hvorfor folk bliver ved med at diskutere en placering, der ikke er foreslået(provstejorden), fatter jeg hat af. Der er konkret et foreslag på banen om travbanen, det er vel det vi som fans skal forholde os til. Eller tænker vi at investorerne læser med her,, og ændrer placering til Provstejorden, fordi en enkelt eller to herinde har set lyset??
Hvis det er tilfældet foreslår jeg en placering på månen, med direkte linie fra Nytorv.
Jeg så helst den nuværende placering beholdt, men med en klar forvandling af det nuværende byggeri.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej vi skal ikke forvente at investorer læser med her, men vi kan som fans godt debatterer om et nyt Stadion skal være på nuværende travbane, og om hvorfor det ikke er bedste mulighed. Jeg synes det er for meget FCMsk at placere ny hjemmebane på travbanen, og det vil være nemmere at få mange tusinde tilskuere til et by Stadion med god trafik afvikling omkring denne nye Stadion, end på travbanen.
Ved du hvor travbanen ligger? Altså, man kan jo næsten se derhen hvis du står ved fregatten.. Vi snakker 1-2 km MAX fra nuværende lokation og med samme muligheder trafikalt..
Ja jeg ved hvor den er og har mange gange kørt forbi, og jeg synes det er FCMsk look a like at placere Stadion der
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1744
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af RicoBR02 » 18. nov 2023, 23:38

634 skrev:
18. nov 2023, 22:33
RicoBR02 skrev:
18. nov 2023, 22:03
634 skrev:
18. nov 2023, 21:38
9520AaB skrev:
18. nov 2023, 21:05
Hvorfor folk bliver ved med at diskutere en placering, der ikke er foreslået(provstejorden), fatter jeg hat af. Der er konkret et foreslag på banen om travbanen, det er vel det vi som fans skal forholde os til. Eller tænker vi at investorerne læser med her,, og ændrer placering til Provstejorden, fordi en enkelt eller to herinde har set lyset??
Hvis det er tilfældet foreslår jeg en placering på månen, med direkte linie fra Nytorv.
Jeg så helst den nuværende placering beholdt, men med en klar forvandling af det nuværende byggeri.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej vi skal ikke forvente at investorer læser med her, men vi kan som fans godt debatterer om et nyt Stadion skal være på nuværende travbane, og om hvorfor det ikke er bedste mulighed. Jeg synes det er for meget FCMsk at placere ny hjemmebane på travbanen, og det vil være nemmere at få mange tusinde tilskuere til et by Stadion med god trafik afvikling omkring denne nye Stadion, end på travbanen.
Ved du hvor travbanen ligger? Altså, man kan jo næsten se derhen hvis du står ved fregatten.. Vi snakker 1-2 km MAX fra nuværende lokation og med samme muligheder trafikalt..
Ja jeg ved hvor den er og har mange gange kørt forbi, og jeg synes det er FCMsk look a like at placere Stadion der
Slet ikke enig. Stadion bliver i byen og ligger ikke på en pløjemark udenfor.
Men jeg er ligeså skeptisk som jeg var da man byggede gigantium, jeg er bange for hvad det vil gøre ved stemningen og klientellet, og guderne skal vide at jeg hader det cirkus der foregår ude i skøjtebanen nu..

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af 634 » 19. nov 2023, 09:19

RicoBR02 skrev:
18. nov 2023, 23:38
634 skrev:
18. nov 2023, 22:33
RicoBR02 skrev:
18. nov 2023, 22:03
634 skrev:
18. nov 2023, 21:38
9520AaB skrev:
18. nov 2023, 21:05
Hvorfor folk bliver ved med at diskutere en placering, der ikke er foreslået(provstejorden), fatter jeg hat af. Der er konkret et foreslag på banen om travbanen, det er vel det vi som fans skal forholde os til. Eller tænker vi at investorerne læser med her,, og ændrer placering til Provstejorden, fordi en enkelt eller to herinde har set lyset??
Hvis det er tilfældet foreslår jeg en placering på månen, med direkte linie fra Nytorv.
Jeg så helst den nuværende placering beholdt, men med en klar forvandling af det nuværende byggeri.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej vi skal ikke forvente at investorer læser med her, men vi kan som fans godt debatterer om et nyt Stadion skal være på nuværende travbane, og om hvorfor det ikke er bedste mulighed. Jeg synes det er for meget FCMsk at placere ny hjemmebane på travbanen, og det vil være nemmere at få mange tusinde tilskuere til et by Stadion med god trafik afvikling omkring denne nye Stadion, end på travbanen.
Ved du hvor travbanen ligger? Altså, man kan jo næsten se derhen hvis du står ved fregatten.. Vi snakker 1-2 km MAX fra nuværende lokation og med samme muligheder trafikalt..
Ja jeg ved hvor den er og har mange gange kørt forbi, og jeg synes det er FCMsk look a like at placere Stadion der
Slet ikke enig. Stadion bliver i byen og ligger ikke på en pløjemark udenfor.
Men jeg er ligeså skeptisk som jeg var da man byggede gigantium, jeg er bange for hvad det vil gøre ved stemningen og klientellet, og guderne skal vide at jeg hader det cirkus der foregår ude i skøjtebanen nu..
Jeg kommer ikke til Håndbold og Ishockey, men er det ikke med mange gratis billetter de fylder tribuner op med ? og håndbold tilskuere har det med at der bare skal laves larm med klappepølser, og til og fra kørsel ved Gigantium har 1 vej !
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10696
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af jonas386 » 19. nov 2023, 18:34

jonas386 skrev:
17. nov 2023, 18:25
nj27 skrev:
17. nov 2023, 17:54
Stort pressemøde på mandag
Man må sige der bliver rykket hurtigt.

Nu er området ved væddeløbsbanen og Mølholm ikke et sted jeg har været så meget, men er det projekt der bliver foreslået med koncerter, flere boliger, et stadion mm. overhovedet relevant, hvis ikke der kommer en 3. limfjordsforbindelse med tilhørende motorvejstilkobling? En af de umiddelbare fordele ved at stadion ligger længere mod vest, er vel også, at man undlader en masse trafik igennem midtbyen, hvis folk der kommer "udefra", i stedet kan køre bagom

Hvis man kan lave en cykel-gangbro ved Lindholm Brygge / Fjordbyen, kan det måske også tage noget af det trafikale tryk fra folk der ellers skulle omkring midtbyen. Hvis man også kan lave en cykel-gangbro til Egholm, kan det måske endda gå hen og blive et helt attraktivt område. De sidste par gange jeg har været i området, har alt efter Vestre Fjordvej altid virket meget afskåret fra resten af vestbyen, der i forvejen virker meget afskåret fra midtbyen.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/sloe ... dk/4688684

Tilsyneladende ikke. Jeg er nysgerrig efter om det mon står og falder med samme projekt. Eller om interessen også er der, hvis aftalen om 3. limfjordsforbindelse ryger.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Spanky » 20. nov 2023, 08:44

jonas386 skrev:
19. nov 2023, 18:34
jonas386 skrev:
17. nov 2023, 18:25
nj27 skrev:
17. nov 2023, 17:54
Stort pressemøde på mandag
Man må sige der bliver rykket hurtigt.

Nu er området ved væddeløbsbanen og Mølholm ikke et sted jeg har været så meget, men er det projekt der bliver foreslået med koncerter, flere boliger, et stadion mm. overhovedet relevant, hvis ikke der kommer en 3. limfjordsforbindelse med tilhørende motorvejstilkobling? En af de umiddelbare fordele ved at stadion ligger længere mod vest, er vel også, at man undlader en masse trafik igennem midtbyen, hvis folk der kommer "udefra", i stedet kan køre bagom

Hvis man kan lave en cykel-gangbro ved Lindholm Brygge / Fjordbyen, kan det måske også tage noget af det trafikale tryk fra folk der ellers skulle omkring midtbyen. Hvis man også kan lave en cykel-gangbro til Egholm, kan det måske endda gå hen og blive et helt attraktivt område. De sidste par gange jeg har været i området, har alt efter Vestre Fjordvej altid virket meget afskåret fra resten af vestbyen, der i forvejen virker meget afskåret fra midtbyen.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/sloe ... dk/4688684

Tilsyneladende ikke. Jeg er nysgerrig efter om det mon står og falder med samme projekt. Eller om interessen også er der, hvis aftalen om 3. limfjordsforbindelse ryger.
Uden at være ekspert på området, så er min vurdering, at en 3. lim. forb. over Egholm er en realitet selvom det ikke er offentliggjort endnu. Her i efteråret 23 er der foretaget nogle undersøgelser om mistanke for asbest i området, hvor der skal bygges. Det har vist sig, at der ikke var hold i mistankerne. Der er en forhåbning om, at den endelige godkendelse kan være på plads i feb./mar. næste år (senest i efteråret 24). Staten er allerede godt i gang med ekspropriation af jord i området, ved jeg.

Det bliver spændende med pressemødet i dag!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af doukas » 20. nov 2023, 08:48

Kan man følge dagens pressemøde uden betalingsmur?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 561
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Elvis lever » 20. nov 2023, 09:17

Spanky skrev:
20. nov 2023, 08:44
jonas386 skrev:
19. nov 2023, 18:34
jonas386 skrev:
17. nov 2023, 18:25
nj27 skrev:
17. nov 2023, 17:54
Stort pressemøde på mandag
Man må sige der bliver rykket hurtigt.

Nu er området ved væddeløbsbanen og Mølholm ikke et sted jeg har været så meget, men er det projekt der bliver foreslået med koncerter, flere boliger, et stadion mm. overhovedet relevant, hvis ikke der kommer en 3. limfjordsforbindelse med tilhørende motorvejstilkobling? En af de umiddelbare fordele ved at stadion ligger længere mod vest, er vel også, at man undlader en masse trafik igennem midtbyen, hvis folk der kommer "udefra", i stedet kan køre bagom

Hvis man kan lave en cykel-gangbro ved Lindholm Brygge / Fjordbyen, kan det måske også tage noget af det trafikale tryk fra folk der ellers skulle omkring midtbyen. Hvis man også kan lave en cykel-gangbro til Egholm, kan det måske endda gå hen og blive et helt attraktivt område. De sidste par gange jeg har været i området, har alt efter Vestre Fjordvej altid virket meget afskåret fra resten af vestbyen, der i forvejen virker meget afskåret fra midtbyen.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/sloe ... dk/4688684

Tilsyneladende ikke. Jeg er nysgerrig efter om det mon står og falder med samme projekt. Eller om interessen også er der, hvis aftalen om 3. limfjordsforbindelse ryger.
Uden at være ekspert på området, så er min vurdering, at en 3. lim. forb. over Egholm er en realitet selvom det ikke er offentliggjort endnu. Her i efteråret 23 er der foretaget nogle undersøgelser om mistanke for asbest i området, hvor der skal bygges. Det har vist sig, at der ikke var hold i mistankerne. Der er en forhåbning om, at den endelige godkendelse kan være på plads i feb./mar. næste år (senest i efteråret 24). Staten er allerede godt i gang med ekspropriation af jord i området, ved jeg.

Det bliver spændende med pressemødet i dag!
Den er aftalt politisk, men selve anlægloven er ikke vedtaget endnu, men den er i lovkataloget for 23/24, så den vil formentlig blive vedtaget inden sommeren 24.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1492
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Lyfe » 20. nov 2023, 12:05

Jeg har virkelig svært ved at forstå at det ikke skal til fondsbørsen først.
Vi taler om et børsnoteret selskab som har arbejdet med en fundamental ændring af tilskurer kapacitet og beliggenhed.

Hvis Nordjyske har ret i det de mener bliver præsenteret, så kan jeg ikke forstå rækkefølgende i det her. Ja det er da hyggeligere at få det præsenteret på et pressemøde, men et så stort projekt har der været mange indover og mange der har haft mulighed for at handle aktien med en viden som resten af os ikke har haft.


For at sikre et effektivt fungerende marked stiller NASDAQ OMX Nordic krav om, at selskaberne straks skal offentliggøre alle oplysninger, som kan påvirke kursen.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Sanchez94 » 20. nov 2023, 12:23

Lyfe skrev:
20. nov 2023, 12:05
Jeg har virkelig svært ved at forstå at det ikke skal til fondsbørsen først.
Vi taler om et børsnoteret selskab som har arbejdet med en fundamental ændring af tilskurer kapacitet og beliggenhed.

Hvis Nordjyske har ret i det de mener bliver præsenteret, så kan jeg ikke forstå rækkefølgende i det her. Ja det er da hyggeligere at få det præsenteret på et pressemøde, men et så stort projekt har der været mange indover og mange der har haft mulighed for at handle aktien med en viden som resten af os ikke har haft.
Hvorfor skal det på fondsbørsen? - Det ændre intet for AaB A/S at man om nogle år skal skifte lokation, hvis huslejekontrakten forbliver på samme vilkår?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Spanky » 20. nov 2023, 12:33


Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af Hanga » 20. nov 2023, 12:40

30.000 :o
Det er alt alt for meget.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Den store stadiontråd

Indlæg af doukas » 20. nov 2023, 12:42

Nordjyske får ikke ros for denne transmission....
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Besvar