Frank Pingel i AaB? Hvornår og hvorfor?

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Frank Pingel i AaB? Hvornår og hvorfor?

Indlæg af Sønderhof » 10. aug 2015, 09:28

Kan se inde på AaB-oldtimers at Frank Pingel engang har optrådt 2 kampe for AaB.... (og lavet 2 basser)

Er der nogen der kan hjælpe med at opklare dette mysterium?

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Frank Pingel i AaB? Hvornår og hvorfor?

Indlæg af Hovedet » 10. aug 2015, 09:37

Sønderhof skrev:Kan se inde på AaB-oldtimers at Frank Pingel engang har optrådt 2 kampe for AaB.... (og lavet 2 basser)

Er der nogen der kan hjælpe med at opklare dette mysterium?
Pudsigt nok omtaler jeg faktisk den pågældende kamp i "store liveoplevelser med AaB" - tråden. Frank Pingel optrådte for AaB og scorede begge mål i 2-1 sejren over Saarbrücken i en TOTO Cup - kamp tilbage i juli 1992. Jeg nævnte lige Pingel i en forbigående bemærkning, og jeg kunne simpelthen ikke huske, hvorfor han spillede den kamp for AaB. En anden bruger var så venlig at gøre mig opmærksom på, at der var en mulig kontrakt på spil, og at der var tale om en slags prøvekamp. Pingel var temmelig hot på det tidspunkt, men der kom ikke mere pølse ud af det skind. Jeg kan ikke huske, at der også var en anden kamp med Pingel i AaB-trøjen.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Frank Pingel i AaB? Hvornår og hvorfor?

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. aug 2015, 10:38

Hovedet skrev:
Sønderhof skrev:Kan se inde på AaB-oldtimers at Frank Pingel engang har optrådt 2 kampe for AaB.... (og lavet 2 basser)

Er der nogen der kan hjælpe med at opklare dette mysterium?
Pudsigt nok omtaler jeg faktisk den pågældende kamp i "store liveoplevelser med AaB" - tråden. Frank Pingel optrådte for AaB og scorede begge mål i 2-1 sejren over Saarbrücken i en TOTO Cup - kamp tilbage i juli 1992. Jeg nævnte lige Pingel i en forbigående bemærkning, og jeg kunne simpelthen ikke huske, hvorfor han spillede den kamp for AaB. En anden bruger var så venlig at gøre mig opmærksom på, at der var en mulig kontrakt på spil, og at der var tale om en slags prøvekamp. Pingel var temmelig hot på det tidspunkt, men der kom ikke mere pølse ud af det skind. Jeg kan ikke huske, at der også var en anden kamp med Pingel i AaB-trøjen.
Jeg var den anden "venlige bruger" og jeg erindrer ikke at Pingel spillede mere end den ene kamp. Han har muligvis også spillet en evt retur-kamp ude mod Saarbrücken?
Janteloven eksisterer IKKE!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Frank Pingel i AaB? Hvornår og hvorfor?

Indlæg af Hovedet » 10. aug 2015, 13:50

Køllen I Møllen skrev:
Hovedet skrev:
Sønderhof skrev:Kan se inde på AaB-oldtimers at Frank Pingel engang har optrådt 2 kampe for AaB.... (og lavet 2 basser)

Er der nogen der kan hjælpe med at opklare dette mysterium?
Pudsigt nok omtaler jeg faktisk den pågældende kamp i "store liveoplevelser med AaB" - tråden. Frank Pingel optrådte for AaB og scorede begge mål i 2-1 sejren over Saarbrücken i en TOTO Cup - kamp tilbage i juli 1992. Jeg nævnte lige Pingel i en forbigående bemærkning, og jeg kunne simpelthen ikke huske, hvorfor han spillede den kamp for AaB. En anden bruger var så venlig at gøre mig opmærksom på, at der var en mulig kontrakt på spil, og at der var tale om en slags prøvekamp. Pingel var temmelig hot på det tidspunkt, men der kom ikke mere pølse ud af det skind. Jeg kan ikke huske, at der også var en anden kamp med Pingel i AaB-trøjen.
Jeg var den anden "venlige bruger" og jeg erindrer ikke at Pingel spillede mere end den ene kamp. Han har muligvis også spillet en evt retur-kamp ude mod Saarbrücken?
Ja, det var ganske rigtigt dig, der var på spil, Køllen. Kampen var i sig selv aldeles ligegyldig, og jeg husker den kun, fordi det var første gang, at jeg oplevede sådan en organiseret stemning på Aalborg Stadion, men kunne godt huske, at Pingel optrådte for AaB og i øvrigt scorede 2 gange. Det kan så være, at der var en returkamp, han også var på banen i, men heller ikke jeg mindes, at han optrådte 2 gange i AaB-trøjen. Ved du for resten, hvorfor en evt. kontrakt strandede dengang for efterhånden 100 år siden?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6387
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Frank Pingel i AaB? Hvornår og hvorfor?

Indlæg af FlæskeFrank » 10. aug 2015, 14:15

Jeg er ikke sikker på, at der var returkampe i de år med TOTO-kampene. I øvrigt mener jeg, at Saarbrücken lige var rykket op i Bundesligaen, så vi var ekstra glade for sejren.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Frank Pingel i AaB? Hvornår og hvorfor?

Indlæg af Hovedet » 10. aug 2015, 14:37

FlæskeFrank skrev:Jeg er ikke sikker på, at der var returkampe i de år med TOTO-kampene. I øvrigt mener jeg, at Saarbrücken lige var rykket op i Bundesligaen, så vi var ekstra glade for sejren.
Hehe - ja, når vi nu sidder og brokker os over "mellemsæsoner" og "manglende ambitionsniveau", kan vi gamle knarker jo så lade tankerne flyde tilbage til en tid, hvor det var stort, hvis AaB vandt en kamp i TOTO Cuppen (dengang blot en sommerturnering). I 1992 var der stadig 3 år til det første mesterskab, og højdepunkterne i AaBs historie kunne indtil da koges ned til dette: 2 bronze (1936 og 1969), 2 pokalsejre (1966 og 1970 - der var så stadig 22 år til, vi skulle opleve en pokaltriumf!), 3 tabte pokalfinaler samt 3 gange Europa Cup, hvor vi blev ekspederet ud i 1. runde. Det var det!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Frank Pingel i AaB? Hvornår og hvorfor?

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. aug 2015, 19:33

Hovedet skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Hovedet skrev:
Sønderhof skrev:Kan se inde på AaB-oldtimers at Frank Pingel engang har optrådt 2 kampe for AaB.... (og lavet 2 basser)

Er der nogen der kan hjælpe med at opklare dette mysterium?
Pudsigt nok omtaler jeg faktisk den pågældende kamp i "store liveoplevelser med AaB" - tråden. Frank Pingel optrådte for AaB og scorede begge mål i 2-1 sejren over Saarbrücken i en TOTO Cup - kamp tilbage i juli 1992. Jeg nævnte lige Pingel i en forbigående bemærkning, og jeg kunne simpelthen ikke huske, hvorfor han spillede den kamp for AaB. En anden bruger var så venlig at gøre mig opmærksom på, at der var en mulig kontrakt på spil, og at der var tale om en slags prøvekamp. Pingel var temmelig hot på det tidspunkt, men der kom ikke mere pølse ud af det skind. Jeg kan ikke huske, at der også var en anden kamp med Pingel i AaB-trøjen.
Jeg var den anden "venlige bruger" og jeg erindrer ikke at Pingel spillede mere end den ene kamp. Han har muligvis også spillet en evt retur-kamp ude mod Saarbrücken?
Ja, det var ganske rigtigt dig, der var på spil, Køllen. Kampen var i sig selv aldeles ligegyldig, og jeg husker den kun, fordi det var første gang, at jeg oplevede sådan en organiseret stemning på Aalborg Stadion, men kunne godt huske, at Pingel optrådte for AaB og i øvrigt scorede 2 gange. Det kan så være, at der var en returkamp, han også var på banen i, men heller ikke jeg mindes, at han optrådte 2 gange i AaB-trøjen. Ved du for resten, hvorfor en evt. kontrakt strandede dengang for efterhånden 100 år siden?
Jeg kan ikke huske det men mon ikke det har været et spørgsmål om økonomi. Kan ikke huske hvilken klub han var I på daværende tidspunkt men det var jo før Bosman.
Janteloven eksisterer IKKE!

hundekiks
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 92
Tilmeldt: 28. apr 2008, 14:34

Re: Frank Pingel i AaB? Hvornår og hvorfor?

Indlæg af hundekiks » 10. aug 2015, 19:51

Jeg kan også huske kampen - jeg var afsted med nogle kammerater og en kærestes tyske fætter. Der var gratis adgang og flere havde små dannebroflag med. Jeg kan huske forsiden på Aalborg stifttidende dagen efter, hvor der stod KØB DEN MAND (pingel), men AaB havde ikke råd.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Frank Pingel i AaB? Hvornår og hvorfor?

Indlæg af Fabbe » 13. aug 2015, 22:48

Korrekt. Det strandede på økonomi. Lidt som at prøvekøre en Rolls Royce, som man pænt stiller tilbage, mens man bagefter lister væk langs panelerne.

AaB kunne godt tænke sig Frank Pingel, men var meget langt fra at kunne honorere det ene eller det andet pengekrav.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Frank Pingel i AaB? Hvornår og hvorfor?

Indlæg af Freddie » 21. aug 2015, 09:08

Køllen I Møllen skrev:
Jeg var den anden "venlige bruger" og jeg erindrer ikke at Pingel spillede mere end den ene kamp. Han har muligvis også spillet en evt retur-kamp ude mod Saarbrücken?
Du har helt ret. Pingel gik ud af den første kamp, den i Aalborg efter ca. en times spil da han fik en mindre skade i læggen og blev afløst af Jan Pedersen. AaB havde lejet Pingel i 1860 München til de to kampe mod Saarbrücken fordi man gerne ville have fingre i pengene fra puljesejren.
Den kom så i hus allerede i hjemmekampen, hvorfor Pingel sad over i Saaarbrücken. Den kamp vandt AaB også 2-1 på mål af Jens Jessen og Anders Sørensen, der afløste Henrik Rasmussen i 2. halvleg.
Meningen var, at AaB skulle have købt ham, men man kunne ikke nå til enighed med 1860 München, og Poul Erik satsede på Erik Bo Andersen i stedet.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Frank Pingel i AaB? Hvornår og hvorfor?

Indlæg af Hovedet » 21. aug 2015, 14:40

Freddie skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Jeg var den anden "venlige bruger" og jeg erindrer ikke at Pingel spillede mere end den ene kamp. Han har muligvis også spillet en evt retur-kamp ude mod Saarbrücken?
Du har helt ret. Pingel gik ud af den første kamp, den i Aalborg efter ca. en times spil da han fik en mindre skade i læggen og blev afløst af Jan Pedersen. AaB havde lejet Pingel i 1860 München til de to kampe mod Saarbrücken fordi man gerne ville have fingre i pengene fra puljesejren.
Den kom så i hus allerede i hjemmekampen, hvorfor Pingel sad over i Saaarbrücken. Den kamp vandt AaB også 2-1 på mål af Jens Jessen og Anders Sørensen, der afløste Henrik Rasmussen i 2. halvleg.
Meningen var, at AaB skulle have købt ham, men man kunne ikke nå til enighed med 1860 München, og Poul Erik satsede på Erik Bo Andersen i stedet.
Jamen, så gik det hele jo alligevel :aabfan:

(selv om jeg og min far var enige om, at Erik Bo Andersen måtte have været den ringeste angriber nogensinde i landets bedste række, da vi så ham første gang...)

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Frank Pingel i AaB? Hvornår og hvorfor?

Indlæg af sulakvelidze » 21. aug 2015, 15:40

Hovedet skrev:
Freddie skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Jeg var den anden "venlige bruger" og jeg erindrer ikke at Pingel spillede mere end den ene kamp. Han har muligvis også spillet en evt retur-kamp ude mod Saarbrücken?
Du har helt ret. Pingel gik ud af den første kamp, den i Aalborg efter ca. en times spil da han fik en mindre skade i læggen og blev afløst af Jan Pedersen. AaB havde lejet Pingel i 1860 München til de to kampe mod Saarbrücken fordi man gerne ville have fingre i pengene fra puljesejren.
Den kom så i hus allerede i hjemmekampen, hvorfor Pingel sad over i Saaarbrücken. Den kamp vandt AaB også 2-1 på mål af Jens Jessen og Anders Sørensen, der afløste Henrik Rasmussen i 2. halvleg.
Meningen var, at AaB skulle have købt ham, men man kunne ikke nå til enighed med 1860 München, og Poul Erik satsede på Erik Bo Andersen i stedet.
Jamen, så gik det hele jo alligevel :aabfan:

(selv om jeg og min far var enige om, at Erik Bo Andersen måtte have været den ringeste angriber nogensinde i landets bedste række, da vi så ham første gang...)
Det var I ikke ene om. Få dage inden sæsonen 1994-95 snakkede jeg med en af AaB's ledere, som fortalte mig, at man var på udkig efter en ny angriber. "Erik Bo har ikke det, der skal til", sagde han ordret. Det var efter en træningskamp (eller Toto Cup?), hvor Erik Bo brændte de vildeste chancer, så folk sad(!) nede bag målet og slog sig på lårene af grin over ham. Men så scorede Erik Bo et par kasser mod FCK i sæsonpremieren og fire i den næste hjemmekamp mod AGF. Og ja, så gik det jo alt sammen så godt, at man i dag kan blive helt svedt ved tanken om, hvordan historien havde formet sig, hvis Erik Bo var blevet vippet ud til fordel fra Pingel.

Jeg husker også det med, at man gik efter præmiepengene i Toto Cup. De 250.000 (tror jeg det var, i hvert fald ikke mere) ville jo lune godt i budgettet, og derfor var lejemålet af Frank Pingel værd at gå efter som en investering. Det var unægtelig andre tider dengang!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Frank Pingel i AaB? Hvornår og hvorfor?

Indlæg af Freddie » 25. aug 2015, 12:00

Hovedet skrev:
Jamen, så gik det hele jo alligevel :aabfan:

(selv om jeg og min far var enige om, at Erik Bo Andersen måtte have været den ringeste angriber nogensinde i landets bedste række, da vi så ham første gang...)
Men vi var nogle få dengang, der huskede, at en ufærdig Erik Bo Andersen med to fine mål i en pokalsemifinale mod Frem havde sikret AaB adgang til pokalfinalen 1993, som selvfølgelig blev tabt til OB efter to kampe og straffespark, men derfor troede vi på ham. Der var langt mellem snapsene og jeg kan sagtens huske stemningen, da AaB tabte den sidste kamp inden sæsonstarten 1994 i en TOTO-kamp mod Trelleborg med 4-0 og Erik Bo brændte chancer på samlebånd. Den var ond til trods for, at det var en ligegyldig træningskamp.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Frank Pingel i AaB? Hvornår og hvorfor?

Indlæg af Hovedet » 25. aug 2015, 12:13

Freddie skrev:
Hovedet skrev:
Jamen, så gik det hele jo alligevel :aabfan:

(selv om jeg og min far var enige om, at Erik Bo Andersen måtte have været den ringeste angriber nogensinde i landets bedste række, da vi så ham første gang...)
Men vi var nogle få dengang, der huskede, at en ufærdig Erik Bo Andersen med to fine mål i en pokalsemifinale mod Frem havde sikret AaB adgang til pokalfinalen 1993, som selvfølgelig blev tabt til OB efter to kampe og straffespark, men derfor troede vi på ham. Der var langt mellem snapsene og jeg kan sagtens huske stemningen, da AaB tabte den sidste kamp inden sæsonstarten 1994 i en TOTO-kamp mod Trelleborg med 4-0 og Erik Bo brændte chancer på samlebånd. Den var ond til trods for, at det var en ligegyldig træningskamp.
Den stakkels Erik Bo måtte grueligt meget ondt igennem, før han sprang ud som en af de smukkeste (om end lettere klodsede) svaner i AaBs historie. Han scorede 24 mål i sæsonen 1994/1995, og det er mig bekendt kun overgået af Ebbe Sand i 1996/1997. Han lynede også videre i den efterfølgende sæson og scorede bl.a. 3 mål i CL i 1995. Han er også blevet noget nedrakket for sin tid i Glasgow Rangers, men faktum var altså, at han scorede absurde 19 mål i sine første 18 kampe for klubben, heraf 2 i et opgør mod Celtic.

Brugeravatar
CFN
2. div
2. div
Indlæg: 215
Tilmeldt: 17. apr 2008, 17:31
Geografisk sted: 9280 Storvorde

Re: Frank Pingel i AaB? Hvornår og hvorfor?

Indlæg af CFN » 29. aug 2015, 20:16

Hovedet skrev: Den stakkels Erik Bo måtte grueligt meget ondt igennem, før han sprang ud som en af de smukkeste (om end lettere klodsede) svaner i AaBs historie. Han scorede 24 mål i sæsonen 1994/1995, og det er mig bekendt kun overgået af Ebbe Sand i 1996/1997. Han lynede også videre i den efterfølgende sæson og scorede bl.a. 3 mål i CL i 1995. Han er også blevet noget nedrakket for sin tid i Glasgow Rangers, men faktum var altså, at han scorede absurde 19 mål i sine første 18 kampe for klubben, heraf 2 i et opgør mod Celtic.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Frank Pingel i AaB? Hvornår og hvorfor?

Indlæg af Fabbe » 29. aug 2015, 21:14

CFN skrev:
Hovedet skrev: Den stakkels Erik Bo måtte grueligt meget ondt igennem, før han sprang ud som en af de smukkeste (om end lettere klodsede) svaner i AaBs historie. Han scorede 24 mål i sæsonen 1994/1995, og det er mig bekendt kun overgået af Ebbe Sand i 1996/1997. Han lynede også videre i den efterfølgende sæson og scorede bl.a. 3 mål i CL i 1995. Han er også blevet noget nedrakket for sin tid i Glasgow Rangers, men faktum var altså, at han scorede absurde 19 mål i sine første 18 kampe for klubben, heraf 2 i et opgør mod Celtic.
For hævled, han løber hurtigt på målet til 2-1. Det er taget ud af en opløbsspurt i topatletik.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Frank Pingel i AaB? Hvornår og hvorfor?

Indlæg af Hovedet » 30. aug 2015, 00:06

Fabbe skrev:
CFN skrev:
Hovedet skrev: Den stakkels Erik Bo måtte grueligt meget ondt igennem, før han sprang ud som en af de smukkeste (om end lettere klodsede) svaner i AaBs historie. Han scorede 24 mål i sæsonen 1994/1995, og det er mig bekendt kun overgået af Ebbe Sand i 1996/1997. Han lynede også videre i den efterfølgende sæson og scorede bl.a. 3 mål i CL i 1995. Han er også blevet noget nedrakket for sin tid i Glasgow Rangers, men faktum var altså, at han scorede absurde 19 mål i sine første 18 kampe for klubben, heraf 2 i et opgør mod Celtic.
For hævled, han løber hurtigt på målet til 2-1. Det er taget ud af en opløbsspurt i topatletik.
Herlige billeder :-)

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Frank Pingel i AaB? Hvornår og hvorfor?

Indlæg af Henriksen » 30. aug 2015, 11:58

Fremragende mål af "Bo Anderson".... Den Røde Romario da han var bedst og selv når han var værst, så fik han bolden i kassen (næsten) som kun en ægte angriber gør det.

Og mærk lige intensiteten på den video....Elektrisk steming i The Firm....

Konge-Klip :thumbsup:

Vores bomber hedder Erik Bo...Erik Bo....Erik Bo-o-o

Men lavede han ikke "kun" 15 mål for "Gers" i en 25-26 kampe?
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Besvar