Dansk(e) hold i Europa

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Funky » 18. feb 2016, 21:43

Jeg kan forstå, at der er blevet spillet 2 kampe i Herning her til aften; en, jeg så på tv, mellem et såkaldt dansk hold, og så en samling gennemført elendige modstandere fra et vistnok engelsk hold. Men medierne skriver også om, at "FCM moste mægtige United" - det gad jeg da godt have set i stedet for.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Califfen » 18. feb 2016, 22:46

Pastorius skrev:Der er da milevid forskel på cl/mesterhold og så Uefa cup/euro league. Jeg synes den er helt skæv, og mange præstationer ligger alt for højt pga. En enkelt outstanding kamp.
Så hvad ville du ændre?

Uefa Cuppen i 90'erne og bagudrettet var langt stærkere end Europa League er i dag, fordi der stort set kun var mesterhold med i champions league dengang, så 2'erne og 3'erne fra de store ligaer endte i Uefa Cuppen.
Så jeg synes ikke man kan sige der er milevid forskel.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Eksil » 20. feb 2016, 10:40

Et bud på en rangering af de 25 bedste kampanger i Europa. Meget fair imo, selvom jeg ikke lige husker AGF 60/61 :-)

http://www.dr.dk/sporten/fodbold/europa ... dby-og-fck

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Califfen » 21. feb 2016, 14:12

Eksil skrev:Et bud på en rangering af de 25 bedste kampanger i Europa. Meget fair imo, selvom jeg ikke lige husker AGF 60/61 :-)

http://www.dr.dk/sporten/fodbold/europa ... dby-og-fck

Riiiight.. :aabfan:

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 551
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Trickster » 25. feb 2016, 22:43

fcm har været røv og nøgler i dag. Én god aktion af Sisto har reddet kampen for fcm, men vurderet ud fra spil og chancer havde en føring på 5/6-0 været mere retvisende end 3-1.

Ydmyget af reservernes reserver
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Pastorius » 25. feb 2016, 22:50

Ah, det lettede!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Buzz Killington » 25. feb 2016, 22:51

Fuck ja, koert over af MU's B-kaede. De var ogsaa ufatteligt ringe i Herning, som i pisse ringe!.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1882
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af 634 » 25. feb 2016, 23:00

Godt for dansk fodbold, at ManU vandt, ellers skulle vi høre på alt hvad FCM gør er det rigtige.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af thomasjn » 25. feb 2016, 23:19

Tjaeh det kaster jo et noget andet lys på FCM præstation i sidste uge. Det lugter mere af, at Man U ikke tog dem seriøst end at FCM havde internationalt niveau. Det var knap et B-hold, flere spillere var jo fra C-kæden.

EfBeren
Drenge
Drenge
Indlæg: 47
Tilmeldt: 13. jan 2015, 01:42

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af EfBeren » 25. feb 2016, 23:32

Men... Men... Man er stadig verdensmestre i, at skabe det hele menneske! Og man.. Er jo hele regionens hold!

Steinlein mener sikkert, at FCM var med i kampen, men at det var de små marginaler der afgjorde det til Uniteds fordel.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Søgaard » 25. feb 2016, 23:40

De 2 basser af Pione sikrer dem til gengæld nok en ret stor transfersum hvis de kan holde ham lappet sammen i foråret, så bastarden lever desværre nogle år endnu.... Men lækkert resultat, 14 mand ude for United og de spiller af røv for tiden. Blæser FCM ud.
Aalborg BK 1885!

EfBeren
Drenge
Drenge
Indlæg: 47
Tilmeldt: 13. jan 2015, 01:42

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af EfBeren » 25. feb 2016, 23:42

Søgaard skrev:De 2 basser af Pione sikrer dem til gengæld nok en ret stor transfersum hvis de kan holde ham lappet sammen i foråret, så bastarden lever desværre nogle år endnu.... Men lækkert resultat, 14 mand ude for United og de spiller af røv for tiden. Blæser FCM ud.

Ja, det har du desværre nok ret i. Den dag de går konkurs og nedrykkes til DS burde nærmest blive nationaldag. Flaget skal ihvertfald op i flagstangen. :danmarkfan:

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af NIN » 25. feb 2016, 23:52

Søgaard skrev:De 2 basser af Pione sikrer dem til gengæld nok en ret stor transfersum hvis de kan holde ham lappet sammen i foråret, så bastarden lever desværre nogle år endnu.... Men lækkert resultat, 14 mand ude for United og de spiller af røv for tiden. Blæser FCM ud.
Kan man andet end at tage DLG kasketten af og bøje sig i støvet? Vi har netop været vidner til endnu en taktisk genistreg af midtjyderne. De havde hjemmekampen først og med en entrepris på 52454545,- pr. billet, er der igen kongens mønt på kistebunden. Der ud over har de 1: fået uvurdelig kamptræning. 2: røg planmæssigt ud, og kan derfor nu fokusere 100% på at genvinde mesterskabet og 3: (og nok så vigtigt) med nederlaget mod United, vil de midtjyske ulve kunne gå ydmygt til opgaven mod de ubegavede (og jantelovsramte) nordjydere, som helt idiotisk ikke har tabt en kamp i mands minde.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af thomasjn » 26. feb 2016, 00:08

Søgaard skrev:De 2 basser af Pione sikrer dem til gengæld nok en ret stor transfersum hvis de kan holde ham lappet sammen i foråret, så bastarden lever desværre nogle år endnu.... Men lækkert resultat, 14 mand ude for United og de spiller af røv for tiden. Blæser FCM ud.
Mon ikke Benhams computer finder en stopper i en hviderussisk bundklud, en teenager i Bangladesh og en overvurderet stamspiller i en anden Superligaklub som Steinlein på storskrydende vis brænder alle pengene af på.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Yankee » 26. feb 2016, 09:31

thomasjn skrev:
Mon ikke Benhams computer finder en stopper i en hviderussisk bundklud, en teenager i Bangladesh og en overvurderet stamspiller i en anden Superligaklub som Steinlein på storskrydende vis brænder alle pengene af på.
Hidtil har deres algoritme jo bidraget med navne som Lasse Nielsen, Kasper Kusk, Uffe Bech, Martin Pusic og Rasmus Falk, så det er oplagt at de har en fordel på scouting. Gid vi havde et netværk, der kunne opdage den slags spillere.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Søgaard » 26. feb 2016, 11:55

thomasjn skrev:
Søgaard skrev:De 2 basser af Pione sikrer dem til gengæld nok en ret stor transfersum hvis de kan holde ham lappet sammen i foråret, så bastarden lever desværre nogle år endnu.... Men lækkert resultat, 14 mand ude for United og de spiller af røv for tiden. Blæser FCM ud.
Mon ikke Benhams computer finder en stopper i en hviderussisk bundklud, en teenager i Bangladesh og en overvurderet stamspiller i en anden Superligaklub som Steinlein på storskrydende vis brænder alle pengene af på.
Helt sikkert :) Jeg siger også kun det køber tid. Resultatet bliver det samme i sidste ende. Onuachu viser også han er et monster synes jeg - det er ufatteligt og til skræk og advarsel for alle talenter der overvejer FCM, at man vælger at hente dyre angribere ind, for at stå foran så talentfuld en spiller det burde få chancen.
Aalborg BK 1885!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af FlæskeFrank » 26. feb 2016, 12:48

Søgaard skrev:Onuachu viser også han er et monster synes jeg
Nu ved jeg ikke, om det er ironi. Men forstår ikke hypen omkring Onuachu. Jeg ser Poul Hübertz, når jeg ser ham. Han var bevares en rigtig god superligaangriber og meget irriterende for modstanderne. Men så er talentet heller ikke større.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Søgaard » 1. mar 2016, 13:29

FlæskeFrank skrev:
Søgaard skrev:Onuachu viser også han er et monster synes jeg
Nu ved jeg ikke, om det er ironi. Men forstår ikke hypen omkring Onuachu. Jeg ser Poul Hübertz, når jeg ser ham. Han var bevares en rigtig god superligaangriber og meget irriterende for modstanderne. Men så er talentet heller ikke større.
Ingen ironi. Jeg ser oprigtigt et talent, der er til mere end bare superliga-niveau. Han har jo netop ikke rigtig fået chancen endnu, fordi man kører tunge skyts ind foran ham. Nu fik han starten mod os, så man må da også vurdere ham som have noget uforløst potentiale, når man starter ham over en angriber til 8 mio., der er sidste års superligatopscorer..
Aalborg BK 1885!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10754
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af jonas386 » 1. mar 2016, 13:36

Søgaard skrev:
FlæskeFrank skrev:
Søgaard skrev:Onuachu viser også han er et monster synes jeg
Nu ved jeg ikke, om det er ironi. Men forstår ikke hypen omkring Onuachu. Jeg ser Poul Hübertz, når jeg ser ham. Han var bevares en rigtig god superligaangriber og meget irriterende for modstanderne. Men så er talentet heller ikke større.
Ingen ironi. Jeg ser oprigtigt et talent, der er til mere end bare superliga-niveau. Han har jo netop ikke rigtig fået chancen endnu, fordi man kører tunge skyts ind foran ham. Nu fik han starten mod os, så man må da også vurdere ham som have noget uforløst potentiale, når man starter ham over en angriber til 8 mio., der er sidste års superligatopscorer..
Det virker, desværre for Onuacho, at Thorup har været for hurtig til at give ham en startplads. Han har helt sikkert nogle kvaliteter, men fungerer nok bedst som indskifter på nuværende tidspunkt. Han kan nogle ting der kan gøre livet svært for modstanderen, men har ikke erfaringen, og han er heller ikke så dominerende, at han bør starte inde. Jeg er personligt overbevist om at vi ville have haft svære ved at håndtere Onuacho hvis han var kommet ind da Pusic kom ind.
Han, altså Paul, scorede jo også i første kamp mod os. Der kom han også først ind med 20'ish minutter igen.

Thorup gjorde det rigtigt mod United i den første kamp. Han fejlede anden gang, og igår. Ikke at jeg klager naturligvis.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Pastorius » 1. mar 2016, 15:58

Jeg synes generelt det ser ud til at Paul og Sisto har det bedst, når modstanderne ikke rigtig er forberedte på dem og deres kvaliteter. Det virker som om de er til at stoppe bare man er bevidst om dem. Mod os kom de med langt mindre end frygtet.

Besvar