Dansk(e) hold i Europa

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
seamann

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af seamann » 2. nov 2016, 11:40

jonas386 skrev:
Since skrev:Imponerende vi er nået dertil, at flere superliga klubber skal parken for at se kampen med hele truppen.
Hvem skal det?
Det er da forhåbentligt løgn. Hvem er det, der skal i Teliaparken ?

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Since » 2. nov 2016, 14:56

Kent Nielsen og hele truppen har rykket deres egen træning, for at kunne være på plads i parken i aften. Efter kampen er der mulighed for at de kan få autografer.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Uldahl » 2. nov 2016, 15:04

Since skrev:Så er det aften at hele Danmarks stolthed skal i aktion i CHL. Imponerende vi er nået dertil, at flere superliga klubber skal parken for at se kampen med hele truppen. Skal AaB også i parken i aften og heppe på FCK?
HA HA. Danmarks fodbold stolthed, du sgu sjov, måske ufrivilligt men du fame sjov. Overbygninger og fusioner er for kujoner. Jeg ønsker alt dårligt for den klub, og dens spillere. Samt ikke mindst deres medløber fans. Håber i bliver kørt ud på røv og albuer, gerne med et par slemme skader også. :aabfan:

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af le Cid » 2. nov 2016, 15:16

Uldahl skrev:
Since skrev:Så er det aften at hele Danmarks stolthed skal i aktion i CHL. Imponerende vi er nået dertil, at flere superliga klubber skal parken for at se kampen med hele truppen. Skal AaB også i parken i aften og heppe på FCK?
HA HA. Danmarks fodbold stolthed, du sgu sjov, måske ufrivilligt men du fame sjov. Overbygninger og fusioner er for kujoner. Jeg ønsker alt dårligt for den klub, og dens spillere. Samt ikke mindst deres medløber fans. Håber i bliver kørt ud på røv og albuer, gerne med et par slemme skader også. :aabfan:
Jeg tror roligt, du kan regne med, at han er dybt sarkastisk!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af jonas386 » 2. nov 2016, 15:26

Since er da også OB fan?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af NIN » 2. nov 2016, 16:24

le Cid skrev:
Uldahl skrev:
Since skrev:Så er det aften at hele Danmarks stolthed skal i aktion i CHL. Imponerende vi er nået dertil, at flere superliga klubber skal parken for at se kampen med hele truppen. Skal AaB også i parken i aften og heppe på FCK?
HA HA. Danmarks fodbold stolthed, du sgu sjov, måske ufrivilligt men du fame sjov. Overbygninger og fusioner er for kujoner. Jeg ønsker alt dårligt for den klub, og dens spillere. Samt ikke mindst deres medløber fans. Håber i bliver kørt ud på røv og albuer, gerne med et par slemme skader også. :aabfan:
Jeg tror roligt, du kan regne med, at han er dybt sarkastisk!
Indeed. Guds ord spildt på Balle Lars. Og hvem er det, der er ufrivillig komisk?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

seamann

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af seamann » 2. nov 2016, 17:42

Since skrev:Kent Nielsen og hele truppen har rykket deres egen træning, for at kunne være på plads i parken i aften. Efter kampen er der mulighed for at de kan få autografer.
Hvorfor bliver i ikke væk fra Odense stadion (eller hvad det nu hedder) fremover? Det der, er da helt og aldeles uacceptabelt.

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Since » 2. nov 2016, 18:08

seamann skrev:
Since skrev:Kent Nielsen og hele truppen har rykket deres egen træning, for at kunne være på plads i parken i aften. Efter kampen er der mulighed for at de kan få autografer.
Hvorfor bliver i ikke væk fra Odense stadion (eller hvad det nu hedder) fremover? Det der, er da helt og aldeles uacceptabelt.
Der er altså også næsten helt tomt efterhånden på stadion. Kent "jeg klipper selv mit hår" Nielsen har med sine evner som cheftræner, snart jawet alle fans væk. Odense og Esbjerg ligner 2 gode bud på 1.divisions hold næste sæson.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Hovedet » 2. nov 2016, 19:20

Since skrev:
seamann skrev:
Since skrev:Kent Nielsen og hele truppen har rykket deres egen træning, for at kunne være på plads i parken i aften. Efter kampen er der mulighed for at de kan få autografer.
Hvorfor bliver i ikke væk fra Odense stadion (eller hvad det nu hedder) fremover? Det der, er da helt og aldeles uacceptabelt.
Der er altså også næsten helt tomt efterhånden på stadion. Kent "jeg klipper selv mit hår" Nielsen har med sine evner som cheftræner, snart jawet alle fans væk. Odense og Esbjerg ligner 2 gode bud på 1.divisions hold næste sæson.
Med lidt god vilje kan Aalborg eller Aarhus snuppe den 3. plads, så vi kan få en stribe gode opgør mellem de største provinsbyer næste år. En slags "2. divisions - dynamit" revisited, hvis nogle kan huske det fra 1985. I øvrigt forlader hele Danmarks klub og flagskib alligevel dansk fodbold snart for at forsøge at indtage rollen som "hele Skandinaviens og Beneluxlandenes og den europæiske 4. sorterings flagskib" :-)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af frederikshavneren » 11. mar 2017, 12:44

FCKs sejr i torsdags over Ajax Amsterdam betyder at de danske hold (læs FCK) i indeværende sæson har overgået den imponerende europæiske kampagne i 2008-09 hvor AaB og FCK skovlede point sammen.

Jeg har det ambivalent med FCKs sejrstogt i Europa, men når det skal være er det nok meget godt at det netop er FCK der henter så flotte resultater og tilsvarende mange penge. Københavnerne er i forvejen i en økonomisk liga for sig selv så nogle ekstra penge gør nok ikke den store forskel.

Det er en evigt tilbagevendende diskussion om man kan unde andre hold europæisk succes, men FCKs succes kan også komme andre til gavn. Med en god kampagne næste sæson så nærmer Danmark sig to CL kval pladser samt flere hold i EL samt ikke mindst en lidt kortere vej til gruppespillet.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Yankee » 11. mar 2017, 14:27

frederikshavneren skrev:
Det er en evigt tilbagevendende diskussion om man kan unde andre hold europæisk succes, men FCKs succes kan også komme andre til gavn. Med en god kampagne næste sæson så nærmer Danmark sig to CL kval pladser samt flere hold i EL samt ikke mindst en lidt kortere vej til gruppespillet.
Og når de danske hold får kortere vej til gruppespillet samler de ikke alle de nemme point op i de tidlige runder, og så begynder Danmark igen at falde i koefficient. Sådan kører det hele tiden op og ned for en masse lande omkring plads 15-25.

Et godt eksempel er Rumænien. De har haft et fint år med to hold i gruppespil og ét hold med efter jul. Det er vel egentlig ikke dårligere end Danmark, men de har fået en koefficient på 3,3 mod Danmarks 8,5. Forskellen er alene at de rumænske hold trådte senere ind i både Champions og Europa League og ikke havde de samme walk-overs mod hold som Suduva, Vaduz, Crusaders, Valur osv., som de danske klubber havde.

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 11. mar 2017, 14:50

frederikshavneren skrev:FCKs sejr i torsdags over Ajax Amsterdam betyder at de danske hold (læs FCK) i indeværende sæson har overgået den imponerende europæiske kampagne i 2008-09 hvor AaB og FCK skovlede point sammen.

Jeg har det ambivalent med FCKs sejrstogt i Europa, men når det skal være er det nok meget godt at det netop er FCK der henter så flotte resultater og tilsvarende mange penge. Københavnerne er i forvejen i en økonomisk liga for sig selv så nogle ekstra penge gør nok ikke den store forskel.

Det er en evigt tilbagevendende diskussion om man kan unde andre hold europæisk succes, men FCKs succes kan også komme andre til gavn. Med en god kampagne næste sæson så nærmer Danmark sig to CL kval pladser samt flere hold i EL samt ikke mindst en lidt kortere vej til gruppespillet.
Den ekstra plads i Europa, og dermed to CL-kval-pladser, kan faktisk nås allerede i denne sæson, hvis FCK får minimum 5,4 point mere; fx 3 sejre = 6 point.
Men hvis de ikke kan optjene dem, vil det nok egentlig være bedre, at de som max får 1 point mere (uafgjort i Amsterdam og 2 x nederlag til næste rundes modstander), da vi så holder os nede på 18. pladsen og danske hold derfor træder tidligere ind i Europa League-kval og får adgang til lettere modstandere og flere kampe til at optjene point.

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af N » 16. mar 2017, 23:15

Er det bare mig eller skurer det en smule i ørene når medierne bliver ved med at beskrive FCK's præstation (avancement fra cl og videre fra næste runde) som historisk. Nuvel historisk i deres egen historie, meeen.....

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af NIN » 16. mar 2017, 23:30

N skrev:Er det bare mig eller skurer det en smule i ørene når medierne bliver ved med at beskrive FCK's præstation (avancement fra cl og videre fra næste runde) som historisk. Nuvel historisk i deres egen historie, meeen.....
Det er vel en del af historien og dermed historisk, om de så har vundet 3 eller 16 kampe?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af N » 17. mar 2017, 08:26

NIN skrev:
N skrev:Er det bare mig eller skurer det en smule i ørene når medierne bliver ved med at beskrive FCK's præstation (avancement fra cl og videre fra næste runde) som historisk. Nuvel historisk i deres egen historie, meeen.....
Det er vel en del af historien og dermed historisk, om de så har vundet 3 eller 16 kampe?
Man ku selvfølgelig ha forudset et sådan svar fra dig

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af NIN » 17. mar 2017, 09:29

N skrev:
NIN skrev:
N skrev:Er det bare mig eller skurer det en smule i ørene når medierne bliver ved med at beskrive FCK's præstation (avancement fra cl og videre fra næste runde) som historisk. Nuvel historisk i deres egen historie, meeen.....
Det er vel en del af historien og dermed historisk, om de så har vundet 3 eller 16 kampe?
Man ku selvfølgelig ha forudset et sådan svar fra dig
Man kunne, men jeg vil nøjes med at skrive jeg kunne, selvfølgelig også forudse sådan et sådan "spørgsmål" fra dig. Men det vil jeg nu ikke. Det var både et godt, spændende og tankevækkende et af slagsen. Der er ikke mange FCK der læser med herinde, der har puttet i ske med Ole Lukøje i nat. Fydaføjda.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af frederikshavneren » 12. jul 2017, 20:16

Den slovakiske liga bliver fra tid til anden fremhævet som en liga hvor der kan hentes spændende spillere, det bliver interessant at se niveauet nu hvor MSK Zilina møder FCK og Slovan Bratislava møder Lyngby.

FCK skal nok gå videre, jeg tvivler mere på Lyngby.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Martino » 12. jul 2017, 21:12

frederikshavneren skrev:Den slovakiske liga bliver fra tid til anden fremhævet som en liga hvor der kan hentes spændende spillere, det bliver interessant at se niveauet nu hvor MSK Zilina møder FCK og Slovan Bratislava møder Lyngby.

FCK skal nok gå videre, jeg tvivler mere på Lyngby.
Det er i hvertfald flere Zilina spillere som ville pynte i AaB.
Jeg savner Winsnes

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Hovedet » 12. jul 2017, 21:24

Kører vi i øvrigt stadig med top 3 - lister over FCKs bedste spillere, når de spiller europæisk?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af frederikshavneren » 12. jul 2017, 21:27

Martino skrev:
frederikshavneren skrev:Den slovakiske liga bliver fra tid til anden fremhævet som en liga hvor der kan hentes spændende spillere, det bliver interessant at se niveauet nu hvor MSK Zilina møder FCK og Slovan Bratislava møder Lyngby.

FCK skal nok gå videre, jeg tvivler mere på Lyngby.
Det er i hvertfald flere Zilina spillere som ville pynte i AaB.
Det er åbenbart ikke kun i Superligaen at dommeren er FCK venligt stemt, det var noget af en svinestreg Bengtsson begik.

Besvar