Dansk(e) hold i Europa

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Uldahl » 9. aug 2019, 13:07

Halil skrev:
9. aug 2019, 11:28
Aalborg frederikshavner skrev:
8. aug 2019, 23:44
Buzz Killington skrev:
8. aug 2019, 22:20
Aalborg frederikshavner skrev:
8. aug 2019, 21:42
9000AA skrev:
8. aug 2019, 21:29
FlemmingG skrev:
8. aug 2019, 21:22
Dyr aften for de danske hold.. to klare nederlag. De har mødt to ok hold, men absolut ikke frygtindgydende modstandere... så er der kun FCK tilbage, til at forsvare de danske farver og skaffe point til ranglisten...

Nu har han så lige fået scoret, men ellers er jeg godt nik ikke imponeret af deres dyrt indkøbte angriber i FCM. Med det prisskilt havde jeg forventet mere
Lad os håbe København ryger samme vej som Brøndby og Herning forhåbentlig ryger.
Det er svært at ønske noget godt for bønderne men for Superligaen er det en mørk aften, dansk fodbold har hårdt brug for alle de points der kan skrabes sammen.
Ja, altså hvis man er fan af dansk fodbold, så er det da træls at FCM, Brøndby og EFB taber. Hvis man derimod er fan af AaB er det totalt fedt at vores konkurrenter, specielt dem vi vitterligt hader, ikke får en masse flere millioner på kontoen.
Trist aften for dansk fodbold som på ingen måde gavner Superligaen. De som bifalder de danske holds problemer er nok de samme som vil brokke sig over at AaB skal indtræde i 1. el. 2. kvalrunde når vi forhåbentlig snart igen skal spille europæisk.

De andre holds fiasko gør Superligaen mindre attraktiv og vil også forringe AaBs muligheder den dag vi igen skal spille europæisk
Dem der hylder fcm- og bifsvinenes nederlag på hjemmebane bør hyldes som frihedskæmpere under anden verdenskrig.

Danske holds vej til gruppespil er mere klubkoefficient baseret end landekoefficienten. Det kræver, at klubholdet bryder sin seedning en eller flere gange ligesom AaB har gjort tidligere for at komme til gruppespillet og de utroligt mange skillinger.

For hver gang fcm- og bifsvinene kommer i gruppespillet distancerer de AaB både nationalt og internationalt, så det er en fornøjelse at se dem skide i bukserne midt på egen bane.
:thumbsup: :thumbsup: Halil.

Har altid synes det var dypt ånsvagt at holde med alle danske klubber når de spiller i Europa. Jo fære penge de andre hold henter der des bedre for os. Håber og ønsker altid de ryger ud på røv og albuer inden de rigtig kommer igang. Jeg er AaB fan og ønsker andre klubber det absolut værste. :aabfan:

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Halil » 9. aug 2019, 13:27

Yankee skrev:
9. aug 2019, 11:42
Halil skrev:
9. aug 2019, 11:28
Dem der hylder fcm- og bifsvinenes nederlag på hjemmebane bør hyldes som frihedskæmpere under anden verdenskrig.

Danske holds vej til gruppespil er mere klubkoefficient baseret end landekoefficienten. Det kræver, at klubholdet bryder sin seedning en eller flere gange ligesom AaB har gjort tidligere for at komme til gruppespillet og de utroligt mange skillinger.

For hver gang fcm- og bifsvinene kommer i gruppespillet distancerer de AaB både nationalt og internationalt, så det er en fornøjelse at se dem skide i bukserne midt på egen bane.
Ja, hvis ens perspektiv kun er AaB, så har du helt ret. Sådan har jeg også haft det i mange år.

I dag må jeg indrømme at jeg lige så meget holder med dansk fodbold som jeg holder med AaB, og derfor kan nederlagene ærgre mig. Dog nærer jeg stadig så dybfølt et had til Brøndby og AGF at deres ulykke altid morer mig.
Du må være en splittet mand til tider.
Uden Synd Ingen Frelse

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 9. aug 2019, 15:13

Uldahl skrev:
9. aug 2019, 13:07
Halil skrev:
9. aug 2019, 11:28
Aalborg frederikshavner skrev:
8. aug 2019, 23:44
Buzz Killington skrev:
8. aug 2019, 22:20
Aalborg frederikshavner skrev:
8. aug 2019, 21:42
9000AA skrev:
8. aug 2019, 21:29

Lad os håbe København ryger samme vej som Brøndby og Herning forhåbentlig ryger.
Det er svært at ønske noget godt for bønderne men for Superligaen er det en mørk aften, dansk fodbold har hårdt brug for alle de points der kan skrabes sammen.
Ja, altså hvis man er fan af dansk fodbold, så er det da træls at FCM, Brøndby og EFB taber. Hvis man derimod er fan af AaB er det totalt fedt at vores konkurrenter, specielt dem vi vitterligt hader, ikke får en masse flere millioner på kontoen.
Trist aften for dansk fodbold som på ingen måde gavner Superligaen. De som bifalder de danske holds problemer er nok de samme som vil brokke sig over at AaB skal indtræde i 1. el. 2. kvalrunde når vi forhåbentlig snart igen skal spille europæisk.

De andre holds fiasko gør Superligaen mindre attraktiv og vil også forringe AaBs muligheder den dag vi igen skal spille europæisk
Dem der hylder fcm- og bifsvinenes nederlag på hjemmebane bør hyldes som frihedskæmpere under anden verdenskrig.

Danske holds vej til gruppespil er mere klubkoefficient baseret end landekoefficienten. Det kræver, at klubholdet bryder sin seedning en eller flere gange ligesom AaB har gjort tidligere for at komme til gruppespillet og de utroligt mange skillinger.

For hver gang fcm- og bifsvinene kommer i gruppespillet distancerer de AaB både nationalt og internationalt, så det er en fornøjelse at se dem skide i bukserne midt på egen bane.
:thumbsup: :thumbsup: Halil.

Har altid synes det var dypt ånsvagt at holde med alle danske klubber når de spiller i Europa. Jo fære penge de andre hold henter der des bedre for os. Håber og ønsker altid de ryger ud på røv og albuer inden de rigtig kommer igang. Jeg er AaB fan og ønsker andre klubber det absolut værste. :aabfan:
Så med andre ord er det fantastisk med dårlige danske resultater?

Det betyder kun længere vej til gruppespillet og på sigt færre danske hold i kvalen hvis de nuværende dårlige resultater fortsætter...
Jeg har meget svært ved at se hvordan det er i AaBs inteeresse

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Uldahl » 9. aug 2019, 15:44

Aalborg frederikshavner skrev:
9. aug 2019, 15:13
Uldahl skrev:
9. aug 2019, 13:07
Halil skrev:
9. aug 2019, 11:28
Aalborg frederikshavner skrev:
8. aug 2019, 23:44
Buzz Killington skrev:
8. aug 2019, 22:20
Aalborg frederikshavner skrev:
8. aug 2019, 21:42


Det er svært at ønske noget godt for bønderne men for Superligaen er det en mørk aften, dansk fodbold har hårdt brug for alle de points der kan skrabes sammen.
Ja, altså hvis man er fan af dansk fodbold, så er det da træls at FCM, Brøndby og EFB taber. Hvis man derimod er fan af AaB er det totalt fedt at vores konkurrenter, specielt dem vi vitterligt hader, ikke får en masse flere millioner på kontoen.
Trist aften for dansk fodbold som på ingen måde gavner Superligaen. De som bifalder de danske holds problemer er nok de samme som vil brokke sig over at AaB skal indtræde i 1. el. 2. kvalrunde når vi forhåbentlig snart igen skal spille europæisk.

De andre holds fiasko gør Superligaen mindre attraktiv og vil også forringe AaBs muligheder den dag vi igen skal spille europæisk
Dem der hylder fcm- og bifsvinenes nederlag på hjemmebane bør hyldes som frihedskæmpere under anden verdenskrig.

Danske holds vej til gruppespil er mere klubkoefficient baseret end landekoefficienten. Det kræver, at klubholdet bryder sin seedning en eller flere gange ligesom AaB har gjort tidligere for at komme til gruppespillet og de utroligt mange skillinger.

For hver gang fcm- og bifsvinene kommer i gruppespillet distancerer de AaB både nationalt og internationalt, så det er en fornøjelse at se dem skide i bukserne midt på egen bane.
:thumbsup: :thumbsup: Halil.

Har altid synes det var dypt ånsvagt at holde med alle danske klubber når de spiller i Europa. Jo fære penge de andre hold henter der des bedre for os. Håber og ønsker altid de ryger ud på røv og albuer inden de rigtig kommer igang. Jeg er AaB fan og ønsker andre klubber det absolut værste. :aabfan:
Så med andre ord er det fantastisk med dårlige danske resultater?

Det betyder kun længere vej til gruppespillet og på sigt færre danske hold i kvalen hvis de nuværende dårlige resultater fortsætter...
Jeg har meget svært ved at se hvordan det er i AaBs inteeresse
Ganske enkelt fordi den øger kun den økonomiske ulighed i superligaen. Det kan aldrig komme os til gode at FCK, BIF og FCM bliver rigere. Men hvis man gerne vil have skotske tilstande hvor der kun er et par hold der kæmper om mesterskabet så det da fint for suppen.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af jonas386 » 9. aug 2019, 15:49

Frederikshavneren: Hvordan er det i AaBs interesse, at FCM og BIF får en økonomisk indsprøjtning, og at sugardaddy 1 og 2 kan se en fidus i at holde projekterne kørende, måske endda skrue op, fordi der er succes under opsejling?
Kan du ikke forklare mig hvordan AaB får gavn af, at BIF/FCM bliver mere attraktive for sponsorere, spillere og tv-stationer? Der er INGEN, og jeg gentager, INGEN, der opruster deres engagement i AaB fordi vi får besøg af et stærkere FCM/BIF et par gange om året. Hvis FCM/BIF kontinuerligt spiller europæisk gruppespil, laver tilsvarende enorme spillersalg, opruster på sponsorfronten og yderligere engagement fra deres milliardærer, så kan vi godt droppe enhver ide om medaljer de næste mange år. Men det tager du altså gerne med, fordi det måske betyde vi engang ude i fremtiden kan springe en runde over, inden vi ryger ud til Braga/Schalke/Besiktas/Rangers eller lignende hold inden vi overhovedet når det forjættede land.

Ja, Danmark må gerne blive bedre internationalt, men hvis ikke det er os selv, der står for de bedre resultater, så kan det være ligemeget. Den der trickle-down tankegang har jo ingen bund i virkeligheden. Jeg vil hellere være tophold i en dårlig liga, end midterhold i en stærk liga.

Jeg kommer aldrig til at føle glæde, som i aldrig nogensinde, over at FCM, BIF eller AGF oplever succes. Det er da også ekstremt utroværdigt at håbe de taber alle kampe, men så håbe de vinder når de endelig spiller kampe der rent faktisk har en betydning ift prestige og indtjening. Jeg ser hellere at de rykker ned, end at de får så meget som en uafgjort i europæisk sammenhæng.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Buzz Killington » 9. aug 2019, 16:16

Københavnermediernes tryllestøvstese må meget gerne snart dø. Den er også hovedsageligt en måde at gemme deres tilhørsforhold. Husker ham eb (eller BT) journalisten med skæve tænder i 2014 udtale at han ønskede FCK blev mestre da det var bedst for dansk fodbold.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Yankee » 10. aug 2019, 10:01

Aalborg frederikshavner skrev:
9. aug 2019, 15:13

Så med andre ord er det fantastisk med dårlige danske resultater?

Det betyder kun længere vej til gruppespillet og på sigt færre danske hold i kvalen hvis de nuværende dårlige resultater fortsætter...
Jeg har meget svært ved at se hvordan det er i AaBs inteeresse
Altså, vi skal huske at landekoefficienten ikke har så meget at gøre med hvordan holdene klarer sig. For et land som Danmark handler det primært om hvornår holdene træder ind.

Det er jo underligt at de sidste 4-5 år har været så gode for Danmark koefficientmæssigt når vi er gået fra typisk 2 hold i gruppespil til nu typisk 1. Forklaringen er at Danmarks koefficient primært er blevet skabt via en masse sejre i de første to kvalrunder mod diverse miniputhold. Når danske hold træder senere ind som nu, ja så får de ikke lige så mange nemme sejre og Danmark vil begynde at falde.

Du kan også bruge Skotland som eksempel. De har haft en masse elendige år og nu begynder Celtic og Rangers at træde tidligt ind, hvilket giver dem nemme sejre over hold fra Gibraltar osv., og så vil de i de kommende år klatre. Indtil de så træder senere ind og begynder at falde igen. Landene mellem 15-25 vil altid ligge og rokere i cyklusser på 3-5 år af denne grund. Derfor er det ikke specielt afgørende for AaB (og dansk fodbold) om Brøndby ryger ud en runde før eller senere. Det handler om hvornår de træder ind.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Brodernumsi » 10. aug 2019, 12:08

Yankee skrev:
10. aug 2019, 10:01
Aalborg frederikshavner skrev:
9. aug 2019, 15:13

Så med andre ord er det fantastisk med dårlige danske resultater?

Det betyder kun længere vej til gruppespillet og på sigt færre danske hold i kvalen hvis de nuværende dårlige resultater fortsætter...
Jeg har meget svært ved at se hvordan det er i AaBs inteeresse

Du kan også bruge Skotland som eksempel. De har haft en masse elendige år og nu begynder Celtic og Rangers at træde tidligt ind, hvilket giver dem nemme sejre over hold fra Gibraltar ( og Herning ) osv.,
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af 634 » 10. aug 2019, 18:24

Bif og FCM er om nogen Sugar Daddys, og hvis de viser vejen til Europæiske gruppespil, vil mange få opfattelsen at uden Sugar Daddys kan det ikke lade sig gøre.
Fans betydning må ikke nedgøres på bekostning det rent økonomiske med Sugar Daddys.
Utroligt at det skal debatteres, men også et signal om hvilke holdninger der er almindelige herinde.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

bonusbent
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. jan 2007, 16:07
Geografisk sted: København

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af bonusbent » 12. aug 2019, 15:43

Yankee skrev:
10. aug 2019, 10:01
Aalborg frederikshavner skrev:
9. aug 2019, 15:13

Så med andre ord er det fantastisk med dårlige danske resultater?

Det betyder kun længere vej til gruppespillet og på sigt færre danske hold i kvalen hvis de nuværende dårlige resultater fortsætter...
Jeg har meget svært ved at se hvordan det er i AaBs inteeresse
Altså, vi skal huske at landekoefficienten ikke har så meget at gøre med hvordan holdene klarer sig. For et land som Danmark handler det primært om hvornår holdene træder ind.

Det er jo underligt at de sidste 4-5 år har været så gode for Danmark koefficientmæssigt når vi er gået fra typisk 2 hold i gruppespil til nu typisk 1. Forklaringen er at Danmarks koefficient primært er blevet skabt via en masse sejre i de første to kvalrunder mod diverse miniputhold. Når danske hold træder senere ind som nu, ja så får de ikke lige så mange nemme sejre og Danmark vil begynde at falde.

Du kan også bruge Skotland som eksempel. De har haft en masse elendige år og nu begynder Celtic og Rangers at træde tidligt ind, hvilket giver dem nemme sejre over hold fra Gibraltar osv., og så vil de i de kommende år klatre. Indtil de så træder senere ind og begynder at falde igen. Landene mellem 15-25 vil altid ligge og rokere i cyklusser på 3-5 år af denne grund. Derfor er det ikke specielt afgørende for AaB (og dansk fodbold) om Brøndby ryger ud en runde før eller senere. Det handler om hvornår de træder ind.
Som koefficientsystemet er indrettet, vil der ganske rigtig være en cyklus, hvor de fleste lande udenfor top 10 vil ryge op og ned på ranglisten. For tiden har Østrig en meget attraktiv 11. plads, der gør, at Salzburg er direkte kvalificeret til CL gruppespil.

Ser man på den aktuelle stilling, er Danmark i tæt kamp med flere lande om 13. pladsen, hvilket er en meget attraktiv placering, da den danske mester i så fald indtræder i play-off runden til CL. Taber man her, ryger man direkte over i EL gruppespillet. Denne fordel har kun mesterholdet glæde af, men det er dog en stor fordel. Skulle Danmark opnå en 13. plads og skulle AaB mod forventning være i stand til at vinde superligaen, er det vanskeligt at argumentere for, at det skulle være en ulempe, at de danske hold har klaret sig godt tidligere. Kunsten er jo så at blive dansk mester det år, hvor Danmark har opnået en så god placering, at mesterholdet er sikker på deltagelse i et europæisk gruppespil (hej FCN).

I øvrigt er der intet, der tyder på, at Danmark kan opnå en 13. plads, idet Esbjerg allerede er slået ud, og idet intet tyder på, at FCM og BIF kan kvalificere sig i år. FCK kommer vel nok mindst i EL, men FCK alene kan næppe skaffe flere point, end klubberne fra Tjekkiet, Holland, Kroatien og Grækenland, som er de nærmeste konkurrenter til Danmark om 13. pladsen.

Så ja, hvis man skal være lidt realistisk, så er der ikke nogen umiddelbar fordel ved, at de andre danske hold klarer sig godt i Europa.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 13. aug 2019, 20:37

Rosenborg BK, kongerne af Skandinavien ;)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Buzz Killington » 13. aug 2019, 20:54

Aalborg frederikshavner skrev:
13. aug 2019, 20:37
Rosenborg BK, kongerne af Skandinavien ;)
Hvis du holder med andre nationers hold der kæmper om de samme landekoefficientpoint som dk, så er du en forræder.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 13. aug 2019, 21:18

Buzz Killington skrev:
13. aug 2019, 20:54
Aalborg frederikshavner skrev:
13. aug 2019, 20:37
Rosenborg BK, kongerne af Skandinavien ;)
Hvis du holder med andre nationers hold der kæmper om de samme landekoefficientpoint som dk, så er du en forræder.
Jeg kan godt unde nordmændene en plads i CL hvis de ellers kan slå Dinamo Zagreb ud i play off runden.

Det er ikke kun i suppen at FCK får de tvivlsomme kendelser 😕

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af 9000AA » 13. aug 2019, 22:57

Fantastisk aften. FCK ude af Cl, og forhåbentlig Brøndby og Herning ude på torsdag.

Brugeravatar
Rolden
2. div
2. div
Indlæg: 216
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Rolden » 14. aug 2019, 10:44

9000AA skrev:
13. aug 2019, 22:57
Fantastisk aften. FCK ude af Cl, og forhåbentlig Brøndby og Herning ude på torsdag.
Tåbeligt at tænke sådan. Vi har brug for så mange danske hold i Europa, så længe som overhovedet muligt.
Det vil gavne AaB den dag vi vinder mesterskabet igen og derfor vil have en kortere vej til gruppespillet.
Og de hold der er med i Europa, vil bruge flere kræfter der og have færre i Superligaen, hvilket også vil gavne AaB.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Halil » 14. aug 2019, 10:50

Rolden skrev:
14. aug 2019, 10:44
9000AA skrev:
13. aug 2019, 22:57
Fantastisk aften. FCK ude af Cl, og forhåbentlig Brøndby og Herning ude på torsdag.
Tåbeligt at tænke sådan. Vi har brug for så mange danske hold i Europa, så længe som overhovedet muligt.
Det vil gavne AaB den dag vi vinder mesterskabet igen og derfor vil have en kortere vej til gruppespillet.
Og de hold der er med i Europa, vil bruge flere kræfter der og have færre i Superligaen, hvilket også vil gavne AaB.
Hva mæ alle de skillinger som modstanderklubberne vil få ved at komme i gruppespil?

Vil det gavne AaBs kamp for Europa, at modstanderne får en voldsom kapitaltilførsel?

AaB som alligevel vil skulle slå sin seedning 2-3 gange, hvis AaB kommer i CL/EL uanset landekoefficienten.
Uden Synd Ingen Frelse

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Uldahl » 14. aug 2019, 11:01

Rolden skrev:
14. aug 2019, 10:44
9000AA skrev:
13. aug 2019, 22:57
Fantastisk aften. FCK ude af Cl, og forhåbentlig Brøndby og Herning ude på torsdag.
Tåbeligt at tænke sådan. Vi har brug for så mange danske hold i Europa, så længe som overhovedet muligt.
Det vil gavne AaB den dag vi vinder mesterskabet igen og derfor vil have en kortere vej til gruppespillet.
Og de hold der er med i Europa, vil bruge flere kræfter der og have færre i Superligaen, hvilket også vil gavne AaB.
Dumt at ønske en masiv økonomisk indsprøjtning til en konkurant. Det vil kun skævevride styrke forholdet endnu mere. :thumbsdown:

Jeg glæder mig over de arogante svin røg ud, og ikke formåede at vinde med 12 mand på banen. Det fame smukt :cheers:

Brugeravatar
Rolden
2. div
2. div
Indlæg: 216
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Rolden » 14. aug 2019, 12:05

Halil skrev:
14. aug 2019, 10:50
Rolden skrev:
14. aug 2019, 10:44
9000AA skrev:
13. aug 2019, 22:57
Fantastisk aften. FCK ude af Cl, og forhåbentlig Brøndby og Herning ude på torsdag.
Tåbeligt at tænke sådan. Vi har brug for så mange danske hold i Europa, så længe som overhovedet muligt.
Det vil gavne AaB den dag vi vinder mesterskabet igen og derfor vil have en kortere vej til gruppespillet.
Og de hold der er med i Europa, vil bruge flere kræfter der og have færre i Superligaen, hvilket også vil gavne AaB.
Hva mæ alle de skillinger som modstanderklubberne vil få ved at komme i gruppespil?

Vil det gavne AaBs kamp for Europa, at modstanderne får en voldsom kapitaltilførsel?

AaB som alligevel vil skulle slå sin seedning 2-3 gange, hvis AaB kommer i CL/EL uanset landekoefficienten.
FCK er alligevel så langt foran, så tror ikke det vil have den store betydning. FCM og BIF får vel en overførsel efter behov fra deres pengemænd.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Halil » 14. aug 2019, 12:55

Rolden skrev:
14. aug 2019, 12:05
Halil skrev:
14. aug 2019, 10:50
Rolden skrev:
14. aug 2019, 10:44
9000AA skrev:
13. aug 2019, 22:57
Fantastisk aften. FCK ude af Cl, og forhåbentlig Brøndby og Herning ude på torsdag.
Tåbeligt at tænke sådan. Vi har brug for så mange danske hold i Europa, så længe som overhovedet muligt.
Det vil gavne AaB den dag vi vinder mesterskabet igen og derfor vil have en kortere vej til gruppespillet.
Og de hold der er med i Europa, vil bruge flere kræfter der og have færre i Superligaen, hvilket også vil gavne AaB.
Hva mæ alle de skillinger som modstanderklubberne vil få ved at komme i gruppespil?

Vil det gavne AaBs kamp for Europa, at modstanderne får en voldsom kapitaltilførsel?

AaB som alligevel vil skulle slå sin seedning 2-3 gange, hvis AaB kommer i CL/EL uanset landekoefficienten.
FCK er alligevel så langt foran, så tror ikke det vil have den store betydning. FCM og BIF får vel en overførsel efter behov fra deres pengemænd.
Så nej, det er ligegyldigt for AaB, at modstanderne får en voldsom kapitaltilførsel.

Det er, apropos tåbeligt, en spændende tankegang.
Uden Synd Ingen Frelse

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af 9000AA » 14. aug 2019, 16:54

Rolden skrev:
14. aug 2019, 10:44
9000AA skrev:
13. aug 2019, 22:57
Fantastisk aften. FCK ude af Cl, og forhåbentlig Brøndby og Herning ude på torsdag.
Tåbeligt at tænke sådan. Vi har brug for så mange danske hold i Europa, så længe som overhovedet muligt.
Det vil gavne AaB den dag vi vinder mesterskabet igen og derfor vil have en kortere vej til gruppespillet.
Og de hold der er med i Europa, vil bruge flere kræfter der og have færre i Superligaen, hvilket også vil gavne AaB.
Selvfølgelig ønsker man da ikke noget godt for nogen af vores konkurrenter. Og da slet ikke at de får europæisk succes. Det er da logik for burhøns.

Besvar