Dansk(e) hold i Europa

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Martino » 12. jul 2017, 21:32

frederikshavneren skrev:
Martino skrev:
frederikshavneren skrev:Den slovakiske liga bliver fra tid til anden fremhævet som en liga hvor der kan hentes spændende spillere, det bliver interessant at se niveauet nu hvor MSK Zilina møder FCK og Slovan Bratislava møder Lyngby.

FCK skal nok gå videre, jeg tvivler mere på Lyngby.
Det er i hvertfald flere Zilina spillere som ville pynte i AaB.
Det er åbenbart ikke kun i Superligaen at dommeren er FCK venligt stemt, det var noget af en svinestreg Bengtsson begik.
Ja, selv min kæreste og datter kunne se den var gal, men åbenbart ikke dommeren.
Jeg savner Winsnes

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. jul 2017, 22:19

Hovedet skrev:Kører vi i øvrigt stadig med top 3 - lister over FCKs bedste spillere, når de spiller europæisk?
Naturligvis, og som altid sidder Zanka tungt på alle 3 pladser... fordi han som bekendt er gud.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Hovedet » 12. jul 2017, 22:25

Jesper Schmidt skrev:
Hovedet skrev:Kører vi i øvrigt stadig med top 3 - lister over FCKs bedste spillere, når de spiller europæisk?
Naturligvis, og som altid sidder Zanka tungt på alle 3 pladser... fordi han som bekendt er gud.
Mon ikke Pavlovic lige kan snige sig ind blandt Zankas 3 førstepladser :-)

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Legum Magister » 22. jul 2017, 09:02

Jeg ved ikke om den her tråd er gået helt død, der har i hvert fald ikke været kommenteret herinde i forbindelse med de seneste europæiske kampe.

Under alle omstændigheder må det være på sin plads, at sende en venlig tanke til den hårdtslående skagbo, for hold da op hvor har Lyngby altså gjort det godt. Jeg ville ikke i min værste febervildelse have troet, at Lyngby efter 4 europæiske kampe ville stå med 4 sejre. At de slog Bangor havde jeg ventet, men Slovan Bratislava havde jeg troet ville blive en sikker stopklods. Så af hjertet tak til Lyngby for at gøre deres for at hæve koefficienten.

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af FCM » 22. jul 2017, 10:24

Legum Magister skrev: Under alle omstændigheder må det være på sin plads, at sende en venlig tanke til den hårdtslående skagbo, for hold da op hvor har Lyngby altså gjort det godt. Jeg ville ikke i min værste febervildelse have troet, at Lyngby efter 4 europæiske kampe ville stå med 4 sejre. At de slog Bangor havde jeg ventet, men Slovan Bratislava havde jeg troet ville blive en sikker stopklods. Så af hjertet tak til Lyngby for at gøre deres for at hæve koefficienten.
Selvom Lyngby var useedede, var det rent faktisk en ret overkommelig opgave. De østeuropæiske hold er ikke, hvad de har været, og Bratislava rates som på niveau med Hobro/Helsingør - dog markant bedre end Vaasa som BIF mødte, der rates som et 1. div hold.

Næste runde bliver en del sværere for Lyngby. Krasnador rater en smule højere end FCK, og BIF er en også underdogs i Split-kampen, selvom det tomme stadion nok bliver en fordel. FCM var til gengæld heldige og trak et hold, der styrkemæssigt er dårligere end Ferencvaros.

FCK og FCM burde gå relativt let gennem denne runde også, mens Lyngby sandsynligvis ryger ud. Brøndby kan gå begge veje.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 22. jul 2017, 10:36

Det er et ret vigtigt år i Europa for dansk fodbold. I forhold til deltagere i Europa i 2019 ligger den danske liga efter denne uges kampe på 16.-pladsen. Rykker vi op på 15.-pladsen, får vi et hold mere (5 stk.) med i 2019, hvilket burde interessere alle danske hold (bortset fra B 1903).

Og vi er efter ugens kampe kun 0,7 point efter Grækenland, som dog fortsat har fem hold med. Ikke langt efter Danmark kommer Kroatien, men efter dem er der langt ned til forfølgerne.
Fodbold skal ses med hjertet!

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Legum Magister » 22. jul 2017, 11:12

FCM skrev:
Legum Magister skrev: Under alle omstændigheder må det være på sin plads, at sende en venlig tanke til den hårdtslående skagbo, for hold da op hvor har Lyngby altså gjort det godt. Jeg ville ikke i min værste febervildelse have troet, at Lyngby efter 4 europæiske kampe ville stå med 4 sejre. At de slog Bangor havde jeg ventet, men Slovan Bratislava havde jeg troet ville blive en sikker stopklods. Så af hjertet tak til Lyngby for at gøre deres for at hæve koefficienten.
Selvom Lyngby var useedede, var det rent faktisk en ret overkommelig opgave. De østeuropæiske hold er ikke, hvad de har været, og Bratislava rates som på niveau med Hobro/Helsingør - dog markant bedre end Vaasa som BIF mødte, der rates som et 1. div hold.

Næste runde bliver en del sværere. Krasnador rater en smule højere end FCK, og BIF er en også underdogs i Split-kampen, selvom det tomme stadion nok bliver en fordel. FCM var til gengæld heldige og trak et hold, der styrkemæssigt er dårligere end Ferencvaros.

FCK og FCM burde gå relativt let gennem denne runde også, mens Lyngby sandsynligvis ryger ud. Brøndby kan gå begge veje.
Man skal nu altid være forsigtig med at tillægge diverse ratings den store vægt, papir er jo som bekendt taknemmeligt, og jeg synes umiddelbart, at Slovan Bratislava havde en del spillere, der så spændende ud, og i hvert fald ville have pyntet gevaldigt blandt de startende elleve hos Hobro eller Helsingør.

Jeg er enig i, at Krasnodar må forventes at blive endestationen for Lyngby. Krasnodar sluttede godt nok pointmæssigt langt efter Spartak, CSKA og Zenith, men er nok alligevel for stor en mundfuld for de kongeblå.

Brøndby har fået en lille håndsrækning i forbindelse med Hajduk Splits tilskueruroligheder (Ja, ironien er hugget i den fineste Carrara marmor og anbragt på en 3 meter høj plint af norsk granit) og returkampen skal nu spilles for et tomt stadion; men det er stadig nogle opgør, der er svære at spå om. Umiddelbart afhænger det vel af, hvilket Brøndby vi får at se, for hvis de spiller som de gjorde i Finland, ja så går det nok kroaternes vej.

FCM bør kunne besejre Arka; men igen afhænger det af, hvilket FCM vi får at se. Bliver det FCM som mod Brøndby eller første halvleg ude mod Ferencvaros kan det godt blive en udfordring; men hvis det bliver FCM som i de sidste 3 halvlege mod Ferencvaros, ja så går det nok.

FCK har på papiret fået to gaver. For det første skal de møde Vardar, der igen på papiret er et dårligere hold end Malmö FF og for det andet fik de på grund af UEFA Supercup vendt om på lodtrækningen vedrørende ude/hjemmebane, så de nu slutter hjemme. Jeg tror nok at FCK skal komme videre, selv om kampen i Parken mod Zilina var bekymrende.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Yankee » 22. jul 2017, 19:40

AaB 85 95 99 08 skrev:Det er et ret vigtigt år i Europa for dansk fodbold. I forhold til deltagere i Europa i 2019 ligger den danske liga efter denne uges kampe på 16.-pladsen. Rykker vi op på 15.-pladsen, får vi et hold mere (5 stk.) med i 2019, hvilket burde interessere alle danske hold (bortset fra B 1903).

Og vi er efter ugens kampe kun 0,7 point efter Grækenland, som dog fortsat har fem hold med. Ikke langt efter Danmark kommer Kroatien, men efter dem er der langt ned til forfølgerne.
Både og. Selvfølgelig er 15.-pladsen interessant, men det kører jo i ring. Lige nu går det godt fordi vores hold træder tidligt ind i turneringen og får en masse sejre over hold som Vaasa, Bangor, St. Coloma, Crusaders og den slags. I de kommende år vil de danske hold springe 1. og 2. kvalrunde over, og så får vi ikke de lette point, hvilket medfører at Danmark vil falde ned ad ranglisten igen.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Danni » 22. jul 2017, 20:59

Yankee skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Det er et ret vigtigt år i Europa for dansk fodbold. I forhold til deltagere i Europa i 2019 ligger den danske liga efter denne uges kampe på 16.-pladsen. Rykker vi op på 15.-pladsen, får vi et hold mere (5 stk.) med i 2019, hvilket burde interessere alle danske hold (bortset fra B 1903).

Og vi er efter ugens kampe kun 0,7 point efter Grækenland, som dog fortsat har fem hold med. Ikke langt efter Danmark kommer Kroatien, men efter dem er der langt ned til forfølgerne.
Både og. Selvfølgelig er 15.-pladsen interessant, men det kører jo i ring. Lige nu går det godt fordi vores hold træder tidligt ind i turneringen og får en masse sejre over hold som Vaasa, Bangor, St. Coloma, Crusaders og den slags. I de kommende år vil de danske hold springe 1. og 2. kvalrunde over, og så får vi ikke de lette point, hvilket medfører at Danmark vil falde ned ad ranglisten igen.
Jeg har selv tænkt den tanke og forstår til fulde argumentet. Jeg tror dog ikke, det er helt så firkantet. Der er jo double-up på pointene i gruppespillene og vejen dertil er lettere jo færre runder, man skal igennem for at komme dertil. Som du selv siger, er der mange lette point at hente i de første runder, men alligevel ser man en gang imellem overraskelser og favoritterne ryger ud. I nogle tilfælde tror jeg endda store hold nedprioritere europa i de første runder, hvilket de måske ikke vil gøre i samme grad, hvis de startede længere fremme og der var kortere vej til gruppespillet. De første runder er ikke så lette endda. I år er eksempelvis allerede halvdelen af de svenske og norske hold ude. De hold ville have lettere ved at nå gruppespillene, hvis de først kom ind i turneringen senere. Man skal også tænke på, at hvis man virkelig stræber efter at få mange point, så er det alligevel primært i gruppespillene (da der er double-up på point og man er garanteret 6 kampe), at pointene er at hente.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 22. jul 2017, 21:40

Yankee skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Det er et ret vigtigt år i Europa for dansk fodbold. I forhold til deltagere i Europa i 2019 ligger den danske liga efter denne uges kampe på 16.-pladsen. Rykker vi op på 15.-pladsen, får vi et hold mere (5 stk.) med i 2019, hvilket burde interessere alle danske hold (bortset fra B 1903).

Og vi er efter ugens kampe kun 0,7 point efter Grækenland, som dog fortsat har fem hold med. Ikke langt efter Danmark kommer Kroatien, men efter dem er der langt ned til forfølgerne.
Både og. Selvfølgelig er 15.-pladsen interessant, men det kører jo i ring. Lige nu går det godt fordi vores hold træder tidligt ind i turneringen og får en masse sejre over hold som Vaasa, Bangor, St. Coloma, Crusaders og den slags. I de kommende år vil de danske hold springe 1. og 2. kvalrunde over, og så får vi ikke de lette point, hvilket medfører at Danmark vil falde ned ad ranglisten igen.
Men det ændrer jo ikke på, at hvis DK overhaler Grækenland på den liste, der har betydning på deltagere i 2019 (og hvor næste år ikke tæller med, så kun i år kan påvirke det), så er der pludselig 5 pladser at spille om i næste sæson.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Yankee » 22. jul 2017, 22:32

Danni skrev: Jeg har selv tænkt den tanke og forstår til fulde argumentet. Jeg tror dog ikke, det er helt så firkantet. Der er jo double-up på pointene i gruppespillene og vejen dertil er lettere jo færre runder, man skal igennem for at komme dertil. Som du selv siger, er der mange lette point at hente i de første runder, men alligevel ser man en gang imellem overraskelser og favoritterne ryger ud. I nogle tilfælde tror jeg endda store hold nedprioritere europa i de første runder, hvilket de måske ikke vil gøre i samme grad, hvis de startede længere fremme og der var kortere vej til gruppespillet. De første runder er ikke så lette endda. I år er eksempelvis allerede halvdelen af de svenske og norske hold ude. De hold ville have lettere ved at nå gruppespillene, hvis de først kom ind i turneringen senere. Man skal også tænke på, at hvis man virkelig stræber efter at få mange point, så er det alligevel primært i gruppespillene (da der er double-up på point og man er garanteret 6 kampe), at pointene er at hente.
Du har helt ret - det er ikke helt så sort/hvidt. Alligevel er det bemærkelsesværdigt at sidste sæson næsten var den bedste nogensinde selvom vi kun havde ét hold i gruppespil efter en lang række år med to hold i gruppespil. Det var reelt ikke noget super år, men alligevel lavede Danmark utroligt mange point især pga de tidlige kvalrunder.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 22. jul 2017, 23:17

Yankee skrev:
Danni skrev: Jeg har selv tænkt den tanke og forstår til fulde argumentet. Jeg tror dog ikke, det er helt så firkantet. Der er jo double-up på pointene i gruppespillene og vejen dertil er lettere jo færre runder, man skal igennem for at komme dertil. Som du selv siger, er der mange lette point at hente i de første runder, men alligevel ser man en gang imellem overraskelser og favoritterne ryger ud. I nogle tilfælde tror jeg endda store hold nedprioritere europa i de første runder, hvilket de måske ikke vil gøre i samme grad, hvis de startede længere fremme og der var kortere vej til gruppespillet. De første runder er ikke så lette endda. I år er eksempelvis allerede halvdelen af de svenske og norske hold ude. De hold ville have lettere ved at nå gruppespillene, hvis de først kom ind i turneringen senere. Man skal også tænke på, at hvis man virkelig stræber efter at få mange point, så er det alligevel primært i gruppespillene (da der er double-up på point og man er garanteret 6 kampe), at pointene er at hente.
Du har helt ret - det er ikke helt så sort/hvidt. Alligevel er det bemærkelsesværdigt at sidste sæson næsten var den bedste nogensinde selvom vi kun havde ét hold i gruppespil efter en lang række år med to hold i gruppespil. Det var reelt ikke noget super år, men alligevel lavede Danmark utroligt mange point især pga de tidlige kvalrunder.
Ja, sidste års succes skyldes ikke mindst, at ingen danske hold dummede sig mod de små hold i de tidlige runder. Sådan var det også i år, indtil Brøndby og B 1903 dummede sig i denne uge.

Den største ulempe ved at få et hold mere med er, at så skal de point, danske hold indtjener det år, ikke længere divideres med fire men med fem. Det er jo sådan, at hvert point, som tjenes, skal divideres med det antal hold, landet starter med i turneringerne.

Så jo længere frem, man rykker på listen, jo "dyrere bliver pointene. Til gengæld er der flere til at indtjene dem.

Uanset hvad er det jo fedt for alle danske hold i ligaen, hvis der i hvert fald ét år bliver en plads mere at spille om.
Fodbold skal ses med hjertet!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af frederikshavneren » 27. jul 2017, 19:38

Lyngby BK har klaret det flot i 1. halvleg ude mod FC Krasnodar. Russerne er på papiret storfavorit til at gå videre men jeg vil bestemt ikke afskrive Lyngby der allerede har haft chancer til at score et par mål. Det er ret imponerende hvad David har fået ude af spillermaterialet i Lyngby.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Kokkefar » 27. jul 2017, 20:24

frederikshavneren skrev:Lyngby BK har klaret det flot i 1. halvleg ude mod FC Krasnodar. Russerne er på papiret storfavorit til at gå videre men jeg vil bestemt ikke afskrive Lyngby der allerede har haft chancer til at score et par mål. Det er ret imponerende hvad David har fået ude af spillermaterialet i Lyngby.
1-0 nu. Odds 10 på Lyngby.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Legum Magister » 27. jul 2017, 20:54

Argh! Det overtidsmål kunne vi altså godt have undværet.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. jul 2017, 21:03

Legum Magister skrev:Argh! Det overtidsmål kunne vi altså godt have undværet.
Ja det var sgu synd. Imponerende præstation, og 23 skud på mål på så svær en udebane er vildt.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Legum Magister » 27. jul 2017, 21:18

Jesper Schmidt skrev:
Legum Magister skrev:Argh! Det overtidsmål kunne vi altså godt have undværet.
Ja det var sgu synd. Imponerende præstation, og 23 skud på mål på så svær en udebane er vildt.
Jeg er dybt imponeret over, hvad David Nielsen har fået ud af det materiale, han har at gøre med i Lyngby. De spiller som et hold, og gør ikke tingene mere komplicerede, end de behøver at være, og så har de frem for alt mod til at forsøge det uventede. Jeg ved godt, at det er umuligt så længe Gaarde er i klubben; men jeg kunne altså godt se David Nielsen tilbage i AaB en dag.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Legum Magister » 27. jul 2017, 22:02

Helt ærligt, 2 overtidsnederlag og et tandløst Brøndbyhold, det har bare ikke været en god dag for koefficienten. :@

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Dalbjerg » 28. jul 2017, 01:14

Legum Magister skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Legum Magister skrev:Argh! Det overtidsmål kunne vi altså godt have undværet.
Ja det var sgu synd. Imponerende præstation, og 23 skud på mål på så svær en udebane er vildt.
Jeg er dybt imponeret over, hvad David Nielsen har fået ud af det materiale, han har at gøre med i Lyngby. De spiller som et hold, og gør ikke tingene mere komplicerede, end de behøver at være, og så har de frem for alt mod til at forsøge det uventede. Jeg ved godt, at det er umuligt så længe Gaarde er i klubben; men jeg kunne altså godt se David Nielsen tilbage i AaB en dag.
Først når manden betaler sin økonomiske gæld..

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Legum Magister » 28. jul 2017, 07:54

Dalbjerg skrev:
Legum Magister skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Legum Magister skrev:Argh! Det overtidsmål kunne vi altså godt have undværet.
Ja det var sgu synd. Imponerende præstation, og 23 skud på mål på så svær en udebane er vildt.
Jeg er dybt imponeret over, hvad David Nielsen har fået ud af det materiale, han har at gøre med i Lyngby. De spiller som et hold, og gør ikke tingene mere komplicerede, end de behøver at være, og så har de frem for alt mod til at forsøge det uventede. Jeg ved godt, at det er umuligt så længe Gaarde er i klubben; men jeg kunne altså godt se David Nielsen tilbage i AaB en dag.
Først når manden betaler sin økonomiske gæld..
Hvor meget skylder han dig?

Besvar