Økonomi i dansk fodbold

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
seamann

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af seamann » 22. nov 2016, 15:20

Som jeg forstår DBU, er der tale om en ændret tolkning af en ældre tekst fra SPFs side - noget, der længe har fungeret som alle troede aftalt. Men da SPF ser et hul, forfølger de det.
Næste kontraktforhandling i 2018 bliver nok ikke sjov, nu uskylden for alvor har forladt landsholdsfodbolden, og det hele udelukkende er blvet et spil om ussel mammon.
Jeg er heldigvis færdig med at følge det hold - kan slet ikke identificere mig med disse grådige spillere.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4446
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af doukas » 22. nov 2016, 15:22

birk skrev:Han gør vel bare sit arbejde godt, mens DBU har gjort det mindre godt. Han varetager spillernes interesser, og det samme gjorde han, da feriepenge sagen kørte. DBU med Jesper Møller og Claus Bretton Meyer har ikke været gode nok til deres job. Vil da tro Jesper M er inderover den her sag , da de underskrev den ny aftale
Mads Øland sidder selvfølgelig også med trumfen hver gang - at spillerne nægter at udføre deres arbejde, og hvad det kan have af uoverskuelige konsekvenser.

Jeg tror også, at jeg vil kunne forhandle gunstige aftaler hjem med den fordel.

Glæder mig til den dag, han forhandler med en, som tør gå planken ud, for jeg synes ærligt talt, at det er kvalmende, som Spillerforeningen skal skovle penge ned i truget.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af birk » 22. nov 2016, 15:25

Det var vel sværvægterne i DBU , han krydsede klinger med den her gang. Jeg mener han gør sit arbejde fantastisk for hans medlemmer , men det bliver vi ikke enige om :cool:

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Frygah » 22. nov 2016, 17:26

birk skrev:Det var vel sværvægterne i DBU , han krydsede klinger med den her gang. Jeg mener han gør sit arbejde fantastisk for hans medlemmer , men det bliver vi ikke enige om :cool:
Man kan jo også godt sige at han gør et fantastisk arbejde for sine medlemmer, men det efterhånden er en mindre og mindre populær og interessant gruppe af medlemmer han repræsenterer i denne sag. Og han får nok svært ved at finde meget genlyd i befolkningen, der synes landsholdet er kedeligt, ligegyldigt og hvor æren for at spille er svær at for øje for en del af spillerne.

Højbjerg var vel også ude at sige noget tilsvarende på et tidspunkt omkring det, inden han lige skulle sættes på plads af Agger. Som sagt, jeg tror næppe det er noget landsholdet scorer point ved hos en i forvejen skeptisk og negativ befolkning. Men de skal selvfølgelig have lov til at kæmpe de kampe de mener er vigtige. For mig er det dog blot endnu et tegn på landsholdsfodboldens ligegyldighed, og det blot er endnu et område hvor penge er vigtigere end resultater, sammenhold og ære.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af De Fem » 22. nov 2016, 21:54

Jura handler ikke om det er retfærdigt eller ej, men om at få ret.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af birk » 25. nov 2016, 10:23

Jesper Møller og co sejler vildt i DBU
Det her er da utroligt , at de kan dumme sig sådan
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... er/6422889
http://ekstrabladet.dk/sport/kommentare ... gt/6423717

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10751
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af jonas386 » 25. nov 2016, 11:31

birk skrev:Jesper Møller og co sejler vildt i DBU
Det her er da utroligt , at de kan dumme sig sådan
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... er/6422889
http://ekstrabladet.dk/sport/kommentare ... gt/6423717
Hahaha, wtf. Det minder om noget fra The Office. Jesus hvor er det dog dumt. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvordan den slags går til.. :danmarkfan: :danmarkfan:
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af De Fem » 21. dec 2016, 09:05

- 30 mio kr, to fyrede trænere og to fyrede direktører. De har en fest i Esbjerg hva

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af 9520AaB » 21. dec 2016, 09:12

De Fem skrev:- 30 mio kr, to fyrede trænere og to fyrede direktører. De har en fest i Esbjerg hva
Hvis det var Brøndby, FCM eller AGF, der præsenterede det, ville jeg sidde og grine højlydt. Jeg har faktisk lidt ondt af EFB og deres fans.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af FlæskeFrank » 21. dec 2016, 09:21

Det viser vel også meget godt, at slår en fodboldklub først skævt, så gør det rigtig rigtig ondt.

Men enig i, at det er svært at godte sig modsat hvis det havde været de tre andre klubber, som havde præsenteret sådan en nedjustering.

Synes faktisk, at der er en tendens til, at de sunde klubber bliver sundere, mens de dårlige regnskabers klubber forbliver usunde. Det må for søren, da snart give udslag på det sportslige plan.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Pastorius » 21. dec 2016, 09:57

De Fem skrev:- 30 mio kr, to fyrede trænere og to fyrede direktører. De har en fest i Esbjerg hva
Det er lidt bekymrende at det ikke rigtig ser ud til at der er økonomi til at drive fodbold i Danmark. FCK og Brøndby river størsteparten af indtægterne, og kun FCK er i stand til at udnytte den fordel til at få en nogenlunde forretning ud af det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4472
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af le Cid » 21. dec 2016, 10:19

Pastorius skrev:
De Fem skrev:- 30 mio kr, to fyrede trænere og to fyrede direktører. De har en fest i Esbjerg hva
Det er lidt bekymrende at det ikke rigtig ser ud til at der er økonomi til at drive fodbold i Danmark. FCK og Brøndby river størsteparten af indtægterne, og kun FCK er i stand til at udnytte den fordel til at få en nogenlunde forretning ud af det.
Jeg synes da egentlig, at bl.a. AaB og NordtyskE viser, at det kan lade sig gøre på et andet plan en de to tjøwenhavner-klubber.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

seamann

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af seamann » 21. dec 2016, 10:30

Pastorius skrev:
De Fem skrev:- 30 mio kr, to fyrede trænere og to fyrede direktører. De har en fest i Esbjerg hva
Det er lidt bekymrende at det ikke rigtig ser ud til at der er økonomi til at drive fodbold i Danmark. FCK og Brøndby river størsteparten af indtægterne, og kun FCK er i stand til at udnytte den fordel til at få en nogenlunde forretning ud af det.
Eller også er det en god ting. Tænk hvis man kunne få sat en sund spiral igang:

Lavere indtægtsgrundlag
Flere sportslige hensyn
Bedre kampprogram (hensyn til tilskuere)
Færre ansatte (mindre trupper, færre trænere, mindre administration)
Lavere omkostningsnivau i fodboldklubberne (lavere spillerlønninger)
Færre spillerhandler
Færre agenter
Færre sugardaddys
Lavere indtægtsgrundlag osv

Og så kunne FCK spille i en europæisk liga.
Samlet set et ønskescenarie for fodbolden i DK (men komplet urealistisk da fodbold/klubselskaber er styret af kommercielle/sugardaddy interesser.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Pastorius » 21. dec 2016, 10:40

le Cid skrev:
Pastorius skrev:
De Fem skrev:- 30 mio kr, to fyrede trænere og to fyrede direktører. De har en fest i Esbjerg hva
Det er lidt bekymrende at det ikke rigtig ser ud til at der er økonomi til at drive fodbold i Danmark. FCK og Brøndby river størsteparten af indtægterne, og kun FCK er i stand til at udnytte den fordel til at få en nogenlunde forretning ud af det.
Jeg synes da egentlig, at bl.a. AaB og NordtyskE viser, at det kan lade sig gøre på et andet plan en de to tjøwenhavner-klubber.
Det er undtagelserne. Indtil videre ser det ud til at det kan lykkes i små sporadiske ryk. Hvis fodbold skal blive interessant i DK, så skal indtægterne øges betragteligt og de skal fordeles mere jævnt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4472
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af le Cid » 21. dec 2016, 11:02

Pastorius skrev:
le Cid skrev:
Pastorius skrev:
De Fem skrev:- 30 mio kr, to fyrede trænere og to fyrede direktører. De har en fest i Esbjerg hva
Det er lidt bekymrende at det ikke rigtig ser ud til at der er økonomi til at drive fodbold i Danmark. FCK og Brøndby river størsteparten af indtægterne, og kun FCK er i stand til at udnytte den fordel til at få en nogenlunde forretning ud af det.
Jeg synes da egentlig, at bl.a. AaB og NordtyskE viser, at det kan lade sig gøre på et andet plan en de to tjøwenhavner-klubber.
Det er undtagelserne. Indtil videre ser det ud til at det kan lykkes i små sporadiske ryk. Hvis fodbold skal blive interessant i DK, så skal indtægterne øges betragteligt og de skal fordeles mere jævnt.
Vi skal naturligvis fortsætte kampen for at få pengene fordelt mere ligeligt, men det er ikke kun et problem i Danmark.
Hvis bare de mindre klubber havde n*sserne til at sætte hårdt mod hårdt i forhandlingerne... men det sker jo nok ikke bare lige pludselig...!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af FlæskeFrank » 21. dec 2016, 11:22

Pastorius skrev:
le Cid skrev:
Pastorius skrev:
De Fem skrev:- 30 mio kr, to fyrede trænere og to fyrede direktører. De har en fest i Esbjerg hva
Det er lidt bekymrende at det ikke rigtig ser ud til at der er økonomi til at drive fodbold i Danmark. FCK og Brøndby river størsteparten af indtægterne, og kun FCK er i stand til at udnytte den fordel til at få en nogenlunde forretning ud af det.
Jeg synes da egentlig, at bl.a. AaB og NordtyskE viser, at det kan lade sig gøre på et andet plan en de to tjøwenhavner-klubber.
Det er undtagelserne. Indtil videre ser det ud til at det kan lykkes i små sporadiske ryk. Hvis fodbold skal blive interessant i DK, så skal indtægterne øges betragteligt og de skal fordeles mere jævnt.
Randers og Silkeborg(Papirmøllen, I know) er vel også gode eksempler. FCN kunne jo også drive forretning.

Esbjerg, OB og AGF har noget vej endnu, mens FCM og BIF vel er fortabte sålænge de ikke vinder ChL. Lyngby bliver heller aldrig en sund forretning...

Men det er vel også derfor man ser Hobro og lignende i Superligaen. De hæderkronede klubber kan ikke få økonomi til at slå de små - Vejle burde jo poppe op i superligaen en gang imellem.

Kom på Næstved stadion fra 1998-2005 og de kæmpede stadig i 2005 med en gæld skabt omkring nedrykningen fra superligaen i 1996, selvom gælden var lille, så var indtjeningsmulighederne bare forsvindende små..

Skellene bliver større de kommende år og kun sugardaddyklubber kan måske undgå at falde i den forkerte grøft, som deres økonomi ellers berettigede dem til.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Pastorius » 21. dec 2016, 11:27

FlæskeFrank skrev:
Pastorius skrev:
le Cid skrev:
Pastorius skrev:
De Fem skrev:- 30 mio kr, to fyrede trænere og to fyrede direktører. De har en fest i Esbjerg hva
Det er lidt bekymrende at det ikke rigtig ser ud til at der er økonomi til at drive fodbold i Danmark. FCK og Brøndby river størsteparten af indtægterne, og kun FCK er i stand til at udnytte den fordel til at få en nogenlunde forretning ud af det.
Jeg synes da egentlig, at bl.a. AaB og NordtyskE viser, at det kan lade sig gøre på et andet plan en de to tjøwenhavner-klubber.
Det er undtagelserne. Indtil videre ser det ud til at det kan lykkes i små sporadiske ryk. Hvis fodbold skal blive interessant i DK, så skal indtægterne øges betragteligt og de skal fordeles mere jævnt.
Randers og Silkeborg(Papirmøllen, I know) er vel også gode eksempler. FCN kunne jo også drive forretning.

Esbjerg, OB og AGF har noget vej endnu, mens FCM og BIF vel er fortabte sålænge de ikke vinder ChL. Lyngby bliver heller aldrig en sund forretning...

Men det er vel også derfor man ser Hobro og lignende i Superligaen. De hæderkronede klubber kan ikke få økonomi til at slå de små - Vejle burde jo poppe op i superligaen en gang imellem.

Kom på Næstved stadion fra 1998-2005 og de kæmpede stadig i 2005 med en gæld skabt omkring nedrykningen fra superligaen i 1996, selvom gælden var lille, så var indtjeningsmulighederne bare forsvindende små..

Skellene bliver større de kommende år og kun sugardaddyklubber kan måske undgå at falde i den forkerte grøft, som deres økonomi ellers berettigede dem til.
Det er ingen sag at drive forretning - problemet er at drive forretning og skabe resultater samtidigt. Det sker kun sporadisk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af De Fem » 21. dec 2016, 12:31

Pastorius skrev:
Det er ingen sag at drive forretning - problemet er at drive forretning og skabe resultater samtidigt. Det sker kun sporadisk.
Tja, hvis man nu sætter forventningerne til resultaterne efter hvad forretningerne kan bære, så går det op.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af FlæskeFrank » 21. dec 2016, 12:51

De Fem skrev:
Pastorius skrev:
Det er ingen sag at drive forretning - problemet er at drive forretning og skabe resultater samtidigt. Det sker kun sporadisk.
Tja, hvis man nu sætter forventningerne til resultaterne efter hvad forretningerne kan bære, så går det op.
Hvad står der i din lærebog ???!!! Realitetssans og andre fremmedord.

Jeg fornemmer ikke, at du har været meget i Brøndby, Aarhus eller Herning...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Pastorius » 21. dec 2016, 12:51

De Fem skrev:
Pastorius skrev:
Det er ingen sag at drive forretning - problemet er at drive forretning og skabe resultater samtidigt. Det sker kun sporadisk.
Tja, hvis man nu sætter forventningerne til resultaterne efter hvad forretningerne kan bære, så går det op.
Det er jo det AaB prøver, og jeg er helt med på den vej.

...men hvem gider i længden at være fornuftige tabere, når man kan se at dem der snyder genvej, samtidig får lov til at tage den største del af kagen af de reelle indtægter der er i branchen. Samtidig med at man ved, at en dårlig sæson kan koste klubben (også her er AaB undtagelsen) livet, eller i det mindste ti års kamp for at komme på fode igen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar