Økonomi i dansk fodbold

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af FlæskeFrank » 24. okt 2016, 11:22

Yankee skrev:FCM har vel ikke salgene af Sisto og Kadlec med i 15/16-regnskabet, så der må være lidt mønt på kistebunden. De foretog massive spillerinvesteringer i 15/16-sæsonen, men de var altså også i EL-gruppespil, så det er svært at vurdere hvor godt styr de har på deres drift.
Jeg går ud fra, at FCM regner med, at denne sæson giver så meget plus, at de kan tåle 0-5 mio kr. minus for sidste år.

Men når europæisk gruppespil ikke giver plus, så er man i problemer.

Eller som du meget rammende skriver om Brøndby
..men virker alligevel til at være fanget i en gældsfælde
. Det gælder nok alle "klubber". De røde tal har det bare med at blive rødere, mens de sorte tal bare bliver sortere...
- FlæskeFrank

seamann

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af seamann » 24. okt 2016, 11:34

Teoretisk set er brøndby på vej til at lave en AaB eller en OB kopi (OB halter, men vil i grunden det samme som AaB). De vil leve af den sunde ordinære drift.
Problemet er blot at hver gang det går lidt skidt på banen køber de ind - og så må Oskar ind og betale igen, igen. Deres model er saå utroværdig, som noget kan blive.
Næste større problem kommer til sommer hvor hele deres midtbane (Nørgaard, Phiri, Austin, Hjulsager, Mukthar) skal enten forlænges på dyre(re) kontrakter eller erstattes. Og jeg tvivler på de erstatter dem med 6 nyoprykkede fra u19.

Og interessant hvad brøndby supporters (der fik en ejerdel af Benny Winther) mener om at deres andel og dermed deres indflydelse udvandes totalt af alle disse aktieemissioner.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af FlæskeFrank » 24. okt 2016, 13:46

I forbindelse med uddeling af TV-pengene kunne man læse, at kamp 1 og 2(3+ kampen og Canal 9-kampen) gav lige meget i tv-pengene. Dernæst var 3. valg kampen mandagskampen(som vi har haft mange af denne sæson). Men der stod også, at kamp 7 ikke gav nogle penge.

Hvilken kamp er det ? Går ud fra, at det er den tredje søndagskamp, da TV netop har dikteret to fredagskampe og 1 lørdagskamp.
- FlæskeFrank

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af 9000AA » 24. okt 2016, 17:30

FlæskeFrank skrev:I forbindelse med uddeling af TV-pengene kunne man læse, at kamp 1 og 2(3+ kampen og Canal 9-kampen) gav lige meget i tv-pengene. Dernæst var 3. valg kampen mandagskampen(som vi har haft mange af denne sæson). Men der stod også, at kamp 7 ikke gav nogle penge.

Hvilken kamp er det ? Går ud fra, at det er den tredje søndagskamp, da TV netop har dikteret to fredagskampe og 1 lørdagskamp.
Mener faktisk at fredags kampen er sidste valg.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Pastorius » 24. okt 2016, 18:13

seamann skrev: Og interessant hvad brøndby supporters (der fik en ejerdel af Benny Winther) mener om at deres andel og dermed deres indflydelse udvandes totalt af alle disse aktieemissioner.
Det er lidt som at ærge sig over at blive gammel - alternativet er værre!
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af seamann » 24. okt 2016, 18:16

Pastorius skrev:
seamann skrev: Og interessant hvad brøndby supporters (der fik en ejerdel af Benny Winther) mener om at deres andel og dermed deres indflydelse udvandes totalt af alle disse aktieemissioner.
Det er lidt som at ærge sig over at blive gammel - alternativet er værre!
Ja, jeg har godt set at de har indtaget det standpunkt. Så meget for imod moderne fodbold. JP har iøvrigt en fin artikel på premium om JBA der bliver nødt til at investere for at BIF kan betale hans lån tilbage. LOL.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Pastorius » 24. okt 2016, 18:19

seamann skrev:
Pastorius skrev:
seamann skrev: Og interessant hvad brøndby supporters (der fik en ejerdel af Benny Winther) mener om at deres andel og dermed deres indflydelse udvandes totalt af alle disse aktieemissioner.
Det er lidt som at ærge sig over at blive gammel - alternativet er værre!
Ja, jeg har godt set at de har indtaget det standpunkt. Så meget for imod moderne fodbold. JP har iøvrigt en fin artikel på premium om JBA der bliver nødt til at investere for at BIF kan betale hans lån tilbage. LOL.
Jeg havde faktisk ikke hørt dem udtale sig, men reelt set har de to muligheder. Smide de nødvendige kroner for at indfri deres aktieoptioner (jeg går udfra de tilbydes optioner der kan kompensere for udvandingen af aktiernes værdi) eller acceptere deres ejerandel skrumper ind. Modarbejder de en aktieudvidelse (og lykkes med det), går Brøndby konkurs.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Pastorius » 24. okt 2016, 18:21

seamann skrev: JP har iøvrigt en fin artikel på premium om JBA der bliver nødt til at investere for at BIF kan betale hans lån tilbage. LOL.
Hov, den overså jeg. Det svarer jo til at hælde vodka på en alkoholikker for at få ham til at holde op med at drikke øl. :cool:
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af 634 » 24. okt 2016, 19:53

Pastorius skrev:
seamann skrev: JP har iøvrigt en fin artikel på premium om JBA der bliver nødt til at investere for at BIF kan betale hans lån tilbage. LOL.
Hov, den overså jeg. Det svarer jo til at hælde vodka på en alkoholikker for at få ham til at holde op med at drikke øl. :cool:
Så er det vel nok netop rimeligt påkrævet, at sætte deres drift under administration. Det er jo ikke bare deres egen økonomi som er usammenhængende. De skaber jo også dårlige konkurrence vilkår for deres rivaler.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Jakobsen » 25. okt 2016, 00:23

Yankee skrev:
FlæskeFrank skrev: Så selvom det er lidt sort med vores 8. plads, så tumler nogle af klubberne foran os med nogle problemer.
Det må man sige. I Brøndbys regnskab er salget af Riza Durmisi endda med og året før solgte de både Nikolai Laursen og Lukas Hradecky for ret pæne beløb. De har altså realiseret stærke transferindtægter, men virker alligevel til at være fanget i en gældsfælde.

FCM har vel ikke salgene af Sisto og Kadlec med i 15/16-regnskabet, så der må være lidt mønt på kistebunden. De foretog massive spillerinvesteringer i 15/16-sæsonen, men de var altså også i EL-gruppespil, så det er svært at vurdere hvor godt styr de har på deres drift.
Problemet er, at omend det er lige så uforståeligt som at nogen gider købe Justin Biebers musik så er der stadig rigmænd der gider smide penge i BIF og så længe det er tilfældet har de ikke et problem. Det skurrer dog noget i øjenen at man snakker mådehold og så henter dyre navne i Mukthar, Kliment, Röcker, Hermannsson, den sydkoreanske back og den finske stopper der kommer til vinter. Derudover er Alexander Zorninger næppe en billig træner for en Superligaklub. Det samme er lidt tilfældet for FCM som på en eller anden måde altid får hustlet sig til nogle penge hos en rigmand.

For 5-6 år siden snakkede også om, hvor godt det blev når vores konkurrenter også ramte den økonomiske virkelighed, men af de klubber vi skal måle os med er det kun OB der for alvor har skruet ned og kun fordi L'easy manden ikke gider.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Pastorius » 25. okt 2016, 00:31

Jakobsen skrev:
Yankee skrev:
FlæskeFrank skrev: Så selvom det er lidt sort med vores 8. plads, så tumler nogle af klubberne foran os med nogle problemer.
Det må man sige. I Brøndbys regnskab er salget af Riza Durmisi endda med og året før solgte de både Nikolai Laursen og Lukas Hradecky for ret pæne beløb. De har altså realiseret stærke transferindtægter, men virker alligevel til at være fanget i en gældsfælde.

FCM har vel ikke salgene af Sisto og Kadlec med i 15/16-regnskabet, så der må være lidt mønt på kistebunden. De foretog massive spillerinvesteringer i 15/16-sæsonen, men de var altså også i EL-gruppespil, så det er svært at vurdere hvor godt styr de har på deres drift.
Problemet er, at omend det er lige så uforståeligt som at nogen gider købe Justin Biebers musik så er der stadig rigmænd der gider smide penge i BIF og så længe det er tilfældet har de ikke et problem. Det skurrer dog noget i øjenen at man snakker mådehold og så henter dyre navne i Mukthar, Kliment, Röcker, Hermannsson, den sydkoreanske back og den finske stopper der kommer til vinter. Derudover er Alexander Zorninger næppe en billig træner for en Superligaklub. Det samme er lidt tilfældet for FCM som på en eller anden måde altid får hustlet sig til nogle penge hos en rigmand.

For 5-6 år siden snakkede også om, hvor godt det blev når vores konkurrenter også ramte den økonomiske virkelighed, men af de klubber vi skal måle os med er det kun OB der for alvor har skruet ned og kun fordi L'easy manden ikke gider.
Nej, der er ikke "nogen" rigmænd der gider at smide penge i BIF. Der er én rigmand der gider - og så længe han sidder på så mange aktier, tror jeg det bliver svært at få andre til virkelig at spæde til. Den slags mennesker er vant til at bestemme og smider ikke mange millioner i en forretning som BIF bare for at få lov at støtte.

Spørgsmålet er så hvor længe han vil smide penge i hullet. Mit bud er at BIF skal spille Euroleague gruppespil mindst 2 af 3 gange for at kunne få økonomien til at hænge sammen på sigt. Sker det ikke en af de næste to sæsoner, tror jeg de skal se sig om efter den næste naive idiot.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Spanky » 25. okt 2016, 08:39

Pastorius skrev:
Jakobsen skrev:
Yankee skrev:
FlæskeFrank skrev: Så selvom det er lidt sort med vores 8. plads, så tumler nogle af klubberne foran os med nogle problemer.
Det må man sige. I Brøndbys regnskab er salget af Riza Durmisi endda med og året før solgte de både Nikolai Laursen og Lukas Hradecky for ret pæne beløb. De har altså realiseret stærke transferindtægter, men virker alligevel til at være fanget i en gældsfælde.

FCM har vel ikke salgene af Sisto og Kadlec med i 15/16-regnskabet, så der må være lidt mønt på kistebunden. De foretog massive spillerinvesteringer i 15/16-sæsonen, men de var altså også i EL-gruppespil, så det er svært at vurdere hvor godt styr de har på deres drift.
Problemet er, at omend det er lige så uforståeligt som at nogen gider købe Justin Biebers musik så er der stadig rigmænd der gider smide penge i BIF og så længe det er tilfældet har de ikke et problem. Det skurrer dog noget i øjenen at man snakker mådehold og så henter dyre navne i Mukthar, Kliment, Röcker, Hermannsson, den sydkoreanske back og den finske stopper der kommer til vinter. Derudover er Alexander Zorninger næppe en billig træner for en Superligaklub. Det samme er lidt tilfældet for FCM som på en eller anden måde altid får hustlet sig til nogle penge hos en rigmand.

For 5-6 år siden snakkede også om, hvor godt det blev når vores konkurrenter også ramte den økonomiske virkelighed, men af de klubber vi skal måle os med er det kun OB der for alvor har skruet ned og kun fordi L'easy manden ikke gider.
Nej, der er ikke "nogen" rigmænd der gider at smide penge i BIF. Der er én rigmand der gider - og så længe han sidder på så mange aktier, tror jeg det bliver svært at få andre til virkelig at spæde til. Den slags mennesker er vant til at bestemme og smider ikke mange millioner i en forretning som BIF bare for at få lov at støtte.

Spørgsmålet er så hvor længe han vil smide penge i hullet. Mit bud er at BIF skal spille Euroleague gruppespil mindst 2 af 3 gange for at kunne få økonomien til at hænge sammen på sigt. Sker det ikke en af de næste to sæsoner, tror jeg de skal se sig om efter den næste naive idiot.
Der er faktisk to rigmænd jf. prospektet. Den anden går blot under navnet "en privat person" i prospektet. Se evt. side 8 på linket herunder.

Det er sikkert Daniel Agger . . .

http://prospekt.brondby.com/location

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Pastorius » 25. okt 2016, 09:41

Spanky skrev:
Pastorius skrev:
Jakobsen skrev:
Yankee skrev:
FlæskeFrank skrev: Så selvom det er lidt sort med vores 8. plads, så tumler nogle af klubberne foran os med nogle problemer.
Det må man sige. I Brøndbys regnskab er salget af Riza Durmisi endda med og året før solgte de både Nikolai Laursen og Lukas Hradecky for ret pæne beløb. De har altså realiseret stærke transferindtægter, men virker alligevel til at være fanget i en gældsfælde.

FCM har vel ikke salgene af Sisto og Kadlec med i 15/16-regnskabet, så der må være lidt mønt på kistebunden. De foretog massive spillerinvesteringer i 15/16-sæsonen, men de var altså også i EL-gruppespil, så det er svært at vurdere hvor godt styr de har på deres drift.
Problemet er, at omend det er lige så uforståeligt som at nogen gider købe Justin Biebers musik så er der stadig rigmænd der gider smide penge i BIF og så længe det er tilfældet har de ikke et problem. Det skurrer dog noget i øjenen at man snakker mådehold og så henter dyre navne i Mukthar, Kliment, Röcker, Hermannsson, den sydkoreanske back og den finske stopper der kommer til vinter. Derudover er Alexander Zorninger næppe en billig træner for en Superligaklub. Det samme er lidt tilfældet for FCM som på en eller anden måde altid får hustlet sig til nogle penge hos en rigmand.

For 5-6 år siden snakkede også om, hvor godt det blev når vores konkurrenter også ramte den økonomiske virkelighed, men af de klubber vi skal måle os med er det kun OB der for alvor har skruet ned og kun fordi L'easy manden ikke gider.
Nej, der er ikke "nogen" rigmænd der gider at smide penge i BIF. Der er én rigmand der gider - og så længe han sidder på så mange aktier, tror jeg det bliver svært at få andre til virkelig at spæde til. Den slags mennesker er vant til at bestemme og smider ikke mange millioner i en forretning som BIF bare for at få lov at støtte.

Spørgsmålet er så hvor længe han vil smide penge i hullet. Mit bud er at BIF skal spille Euroleague gruppespil mindst 2 af 3 gange for at kunne få økonomien til at hænge sammen på sigt. Sker det ikke en af de næste to sæsoner, tror jeg de skal se sig om efter den næste naive idiot.
Der er faktisk to rigmænd jf. prospektet. Den anden går blot under navnet "en privat person" i prospektet. Se evt. side 8 på linket herunder.

Det er sikkert Daniel Agger . . .

http://prospekt.brondby.com/location
Jeg havde ikke brugt tid på at kigge i prospektet - nu har jeg lige skimmet det.

PT. er der ikke andre rigmænd. I afsnit B6 på side 5, står der ikke andre end Jan Bech som ejer af mere end 5% af aktierne.

Til gengæld kan jeg se at det de kalder institionelle investorer dækker over to Nordjyder (bvadr!). FormueNord som holder hjemme i 9000 og Symmetry Holding ApS som hører til i Hjallerup. Desuden er JM Invest garant for kapitaludvidelsen samt nævnte privatperson.

Der står dog intet om fordelingen af forpligtelserne, så reelt kan de blot have garanteret at udnytte deres tegningsrettigheder, som i givet fald, stadig vil efterlade dem hver især med mindre end 5% af aktierne. Det vil vi få at se efterfølgende.

For Jan Bech kan det blot være en manøvre til at få det til at fremstå som om han ikke er ene bidragyder til cirkuset. Jeg har svært ved at se investeringsforeningers interesse i det her, medmindre de blot har brug for afskrivninger i regnskab. Det må være ren filantropi, og hvis jeg var kunde et af de steder, så ville jeg hive mine penge ud omgående.

For Jan Bech, er investeringen noget billigere. Han har sandsynligvis allerede afskrevet de penge han har postet i foretagendet, så i bedste fald, kan han få (nogle af) dem hjem, hvis der er andre folk der er dumme nok til at spytte i kassen. Selvfølgelig under forudsætning af at biksen kommer til at løbe nogenlunde rundt fremover.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af gravballe » 25. okt 2016, 09:48

Jeg tror det er på tide, at Brøndby altid vil kunne finde nogle der smider penge i klubben, fordi "potentialet" og de danske medier elsker at snakke Brøndby op. Så længe det sker, så kommer vi altid til at være den bløde mellem varer, der ind imellem lige stikker hovdet frem. Vi bliver aldrig en fast top klub.

FCM har også altid formået at finde folk til at betale for deres overforbrug, Her må man bare erkende at de har været gode.

Selv hvis FCM og Brøndby pludselig skulle forholde sig til deres økonomi, vil det jo bare betyde et par andre klubber vil skrue op, da der nu er plads, f.eks. OB.... Når vi selv får baghjul af Sønderjyske, så begynder det sku at se svært ud med AaB briller...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Pastorius » 25. okt 2016, 09:57

gravballe skrev:Jeg tror det er på tide, at Brøndby altid vil kunne finde nogle der smider penge i klubben, fordi "potentialet" og de danske medier elsker at snakke Brøndby op. Så længe det sker, så kommer vi altid til at være den bløde mellem varer, der ind imellem lige stikker hovdet frem. Vi bliver aldrig en fast top klub.

FCM har også altid formået at finde folk til at betale for deres overforbrug, Her må man bare erkende at de har været gode.

Selv hvis FCM og Brøndby pludselig skulle forholde sig til deres økonomi, vil det jo bare betyde et par andre klubber vil skrue op, da der nu er plads, f.eks. OB.... Når vi selv får baghjul af Sønderjyske, så begynder det sku at se svært ud med AaB briller...
Altså pengene har de jo fundet, men jeg tror ikke på at de i sidste ende kommer ret mange andre steder fra end Jan Bech Andersen. Dem der virkelig har penge at smide, vil have indflydelse for pengene, og det får de ikke i Brøndby, medmindre de er villige til næsten dobbeltpris for selskabets i forvejen oppustede pris, for at dække JBA's gæld.
Med venlig Hilsen
--
Robert

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af sulakvelidze » 25. okt 2016, 12:17

Pastorius skrev:PT. er der ikke andre rigmænd. I afsnit B6 på side 5, står der ikke andre end Jan Bech som ejer af mere end 5% af aktierne.

Til gengæld kan jeg se at det de kalder institionelle investorer dækker over to Nordjyder (bvadr!). FormueNord som holder hjemme i 9000 og Symmetry Holding ApS som hører til i Hjallerup. Desuden er JM Invest garant for kapitaludvidelsen samt nævnte privatperson.
Når man som nordjyde støtter Brøndby IF, fortjener man at komme frem i lyset. Så FormueNord er dem her:

http://formuenord.dk/wp-content/uploads ... -vokse.pdf

Rasmus Viggers og Thøger Dam Johansen har åbenbart fået 10 velhavende jyske familier til at give dem penge, som de kan lege med. Nu ryger nogle af pengene så til Brøndby IF og er med til at sikre klubbens overforbrug på bekostning af blandt andre AaB. Det er selvfølgelig ikke ulovligt, men var jeg en af de jyske velhavere, ville jeg nok have sagt "tak, men nej tak!", hvis jeg var blevet stillet i udsigt, at mine penge skulle bruges på aktier i Brøndby IF.

Ifølge Børsen (eller ham selv?) har Rasmus Viggers gjort det til et speciale at score hurtige aktiegevinster. Han rammer dog ikke plet hver gang: http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel ... tikel.html


Hvad Symmetri Holding går ud på, kan jeg ikke finde noget om. Udover at der åbenbart er tale om en enmandsvirksomhed med et overskud i 2015 på mindre end 600.000 kroner og en egenkapital, der voksede fra 1 til 14,7 mio. Regnskabskyndige må kunne forklare, hvordan det kan lade sig gøre - og i det hele taget forklare firmaets funktion?

http://www.proff.dk/firma/symmetry-hold ... 5777952-1/

Gamen

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Gamen » 25. okt 2016, 12:42

sulakvelidze skrev:
Hvad Symmetri Holding går ud på, kan jeg ikke finde noget om. Udover at der åbenbart er tale om en enmandsvirksomhed med et overskud i 2015 på mindre end 600.000 kroner og en egenkapital, der voksede fra 1 til 14,7 mio. Regnskabskyndige må kunne forklare, hvordan det kan lade sig gøre - og i det hele taget forklare firmaets funktion?

http://www.proff.dk/firma/symmetry-hold ... 5777952-1/
Det er enkelte af folkene bag Better Collective der har rødder i det selskab, såvidt jeg ved.

Grunden til at det er nordjysk funderet kan være, at Andreas Aaen er ansat ved BDO i Frederikshavn.

seamann

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af seamann » 25. okt 2016, 12:47

Gamen skrev:
sulakvelidze skrev:
Hvad Symmetri Holding går ud på, kan jeg ikke finde noget om. Udover at der åbenbart er tale om en enmandsvirksomhed med et overskud i 2015 på mindre end 600.000 kroner og en egenkapital, der voksede fra 1 til 14,7 mio. Regnskabskyndige må kunne forklare, hvordan det kan lade sig gøre - og i det hele taget forklare firmaets funktion?

http://www.proff.dk/firma/symmetry-hold ... 5777952-1/
Det er enkelte af folkene bag Better Collective der har det selskab, såvidt jeg ved.

Grunden til at det er nordjysk funderet kan være, at Andreas Aaen er ansat ved BDO i Frederikshavn.
Aaen ser ud til at være hovedperson - en revisor, der spiller i Hjallerup IF og investerer i Brøndby IF (suk).
Holding selskab ejer som regel aktier i underliggende selskaber - for at undgå at fald i en investering/firma river resten med sig (+ formentlig noget skatteteknik).
Egenkapitalen kan stige uafhængigt at overskuddet - det er blot et spm om at lave flere indskud af ansvarlig kapital.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Frygah » 25. okt 2016, 12:59

sulakvelidze skrev:
Pastorius skrev:PT. er der ikke andre rigmænd. I afsnit B6 på side 5, står der ikke andre end Jan Bech som ejer af mere end 5% af aktierne.

Til gengæld kan jeg se at det de kalder institionelle investorer dækker over to Nordjyder (bvadr!). FormueNord som holder hjemme i 9000 og Symmetry Holding ApS som hører til i Hjallerup. Desuden er JM Invest garant for kapitaludvidelsen samt nævnte privatperson.
Når man som nordjyde støtter Brøndby IF, fortjener man at komme frem i lyset. Så FormueNord er dem her:

http://formuenord.dk/wp-content/uploads ... -vokse.pdf

Rasmus Viggers og Thøger Dam Johansen har åbenbart fået 10 velhavende jyske familier til at give dem penge, som de kan lege med. Nu ryger nogle af pengene så til Brøndby IF og er med til at sikre klubbens overforbrug på bekostning af blandt andre AaB. Det er selvfølgelig ikke ulovligt, men var jeg en af de jyske velhavere, ville jeg nok have sagt "tak, men nej tak!", hvis jeg var blevet stillet i udsigt, at mine penge skulle bruges på aktier i Brøndby IF.

Ifølge Børsen (eller ham selv?) har Rasmus Viggers gjort det til et speciale at score hurtige aktiegevinster. Han rammer dog ikke plet hver gang: http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel ... tikel.html


Hvad Symmetri Holding går ud på, kan jeg ikke finde noget om. Udover at der åbenbart er tale om en enmandsvirksomhed med et overskud i 2015 på mindre end 600.000 kroner og en egenkapital, der voksede fra 1 til 14,7 mio. Regnskabskyndige må kunne forklare, hvordan det kan lade sig gøre - og i det hele taget forklare firmaets funktion?

http://www.proff.dk/firma/symmetry-hold ... 5777952-1/
Undskyld mig, men hvem fanden går ud og investerer i en fodboldklub for andres penge? Altså bevares, hvis det er et par forkælede snotnæser der har fået nogle millioner af mor og far + de rige venner, så fred være med det. Men hvis man er en seriøs forvalter af andres penge, så er det mig en kæmpe gåde man smider penge i BIF, af alle fodboldklubber!

Og nåja, så er de jo selvfølgelig dårlige mennesker, for at støtte den klub.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af sulakvelidze » 25. okt 2016, 13:05

Frygah skrev:
sulakvelidze skrev:
Pastorius skrev:PT. er der ikke andre rigmænd. I afsnit B6 på side 5, står der ikke andre end Jan Bech som ejer af mere end 5% af aktierne.

Til gengæld kan jeg se at det de kalder institionelle investorer dækker over to Nordjyder (bvadr!). FormueNord som holder hjemme i 9000 og Symmetry Holding ApS som hører til i Hjallerup. Desuden er JM Invest garant for kapitaludvidelsen samt nævnte privatperson.
Når man som nordjyde støtter Brøndby IF, fortjener man at komme frem i lyset. Så FormueNord er dem her:

http://formuenord.dk/wp-content/uploads ... -vokse.pdf

Rasmus Viggers og Thøger Dam Johansen har åbenbart fået 10 velhavende jyske familier til at give dem penge, som de kan lege med. Nu ryger nogle af pengene så til Brøndby IF og er med til at sikre klubbens overforbrug på bekostning af blandt andre AaB. Det er selvfølgelig ikke ulovligt, men var jeg en af de jyske velhavere, ville jeg nok have sagt "tak, men nej tak!", hvis jeg var blevet stillet i udsigt, at mine penge skulle bruges på aktier i Brøndby IF.

Ifølge Børsen (eller ham selv?) har Rasmus Viggers gjort det til et speciale at score hurtige aktiegevinster. Han rammer dog ikke plet hver gang: http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel ... tikel.html


Hvad Symmetri Holding går ud på, kan jeg ikke finde noget om. Udover at der åbenbart er tale om en enmandsvirksomhed med et overskud i 2015 på mindre end 600.000 kroner og en egenkapital, der voksede fra 1 til 14,7 mio. Regnskabskyndige må kunne forklare, hvordan det kan lade sig gøre - og i det hele taget forklare firmaets funktion?

http://www.proff.dk/firma/symmetry-hold ... 5777952-1/
Undskyld mig, men hvem fanden går ud og investerer i en fodboldklub for andres penge? Altså bevares, hvis det er et par forkælede snotnæser der har fået nogle millioner af mor og far + de rige venner, så fred være med det. Men hvis man er en seriøs forvalter af andres penge, så er det mig en kæmpe gåde man smider penge i BIF, af alle fodboldklubber!

Og nåja, så er de jo selvfølgelig dårlige mennesker, for at støtte den klub.
Ja, det undrer også mig meget! Nu kommer jeg nok aldrig til penge på et niveau, at jeg vil bede andre om at investere dem for mig. Men hvis jeg gjorde, ville jeg helt sikkert takke nej tak, hvis jeg fik at vide, at de ville investere dem i fodboldaktier. Om det så var Brøndby eller ej.

Jeg tvivler på, at de folk, der har overladt formuer til FormueNord har vist, at pengene ville blive satset på Brøndby IF.

Besvar