Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. dec 2015, 23:07

Køllen I Møllen skrev:
Gamen skrev:Man skal erkende sin brøde, når man begår en fejl.

Jeg har siden i går siddet og researchet lidt på Qureshi-historien, tilsyneladende sideløbende med et par andre, og fundet frem til mindst 3 fiktive journalister mere i hans artikler. Kilder der er brugt i artikler, men som også har skrevet historier for det firma der har leveret de fiktive historier/interviews, og altså højst sandsynligt ikke eksisterer.

Derudover virker det til at historien har tråde til Holland, og en meget erfaren freelancer. Denne har i en enkelt byline, i en storklubs officielle magasin har brugt Pierini som byline. De fiktive navne står bag mindst 2 andre stort anlagte fake-interviews med superstjerner, som er produceret af Hakkie-Tikkie Media, ejet af ham.
Den her sag viser sig at være langt større end jeg lige troede. Trist.
AaBs tidligere sportsdirektør Ole Andersen udtalte igår til Aftenavisen at han mener at denne form for "ikke-eksisterende" kilder har været en fast del af dansk fodbold-journalistik de sidste 30 år...
Det tror jeg i en vis forstand sagtens kan være rigtigt, i hvert fald sådan forstået at man tit har set ting som kommer frem på fine sider som denne, dukke op i medierne i artikler baseret på "en anonym kilde". Jeg har i hvert fald tit siddet med en fornemmelse af at journalister bruger den slags rygter som baggrund for deres historier, hvis de bare synes de virker tilstrækkeligt realistiske.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Gnu » 9. dec 2015, 09:15

Ekstra Bladet trækker en række artikler af Michael Qureshi og fra Hakkie-Tikkie. Pressemøde kl. 11. http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ek ... er/5864318

Den her sag er rigtig grim.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af BoT » 9. dec 2015, 11:12

Lasse Jensen argumenterer her klokkeklart og overbesinde for, at Qureshi-sagen er den største skandale i journalistikken i meget lang tid.

Og jeg giver ham helt ret. Det er en skandale, og Onsides afdækning af sagen er fuldstændig relevant og i øvrigt lige i skabet. At begynde at tillægge dem slette motiver er derimod fuldstændig latterligt. For især sportsjournalistikkens skyld er det helt afgørende, at den slags sager kommer helt frem i lyset - ellers forsvinder enhver rest af troværdighed fra branchen.

seamann

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af seamann » 9. dec 2015, 11:34

BoT skrev:Lasse Jensen argumenterer her klokkeklart og overbesinde for, at Qureshi-sagen er den største skandale i journalistikken i meget lang tid.

Og jeg giver ham helt ret. Det er en skandale, og Onsides afdækning af sagen er fuldstændig relevant og i øvrigt lige i skabet. At begynde at tillægge dem slette motiver er derimod fuldstændig latterligt. For især sportsjournalistikkens skyld er det helt afgørende, at den slags sager kommer helt frem i lyset - ellers forsvinder enhver rest af troværdighed fra branchen.
Jeg er med på - og enig i - at det er en skandale.

Men, er det overraskende? Når man har set/læst nogle af de historier, der florerer i sportens verden, har man vel mere eller mindre altid troet at der var godt med selvdigtet spin imellem. At tro journalisterne er rene, svarer vel til at have tillid til at cykelsporten er dopingfri.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af BoT » 9. dec 2015, 11:38

seamann skrev: Jeg er med på - og enig i - at det er en skandale.

Men, er det overraskende? Når man har set/læst nogle af de historier, der florerer i sportens verden, har man vel mere eller mindre altid troet at der var godt med selvdigtet spin imellem. At tro journalisterne er rene, svarer vel til at have tillid til at cykelsporten er dopingfri.
Det er præcis min pointe. At en branche, der i forvejen døjer med troværdigheden i mange brugeres øjne, får det endnu sværere med sager som denne. Men vejen ud af den deroute går først og fremmest ved, at branchen SELV afdækker de brodne kar - som Onside netop har gjort.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 561
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Elvis lever » 9. dec 2015, 11:56

BoT skrev:
seamann skrev: Jeg er med på - og enig i - at det er en skandale.

Men, er det overraskende? Når man har set/læst nogle af de historier, der florerer i sportens verden, har man vel mere eller mindre altid troet at der var godt med selvdigtet spin imellem. At tro journalisterne er rene, svarer vel til at have tillid til at cykelsporten er dopingfri.
Det er præcis min pointe. At en branche, der i forvejen døjer med troværdigheden i mange brugeres øjne, får det endnu sværere med sager som denne. Men vejen ud af den deroute går først og fremmest ved, at branchen SELV afdækker de brodne kar - som Onside netop har gjort.
Jeg er enig i pointen, men at Oneside, det mest farvede af alle sportsmedier, så farvet at det jævnligt bliver direkte løgnagtigt, ridder på den høje hest er kvalmende og et udtryk, hvor hårde kår seriøs sportsjournalistik har i Danmark.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Gamen

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Gamen » 9. dec 2015, 11:57

Øv, Van Zaanen, som ejede Hakkie-Tikkie Media og har stået bag et hav af falske artikler (og selv brugt de falske navne i bylines) har ikke villet hjælpe med opklaringen af sagen.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af BoT » 9. dec 2015, 12:34

Elvis lever skrev: Jeg er enig i pointen, men at Oneside, det mest farvede af alle sportsmedier, så farvet at det jævnligt bliver direkte løgnagtigt, ridder på den høje hest er kvalmende og et udtryk, hvor hårde kår seriøs sportsjournalistik har i Danmark.
Nu laver du et klassisk amerikansk-retsags-film-trick og beklikker motiverne og lødigheden af anklageren helt generelt. Om eller at Onside generelt laver dårligt tv rykker ikke en tøddel på, at indslaget med Qureshi er både yderst relevant og meget stærk journalistik.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 561
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Elvis lever » 9. dec 2015, 12:55

BoT skrev:
Elvis lever skrev: Jeg er enig i pointen, men at Oneside, det mest farvede af alle sportsmedier, så farvet at det jævnligt bliver direkte løgnagtigt, ridder på den høje hest er kvalmende og et udtryk, hvor hårde kår seriøs sportsjournalistik har i Danmark.
Nu laver du et klassisk amerikansk-retsags-film-trick og beklikker motiverne og lødigheden af anklageren helt generelt. Om eller at Onside generelt laver dårligt tv rykker ikke en tøddel på, at indslaget med Qureshi er både yderst relevant og meget stærk journalistik.
Du må kalde det hvad du vil, men det rykker ikke en tøddel ved, at Onside er et dybt utroværdigt medie og når utroværdige medier ridder på den høje hest, så er der mere end grund til at være bekymret. Kan du dokumentere, at Onsides motiv ikke bare er at skabe støj i de andres lejr, så ingen ser på dem?
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. dec 2015, 12:58

Elvis lever skrev:
BoT skrev:
Elvis lever skrev: Jeg er enig i pointen, men at Oneside, det mest farvede af alle sportsmedier, så farvet at det jævnligt bliver direkte løgnagtigt, ridder på den høje hest er kvalmende og et udtryk, hvor hårde kår seriøs sportsjournalistik har i Danmark.
Nu laver du et klassisk amerikansk-retsags-film-trick og beklikker motiverne og lødigheden af anklageren helt generelt. Om eller at Onside generelt laver dårligt tv rykker ikke en tøddel på, at indslaget med Qureshi er både yderst relevant og meget stærk journalistik.
Du må kalde det hvad du vil, men det rykker ikke en tøddel ved, at Onside er et dybt utroværdigt medie og når utroværdige medier ridder på den høje hest, så er der mere end grund til at være bekymret. Kan du dokumentere, at Onsides motiv ikke bare er at skabe støj i de andres lejr, så ingen ser på dem?
Vi er alle enige om at Onside stinker intenst. Men deres motiv i denne sag er vel ret ligegyldigt? Det ændrer jo ikke på at sagen er pil-rådden?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af BoT » 9. dec 2015, 14:44

Elvis lever skrev:
BoT skrev:
Elvis lever skrev: Jeg er enig i pointen, men at Oneside, det mest farvede af alle sportsmedier, så farvet at det jævnligt bliver direkte løgnagtigt, ridder på den høje hest er kvalmende og et udtryk, hvor hårde kår seriøs sportsjournalistik har i Danmark.
Nu laver du et klassisk amerikansk-retsags-film-trick og beklikker motiverne og lødigheden af anklageren helt generelt. Om eller at Onside generelt laver dårligt tv rykker ikke en tøddel på, at indslaget med Qureshi er både yderst relevant og meget stærk journalistik.
Du må kalde det hvad du vil, men det rykker ikke en tøddel ved, at Onside er et dybt utroværdigt medie og når utroværdige medier ridder på den høje hest, så er der mere end grund til at være bekymret. Kan du dokumentere, at Onsides motiv ikke bare er at skabe støj i de andres lejr, så ingen ser på dem?
Du ligger tilsyneladende inde med flere konkrete eksempler på, at Onside har lavet direkte utroværdig journalistik. Kan du ikke komme med et par af dem - bare for eksemplernes skyld?

Og i øvrigt rykker det INTET ved, at deres historie om Qureshi er både troværdig, fair og relevant!!!

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 561
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Elvis lever » 10. dec 2015, 15:12

Køllen I Møllen skrev:
Elvis lever skrev:
BoT skrev:
Elvis lever skrev: Jeg er enig i pointen, men at Oneside, det mest farvede af alle sportsmedier, så farvet at det jævnligt bliver direkte løgnagtigt, ridder på den høje hest er kvalmende og et udtryk, hvor hårde kår seriøs sportsjournalistik har i Danmark.
Nu laver du et klassisk amerikansk-retsags-film-trick og beklikker motiverne og lødigheden af anklageren helt generelt. Om eller at Onside generelt laver dårligt tv rykker ikke en tøddel på, at indslaget med Qureshi er både yderst relevant og meget stærk journalistik.
Du må kalde det hvad du vil, men det rykker ikke en tøddel ved, at Onside er et dybt utroværdigt medie og når utroværdige medier ridder på den høje hest, så er der mere end grund til at være bekymret. Kan du dokumentere, at Onsides motiv ikke bare er at skabe støj i de andres lejr, så ingen ser på dem?
Vi er alle enige om at Onside stinker intenst. Men deres motiv i denne sag er vel ret ligegyldigt? Det ændrer jo ikke på at sagen er pil-rådden?
Personligt mener jeg at motivet altid er supervigtigt. Tænk bare på dagens forsinkede nyhed fra galehuset. Det er formentlig ikke tilfældigt det kommer ud nu.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10655
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af jonas386 » 10. dec 2015, 15:21

Hvilken nyhed? Har ikke fulgt det stote med idag, men har ikke set det store om hverken FCM, AGF eller Brøndby. Der er selvfølgelig mulighed for andre galehuse, men kan ikke se det :D
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. dec 2015, 15:30

jonas386 skrev:Hvilken nyhed? Har ikke fulgt det stote med idag, men har ikke set det store om hverken FCM, AGF eller Brøndby. Der er selvfølgelig mulighed for andre galehuse, men kan ikke se det :D
Der hentydes til denne, og det er naturligvis fra det rigtige galehus, og ikke de andre wannabees.

http://www.bt.dk/superligaen/agf-fest-g ... aa-druktur

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10655
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af jonas386 » 10. dec 2015, 15:34

Tak for svaret. Det kan gå hen og blive helt underholdene med Riddersholm og Jacob Nielsen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Provst i Brovst » 10. dec 2015, 16:46

David Trads på Facebook: Jeg noterede eksempelvis, at Qureshi i sine 10 måneder på Ekstra Bladet havde skrevet 787 artikler! Det svarer til en hver anden time, han har været på arbejde. Det burde bekymre enhver chef.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9603
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Buzz Killington » 10. dec 2015, 17:03

Provst i Brovst skrev:
David Trads på Facebook: Jeg noterede eksempelvis, at Qureshi i sine 10 måneder på Ekstra Bladet havde skrevet 787 artikler! Det svarer til en hver anden time, han har været på arbejde. Det burde bekymre enhver chef.
Det syntes jeg nu ikke er specielt vildt naar man tanker paa hvor meget nyhedstekster er autoformaterede i denne internettid. Et par citater sjaalet fra et andet medie, en Broendby-relateret overskrift (som forfatteren sjaeldent selv har skrevet), or saa lidt kontekstualisering hvor man lige naevner hvor mange maal personen har scoret, hvor godt/daarligt hans hold spiller, etc. F.eks. har de jo paa EB.dk tydeligvis ikke tid til f.eks. korrekturlaesning. Saa det tager vel 10 min. at sammenfatte saadan en "artikel" om f.eks. et transferrygte.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Gamen » 10. dec 2015, 21:36

Provst i Brovst skrev:
David Trads på Facebook: Jeg noterede eksempelvis, at Qureshi i sine 10 måneder på Ekstra Bladet havde skrevet 787 artikler! Det svarer til en hver anden time, han har været på arbejde. Det burde bekymre enhver chef.
Det er sikkert fordi David Trads ikke sidder på et medie der er så net-baseret (og afhængigt) som Ekstra Bladet er det.

De 787 artikler er til avis + net, og inkl. de artikler han har været medforfatter på. Når danske hold f.eks. spiller i udlandet er det ikke usædvanligt, at alle udsendte journalister fra samme medie er medforfattere på flere af de artikler og reportager der omhandler kampen.
Og så skal David Trads vel heller ikke stikke snuden for langt frem, når det handler om at bedrage sine læsere... Hvordan var det nu lige det var med Henrik Gade-sagen i 00'erne ;-)

Brugeravatar
MrRepsak
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 23. jan 2008, 23:35
Geografisk sted: Valby station

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af MrRepsak » 11. dec 2015, 18:09

Kom så de RØ'E!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Provst i Brovst » 11. dec 2015, 20:35

Qureshi-løn gik til engelsk firma
Egmonts betaling for Michael Qureshis skandale-artikler er helt frem til 2015 endt i et firma, der ellers lukkede ned i 2013

http://ekstrabladet.dk/sport/qureshi-lo ... ma/5868957
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar