Landsholdets venskabskampe

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Landsholdets venskabskampe

Indlæg af Simon » 23. mar 2016, 07:54

Lad mig starte med at sige at jeg ikke er fan af disse kampe overhovedet, for ligesom at sætte dagsordenen for mit indlæg!!

Jeg hader disse ligegyldige kampe hvor der absolut intet er, udover æren, at spille for og korriger mig bare hvis jeg tager fejl - Er det ikke også sådan med disse venskabskampe at der ikke er et max antal udskiftninger i kampen?? Jeg har i hvert fald tidligere set kampe hvor et hav af disse udskiftninger er med til bryde rytmen i spillet, således at det i en 2. halvleg er svært få spillet til at flyde, da det typisk er der udskiftningerne kommer hvert 5. minut (overdrivelse).
Det kan godt være at denne landskampspause kommer AaB belejligt på dette tidspunkt, som spillet fungerer p.t. men generelt synes jeg at disse venskabskampe kommer i vejen for superligaen og efter min mening er de ikke spændende at følge da kampene savner intensitet, hvilket kan være svært at opbygge pga. de mange spilstop og jeg tror heller ikke at spillerne investerer sig fuldt ud, som de for eksempel ville have gjort det til en EM- eller VM-kval.

Dette kommer ikke kun på baggrund af landholdets magre resultater de seneste år, men det har altid været min holdning.

Hvad er Jeres mening til disse kampe?

NEJ, giv mig noget superligabold eller noget kvalifikationsbold hvis vi endelig SKAL se på landsholdet

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Landsholdets venskabskampe

Indlæg af le Cid » 23. mar 2016, 08:28

Jeg vil nu mene, at det er rimeligt vigtigt for den danske landshold at få spillet nogle kampe, så de kan få prøvet Åges idéer af, inden det handler om vigtige kval-point.

Når det er sagt, så er det som regel kun den første times tid af den slags kampe, som har nogen som helst værdi pga. de latterligt mange udskiftninger!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: Landsholdets venskabskampe

Indlæg af Simon » 23. mar 2016, 08:32

le Cid skrev:Jeg vil nu mene, at det er rimeligt vigtigt for den danske landshold at få spillet nogle kampe, så de kan få prøvet Åges idéer af, inden det handler om vigtige kval-point.

Når det er sagt, så er det som regel kun den første times tid af den slags kampe, som har nogen som helst værdi pga. de latterligt mange udskiftninger!
På begge punkter er vi enige. Ja det er ekstrem vigtigt at Åge får en god start med det danske landshold og finde ud af hvad det her hold i grunden kan, men det andet er ødelæggende for kampen efter min mening

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Landsholdets venskabskampe

Indlæg af Funky » 29. mar 2016, 21:12

Daniel Agger må simpelthen snart være fortid på landsholdet. Til gengæld må de da meget gerne beholde ham i BIF.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Landsholdets venskabskampe

Indlæg af Elvis lever » 29. mar 2016, 21:15

Funky skrev:Daniel Agger må simpelthen snart være fortid på landsholdet. Til gengæld må de da meget gerne beholde ham i BIF.
Nu må du forstå, at Agger er en verdensklasse spiller, som tæller for fire mand på landsholdet. Altså fire modstandere.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Landsholdets venskabskampe

Indlæg af Funky » 29. mar 2016, 21:39

Elvis lever skrev:
Funky skrev:Daniel Agger må simpelthen snart være fortid på landsholdet. Til gengæld må de da meget gerne beholde ham i BIF.
Nu må du forstå, at Agger er en verdensklasse spiller, som tæller for fire mand på landsholdet. Altså fire modstandere.
Han er da pænt overlegen, så længe vi spiller mod modstandere som ikke går op og lægger pres på forsvaret. Når han kan stå dernede og få hjælp fra 2-3 holdkammerater til at spille bolden rundt omkring en enlig modstander-angriber, ja, så er han da rimeligt god.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Landsholdets venskabskampe

Indlæg af Elvis lever » 29. mar 2016, 22:20

Funky skrev:
Elvis lever skrev:
Funky skrev:Daniel Agger må simpelthen snart være fortid på landsholdet. Til gengæld må de da meget gerne beholde ham i BIF.
Nu må du forstå, at Agger er en verdensklasse spiller, som tæller for fire mand på landsholdet. Altså fire modstandere.
Han er da pænt overlegen, så længe vi spiller mod modstandere som ikke går op og lægger pres på forsvaret. Når han kan stå dernede og få hjælp fra 2-3 holdkammerater til at spille bolden rundt omkring en enlig modstander-angriber, ja, så er han da rimeligt god.
Der er jo deciderede unfair metoder, hvis modstanderen lægger pres på. Her burde dommeren, som i superligaen gribe ind, så Agger har en fair chance.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Landsholdets venskabskampe

Indlæg af Funky » 29. mar 2016, 22:27

Nå, nu er Agger også blevet skiftet ud. Han var alligevel også alt for god til den kamp.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Landsholdets venskabskampe

Indlæg af Funky » 29. mar 2016, 22:36

I sympati med den udskiftede anfører sørger Jørgensen og Braithwaite i angrebet for at brænde kæmpechancer, så han ikke skal stå alene efter kampen og forklare sig. Det er sgu solidaritet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Landsholdets venskabskampe

Indlæg af Eksil » 29. mar 2016, 22:46

Ifølge DR fik Fisher også losset en hav af store chancer forbi mål for U21 tidligere i dag. Ville håbe at det bliver et fokus i landsholdsregi at få ramt lidt bedere på den.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Landsholdets venskabskampe

Indlæg af Funky » 29. mar 2016, 22:51

Eksil skrev:Ifølge DR fik Fisher også losset en hav af store chancer forbi mål for U21 tidligere i dag. Ville håbe at det bliver et fokus i landsholdsregi at få ramt lidt bedere på den.
Ingen af de danske angribere har i dag vist at de kan noget på egen hånd, eller på oplæg fra deres medspillere, for den sags skyld. Det er heller ikke fordi de har vadet i tilbud, men det, de har fået, er blevet misbrugt på det skammeligste.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar