Superligaen 2016/17 - grundspil

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Ham der Emil » 5. aug 2016, 12:21

Vedrørende Danmarks koefficient konto, hvis de danske hold når langt, er det så fra 17/18 eller 18/19 sæsonen danske hold evt. kan nyde godt af det?
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Yankee » 5. aug 2016, 13:42

Ham der Emil skrev:Vedrørende Danmarks koefficient konto, hvis de danske hold når langt, er det så fra 17/18 eller 18/19 sæsonen danske hold evt. kan nyde godt af det?
Hvis Danmark skulle få adgang til flere pladser skal der først spilles om dem i 17/18-sæsonen og pladserne vil så gælde fra 18/19. Der er dog langt op til flere pladser og selv når/hvis vi når derop vil vi hurtigt falde ned igen fordi holdene træder senere ind i kvalrunderne og derfor ikke tjener de mange nemme point i 1. og 2. kvalrunde. Det kører i en ret forudsigelig cyklus for holdene mellem 15-25, hvor Danmark lige nu ligger lavt i rangeringen og derfor får en masse nemme point, der får det til at se ud som om vi klarer os bedre.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. aug 2016, 14:27

Yankee skrev:
Ham der Emil skrev:Vedrørende Danmarks koefficient konto, hvis de danske hold når langt, er det så fra 17/18 eller 18/19 sæsonen danske hold evt. kan nyde godt af det?
Hvis Danmark skulle få adgang til flere pladser skal der først spilles om dem i 17/18-sæsonen og pladserne vil så gælde fra 18/19. Der er dog langt op til flere pladser og selv når/hvis vi når derop vil vi hurtigt falde ned igen fordi holdene træder senere ind i kvalrunderne og derfor ikke tjener de mange nemme point i 1. og 2. kvalrunde. Det kører i en ret forudsigelig cyklus for holdene mellem 15-25, hvor Danmark lige nu ligger lavt i rangeringen og derfor får en masse nemme point, der får det til at se ud som om vi klarer os bedre.
Jeg er, som tidligere nævnt, meget enig i dine betragtninger omkring de danske holds generelle niveau, men i år synes jeg dog er et år som skiller sig meget ud i positiv retning, med rigtigt mange point, og alle 4 hold videre til play-off runden, hvilket vel er første gang.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Trickster » 5. aug 2016, 14:46

Danmark havde fire hold med i play-off runderne i både 07 og 08.

I 07 slog AaB Sampdoria, FCK slog Lens, i mens OB tabte til Sparta Prag og Midtjylland til Lokomotiv Mosvka. Alle kampe blev spillet i EL.

I 08 slog AaB Kaunas i CL-kvallen, FCK slog FK Mosvka i EL, FCN tabte til Olympiakos og Brøndby tabte til Rosenborg.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. aug 2016, 14:48

Trickster skrev:Danmark havde fire hold med i play-off runderne i både 07 og 08.

I 07 slog AaB Sampdoria, FCK slog Lens, i mens OB tabte til Sparta Prag og Midtjylland til Lokomotiv Mosvka. Alle kampe blev spillet i EL.

I 08 slog AaB Kaunas i CL-kvallen, FCK slog FK Mosvka i EL, FCN tabte til Olympiakos og Brøndby tabte til Rosenborg.
Min pointe var at det er alle hold som er kommet så langt. Men det er da muligt det er sket før, jeg synes bare altid der plejer være mindst et enkelt hold som gør det skidt, og dermed fucker koefficienten op.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Trickster » 5. aug 2016, 14:58

Jesper Schmidt skrev:
Trickster skrev:Danmark havde fire hold med i play-off runderne i både 07 og 08.

I 07 slog AaB Sampdoria, FCK slog Lens, i mens OB tabte til Sparta Prag og Midtjylland til Lokomotiv Mosvka. Alle kampe blev spillet i EL.

I 08 slog AaB Kaunas i CL-kvallen, FCK slog FK Mosvka i EL, FCN tabte til Olympiakos og Brøndby tabte til Rosenborg.
Min pointe var at det er alle hold som er kommet så langt. Men det er da muligt det er sket før, jeg synes bare altid der plejer være mindst et enkelt hold som gør det skidt, og dermed fucker koefficienten op.
Sandt, men Danmark har også længe haft fem hold med i Europa, og det er endda enkelte år blevet suppleret med fair play-vinderne fra Superligaen, hvilket selvfølgelig har trukket den samlede koefficient ned. Men der er ingen tvivl om, at Danmark henter mange point i år. Holdene er tidligt blevet smidt ind i turneringerne, hvor man fra start gjorde rent bord. Det er lidt skørt, at vi allerede i snit har tjent 3.875 koefficientpoint ind før diverse gruppespil, hvor vi i hele 14/15 hentede 2.900 koefficientpoint med både AaB og FCK i EL gruppespil.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Yankee » 5. aug 2016, 16:15

Jesper Schmidt skrev:
Jeg er, som tidligere nævnt, meget enig i dine betragtninger omkring de danske holds generelle niveau, men i år synes jeg dog er et år som skiller sig meget ud i positiv retning, med rigtigt mange point, og alle 4 hold videre til play-off runden, hvilket vel er første gang.
Enig - men antallet af hold i play-off/gruppespil afspejles bare ikke i koefficienten:

2014-15:
3 hold i play-off
2 hold i gruppespil
1 hold med efter jul
Koefficient: 2,9

2015-16:
3 hold i play-off
1 hold i gruppespil
1 hold med efter jul
Koefficient: 5,5

Forskellen på de to sæsoner er, at de danske hold i 2015-16 trådte meget tidligere ind. Det betød f.eks. at Danmark tjente 2,0 koefficientpoint på at Brøndby og Esbjerg bankede et par amatørhold fra San Marino og Andorra i 1. kvalrunde.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Kristian » 5. aug 2016, 16:41

Yankee skrev:
Ham der Emil skrev:Vedrørende Danmarks koefficient konto, hvis de danske hold når langt, er det så fra 17/18 eller 18/19 sæsonen danske hold evt. kan nyde godt af det?
Hvis Danmark skulle få adgang til flere pladser skal der først spilles om dem i 17/18-sæsonen og pladserne vil så gælde fra 18/19. Der er dog langt op til flere pladser og selv når/hvis vi når derop vil vi hurtigt falde ned igen fordi holdene træder senere ind i kvalrunderne og derfor ikke tjener de mange nemme point i 1. og 2. kvalrunde. Det kører i en ret forudsigelig cyklus for holdene mellem 15-25, hvor Danmark lige nu ligger lavt i rangeringen og derfor får en masse nemme point, der får det til at se ud som om vi klarer os bedre.

Det er korrekt, men omvendt må man sige, at det er godt gået trodsalt og at vi ikke er kommet nemt til pointene.

Vi har vundet 13 kampe og vi har alle fire hold med som et af de 6 lande der stadig har dette. Men hvis man skal formå at ligge i toppen, skal der point på kontoen.

Selv med 2 hold sidste år lavede vi 5,5 point og det er der vi skal ligge hvert år som minimum.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Pastorius » 5. aug 2016, 17:33

Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Buzz Killington » 5. aug 2016, 17:38

Pastorius skrev:Hvor er det latterligt :-(

http://sport.tv2.dk/fodbold/2016-08-05- ... -udtalelse
Hvorfor?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Pastorius » 5. aug 2016, 18:04

Fordi det gør fodbold kønsløst og kedeligt, hvis spillerne kan få karantæner for at sige noget der er lidt politisk ukorrekt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Buzz Killington » 5. aug 2016, 18:23

Pastorius skrev:Fordi det gør fodbold kønsløst og kedeligt, hvis spillerne kan få karantæner for at sige noget der er lidt politisk ukorrekt.
Om du har ret i den generelle pointe skal jeg ikke kunne sige, men jeg syntes overhovedet ikke dette er en sag hvor den kamp skal tages. Han laver en sindsyg takling som han får gult for, men som burde ha' givet rødt hvis dommeren havde haft bollerne med på banen. Og så står han undelynemig og indrømmer at han taklingen var en decideret koldblodig hævnagt. Selvfølgelig skal der falde dom for den slags. At det så måske gør at folk ikke er så dumme at indrømme den slags i fremtiden, betyder da ikke at man skal undgå straf hvis man er dum nok til i en misforstået macho-rus at tale over sig.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Pastorius » 5. aug 2016, 18:57

Hvis man synes han gik over stregen i taklingen så er det dét man skal give karantæne for. Ikke fordi han er for dum til at være politisk korrekt efterfølgende.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14627
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Hanga » 5. aug 2016, 19:27

Pastorius skrev:Hvis man synes han gik over stregen i taklingen så er det dét man skal give karantæne for. Ikke fordi han er for dum til at være politisk korrekt efterfølgende.
100% enig - jeg kan virkelig heller ikke se hvorfor den kommentar skulle være så grov, at den retfærdiggør en advarsel. Var det bedre hvis han han stod og løj i stedet for? Så unormalt er det jo ikke at man går lidt hårdere til en holdkammerat der er skiftet til en af sine nærmeste rivaler.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Buzz Killington » 5. aug 2016, 20:03

Pastorius skrev:Hvis man synes han gik over stregen i taklingen så er det dét man skal give karantæne for. Ikke fordi han er for dum til at være politisk korrekt efterfølgende.
Har lige læst kendelsen og jeg kan se jeg misforstod hvad der blev sanktioneret for. Det handler tilsyneladende om at denne slags udtalelser er "usportslige" i sig selv, uagtet hvad der er sket på banen. Det kan jeg ikke lige få øje på at de er i nogen særlig negativ grad, så ja, jeg giver dig ret i at det er åndsvagt. Jeg syntes et reelt gult kort efterfølgende havde været passende i lyset af indrømmelsen, da den sætter handlingen i et andet lys, nemlig som en hævnagt, men det er så ikke hvad sagen handler om.

Men ja, at man principielt sender en advarsel afsted udelukkende for udtalelsen, er i mine øjne også skadeligt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FCM » 5. aug 2016, 20:47

Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:Hvis man synes han gik over stregen i taklingen så er det dét man skal give karantæne for. Ikke fordi han er for dum til at være politisk korrekt efterfølgende.
Har lige læst kendelsen og jeg kan se jeg misforstod hvad der blev sanktioneret for. Det handler tilsyneladende om at denne slags udtalelser er "usportslige" i sig selv, uagtet hvad der er sket på banen. Det kan jeg ikke lige få øje på at de er i nogen særlig negativ grad, så ja, jeg giver dig ret i at det er åndsvagt. Jeg syntes et reelt gult kort efterfølgende havde været passende i lyset af indrømmelsen, da den sætter handlingen i et andet lys, nemlig som en hævnagt, men det er så ikke hvad sagen handler om.

Men ja, at man principielt sender en advarsel afsted udelukkende for udtalelsen, er i mine øjne også skadeligt.
En interessant ting i kendelsen er, at Randers fortæller, at de sammen med AGF har lavet en strategi for at give deres lokalopgør mere kant - det betyder vel, at det sagnomspundne 'Slag om Jylland' er afblæst ;)
Men strategien betyder vel, at spillerne er blevet opfordret af klubberne til at give den lidt gas i interviewene. Det kan sagtens være derfor Fenger lige giver den en ekstra tand - og dermed årsag til at han nu straffes. Det kan man da kalde en strategi, der giver bagslag.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Brodernumsi » 7. aug 2016, 18:21

Hvad håber man på når FCM møder Brøndby? Hvorfor kan de ikke begge få 0 point.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af 9000AA » 7. aug 2016, 18:43

Brodernumsi skrev:Hvad håber man på når FCM møder Brøndby? Hvorfor kan de ikke begge få 0 point.
Uafgjort og en helvedes masse skader og kort til begge hold.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Eksil » 7. aug 2016, 19:13

Brodernumsi skrev:Hvad håber man på når FCM møder Brøndby? Hvorfor kan de ikke begge få 0 point.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Klaus » 7. aug 2016, 19:52

Vel et tilfredsstillende resultat i Herning. En skam, der ikke blev skadet et par spillere eller fem på begge hold :cheers:

Besvar