EM 2016

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: EM 2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. jun 2016, 22:12

Jeg melder mig også i koret som deler ros ud til Bruun, særligt sammen med Peter Piil til Premier League kampe synes jeg han er fremragende. Det pisser mig af, at DR har fået den latterlige ide at splitte dem op til slutrunden, og at Liniger ikke forlængst er blevet degraderet til chauffør i pejlevognen... verdens mest skrækkelige kommentator.

Det ærgrer også mig at man ikke har lånt Niels Christian Frederiksen denne gang. Særligt til udenlandske/landskampe er han sublim.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: EM 2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. jun 2016, 22:19

Mogens skrev:
Jesper Schmidt skrev:EM 2016 = Yaaaawn!

Indtil videre den kedeligste slutrunde jeg kan huske. Jeg tror sådan set ikke så meget det skyldes det større antal hold, men at der i virkeligheden ikke er alverden på spil for de store hold i den indledende runde, det er simpelthen for meget at 3'erne også går videre... og ikke mindst en generel mangel på målfarlige angribere over hele linjen.

Det kan vel kun blive bedre længere fremme i turneringen, men jeg tvivler på at den sidste indledende runde kommer til at brage igennem.
Det med de målfarlige angribere, skal det forstås som i, at der er chancer nok, men dårlig udnyttelse eller?
Njaaarh... Generelt set har det jo ikke væltet med chancer, men der har været kampe som har haft potentiale til at blive de rene målfester, men som fes ud i intet, fordi angriberne er røv og nøgler. Jeg tænker på kampe fra Tyskland, Spanien, og til dels også Kroatien... plus sikkert flere. Niveauet og intensiteten har jo bare ikke været der, set over en bred kamp, men så savner man også de mål som kan ændre på kampbilleder, og det siger vel alt at topscoreren i går havde scoret to ud af 3 mål på straffe.

Og sammenlignet med tidligere slutrunder fra hukommelsen, så er vi jo indtil videre ikke i nærheden af at se en eneste angriber være en profil i turneringen, eller for den sags skyld være i nærheden af at blive den der konge af slutrunden som vi tit ser.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: EM 2016

Indlæg af NIN » 22. jun 2016, 22:20

Jesper Schmidt skrev:Jeg melder mig også i koret som deler ros ud til Bruun, særligt sammen med Peter Piil til Premier League kampe synes jeg han er fremragende. Det pisser mig af, at DR har fået den latterlige ide at splitte dem op til slutrunden, og at Liniger ikke forlængst er blevet degraderet til chauffør i pejlevognen... verdens mest skrækkelige kommentator.

Det ærgrer også mig at man ikke har lånt Niels Christian Frederiksen denne gang. Særligt til udenlandske/landskampe er han sublim.
Til gengæld er det nu anden gang Liniger får fortalt, at han er sproglig student. Vigtig detalje.

Bruun er fin nok. Og scorede lige lidt ekstra på kontoen med Hamren kommentaren.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: EM 2016

Indlæg af Pastorius » 22. jun 2016, 22:33

MR er den rigtige vinder skrev:
Martino skrev:
NIN skrev:
Jesper Schmidt skrev:EM 2016 = Yaaaawn!

Indtil videre den kedeligste slutrunde jeg kan huske. Jeg tror sådan set ikke så meget det skyldes det større antal hold, men at der i virkeligheden ikke er alverden på spil for de store hold i den indledende runde, det er simpelthen for meget at 3'erne også går videre... og ikke mindst en generel mangel på målfarlige angribere over hele linjen.

Det kan vel kun blive bedre længere fremme i turneringen, men jeg tvivler på at den sidste indledende runde kommer til at brage igennem.
Heldigvis er det muligt at nyde Henrik Linigers røst og kløgtige observationer
Synes der er for meget onkelhumor og for lidt taktisk viden hos Liniger. Jeg savner Niels-Christian Frederiksen og Jan Mølby.
enig selvom Mølby er grumpy old man. Han startede med at pisse mig af, men jeg har vel vænnet mig til bryskheden og han er nok den mest interessante af medkommentatorerne.
Jeg synes Jan Mølby er det absolutte lavpunkt i en lang perlerække af elendige danske fodboldkommentatorer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: EM 2016

Indlæg af Pastorius » 22. jun 2016, 22:49

Hamrén er ledig på marekdet - just saying!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: EM 2016

Indlæg af Califfen » 22. jun 2016, 23:03

NIN skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg melder mig også i koret som deler ros ud til Bruun, særligt sammen med Peter Piil til Premier League kampe synes jeg han er fremragende. Det pisser mig af, at DR har fået den latterlige ide at splitte dem op til slutrunden, og at Liniger ikke forlængst er blevet degraderet til chauffør i pejlevognen... verdens mest skrækkelige kommentator.

Det ærgrer også mig at man ikke har lånt Niels Christian Frederiksen denne gang. Særligt til udenlandske/landskampe er han sublim.
Til gengæld er det nu anden gang Liniger får fortalt, at han er sproglig student. Vigtig detalje.

Bruun er fin nok. Og scorede lige lidt ekstra på kontoen med Hamren kommentaren.
Er det bare mig, eller sluttede han udsendelsen med at sige, at der stadig er 4 uger tilbage af EM??

Meget sproglig kommentar i så fald ;)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: EM 2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. jun 2016, 23:08

NIN skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg melder mig også i koret som deler ros ud til Bruun, særligt sammen med Peter Piil til Premier League kampe synes jeg han er fremragende. Det pisser mig af, at DR har fået den latterlige ide at splitte dem op til slutrunden, og at Liniger ikke forlængst er blevet degraderet til chauffør i pejlevognen... verdens mest skrækkelige kommentator.

Det ærgrer også mig at man ikke har lånt Niels Christian Frederiksen denne gang. Særligt til udenlandske/landskampe er han sublim.
Til gengæld er det nu anden gang Liniger får fortalt, at han er sproglig student. Vigtig detalje.

Bruun er fin nok. Og scorede lige lidt ekstra på kontoen med Hamren kommentaren.
I det mindste kom der ingen fine anekdoter fra vandpolo, eller andre vigtige sportsbegivenheder han har dækket, i dag. Til gengæld grinede han jo som sædvanligt lige så meget af sine egne "morsomheder" som Amin Jensen. Jeg magter ikke det grin.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: EM 2016

Indlæg af astonvilla » 23. jun 2016, 08:58

Pastorius skrev:Hamrén er ledig på marekdet - just saying!
Jeg bekoster en 12 meter høj statue af Gaarde i min have til skue for hele Vestbyen hvis han får Den Smukke til AA.
Bienvenu Bassogog!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: EM 2016

Indlæg af Eksil » 23. jun 2016, 09:05

astonvilla skrev:
Pastorius skrev:Hamrén er ledig på marekdet - just saying!
Jeg bekoster en 12 meter høj statue af Gaarde i min have til skue for hele Vestbyen hvis han får Den Smukke til AA.
Der er vidst nogen som ikke har set meget til det svenske landshold? Deres topscorer over tre kampe fra selvmål med 1 og spillet vekslede mellem røvsygt og horribelt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: EM 2016

Indlæg af Yankee » 23. jun 2016, 09:16

Eksil skrev:
astonvilla skrev:
Pastorius skrev:Hamrén er ledig på marekdet - just saying!
Jeg bekoster en 12 meter høj statue af Gaarde i min have til skue for hele Vestbyen hvis han får Den Smukke til AA.
Der er vidst nogen som ikke har set meget til det svenske landshold? Deres topscorer over tre kampe fra selvmål med 1 og spillet vekslede mellem røvsygt og horribelt.
Erik Hamrén har alle dage været kongen af ikke-reelle mål.

Gamen

Re: EM 2016

Indlæg af Gamen » 23. jun 2016, 11:37

Eksil skrev: Der er vidst nogen som ikke har set meget til det svenske landshold? Deres topscorer over tre kampe fra selvmål med 1 og spillet vekslede mellem røvsygt og horribelt.
Nok mest af alt et udslag af, at man ikke udskiftede den gamle garde op til denne slutrunde. Kim Källström har været blandt turneringens ringeste spillere i playmaker-rollen på den svenske midtbane.
Svenskerne har spillet for langsomt og uinspirerende, og jeg forstår ikke at Hamrén ikke har taget konsekvensen og ladt flere af de unge spillere tage over i stedet for partout at skulle give spillere som Källström en afskedsslutrunde.

De spillede nu godt i går, synes jeg. Men kæmpe fejl af Hamrén at sætte Zengin ind til sidst i stedet for store Kujovic. Alle deltagere fra Sveriges kval-gruppe endte i øvrigt sidst i deres puljer.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: EM 2016

Indlæg af NIN » 23. jun 2016, 12:48

Svenskerne har i lang tid lignet det danske landshold, da Laudrup den ældre gjorde comeback. Alle fralægger sig ansvaret og ingen tør tage en selvstændig beslutning og alt spil skal gå igennem Zlatan som de så håber udfører et mirakel.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: EM 2016

Indlæg af Yankee » 23. jun 2016, 13:37

NIN skrev:Svenskerne har i lang tid lignet det danske landshold, da Laudrup den ældre gjorde comeback. Alle fralægger sig ansvaret og ingen tør tage en selvstændig beslutning og alt spil skal gå igennem Zlatan som de så håber udfører et mirakel.
Det gik da meget godt i 1998.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: EM 2016

Indlæg af NIN » 23. jun 2016, 14:23

Yankee skrev:
NIN skrev:Svenskerne har i lang tid lignet det danske landshold, da Laudrup den ældre gjorde comeback. Alle fralægger sig ansvaret og ingen tør tage en selvstændig beslutning og alt spil skal gå igennem Zlatan som de så håber udfører et mirakel.
Det gik da meget godt i 1998.
Min pointe var, at svenskerne fortsat spiller som vi gjorde i de første kampe Laudrup var tilbage. Alle var paralyseret over stjernen på holdet.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: EM 2016

Indlæg af Califfen » 25. jun 2016, 21:53

Nu må det her EM gerne snart vågne op. Gal det har været nogle sløve kampe i dag!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: EM 2016

Indlæg af frederikshavneren » 25. jun 2016, 22:06

Gab. Hvis gruppefasen var kedelig så har den første dag med ottendelsfinaler om muligt været endnu kedeligere. Trods mange gode spillere på begge hold så synes jeg egentlig at kampen ml. Kroatien og Portugal er meget sigende for dette EM, der har ikke været én eneste afslutning der har ramt mål i 1. halvleg.

Det kan have sin charme at flere små nationer har fået chancen med den nye struktur, men jeg synes at det har sænket niveauet. Det største problem er dog at kampene er meget målfattige og chancerne er få. De fleste hold, ja sågar flere af de store hold parkerer dobbeltdækkeren foran eget mål og det resulterer i nogle meget låste kampe hvor underholdningsværdien er lav.

Det er nemmere at nedbryde end at skabe, hvilket tydeligt kommer til udtryk ved dette EM. Det er svært at nedbryde en kompakt defensiv, det er dog skuffende at de fleste hold har så svært ved det. Der mangler i den grad driblere og kreatører som kan åbne en kompakt defensiv, men meget sigende er det typer som er en mangelvare i moderne fodbold hvor tovejs spillere og kontrafodbold vinder mere og mere frem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: EM 2016

Indlæg af Hanga » 25. jun 2016, 22:35

Billede
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: EM 2016

Indlæg af Califfen » 25. jun 2016, 23:24

Hanga skrev:Billede

Haha genialt!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: EM 2016

Indlæg af frederikshavneren » 26. jun 2016, 15:58

Irerne er værre til at trække tiden end italienerne :S
Rammerne er flotte under EMs kampe, men nøj hvor er underholdningsniveauet godt nok lavt

seamann

Re: EM 2016

Indlæg af seamann » 26. jun 2016, 16:03

frederikshavneren skrev:Irerne er værre til at trække tiden end italienerne :S
Rammerne er flotte under EMs kampe, men nøj hvor er underholdningsniveauet godt nok lavt
Forbrugertip: Sluk og gå udenfor. Se kun de vigtigste kampe (= ingen fra EM).

Besvar