Transfers i andre klubber

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af 9000AaB » 31. jan 2018, 10:56

Buzz Killington skrev:
Hanga skrev:
Gamen skrev:
doukas skrev:Det er absurd mange penge for en spiller, som ikke har vist noget på højeste niveau. Hvis handlen går igennem, bliver det spændende at se, hvilken penis-transfer Fcm laver.
Det ved jeg nu ikke. Han har været ligeså suveræn i Superligaen, som Cornelius var det da han blev solgt. Han har en god mentalitet. Men han kom også til den rigtige klub.
Fuldstændig enig, han har vist høj klasse efter min mening - men det er selvfølgelig stadig kun på Superliganiveau.

Det er en ekstrem transfersum og man må bare igen lette på hatten hvis det går igennem for dem. Det er altså en mand der ikke har kostet det dobbelte i transfer af hvad vi gav for Safranko!
Vi snakker også om en mand der ikke kunne score (eller assiste) mod San Marino, Azerbaijan, Nordirland, Makedonien eller Slovakiet, skønt masser af spilletid. Jeg fatter ikke en PL klub tør kaste så mange penge efter en spiller der kun har præsteret på superliganiveau, og endda har floppet i Holland. Men ok, penge er der nok af i England for tiden, så det er vel ikke engang et specielt stort sats for dem.
Syntes det nogle vilde beløb der bliver handlet for med de salg der sker i Superligaen for tiden...... 100mill+ til FCM, FCN laver også nogle store salg og FCK sælger en 16årig til 15-20 mill... Vi må da håbe vi kan lave de samme handler til sommer når Flores skal videre.

Gamen

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Gamen » 31. jan 2018, 10:58

Hanga skrev:
Det er en ekstrem transfersum og man må bare igen lette på hatten hvis det går igennem for dem. Det er altså en mand der ikke har kostet det dobbelte i transfer af hvad vi gav for Safranko!
Vi gav vel mere for Safranko?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Hanga » 31. jan 2018, 11:03

Gamen skrev:
Hanga skrev:
Det er en ekstrem transfersum og man må bare igen lette på hatten hvis det går igennem for dem. Det er altså en mand der ikke har kostet det dobbelte i transfer af hvad vi gav for Safranko!
Vi gav vel mere for Safranko?
Måske, men nok ikke hvis vi regner sign-on med. Det er mit bud i hvert fald, og så var det en safe udmelding :)
Men hvis du har ret understreger det blot pointen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af frederikshavneren » 31. jan 2018, 11:11

Vladimir Rodic skifter fra FC Randers til Silkeborg IF. Randrusianerne har på papiret en tynd offensiv, men det passer nok meget godt til klubbens stil at de fremover vil satse på betonbold

Gamen

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Gamen » 31. jan 2018, 11:33

frederikshavneren skrev:Vladimir Rodic skifter fra FC Randers til Silkeborg IF. Randrusianerne har på papiret en tynd offensiv, men det passer nok meget godt til klubbens stil at de fremover vil satse på betonbold
Ret overraskende - lugter langt væk af at de har brug for penge. Rodic er en af de eneste spillere i Randers-truppen, der har potentiale til mere end Superliga.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af birk » 31. jan 2018, 21:46

Hvis handlen ender på 135 mill med Sørloth , er det vildt .
Godt nok med klausuler. Det mener Tipsbladet , at beløb kan ende der.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Tyskeren » 31. jan 2018, 21:55

14 mil for Novak - 40 mil for Nissen - 135 mil for Sørloth... Man må tage hatten af for FCM! Køber billigt og sælger dyrt..

Mæhle - 7,5 mil :innocent:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Buzz Killington » 31. jan 2018, 21:59

Tyskeren skrev:14 mil for Novak - 40 mil for Nissen - 135 mil for Sørloth... Man må tage hatten af for FCM! Køber billigt og sælger dyrt..

Mæhle - 7,5 mil :innocent:
Ja, læg dertil at vi brugte nogle af pengene på at købe Pallesen fri og gav ham en kontrakt der formentlig er et godt stykke dyrere end Mæhles var, Mæhle var (og er stadig) elendig defensivt, men jeg må give Yankee ret i at vi burde have holdt fast i ham dengang. Det havde være langt mere fornuftige både sportsligt og økonomisk.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Hanga » 31. jan 2018, 22:08

Tyskeren skrev:14 mil for Novak - 40 mil for Nissen - 135 mil for Sørloth... Man må tage hatten af for FCM! Køber billigt og sælger dyrt..

Mæhle - 7,5 mil :innocent:
AaB opjusterede med 10 mio da vi solgte Mæhle og meldingerne gik på 12 mio kr. I salgspris.

Ikke at det rykker ved din pointe, for jeg er helt enig i, at FCM bare er sindsygt gode til at sælge deres spillere og vi stadig har noget at lære der.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Buzz Killington » 31. jan 2018, 22:50

Tyskeren skrev:14 mil for Novak - 40 mil for Nissen - 135 mil for Sørloth... Man må tage hatten af for FCM! Køber billigt og sælger dyrt..

Mæhle - 7,5 mil :innocent:
De har fået 60 mio for Sørloth. Ligesom med videresalgsklausuler og den slags, er der ingen garanti for at han forrentes yderligere. Når hvis han flopper totalt, så er der ikke en krone mere at hente. Desuden ryger 10% videre til Groningen, så vi er ved at være nede på 54 mio. Bare lige for at få den del på plads før der - som i medierne - bliver skreget transerrekord (ikke at Groningens klausul påvirker om det er en rekord eller ej).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af FlæskeFrank » 1. feb 2018, 07:41

Sørloth. En absurd transfer a la Emre Mor. Det er et af de lykketræf, som kan forskubbe magtbalancen, de når nok ikke Fck, men skyder BIF i baggrunden.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Gamen » 1. feb 2018, 09:35

FlæskeFrank skrev:Sørloth. En absurd transfer a la Emre Mor. Det er et af de lykketræf, som kan forskubbe magtbalancen, de når nok ikke Fck, men skyder BIF i baggrunden.
Det samme ville vores konkurrenter jo nok sige om vores Bassogog-salg, men det er da ikke meget vi hidtil har fået for de penge.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af FlæskeFrank » 1. feb 2018, 11:20

Ikke uenig, men det er også svært at planlægge for lykketræf
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Pastorius » 1. feb 2018, 11:42

FlæskeFrank skrev:Ikke uenig, men det er også svært at planlægge for lykketræf
Jeg tror ikke meget på held og lykkketræf. Hverken med Sørloth eller Bassogog.

Selvfølgelig er der et element af held, men man skal jo være i en position så man kan modtage det, og være i stand til at udnytte det.

I FCM's tilfælde er deres "held" at de - sikkert gennem deres ejer - har gode forbindelser i England, og at der er helt sindsygt mange penge i Engelsk fodbold.

I Bassogogs tilfælde var det at vi turde hoppe på nogle vilde spidskompetencer, uanset der også var mangler.

Jeg mener ikke at FCM er gode til at sælge, på den måde at de kan noget særligt i forhandlingssituationer, men deres engelske forbindelse gør at der er efterspørgsel derfra, og dér er pengene bare store. Jeg tillægger 0% af æren for deres salg til de danskere de har i deres administration.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Patmand » 1. feb 2018, 12:39

Pastorius skrev:Jeg mener ikke at FCM er gode til at sælge, på den måde at de kan noget særligt i forhandlingssituationer, men deres engelske forbindelse gør at der er efterspørgsel derfra, og dér er pengene bare store. Jeg tillægger 0% af æren for deres salg til de danskere de har i deres administration.
Jeg kan ikke rigtigt vurdere om deres engelske ejer har påvirket handlen med Sørloth, men jeg er enig i din pointe omkring deres stab.

På samme vis tror jeg heller ikke Gaarde har mulighed for at påvirke prisen på AaB's spillere i nævneværdig grad, hverken i positiv eller negativ retning.

Tilbage står at det åbenlyst er en fuldstændig vild transfer. Jeg kan slet ikke forstå at nogen forsøger at tale den ned. FCM henter en spiller til kr. 3 mio. og seks måneder senere ryger der 100+ mio. den anden vej.
I et hug får de flere penge ind end AaB har i egenkapital.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Patmand » 1. feb 2018, 12:40

Buzz Killington skrev:
Tyskeren skrev:14 mil for Novak - 40 mil for Nissen - 135 mil for Sørloth... Man må tage hatten af for FCM! Køber billigt og sælger dyrt..

Mæhle - 7,5 mil :innocent:
De har fået 60 mio for Sørloth. Ligesom med videresalgsklausuler og den slags, er der ingen garanti for at han forrentes yderligere. Når hvis han flopper totalt, så er der ikke en krone mere at hente. Desuden ryger 10% videre til Groningen, så vi er ved at være nede på 54 mio. Bare lige for at få den del på plads før der - som i medierne - bliver skreget transerrekord (ikke at Groningens klausul påvirker om det er en rekord eller ej).
Kilde/dokumentation - tak.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Buzz Killington » 1. feb 2018, 12:59

Patmand skrev:
Buzz Killington skrev:
Tyskeren skrev:14 mil for Novak - 40 mil for Nissen - 135 mil for Sørloth... Man må tage hatten af for FCM! Køber billigt og sælger dyrt..

Mæhle - 7,5 mil :innocent:
De har fået 60 mio for Sørloth. Ligesom med videresalgsklausuler og den slags, er der ingen garanti for at han forrentes yderligere. Når hvis han flopper totalt, så er der ikke en krone mere at hente. Desuden ryger 10% videre til Groningen, så vi er ved at være nede på 54 mio. Bare lige for at få den del på plads før der - som i medierne - bliver skreget transerrekord (ikke at Groningens klausul påvirker om det er en rekord eller ej).
Kilde/dokumentation - tak.
Er det en seriøs forespørgsel eller er der en anden pointe? Hvis det er seriøst, hvilken del søger du understøttet?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Patmand » 1. feb 2018, 13:38

Buzz Killington skrev:
Patmand skrev:
Buzz Killington skrev:
Tyskeren skrev:14 mil for Novak - 40 mil for Nissen - 135 mil for Sørloth... Man må tage hatten af for FCM! Køber billigt og sælger dyrt..

Mæhle - 7,5 mil :innocent:
De har fået 60 mio for Sørloth. Ligesom med videresalgsklausuler og den slags, er der ingen garanti for at han forrentes yderligere. Når hvis han flopper totalt, så er der ikke en krone mere at hente. Desuden ryger 10% videre til Groningen, så vi er ved at være nede på 54 mio. Bare lige for at få den del på plads før der - som i medierne - bliver skreget transerrekord (ikke at Groningens klausul påvirker om det er en rekord eller ej).
Kilde/dokumentation - tak.
Er det en seriøs forespørgsel eller er der en anden pointe? Hvis det er seriøst, hvilken del søger du understøttet?
Det er skam en seriøs forespørgsel. "De har fået 60 mio for Sørloth". Det ligner unægteligt at du har indgående kendskab til det nøjagtige beløb, derfor spørger jeg blot; hvem er din (troværdige) kilde?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Hanga » 1. feb 2018, 13:41

Buzz Killington skrev: Er det en seriøs forespørgsel eller er der en anden pointe? Hvis det er seriøst, hvilken del søger du understøttet?
Mon ikke det er fordi du skriver 60 mio. kr. nu og her hvor medierne skriver 75 mio. kr. + bonusser. Ifølge EB afhænger bonus bl.a. af at Palace undgår nedrykning, hvilket jeg anser som værende mere sandsynligt end det modsatte.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/t ... ld/7020313

Men selv hvis det var 60 mio. kr. og ikke mere ville jeg stadig kalde det en meget flot handel.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Buzz Killington » 1. feb 2018, 14:03

Patmand skrev:
Buzz Killington skrev:
Patmand skrev:
Buzz Killington skrev:
Tyskeren skrev:14 mil for Novak - 40 mil for Nissen - 135 mil for Sørloth... Man må tage hatten af for FCM! Køber billigt og sælger dyrt..

Mæhle - 7,5 mil :innocent:
De har fået 60 mio for Sørloth. Ligesom med videresalgsklausuler og den slags, er der ingen garanti for at han forrentes yderligere. Når hvis han flopper totalt, så er der ikke en krone mere at hente. Desuden ryger 10% videre til Groningen, så vi er ved at være nede på 54 mio. Bare lige for at få den del på plads før der - som i medierne - bliver skreget transerrekord (ikke at Groningens klausul påvirker om det er en rekord eller ej).
Kilde/dokumentation - tak.
Er det en seriøs forespørgsel eller er der en anden pointe? Hvis det er seriøst, hvilken del søger du understøttet?
Det er skam en seriøs forespørgsel. "De har fået 60 mio for Sørloth". Det ligner unægteligt at du har indgående kendskab til det nøjagtige beløb, derfor spørger jeg blot; hvem er din (troværdige) kilde?
Jeg har på fornemmelsen at du ikke er oprigtig, og at du søger en provokation. Jeg vil mægtigt gerne diskutere rygter og kilder, i den oprettede tråd hvis du brænder inde med noget. Hvis min fornemmelse tager fejl, så må du undskylde. Angående prisen, så tager jeg udgangspunkt transfermarkts tal (58 mio. jf. nuværende eurokurs). Jeg mindes også at have læst det andetsteds. Mit kendskab er ikke mere indgående end som så og jeg har ingen interesse i at fremstå som en med kilder i FCM eller agentverdenen. Håber du kan bruge mit svar.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar