Transfers i andre klubber

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Transfers i andre klubber

Indlæg af Debatjuntaen » 26. jun 2017, 13:38

Denne tråd oprettes som led i at holde Transferønsker på sporet.

I kan her diskutere transfers i andre kluber.

/Debatjuntaen

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Buzz Killington » 26. jun 2017, 14:01

Udover Kasper Fisker, har Brøndby netop tilført endnu en dværv i form af Besar Halimi. Spiller senest med solid erfaring fra tredjebundeliga. Grundet det at vi taler om en lejeaftale uden frikøbsklausul, er det en spiller, ligesom Fisker, umiddelbart uden videresalgspotentiale. Det giver sikkert god mening at styrke bredden hvis man regner med at komme langt i europa, og det kan være økonomisk fornuftigt nok. Hvis man ikke gør, er det dog stadig svært at se hvor Brøndby regner med at tjene penge, efter store millionunderskud 7 år i træk.

[tog lige trådmødommen med en frederikshavner-opdatering]
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af frederikshavneren » 8. jul 2017, 10:10

Simon Okusun skifter fra Vendsyssel FF til AC Horsens, det ligner en typisk Bo H. transfer.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af 9000AA » 8. jul 2017, 11:49

Århus har altid været et cirkus, og er det også efter det her vindue. Men hold da kæft man må tage hatten af for deres transfers denne sommer. At de så ikk tænker det fjerneste på økonomien, er jo en anden ting.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Kristian » 8. jul 2017, 11:58

9000AA skrev:Århus har altid været et cirkus, og er det også efter det her vindue. Men hold da kæft man må tage hatten af for deres transfers denne sommer. At de så ikk tænker det fjerneste på økonomien, er jo en anden ting.
Hvis AGF kan tiltrække disse spillere allerede inden sæsonstart, så bliver det dælme spændende hvad Gaarde henter her til sidst :aabfan:
------------------
mvh Kristian

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af De Fem » 8. jul 2017, 12:31

9000AA skrev:Århus har altid været et cirkus, og er det også efter det her vindue. Men hold da kæft man må tage hatten af for deres transfers denne sommer. At de så ikk tænker det fjerneste på økonomien, er jo en anden ting.
Flot vindue! Men men men, det er bygget på et stort underskud, så det skærer lidt at de så gafler penge ud i store mængder.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af AalBoyeBK » 8. jul 2017, 14:33

Jeg ved ikke rigtig med AGF. Kan godt se at det er nogle fine spillere, men der er ingen af dem de har hentet ind, som jeg virkelig gerne så i AaB.

Det er alle sådan lidt "meh"-spillere, som da nok kan spille sig på deres hold, men som jeg i høj grad tvivler på kommer til at flytte dem det store. Ankersen er nok den, som jeg tror på mest kan udvikle sig til en profil dog.

De er selvfølgelig en fin kandidat til top 6 (jeg tror ikke de klarer det), men AGF's primære styrke ligger fortsat i at de har en fremragende angriber i Duncan, efter min mening.

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af salling23 » 8. jul 2017, 17:26

Vil godt lige kommentere på et par ting:
9000AA skrev:
Århus har altid været et cirkus, og er det også efter det her vindue. Men hold da kæft man må tage hatten af for deres transfers denne sommer. At de så ikk tænker det fjerneste på økonomien, er jo en anden ting.
De spillere der er hentet ind har været på fri transfer, så der skulle "kun" lægges et sign-on fee.
Lønmæssigt er der blevet skåret nogle store lønning væk med Danny Olsen, Stephan P og Elmar Bjarnasson.
De nye der er kommet til er på præstationslønninger, hvilket de andre ikke var.
Så det er netop med økonomiske øjne der er hentet spillere.
Jeg ved ikke rigtig med AGF. Kan godt se at det er nogle fine spillere, men der er ingen af dem de har hentet ind, som jeg virkelig gerne så i AaB.

Det er alle sådan lidt "meh"-spillere, som da nok kan spille sig på deres hold, men som jeg i høj grad tvivler på kommer til at flytte dem det store. Ankersen er nok den, som jeg tror på mest kan udvikle sig til en profil dog.

De er selvfølgelig en fin kandidat til top 6 (jeg tror ikke de klarer det), men AGF's primære styrke ligger fortsat i at de har en fremragende angriber i Duncan, efter min mening.
Med tanke på jeres hold i sidste sæson, så må jeg sige at kommentaren er helt væk, men ligssom Pallesen og Okore ikke er en garanteret gevinst i AaB, så er vores spillere det ikke i AGF.

Ang. Duncan, så mangler vi klart en ekstra angriber
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Yankee » 8. jul 2017, 18:43

salling23 skrev:
De spillere der er hentet ind har været på fri transfer, så der skulle "kun" lægges et sign-on fee.
Det er jo også netop sign-on-fees der er svære at forstå hvordan AGF har råd til.

Derudover er det svært at forstå at man ikke satser på egne talenter, men sådan er det jo i AGF.

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af salling23 » 8. jul 2017, 20:07

Yankee skrev:
salling23 skrev:
De spillere der er hentet ind har været på fri transfer, så der skulle "kun" lægges et sign-on fee.
Det er jo også netop sign-on-fees der er svære at forstå hvordan AGF har råd til.

Derudover er det svært at forstå at man ikke satser på egne talenter, men sådan er det jo i AGF.
Det med egne talenter er simpelt nok.
De skal være dygtige nok ellers skal der ikke satses på dem.
I truppen er der nu
U17 spillere
Daniel Thøgersen (17 år)
Sebastian Hausner (17 år)
Benjamin Hvidt (17 år - stort talent, men skal have tid til at udvikle sig - spillede i pokalkampen i Parken sidste år)
Michael Zacho (21 år - startede egentligt fint ud, men har haft det svært det sidste 1/2 år)
Nimo Gribenco (20 år - skal man dømme på træningskampene, så er han i udkanten af holdet)

I opstarten træner der et par stykke af de talentfulde U17 spillere og en U19 spiller med
U17 Magnus Kaastrup, Kasper Lunding, Søren Gustav Bugge Jepsen og Daniel Gadegaard
U19 Alexander Ammitzbøll

Der har tidligere været langt fra ungdum til 1. hold hos os.
Nu kan man begynde at se frugten af det arbejde der blev sat i gang, da Wieghorst blev præsenteret hos os
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af FlæskeFrank » 8. jul 2017, 21:53

salling23 skrev:Benjamin Hvidt (17 år - stort talent, men skal have tid til at udvikle sig - spillede i pokalkampen i Parken sidste år)
Lige med ham, så forstår jeg ikke transferen med Adama Guira. Så står der foran Hvidt på den bagerste midtbane folk som Sverrisson, DAP og altså Guira . Han ligner ikke en spiller, som kommer ret meget i kamp...
- FlæskeFrank

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af salling23 » 8. jul 2017, 22:08

FlæskeFrank skrev:
salling23 skrev:Benjamin Hvidt (17 år - stort talent, men skal have tid til at udvikle sig - spillede i pokalkampen i Parken sidste år)
Lige med ham, så forstår jeg ikke transferen med Adama Guira. Så står der foran Hvidt på den bagerste midtbane folk som Sverrisson, DAP og altså Guira . Han ligner ikke en spiller, som kommer ret meget i kamp...
Jeg tror ikke DAP bliver i klubben.
i foråret var han på rygtebase på vej til jer.
Han blev hentet til AGF af Wieghorst, så idéen ligger nok ikke fjernt.

Måske man kunne lave en byttehandel med Sloth/DAP
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Buzz Killington » 8. jul 2017, 22:23

salling23 skrev:
FlæskeFrank skrev:
salling23 skrev:Benjamin Hvidt (17 år - stort talent, men skal have tid til at udvikle sig - spillede i pokalkampen i Parken sidste år)
Lige med ham, så forstår jeg ikke transferen med Adama Guira. Så står der foran Hvidt på den bagerste midtbane folk som Sverrisson, DAP og altså Guira . Han ligner ikke en spiller, som kommer ret meget i kamp...
Jeg tror ikke DAP bliver i klubben.
i foråret var han på rygtebase på vej til jer.
Han blev hentet til AGF af Wieghorst, så idéen ligger nok ikke fjernt.

Måske man kunne lave en byttehandel med Sloth/DAP
Hvis vi havde interesse i ham før, så har vi det næppe længere med tilgangen af Okore og Lesniak, med mindre vi sælger nogen. Han ville være tredjevalg på den def-midt bag Wurtz og Les', og tredje-fjerdevalg i centerforsvaret. Jeg har også svært ved at se Sloth slå igennem i AGF for at være ærlig, eller nogen som helst superligaklub for den sags skyld.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af FlæskeFrank » 8. jul 2017, 22:30

salling23 skrev:Måske man kunne lave en byttehandel med Sloth/DAP
Det er som nævnt af Buzz ikke længere en naturlig løsning med tilgangen af Lesniak. Tilsvarende har I vel heller ikke rigtig brug for Sloth, men mere en kantspiller. Så selvom den byttehandel gav mening for 14 dage siden, så giver den meget lidt mening i dag. Eller kun ved "vi har en spiller vi ikke kan bruge, kan vi bytte med jer med en, som vi heller ikke rigtig har brug for".

Jeg tror nærmere kampen står om, hvem af os kan pudse Silkeborg på spilleren - Sloth eller DAP. De tager nok kun den ene.
- FlæskeFrank

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af salling23 » 8. jul 2017, 23:59

Sloth skulle i vores tilfælde være back up på kanten.

Tror Silkeborg leder mere efter offensive spillere end en 6er, så der er nok størst chance for I får afsat Sloth
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Yankee » 9. jul 2017, 10:02

salling23 skrev:
Der har tidligere været langt fra ungdum til 1. hold hos os.
Nu kan man begynde at se frugten af det arbejde der blev sat i gang, da Wieghorst blev præsenteret hos os
Det er bare trist at se en hæderkronet klub som AGF blive det nye FCM på alle fronter. I praler af at være en internationalt orienteret storby, men henter så verdens største bonderøv af en træner. Han har leveret ganske fine resultater i forhold til hvad AGF tidligere har præsteret (en 11. plads og en 10. plads), men spillet er jo hæsligt at se på og han har hældt alle de gamle AGF-værdier ned af brættet. Ingen talenter, ingen spektakulære spillere, ingen Århus-ånd på holdet. AGF er desværre blevet ligaens største købeklub, og selvom Wieghorst har reddet et par årgange (00-02) hos jer, er det jo en stakket frist.

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af salling23 » 9. jul 2017, 16:41

Yankee skrev:
I praler af at være en internationalt orienteret storby, men henter så verdens største bonderøv af en træner.
Det kan godt være at du synes Aalborg = AaB
Byen Århus er så meget mere end AGF, så at kæde internationalt storby og en bonderøv til træner sammen er da helt væk.
Spillet er jo hæsligt at se på og han har hældt alle de gamle AGF-værdier ned af brættet.
Spillet har på ingen måde været kønt at se på, men med tanke på det Nik&Jay bold vi spillede under Wieghorst uden at være målsøgende, så foretrækker jeg dog det dårlige spil i den periode hvor spillerne skal lære de nye ting.

At der ingen af de gamle AGF værdier skulle være på holdet er da helt væk. AGF har altid stået hårdt arbejde og fight.
Ingen talenter, ingen spektakulære spillere, ingen Århus-ånd på holdet
Ingen talenter: Jens Stage og Kasper Junker spillede en del kampe i sidste sæson, men hvis du mener fra egne ungdomshold så nej, men talenterne skal være der før de kan spille med.

Ingen spektakulære spillere: Nej - og heldigvis for det da! Endelig er klubben begyndt at kravle før den vil gå. Fejlen der er begået mange gange i AGF var/er at man troede man kunne sprige et par trin over på vej mod toppen.

ingen Århus-ånd på holdet: den er du nødt til at uddybe for mig
AGF er desværre blevet ligaens største købeklub
Jeg har altid gået ind for saglig debat, hvilket vel egentligt også er grunden til at jeg kan deltage på andre klubbers fora gennem længere tid.
En udmelding som denne er dybt useriøst, når du i samme liga har FCK, BIF og FCM
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Buzz Killington » 9. jul 2017, 16:54

salling23 skrev:
Yankee skrev:
I praler af at være en internationalt orienteret storby, men henter så verdens største bonderøv af en træner.
Det kan godt være at du synes Aalborg = AaB
Byen Århus er så meget mere end AGF, så at kæde internationalt storby og en bonderøv til træner sammen er da helt væk.
Spillet er jo hæsligt at se på og han har hældt alle de gamle AGF-værdier ned af brættet.
Spillet har på ingen måde været kønt at se på, men med tanke på det Nik&Jay bold vi spillede under Wieghorst uden at være målsøgende, så foretrækker jeg dog det dårlige spil i den periode hvor spillerne skal lære de nye ting.

At der ingen af de gamle AGF værdier skulle være på holdet er da helt væk. AGF har altid stået hårdt arbejde og fight.
Ingen talenter, ingen spektakulære spillere, ingen Århus-ånd på holdet
Ingen talenter: Jens Stage og Kasper Junker spillede en del kampe i sidste sæson, men hvis du mener fra egne ungdomshold så nej, men talenterne skal være der før de kan spille med.

Ingen spektakulære spillere: Nej - og heldigvis for det da! Endelig er klubben begyndt at kravle før den vil gå. Fejlen der er begået mange gange i AGF var/er at man troede man kunne sprige et par trin over på vej mod toppen.

ingen Århus-ånd på holdet: den er du nødt til at uddybe for mig
AGF er desværre blevet ligaens største købeklub
Jeg har altid gået ind for saglig debat, hvilket vel egentligt også er grunden til at jeg kan deltage på andre klubbers fora gennem længere tid.
En udmelding som denne er dybt useriøst, når du i samme liga har FCK, BIF og FCM
International storby alligevel Salling? Ellers intet at udsætte på dit indlæg og i din generelle adfærd herinde.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af salling23 » 9. jul 2017, 21:20

Buzz Killington: Jeg Kan se at jeg missede ORIENTERET, men ellers brugte jeg bare Yankee's ord.
I praler af at være en internationalt orienteret storby, men henter så verdens største bonderøv af en træner.
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Martino » 10. jul 2017, 08:24

Har set Alexander Ammitzbøll et par gange for AGFs U19 og reserver. Hvad er planen med ham? Han virker dygtig.
Jeg savner Winsnes

Besvar