Transfers i andre klubber

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Pastorius » 23. jan 2018, 10:17

Gamen skrev: Undskyld mig, men det er jo altså ikke bonderøve der har siddet i AaB's bestyrelse op igennem nullerne. Top-erhvervsfolk, en af byens bedste advokater og nu DBU-formand, virksomhedsejere der i privat regi har været gode for over 500 mio., professionelle bestyrelsesmedlemmer med lokalt ophav som i forvejen er engageret i virksomheder med milliardomsætning osv. osv.. - cost-benefit analyser og investeringsstrategier er ikke ligefrem noget der bør være fremmed for dem.
Hele håndteringen af Hadsundvej-byggeriet var en rendyrket skandale, om man vil det eller ej. Klassisk indspisthed, som er noget der har præget ejendomsbranchen i Aalborg meget siden 90'erne. Men offentlige hemmeligheder skal jeg vel også levere dokumentation på...
Tvivl om AaB's regnskabspraksis var der også i en længere periode.

Kan vi nu ikke lige for én gangs skyld lægge naiviteten på hylden, og erkende at vi ikke har været bedre end særligt mange andre... før nu ;)
Der evar ganske rigtigt tvivl om regnskabspraksis i en periode. Det i en grad at det faktisk blev undersøgt og droppet igen. Moralen kan vi diskuere videre på, men juridisk var der ikke nok til at bære en sag.

Indspisthed er ingen forbrydelse - tværtimod.

Man skal heller ikke glemme at hele det ejendomsstunt var lige ved at gå godt. Kun uheldig timing og lidt for stor grådighed var skyld i at det faktisk endte med at AaB (og andre) tabte en del penge på det.

Vi kunne have tjent pengene hjem på ejendommene på et tidligt tidpunkt (men blev for grådige). Vi var få dage (eller måske uger) fra at komme fornuftigt ud af sportsforretningerne (der kom en finanskrise i vejen). I stedet satsede vi hele butikken og vandt i lotteriet (CL) så vi kom ud i den anden ende, om ikke med skindet på næsen, så i hvert fald med livet i behold.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Pastorius » 23. jan 2018, 10:19

sulakvelidze skrev: Jeg synes, I ser meget forsimplet på det, når I roser FCM for den succes, de først har opnået i de senere år - efter at satsningen på talenter/Afrika ikke bragte dem hele vejen. Det sidste stykke er opnået med en klub, som kun har sin gang på jord, så længe manden med pengene gider legen. Og den er opnået med metoder, der ikke er til at kopiere. Hvis fem klubber i Danmark solgte sig selv til milliardærer, ville flere af dem ikke overleve ret længe. De kan jo ikke alle opnå de sjove resultater.
Jeg er helt enig. Jeg ser ikke noget som helst eksempel til efterfølgelse i den måde FCM har gjort noget som helst på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Gnu » 23. jan 2018, 10:27

Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev: Godt skrevet!
Fcms helt store styrke er at de fra starten har gjort tingene anderledes og har adskilt sig fra andre klubber og det har de ubetinget haft kæmpe succes med. Så kan man altid snakke moral og etik, men i sidste ende lyver resultaterne ikke.
Det er jo det der er med moral og etik - hvis den ikke er på plads, så er resultaterne ligegyldige. Der er ikke noget at diskutere.
Billede
"Pension og feriepenge??? HAHAHAHAHAHAHA!!"
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

seamann

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af seamann » 23. jan 2018, 10:32

Gnu skrev:
Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev: Godt skrevet!
Fcms helt store styrke er at de fra starten har gjort tingene anderledes og har adskilt sig fra andre klubber og det har de ubetinget haft kæmpe succes med. Så kan man altid snakke moral og etik, men i sidste ende lyver resultaterne ikke.
Det er jo det der er med moral og etik - hvis den ikke er på plads, så er resultaterne ligegyldige. Der er ikke noget at diskutere.
Billede
"Pension og feriepenge??? HAHAHAHAHAHAHA!!"
Det der var vel ikke noget med moral og etik (fra AaBs side) - det var vel bare ualmindelig dårlig ledelse af Lynge + Divisionsforeningen.

Gamen

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Gamen » 23. jan 2018, 10:34

Pastorius skrev: Der evar ganske rigtigt tvivl om regnskabspraksis i en periode. Det i en grad at det faktisk blev undersøgt og droppet igen. Moralen kan vi diskuere videre på, men juridisk var der ikke nok til at bære en sag.

Indspisthed er ingen forbrydelse - tværtimod.

Man skal heller ikke glemme at hele det ejendomsstunt var lige ved at gå godt. Kun uheldig timing og lidt for stor grådighed var skyld i at det faktisk endte med at AaB (og andre) tabte en del penge på det.

Vi kunne have tjent pengene hjem på ejendommene på et tidligt tidpunkt (men blev for grådige). Vi var få dage (eller måske uger) fra at komme fornuftigt ud af sportsforretningerne (der kom en finanskrise i vejen). I stedet satsede vi hele butikken og vandt i lotteriet (CL) så vi kom ud i den anden ende, om ikke med skindet på næsen, så i hvert fald med livet i behold.
Al den snak om dokumentation in mente, så var det jo noget man påstod. Ingen aner om vi i realiteten var tæt på at lukke salg af noget som helst. Hellerup Finans har også flere gange nævnt at der har været ivrig interesse om Lyngby, men bortset fra Brighton tror jeg de fleste tager de udmeldinger med et gran salt.

Ejendomsstuntet var ikke tæt på at gå godt. Det vakte masser af latter, da AaB kastede sig ind i det, fordi TKD kæmpede ivrigt for at slippe af med det. Lå virkelig uattraktivt, sammenlignet med hvad man ellers kunne have fået for pengene på det tidspunkt.
Jeg ved godt du bliver ved med at påstå andet, men jeg har aldrig hørt nogen med tilknytning til branchen heroppe lave andet end ryste på hovedet af den affære. Det var hovedløst... Kursus- og konferencecenter, samt sportscollege på en dødsyg placering i udkanten af Vejgaard. Og så forpligtede man sig for 126 mio., og fik et flot sponsorat på 3 mio. til gengæld. Den kloge narrer den mindre kloge.

Dog ikke sjældent at nogen har satset hele dynen i dansk fodbold... Det vilde er, at det samme scenarie gjorde sig gældende i 2014, hvor de to jyske giganter lå i dødskamp. Jeg rendte ind i en storsponsor fra Midtjylland ved et privat arrangement før AaB-FCM (1-0) på hjemmebane det år - han fortalte, at den mest betydningsfulde sponsorkreds var blevet forelagt mulighederne i vinterpausen for enten at redde forretningen ved at sælge bl.a. Juelsgård og 1 eller 2 spillere til (tilbuddene var der), eller gå vildt og voldsomt efter mesterskabet, men med relativt store konsekvenser for klubben. De gik all-in og tabte... men så kom Benham. Ligesom Tim Janssen reddede os fra en snigende konkurs 2 år tidligere.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Gnu » 23. jan 2018, 10:58

seamann skrev:
Gnu skrev:
Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev: Godt skrevet!
Fcms helt store styrke er at de fra starten har gjort tingene anderledes og har adskilt sig fra andre klubber og det har de ubetinget haft kæmpe succes med. Så kan man altid snakke moral og etik, men i sidste ende lyver resultaterne ikke.
Det er jo det der er med moral og etik - hvis den ikke er på plads, så er resultaterne ligegyldige. Der er ikke noget at diskutere.
Billede
"Pension og feriepenge??? HAHAHAHAHAHAHA!!"
Det der var vel ikke noget med moral og etik (fra AaBs side) - det var vel bare ualmindelig dårlig ledelse af Lynge + Divisionsforeningen.
En mand med erfaring som kontorchef i en stor kommune samt mange års erfaring som sportschef i en fodboldklub kan selvfølgelig godt finde ud af at læse en overenskomst.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Brodernumsi » 23. jan 2018, 11:10

Gamen skrev:
sulakvelidze skrev: Jeg synes, I ser meget forsimplet på det, når I roser FCM for den succes, de først har opnået i de senere år - efter at satsningen på talenter/Afrika ikke bragte dem hele vejen. Det sidste stykke er opnået med en klub, som kun har sin gang på jord, så længe manden med pengene gider legen. Og den er opnået med metoder, der ikke er til at kopiere. Hvis fem klubber i Danmark solgte sig selv til milliardærer, ville flere af dem ikke overleve ret længe. De kan jo ikke alle opnå de sjove resultater.
12 ud af 17 år er de endt i top 4, og nu bliver det så 13 ud af 18 med i år.
Heraf 8 i top 3, med europæisk fodbold til følge.

I samme periode er det lykkedes os at ramme målsætningen om top 4 sølle 5 gange.

Jeg synes ikke vi kan diskutere at de som helhed har været en succes over deres levetid i Superligaen.
Personligt vil jeg hellere have 4 7-pladser + èt mesterskab hvert 5. år, end 5 2/3-pladser. Det eneste jeg er misundelig på, er Europa-kampene.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Pastorius » 23. jan 2018, 11:48

Gnu skrev: En mand med erfaring som kontorchef i en stor kommune samt mange års erfaring som sportschef i en fodboldklub kan selvfølgelig godt finde ud af at læse en overenskomst.
Ja, de har tydeligvis ment at overenskomsten ikke var så vigtig, så længe det de gjorde var til fordel både for klub og spiller.

Inkompetencen kommer ind i det øjeblik de finder ud af at spillerforeningen gør indsigelse. Der burde det være klart for enhver at det er en tabt sag, og de skulle være gået efter at have minimeret tabene hurtigst muligt, fremfor at trække en dårlig sag i langdrag - hvor uretfærdigt de end har ment det måtte være.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Patmand » 23. jan 2018, 11:56

Pastorius skrev:
sulakvelidze skrev: Jeg synes, I ser meget forsimplet på det, når I roser FCM for den succes, de først har opnået i de senere år - efter at satsningen på talenter/Afrika ikke bragte dem hele vejen. Det sidste stykke er opnået med en klub, som kun har sin gang på jord, så længe manden med pengene gider legen. Og den er opnået med metoder, der ikke er til at kopiere. Hvis fem klubber i Danmark solgte sig selv til milliardærer, ville flere af dem ikke overleve ret længe. De kan jo ikke alle opnå de sjove resultater.
Jeg er helt enig. Jeg ser ikke noget som helst eksempel til efterfølgelse i den måde FCM har gjort noget som helst på.
Nej, man kunne også nævne F.C. Barcelona og Real Madrid der begge har været sanktioneret af UEFA. Jeg formoder det store flertal ringeagter den slags klubber. Deres succes er ligesom FCM's udelukkende fremkommet via dårlig moral og etik.

Jeg spytter efter TV'et når Messi sætter fire mand og scorer. Han er jo bare en simpel skattesnyder.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Patmand » 23. jan 2018, 12:09

Gamen skrev:
sulakvelidze skrev: Jeg synes, I ser meget forsimplet på det, når I roser FCM for den succes, de først har opnået i de senere år - efter at satsningen på talenter/Afrika ikke bragte dem hele vejen. Det sidste stykke er opnået med en klub, som kun har sin gang på jord, så længe manden med pengene gider legen. Og den er opnået med metoder, der ikke er til at kopiere. Hvis fem klubber i Danmark solgte sig selv til milliardærer, ville flere af dem ikke overleve ret længe. De kan jo ikke alle opnå de sjove resultater.
12 ud af 17 år er de endt i top 4, og nu bliver det så 13 ud af 18 med i år.
Heraf 8 i top 3, med europæisk fodbold til følge.

I samme periode er det lykkedes os at ramme målsætningen om top 4 sølle 5 gange.

Jeg synes ikke vi kan diskutere at de som helhed har været en succes over deres levetid i Superligaen.
Selvfølgelig har de været en succes resultatmæssigt. Det kan ikke være til diskussion.

AaB har modsat aldrig formået at etablere sig som tophold i Superligaen. Vi har så været så begunstiget i AaB, at når holdet endeligt har spillet med i toppen, så har det minsandten medført et sæt guldmedaljer hver gang (plus en bronze).

Tænk blot den frygtelige tanke til ende at FCM havde taget guldet tilbage i 2014. Med tre runder tilbage lå de på førstepladsen. Uha og så et mesterskab i år. Så havde der stået 3-3!! Det tror jeg adskillige herinde ser som et mareridtsscenarie.

Vi ved godt der er et par klubber i hovedstadsområdet hvor vi ikke helt kan være med. Men der er fandme ikke nogen der skal true vores status som konger i provinsen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Pastorius » 23. jan 2018, 12:18

Patmand skrev: Tænk blot den frygtelige tanke til ende at FCM havde taget guldet tilbage i 2014. Med tre runder tilbage lå de på førstepladsen. Uha og så et mesterskab i år. Så havde der stået 3-3!! Det tror jeg adskillige herinde ser som et mareridtsscenarie.
Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg er fuldstændig ligeglad med hvem der vinder mesterskabet, hvis ikke det er AaB.

Hverken FCM, BIF eller FCK regner jeg for ligeværdige konkurrenter, netop fordi deres økonomi er helt usammenlignelig med vores. Det er ikke budgetterne jeg mener er unfair, men hele den økonomiske konstruktion bag.

...og så kan vi godt diskutere om vi har været meget bedre (det mener jeg trods alt vi har) i fortiden. Men lige nu skiller vi os absolut positivt ud fra mængden. Men selvfølgelig er det kun noget værd, hvis det også - på et tidspunkt - giver sportsligt afkast.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Pastorius » 23. jan 2018, 12:19

Gamen skrev:
Pastorius skrev: Der evar ganske rigtigt tvivl om regnskabspraksis i en periode. Det i en grad at det faktisk blev undersøgt og droppet igen. Moralen kan vi diskuere videre på, men juridisk var der ikke nok til at bære en sag.

Indspisthed er ingen forbrydelse - tværtimod.

Man skal heller ikke glemme at hele det ejendomsstunt var lige ved at gå godt. Kun uheldig timing og lidt for stor grådighed var skyld i at det faktisk endte med at AaB (og andre) tabte en del penge på det.

Vi kunne have tjent pengene hjem på ejendommene på et tidligt tidpunkt (men blev for grådige). Vi var få dage (eller måske uger) fra at komme fornuftigt ud af sportsforretningerne (der kom en finanskrise i vejen). I stedet satsede vi hele butikken og vandt i lotteriet (CL) så vi kom ud i den anden ende, om ikke med skindet på næsen, så i hvert fald med livet i behold.
Al den snak om dokumentation in mente, så var det jo noget man påstod. Ingen aner om vi i realiteten var tæt på at lukke salg af noget som helst. Hellerup Finans har også flere gange nævnt at der har været ivrig interesse om Lyngby, men bortset fra Brighton tror jeg de fleste tager de udmeldinger med et gran salt.

Ejendomsstuntet var ikke tæt på at gå godt. Det vakte masser af latter, da AaB kastede sig ind i det, fordi TKD kæmpede ivrigt for at slippe af med det. Lå virkelig uattraktivt, sammenlignet med hvad man ellers kunne have fået for pengene på det tidspunkt.
Jeg ved godt du bliver ved med at påstå andet, men jeg har aldrig hørt nogen med tilknytning til branchen heroppe lave andet end ryste på hovedet af den affære. Det var hovedløst... Kursus- og konferencecenter, samt sportscollege på en dødsyg placering i udkanten af Vejgaard. Og så forpligtede man sig for 126 mio., og fik et flot sponsorat på 3 mio. til gengæld. Den kloge narrer den mindre kloge.

Dog ikke sjældent at nogen har satset hele dynen i dansk fodbold... Det vilde er, at det samme scenarie gjorde sig gældende i 2014, hvor de to jyske giganter lå i dødskamp. Jeg rendte ind i en storsponsor fra Midtjylland ved et privat arrangement før AaB-FCM (1-0) på hjemmebane det år - han fortalte, at den mest betydningsfulde sponsorkreds var blevet forelagt mulighederne i vinterpausen for enten at redde forretningen ved at sælge bl.a. Juelsgård og 1 eller 2 spillere til (tilbuddene var der), eller gå vildt og voldsomt efter mesterskabet, men med relativt store konsekvenser for klubben. De gik all-in og tabte... men så kom Benham. Ligesom Tim Janssen reddede os fra en snigende konkurs 2 år tidligere.
Uanset fortiden, så synes jeg da vi skal kippe med flaget for det som AaB har gjort organisatorisk de seneste 3-5 år. Det får alt for lidt positiv opmærksomhed, og er langt udenfor normen i dansk fodbold. Det er enestående flot.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Buzz Killington » 23. jan 2018, 12:21

Patmand skrev:
Pastorius skrev:
sulakvelidze skrev: Jeg synes, I ser meget forsimplet på det, når I roser FCM for den succes, de først har opnået i de senere år - efter at satsningen på talenter/Afrika ikke bragte dem hele vejen. Det sidste stykke er opnået med en klub, som kun har sin gang på jord, så længe manden med pengene gider legen. Og den er opnået med metoder, der ikke er til at kopiere. Hvis fem klubber i Danmark solgte sig selv til milliardærer, ville flere af dem ikke overleve ret længe. De kan jo ikke alle opnå de sjove resultater.
Jeg er helt enig. Jeg ser ikke noget som helst eksempel til efterfølgelse i den måde FCM har gjort noget som helst på.
Nej, man kunne også nævne F.C. Barcelona og Real Madrid der begge har været sanktioneret af UEFA. Jeg formoder det store flertal ringeagter den slags klubber. Deres succes er ligesom FCM's udelukkende fremkommet via dårlig moral og etik.

Jeg spytter efter TV'et når Messi sætter fire mand og scorer. Han er jo bare en simpel skattesnyder.
Jeg er nok ikke lige med. Mener du sportslig success opvejer dårlig moral? Mener du antallet af tilhængere af en given klub, er relevant i forhold til om dårlig opførsel kan retfærdiggøres?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Gamen » 23. jan 2018, 12:23

Pastorius skrev: Uanset fortiden, så synes jeg da vi skal kippe med flaget for det som AaB har gjort organisatorisk de seneste 3-5 år. Det får alt for lidt positiv opmærksomhed, og er langt udenfor normen i dansk fodbold. Det er enestående flot.
Enig. Og det anfægter jeg ikke. I min bog en bedrift på linje med Sønderjyske der de seneste 8 år (mener jeg det er) har haft plus på bundlinjen. Flot, flot bedrift af et hold, som gang på gang sælger ud af deres bedste spillere, og alligevel formår at holde sig oven vande økonomisk og sportsligt.
Der er da grund til at være stolte af, hvor AaB er i dag.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af sulakvelidze » 23. jan 2018, 12:26

Patmand skrev:
Gamen skrev:
sulakvelidze skrev: Jeg synes, I ser meget forsimplet på det, når I roser FCM for den succes, de først har opnået i de senere år - efter at satsningen på talenter/Afrika ikke bragte dem hele vejen. Det sidste stykke er opnået med en klub, som kun har sin gang på jord, så længe manden med pengene gider legen. Og den er opnået med metoder, der ikke er til at kopiere. Hvis fem klubber i Danmark solgte sig selv til milliardærer, ville flere af dem ikke overleve ret længe. De kan jo ikke alle opnå de sjove resultater.
12 ud af 17 år er de endt i top 4, og nu bliver det så 13 ud af 18 med i år.
Heraf 8 i top 3, med europæisk fodbold til følge.

I samme periode er det lykkedes os at ramme målsætningen om top 4 sølle 5 gange.

Jeg synes ikke vi kan diskutere at de som helhed har været en succes over deres levetid i Superligaen.
Selvfølgelig har de været en succes resultatmæssigt. Det kan ikke være til diskussion.

AaB har modsat aldrig formået at etablere sig som tophold i Superligaen. Vi har så været så begunstiget i AaB, at når holdet endeligt har spillet med i toppen, så har det minsandten medført et sæt guldmedaljer hver gang (plus en bronze).

Tænk blot den frygtelige tanke til ende at FCM havde taget guldet tilbage i 2014. Med tre runder tilbage lå de på førstepladsen. Uha og så et mesterskab i år. Så havde der stået 3-3!! Det tror jeg adskillige herinde ser som et mareridtsscenarie.

Vi ved godt der er et par klubber i hovedstadsområdet hvor vi ikke helt kan være med. Men der er fandme ikke nogen der skal true vores status som konger i provinsen.
Alt er jo relativt, og for klubber som Horsens, Silkeborg eller Randers ville et mesterskab og en røvfuld sølv- og bronzemedaljer på 20 år selvfølgelig være en succes. Men frederikshavneren beskrev FCM's resultater som "ubetinget kæmpe succes" - og det mener jeg ikke, at én titel på 20 år berettiger for en klub, der fra starten gik med store armbevægelser og på et tidspunkt havde som officiel målsætning, at mesterskabet skulle til heden i 2011. De påstod så senere, at de faktisk mente 2012, inden de helt droppede ambitionen og gjorde klar til at drosle drastisk ned, inden sugar daddy meldte sig på målstregen og skaffede klubbens indtil nu eneste titel.

Er det "ubetinget kæmpe succes"? Ikke i min bog. Det betyder ikke, at jeg er tilfreds med AaB's position i dansk fodbold (om end jeg er kisteglad for de fire mesterskaber og The Double 2014). Men jeg ville hverken bytte resultater igennem de sidste 20 år eller aktuel status med FCM.

Gamen

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Gamen » 23. jan 2018, 12:29

Brodernumsi skrev:
Personligt vil jeg hellere have 4 7-pladser + èt mesterskab hvert 5. år, end 5 2/3-pladser. Det eneste jeg er misundelig på, er Europa-kampene.
I så fald er du ikke særligt interesseret i at klubben udvikler sig. Det er forlængst bevist, at europæiske kampe på CV'et udvikler spillerne bedre. For at vi skal kunne køre en god forretning, så skal vi sælge vores spillere dyrt. Det gør vi ved at udvikle dem bedst muligt.
De store kampe, de betydningsfulde kampe, udvikler dem. Og ser man tilbage over historien, så er europæiske triumfer en nærmest ligeså stor milepæl som et mesterskab, både for sponsorer og fans. Det er her man bliver set og hørt, og gør reklame for klubben - og derfor også gør det nemmere at tiltrække kvalitet. Ikke ved at være grå mus i en middelmådig liga 3 år i streg. Så bliver man ligegyldig.

Derfor har AaB's mål de sidste 2 årtier også været europæisk deltagelse/top 4. Ikke mesterskab hver 5. år.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Patmand » 23. jan 2018, 12:31

Buzz Killington skrev:
Patmand skrev:
Pastorius skrev:
sulakvelidze skrev: Jeg synes, I ser meget forsimplet på det, når I roser FCM for den succes, de først har opnået i de senere år - efter at satsningen på talenter/Afrika ikke bragte dem hele vejen. Det sidste stykke er opnået med en klub, som kun har sin gang på jord, så længe manden med pengene gider legen. Og den er opnået med metoder, der ikke er til at kopiere. Hvis fem klubber i Danmark solgte sig selv til milliardærer, ville flere af dem ikke overleve ret længe. De kan jo ikke alle opnå de sjove resultater.
Jeg er helt enig. Jeg ser ikke noget som helst eksempel til efterfølgelse i den måde FCM har gjort noget som helst på.
Nej, man kunne også nævne F.C. Barcelona og Real Madrid der begge har været sanktioneret af UEFA. Jeg formoder det store flertal ringeagter den slags klubber. Deres succes er ligesom FCM's udelukkende fremkommet via dårlig moral og etik.

Jeg spytter efter TV'et når Messi sætter fire mand og scorer. Han er jo bare en simpel skattesnyder.
Jeg er nok ikke lige med. Mener du sportslig success opvejer dårlig moral? Mener du antallet af tilhængere af en given klub, er relevant i forhold til om dårlig opførsel kan retfærdiggøres?
Jeg mener det er idiotisk at påstå, at alt FCM's succes udelukkende er opnået qua "dårlig moral og etik" og for så vidt også udenlandske rigmænd. Er du uenig?

Lige så tåbeligt som at sige at alt Barcelonas succes er baseret på snyd og flosset moral.

Jeg tror i virkeligheden at en hel del af den antipati vi ser herinde vedrørende FCM, handler om de er en trussel mod AaB's status son nr. 1 i Jylland i nyere tid.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Pastorius » 23. jan 2018, 12:36

Patmand skrev: Jeg mener det er idiotisk at påstå, at alt FCM's succes udelukkende er opnået qua "dårlig moral og etik" og for så vidt også udenlandske rigmænd. Er du uenig?

Lige så tåbeligt som at sige at alt Barcelonas succes er baseret på snyd og flosset moral.

Jeg tror i virkeligheden at en hel del af den antipati vi ser herinde vedrørende FCM, handler om de er en trussel mod AaB's status son nr. 1 i Jylland i nyere tid.
Jeg er uenig.

Hvad de har opnået er fuldstændig ligegyldigt, set i lyset af hvordan de har gjort det. De er et legetøj og et eksperiment - intet andet.

I det øjeblik FCM lugede ud i ejerkreds og begyndte af drive virksomhed på gode værdier og midtjysk snusfornuft i stedet for varm luft og sugardaddys, så ville det smerte mig, hvis de stadig viste sig at være bedre end AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Buzz Killington » 23. jan 2018, 12:44

Patmand skrev:
Buzz Killington skrev:
Patmand skrev:
Pastorius skrev:
sulakvelidze skrev: Jeg synes, I ser meget forsimplet på det, når I roser FCM for den succes, de først har opnået i de senere år - efter at satsningen på talenter/Afrika ikke bragte dem hele vejen. Det sidste stykke er opnået med en klub, som kun har sin gang på jord, så længe manden med pengene gider legen. Og den er opnået med metoder, der ikke er til at kopiere. Hvis fem klubber i Danmark solgte sig selv til milliardærer, ville flere af dem ikke overleve ret længe. De kan jo ikke alle opnå de sjove resultater.
Jeg er helt enig. Jeg ser ikke noget som helst eksempel til efterfølgelse i den måde FCM har gjort noget som helst på.
Nej, man kunne også nævne F.C. Barcelona og Real Madrid der begge har været sanktioneret af UEFA. Jeg formoder det store flertal ringeagter den slags klubber. Deres succes er ligesom FCM's udelukkende fremkommet via dårlig moral og etik.

Jeg spytter efter TV'et når Messi sætter fire mand og scorer. Han er jo bare en simpel skattesnyder.
Jeg er nok ikke lige med. Mener du sportslig success opvejer dårlig moral? Mener du antallet af tilhængere af en given klub, er relevant i forhold til om dårlig opførsel kan retfærdiggøres?
Jeg mener det er idiotisk at påstå, at alt FCM's succes udelukkende er opnået qua "dårlig moral og etik" og for så vidt også udenlandske rigmænd. Er du uenig?

Lige så tåbeligt som at sige at alt Barcelonas succes er baseret på snyd og flosset moral.

Jeg tror i virkeligheden at en hel del af den antipati vi ser herinde vedrørende FCM, handler om de er en trussel mod AaB's status son nr. 1 i Jylland.
Hvis jeg spørger hvad der var årsagen til dit hus brændte ned, så ville det være oplagt at sige at årsagen var at der gik ild i adventskransen. Men naturligvis er niveauet af ilt i atmosfæren og det faktum at dit hus var bygget af træ er ligeså nødvendige årsager. Men den årsag vi betragter som unormal/salient er ilden i adventskransen. Det samme for FCM. Der er naturligvis flere ting der skal fungere for at en klub kan positionere sig som de har gjort. Men der hvor de skiller sig ud, i.e. der hvor de har opnået en fordel, i.e. den mest salient årsag, er omkring rekruteringen.

Så ja, jeg mener at deres - reelt set - ulovlige krypsskytteri på andre klubbers ungdomsspillere i DK, samt deres ulovlige projekt i Afrika er den mest saliente årsag til at de er hvor de er i dag. De fik success ved at gå kompromis med nogle regler som de andre klubber blev straffet for at følge slavisk. Udover spillersalg er alle deres eksterne investeringer affødt af deres succesfulde ungomdsafdeling, som har et brand og en tiltrækningskraft som er afstedkommet af deres oprindelig bad practices. Inderen og Benham ville ikke poste fem flade øre ind i klubben, hvis ikke det havde haft success så grænseløs en etablering.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Gamen » 23. jan 2018, 12:54

Buzz Killington skrev: Så ja, jeg mener at deres - reelt set - ulovlige krypsskytteri på andre klubbers ungdomsspillere i DK, samt deres ulovlige projekt i Afrika er den mest saliente årsag til at de er hvor de er i dag. De fik success ved at gå kompromis med nogle regler som de andre klubber blev straffet for at følge slavisk. Udover spillersalg er alle deres eksterne investeringer affødt af deres succesfulde ungomdsafdeling, som har et brand og en tiltrækningskraft som er afstedkommet af deres oprindelig bad practices. Inderen og Benham ville ikke poste fem flade øre ind i klubben, hvis ikke det havde haft success så grænseløs en etablering.
Inden vi kommer for godt igang med at skyde på deres "tyveri" af ungdomsspillere, så skal man også lige huske, at det bunder i at de tænkte 10 gange smartere end en klub som AaB, der reelt set havde ret dårlige vilkår for deres ungdomsspillere.
Jeg ved det, fordi 80 % af de bedste spillere fra min brors årgang endte med at skifte til FC Midtjylland, inkl. træneren. Bedre vilkår, smartere samtænkning omkring hvad der skal til for at unge mennesker lykkes, bolig, transport ud/hjem (Steinlein kom selv og hentede dem, og kørte dem til Herning de første gange). Flere af dem kom så tilbage med tiden, fordi de kom til kort rent udviklingsmæssigt, hvilket er AaB's held. 5-6 af dem der fik tilbudt ungdomskontrakt i FCM, endte med at skrive under med AaB efter de 4 vendte retur. Kun 3 blev dog til noget.
Og så var AaB altså heller ikke bedre ifht. omegnsklubberne - de opførte sig heller ikke selv specielt ordentligt med kontakt udenom klubben, bl.a. i Chang.

Besvar