Jesper Schmidt skrev:Jeg har ikke set en video af situationen som viser at han ikke sparker til stolene samtidig med at han slår til dem, det synes jeg faktisk godt det kan se ud til at han gør, på kroppens bevægelse. Men det er vel ligegyldigt om dommerne ser det som det ene eller det andet, det virker i hvert fald ret tumpet når AGF synes det skal være afgørende om det var med den ene eller anden kropsdel deres overtændte spiller beik en strafbar forseelse.
Derudover må det alt andet lige også anses som en skærpende omstændighed at det er i modstanderens område han gør det. Ingen kan vel være i tvivl om at det ville have kostet direkte rødt hvis en spiller slår til modstandernes stole, eller sparker til deres flasker mens bolden ruller på banen, og jeg har svært ved at se hvorfor det skulle behandles markant anderledes, bare fordi der er fløjtet til pause.
Så jeg synes dommen er korrekt. Det er til gengæld en farce at dommeren venter så længe med at give AGF besked, og den del kan jeg sagtens forstå deres harme over.
Iøvrigt er jeg faktisk vildt imponeret over hvordan David tacklede hele situationen, både i pausen og efter kampen.
Igen: Udfra hvad AGF selv sagde, så klager de ikke over om det er den ene eller anden kropsdel.. De klager over, at hvis dommeren ikke har set situationen, så kan han ikke dømme ud fra en formodning om, hvad der er sket..