FIFA WORLD CUP 2018

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af MrBangDK » 15. jun 2018, 21:18

Fabbe skrev:
15. jun 2018, 19:11
Åbningskampen tegnede skidt for de kommende ugers oplevelser. Slatten sommerkampstemning. Slattent fodbold. Tyskerne er igen fabelagtige til at købe slutrundebilletter og hang deres umiskendeligt tyske bannere op med vanlig spejderiver. Gloede man på den ene målendetribune, skulle man tro, at det var vores naboer mod syd, der spillede, og jeg synes ikke, det hører til.

Mange russere må i øvrigt også ærgre sig ved tv-skærmen over at se adskillige sæder stå tomme. Det gjorde de også under Vinter-OL i Sotji. AaB (på en god sæson) og Rusland virker til at have en udfordring til fælles.

At Rusland har fuldkommen styr på sit frygtede og ukontrollerede hooliganproblem til sådan en hjemmekamp, var der ingen der tvivlede på. Det bekræftede opfattelsen af, at Rusland har lige så meget eller lidt hooliganisme, som regimet ønsker. På stadion. På gaden. I forstadskvarterne. Om de går efter fodboldmodstandere, etnisk fremmede eller LGBT-personer. Putin kan lide dem. De kan lide Putin. Så nu støtter de op om nationens projekt.

På tribunen er Saudi-Arabien et af de lande, der vækker nostalgi og mindelser om gamle østbloklandes deltagelser ved slutrunder i Vesten: Der er ingen form for folkelig faninvasion. Alle landets tilskuere virker til at være der af æresgrunde. Som om nogen har placeret dem på stadion i kraft af status og privilegier.

Nede på banen var Saudi-Arabien igen med for hyggens skyld og trillede bold fra højre til venstre og fra venstre til højre. Rusland scorede et par gange for en sikkerheds skyld og trak sig halvvejs ned på arabernes sportslige niveau. Kun en festafslutning til 4-0 og 5-0 fik det til at se nogenlunde prangende ud.
Hmmmm... at bedømme ud fra Spanien-Portugal så bliver det en FANTASTISK slutrunde!!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Pastorius » 15. jun 2018, 21:35

MrBangDK skrev:
15. jun 2018, 21:18
Fabbe skrev:
15. jun 2018, 19:11
Åbningskampen tegnede skidt for de kommende ugers oplevelser. Slatten sommerkampstemning. Slattent fodbold. Tyskerne er igen fabelagtige til at købe slutrundebilletter og hang deres umiskendeligt tyske bannere op med vanlig spejderiver. Gloede man på den ene målendetribune, skulle man tro, at det var vores naboer mod syd, der spillede, og jeg synes ikke, det hører til.

Mange russere må i øvrigt også ærgre sig ved tv-skærmen over at se adskillige sæder stå tomme. Det gjorde de også under Vinter-OL i Sotji. AaB (på en god sæson) og Rusland virker til at have en udfordring til fælles.

At Rusland har fuldkommen styr på sit frygtede og ukontrollerede hooliganproblem til sådan en hjemmekamp, var der ingen der tvivlede på. Det bekræftede opfattelsen af, at Rusland har lige så meget eller lidt hooliganisme, som regimet ønsker. På stadion. På gaden. I forstadskvarterne. Om de går efter fodboldmodstandere, etnisk fremmede eller LGBT-personer. Putin kan lide dem. De kan lide Putin. Så nu støtter de op om nationens projekt.

På tribunen er Saudi-Arabien et af de lande, der vækker nostalgi og mindelser om gamle østbloklandes deltagelser ved slutrunder i Vesten: Der er ingen form for folkelig faninvasion. Alle landets tilskuere virker til at være der af æresgrunde. Som om nogen har placeret dem på stadion i kraft af status og privilegier.

Nede på banen var Saudi-Arabien igen med for hyggens skyld og trillede bold fra højre til venstre og fra venstre til højre. Rusland scorede et par gange for en sikkerheds skyld og trak sig halvvejs ned på arabernes sportslige niveau. Kun en festafslutning til 4-0 og 5-0 fik det til at se nogenlunde prangende ud.
Hmmmm... at bedømme ud fra Spanien-Portugal så bliver det en FANTASTISK slutrunde!!
Du har slukket for lyden, eller ser den med udenlandske kommentatorer?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af MrBangDK » 15. jun 2018, 21:55

Pastorius skrev:
15. jun 2018, 21:35
MrBangDK skrev:
15. jun 2018, 21:18
Fabbe skrev:
15. jun 2018, 19:11
Åbningskampen tegnede skidt for de kommende ugers oplevelser. Slatten sommerkampstemning. Slattent fodbold. Tyskerne er igen fabelagtige til at købe slutrundebilletter og hang deres umiskendeligt tyske bannere op med vanlig spejderiver. Gloede man på den ene målendetribune, skulle man tro, at det var vores naboer mod syd, der spillede, og jeg synes ikke, det hører til.

Mange russere må i øvrigt også ærgre sig ved tv-skærmen over at se adskillige sæder stå tomme. Det gjorde de også under Vinter-OL i Sotji. AaB (på en god sæson) og Rusland virker til at have en udfordring til fælles.

At Rusland har fuldkommen styr på sit frygtede og ukontrollerede hooliganproblem til sådan en hjemmekamp, var der ingen der tvivlede på. Det bekræftede opfattelsen af, at Rusland har lige så meget eller lidt hooliganisme, som regimet ønsker. På stadion. På gaden. I forstadskvarterne. Om de går efter fodboldmodstandere, etnisk fremmede eller LGBT-personer. Putin kan lide dem. De kan lide Putin. Så nu støtter de op om nationens projekt.

På tribunen er Saudi-Arabien et af de lande, der vækker nostalgi og mindelser om gamle østbloklandes deltagelser ved slutrunder i Vesten: Der er ingen form for folkelig faninvasion. Alle landets tilskuere virker til at være der af æresgrunde. Som om nogen har placeret dem på stadion i kraft af status og privilegier.

Nede på banen var Saudi-Arabien igen med for hyggens skyld og trillede bold fra højre til venstre og fra venstre til højre. Rusland scorede et par gange for en sikkerheds skyld og trak sig halvvejs ned på arabernes sportslige niveau. Kun en festafslutning til 4-0 og 5-0 fik det til at se nogenlunde prangende ud.
Hmmmm... at bedømme ud fra Spanien-Portugal så bliver det en FANTASTISK slutrunde!!
Du har slukket for lyden, eller ser den med udenlandske kommentatorer?
Jeg ser bold og lader op til næste weekends Pearl Jam koncert.. men har hørt at Ridderhesten ikke vinder noget kommentatorpris!
Ska' vi hak'?

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Fabbe » 16. jun 2018, 08:41

MrBangDK skrev:
15. jun 2018, 21:18
Hmmmm... at bedømme ud fra Spanien-Portugal så bliver det en FANTASTISK slutrunde!!
Det håber jeg da! EM i 2016 var fuld af funky vibes, gode historier og folkefester. Selv om spillets kvalitet blev kritiseret.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Lindmark » 16. jun 2018, 11:24

At TV2 har rettigheder til andet end hunbold og tour er en skandale. Håbløse optakter, hvor alle medvirkende virker uforberedte og stupide - toppet med den mest tåkrummende medkommentator nogensinde i en ellers fremragende kamp i aftes. Suk!

I disse on-demand-tider ønsker jeg mig blot at kunne nyde en kamp med lyden fra stadion (og fra dem jeg ser kampen sammen med), hverken mere eller mindre.
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Pastorius » 16. jun 2018, 11:33

Lindmark skrev:
16. jun 2018, 11:24
At TV2 har rettigheder til andet end hunbold og tour er en skandale. Håbløse optakter, hvor alle medvirkende virker uforberedte og stupide - toppet med den mest tåkrummende medkommentator nogensinde i en ellers fremragende kamp i aftes. Suk!

I disse on-demand-tider ønsker jeg mig blot at kunne nyde en kamp med lyden fra stadion (og fra dem jeg ser kampen sammen med), hverken mere eller mindre.
Fuldstændig enig, selvom det overrasker mig at det kan gøres ringere end superligadækningen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af frederikshavneren » 16. jun 2018, 13:06

Frankrig har absolut ikke overbevist i 1. halvleg mod svage Australien, på papiret har franskmændene et stærkt hold men de har absolut deres svagheder som bl.a. svenskerne udnyttede i kvalifikationen.

Jeg tror at vi vinder puljen!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af limey » 16. jun 2018, 13:59

Jeg ser, som sædvanlig, kampene på tysk fjernsyn. Så behøver man ikke at blive sur over den danske tv-dæknings mangler.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af dyhrmaN » 16. jun 2018, 15:08

Jeg håber, at Danmark vinder 4-3 og Flores laver hattrick :aabfan:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af frederikshavneren » 16. jun 2018, 17:07

dyhrmaN skrev:
16. jun 2018, 15:08
Jeg håber, at Danmark vinder 4-3 og Flores laver hattrick :aabfan:
Flores er lidt overraskende at finde i startopstillingen mod Danmark

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Pastorius » 16. jun 2018, 17:14

frederikshavneren skrev:
16. jun 2018, 17:07
dyhrmaN skrev:
16. jun 2018, 15:08
Jeg håber, at Danmark vinder 4-3 og Flores laver hattrick :aabfan:
Flores er lidt overraskende at finde i startopstillingen mod Danmark
Jeg er med på han ikke startede inde i den sidste opvarmningskamp, men ellers er han da startet inde i alle deres kvalkampe? Det er da noget svært at se det overraskende i at han starter?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af 634 » 16. jun 2018, 17:27

frederikshavneren skrev:
16. jun 2018, 17:07
dyhrmaN skrev:
16. jun 2018, 15:08
Jeg håber, at Danmark vinder 4-3 og Flores laver hattrick :aabfan:
Flores er lidt overraskende at finde i startopstillingen mod Danmark
Dalle Eddie battle :aabfan:
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af frederikshavneren » 16. jun 2018, 17:44

Pastorius skrev:
16. jun 2018, 17:14
frederikshavneren skrev:
16. jun 2018, 17:07
dyhrmaN skrev:
16. jun 2018, 15:08
Jeg håber, at Danmark vinder 4-3 og Flores laver hattrick :aabfan:
Flores er lidt overraskende at finde i startopstillingen mod Danmark
Jeg er med på han ikke startede inde i den sidste opvarmningskamp, men ellers er han da startet inde i alle deres kvalkampe? Det er da noget svært at se det overraskende i at han starter?
De peruvianske medier havde ikke Flores i startopstillingen, men de kan som de danske tage fejl ;)

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Elvis lever » 16. jun 2018, 18:06

frederikshavneren skrev:
16. jun 2018, 17:44
Pastorius skrev:
16. jun 2018, 17:14
frederikshavneren skrev:
16. jun 2018, 17:07
dyhrmaN skrev:
16. jun 2018, 15:08
Jeg håber, at Danmark vinder 4-3 og Flores laver hattrick :aabfan:
Flores er lidt overraskende at finde i startopstillingen mod Danmark
Jeg er med på han ikke startede inde i den sidste opvarmningskamp, men ellers er han da startet inde i alle deres kvalkampe? Det er da noget svært at se det overraskende i at han starter?
De peruvianske medier havde ikke Flores i startopstillingen, men de kan som de danske tage fejl ;)
Hvilke peruvianske medier?
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af frederikshavneren » 16. jun 2018, 18:58

Skuffende dansk 1. halvleg hvor Danmark er heldig med ikke at være bagud. Relativ anonym kamp af Flores hvor det dog så ud til at han blev snydt for et straffespark i kampens indledning

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Lindmark » 17. jun 2018, 06:38

frederikshavneren skrev:
16. jun 2018, 18:58
Skuffende dansk 1. halvleg hvor Danmark er heldig med ikke at være bagud. Relativ anonym kamp af Flores hvor det dog så ud til at han blev snydt for et straffespark i kampens indledning
Flores var ekstremt meget i fokus, og med i rigtigt meget. Kunne - og burde nok - have scoret. Men han blev i hvert fald ikke mindre værd i aftes IMO.
Lindmark / Vendelbokartellet

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Hovedet » 17. jun 2018, 22:56

Jeg var i øvrigt ved at få lange nosser af Christian Eriksens sjuskede dødbolde, herunder 2 frispark i farlige positioner, der sendes direkte ind i benene på den første modstander. Jeg er ikke i tvivl om, at en Rolim ville forstærke det danske landshold, hvis man satte ham ind til hjørnespark og frispark.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af frederikshavneren » 18. jun 2018, 17:55

1. runde af gruppespillet er efterhånden ved at være afviklet, det er kun at håbe at underholdningsværdien stiger for det har godt nok været sølle hidtil. Ret beset har der kun været én god kamp hidtil (Spanien-Portugal).

Der er scoret få mål og de fleste hold virker mere interesseret i at parkere bussen fremfor at styre spillet og skabe chancer. De hold som har meget boldbesiddelse har store problemer med at skabe chancer og meget sigende er en stor andel af VMs få mål blevet til efter dødbolde/kontraangreb.

Hvor er individualisterne, driblerne og de spillere som evner at sætte et par førstegangsafleveringer sammen?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4406
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af doukas » 18. jun 2018, 18:28

frederikshavneren skrev:
18. jun 2018, 17:55
1. runde af gruppespillet er efterhånden ved at være afviklet, det er kun at håbe at underholdningsværdien stiger for det har godt nok været sølle hidtil. Ret beset har der kun været én god kamp hidtil (Spanien-Portugal).

Der er scoret få mål og de fleste hold virker mere interesseret i at parkere bussen fremfor at styre spillet og skabe chancer. De hold som har meget boldbesiddelse har store problemer med at skabe chancer og meget sigende er en stor andel af VMs få mål blevet til efter dødbolde/kontraangreb.

Hvor er individualisterne, driblerne og de spillere som evner at sætte et par førstegangsafleveringer sammen?
Sådan er det altid i 1. runde af en slutrunde. Holdene skal lige igang. Målsnittet kommer til at stige betragteligt. Tyskland-Mexico var en fremragende kamp, og synes også DK-Peru var rigtig underholdende.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af jonas386 » 18. jun 2018, 19:31

Island - Argentina var da også en god kamp. Besvares, de spillede ikke godt, Argentina, men der var da god nerve og intensitet i kampen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar