FIFA WORLD CUP 2018

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af doukas » 21. jun 2018, 17:02

frederikshavneren skrev:
21. jun 2018, 16:53
doukas skrev:
21. jun 2018, 16:31
frederikshavneren skrev:
21. jun 2018, 16:12

VM følger den uheldige tendens med at der scores færre og færre mål efter gennemspillede angreb
Har du noget statistik på det, (f.eks. snakker vi total antal mål eller procentvis?) eller er det noget du trækker ud af røven?

Og hvorfor er kontraangreb ikke et gennemspillet angreb?
Der er flere undersøgelser der de seneste sæsoner har dokumenteret at der scores flere og flere mål på dødbolde og kontraangreb, hvilket i sagens natur medfører et tilsvarende fald efter gennemspillede angreb.

Jeg indrømmer gerne at jeg anser dødbolde og kontraangreb som en form for 'primitive mål'. Jeg har godt nok uendelig svært ved at se det charmerende ved tonserhold som AC Horsens og Fcm hvor et indkast sat på spidsen nærmest er at betragte som et straffespark.
Min glimrende undersøgelse viser, at der i Premier League ikke har været nogen som helst form for tendens imod, at der scores flere og flere mål efter dødbolde over de sidste 10 år. Jeg vil meget, meget gerne læse de undersøgelser du henviser til.

Jeg er uenig i, at kontraangreb er en primitiv form for angrebsspil. Arbejdet med at sætte hold op til, at de kan spille effektiv kontrafodbold er akkurat lige så svært som at sætte hold op til at spille effektiv fodbold med mange berøringer.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af BoT » 22. jun 2018, 12:47

Kontrascoringer er sgu da noget af det fedeste ved fodbold.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Yankee » 22. jun 2018, 12:52

Det er jo nemt nok at være bedrøvet eller skuffet over Danmark, men vi må sige at vi har et meget solidt og velsammenspillet hold, der er ekstremt svært at slå. Det er ikke ret tit at vi står med fire point efter to gruppekampe ved et VM og vi har netop vist den kvalitet i begge felter, som Danmark ofte har manglet. Vi står inden gruppefinalen med en 70-75% chance for at gå videre jf. bookmakerne - det er sgu da ret godt! Får vi så Island eller Kroatien i 1/8-finalen, så bliver det endnu en ekstremt tæt kamp, som sandsynligvis vil gå i forlænget spilletid og altså ganske pæne muligheder for en dansk kvartfinale.

Man kan også vende den om og spørge hvem, der har været entydigt bedre end Danmark? Klart nok - Kroatien og England har været gode. Frankrig, Portugal, Spanien og Belgien ser også solide ud uden at være prangende. Rusland og Uruguay har slået et par elendige hold, men så er vi også ved at være igennem dem.

Jeg er fortsat optimist og tror på en dansk kvartfinale!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Pastorius » 22. jun 2018, 13:18

Yankee skrev:
22. jun 2018, 12:52
Det er jo nemt nok at være bedrøvet eller skuffet over Danmark, men vi må sige at vi har et meget solidt og velsammenspillet hold, der er ekstremt svært at slå. Det er ikke ret tit at vi står med fire point efter to gruppekampe ved et VM og vi har netop vist den kvalitet i begge felter, som Danmark ofte har manglet. Vi står inden gruppefinalen med en 70-75% chance for at gå videre jf. bookmakerne - det er sgu da ret godt! Får vi så Island eller Kroatien i 1/8-finalen, så bliver det endnu en ekstremt tæt kamp, som sandsynligvis vil gå i forlænget spilletid og altså ganske pæne muligheder for en dansk kvartfinale.

Man kan også vende den om og spørge hvem, der har været entydigt bedre end Danmark? Klart nok - Kroatien og England har været gode. Frankrig, Portugal, Spanien og Belgien ser også solide ud uden at være prangende. Rusland og Uruguay har slået et par elendige hold, men så er vi også ved at være igennem dem.

Jeg er fortsat optimist og tror på en dansk kvartfinale!
Du har sikkert ret, men det er røvkedeligt at se på, og vi har været også svineheldige, særligt mod Peru.
Med venlig Hilsen
--
Robert

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af De Fem » 22. jun 2018, 13:48

Yankee skrev:
22. jun 2018, 12:52
Det er jo nemt nok at være bedrøvet eller skuffet over Danmark, men vi må sige at vi har et meget solidt og velsammenspillet hold, der er ekstremt svært at slå.
Det er sjovt, for det minder mig lidt om AaB under MW. Ikke mange chancer og mål, men med en defensiv base.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Yankee » 22. jun 2018, 15:34

Pastorius skrev:
22. jun 2018, 13:18

Du har sikkert ret, men det er røvkedeligt at se på, og vi har været også svineheldige, særligt mod Peru.
Heldige - jah, eller også har vi afsluttet markant bedre end de har. Det er jo ikke fordi Kasper Schmeichel bliver ramt i hovedet eller Peru knalder den på stolpen igen og igen. Det var en række enormt dårlige afslutninger, der holdt Peru fra at score - ikke uheld.

Vi skal heller ikke glemme at Frankrig har haft lige så store problemer mod Peru og Australien. De har kun haft 47,5% possession over 180 minutter, hvor Danmark har haft 48,5. Frankrig har spillet sig til 24 afslutninger, mens Danmark har skabt 20. Hvis vi havde fået et VAR-straffe eller et selvmål som Frankrig fik mod Australien, så havde vi også vundet i går.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Califfen » 22. jun 2018, 17:16

Yankee skrev:
22. jun 2018, 12:52
Det er jo nemt nok at være bedrøvet eller skuffet over Danmark, men vi må sige at vi har et meget solidt og velsammenspillet hold, der er ekstremt svært at slå. Det er ikke ret tit at vi står med fire point efter to gruppekampe ved et VM og vi har netop vist den kvalitet i begge felter, som Danmark ofte har manglet. Vi står inden gruppefinalen med en 70-75% chance for at gå videre jf. bookmakerne - det er sgu da ret godt! Får vi så Island eller Kroatien i 1/8-finalen, så bliver det endnu en ekstremt tæt kamp, som sandsynligvis vil gå i forlænget spilletid og altså ganske pæne muligheder for en dansk kvartfinale.

Man kan også vende den om og spørge hvem, der har været entydigt bedre end Danmark? Klart nok - Kroatien og England har været gode. Frankrig, Portugal, Spanien og Belgien ser også solide ud uden at være prangende. Rusland og Uruguay har slået et par elendige hold, men så er vi også ved at være igennem dem.

Jeg er fortsat optimist og tror på en dansk kvartfinale!
Er det ikke netop en "Danmark classic" at stå med fire points efter to kampe, inden man møder Frankrig i den sidste kamp?
Det skete både i 98 og 02.
Historikken peger heldigvis i retning af, at vi går videre, uanset om vi vinder eller taber på tirsdag ;)

Og ja, det er svært at udpege en klar favorit baseret på de første par runder. Men mon ikk de store hold vågner lidt op snart? Det virker meget typisk, at de slacker lidt i starten af turneringen. De ved, at de først skal toppe et par uger inde i turneringen.

I 1/8 finalen gad jeg godt at møde Argentina. Kunne være den fedeste kamp. Og hvor tit spiller DK lige mod dem? Så skal Nigeria selvfølgelig lige slå Island nu her :)

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Brodernumsi » 22. jun 2018, 22:55

Califfen skrev:
22. jun 2018, 17:16
Yankee skrev:
22. jun 2018, 12:52
Det er jo nemt nok at være bedrøvet eller skuffet over Danmark, men vi må sige at vi har et meget solidt og velsammenspillet hold, der er ekstremt svært at slå. Det er ikke ret tit at vi står med fire point efter to gruppekampe ved et VM og vi har netop vist den kvalitet i begge felter, som Danmark ofte har manglet. Vi står inden gruppefinalen med en 70-75% chance for at gå videre jf. bookmakerne - det er sgu da ret godt! Får vi så Island eller Kroatien i 1/8-finalen, så bliver det endnu en ekstremt tæt kamp, som sandsynligvis vil gå i forlænget spilletid og altså ganske pæne muligheder for en dansk kvartfinale.

Man kan også vende den om og spørge hvem, der har været entydigt bedre end Danmark? Klart nok - Kroatien og England har været gode. Frankrig, Portugal, Spanien og Belgien ser også solide ud uden at være prangende. Rusland og Uruguay har slået et par elendige hold, men så er vi også ved at være igennem dem.

Jeg er fortsat optimist og tror på en dansk kvartfinale!
Er det ikke netop en "Danmark classic" at stå med fire points efter to kampe, inden man møder Frankrig i den sidste kamp?
Det skete både i 98 og 02.
Historikken peger heldigvis i retning af, at vi går videre, uanset om vi vinder eller taber på tirsdag ;)

Og ja, det er svært at udpege en klar favorit baseret på de første par runder. Men mon ikk de store hold vågner lidt op snart? Det virker meget typisk, at de slacker lidt i starten af turneringen. De ved, at de først skal toppe et par uger inde i turneringen.

I 1/8 finalen gad jeg godt at møde Argentina. Kunne være den fedeste kamp. Og hvor tit spiller DK lige mod dem? Så skal Nigeria selvfølgelig lige slå Island nu her :)
Så skal vi blive nummer et, for Argentina bliver max nummer to i deres gruppe. :)
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af frederikshavneren » 24. jun 2018, 19:19

Der er allerede dømt flere straffespark ved 'VAR mesterskabet' end der blev under hele forrige VM i Brasilien. Tankevækkende på den dårlige måde...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Buzz Killington » 24. jun 2018, 19:40

frederikshavneren skrev:
24. jun 2018, 19:19
Der er allerede dømt flere straffespark ved 'VAR mesterskabet' end der blev under hele forrige VM i Brasilien. Tankevækkende på den dårlige måde...
Der er gået en stor tekstv-skrivent tabt i dig Frede. Men nu du er i gang, hvorfor er det dårligt? Umiddelbart lyder det jo som om VM i Brazil var en uretfærdig omgang, hvor flere lande blev alvorligt snydt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Brodernumsi » 24. jun 2018, 22:20

frederikshavneren skrev:
24. jun 2018, 19:19
Der er allerede dømt flere straffespark ved 'VAR mesterskabet' end der blev under hele forrige VM i Brasilien. Tankevækkende på den dårlige måde...
Du mener, man kun bør dømme hver andet straffe?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Elvis lever » 25. jun 2018, 17:44

Brodernumsi skrev:
24. jun 2018, 22:20
frederikshavneren skrev:
24. jun 2018, 19:19
Der er allerede dømt flere straffespark ved 'VAR mesterskabet' end der blev under hele forrige VM i Brasilien. Tankevækkende på den dårlige måde...
Du mener, man kun bør dømme hver andet straffe?
Jeg forstår heller ikke den store modstand mod VAR. Er det virkelig at foretrække, at der scores med Gud Hånd etc.?
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af frederikshavneren » 25. jun 2018, 22:06

Elvis lever skrev:
25. jun 2018, 17:44
Brodernumsi skrev:
24. jun 2018, 22:20
frederikshavneren skrev:
24. jun 2018, 19:19
Der er allerede dømt flere straffespark ved 'VAR mesterskabet' end der blev under hele forrige VM i Brasilien. Tankevækkende på den dårlige måde...
Du mener, man kun bør dømme hver andet straffe?
Jeg forstår heller ikke den store modstand mod VAR. Er det virkelig at foretrække, at der scores med Gud Hånd etc.?
Jeg er enig med Hareide i at VAR fjerner noget af charmen ved fodbold, derudover at tro at VAR eliminerer alle fejl er en illusion. Det kan kun fjerne de mest oplagte fejl men til hvilken pris?
Vi kan bare tage DKs to gruppekampe hvor straffesparks situationerne stadigvæk diskuteres trods VAR, nogle mener at der var straffespark mens andre ikke kan se forseelser.

Rytmen forsvinder og hvis tendensen fra VM fortsætter så bliver der godt nok dømt mange straffespark fremover.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Pastorius » 25. jun 2018, 22:27

frederikshavneren skrev:
25. jun 2018, 22:06
Rytmen forsvinder og hvis tendensen fra VM fortsætter så bliver der godt nok dømt mange straffespark fremover.
Jeg håber stadig det sætter fokus på hvilken type straffespark der skal dømmes. Jeg er helt enig i at der dømmes alt for mange.

Min drøm er at man fjerner alle de tilfældige hands (som det til Marokko) og at man giver dommer mulighed for (hvis ikke pligt til) IKKE at dømme et straffe uanset forseelsen er reel, hvis angriber spiller på det.

...og så kunne man passende bruge VAR til at give direkte rødt kort ved åbenlys film.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Brodernumsi » 25. jun 2018, 23:04

frederikshavneren skrev:
25. jun 2018, 22:06
Elvis lever skrev:
25. jun 2018, 17:44
Brodernumsi skrev:
24. jun 2018, 22:20
frederikshavneren skrev:
24. jun 2018, 19:19
Der er allerede dømt flere straffespark ved 'VAR mesterskabet' end der blev under hele forrige VM i Brasilien. Tankevækkende på den dårlige måde...
Du mener, man kun bør dømme hver andet straffe?
Jeg forstår heller ikke den store modstand mod VAR. Er det virkelig at foretrække, at der scores med Gud Hånd etc.?
Jeg er enig med Hareide i at VAR fjerner noget af charmen ved fodbold, derudover at tro at VAR eliminerer alle fejl er en illusion. Det kan kun fjerne de mest oplagte fejl men til hvilken pris?
Vi kan bare tage DKs to gruppekampe hvor straffesparks situationerne stadigvæk diskuteres trods VAR, nogle mener at der var straffespark mens andre ikke kan se forseelser.

Rytmen forsvinder og hvis tendensen fra VM fortsætter så bliver der godt nok dømt mange straffespark fremover.
Jeg synes ikke, at fejldomme er charmerende. Jeg synes ikke, at det var charmerende den sæson, hvor AaB efter sigende mistede 11 point pga fejldomme.
Jeg tror ikke, at der er nogen, der har den illusion om 0 fejldomme, men at fejlmargen er reduceret fra 50% til 10%, synes jeg er en stor succes. ( Alle tal er hevet ud af r... )
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af MrBangDK » 26. jun 2018, 07:37

Er der storskærmsarrangement i Aalborg (til dagens kamp)?
Ska' vi hak'?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af frederikshavneren » 26. jun 2018, 08:31

MrBangDK skrev:
26. jun 2018, 07:37
Er der storskærmsarrangement i Aalborg (til dagens kamp)?
Jeg tror at kampen vises på Gl. Torv, mig bekendt er det meningen at storskærmen på Gl. Torv skal stå der under hele VM

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af BoT » 26. jun 2018, 10:37

Pastorius skrev:
25. jun 2018, 22:27
frederikshavneren skrev:
25. jun 2018, 22:06
Rytmen forsvinder og hvis tendensen fra VM fortsætter så bliver der godt nok dømt mange straffespark fremover.
Jeg håber stadig det sætter fokus på hvilken type straffespark der skal dømmes. Jeg er helt enig i at der dømmes alt for mange.

Min drøm er at man fjerner alle de tilfældige hands (som det til Marokko) og at man giver dommer mulighed for (hvis ikke pligt til) IKKE at dømme et straffe uanset forseelsen er reel, hvis angriber spiller på det.

...og så kunne man passende bruge VAR til at give direkte rødt kort ved åbenlys film.
Enig. Det er ikke VAR, der er problemet i forhold til fx straffesparkene til Australien og senest Iran for hands. Det er jo linjen, der er problemet. Saudi Arabien får også et noget tvivlsomt hands-straffe mod Egypten - uden VAR. Man kan altså ikke skrue sine arme af, og det er umuligt at holde dem fast ind til kroppen hele tiden.

At dommerne får mulighed for at gense afgørende situationer, kan jeg absolut ikke se noget negativt ved. I går får Spanien således korrekt godkendt et ellers annulleret mål pga. VAR, og dommeren får mulighed for grundigt at vurdere Ronaldos forseelse mod Iran, og giver ham kun (korrekt, synes jeg) en advarsel. Jeg mener ikke, flowet i kampen bliver afgørende ødelagt - der er sgu i forvejen så mange spilstop, at et par ekstra ikke betyder fra eller til.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af frederikshavneren » 26. jun 2018, 16:36

DK endnu engang indblandet i én af VMs dårligste kampe, vi skaber meget lidt og spillets kvalitet lader igen meget tilbage at ønske. Det vil ikke ligefrem være chokerende hvis kampen ender med VMs første nulløsning.

Uafgjort er ikke et succeskriterie da jeg gerne vil undgå Kroatien i ottendedelsfinalen.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af troelsh » 26. jun 2018, 17:48

frederikshavneren skrev:
26. jun 2018, 16:36
DK endnu engang indblandet i én af VMs dårligste kampe, vi skaber meget lidt og spillets kvalitet lader igen meget tilbage at ønske. Det vil ikke ligefrem være chokerende hvis kampen ender med VMs første nulløsning.

Uafgjort er ikke et succeskriterie da jeg gerne vil undgå Kroatien i ottendedelsfinalen.
Danmarks offensiv minder om vores under Wieghorst fuldstændig ideløst og ufarlig

Besvar