Superligaen 2019/2020

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af jonas386 » 6. aug 2019, 10:23

OB og AGF er jo altid uendeligt dygtige i folks øjne herinde. Bagateller som resultater bakker det godt nok ikke op, men der er sjældent grænser for hvor meget bedre de er end os, og hvor stærk deres sportslige ledelse er.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af BoT » 6. aug 2019, 10:50

jonas386 skrev:
6. aug 2019, 10:23
OB og AGF er jo altid uendeligt dygtige i folks øjne herinde. Bagateller som resultater bakker det godt nok ikke op, men der er sjældent grænser for hvor meget bedre de er end os, og hvor stærk deres sportslige ledelse er.
Lige præcis OB virker dog til at gøre en del rigtigt for tiden. Desværre er deres regnskaber jo ret uigennemskuelige, for jeg er nysgerrig på, hvor meget de har hævet deres sportslige budget.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Hanga » 6. aug 2019, 10:59

BoT skrev:
6. aug 2019, 09:50
Det burde i hvert fald få enkelte debattører herinde til at reflektere lidt: AGF har om nogen klub i Danmark været aktive på transfermarkedet de seneste 2-3 sæsoner. De har endda hentet flere spillere, som folk herinde har savlet over. Alligevel giver det ikke umiddelbar succes. Indkøb af nye spillere er ikke lig med, at holdet bliver bedre.

Jeg ved ikke om du har glemt hvor mange spillere vi selv har hentet? Du kunne bare bruge os selv som eksempel på at mange spillerindkøb ikke nødvendigvis giver bedre resultater. AGF har hentet væsentligt flere ind til denne sæson, men ellers har vi da fulgt med i samme antal som dem, og uden tvivl lavet flere store transfers. Og der er trods alt kun spillet 4 kampe af den nye sæson, hvor AGF ikke har haft marginalerne, ligesom os selv i øvrigt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af BoT » 6. aug 2019, 11:12

Hanga skrev:
6. aug 2019, 10:59
BoT skrev:
6. aug 2019, 09:50
Det burde i hvert fald få enkelte debattører herinde til at reflektere lidt: AGF har om nogen klub i Danmark været aktive på transfermarkedet de seneste 2-3 sæsoner. De har endda hentet flere spillere, som folk herinde har savlet over. Alligevel giver det ikke umiddelbar succes. Indkøb af nye spillere er ikke lig med, at holdet bliver bedre.

Jeg ved ikke om du har glemt hvor mange spillere vi selv har hentet? Du kunne bare bruge os selv som eksempel på at mange spillerindkøb ikke nødvendigvis giver bedre resultater. AGF har hentet væsentligt flere ind til denne sæson, men ellers har vi da fulgt med i samme antal som dem, og uden tvivl lavet flere store transfers. Og der er trods alt kun spillet 4 kampe af den nye sæson, hvor AGF ikke har haft marginalerne, ligesom os selv i øvrigt.
Ikke uenig i din første sætning - vi har ikke selv haft det store held med transfers.
Men kig på AGFs start-11 i går: Ikke en eneste egenudviklet. 3 spillere har mere end 1½ års anciennitet i AGF, 3 er hentet her i sommer, 2 i vinter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Hanga » 6. aug 2019, 11:16

BoT skrev:
6. aug 2019, 11:12
Hanga skrev:
6. aug 2019, 10:59
BoT skrev:
6. aug 2019, 09:50
Det burde i hvert fald få enkelte debattører herinde til at reflektere lidt: AGF har om nogen klub i Danmark været aktive på transfermarkedet de seneste 2-3 sæsoner. De har endda hentet flere spillere, som folk herinde har savlet over. Alligevel giver det ikke umiddelbar succes. Indkøb af nye spillere er ikke lig med, at holdet bliver bedre.

Jeg ved ikke om du har glemt hvor mange spillere vi selv har hentet? Du kunne bare bruge os selv som eksempel på at mange spillerindkøb ikke nødvendigvis giver bedre resultater. AGF har hentet væsentligt flere ind til denne sæson, men ellers har vi da fulgt med i samme antal som dem, og uden tvivl lavet flere store transfers. Og der er trods alt kun spillet 4 kampe af den nye sæson, hvor AGF ikke har haft marginalerne, ligesom os selv i øvrigt.
Ikke uenig i din første sætning - vi har ikke selv haft det store held med transfers.
Men kig på AGFs start-11 i går: Ikke en eneste egenudviklet. 3 spillere har mere end 1½ års anciennitet i AGF, 3 er hentet her i sommer, 2 i vinter.
Men hvis du tager vores startopstilling mod FCM, så var det kun KP, Paddy og Kakeeto, der ikke er hentet indenfor den periode på 3 sæsoner som du selv brugte som målepunkt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af BoT » 6. aug 2019, 11:32

Hanga skrev:
6. aug 2019, 11:16
BoT skrev:
6. aug 2019, 11:12
Hanga skrev:
6. aug 2019, 10:59
BoT skrev:
6. aug 2019, 09:50
Det burde i hvert fald få enkelte debattører herinde til at reflektere lidt: AGF har om nogen klub i Danmark været aktive på transfermarkedet de seneste 2-3 sæsoner. De har endda hentet flere spillere, som folk herinde har savlet over. Alligevel giver det ikke umiddelbar succes. Indkøb af nye spillere er ikke lig med, at holdet bliver bedre.

Jeg ved ikke om du har glemt hvor mange spillere vi selv har hentet? Du kunne bare bruge os selv som eksempel på at mange spillerindkøb ikke nødvendigvis giver bedre resultater. AGF har hentet væsentligt flere ind til denne sæson, men ellers har vi da fulgt med i samme antal som dem, og uden tvivl lavet flere store transfers. Og der er trods alt kun spillet 4 kampe af den nye sæson, hvor AGF ikke har haft marginalerne, ligesom os selv i øvrigt.
Ikke uenig i din første sætning - vi har ikke selv haft det store held med transfers.
Men kig på AGFs start-11 i går: Ikke en eneste egenudviklet. 3 spillere har mere end 1½ års anciennitet i AGF, 3 er hentet her i sommer, 2 i vinter.
Men hvis du tager vores startopstilling mod FCM, så var det kun KP, Paddy og Kakeeto, der ikke er hentet indenfor den periode på 3 sæsoner som du selv brugte som målepunkt.
Men jeg henviser helt konkret til ancienittet - og her har både Okore, Rinne og Pallesen næsten to år i AaB. Kaufmann tæller vel heller ikke som en transfer, og Lucas og Kusk har jo en lang historie i AaB.
Min pointe er, at AGF har hentet rigtig mange spillere de seneste år, og at det for nogle herinde virker som den rigtige måde at agere på.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Hanga » 6. aug 2019, 11:34

BoT skrev:
6. aug 2019, 11:32
Hanga skrev:
6. aug 2019, 11:16
BoT skrev:
6. aug 2019, 11:12
Hanga skrev:
6. aug 2019, 10:59
BoT skrev:
6. aug 2019, 09:50
Det burde i hvert fald få enkelte debattører herinde til at reflektere lidt: AGF har om nogen klub i Danmark været aktive på transfermarkedet de seneste 2-3 sæsoner. De har endda hentet flere spillere, som folk herinde har savlet over. Alligevel giver det ikke umiddelbar succes. Indkøb af nye spillere er ikke lig med, at holdet bliver bedre.

Jeg ved ikke om du har glemt hvor mange spillere vi selv har hentet? Du kunne bare bruge os selv som eksempel på at mange spillerindkøb ikke nødvendigvis giver bedre resultater. AGF har hentet væsentligt flere ind til denne sæson, men ellers har vi da fulgt med i samme antal som dem, og uden tvivl lavet flere store transfers. Og der er trods alt kun spillet 4 kampe af den nye sæson, hvor AGF ikke har haft marginalerne, ligesom os selv i øvrigt.
Ikke uenig i din første sætning - vi har ikke selv haft det store held med transfers.
Men kig på AGFs start-11 i går: Ikke en eneste egenudviklet. 3 spillere har mere end 1½ års anciennitet i AGF, 3 er hentet her i sommer, 2 i vinter.
Men hvis du tager vores startopstilling mod FCM, så var det kun KP, Paddy og Kakeeto, der ikke er hentet indenfor den periode på 3 sæsoner som du selv brugte som målepunkt.
Men jeg henviser helt konkret til ancienittet - og her har både Okore, Rinne og Pallesen næsten to år i AaB. Kaufmann tæller vel heller ikke som en transfer, og Lucas og Kusk har jo en lang historie i AaB.
Min pointe er, at AGF har hentet rigtig mange spillere de seneste år, og at det for nogle herinde virker som den rigtige måde at agere på.
Sorry jeg glemte Kaufmann, men ellers er det jo først nu du snakker anciennitet. Dit indledende indlæg handlede om antal indkøb og din pointe var at mange transfers, heraf nogle som har været foreslået herinde, ikke har givet succes.

Jeg tror egentlig ikke at vi er så uenige, min pointe er bare, at vi nok ikke bør kaste med sten ift. antal indkøb... især når man ser på hvor mange vores indkøb der enten er væk igen eller samler splinter.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af BoT » 6. aug 2019, 12:14

Hanga skrev:
6. aug 2019, 11:34
BoT skrev:
6. aug 2019, 11:32
Hanga skrev:
6. aug 2019, 11:16
BoT skrev:
6. aug 2019, 11:12
Hanga skrev:
6. aug 2019, 10:59
BoT skrev:
6. aug 2019, 09:50
Det burde i hvert fald få enkelte debattører herinde til at reflektere lidt: AGF har om nogen klub i Danmark været aktive på transfermarkedet de seneste 2-3 sæsoner. De har endda hentet flere spillere, som folk herinde har savlet over. Alligevel giver det ikke umiddelbar succes. Indkøb af nye spillere er ikke lig med, at holdet bliver bedre.

Jeg ved ikke om du har glemt hvor mange spillere vi selv har hentet? Du kunne bare bruge os selv som eksempel på at mange spillerindkøb ikke nødvendigvis giver bedre resultater. AGF har hentet væsentligt flere ind til denne sæson, men ellers har vi da fulgt med i samme antal som dem, og uden tvivl lavet flere store transfers. Og der er trods alt kun spillet 4 kampe af den nye sæson, hvor AGF ikke har haft marginalerne, ligesom os selv i øvrigt.
Ikke uenig i din første sætning - vi har ikke selv haft det store held med transfers.
Men kig på AGFs start-11 i går: Ikke en eneste egenudviklet. 3 spillere har mere end 1½ års anciennitet i AGF, 3 er hentet her i sommer, 2 i vinter.
Men hvis du tager vores startopstilling mod FCM, så var det kun KP, Paddy og Kakeeto, der ikke er hentet indenfor den periode på 3 sæsoner som du selv brugte som målepunkt.
Men jeg henviser helt konkret til ancienittet - og her har både Okore, Rinne og Pallesen næsten to år i AaB. Kaufmann tæller vel heller ikke som en transfer, og Lucas og Kusk har jo en lang historie i AaB.
Min pointe er, at AGF har hentet rigtig mange spillere de seneste år, og at det for nogle herinde virker som den rigtige måde at agere på.
Sorry jeg glemte Kaufmann, men ellers er det jo først nu du snakker anciennitet. Dit indledende indlæg handlede om antal indkøb og din pointe var at mange transfers, heraf nogle som har været foreslået herinde, ikke har givet succes.

Jeg tror egentlig ikke at vi er så uenige, min pointe er bare, at vi nok ikke bør kaste med sten ift. antal indkøb... især når man ser på hvor mange vores indkøb der enten er væk igen eller samler splinter.
Jeg skriver anciennitet :)
Men ja, vi er vel relativt enige.

Gamen

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Gamen » 6. aug 2019, 12:30

Hanga skrev:
6. aug 2019, 10:59
Jeg ved ikke om du har glemt hvor mange spillere vi selv har hentet? Du kunne bare bruge os selv som eksempel på at mange spillerindkøb ikke nødvendigvis giver bedre resultater. AGF har hentet væsentligt flere ind til denne sæson, men ellers har vi da fulgt med i samme antal som dem, og uden tvivl lavet flere store transfers. Og der er trods alt kun spillet 4 kampe af den nye sæson, hvor AGF ikke har haft marginalerne, ligesom os selv i øvrigt.
Tak. Lettere tåbeligt at forsøge at konkludere på den slags her 4 kampe inde i en ny sæson, hvor ingen kunne klage hvis AGF havde fået point ude mod FCK og hjemme mod FCM. AGF afsluttede mig bekendt sidste sæson ekstremt stærkt, mens vi var en joke i nedrykningsspillet. OB var sublimt spillende i sidste 3/4 af sidste sæson, og burde have nappet medaljer.

Der er ingen tvivl at OB gør meget rigtigt, også selvom Thorborg har smækket pengekassen i. Såvidt jeg har kunnet forstå så er det en offentlig hemmelighed at han, trods hans plads i OB's bestyrelse, ikke ønsker at løfte sit økonomiske engagement i OB. Han bruger sine kræfter andre steder.

Og så handler det her jo også om at have en træner der kan tiltrække spillere. Jacob Friis er en nobody ifht. Jakob Michelsen som fik et ry som værende en, dog hård, men ekstremt dygtig og vellidt træner i Sverige, og herhjemme har han leveret resultater der taler for sig selv. Efter en hård sæsonstart sidste sæson, så han har virkelig vendt bøtten for OB.

Vi har brugt flere penge på spillere end de to klubber har, og alligevel så har vi været røv og nøgler de seneste 3 sæsoner. Ingen af dem har haft musklerne til handler a la Okore, Kusk og Lucas - eller Flores og Safranko for den sags skyld.

Og så siger det sig selv, at det ikke er lykken at hente mange spillere. I hvert fald ikke, hvis ham der står for dem ikke kan ramme plet på andet end det helt oplagte. Eller hvis han benytter sig af scouts, der allerede er hældt ud med badevandet andre steder (AGF)...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Yankee » 6. aug 2019, 12:49

BoT skrev:
6. aug 2019, 11:12
Men kig på AGFs start-11 i går: Ikke en eneste egenudviklet. 3 spillere har mere end 1½ års anciennitet i AGF, 3 er hentet her i sommer, 2 i vinter.
Det er også ret vildt i sig selv. I de første 4 kampe har Alexander Ammitzbøll fået 21 minutter - that's it. Det hold, der for to år siden vandt U17-ligaen er jo nu førsteårssenior, men de har udover Ammitzbøll simpelthen ikke fået et minut på førsteholdet i denne sæson. Jeg ved ikke om de allesammen er skadede eller hvad der foregår, men det er lidt rystende.

Selvom AaB har en ældre startopstilling end AGF har man trods alt givet i alt 6 startpladser til Ross og Kaufmann samt indhop til 2xKlitten.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Frygah » 6. aug 2019, 13:06

Er Kaastrup ikke røget til Dortmund?

Derudover var Lunding sgu også ret god sidste sæson, men om han er skadet ved jeg ikke. De så i hvert fald spændende ud

Var jeg Ammitzbøll ville jeg være noget træt af at være bag Helenius i køen, når man kun spiller med 1 angriber og det er Mortensen
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Gamen

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Gamen » 6. aug 2019, 13:26

Yankee skrev:
6. aug 2019, 12:49
Det er også ret vildt i sig selv. I de første 4 kampe har Alexander Ammitzbøll fået 21 minutter - that's it. Det hold, der for to år siden vandt U17-ligaen er jo nu førsteårssenior, men de har udover Ammitzbøll simpelthen ikke fået et minut på førsteholdet i denne sæson. Jeg ved ikke om de allesammen er skadede eller hvad der foregår, men det er lidt rystende.

Selvom AaB har en ældre startopstilling end AGF har man trods alt givet i alt 6 startpladser til Ross og Kaufmann samt indhop til 2xKlitten.
Man har lige forlænget med Hausner (som man har store forventninger til), Anbo sad på bænken, Daniel Thøgersen har også fået en del spilletid. Benjamin Hvidt har man også forlænget med tilbage i januar, og ham har man lidt problemer med at finde plads til. Sidste sæson gav AGF debut til 5-7 egenudviklede talenter, så BoT's argumentation holder ikke en meter. Kasper Kristensen, Kasper Lunding, Benjamin Hvidt, Magnus Anbo, Daniel Thøgersen osv.

Desuden var mange af de spillere der vandt U17 i 2017 også med til at vinde rækken i 2018, og her har man bl.a. stortalentet Albert Grønbæk, målmand Daniel Gadegaard og Mikkel Møller Lassen. De kommer vel op, når tid er.

Jeg mener nu ikke at det er så ringe, som man gør det til. De spillere der har alderen til det er da kommet ind omkring AGF's Superligahold mere eller mindre i samme grad som vores. Og AGF har flere landsholdspillere end vi har på U17-U19.

Og så skal man nok også have med, at det er i kraft af en særdeles dårlig konkurrencesituation at Kaufmann og Ross har spillet. Ross får ikke et minut nu hvor KP er tilbage, og truppen skriger på en der kan spille venstre kant med Thellufsen på vej væk og NUL kvalificeret konkurrence.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Yankee » 6. aug 2019, 13:42

Gamen skrev:
6. aug 2019, 13:26

Man har lige forlænget med Hausner (som man har store forventninger til), Anbo sad på bænken, Daniel Thøgersen har også fået en del spilletid. Benjamin Hvidt har man også forlænget med tilbage i januar, og ham har man lidt problemer med at finde plads til. Sidste sæson gav AGF debut til 5-7 egenudviklede talenter, så BoT's argumentation holder ikke en meter. Kasper Kristensen, Kasper Lunding, Benjamin Hvidt, Magnus Anbo, Daniel Thøgersen osv.

Desuden var mange af de spillere der vandt U17 i 2017 også med til at vinde rækken i 2018, og her har man bl.a. stortalentet Albert Grønbæk, målmand Daniel Gadegaard og Mikkel Møller Lassen. De kommer vel op, når tid er.

Jeg mener nu ikke at det er så ringe, som man gør det til. De spillere der har alderen til det er da kommet ind omkring AGF's Superligahold mere eller mindre i samme grad som vores. Og AGF har flere landsholdspillere end vi har på U17-U19.
Jamen, AGF's talentarbejde sætter jeg ikke spørgsmålstegn ved. Det er de sidste 3-5 år blevet blandt de bedste i Danmark. Jeg sætter spørgsmålstegn ved at man ikke bruger dem på førsteholdet i denne sæson, når de alligevel går og taber hele tiden. Det er bare underligt, da jeg synes det er virkeligt dygtige unge spillere, de har. Jeg forstår fx ikke at man henter Nicklas Helenius til en decideret reserverolle, når man allerede har Alexander Ammitzbøll. Eller at man har behov for to middelmådige udenlandske målmænd, når man har Kasper Kristensen.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af BoT » 6. aug 2019, 13:51

Gamen skrev:
6. aug 2019, 13:26
Yankee skrev:
6. aug 2019, 12:49
Det er også ret vildt i sig selv. I de første 4 kampe har Alexander Ammitzbøll fået 21 minutter - that's it. Det hold, der for to år siden vandt U17-ligaen er jo nu førsteårssenior, men de har udover Ammitzbøll simpelthen ikke fået et minut på førsteholdet i denne sæson. Jeg ved ikke om de allesammen er skadede eller hvad der foregår, men det er lidt rystende.

Selvom AaB har en ældre startopstilling end AGF har man trods alt givet i alt 6 startpladser til Ross og Kaufmann samt indhop til 2xKlitten.
Man har lige forlænget med Hausner (som man har store forventninger til), Anbo sad på bænken, Daniel Thøgersen har også fået en del spilletid. Benjamin Hvidt har man også forlænget med tilbage i januar, og ham har man lidt problemer med at finde plads til. Sidste sæson gav AGF debut til 5-7 egenudviklede talenter, så BoT's argumentation holder ikke en meter. Kasper Kristensen, Kasper Lunding, Benjamin Hvidt, Magnus Anbo, Daniel Thøgersen osv.

Desuden var mange af de spillere der vandt U17 i 2017 også med til at vinde rækken i 2018, og her har man bl.a. stortalentet Albert Grønbæk, målmand Daniel Gadegaard og Mikkel Møller Lassen. De kommer vel op, når tid er.

Jeg mener nu ikke at det er så ringe, som man gør det til. De spillere der har alderen til det er da kommet ind omkring AGF's Superligahold mere eller mindre i samme grad som vores. Og AGF har flere landsholdspillere end vi har på U17-U19.

Og så skal man nok også have med, at det er i kraft af en særdeles dårlig konkurrencesituation at Kaufmann og Ross har spillet. Ross får ikke et minut nu hvor KP er tilbage, og truppen skriger på en der kan spille venstre kant med Thellufsen på vej væk og NUL kvalificeret konkurrence.
Jamen tillykke til de 5-7 spillere med, at de i dine øjne er store talenter. Indtil videre har to af dem siddet på udskiftningsbænken - i 1 kamp - den første mod Hobro. AGF har reelt set fostret et talent fra ungdomsrækkerne og til 1. holdet de seneste 3-4 år. Han spiller pt. i FCK.

AGF bygger tydeligvis deres strategi på udefra hentede spillere. Det er jo fair nok. Jeg synes bare ikke, der er vejen frem.

Gamen

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Gamen » 6. aug 2019, 14:06

Yankee skrev:
6. aug 2019, 13:42
Jamen, AGF's talentarbejde sætter jeg ikke spørgsmålstegn ved. Det er de sidste 3-5 år blevet blandt de bedste i Danmark. Jeg sætter spørgsmålstegn ved at man ikke bruger dem på førsteholdet i denne sæson, når de alligevel går og taber hele tiden. Det er bare underligt, da jeg synes det er virkeligt dygtige unge spillere, de har. Jeg forstår fx ikke at man henter Nicklas Helenius til en decideret reserverolle, når man allerede har Alexander Ammitzbøll. Eller at man har behov for to middelmådige udenlandske målmænd, når man har Kasper Kristensen.
Der er to oplagte forklaringer:

1. Stort resultatpres i AGF, særligt efter afslutningen på sidste sæson.

2. AGF har endelig fået midler der kan bruges på spillere.

Og så er der jo også den simple forklaring, at det ikke er sikkert alle unge spillere har klaret skridtet til seniorfodbold lige godt. Vi har i årevis haft Pylle som primær coach for de unge, når de kom op. Umuligt at vide hvilket setup GF har.

Gamen

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Gamen » 6. aug 2019, 14:16

BoT skrev:
6. aug 2019, 13:51
Jamen tillykke til de 5-7 spillere med, at de i dine øjne er store talenter. Indtil videre har to af dem siddet på udskiftningsbænken - i 1 kamp - den første mod Hobro. AGF har reelt set fostret et talent fra ungdomsrækkerne og til 1. holdet de seneste 3-4 år. Han spiller pt. i FCK.

AGF bygger tydeligvis deres strategi på udefra hentede spillere. Det er jo fair nok. Jeg synes bare ikke, der er vejen frem.
Jeg aner ikke hvor store talenter de er. Jeg ved blot at de har fået spilletid. Ligesom ingen heller ved hvor store vores talenter er. Vi kan jo se på Wessam Abou Ali, der fik 22 kampe i sidste sæson. Er det er et udtryk for at vi bringer (gode) egenudviklede spillere? Manden kan formodentlig ikke engang komme på hold i Hobro...

Det er da totalt irrelevant at bruge det som målestok, hvis de spiller som en pose nødder. Jeg kan sætte et hold med 11 egenudviklede i morgen, uden at det er lig med kvalitet.

Og det mener du ikke vi gør? Bruger udefra hentede spillere. Pt. kan jeg da konstatere, at man er på vej til at smide Magnus Sidelæns ud i kulden, ved allerede at have hentet én til midtbanen og har ambition om én til. På venstrekanten gider vi ikke se mere på Rasmus Thellufsen, så der henter vi formodentlig også en erstatning.
I den centrale forsvar er Ross også erstattet, dog af en tidl. spiller. Men vi kunne ligeså godt have hentet en udefra.

Vi er da ikke en døjt anderledes end andre klubber, og al den circle-jerking over en CIES-liste vi førte sammen med to ligegyldige bundhold fra Østeuropa, mens vi ligger og sejler rundt på en 9.plads er også ved at være ovre. Heldigvis.

Vi lirer den samme strategi af som under perioden i dyb krise, og bilder os ind at vi er særlige. AaB, der har solgt 1-2 ungdomsspillere på 5 år. Mægtige AaB, der har været pivringe siden 2014. Det er da røvsygt at høre på, medmindre man har en fetich for selvpineri.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af BoT » 6. aug 2019, 15:17

Gamen skrev:
6. aug 2019, 14:16
BoT skrev:
6. aug 2019, 13:51
Jamen tillykke til de 5-7 spillere med, at de i dine øjne er store talenter. Indtil videre har to af dem siddet på udskiftningsbænken - i 1 kamp - den første mod Hobro. AGF har reelt set fostret et talent fra ungdomsrækkerne og til 1. holdet de seneste 3-4 år. Han spiller pt. i FCK.

AGF bygger tydeligvis deres strategi på udefra hentede spillere. Det er jo fair nok. Jeg synes bare ikke, der er vejen frem.
Jeg aner ikke hvor store talenter de er. Jeg ved blot at de har fået spilletid. Ligesom ingen heller ved hvor store vores talenter er. Vi kan jo se på Wessam Abou Ali, der fik 22 kampe i sidste sæson. Er det er et udtryk for at vi bringer (gode) egenudviklede spillere? Manden kan formodentlig ikke engang komme på hold i Hobro...

Det er da totalt irrelevant at bruge det som målestok, hvis de spiller som en pose nødder. Jeg kan sætte et hold med 11 egenudviklede i morgen, uden at det er lig med kvalitet.

Og det mener du ikke vi gør? Bruger udefra hentede spillere. Pt. kan jeg da konstatere, at man er på vej til at smide Magnus Sidelæns ud i kulden, ved allerede at have hentet én til midtbanen og har ambition om én til. På venstrekanten gider vi ikke se mere på Rasmus Thellufsen, så der henter vi formodentlig også en erstatning.
I den centrale forsvar er Ross også erstattet, dog af en tidl. spiller. Men vi kunne ligeså godt have hentet en udefra.

Vi er da ikke en døjt anderledes end andre klubber, og al den circle-jerking over en CIES-liste vi førte sammen med to ligegyldige bundhold fra Østeuropa, mens vi ligger og sejler rundt på en 9.plads er også ved at være ovre. Heldigvis.

Vi lirer den samme strategi af som under perioden i dyb krise, og bilder os ind at vi er særlige. AaB, der har solgt 1-2 ungdomsspillere på 5 år. Mægtige AaB, der har været pivringe siden 2014. Det er da røvsygt at høre på, medmindre man har en fetich for selvpineri.
Du har tydeligvis ikke forstået min pointe: Nogle debattører tror, at man kan købe sig til succes, og at man bør udskifte halvdelen af AaBs trup med eksterne spillere. Den strategi har AGF benyttet i flere år, og de er den af de traditionelle superligaklubber, der har færrest top-6 placeringer de seneste 18-19 år (2).

I vores trup har vi pt. en stor stamme af egenproducerede spillere. Er den stamme pt. for stor? Muligvis. Og det tror jeg også ledelsen er klar over. Problemet har jo først og fremmest været, at de højestlønnede spillere ikke har præsteret, som man havde forventet. Derfor har vi ikke for alvor slået mønt af den økonomiske mulighed, vi har, som AGF ikke har - nemlig at vi har kunnet bruge flere penge på færre spillere, og dermed hente spillere fra en højere hylde. Det har vi kunnet gøre, FORDI vi har suppleret op breddemæssigt med egne, billige spillere. Og det er altså ikke sidstnævntes skyld, vi har underpræsteret (selvom bl.a. du bliver ved med at påstå dette) - det er topspillernes skyld (og trænernes selvfølgelig).

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3264
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Brodernumsi » 9. aug 2019, 20:48

Har set OB sidste 3 kampe, efter folk herinde udtalte at de var mange mil foran AaB.

De var møgelendige mod Brøndby. De var møgheldige mod Esbjerg, og nu er de under stort pres mod Randers, og ret heldige med ikke at være bagud.

Måske er det fordi, at græsset altid ser grønnere ud andre steder, men OB imponerer mig ikke.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamen

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Gamen » 9. aug 2019, 21:35

Ikke desto mindre, så har de opnået langt flere point end os over det seneste år.

Michelsen har et snit på 1,45 point i spidsen for OB, endda inkluderet hans rædselsstart sidste sæson. Til sammenligning har Jacob Friis et uhyre ringt pointsnit.

Selvfølgelig er OB i bedre stand end os.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3264
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Brodernumsi » 9. aug 2019, 21:53

Selvfølgelig er de i bedre stand end os, de har flere point... Men spillemæssigt er de ikke. Blev tvunget væk fra TVet, så så ikke anden halvleg mod Randers, men i første var Randers klart bedst.

Man skal være mere end deprimeret, hvis man ikke vil indrømme, at vores spil, i de 4 første kampe burde have givet mere end 4 point. Det er de små marginaler 'Sagt med fynsk accent'.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Besvar