Superligaen 2019/2020

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Gamen

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Gamen » 9. aug 2019, 22:22

Brodernumsi skrev:
9. aug 2019, 21:53
Selvfølgelig er de i bedre stand end os, de har flere point... Men spillemæssigt er de ikke. Blev tvunget væk fra TVet, så så ikke anden halvleg mod Randers, men i første var Randers klart bedst.

Man skal være mere end deprimeret, hvis man ikke vil indrømme, at vores spil, i de 4 første kampe burde have givet mere end 4 point. Det er de små marginaler 'Sagt med fynsk accent'.
Siden den rædselsstart, så har de lavet 23 point mere end os og er 3. bedste hold efter FCM og FCK for perioden. Til sammenligning er vi nummer 12 - kun over nedrykkerne + Hobro.

OB er et helt andet sted end os.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4423
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af doukas » 13. aug 2019, 08:52

doukas skrev:
5. aug 2019, 22:02
Pastorius skrev:
5. aug 2019, 20:38
Nå, er der stadig nogen der synes at GF har gjort det godt, på trænersiden og transferdelen?
AGF ender over AaB denne sæson
Billede
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af jonas386 » 18. aug 2019, 14:26

Hvorfor giver det ikke gult kort når spillerne tager den med hånden, inden der fløjtes? Hvis ikke der er dømt noget, så skal man da ikke have hænder på bolden. Og da slet ikke bevidst. Selv hvis der er frispark, så bør det give gult kort, at bruge hænder mens spillet teknisk set stadig er igang. Det er vel ikke op til spillerne at vurdere hvorvidt der bør være spilstop eller ej.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Lindmark » 19. aug 2019, 09:55

jonas386 skrev:
18. aug 2019, 14:26
Hvorfor giver det ikke gult kort når spillerne tager den med hånden, inden der fløjtes? Hvis ikke der er dømt noget, så skal man da ikke have hænder på bolden. Og da slet ikke bevidst. Selv hvis der er frispark, så bør det give gult kort, at bruge hænder mens spillet teknisk set stadig er igang. Det er vel ikke op til spillerne at vurdere hvorvidt der bør være spilstop eller ej.
Meget enig - det er en ældgammel unode på snart sagt alle niveauer, som det ville være supernemt at få fjernet fra spillet. Med det skal vel komme helt oppefra de korrupte internationale forbund, i så fald.
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1625
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Halil » 20. aug 2019, 16:21

Vedrørende snakken om XG og XP osv.

Tungen skal holdes meget lige i munden, hvis det skal bruges til noget særligt.
Benjamin Leander
Expected Goals-diskussionen gøres bestemt ikke nemmere af, at der er så gigantisk forskel hos leverandørerne. Dygtige @tapinfodbold har tre afslutninger fra Marxen (2) og Stokke mod FCK i weekenden til sammenlagt 0,13. @Wyscout har de tre afslutninger til 1,03 (EN KOMMA NUL TRE)

Generelt virker WyScout til at være smækfyldt med fejl, hvilket er pænt ærgerligt med tanke på, at der er tale om en betalingstjeneste, som i mit tilfælde koster et femcifret beløb om året. Keep up your good work,
@tapinfodbold
Uden Synd Ingen Frelse

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af FIDEL » 21. aug 2019, 11:38

Pisse fedt at både N´doye og nu Wind er ude mod os, når vi skal møde fck på hjemmebane... :aabfan:

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af BoT » 28. aug 2019, 13:08

Ifølge TapinFodbolds analyse, er vi simpelthen det hold i ligaen, der har færrest Expected Goals Against, mens vi ligger nr. 3 på XG for. Alle forbehold for udregningsmetoden taget i betragtning, er det da ikke helt ringe..

https://public.tableau.com/profile/tapi ... ublish=yes

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af raekkeettre » 28. aug 2019, 21:50

Gamen skrev:
9. aug 2019, 22:22
Brodernumsi skrev:
9. aug 2019, 21:53
Selvfølgelig er de i bedre stand end os, de har flere point... Men spillemæssigt er de ikke. Blev tvunget væk fra TVet, så så ikke anden halvleg mod Randers, men i første var Randers klart bedst.

Man skal være mere end deprimeret, hvis man ikke vil indrømme, at vores spil, i de 4 første kampe burde have givet mere end 4 point. Det er de små marginaler 'Sagt med fynsk accent'.
Siden den rædselsstart, så har de lavet 23 point mere end os og er 3. bedste hold efter FCM og FCK for perioden. Til sammenligning er vi nummer 12 - kun over nedrykkerne + Hobro.

OB er et helt andet sted end os.
Som I meget bedre end os lige pt eller, hvis man ser lige 12 måneder tilbage, eller hvis vi ser 3, 5, 10 år tilbage, eller 3 kampe tilbage? Jeg forstår ikke lige hvorfor den periode er bedre end andre perioder?

Gamen

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Gamen » 29. aug 2019, 13:09

raekkeettre skrev:
28. aug 2019, 21:50
Som I meget bedre end os lige pt eller, hvis man ser lige 12 måneder tilbage, eller hvis vi ser 3, 5, 10 år tilbage, eller 3 kampe tilbage? Jeg forstår ikke lige hvorfor den periode er bedre end andre perioder?
Ja, det er vel meget naturligt at tage udgangspunkt i perioden med den nuværende træner ved roret? Lad os da håbe vi kan hente lidt på dem.

V3jgrd
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 23. jul 2017, 00:44

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af V3jgrd » 29. aug 2019, 17:28

Gamen skrev:
29. aug 2019, 13:09
raekkeettre skrev:
28. aug 2019, 21:50
Som I meget bedre end os lige pt eller, hvis man ser lige 12 måneder tilbage, eller hvis vi ser 3, 5, 10 år tilbage, eller 3 kampe tilbage? Jeg forstår ikke lige hvorfor den periode er bedre end andre perioder?
Ja, det er vel meget naturligt at tage udgangspunkt i perioden med den nuværende træner ved roret? Lad os da håbe vi kan hente lidt på dem.
Jeg vil mene, at der allerede er sket så meget i transfervinduet i både AaB og OB denne sommer, at det giver mere meget mening af kigge på, hvordan det ser aktuelt ser ud, frem for at kigger tilbage over en længere periode. I de seneste kampe har AaB spillet bedre, end jeg husker at have set i årevis.

Nuvel, måske falder det hele sammen igen om lidt, men man må have forståelse for folks optimisme lige nu.

Gamen

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Gamen » 29. aug 2019, 17:31

V3jgrd skrev:
29. aug 2019, 17:28
Jeg vil mene, at der allerede er sket så meget i transfervinduet i både AaB og OB denne sommer, at det giver mere meget mening af kigge på, hvordan det ser aktuelt ser ud, frem for at kigger tilbage over en længere periode. I de seneste kampe har AaB spillet bedre, end jeg husker at have set i årevis.

Nuvel, måske falder det hele sammen igen om lidt, men man må have forståelse for folks optimisme lige nu.
Ja da, men enlig svale gør ingen sommer. Vi skal se kontinuerlige, gode resultater før vi kan bruge det til noget. Den her trup må dog uanset hvad under ingen omstændigheder slutte udenfor top 6 i år - det ville simpelthen være en falliterklæring. Den er dyr, og offensivt nok i top 4 i Superligaen.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af McMark » 29. aug 2019, 18:03

Gamen skrev:
29. aug 2019, 17:31
V3jgrd skrev:
29. aug 2019, 17:28
Jeg vil mene, at der allerede er sket så meget i transfervinduet i både AaB og OB denne sommer, at det giver mere meget mening af kigge på, hvordan det ser aktuelt ser ud, frem for at kigger tilbage over en længere periode. I de seneste kampe har AaB spillet bedre, end jeg husker at have set i årevis.

Nuvel, måske falder det hele sammen igen om lidt, men man må have forståelse for folks optimisme lige nu.
Ja da, men enlig svale gør ingen sommer. Vi skal se kontinuerlige, gode resultater før vi kan bruge det til noget. Den her trup må dog uanset hvad under ingen omstændigheder slutte udenfor top 6 i år - det ville simpelthen være en falliterklæring. Den er dyr, og offensivt nok i top 4 i Superligaen.
Lige præcis. Vi har stadig ikke vundet to Superliga-kampe i træk siden august 2018, så der er ingen grund til at tro træerne vokser ind i himlen, fordi vi slår Silkeborg, Esbjerg og Horsens stort - selvom det selvfølgelig altid er dejligt at vinde med to eller mere ;)
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af jonas386 » 30. aug 2019, 21:40

Jeg synes at vores hold virker marginalt stærkere end OB's spiller for spiller. I angrebet er de klart bedst, på både kvalitet og bredde. Men på midtbanen og forsvaret synes jeg, at vi er lige så gode eller bedre på alt andet end højre back.
Men det skal selvfølgelig vise sig på banen, før det er interessant.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Pastorius » 30. aug 2019, 21:47

jonas386 skrev:
30. aug 2019, 21:40
Jeg synes at vores hold virker marginalt stærkere end OB's spiller for spiller. I angrebet er de klart bedst, på både kvalitet og bredde. Men på midtbanen og forsvaret synes jeg, at vi er lige så gode eller bedre på alt andet end højre back.
Men det skal selvfølgelig vise sig på banen, før det er interessant.
De har ikke scoret de sidste tre kampe. Hvordan er det du mener deres angreb er bedre end vores?
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af jonas386 » 30. aug 2019, 21:55

Pastorius skrev:
30. aug 2019, 21:47
jonas386 skrev:
30. aug 2019, 21:40
Jeg synes at vores hold virker marginalt stærkere end OB's spiller for spiller. I angrebet er de klart bedst, på både kvalitet og bredde. Men på midtbanen og forsvaret synes jeg, at vi er lige så gode eller bedre på alt andet end højre back.
Men det skal selvfølgelig vise sig på banen, før det er interessant.
De har ikke scoret de sidste tre kampe. Hvordan er det du mener deres angreb er bedre end vores?
Sander Svendsen og bashkim kadrii er bedre end van weert og Kaufmann
Vores mål er jo heller ikke scoret af angriberne
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Buzz Killington » 30. aug 2019, 22:08

jonas386 skrev:
30. aug 2019, 21:55
Pastorius skrev:
30. aug 2019, 21:47
jonas386 skrev:
30. aug 2019, 21:40
Jeg synes at vores hold virker marginalt stærkere end OB's spiller for spiller. I angrebet er de klart bedst, på både kvalitet og bredde. Men på midtbanen og forsvaret synes jeg, at vi er lige så gode eller bedre på alt andet end højre back.
Men det skal selvfølgelig vise sig på banen, før det er interessant.
De har ikke scoret de sidste tre kampe. Hvordan er det du mener deres angreb er bedre end vores?
Sander Svendsen og bashkim kadrii er bedre end van weert og Kaufmann
Vores mål er jo heller ikke scoret af angriberne
Afhængigt af hvordan du definerer "angriber", så er vores da OB's langt overlegent, baseret på stats ihverfaller. Kadrii er måske sammenlignelig med Kusk på slutprodukt målkontoen, men ikke i nærheden af Lucas, som er den ubestridte konge her. Weert scorer ca. 10 mål i gns per sæson, hvorimod Svendsen har scoret noget der ligner 6 mål i de sidste 50 kampe. Muligt en andenårs u19 spiller som Kaufmann er lidt bagefter endnu, men han er altså reserve.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af jonas386 » 30. aug 2019, 22:32

Buzz Killington skrev:
30. aug 2019, 22:08
jonas386 skrev:
30. aug 2019, 21:55
Pastorius skrev:
30. aug 2019, 21:47
jonas386 skrev:
30. aug 2019, 21:40
Jeg synes at vores hold virker marginalt stærkere end OB's spiller for spiller. I angrebet er de klart bedst, på både kvalitet og bredde. Men på midtbanen og forsvaret synes jeg, at vi er lige så gode eller bedre på alt andet end højre back.
Men det skal selvfølgelig vise sig på banen, før det er interessant.
De har ikke scoret de sidste tre kampe. Hvordan er det du mener deres angreb er bedre end vores?
Sander Svendsen og bashkim kadrii er bedre end van weert og Kaufmann
Vores mål er jo heller ikke scoret af angriberne
Afhængigt af hvordan du definerer "angriber", så er vores da OB's langt overlegent, baseret på stats ihverfaller. Kadrii er måske sammenlignelig med Kusk på slutprodukt målkontoen, men ikke i nærheden af Lucas, som er den ubestridte konge her. Weert scorer ca. 10 mål i gns per sæson, hvorimod Svendsen har scoret noget der ligner 6 mål i de sidste 50 kampe. Muligt en andenårs u19 spiller som Kaufmann er lidt bagefter endnu, men han er altså reserve.
Jeg ser ikke Lucas som angriber, men som midtbane, og hvorfor jeg mener vi er stærkere på de andre positioner. Men hvis vi medtager Kusk, og det vil være rimeligt nok, så er jeg enig. Jeg ville dog foretrække både Kadrii og SS over Van Weert, men jeg ville ikke bytte nogen af dem for Kusk.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af FlemmingG » 31. aug 2019, 03:42

Hvor er Jacob Michelsen dog iøvrigt, en rigtig stor kegle at høre på!! De fik nogle kendelser imod sig, bla det annullerede mål i slutfasen, men at se ham stå og tude i interview efter kampen og hans generelle opførsel under kampen, er jo direkte ynkeligt! Han skulle istedet for fokusere på hans eget holds dårlige præstation. Mangel på format fra hans side👎

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Køllen I Møllen » 31. aug 2019, 08:38

FlemmingG skrev:
31. aug 2019, 03:42
Hvor er Jacob Michelsen dog iøvrigt, en rigtig stor kegle at høre på!! De fik nogle kendelser imod sig, bla det annullerede mål i slutfasen, men at se ham stå og tude i interview efter kampen og hans generelle opførsel under kampen, er jo direkte ynkeligt! Han skulle istedet for fokusere på hans eget holds dårlige præstation. Mangel på format fra hans side👎
De blev groft snydt for et sejrsmål i 6. minuts overtid. Jeg synes det er helt ok at man brokker sig.
Hans generelle opførsel på sidelinien har jeg dog aldrig været særlig begejstret for.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Hanga » 31. aug 2019, 09:10

Køllen I Møllen skrev:
31. aug 2019, 08:38
FlemmingG skrev:
31. aug 2019, 03:42
Hvor er Jacob Michelsen dog iøvrigt, en rigtig stor kegle at høre på!! De fik nogle kendelser imod sig, bla det annullerede mål i slutfasen, men at se ham stå og tude i interview efter kampen og hans generelle opførsel under kampen, er jo direkte ynkeligt! Han skulle istedet for fokusere på hans eget holds dårlige præstation. Mangel på format fra hans side👎
De blev groft snydt for et sejrsmål i 6. minuts overtid. Jeg synes det er helt ok at man brokker sig.
Hans generelle opførsel på sidelinien har jeg dog aldrig været særlig begejstret for.
Selvfølgelig må han brokke sig, men det var et pinligt tuderi hele vejen igennem interviewet. Glenn formåede dog at overgå ham. Trods flere meget kampafgørende kendelser der gik deres vej, var han næsten lige så rasende på dommeren over et par gule kort han ikke mente var der. Hallo mand! Dit hold skulle have været reduceret til 10 mand efter 1 minut og i øvrigt tabt i overtiden. Der var i øvrigt ikke en finger at sætte på de fleste af de kort de fik.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar