Superligaen 2019/2020

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Ibiza Polar

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Ibiza Polar » 15. mar 2020, 19:42

Så længe Juntaen ikke blander sig, skal du da i hvert fald ikke holde dig tilbage, blot fordi nogle enkelte leger privatjunta.

Især når den ene ikke bidrager med andet end trolling generelt set.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af NIN » 15. mar 2020, 23:28

https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Brent » 16. mar 2020, 23:31

EM udskydes, det er en kærkommen nyhed der giver rum for at de nationale ligaer kan færdigspilles. Formentlig kan vi starte op i april med de sidste kampe i grundspillet, evt. uden tilskuere de første par kampe.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Pastorius » 16. mar 2020, 23:40

Brent skrev:
16. mar 2020, 23:31
EM udskydes, det er en kærkommen nyhed der giver rum for at de nationale ligaer kan færdigspilles. Formentlig kan vi starte op i april med de sidste kampe i grundspillet, evt. uden tilskuere de første par kampe.
Nu begynder man at kunne se forløbet i Kina og Sydkorea.

Begge steder gik der en månes tid fra de første tilfælde, til det rigtig tog fart. Derfra gik der en måned mere inden kurven fladede ud. Der er de kommet til i Sydkorea. I Kina er der så gået yderligere en måned, inden antallet er af sager er kommet nogenlunde under kontrol. Btw. ser det ud til at både Kinas og Sydkoreas strategier har været effektive, og de har reageret hurtigt. Det er nok best case-scenarier.

Jo mere jeg har læst og kigget, desto længere synes jeg horisonten kommer til at se ud. Jeg tænker Ron Paul havde ret fra starten. Hvis der skal spilles fodbold i april, bliver det fordi Mette siger Fuck det, vi kan alligevel ikke gøre noget ved det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Brent » 17. mar 2020, 00:12

Pastorius skrev:
16. mar 2020, 23:40
Brent skrev:
16. mar 2020, 23:31
EM udskydes, det er en kærkommen nyhed der giver rum for at de nationale ligaer kan færdigspilles. Formentlig kan vi starte op i april med de sidste kampe i grundspillet, evt. uden tilskuere de første par kampe.
Nu begynder man at kunne se forløbet i Kina og Sydkorea.

Begge steder gik der en månes tid fra de første tilfælde, til det rigtig tog fart. Derfra gik der en måned mere inden kurven fladede ud. Der er de kommet til i Sydkorea. I Kina er der så gået yderligere en måned, inden antallet er af sager er kommet nogenlunde under kontrol. Btw. ser det ud til at både Kinas og Sydkoreas strategier har været effektive, og de har reageret hurtigt. Det er nok best case-scenarier.

Jo mere jeg har læst og kigget, desto længere synes jeg horisonten kommer til at se ud. Jeg tænker Ron Paul havde ret fra starten. Hvis der skal spilles fodbold i april, bliver det fordi Mette siger Fuck det, vi kan alligevel ikke gøre noget ved det.
Så bliver ligaerne suspenderet og der vil sikkert opstå udbrud igen til efteråret hvor det hele igen må lukkes ned.
AaB - the Nordic gateway to Europe

hundekiks
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 92
Tilmeldt: 28. apr 2008, 14:34

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af hundekiks » 17. mar 2020, 12:06

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ge/8051859

Nu bliver det for alvor et problem for klubberne

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Pastorius » 17. mar 2020, 12:14

hundekiks skrev:https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ge/8051859

Nu bliver det for alvor et problem for klubberne
Det er ikke så overraskende, måske kun at det sker allerede nu. Viasat har ingen indtægter, men gad hvordan det ser ud overfor PL, Formel 1 og andre store dyre rettigheder de har. Tvivler på at superligafodbold er den dyreste.

Det bliver alles kamp mod alle om overlevelse, og det bliver ikke kønt. Selv hvis der kommer en ordning hvor de fleste får en mulighed for at overleve, vil det blive helt uforudsigeligt hvordan transfermarkedet kommer til at se ud de næste år.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Hanga » 17. mar 2020, 12:24

hundekiks skrev:
17. mar 2020, 12:06
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ge/8051859

Nu bliver det for alvor et problem for klubberne
Selvfølgelig forståeligt at de ikke vil betale for de kampe de ikke får, men jeg havde nu forventet at man viste en smule forståelse for klubbernes pressede situation. Viasat er en af de få virksomheder der alt andet lige ikke er lige så ramt her. Der sidder stadig mange, hvis ikke flere, foran skærmene derude. Er det ikke en anelse kortsigtet tænkt ikke at hjælpe klubberne lidt på likviditeten nu her?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Pastorius » 17. mar 2020, 12:27

Hanga skrev:
hundekiks skrev:
17. mar 2020, 12:06
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ge/8051859

Nu bliver det for alvor et problem for klubberne
Selvfølgelig forståeligt at de ikke vil betale for de kampe de ikke får, men jeg havde nu forventet at man viste en smule forståelse for klubbernes pressede situation. Viasat er en af de få virksomheder der alt andet lige ikke er lige så ramt her. Der sidder stadig mange, hvis ikke flere, foran skærmene derude. Er det ikke en anelse kortsigtet tænkt ikke at hjælpe klubberne lidt på likviditeten nu her?
En hurtig udregning baseret på streamingpriser, så er sportsrettighederne lidt mere end 2/3-dele af deres indtægter (309/99). Jeg tænker de kæmper for deres liv.

Det er ikke sikkert de kan komme lige så nemt ud af at betale for rettigheder for PL, Formel 1 etc.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Hanga » 17. mar 2020, 12:30

Pastorius skrev:
17. mar 2020, 12:27
Hanga skrev:
hundekiks skrev:
17. mar 2020, 12:06
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ge/8051859

Nu bliver det for alvor et problem for klubberne
Selvfølgelig forståeligt at de ikke vil betale for de kampe de ikke får, men jeg havde nu forventet at man viste en smule forståelse for klubbernes pressede situation. Viasat er en af de få virksomheder der alt andet lige ikke er lige så ramt her. Der sidder stadig mange, hvis ikke flere, foran skærmene derude. Er det ikke en anelse kortsigtet tænkt ikke at hjælpe klubberne lidt på likviditeten nu her?
En hurtig udregning baseret på streamingpriser, så er sportsrettighederne lidt mere end 2/3-dele af deres indtægter (309/99). Jeg tænker de kæmper for deres liv.

Det er ikke sikkert de kan komme lige så nemt ud af at betale for rettigheder for PL, Formel 1 etc.
Du kan godt have ret, men har vi nogen reel indsigt i at deres indtægter er sådan fordelt? Så simpelt er det jo næppe.

Jeg har/havde indtryk af at Nent Group var et ret velpolstret foretagende.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Pastorius » 17. mar 2020, 13:09

Hanga skrev:
Pastorius skrev:
17. mar 2020, 12:27
Hanga skrev:
hundekiks skrev:
17. mar 2020, 12:06
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ge/8051859

Nu bliver det for alvor et problem for klubberne
Selvfølgelig forståeligt at de ikke vil betale for de kampe de ikke får, men jeg havde nu forventet at man viste en smule forståelse for klubbernes pressede situation. Viasat er en af de få virksomheder der alt andet lige ikke er lige så ramt her. Der sidder stadig mange, hvis ikke flere, foran skærmene derude. Er det ikke en anelse kortsigtet tænkt ikke at hjælpe klubberne lidt på likviditeten nu her?
En hurtig udregning baseret på streamingpriser, så er sportsrettighederne lidt mere end 2/3-dele af deres indtægter (309/99). Jeg tænker de kæmper for deres liv.

Det er ikke sikkert de kan komme lige så nemt ud af at betale for rettigheder for PL, Formel 1 etc.
Du kan godt have ret, men har vi nogen reel indsigt i at deres indtægter er sådan fordelt? Så simpelt er det jo næppe.

Jeg har/havde indtryk af at Nent Group var et ret velpolstret foretagende.
Altså en stor del kommer selvfølgelig fra udbyderne Yousee, Stofa, Telia etc. Men der er jo allerede dér krav om at kunderne ikke vil betale for pakkerne, når der ikke er sport.

For mit eget vedkommende gik de 100% ned - jeg (og resten af familien) ser ikke andet end sport fra NENT’s kanaler, så hele pakken er opsagt.

Jeg tror deres forretningsmodel er sport, og så lidt reality og film.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Pastorius » 19. mar 2020, 21:04

Åbenbart ligger det allerede i kortene at det bliver en skrivebordsafgørelse. Jeg synes det ville være horribelt, så hellere suspendere sæsonen helt og starte forfra - under samme proportioner igen næste sæson.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ed/8056606
Med venlig Hilsen
--
Robert

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Danni » 19. mar 2020, 22:08

Pastorius skrev:
19. mar 2020, 21:04
Åbenbart ligger det allerede i kortene at det bliver en skrivebordsafgørelse. Jeg synes det ville være horribelt, så hellere suspendere sæsonen helt og starte forfra - under samme proportioner igen næste sæson.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ed/8056606
Jeg tror ikke, det er det, som ligger i kortene. Jeg ser langt flere indikationer på, at der vil blive spillet om det, men man kan selvfølgelig aldrig vide. Jeg kan virkelig se for mig, mit ønskescenarie, at der bliver spillet mange fede kampe, med AaB i slutspillet og måske pokalfinalen henover en sommer med brandgodt vejr. Om de første spillede kampe så skal blive uden tilskuere kan jeg leve med.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Pastorius » 19. mar 2020, 22:39

Danni skrev:
19. mar 2020, 22:08
Pastorius skrev:
19. mar 2020, 21:04
Åbenbart ligger det allerede i kortene at det bliver en skrivebordsafgørelse. Jeg synes det ville være horribelt, så hellere suspendere sæsonen helt og starte forfra - under samme proportioner igen næste sæson.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ed/8056606
Jeg tror ikke, det er det, som ligger i kortene. Jeg ser langt flere indikationer på, at der vil blive spillet om det, men man kan selvfølgelig aldrig vide. Jeg kan virkelig se for mig, mit ønskescenarie, at der bliver spillet mange fede kampe, med AaB i slutspillet og måske pokalfinalen henover en sommer med brandgodt vejr. Om de første spillede kampe så skal blive uden tilskuere kan jeg leve med.
Må hellere være præcis. Hvis IKKE turneringen kan spilles færdig, er det ovenstående scenariet - åbenbart.
Jeg tror stadig alle helst vil at turneringen gøres færdig.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Jakobsen » 20. mar 2020, 08:41

Pastorius skrev:
19. mar 2020, 21:04
Åbenbart ligger det allerede i kortene at det bliver en skrivebordsafgørelse. Jeg synes det ville være horribelt, så hellere suspendere sæsonen helt og starte forfra - under samme proportioner igen næste sæson.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ed/8056606
Den kunne jeg godt leve med fremfor et eller andet forceret makværk, men det er surt for de hold der har gået efter oprykning og estimeret efter det. Omvendt deres eget ansvar at sikre, at klubben kunne glippe en oprykning og Vejle skal nok få penge af deres sugar daddy. Et scenarie, hvor FCM ikke blvier mestre vil altid være nice!
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Hanga » 20. mar 2020, 08:47

Pastorius skrev:
19. mar 2020, 21:04
Åbenbart ligger det allerede i kortene at det bliver en skrivebordsafgørelse. Jeg synes det ville være horribelt, så hellere suspendere sæsonen helt og starte forfra - under samme proportioner igen næste sæson.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ed/8056606
Den rigtige beslutning efter min mening, omend det ville være mest fair hvis vi lige kunne få færdigspillet grundspillet. Det er sølle to runder der skal findes på et tidspunkt til sommer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Gnu » 20. mar 2020, 11:04

Uanset hvordan man ender med at afslutte sæsonen skal vi ikke ud i et eller andet scenarie, hvor Superligaen bliver udvidet. De tre nederste har været grotesk ringe.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 20. mar 2020, 14:11

Gnu skrev:
20. mar 2020, 11:04
Uanset hvordan man ender med at afslutte sæsonen skal vi ikke ud i et eller andet scenarie, hvor Superligaen bliver udvidet. De tre nederste har været grotesk ringe.
Tror at suppen nok skal blive færdigspillet inkl. slutspil/nedrykningsspil og pokalen, som Claus Thomsen har sagt så kan turneringen hurtigt blive afviklet ved at spille kampe med få dages mellemrum (eksempelvis hver anden dag).

Der skal gøres alt for at få suppen og pokalen færdigspillet da alt andet vil være helt uoverskueligt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Pastorius » 20. mar 2020, 14:17

Aalborg frederikshavner skrev:
20. mar 2020, 14:11
Gnu skrev:
20. mar 2020, 11:04
Uanset hvordan man ender med at afslutte sæsonen skal vi ikke ud i et eller andet scenarie, hvor Superligaen bliver udvidet. De tre nederste har været grotesk ringe.
Tror at suppen nok skal blive færdigspillet inkl. slutspil/nedrykningsspil og pokalen, som Claus Thomsen har sagt så kan turneringen hurtigt blive afviklet ved at spille kampe med få dages mellemrum (eksempelvis hver anden dag).

Der skal gøres alt for at få suppen og pokalen færdigspillet da alt andet vil være helt uoverskueligt.
Der er et par voldsomme ubekendte her. Først og fremmest tidsfaktoren. Europatouren i golf har udskudt en stor turnering i Danmark der skulle være afholdt fra 21. maj, så de tror i hvert fald ikke på vi er i en situation der er normaliseret på det tidspunkt.

Men alt afhængig af udviklingen kan det være at det giver sig selv, med masser af 3-0 sejre over konkursramte hold.

Situationen er ret usikker, og det er noget letsindigt at gætte på hvornår man kan komme igang.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Pastorius » 20. mar 2020, 14:25

Pastorius skrev:
20. mar 2020, 14:17
Aalborg frederikshavner skrev:
20. mar 2020, 14:11
Gnu skrev:
20. mar 2020, 11:04
Uanset hvordan man ender med at afslutte sæsonen skal vi ikke ud i et eller andet scenarie, hvor Superligaen bliver udvidet. De tre nederste har været grotesk ringe.
Tror at suppen nok skal blive færdigspillet inkl. slutspil/nedrykningsspil og pokalen, som Claus Thomsen har sagt så kan turneringen hurtigt blive afviklet ved at spille kampe med få dages mellemrum (eksempelvis hver anden dag).

Der skal gøres alt for at få suppen og pokalen færdigspillet da alt andet vil være helt uoverskueligt.
Der er et par voldsomme ubekendte her. Først og fremmest tidsfaktoren. Europatouren i golf har udskudt en stor turnering i Danmark der skulle være afholdt fra 21. maj, så de tror i hvert fald ikke på vi er i en situation der er normaliseret på det tidspunkt.

Men alt afhængig af udviklingen kan det være at det giver sig selv, med masser af 3-0 sejre over konkursramte hold.

Situationen er ret usikker, og det er noget letsindigt at gætte på hvornår man kan komme igang.
Jvf. denne artikel er det scenarie 2 der er mest sandsynligt, og der vil fortsat være restriktioner på sportsaktiviteter og forsamlingsforbud over 100 personer om 3 måneder (20. juni):
https://nyheder.tv2.dk/2020-03-20-tre-s ... e-maaneder
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar