Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4472
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af le Cid » 17. okt 2008, 00:04

Nyggi skrev:FCM tager dem jo kun herop og behandler dem pænt fordi en megatransfer af bare en af dem kan dække mange års akademidrift og stadig skæppe godt i kassen. Hvis Jens Ørgård gad satte sig lidt ind i verdenssituationen i Afrika ville han vide følgende.

1) Unge afrikanere som hentes til Europa for at spille fodbold lægges under et gevaldigt pres af deres familier. Det er dem som kan redde familien ud af fattigdom, hvis det går godt. Hvis de derimod er blandt de fire af de fem fra en årgang Jens Ørgård ikke kan bruge vender de hjem som knækkede tabere, som har svigtet familien.
2) At ovenstående er dybt sørgeligt.
3) At FCMs akademidrift tvinger nogle unge drenge, som slet ikke er modne til det endnu ind i en helt ekstreme konkurrencesituation om at blive den udvalgte, som får kontrakt, da spillernes såvel som deres familiers fremtid handler om det.
4) Spillerne går i dansk skole på et særligt center i Herning. Men meget af det de har lært i Danmark kan de ikke bruge når de kommer kasserede hjem qua. arbejdsløshed og fattigdom. Deres danskkundskaber flytter f.eks. ikke deres liv en tomme, da de ikke kan blive her. Og så kan de have sagt "Hej" til Tykke Lone fra Herning nok så mange gange i et TV program.
5) At stortset alle i Affrika er ludfattige.
6) Ja FCMs akademi gavner måske Nigerias landshold fordi de udvikler 1-2 talenter på 5 år. Men hvordan i alverden hjælper det den almindelige Nigerianer?

Ovenstående er blot mine refleksioner over et TV program om FCMs akademi. Derudover skal Jens Ørgård tænkte på, at Danida ikke gør det for pengenes skyld - det gør han. Hvis Jens Ørgård og FCM vitterligt ville gøre noget for fattige afrikanere kunne de jo lave en "Barcelona" og lade UniCef være på deres trøjer og donere x% af deres omsætning til UniCef ligesom F.C. Barcelona gør. For satan hvor jeg ville elske at se Lynge køre Ørlegård rundt i en debat om ovenstående.
Du forstår at sætte ord på mine tanker.
Men den gennemsnitlige midgetfan mener stadig, at de er en godgørende organisation...!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 17. okt 2008, 10:42

Jeg ved godt, at denne tråd ikke er skabt til debat, og især ikke når det kommer til dette emne, men det ville i det mindste være rart, at I forholder jer til fakta i stedet for fiktion - Fair nok, hvis I bare vil svine, men når I kommer med oplysniger, bør de vel være korrekte?
Nyggi skrev: 1) Unge afrikanere som hentes til Europa for at spille fodbold lægges under et gevaldigt pres af deres familier. Det er dem som kan redde familien ud af fattigdom, hvis det går godt. Hvis de derimod er blandt de fire af de fem fra en årgang Jens Ørgård ikke kan bruge vender de hjem som knækkede tabere, som har svigtet familien.
Hvor får du 4 ud af 5, der ikke kan bruges? De faktuelle tal er 1 ud af 20?
Hvorfra har du, at den ene, som FCM har sendt hjem, er en "knækket taber"?
Nyggi skrev:4) Spillerne går i dansk skole på et særligt center i Herning.
Det ligger faktisk i Ikast og hedder en Handelsskole mv. Ved godt at handelsskoleelever er særlige, men det gælder vel dem alle og ikke kun nigerianerne?
Nyggi skrev:Men meget af det de har lært i Danmark kan de ikke bruge når de kommer kasserede hjem qua. arbejdsløshed og fattigdom. Deres danskkundskaber flytter f.eks. ikke deres liv en tomme, da de ikke kan blive her.
Gad vide om det er derfor, at FCM tilbyder dem en uddannelse efter eget valg (fx en håndværkeruddanelse) i Nigeria, hvis de bliver sendt retur?

Brugeravatar
Lars QVIST Pedersen
1. div
1. div
Indlæg: 323
Tilmeldt: 14. jul 2005, 11:10
Geografisk sted: Hvor laksen vender

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Lars QVIST Pedersen » 17. okt 2008, 11:38

FCM skrev:Jeg ved godt, at denne tråd ikke er skabt til debat, og især ikke når det kommer til dette emne, men det ville i det mindste være rart, at I forholder jer til fakta i stedet for fiktion - Fair nok, hvis I bare vil svine, men når I kommer med oplysniger, bør de vel være korrekte?
Nyggi skrev: 1) Unge afrikanere som hentes til Europa for at spille fodbold lægges under et gevaldigt pres af deres familier. Det er dem som kan redde familien ud af fattigdom, hvis det går godt. Hvis de derimod er blandt de fire af de fem fra en årgang Jens Ørgård ikke kan bruge vender de hjem som knækkede tabere, som har svigtet familien.
Hvor får du 4 ud af 5, der ikke kan bruges? De faktuelle tal er 1 ud af 20?
Hvorfra har du, at den ene, som FCM har sendt hjem, er en "knækket taber"?
Nyggi skrev:4) Spillerne går i dansk skole på et særligt center i Herning.
Det ligger faktisk i Ikast og hedder en Handelsskole mv. Ved godt at handelsskoleelever er særlige, men det gælder vel dem alle og ikke kun nigerianerne?
Nyggi skrev:Men meget af det de har lært i Danmark kan de ikke bruge når de kommer kasserede hjem qua. arbejdsløshed og fattigdom. Deres danskkundskaber flytter f.eks. ikke deres liv en tomme, da de ikke kan blive her.
Gad vide om det er derfor, at FCM tilbyder dem en uddannelse efter eget valg (fx en håndværkeruddanelse) i Nigeria, hvis de bliver sendt retur?
"Kære" FCM

Alle dine argumenter er jo ligegyldige! Faktum er at disse afrikanere bliver hentet til midtjylland, fordi de skal spille fodbold!! Hvor mange afrikanske tennis eller pentaque spillere har i på akademiet??
Hvorfor importerer I ikke Grønlændere, for de har da om nogen brug for større uddannelsesmuligheder.

Alt det med uddannelse er da verdens største skalkeskjul, og jeg forstår vitterlig ikke, at UEFA og DBU ser i mellem fingerne med det!
Aalborg er klassens frække dreng. Det er byen uden tandbøjle på.

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 17. okt 2008, 12:45

Lars QVIST Pedersen skrev: "Kære" FCM

Alle dine argumenter er jo ligegyldige! Faktum er at disse afrikanere bliver hentet til midtjylland, fordi de skal spille fodbold!! Hvor mange afrikanske tennis eller pentaque spillere har i på akademiet??
Hvorfor importerer I ikke Grønlændere, for de har da om nogen brug for større uddannelsesmuligheder.

Alt det med uddannelse er da verdens største skalkeskjul, og jeg forstår vitterlig ikke, at UEFA og DBU ser i mellem fingerne med det!
"Kære" Lars QVIST Pedersen

Hvor er det du ser, at jeg så meget som nævner noget med grunden til, at vi henter dem? Hvor er det du ser, at jeg benægter at vi henter dem, fordi de er gode til at spille fodbold?
At de er hentet fordi de kan spille fodbold, udelukker jo ikke, at de samtidig får en uddannelse. Det gør ALLE vores akademispillere - både danske og nigerianske. Vores danske akademispillere, er jo også hentet fordi de er gode til fodbold. Derfor får de stadig en uddannelse. Det er altså ikke nogen modstrid. Det burde være til at forstå at man godt kan gøre to ting på én gang - det er trods alt én ting mindre end i et Kinderæg!

Lindvang

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Lindvang » 17. okt 2008, 13:04

FCM skrev:
Lars QVIST Pedersen skrev: "Kære" FCM

Alle dine argumenter er jo ligegyldige! Faktum er at disse afrikanere bliver hentet til midtjylland, fordi de skal spille fodbold!! Hvor mange afrikanske tennis eller pentaque spillere har i på akademiet??
Hvorfor importerer I ikke Grønlændere, for de har da om nogen brug for større uddannelsesmuligheder.

Alt det med uddannelse er da verdens største skalkeskjul, og jeg forstår vitterlig ikke, at UEFA og DBU ser i mellem fingerne med det!
"Kære" Lars QVIST Pedersen

Hvor er det du ser, at jeg så meget som nævner noget med grunden til, at vi henter dem? Hvor er det du ser, at jeg benægter at vi henter dem, fordi de er gode til at spille fodbold?
At de er hentet fordi de kan spille fodbold, udelukker jo ikke, at de samtidig får en uddannelse. Det gør ALLE vores akademispillere - både danske og nigerianske. Vores danske akademispillere, er jo også hentet fordi de er gode til fodbold. Derfor får de stadig en uddannelse. Det er altså ikke nogen modstrid. Det burde være til at forstå at man godt kan gøre to ting på én gang - det er trods alt én ting mindre end i et Kinderæg!
Du er så bundnaiv, Kent! Så bundnaiv og så lidt selvtænkende, at det gør helt ondt i mit humanistiske hjerte. Tænk, hvor let det er at overbevise en flok nigerianske drenge fra fattigdom og armod, når selv du fra trygge danske kår er så let at få på afveje.
Ak, ak, ak, jeg håber du en dag vågner op og bliver klogere. En dag vil du forhåbentligt tænke "damn, jeg var dum", ligesom drengene med hængerøve i dag vil gøre, når de om nogle få år ser sig selv på et billede.

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 17. okt 2008, 15:10

Nyggi skrev:Hvis Jens Ørgård og FCM vitterligt ville gøre noget for fattige afrikanere kunne de jo lave en "Barcelona"
Du er vel også med på, at det egentlig er det vi gør ik'? Eller tror du, at det kun er store, stygge FCM, der kan finde på, at hente unge spillere? Så skulle du måske læse lidt op på bla. Messis historie ;-)

Nyggi

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Nyggi » 17. okt 2008, 16:15

FCM skrev: Hvor får du 4 ud af 5, der ikke kan bruges? De faktuelle tal er 1 ud af 20?
Hvorfra har du, at den ene, som FCM har sendt hjem, er en "knækket taber"?
De 4 ud af 5 var et tænkt eksempel. Nu så jeg jo programmet om jeres slavehandel på DR1 for en rum tid siden. Der udtalte jeres koordinater for akademiet Claus Steinlein, at det var en ud af et kuld, som kunne komme på kontrakt på den lange bane. Selv samme program og tilsvarende TV programmer om spillere fra Affrika fortæller historierne om spillere, som vender hjem som knækkede tabere. Det gør de fordi, at deres familier mener, at de har svigtet hvis ikke de opnår kontrakt.
FCM skrev:Det ligger faktisk i Ikast og hedder en Handelsskole mv. Ved godt at handelsskoleelever er særlige, men det gælder vel dem alle og ikke kun nigerianerne?
I programmet om jeres akademi blev det belyst, at spillerne i hvert fald gik på en særlig linje. Om skolen var en handelsskole eller et gymnasie er ærligtalt ret urelevant for diskussionen. Ærligtalt synes jeg dine to første punkter er at betegne flueknepperi.
FCM skrev:Gad vide om det er derfor, at FCM tilbyder dem en uddannelse efter eget valg (fx en håndværkeruddanelse) i Nigeria, hvis de bliver sendt retur?
Jamen hvis dette holder vand er det selvfølgelig fint. Men jeg synes stadigvæk jvf. mit tidligere indlæg, at det er dybt dybt forkasteligt den måde, hvorpå FC Midtjylland udnytter unge fattige affrikanere. Driver i også bordel i FCM?
FCM skrev:
Nyggi skrev:Hvis Jens Ørgård og FCM vitterligt ville gøre noget for fattige afrikanere kunne de jo lave en "Barcelona"
Du er vel også med på, at det egentlig er det vi gør ik'? Eller tror du, at det kun er store, stygge FCM, der kan finde på, at hente unge spillere? Så skulle du måske læse lidt op på bla. Messis historie ;-)
Ak ja kære FCM, hvis du nu virkelig ville tages seriøst skulle du måske starte med ikke at klippe citater ud af større sammenhænge. Det jeg argumenterer for når jeg siger Barcalona er jo netop UniCef modellen, som rent faktisk hjælper nogle fattige mennesker. Derudover er jeg helt inde Lionel Messis historie. Men om det er klubben F.C. Barcalona eller FC Midtjylland ændrer ikke på, at praksis med at hente unge spillere fra andre kontinenter er dybt forkert, men nu drejer denne debat sig imidlertid om FC Midtjylland. Noget forkert bliver ikke rigtigt bare fordi nogen, som er større og mægtigere gør det. Det ville svare til at du snød i skat bare fordi de store stykke multinationale selskaber gør det. Men alt i alt synes jeg ovenstående viser, hvor tynd din argumentation er. Du baserer dine kommentar på pelitesser og på at klippe citater ud af en større kontekst. Er det dig Jens Ørgård?

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3029
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Frygah » 17. okt 2008, 23:31

Nu fik jeg en over naesen da jeg naevnte at det var okay for knaegte at rejse til andre lande/kontinenter saa laenge familien fulgte med. Saa nu er det vist tid at give lidt igen.

Jeg er for saa vidt ikke saa meget imod de hersens fodboldakademier i fattige lande. Det er efterhaanden en del af gamet, og det ville kraeve FIFA eller UEFA nedlagde stort set alle fodboldskoler og akademier sponsoreret/betalt af europaeiske klubber. Dette vil igen medfoere problemer som dobbelt statsborgerskab (eksempelvis fransk/koloni statsborgerskab) hvor der alligevel er forholdsvis nem adgang for en talentfuld knaegt til det europaiske land hvor dobbelt statsborgerskab hoerer til.

Der hvor jeg flipper fuldstaendig skraat er naar Oergaard og hans fortalere begynder at tale om "Danida-projekt", og at man giver dem uddannelse og hvad ved jeg. Som snarlig kandidat i Development & International Relations har jeg lyst til smide saadan en svada af mod det modbydelige menneske, der tror at det at man giver en person en uddannelse (Det vaerende i DK eller andetsteds) goer dem til bedre mennesker eller giver dem flere muligheder, er saa taabeligt og bevist IGEN og IGEN i saavel development teorier og i praksis, ikke er nok. Og konceptet med at give en knaegt penge til at leve for i 3 aar, gider jeg ikke engang kommentere paa.

I oevrigt er det ikke positivt at sammenligne sit projekt med Danida-projekter, eftersom de som regel falder fuldstaendig sammen saa snart "eksperterne" drager hjem igen.

Havde man virkelig et oenske om at hjaelpe disse mennesker, hvis de ikke har talentet til at slaa igennem, saa havde man sat sig ned og sat sig ind i de problemstillinger der findes ved development, og bygget det op paa en ordentlig maade.

Alt det pis omkring skabe "hele mennesker" og "Danida-projekt" goer mig saa harm, og hvis AaB gjorde lignende ville jeg skamme mig dybt. Gad vide om der er nogle FCM'ere der goer det, eller tror disse personer at en uddannelse og en pose penge er vejen til lykken i Afrika?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 17. okt 2008, 23:43

Nyggi skrev:Ærligtalt synes jeg dine to første punkter er at betegne flueknepperi.
Så det er bare "flueknepperi", hvorvidt vi sender 80% eller 5% af afrikanerne tilbage? Tænk det synes jeg ikke - det synes jeg faktisk er en ret væsentlig forskel.
Ligeledes mener jeg det er en ret væsentligt om den uddannelse de får, er en reel uddannelse, og ikke "en særlig" uddannelse også er vigtig ift hele projektet. Jeg mindes også, at antallet af tilbagesendte samt hvorvidt de fik en uddannelse har været ret centrale kritikpunkter herinde, men det er sikkert bare mig. Det er jo også lidt træls, når man skal forholde sig til fakta, og ikke bare selv kan opdigte ting.
Nyggi skrev:Jamen hvis dette holder vand er det selvfølgelig fint. Men jeg synes stadigvæk jvf. mit tidligere indlæg, at det er dybt dybt forkasteligt den måde, hvorpå FC Midtjylland udnytter unge fattige affrikanere. Driver i også bordel i FCM?
Hvordan er det, vi udnytter dem? Der er altså en gensidighed i det. FCM og afrikanerne har fælles interesser - Enten taber begge parter, eller også vinder begge parter. Der er ikke nogen "udnyttelse". Afrikanerne er her frivilligt, med deres forældres tilladelse og behandles fantastisk på alle måder. Gu' fanden er der et stort pres på dem, men livet på gaden i Lagos er altså heller ikke en dans på roser. Jeg vil hellere give folk chancen for et bedre liv, end lade stå til, fordi der er en risiko for at nogle fejler. Især når succesraten er 95%.

Er det forresten fra din mor eller søster, at du kender vores bordel ;)
Nyggi skrev:Ak ja kære FCM, hvis du nu virkelig ville tages seriøst skulle du måske starte med ikke at klippe citater ud af større sammenhænge. Det jeg argumenterer for når jeg siger Barcalona er jo netop UniCef modellen, som rent faktisk hjælper nogle fattige mennesker. Derudover er jeg helt inde Lionel Messis historie. Men om det er klubben F.C. Barcalona eller FC Midtjylland ændrer ikke på, at praksis med at hente unge spillere fra andre kontinenter er dybt forkert, men nu drejer denne debat sig imidlertid om FC Midtjylland. Noget forkert bliver ikke rigtigt bare fordi nogen, som er større og mægtigere gør det. Det ville svare til at du snød i skat bare fordi de store stykke multinationale selskaber gør det. Men alt i alt synes jeg ovenstående viser, hvor tynd din argumentation er. Du baserer dine kommentar på pelitesser og på at klippe citater ud af en større kontekst.
Nu var det dig selv, der bragte Barcalona ind som et godt eksempel på hvordan vi kunne gøre. Når du selv fremhæver dem, så er det vel ret væsentligt, at de er en hel del mere flossede i kanten end vi er. På den ene side giver de penge, på den anden side har de i mange år systematisk overtrådt reglerne om import af unge spillere. Men dobbeltmoral er måske bare dobbelt så godt i dobbel-A? Mon ikke selv du kan se, at Barca var et rigtig skidt eksempel at bringe på banen....

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 18. okt 2008, 00:05

Frygah skrev:Der hvor jeg flipper fuldstaendig skraat er naar Oergaard og hans fortalere begynder at tale om "Danida-projekt", og at man giver dem uddannelse og hvad ved jeg. Som snarlig kandidat i Development & International Relations har jeg lyst til smide saadan en svada af mod det modbydelige menneske, der tror at det at man giver en person en uddannelse (Det vaerende i DK eller andetsteds) goer dem til bedre mennesker eller giver dem flere muligheder, er saa taabeligt og bevist IGEN og IGEN i saavel development teorier og i praksis, ikke er nok. Og konceptet med at give en knaegt penge til at leve for i 3 aar, gider jeg ikke engang kommentere paa.

I oevrigt er det ikke positivt at sammenligne sit projekt med Danida-projekter, eftersom de som regel falder fuldstaendig sammen saa snart "eksperterne" drager hjem igen.

Havde man virkelig et oenske om at hjaelpe disse mennesker, hvis de ikke har talentet til at slaa igennem, saa havde man sat sig ned og sat sig ind i de problemstillinger der findes ved development, og bygget det op paa en ordentlig maade.

Alt det pis omkring skabe "hele mennesker" og "Danida-projekt" goer mig saa harm, og hvis AaB gjorde lignende ville jeg skamme mig dybt. Gad vide om der er nogle FCM'ere der goer det, eller tror disse personer at en uddannelse og en pose penge er vejen til lykken i Afrika?
Jeg er såvidt fuldstændig enig i det med Danida. FCM er ikke en velgørende organisation, og FCMs formål er ikke at udvikle Afrika. Det kan heller ikke være FCMs opgave.

Det samme kan siges om uddannelses-delen. Det er en så fuldstændig indgroet grundvigansk tankegang i Danmark, at uddannelse er vigtig, at det faktisk er begrænsende for talentudviklingen. Team Danmark har det også som en del af deres talentprojekter, at alle skal have en uddannelse. Det er i virkeligheden hul i hovedet, da en række af talenterne så prakkes en uddannelse på, som de aldrig ville have taget, hvis ikke det var fordi de var støttet af TD. En uddannelse, som de ikke gider, som de ikke magter og som de aldrig kommer til at bruge til noget. Men de SKAL have den. Kevin Magnussen er et eksempel på en knægt som bare vil køre bil, og ikke egner sig til skolegang, men tvinges til det. Caroline W er så vidt jeg ved, den eneste der (uofficielt) er kommet udenom uddannelseskravene, fordi hun truede med at ændre statsborgerskab til polsk.

Faktum er, at en idrætskarriere er kortvarig, og udøvernes energi måske var brugt bedre på at træne og dygtiggøre sig i ungdomsårene, i stedet for at sidde i en skole. En uddannelse kan du ALTID tage efter karrieren er slut. Så TD burde i virkeligheden i stedet sørge for bedre uddannelsesmuligheder EFTER karrieren end FØR den. Så ville udøverne nok også have bedre betingelser for at vurdere, hvad de vil med deres liv efter karrieren er slut, end de har som 15-årige, hvor de tvinges til at gennemføre en eller anden ungdomsuddannelse, mens de i virkeligheden hellere ville dyrke idræt. Men det er bare så indgroet i den danske kultur, at uddanelse er vigtig, at det er utænkeligt (i øjeblikket).

Men ellers lyder det jo til, at du er så klog (du bliver jo også snart kandidat!), at du har opskriften på, hvordan man skal opbygge Afrika og udrydde fattigdom. Mon ikke der ligger en Nobel-pris og venter lige om hjørnet på dig så? Det er alligevel fantastisk, at du er i stand til at gøre det, og der ikke er andre der har regnet den ud. Hvad regner du med - 5-10 år, så har du løst problemerne i Afrika, eller kan du gøre det hurtigere? Nej, jeg må nok hellere lade være med at drille dig - jeg kan godt (efterhånden svagt) huske hvordan man i slutningen af studiet troede man vidste alt og havde gennemskuet hvordan ting hang sammen. Du bliver klogere, når du rammer den virkelige verden ;)

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3029
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Frygah » 18. okt 2008, 00:58

Hentydningen til kandidat var blot for at paapege at det faktisk var et emne jeg interesserer mig for og har en vis form for viden paa. Jeg satser naeppe paa at opfinde den dybe tallerken indenfor development (der er dog allerede flere teorier der giver saerdeles gode bud paa hvordan man kan hjaelpe de fattigste lande, de bliver blot ikke praktiseret i virkeligheden).

Ligesaa har jeg heller ikke forestillingen om at jeg tror jeg ved det hele. Men jeg ved i hvert fald hvad der ikke virker, da det er de samme maader man forsoeger at "hjaelpe", og det kikser igen og igen.

Skulle jeg komme med et bud (og nu ved jeg ikke hvordan samarbejdet fungerer mellem FCM og den afrikanske klub), men saa ville det vaere i samarbejde med lokalsamfundet, lokale NGO's, lokale skoler og derigennem skabe grundlaget for at samfundet omkring disse unge mennesker kan udfoere egne initiativer. Kort sagt, empowerment.

Anyway, sorry for denne derail, men retorikken fra Oergaard og co. er meget, meget uheldig, og meget, meget dum. At FIFPRO, UEFA og hvad de allesammen hedder saa er en flok nosseloese tabere er ligesaa taabeligt.

EDIT: Taeller det at arbejde for FN i Stillehavet som den virkelige verden? Eller skal jeg tage til Afrika og blive kidnappet foer jeg er at finde i Kents liste over "folk der har oplevet den virkelige verden"?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Lars QVIST Pedersen
1. div
1. div
Indlæg: 323
Tilmeldt: 14. jul 2005, 11:10
Geografisk sted: Hvor laksen vender

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Lars QVIST Pedersen » 18. okt 2008, 01:36

FCM skrev:
Lars QVIST Pedersen skrev: "Kære" FCM

Alle dine argumenter er jo ligegyldige! Faktum er at disse afrikanere bliver hentet til midtjylland, fordi de skal spille fodbold!! Hvor mange afrikanske tennis eller pentaque spillere har i på akademiet??
Hvorfor importerer I ikke Grønlændere, for de har da om nogen brug for større uddannelsesmuligheder.

Alt det med uddannelse er da verdens største skalkeskjul, og jeg forstår vitterlig ikke, at UEFA og DBU ser i mellem fingerne med det!
"Kære" Lars QVIST Pedersen

Hvor er det du ser, at jeg så meget som nævner noget med grunden til, at vi henter dem? Hvor er det du ser, at jeg benægter at vi henter dem, fordi de er gode til at spille fodbold?
At de er hentet fordi de kan spille fodbold, udelukker jo ikke, at de samtidig får en uddannelse. Det gør ALLE vores akademispillere - både danske og nigerianske. Vores danske akademispillere, er jo også hentet fordi de er gode til fodbold. Derfor får de stadig en uddannelse. Det er altså ikke nogen modstrid. Det burde være til at forstå at man godt kan gøre to ting på én gang - det er trods alt én ting mindre end i et Kinderæg!
Undskyld undskyld undskyld. Det er rigtigt det skriver du ikke. Og da du skriver sådan, formoder jeg, at du også synes, at FCM's akademi-politik er forkastelig.... eller??

Og du kan da ikke sammenligne og hente danske og afrikanske akademispillere - for det sidste er jo ULOVLIGT!! Men nede i Herning/Ikast ser man nok stort på sådanne småting som at toptune sin traktor, køre med gyllevogn uden advarslestrekant, holde scooterrave på cykelstier, menneskehandel og sådanne andre småkriminelle ting.. ;-)
Aalborg er klassens frække dreng. Det er byen uden tandbøjle på.

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 18. okt 2008, 11:24

Nyggi skrev:For satan hvor jeg ville elske at se Lynge køre Ørlegård rundt i en debat om ovenstående.
Tror ikke du skal regne med, at Lynge har den store lyst til at stille op til en sådan debat. Det kunne jo være at Ørgaard har så god en hukommelse, at han kunne minde Lynge om, at den oprindelige grund til, at der kom blæst om FCMs afrikanere var, at selvsamme Lynge for 2½ år siden brokkede sig, da DBU afviste at udstede spilletilladelser til nogle unge brassilianere fra jeres samarbejdsklub, som skulle have været installeret på college. Grunden var, at AaB (i modsætning til FCM) ikke kunne holde sig indenfor de økonomiske rammer i amatørbestemmelserne. Så Lynge har altså ingen moralske el. lign. skrupler overfor det FCM gør med afrikanere, og det var udelukkende fordi økonomien ikke kunne hænge sammen, at AaB ikke gjorde nøjagtig det samme med spillere fra Brasilien.

Onkel Franz
Superliga
Superliga
Indlæg: 577
Tilmeldt: 1. jun 2007, 23:37

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Onkel Franz » 18. okt 2008, 11:55

Jamen, det er da flot, at masseimporten af nigerianere gør, at man kan holde sig inden for rammerne af amatørbestemmelserne. Det gør jo sagen meget mere moralsk spiselig.. eller noget.

Og i denne forbindelse vil jeg sige, at jeg er kraftigt imod, at AaB College nogensinde skal udvikle sig til en talentfabrik (med fed streg under fabrik) for udenlandske spillere. Det tror jeg i grunden også Lynge er, men i førnævnte eksempel drejer det sig om et par tilfælde, hvor han egentlig bare ønskede lige regler for alle.
Jomfru Ane gade: AaB's største aktiv i jagten på svenske profiler.

Ankermand
2. div
2. div
Indlæg: 110
Tilmeldt: 12. aug 2006, 02:06

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Ankermand » 18. okt 2008, 21:56

Onkel Franz skrev: Det tror jeg i grunden også Lynge er, men i førnævnte eksempel drejer det sig om et par tilfælde, hvor han egentlig bare ønskede lige regler for alle.
Altså Lynge ville også have lov til at udnytte nogle unge og uvidende børn fra et u-land, ligesom vi gør i FCM eller hvordan?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Hanga » 19. okt 2008, 11:43

Ankermand skrev:
Onkel Franz skrev: Det tror jeg i grunden også Lynge er, men i førnævnte eksempel drejer det sig om et par tilfælde, hvor han egentlig bare ønskede lige regler for alle.
Altså Lynge ville også have lov til at udnytte nogle unge og uvidende børn fra et u-land, ligesom vi gør i FCM eller hvordan?
Du tror ikke mere det var for at påpege at FCM overtræder nogle regler som andre overholder?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Ankermand
2. div
2. div
Indlæg: 110
Tilmeldt: 12. aug 2006, 02:06

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Ankermand » 19. okt 2008, 17:23

Hanga skrev: Du tror ikke mere det var for at påpege at FCM overtræder nogle regler som andre overholder?
Så kan du vel passende fortælle mig hvilke regler det er? Mig bekendt overtrædes der ingen regler, og det er vel i virkeligheden det der irriterer DBU (og alle andre) mest; at de intet kan gøre ved det, udover at brokke sig i pressen.

Nyggi

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Nyggi » 19. okt 2008, 20:26

Ankermand skrev:
Hanga skrev: Du tror ikke mere det var for at påpege at FCM overtræder nogle regler som andre overholder?
Så kan du vel passende fortælle mig hvilke regler det er? Mig bekendt overtrædes der ingen regler, og det er vel i virkeligheden det der irriterer DBU (og alle andre) mest; at de intet kan gøre ved det, udover at brokke sig i pressen.
Det er ulovligt at hente unge fodboldspillere under 18 år fra et andet kontinent. At FCM har fundet et smuthul gør det på ingen som helst måde mere rigtigt. Og ærligtalt jeg giver sgu ikke meget for, at i kalder de unge mennesker for studerende. Studerende findes på et universitet eller anden videregående uddannelse. Tilmed render de rundt på amatørbasis, hvilket er ufatteligt få penge.

Ankermand
2. div
2. div
Indlæg: 110
Tilmeldt: 12. aug 2006, 02:06

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Ankermand » 19. okt 2008, 20:56

Nyggi skrev: At FCM har fundet et smuthul gør det på ingen som helst måde mere rigtigt.


Næh det gør det ikke i dine øjne. Men det gør det lovligt.
Nyggi skrev:Og ærligtalt jeg giver sgu ikke meget for, at i kalder de unge mennesker for studerende. Studerende findes på et universitet eller anden videregående uddannelse. Tilmed render de rundt på amatørbasis, hvilket er ufatteligt få penge.
Fair nok du ikke giver meget for det. Men faktum er at de er studerende; uanset hvordan du vælger at karakterisere en studerende.

Uanset hvor forkert i mener det er og uanset hvor mange gange vi bliver gokket oven i hovedet med det fra forskellige sider, er det svært at tage seriøst når både de unge nigerianere og FCM er tilfredse. Den dag hvor en nigerianer evt. går ud og fortæller, at FCM har været "onde" ved ham eller hvis FCM begynder at sende nigerianere hjem i hobetal, kan vi begynde at snakke problemer. Indtil da er det en win-win situation, uanset hvor meget brok der er fra DBU, rivaler, evnesvage nordmænd der skal have solgt deres bog mm.

Elegia

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Elegia » 19. okt 2008, 21:05

Ankermand skrev:Uanset hvor forkert i mener det er og uanset hvor mange gange vi bliver gokket oven i hovedet med det fra forskellige sider, er det svært at tage seriøst når både de unge nigerianere og FCM er tilfredse.
Pas nu på, du ikke taber diskussionen på gulvet. Både pusheren og narkomanen er også tilfredse efter en narkohandel. Men det gør det altså ikke lovligt.

Mit bud er, at diskussionen kan fortsætte i det uendelige herinde, for den handler helt kort om, hvordan man vælger at tolke sagerne: er nigerianerne primært i Danmark for at spille fodbold eller for at studere?

Svaret afhænger så af den brille, man ifører sig.

Besvar