Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Frygah » 27. maj 2015, 22:34

gravballe skrev:
Mike80 skrev:
Danni skrev:4 afrikanere som har sex med den samme mindreårige pige. En sportsdirektør, som personligt har sagt til Ove Pedersen at han lige har taget røven på en anden person. En anfører som udtaler sig i pressen som han har forstand. Steinlein har de pæneste briller. De har det bedste akademi. De er mest stabile. De andre scorede kun fordi de FCM forærede dem målene. De vandt ikke sidste år fordi de fik kebab i deres bus. De kan som de eneste skrive kontrakt med ungdomsspillere på dag 1 fra hvornår de må kontakte dem. De er fodboldklubben af Midtjylland selvom andre klubber er mindst så midtjyske og har eksisteret i længere tid. De er holdet som flest gange har været tæt på uden at vinde noget. De er Danmarks 20.mest vindende klub, hvis man også tæller Herning og Ikast egen historie med. Anføreren har fået sig et navn folk ligger mærke til. De har skaffet Danmark point til den europæiske koefficientrangliste. Man har fået afrikanske børn herop med det primære formål at give dem en folkeskoleeksamen. Man har solgt sin klub til en udlænding. Man har en maskot, der har kneppet en anden maskot bagfra mens børn så på.

Skidt være med det, men har lidt svært ved at få øje på det der med det hele menneske. Men det er nok igen noget med troværdighed og udmeldinger og børn, der er letpåvirkelige.
En rigtig fin Debatside "hvorfor hade FCM" opsummering det må jeg give dig! Men godt at se du også har barberet "masse-voldtægten af mindreårig" væk i en ellers rigtig fin liste.

Mike
Det er meget muligt der intet var i den sag, men den måde jeres sportsdirektør udtalte sig til pressen "jeres afrikanere var populære blandt pigerne" vel og mærket før man vidste hvad der var op og ned i den sag, var sku usmagligt.
Det er i hvert fald en absurd udmelding, uanset hvad der foregik. For enten har de seriøst ikke fået forklaret deres afrikanske spillere hvordan tingene fungerer i DK, eller også havde han travlt med at være frejdig på bekostning af en pige der givetvis har nogle ganske store problemer... Endte han ikke også med at måtte beklage formuleringen?

http://www.bt.dk/superligaen/fcm-direkt ... n-tabersag
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mike80 » 27. maj 2015, 22:48

gravballe skrev:
Mike80 skrev:
Danni skrev:4 afrikanere som har sex med den samme mindreårige pige. En sportsdirektør, som personligt har sagt til Ove Pedersen at han lige har taget røven på en anden person. En anfører som udtaler sig i pressen som han har forstand. Steinlein har de pæneste briller. De har det bedste akademi. De er mest stabile. De andre scorede kun fordi de FCM forærede dem målene. De vandt ikke sidste år fordi de fik kebab i deres bus. De kan som de eneste skrive kontrakt med ungdomsspillere på dag 1 fra hvornår de må kontakte dem. De er fodboldklubben af Midtjylland selvom andre klubber er mindst så midtjyske og har eksisteret i længere tid. De er holdet som flest gange har været tæt på uden at vinde noget. De er Danmarks 20.mest vindende klub, hvis man også tæller Herning og Ikast egen historie med. Anføreren har fået sig et navn folk ligger mærke til. De har skaffet Danmark point til den europæiske koefficientrangliste. Man har fået afrikanske børn herop med det primære formål at give dem en folkeskoleeksamen. Man har solgt sin klub til en udlænding. Man har en maskot, der har kneppet en anden maskot bagfra mens børn så på.

Skidt være med det, men har lidt svært ved at få øje på det der med det hele menneske. Men det er nok igen noget med troværdighed og udmeldinger og børn, der er letpåvirkelige.
En rigtig fin Debatside "hvorfor hade FCM" opsummering det må jeg give dig! Men godt at se du også har barberet "masse-voldtægten af mindreårig" væk i en ellers rigtig fin liste.

Mike
Det er meget muligt der intet var i den sag, men den måde jeres sportsdirektør udtalte sig til pressen "jeres afrikanere var populære blandt pigerne" vel og mærket før man vidste hvad der var op og ned i den sag, var sku usmagligt.
Pointen, og min entre i denne debat var, at der jo aldrig har været en sag om "masse-voldtægt af mindreårige" for nogen som helst personen med tilknytning til FCM! Selv med et massivt FCM antiparti og behov for at påpege uheldige/dumme udtalelser fra Steinlein i sin tid, bør enhver kunne se at der kæmpe forskel på den faktiske sag og en latterlig beskyldning som en "masse-voldtægt af mindreårige".

Mike

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af BBS » 3. jun 2015, 00:15

Danni skrev:4 afrikanere som har sex med den samme mindreårige pige. En sportsdirektør, som personligt har sagt til Ove Pedersen at han lige har taget røven på en anden person. En anfører som udtaler sig i pressen som han har forstand. Steinlein har de pæneste briller. De har det bedste akademi. De er mest stabile. De andre scorede kun fordi FCM forærede dem målene. De vandt ikke fordi de fik kebab i deres bus. De kan som de eneste skrive kontrakt med ungdomsspillere på dag 1 fra hvornår de må kontakte dem. De er fodboldklubben af Midtjylland selvom andre klubber er mindst så midtjyske og har eksisteret i længere tid. De er holdet som flest gange har været tæt på uden at vinde noget. De er Danmarks 20.mest vindende klub, hvis man også tæller Herning og Ikast egen historie med. Anføreren har fået sig et navn folk ligger mærke til. De har skaffet Danmark point til den europæiske koefficientrangliste. Man har fået afrikanske børn herop med det primære formål at give dem en folkeskoleeksamen. Man har solgt sin klub til en udlænding. Man har en maskot, der har kneppet en anden maskot bagfra mens børn så på.

Skidt være med de ting de har gjort og det er muligt FCM-Mike kan finde noget som ikke er 100% korrekt, men sagerne er så mange at man ikke kan lade være at studse over det. Enten har de ikke mere fokus på det hele menneske end andre klubber, eller også har de mere fokus på det, men opnår bare ikke bedre udbytte af deres specielle fokus.
Du glemte endda, at de havde en forkærlighed for kriminelle, da de hentede David Nielsen og senere Onyszko til heden.

havbasse
Miniput
Miniput
Indlæg: 8
Tilmeldt: 25. nov 2007, 21:39

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af havbasse » 3. jun 2015, 00:43

For lige at blive i genren: jimmy nielsen?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Buzz Killington » 3. jun 2015, 01:21

havbasse skrev:For lige at blive i genren: jimmy nielsen?
Han blev da ikke hentet til FCM uger efter at være blevet fyret af sin gamle klub for at være et svin, i modsætning til de to andre voldsmænd. Så hvorfor nævner du ham? Arek tæskede sin kone og bliver fyret i OB, og prompte står FCM klar med en kontrakt. Fuldstændig det samme som da David brækker næsen på Gaarde, så står FCM gudhjælpemig også klar med en kontrakt. Andre klubber ville distancere sig fra den type mennesker, men da FCM.

Det var altså denne mand FCM skrev med:
- Jeg zoomer ind på Allans lange, blege stænger, der på afstand ligner to trækrykker, der har fået en omgang hvid maling. Jeg har lyst til at knække dem, som man knækker et stykke træ, hvor lyden et kort sekund er så skarp, at man et kort sekund føler sig døv.

-Jeg løber lige stå stille og venter. Lusker rundt fem meter fra Allan og lader som om, at jeg ikke rigtig er med, fordi jeg har ondt i foden. Endelig får han bolden. Han har ikke set mig. Mit syn er knivskarpt. Indstillet på hans knæhaser. Det føles som om, at det hele går i slow motion, da jeg løber de sidste meter hen mod ham. Jeg springer ind i ham, og hamer ham ned i knæhøjde. Fuldt skrald. Begge ben. Klask. Jeg kan mærke, hvordan jeg bare fortsætter gennem ham, mens han knækker sammen og braser som en skyskraber, beskriver David Nielsen i bogen, men hermed var han endnu ikke færdig.

- Jeg behøver bare at trække tanker tilbage til de nætter, hvor jeg har siddet og set Mike Tysons kampe i fjernsynet. Så jeg træder et skridt frem, lægger hele vægten på mit højre ben, mens jeg går lidt ned i knæ og trækker hånden helt nede fra knæhøjde og affyrer skråt op. Allan Gaarde er slet ikke klar. Slet ikke forberedt på, hvad der kommer. Al den vrede og irritation, jeg har i min krop kommer i ét nådesløst hug direkte til kæben af ham. Det er ikke bare et hug, men et slag med en sådan kraft, at den er en VM-sværvægtskamp værdig
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Søgaard » 3. jun 2015, 10:10

Man glemmer jo helt Zidan, som FCM hold hånden over når han tævede kæresten og fik dom for det, kørte for stærkt og mistede kortet eller købte et hæler-ur til 2% af prisen...
Aalborg BK 1885!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Frygah » 4. jun 2015, 13:45

Braking njuws: Tøjsponsor skyld i mesterskabet.

http://www.bold.dk/nyt/fcm-smider-wunderelf-toejet
- Wunderelf var med sine nyskabende produkter og friske måde at gå til markedet på en vigtig samarbejdspartner på en udfordrende del af den rejse, FC Midtjylland har været på de senere år.

- Virksomheden stod last og brast med FCM under klubbens svære turn-around, og dermed har Wunderelf en stor andel i FCM’s danske mesterskab. FCM's kommercielle direktør Jacob Jørgensen i en pressemeddelelse og forsætter...
Wunderelf har simpelthen en stor andel i mesterskabet... Og her troede jeg bare de klædte spillerne på, men nej!
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Peder V Mikkelsen
Junior
Junior
Indlæg: 70
Tilmeldt: 21. jul 2011, 11:33

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 7. jun 2015, 21:21

Hvor er det sejt at der er så meget vindermentalitet i Riddersholms DNA; nu synes han at man skal stikke fair play skråt op i røven. Ja det siger han faktisk på tv:

http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... play-op-r/

Sjovt at der skulle medaljer til før Riddersholm viste hans sande ansigt, det er sandsynligvis også en holdning som de deler på hovedkontoret og ikke kun i den sportslige afdeling. Steinlein har i alt fald tidligere vist at han ikke lader ligegyldige ting som transferregler blande sig i hans arbejde med at fiske talenter i andre fodboldvirksomheder.

Det er en lidt usædvanlig melding som jeg tror at DBU er uenige i. Så jeg har skrevet til @DBUfodbold på twitter for at spørge om Riddersholms vej er fremtidens vej for Dansk fodbold.

FCM har en brandbook, deri skriver de ting som (side 36):

http://issuu.com/fcmidtjylland/docs/bra ... ew__spread
Alle lærer at værdsætte fælles normer, regler og værdier. Fordi fodbold er en holdsport, der skal tænkes og arbejds med lige så meget uden for banen som på banen. Fordi vi værner om rettetn til at have et stort ego, men ikke på bekostning af andre. Fordi "Det hele menneske" har respekt og omtanke. Fordi det virker.
Jeg fandt deres brandbook da jeg googlede "FCM værdisæt", jeg er rimeligt sikkert på at Riddersholm er lidt i problemer hvis ellers FCM mener noget med deres værdisæt, hvis de har et for man kan heller ikke finde det via søgemaskinen på fcm.dk.

Jeg er en af de tumber som går ind for fair play, både på banen og udenfor banen, jeg synes ikke det er fedt når en AGF spiller flæsker en modstander eller når trafikanter kører råddent på vejen.
Kom så de Hviie

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jonas386 » 7. jun 2015, 21:31

Men sådan er Glen jo. Dobbeltmoralsk og et tudefjæs af rang. Glen Riddersholm er typen der ikke kan klare hverken medgang eller modgang, men i perioden imellem skal han hvertfald nok sørge for at fortælle alt og alle hvor pisse fed han er, og hvor meget bedre han er end alle andre. Jeg læste en artikel om ham hvor folk i FCM snakkede om hvordan Glen Riddersholm jævnligt fortæller alt og alle om dengang han var på et eller andet U-landshold i en eller anden pseudosportsgren. Og det kan man måske se som en del af den interne jargon hvor man (i det her tilfælde Glen) gasser lidt med hinanden og man med en lidt ironisk vinkel fortæller om dengang man var Herning mester i stangtennis, men i Riddersholm tilfældet ved man at han synes det er oprigtigt cool, og det er noget hvor han kan føre sig frem og sætte en stor fed streg under "vinder" i DNA systemet.

Lige nu står han jo på DR og snakker om hvordan det er talentarbejdet der har vundet det her mesterskab til FCM, og hvordan det er fordi man gør tingene anderledes. Jeg bliver virkelig harm hvergang den mand åbner munden.

"Man ser jo ikke en klub der bare køber ind"
- Det er præcis det man ser, men ikke engang det kan han stå ved, og det er udelukkende fordi Glen er bange for at folk finder ud af det ikke er ham, men Benhams penge der er den primære grund til man står som mester.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Corona » 8. jun 2015, 10:07

Spændende om Glen's spillere begynder at skade hinanden for at komme i startopstillingen. Det ville jo være helt okay ifølge ham selv.
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mike80 » 8. jun 2015, 10:36

jonas386 skrev:Lige nu står han jo på DR og snakker om hvordan det er talentarbejdet der har vundet det her mesterskab til FCM, og hvordan det er fordi man gør tingene anderledes. Jeg bliver virkelig harm hvergang den mand åbner munden.

"Man ser jo ikke en klub der bare køber ind"
- Det er præcis det man ser, men ikke engang det kan han stå ved, og det er udelukkende fordi Glen er bange for at folk finder ud af det ikke er ham, men Benhams penge der er den primære grund til man står som mester.
Kan du underbygge den påstand? Du skulle jo nødigt fremstå som en dårlig taber med munden fuld af sure rønnebær i janteland! -Og en sådan påstand uden videre argumenter er i sidste ende blot din ligegyldige (og for mig synligt bitre) holdning.

Jeg kan konkludere at:

-FCM har én indkøbt spiller som har fået spilletid i mere end 50% af sæsonens kampe. (Tim Sparv)
-Jeg kan konkludere at 10 spillere fra eget akademi har fået spilletid i mere end de tilsvarende 50% af kampene.
-Jeg kan konkludere at 60% deltagelse i kampene er tidligere akademi spillere i FCM.
-79% deltagelse i kampe er af spillere som også var FCM spillere sidste sæson på trods af 2 profilsalg op til sæsonen i form af tidligere akademispillere. (Løssl og Juelsgaard)

Hvorfor mener du Benhams penge er den primære grund til mesterskabet?

Så kan jeg vil sige det samme om jeres mesterskab sidste sæson!? Det muligt i havde et par egnenudviklede spillere i truppen, men en stor stamme af start-11 var jo tidligere indkøb som: KEP, Thelander, Nicolaj Larsen, Anders K. Jacobsen, Jøhnson og Lucas Spalvis.

Jeg kunne også forsætte i samme gear og komme med latterlige udtalelser som den primære grund til jeres mesterskab, kun skal ses iforhold til de nordjyske "sugardaddy's" som holdte hånden under AaB og reddede klubben var en truende konkurs i foråret 2014.

Men de postulater lyder bare dumt og bittert! -Så jeg vælger at kreditere jeres mesterskab som et klart resultat af et stærkt stykke talentarbejde og en konturnalitet i et klart spillekoncept med den samme stamme af spillere over flere sæsonen, som så toppede på flotteste vis sidste sæson! Præcist som FCM's mesterskab i år langt mere er et resultat af talentarbejde og konturnalitet i både grundstammen af spillere, godt trænerarbejde og en klar spillestil, som så toppede i denne sæson efter et langt tilløb med en masse point uden pokaler før nu..

Sure, sure Nordjyder;) (det gas!)

Mike

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af le Cid » 8. jun 2015, 10:56

Billede
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Arendt » 8. jun 2015, 11:15

le Cid skrev:Billede
Hahahahahahahahahahahaha.

Så er Flotte Fyr fra Sunny Beach ikke den eneste :thumbsup:
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jonas386 » 8. jun 2015, 11:23

Mike80 skrev: Kan du underbygge den påstand? Du skulle jo nødigt fremstå som en dårlig taber med munden fuld af sure rønnebær i janteland! -Og en sådan påstand uden videre argumenter er i sidste ende blot din ligegyldige (og for mig synligt bitre) holdning.
Naturligvis kan jeg det. Man står med røven i vandskorpen, og ind kommer Benham med en flok millioner der gør man kan indkøbe profiler såsom netop Sparv, Dahlin (omend man kan argumentere for han ikke har haft den indflydelse man sikkert håbede på), Jim Larsen og Pusic. Efterfølgende har man ligeledes indkøbt Kian Hansen og ham fyren fra Østrig (Rojer?). Som sådan har jeg ikke noget imod der bliver købt spillere ind, men jeg har noget imod at man åbenlyst lyver for at fremme sin egen agenda, og "historien" om sig selv.

Jeg kan konkludere at:

-FCM har én indkøbt spiller som har fået spilletid i mere end 50% af sæsonens kampe. (Tim Sparv)
-Jeg kan konkludere at 10 spillere fra eget akademi har fået spilletid i mere end de tilsvarende 50% af kampene.
-Jeg kan konkludere at 60% deltagelse i kampene er tidligere akademi spillere i FCM.
-79% deltagelse i kampe er af spillere som også var FCM spillere sidste sæson på trods af 2 profilsalg op til sæsonen i form af tidligere akademispillere. (Løssl og Juelsgaard)
Det ændrer jo bare ikke rigtigt på pointen. Har man brugt penge man ikke har? Ja. Har man forstærket sig markant med hjælp fra Benham? Ja.
Hvorfor mener du Benhams penge er den primære grund til mesterskabet?
Nu skal du ikke spille dum. Du ved ligesågodt som jeg at hvis ikke Benham var kommet forbi så havde i ikke kunne holde på Sviatchenko, i havde ikke kunnet købe de spillere ind i ville, og i ville højst sandsynligt skulle have solgt halvdelen af jeres start-11'er. Derfor er han den primære grund. Det er rigtigt at Benham ikke selv spillede kampene, men uden hans penge havde de 11 startende (og de 7 på bænken) været på et helt andet niveau. Og det ved du jo også ligesågodt som alle andre.
Du sidder og snakker om at det hele har handlet om kontinutet og talentarbejde osv. osv. men det ændrer jo ikke på at før Benham havde i jo heller ikke pengene og der kørte i også et massivt overforbrug som i ikke kunne følge med på. Før Benham var det ham Inderen der reddede jeres røv, og i mellemtiden kørte den store forbrugsfest i Herning. Så jo, det er Benhams penge der er den primære grund.
Så kan jeg vil sige det samme om jeres mesterskab sidste sæson!? Det muligt i havde et par egnenudviklede spillere i truppen, men en stor stamme af start-11 var jo tidligere indkøb som: KEP, Thelander, Nicolaj Larsen, Anders K. Jacobsen, Jøhnson og Lucas Spalvis.
Det ændrer jo ikke det store på at AaBs trup stadig var både ung, og billig. Såvidt jeg ved har AaB aldrig sagt at man vandt med et hold kun bestående af unge AaB'ere, men at man vandt med mange unge spillere (og billige spillere), og det er jo ikke forkert. Af de nævnte spillere Er det iøvrigt ikke helt rimeligt og nævne Spalvis, eller AK som en del af stammen da de kun spillede en halvsæson værd, og det var deres første sæson i AaB. Ligesom at Thelander kun blev fast mand (igen) da Lasse smuttede.
Jeg kunne også forsætte i samme gear og komme med latterlige udtalelser som den primære grund til jeres mesterskab, kun skal ses iforhold til de nordjyske "sugardaddy's" som holdte hånden under AaB og reddede klubben var en truende konkurs i foråret 2014.
Såvidt jeg husker var det nu moderklubben der lånte AaB de penge, men skidt nu være med det det. Såvidt jeg ved gik de penge heller ikke til at forstærke truppen, men til at holde driften kørende. Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg har bandet og svovlet over tidligere bestyrrelser og deres gambling med AaB og AaBs fremtid. Det er utilgiveligt, og det har sikkert været mere held end forstand at man stadig har superliga fodbold i Aalborg den dag i dag, men den store forskel er at de penge AaB modtog ikke gik på at gamble videre, men på at få styr på butikken langt om længe. Se bare transfervinduet hvor Lasse Nielsen smutter til Holland, man hiver Thelander op, som bliver fast mand (på trods af man lå nummer 2), i købte 2 profiler ind for, igen, penge i ikke havde.
Men de postulater lyder bare dumt og bittert! -Så jeg vælger at kreditere jeres mesterskab som et klart resultat af et stærkt stykke talentarbejde og en konturnalitet i et klart spillekoncept med den samme stamme af spillere over flere sæsonen, som så toppede på flotteste vis sidste sæson! Præcist som FCM's mesterskab i år langt mere er et resultat af talentarbejde og konturnalitet i både grundstammen af spillere, godt trænerarbejde og en klar spillestil, som så toppede i denne sæson efter et langt tilløb med en masse point uden pokaler før nu..

Sure, sure Nordjyder;) (det gas!)
Du må sgu egentlig synes hvad du vil. Et mesterskab er et mesterskab, og om 20 år er der ingen der kan huske hvorfor det nu præcis var det og det hold der vandt, men det ændrer jo ikke rigtigt på at Glen Riddersholm er en dobbeltmoralsk kæmpeidiot der ikke kan åbne munden uden at stortude over det ene eller det andet. For Glen er det ikke det store problem den ene dag at tude over dommeren er for hård ved hans afrikanske dommere, eller at dommerne ikke ser de frispark modstanderen lavede, og dagen efter føre sig frem som en stor kanon og snakke om hvordan fair-play er det der holder dansk fodbold tilbage, og at man indimellem bare skal gå efter at skade modspillerne. Det er jo udtalelser man ved bliver fuldstændig vendt om hvis eks Pione Sisto bliver sablet ned bagfra, er ude i 6 måneder og en eller anden voldspsykopat fra vestegnen kun modtager et gult kort for forseelsen, så skal man jo høre om hvordan dommerne ikke beskytter spillerne nok, eller hvad manden nu kan finde frem fra fækaliebeholderen.

Jeg giver iøvrigt gerne et tillykke med mesterskabet, men jeg vil aldrig nogensinde respektere et mesterskab så lidt i dansk fodbold. Det rangerer vel nogenlunde samme sted som Manchester City mesterskab.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af gravballe » 8. jun 2015, 11:26

Mike80 skrev:
jonas386 skrev:Lige nu står han jo på DR og snakker om hvordan det er talentarbejdet der har vundet det her mesterskab til FCM, og hvordan det er fordi man gør tingene anderledes. Jeg bliver virkelig harm hvergang den mand åbner munden.

"Man ser jo ikke en klub der bare køber ind"
- Det er præcis det man ser, men ikke engang det kan han stå ved, og det er udelukkende fordi Glen er bange for at folk finder ud af det ikke er ham, men Benhams penge der er den primære grund til man står som mester.
Kan du underbygge den påstand? Du skulle jo nødigt fremstå som en dårlig taber med munden fuld af sure rønnebær i janteland! -Og en sådan påstand uden videre argumenter er i sidste ende blot din ligegyldige (og for mig synligt bitre) holdning.

Jeg kan konkludere at:

-FCM har én indkøbt spiller som har fået spilletid i mere end 50% af sæsonens kampe. (Tim Sparv)
-Jeg kan konkludere at 10 spillere fra eget akademi har fået spilletid i mere end de tilsvarende 50% af kampene.
-Jeg kan konkludere at 60% deltagelse i kampene er tidligere akademi spillere i FCM.
-79% deltagelse i kampe er af spillere som også var FCM spillere sidste sæson på trods af 2 profilsalg op til sæsonen i form af tidligere akademispillere. (Løssl og Juelsgaard)

Hvorfor mener du Benhams penge er den primære grund til mesterskabet?

Så kan jeg vil sige det samme om jeres mesterskab sidste sæson!? Det muligt i havde et par egnenudviklede spillere i truppen, men en stor stamme af start-11 var jo tidligere indkøb som: KEP, Thelander, Nicolaj Larsen, Anders K. Jacobsen, Jøhnson og Lucas Spalvis.

Jeg kunne også forsætte i samme gear og komme med latterlige udtalelser som den primære grund til jeres mesterskab, kun skal ses iforhold til de nordjyske "sugardaddy's" som holdte hånden under AaB og reddede klubben var en truende konkurs i foråret 2014.

Men de postulater lyder bare dumt og bittert! -Så jeg vælger at kreditere jeres mesterskab som et klart resultat af et stærkt stykke talentarbejde og en konturnalitet i et klart spillekoncept med den samme stamme af spillere over flere sæsonen, som så toppede på flotteste vis sidste sæson! Præcist som FCM's mesterskab i år langt mere er et resultat af talentarbejde og konturnalitet i både grundstammen af spillere, godt trænerarbejde og en klar spillestil, som så toppede i denne sæson efter et langt tilløb med en masse point uden pokaler før nu..

Sure, sure Nordjyder;) (det gas!)

Mike
Uden Behams penge, vil i ikke kunne have overlevet sommeren, uden et stort udsalg. Det må du da kunne erkende...

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Califfen » 8. jun 2015, 11:34

Mike80 skrev:
jonas386 skrev:Lige nu står han jo på DR og snakker om hvordan det er talentarbejdet der har vundet det her mesterskab til FCM, og hvordan det er fordi man gør tingene anderledes. Jeg bliver virkelig harm hvergang den mand åbner munden.

"Man ser jo ikke en klub der bare køber ind"
- Det er præcis det man ser, men ikke engang det kan han stå ved, og det er udelukkende fordi Glen er bange for at folk finder ud af det ikke er ham, men Benhams penge der er den primære grund til man står som mester.
Kan du underbygge den påstand? Du skulle jo nødigt fremstå som en dårlig taber med munden fuld af sure rønnebær i janteland! -Og en sådan påstand uden videre argumenter er i sidste ende blot din ligegyldige (og for mig synligt bitre) holdning.

Jeg kan konkludere at:

-FCM har én indkøbt spiller som har fået spilletid i mere end 50% af sæsonens kampe. (Tim Sparv)
-Jeg kan konkludere at 10 spillere fra eget akademi har fået spilletid i mere end de tilsvarende 50% af kampene.
-Jeg kan konkludere at 60% deltagelse i kampene er tidligere akademi spillere i FCM.
-79% deltagelse i kampe er af spillere som også var FCM spillere sidste sæson på trods af 2 profilsalg op til sæsonen i form af tidligere akademispillere. (Løssl og Juelsgaard)

Hvorfor mener du Benhams penge er den primære grund til mesterskabet?

Så kan jeg vil sige det samme om jeres mesterskab sidste sæson!? Det muligt i havde et par egnenudviklede spillere i truppen, men en stor stamme af start-11 var jo tidligere indkøb som: KEP, Thelander, Nicolaj Larsen, Anders K. Jacobsen, Jøhnson og Lucas Spalvis.

Jeg kunne også forsætte i samme gear og komme med latterlige udtalelser som den primære grund til jeres mesterskab, kun skal ses iforhold til de nordjyske "sugardaddy's" som holdte hånden under AaB og reddede klubben var en truende konkurs i foråret 2014.

Men de postulater lyder bare dumt og bittert! -Så jeg vælger at kreditere jeres mesterskab som et klart resultat af et stærkt stykke talentarbejde og en konturnalitet i et klart spillekoncept med den samme stamme af spillere over flere sæsonen, som så toppede på flotteste vis sidste sæson! Præcist som FCM's mesterskab i år langt mere er et resultat af talentarbejde og konturnalitet i både grundstammen af spillere, godt trænerarbejde og en klar spillestil, som så toppede i denne sæson efter et langt tilløb med en masse point uden pokaler før nu..

Sure, sure Nordjyder;) (det gas!)

Mike
Uden Benham havde I ikke kunne holde på en eller flere af jeres talenter (fx sviatchenko til fck). Uden Benham ville I ikke have samme mulighed for at bevare "konturnalitet" i truppen. Der havde nok heller ikke været råd til at hente Pusic. Sådan kan man blive ved.. Jeg forsvarer ikke, at han er den primære grund til jeres mesterskab, men uden ham havde det virkelig set meget anderledes ud, så det virker absurd og ignorant at fcm'ere underspiller Benhams betydning

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Buzz Killington » 8. jun 2015, 12:11

Finding #1: We rationalize advantage by convincing ourselves we deserve it

The study: In a UC Berkeley study, Piff had more than 100 pairs of strangers play Monopoly. A coin-flip randomly assigned one person in each pair to be the rich player: they got twice as much money to start with, collected twice the salary when they passed go, and rolled both dice instead of one, so they could move a lot farther. Piff used hidden cameras to watch the duos play for 15 minutes.

The results: The rich players moved their pieces more loudly, banging them around the board, and displayed the type of enthusiastic gestures you see from a football player who’s just scored a touchdown. They even ate more pretzels from a bowl sitting off to the side than the players who’d been assigned to the poor condition, and started to become ruder to their opponents. Moreover, the rich players’ understanding of the situation was completely warped: after the game, they talked about how they’d earned their success, even though the game was blatantly rigged, and their win should have been seen as inevitable. “That’s a really, really incredible insight into how the mind makes sense of advantage,” Piff says.
http://blog.ted.com/6-studies-of-money-and-the-mind/
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af doukas » 8. jun 2015, 12:33

Buzz Killington skrev:
Finding #1: We rationalize advantage by convincing ourselves we deserve it

The study: In a UC Berkeley study, Piff had more than 100 pairs of strangers play Monopoly. A coin-flip randomly assigned one person in each pair to be the rich player: they got twice as much money to start with, collected twice the salary when they passed go, and rolled both dice instead of one, so they could move a lot farther. Piff used hidden cameras to watch the duos play for 15 minutes.

The results: The rich players moved their pieces more loudly, banging them around the board, and displayed the type of enthusiastic gestures you see from a football player who’s just scored a touchdown. They even ate more pretzels from a bowl sitting off to the side than the players who’d been assigned to the poor condition, and started to become ruder to their opponents. Moreover, the rich players’ understanding of the situation was completely warped: after the game, they talked about how they’d earned their success, even though the game was blatantly rigged, and their win should have been seen as inevitable. “That’s a really, really incredible insight into how the mind makes sense of advantage,” Piff says.
http://blog.ted.com/6-studies-of-money-and-the-mind/
Hahahahahah hold kæft det er godt :cool: :money:

Det betyder nok, at vi få rigeligt med besøg fra Herning/Opkast her på siden den nærmeste fremtid, hvor vi lige skal forklares en ting eller to :D
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mike80 » 8. jun 2015, 12:35

jonas386 skrev:
Mike80 skrev: Kan du underbygge den påstand? Du skulle jo nødigt fremstå som en dårlig taber med munden fuld af sure rønnebær i janteland! -Og en sådan påstand uden videre argumenter er i sidste ende blot din ligegyldige (og for mig synligt bitre) holdning.
Naturligvis kan jeg det. Man står med røven i vandskorpen, og ind kommer Benham med en flok millioner der gør man kan indkøbe profiler såsom netop Sparv, Dahlin (omend man kan argumentere for han ikke har haft den indflydelse man sikkert håbede på), Jim Larsen og Pusic. Efterfølgende har man ligeledes indkøbt Kian Hansen og ham fyren fra Østrig (Rojer?). Som sådan har jeg ikke noget imod der bliver købt spillere ind, men jeg har noget imod at man åbenlyst lyver for at fremme sin egen agenda, og "historien" om sig selv.

]
Du underbygger da ikke din påstand blot ved at gennemgå respektive tranfers igen? Jeg kan komme med statistik der viser at stammen af spillere i start 11 er langt højere repræsenteret ved tidligere akademi spillere og spillere som også var her sidste sæson. FCM hentede i sommers Jim Larsen (0kr.), Tim Sparv (3mio) og lejede Olson og Urena. Samtidigt solgte de Løssl og Juelsgaard! Altså plus på bundlinjen forud for sæsonen. Alligevel var det vel netop i forårssæsonen mesterskabet reelt blev afgjort? Det hænger da dårligt sammen med den primære årsag, som du jo så heller ikke kan argumentere dybere for end sådan er det fordi du mener det! (Og så ellers gennemgå tilgange endnu engang)
Jeg kan konkludere at:

-FCM har én indkøbt spiller som har fået spilletid i mere end 50% af sæsonens kampe. (Tim Sparv)
-Jeg kan konkludere at 10 spillere fra eget akademi har fået spilletid i mere end de tilsvarende 50% af kampene.
-Jeg kan konkludere at 60% deltagelse i kampene er tidligere akademi spillere i FCM.
-79% deltagelse i kampe er af spillere som også var FCM spillere sidste sæson på trods af 2 profilsalg op til sæsonen i form af tidligere akademispillere. (Løssl og Juelsgaard)
Det ændrer jo bare ikke rigtigt på pointen. Har man brugt penge man ikke har? Ja. Har man forstærket sig markant med hjælp fra Benham? Ja.
Hvorfor mener du Benhams penge er den primære grund til mesterskabet?

Nu skal du ikke spille dum. Du ved ligesågodt som jeg at hvis ikke Benham var kommet forbi så havde i ikke kunne holde på Sviatchenko, i havde ikke kunnet købe de spillere ind i ville, og i ville højst sandsynligt skulle have solgt halvdelen af jeres start-11'er. Derfor er han den primære grund. Det er rigtigt at Benham ikke selv spillede kampene, men uden hans penge havde de 11 startende (og de 7 på bænken) været på et helt andet niveau. Og det ved du jo også ligesågodt som alle andre.
Du sidder og snakker om at det hele har handlet om kontinutet og talentarbejde osv. osv. men det ændrer jo ikke på at før Benham havde i jo heller ikke pengene og der kørte i også et massivt overforbrug som i ikke kunne følge med på. Før Benham var det ham Inderen der reddede jeres røv, og i mellemtiden kørte den store forbrugsfest i Herning. Så jo, det er Benhams penge der er den primære grund.
Ligesom AaB i årevis har præsteret massive underskud og levet på nåde fra udefrakommende investorer med kapital! Din logik rammer jo jer selv som en boomerang og argumentet rækker ikke længere end AaB mesterskab jo så også som primær årsag kan tilskrives nordjyske "sugardaddy's".
Så kan jeg vil sige det samme om jeres mesterskab sidste sæson!? Det muligt i havde et par egnenudviklede spillere i truppen, men en stor stamme af start-11 var jo tidligere indkøb som: KEP, Thelander, Nicolaj Larsen, Anders K. Jacobsen, Jøhnson og Lucas Spalvis.

Det ændrer jo ikke det store på at AaBs trup stadig var både ung, og billig. Såvidt jeg ved har AaB aldrig sagt at man vandt med et hold kun bestående af unge AaB'ere, men at man vandt med mange unge spillere (og billige spillere), og det er jo ikke forkert. Af de nævnte spillere Er det iøvrigt ikke helt rimeligt og nævne Spalvis, eller AK som en del af stammen da de kun spillede en halvsæson værd, og det var deres første sæson i AaB. Ligesom at Thelander kun blev fast mand (igen) da Lasse smuttede.
Er det så rimeligt at nævne indkøb som Pusic og Dahlin der jo også kun spillede en halvsæson og var nye i klubben? Ligesom Jim Larsen og Olsson var skadet halvdelen af sæsonen. Du fremhæver jo ligefrem disse indkøb som den primære æressag til mesterskabet samtidigt med du sætter spørgsmålstegn ved rimeligheden i overhovedet at nævne selvsamme scenarie i AaB. Det både dumt, hyklerisk men også sjovt! :)



.
Mike

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jonas386 » 8. jun 2015, 12:48

Du underbygger da ikke din påstand blot ved at gennemgå respektive tranfers igen? Jeg kan komme med statistik der viser at stammen af spillere i start 11 er langt højere repræsenteret ved tidligere akademi spillere og spillere som også var her sidste sæson
Det ændrer jo stadigvæk ikke på at i har købt spillere påtrods af i ingen penge havde. Og hvis du tror de eneste udgifter i forbindelse med indkøb af fodboldspillere er transfers, så er du i bedste fald naiv. De spillere i har hentet går jo næppe ligefrem til bankelev løn. Men tror du at disse spillere var blevet hentet uden Benhams millioner? Tror du spillere som Sviatchenko eller Igboun var blevet?
Det hænger da dårligt sammen med den primære årsag, som du jo så heller ikke kan argumentere dybere for end sådan er det fordi du mener det!
Det ændrer jo stadig ikke på at i havde været tvunget til at sælge flere profiler (uden at hente erstatninger) uden Benhams indtog. Eller er du uenig i dette? Det hold i havde både sidste sæson, og sæsonen inden det var ligeledes bygget op for penge i ikke havde. Eller penge i så ud til at få før sukkerfar kom forbi med alle millionerne. Du er feks klar over at ham inderen kunne have lukket FCM ned, og brændt jeres grimme logo og pisset på klubtrøjen hvis han på noget tidspunkt ønskede det. Og ingen i Herning-Ikast området kunne have gjort noget som helst ved det. Dérfor er det Benhams fortjeneste.
Ligesom AaB i årevis har præsteret massive underskud og levet på nåde fra udefrakommende investorer med kapital! Din logik rammer jo jer selv som en boomerang og argumentet rækker ikke længere end AaB mesterskab jo så også som primær årsag kan tilskrives nordjyske "sugardaddy's".
Noget som jeg heller ikke har været hverken imponeret eller stolt af. Du kan se herinde hvor mange der var klar til at tage turen ned i DS for at få styr på tingene og få ryddet op i ledelsen og få styr på tingene. Det fik man dog heldigvis uden man skulle rykke ned, eller uden man skulle sælge klubben til tilfældige rigmænd.
Er det så rimeligt at nævne indkøb som Pusic og Dahlin der jo også kun spillede en halvsæson og var nye i klubben? Ligesom Jim Larsen og Olsson var skadet halvdelen af sæsonen. Du fremhæver jo ligefrem disse indkøb som den primære æressag til mesterskabet samtidigt med du sætter spørgsmålstegn ved rimeligheden i overhovedet at nævne selvsamme scenarie i AaB. Det både dumt, hyklerisk men også sjovt
Hvis ikke du kan se forskellen på at købe spillere fra 1. division og så købe superligaens topscorer samt en spiller i periferien af Sveriges landshold, så er du tungere at danse med end først antaget. Pusic, Larsen og Dahlin var alle indkøbt som profiler der skulle forstærke holdet nu og her. Det var hverken AK, Thelander eller Spalvis.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar