Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af NIN » 4. sep 2016, 13:17

FCM skrev:
Jakobsen skrev:Skal man anvende den noget tvivlsomme floskel Expected points vil deres mesterhold netop falde ind i kategorien der fik flere Actual points end Expected points. Magen til uinspirerende defensivt dødboldshold. Men ok, expected points modellen galdt nok ikke i 2014/2015.
Jeg forstår ikke helt din pointe? Naturligvis anvendte man også modellen dengang. Mindes også, at man i vinterpausen talte om at det 8-points forspring man havde, faktisk var større end egne og konkurrenternes præstationer berettigede til. Men ellers er det jo er internt redskab, som man generelt ikke melder offentlig ud omkring.
Helt generelt gælder det jo for DK, at såfremt andre end FCK skal blive mestre, så skal FCK gerne have stolpe ud og mesterholdet stolpe ind. Når FCK har mindst dobbelt så stort et budget som konkurrenterne (hvilket forklarer 75% af placeringen), så har man brug for at have marginalerne på sin side for at vinde, ligegyldigt om man hedder FCM, AaB eller FCN. Af den årsag er det jo også rart, at marginalerne ikke jævner sig ud over en sæson.
Apropos evnen til at forstå. Hvorfor respekterer du så ikke som gæst, dette forum? Tråden hedder: Hvorfor hade FCM 2. Dine talrige indlæg har intet med hvorfor du hader FCM at gøre. Økologi i Kvickly i transfertråden, vil have lige så stor relevans.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Halil » 4. sep 2016, 13:21

Apropos evnen til at forstå. Hvorfor respekterer du så ikke som gæst, dette forum? Tråden hedder: Hvorfor hade FCM 2. Dine talrige indlæg har intet med hvorfor du hader FCM at gøre. Økologi i Kvickly i transfertråden, vil have lige så stor relevans.
Det latente (selv)had skinner nu igennem sprækkerne hos fcmsvinet.
Uden Synd Ingen Frelse

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. sep 2016, 13:25

NIN skrev:
Jesper Schmidt skrev:
NIN skrev:Jeg hader, denne tråd konstant kører af sporet.
'
Samme her, men på den anden side bliver jeg altså ret liderlig af al den snak om expected points og actual points...
Seneste nyt fra det midtjyske er, at expected og actual points handler og meget mere end blot spillet med bolden. FCM’s engelske sugardaddy ser et nyt stærkt forretningskoncept som strækker sig langt ud over fodbold pløjemarken. Senest i foråret 2017 skal det være muligt via en app, når du kommer hjem fra weekendens fætter-kusine fest, at analysere dig frem til ikke bare hvor mange af dine nære slægtningen du reelt har scoret stolpe ind ved, men nok så vigtigt, også dem du var pokkers tæt på at garne. Det hele skulle meget gerne være oppe og køre til høstbal sæsonen.
Hæhæ... i det hele taget er det bare endnu et fantastisk påhit af FCM pudlen, ligesom det er helt fantastisk at det kommer på banen på et tidspunkt hvor det ikke ser alt for godt ud for ulvene.

Det er vel kun et spørgsmål om tid før fcm.dk kommer til at have en opdateret tabel som viser placeringen for FCM med de fiktive point - som naturligvis har dem på en langt bedre placering konstant end the real deal. Undskyld jeg mener selvfølgelig expected points og actual points.

Jeg er SÅ misundelig over at det ikke kunne være Lynge som kom på banen med det fantastiske koncept... lad os sige i 10/11 sæsonen f.eks.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 4. sep 2016, 13:38

Jeg har nu ikke noget imod hans indlæg. De bekræfter oftest, at der er tale om en sekt, hvor fans sluger råt, hvad den store leder siger og hvor alle som ikke forstår, at FCM er bedst på alle parametre, har misforstået alt.

Først var det talentudvikling, så var det flest point pr. kalenderår, da de så endelig vandt en sæson, så var det det eneste rigtige. Nu har de udviklet et regneark, som viser at de er bedst trods resultaterne.

Vi mangler vel stadig at høre fra FCM, hvad er det det fantastiske regneark kan gøre holdet bedre på ? Og hvis du svarer, at man ikke skal fyre træneren fordi alt andet er fantastisk eller det vender indenfor 720 kampe(som var det med terningerne og ligelig antal), jamen så held og lykke. Jeg har aldrig haft en midtjysk chef, men mine chefer har kunnet tage velovervejede beslutninger uden at skulle konferere et regneark først.

Vi i AaB må så se beundrende til, for selv Lynges is i maven var smeltet inden 720 kampe.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af NIN » 4. sep 2016, 13:50

FlæskeFrank skrev:Jeg har nu ikke noget imod hans indlæg. De bekræfter oftest, at der er tale om en sekt, hvor fans sluger råt, hvad den store leder siger og hvor alle som ikke forstår, at FCM er bedst på alle parametre, har misforstået alt.

Først var det talentudvikling, så var det flest point pr. kalenderår, da de så endelig vandt en sæson, så var det det eneste rigtige. Nu har de udviklet et regneark, som viser at de er bedst trods resultaterne.

Vi mangler vel stadig at høre fra FCM, hvad er det det fantastiske regneark kan gøre holdet bedre på ? Og hvis du svarer, at man ikke skal fyre træneren fordi alt andet er fantastisk eller det vender indenfor 720 kampe(som var det med terningerne og ligelig antal), jamen så held og lykke. Jeg har aldrig haft en midtjysk chef, men mine chefer har kunnet tage velovervejede beslutninger uden at skulle konferere et regneark først.

Vi i AaB må så se beundrende til, for selv Lynges is i maven var smeltet inden 720 kampe.
Jeg er i princippet ikke uenig, men det er en glidebane og ikke mindst synd og skam at forurene en så smuk tråd om denne med al mulig støj.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 4. sep 2016, 14:22

FlæskeFrank skrev:Jeg har nu ikke noget imod hans indlæg. De bekræfter oftest, at der er tale om en sekt, hvor fans sluger råt, hvad den store leder siger og hvor alle som ikke forstår, at FCM er bedst på alle parametre, har misforstået alt.

Først var det talentudvikling, så var det flest point pr. kalenderår, da de så endelig vandt en sæson, så var det det eneste rigtige. Nu har de udviklet et regneark, som viser at de er bedst trods resultaterne.

Vi mangler vel stadig at høre fra FCM, hvad er det det fantastiske regneark kan gøre holdet bedre på ? Og hvis du svarer, at man ikke skal fyre træneren fordi alt andet er fantastisk eller det vender indenfor 720 kampe(som var det med terningerne og ligelig antal), jamen så held og lykke. Jeg har aldrig haft en midtjysk chef, men mine chefer har kunnet tage velovervejede beslutninger uden at skulle konferere et regneark først.

Vi i AaB må så se beundrende til, for selv Lynges is i maven var smeltet inden 720 kampe.
Det er godt, at I ikke bruger så meget statistik i det nordjyske, for det er åbenbart relativt svært for jer at fatte ;-)

Expected points er udelukkende et ud af flere indikatorer på den underliggende præstation, så man mener er mere retvisende end det aktuelle antal point eller placering i ligaen (som i høj grad er påvirket af tilfældigheder, især i starten af en sæson).
De 760 kampe er ikke så relevante i denne sammenhæng, da det blot drejede sig om, hvor lang tid der egentlig skulle til, for at tilfældighederne udjævner sig i rimelig grad (som modargument til flosklen om at det udjævner sig over 33/36 runder). Man kan sådan set sagtens fyre en træner efter 10 kampe (uanset pointtal eller placering), hvis den underliggende præstation er for dårlig. Den underliggende præstation er jo netop tænkt som en måde at se forbi tilfældighederne (og dermed behovet for de 760 kampe) og dermed hvordan det 'virkelig' går. Men det er jo udelukkende et ud af flere statistiske redskaber.

Ift de enkelte kampe, så bruges statistikker jo både før, under og efter kampene ift at forbedre præstationer. Det bruges i de fleste større klubber, sandsynligvis også AaB - i hvert fald før og efter kampe. Fx får spillerne data på deres direkte modspillere (hvor tit går de den ene/anden vej osv), målmand får data på angribernes afslutningsmønstre osv. Under kampe modtager trænerstaben sms med relevante statistiske oplysninger i pausen og efter 75 min, som kan bruges til taktiske korrektioner samt vurdering af udskiftninger mv. Hvilke oplysninger de får på de tidspunkter, har jeg ikke set beskrevet nogen steder. Lige efter slutfløjt modtager trænerne igen en sms med oplysninger om kampen, som kan bruges ift evalueringen med spiller og ift udtalelser i pressen. Efterfølgende modtager hver enkelt spiller en statistisk rapport over egen præstation i kampen, som spillerne kan bruge ift egne forbedringer (jeg kender heller ikke det præcise indhold af disse rapporter).

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Halil » 4. sep 2016, 14:29

Expected points er udelukkende et ud af flere indikatorer på den underliggende præstation, så man mener er mere retvisende end det aktuelle antal point eller placering i ligaen (som i høj grad er påvirket af tilfældigheder, især i starten af en sæson).
Arbejder fcm på at få en mere retvisende tabel end den nuværende metode?
Uden Synd Ingen Frelse

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 4. sep 2016, 14:38

Halil skrev:
Expected points er udelukkende et ud af flere indikatorer på den underliggende præstation, så man mener er mere retvisende end det aktuelle antal point eller placering i ligaen (som i høj grad er påvirket af tilfældigheder, især i starten af en sæson).
Arbejder fcm på at få en mere retvisende tabel end den nuværende metode?
Dejligt at se, at du har forstået det hele :thumbsup:

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Halil » 4. sep 2016, 14:41

Du svarer dårligt på spørgsmål.

Har fcm nogle pokaler stående som mestre for "den retvisende suppeliga"?
Uden Synd Ingen Frelse

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 4. sep 2016, 15:11

Er du i tvivl ?
Halil skrev:
Har fcm nogle pokaler stående som mestre for "den retvisende suppeliga"?
- FlæskeFrank

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af 9520AaB » 4. sep 2016, 15:35

FlæskeFrank skrev:Er du i tvivl ?
Halil skrev:
Har fcm nogle pokaler stående som mestre for "den retvisende suppeliga"?
Retvisende pokaler, må være alle de pokaler for andenpladser i pokalturneringen, der engang talte højt i en eller anden FCM statistik.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 4. sep 2016, 16:49

FCM skrev:Expected points er udelukkende et ud af flere indikatorer på den underliggende præstation, så man mener er mere retvisende end det aktuelle antal point eller placering i ligaen (som i høj grad er påvirket af tilfældigheder, især i starten af en sæson).
De 760 kampe er ikke så relevante i denne sammenhæng, da det blot drejede sig om, hvor lang tid der egentlig skulle til, for at tilfældighederne udjævner sig i rimelig grad (som modargument til flosklen om at det udjævner sig over 33/36 runder). Man kan sådan set sagtens fyre en træner efter 10 kampe (uanset pointtal eller placering), hvis den underliggende præstation er for dårlig. Den underliggende præstation er jo netop tænkt som en måde at se forbi tilfældighederne (og dermed behovet for de 760 kampe) og dermed hvordan det 'virkelig' går. Men det er jo udelukkende et ud af flere statistiske redskaber.

Ift de enkelte kampe, så bruges statistikker jo både før, under og efter kampene ift at forbedre præstationer. Det bruges i de fleste større klubber, sandsynligvis også AaB - i hvert fald før og efter kampe. Fx får spillerne data på deres direkte modspillere (hvor tit går de den ene/anden vej osv), målmand får data på angribernes afslutningsmønstre osv. Under kampe modtager trænerstaben sms med relevante statistiske oplysninger i pausen og efter 75 min, som kan bruges til taktiske korrektioner samt vurdering af udskiftninger mv. Hvilke oplysninger de får på de tidspunkter, har jeg ikke set beskrevet nogen steder. Lige efter slutfløjt modtager trænerne igen en sms med oplysninger om kampen, som kan bruges ift evalueringen med spiller og ift udtalelser i pressen. Efterfølgende modtager hver enkelt spiller en statistisk rapport over egen præstation i kampen, som spillerne kan bruge ift egne forbedringer (jeg kender heller ikke det præcise indhold af disse rapporter).
Det sidste afsnit har ikke noget med expected points at gøre ? Hvis det har, så er det vel gammel vin på nye flasker.

Du mangler stadig at svare på hvad det kan, som er nyt ift. hvordan FCM har gjort hele tiden.

Problemet er, at det virker til, at du har givet dig ud i en heroisk forsvar for projektet og nu står tilbage "hov, Ankersen har vist snydt mig igen". Det er selvfølgelig et træls tilbagetog, men faktum er, at du lire en masse af, som pludselig også er "Expected points", men som du også selv må tænke det har vi jo hele tiden gjort.

Edit hvis programmet gør alt det i 2. afsnit, så er det jo ikke træneren, som skal fyres men computerprogrammet :)
- FlæskeFrank

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 4. sep 2016, 17:32

FlæskeFrank skrev:Det sidste afsnit har ikke noget med expected points at gøre ? Hvis det har, så er det vel gammel vin på nye flasker.

Du mangler stadig at svare på hvad det kan, som er nyt ift. hvordan FCM har gjort hele tiden.

Problemet er, at det virker til, at du har givet dig ud i en heroisk forsvar for projektet og nu står tilbage "hov, Ankersen har vist snydt mig igen". Det er selvfølgelig et træls tilbagetog, men faktum er, at du lire en masse af, som pludselig også er "Expected points", men som du også selv må tænke det har vi jo hele tiden gjort.

Edit hvis programmet gør alt det i 2. afsnit, så er det jo ikke træneren, som skal fyres men computerprogrammet :)
Tror lige at du skal læse mine indlæg igen. Der bliver opstillet en hel masse stråmænd, som jeg ikke vil tage ansvar for.
Jeg har forklaret hvad expected point er, og hvad de bruges til.
Herefter er der nogen (ikke mig) der spørger, hvad der har med kampene at gøre (og jeg har ikke på noget tidspunkt sagt, at det har noget med kampene at gøre). Svaret er intet. Jeg har så forklaret hvordan FCM (og andre klubber) bruger statistik ift kampe.
Så skriver du, at svaret jo ikke har noget med expected point at gøre. Det er helt korrekt, for der var ikke det jeg forklarede..... Og så er vi tilbage hvor vi startede ...
Nu mener du så, at jeg mangler at forklare hvad der er nyt. Hvorfor gør jeg det? Jeg har ikke påstået det er nyt. Igen bliver jeg afkræver svar på noget, som ikke har med mig eller mine indlæg at gøre.
Hvis din forespørgsel i virkeligheden var et velment spørgsmål om, hvorvidt jeg ved, hvad forskellen er på de data Smartodds (der altså ikke er et stykke software eller et regneark, som nogen tror, men en fodboldanalyse-virksomhed med 50-100 ansatte, så vidt jeg husker) leverer og så de statistikker, som FCM brugte pre-Benham eller andre klubber bruger, så bliver jeg svar skyldig. Jeg aner ikke hvilke statistikker fx AaB eller FCK bruger (det holder man af gode grunde nok tæt ind til kroppen) og i hvor høj grad de gør det. Ift FCM har man også været ret sparsom med udmeldinger om dette, pånær fx det med sms'er under kampe, hvilket jo også er begrundet med at man betragter det som en konkurrencemæssig ting.
I øvrigt forsvarer jeg ikke noget som helst. Jeg forklarer det.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Frygah » 4. sep 2016, 17:50

I så fald forklarer du usandsynligt dårlig...

Jeg er sådan set bedøvende ligeglad med om vores "Expected points" er 20 point højere end vores reélle pointantal, hvis det betyder vi er ved at rykke ned. Især hvis "Expected Points" har været med til at at fastholde ledelsen i en inaktivitet, fordi argumentet vil være "Vi burde altså have haft flere point!" I endnu højere grad hvis "Expcted points" og réelle point først udligner sig over 700+ kampe. Så er det sgu da livsfarligt at bruge dem i Superligafodbold, hvor 30 points udsving i en sæson kan betyde medaljer eller nedrykning. Og de 700+ kampe bliver jo totalt udvandede da trup, trænerteam osv. ikke vil være det samme over perioden. Så er de der "Expected points" altså til at stikke skråt op, uanset hvilke (vel mere eller mindre subjektive/selvbestemte) parametre der tilsammen udgør "Expected points", og som dermed kan danne et delvist grundlag til at træffe beslutninger på?

Så kan du ikke lige 1 gang til, helt kort og præcis, redegøre for hvad det er der er så godt ved "Expected Points", som ikke i samme ombæring også kan være en svaghed? Især i forhold til hele det der "Skal vi/skal vi ikke fyre en træner?" når der er store udsving på jeres "Expected Points" og reélle point? De kan vel lige så godt være med til at fastholde en træner/ledelse/taktik/spillertrup som ikke leverer pointmæssigt, på baggrund af de parametre der lægger til grund for "Expected Points?"
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 4. sep 2016, 19:26

Frygah skrev:Så kan du ikke lige 1 gang til, helt kort og præcis, redegøre for hvad det er der er så godt ved "Expected Points", som ikke i samme ombæring også kan være en svaghed? Især i forhold til hele det der "Skal vi/skal vi ikke fyre en træner?" når der er store udsving på jeres "Expected Points" og reélle point? De kan vel lige så godt være med til at fastholde en træner/ledelse/taktik/spillertrup som ikke leverer pointmæssigt, på baggrund af de parametre der lægger til grund for "Expected Points?"
Jeg har vist ikke sagt, at der ikke er svagheder? Og der er heller ikke nogen, der har præsenteret det som noget helt fantastisk unikt og banebrydende. Det er en statistisk model man bruger, for at nuancere. Tanken er jo, at man evaluerer på præstationen (baseret på nogle objektive parametre, som statistiske modeller har vist hænger sammen med om man vinder fodboldkampe i det lange løb) i stedet for resultatet - og dermed er mindre påvirket af tilfældigheder (vi vandt = alt er godt. Vi tabte = alt er skidt). Men der er jo ingen, der har sagt, at man ikke kigger på andre ting også. Som jeg har skrevet tidligere, er det jo blot en af mange indikatorer. Og det er klart, at det faktiske antal point også er vigtigt - det er jo dem, der bestemmer medaljer og nedrykning. Men der er farligt udelukkende at bruge det som indikator - hvilket ofte gøres.
Lad os tage et eksempel på det. Sønderjyske klarede sig fantastisk sidste sæson. Det har fået kommentatorer, eksperter mv til at have høje forventninger til dem i denne sæson, hvor de fleste inden sæsonen nævnte dem som næsten sikre deltagere i slutspillet (de vurderer dem ud fra de faktiske point og placering). Min påstand er, at de havde en stolpe-ind sæson, med fx en unormal høj afslutningseffektivitet (reelt fik de en del flere point end deres spil berettigede til). Det er meget usandsynligt at dette gentager sig, og derfor vil min forventning være, at de denne sæson vil lande hvor de plejer - dvs 8-10 stykker (måske endda lavere grundet ændrede forventninger både internt og eksternt - det har vi tidligere set med Herfølge og Horsens, som rykkede ned efter en stolpe-ind sæson).
Men ellers tror jeg ikke, jeg har mere at tilføje til dette emne. Formålet var sådan set bare at forklare ideen med expected points - og udrydde lidt floskler. Der er ingen grund til, at jeg gentager tingene flere gange, og der er jo også helt reelt forskel på, hvor meget personer og klubber mener statistik kan bruges til i fodbold. Og det er helt fair - men der er ingen tvivl om, at big data og statistik vinder mere og mere indpas i moderne fodbold. Spørgsmålet er så, hvor meget eller lidt man kan bruge det til.

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. jul 2005, 18:51
Geografisk sted: Horsens

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af larsdahl » 4. sep 2016, 20:09

FCM skrev: Det er godt, at I ikke bruger så meget statistik i det nordjyske, for det er åbenbart relativt svært for jer at fatte ;-)
Nu er den artikel, du henviser til, jo ikke nogen seriøs videnskabelig undersøgelse. Det ligner mere en sjov 3.g opgave i højniveau matematik, som er lavet af nogle drenge, der har fået til opgave at forstå Poisson fordelingen og anvende den i en model.
We can assume the goals for each team in a match are independently Poisson distributed. This means that goals arrive at a constant rate,
and one team’s goals don’t affect the other team’s goals. Those things aren’t quite true in practice
In real life we might expect to see about 2.6 goals per game on average, so let’s say each team will score 1.3 goals per game, and use that as our Poisson rate for each team.
Så det modellen siger, er at: Hvis Premier League kampe havde 2,6 mål i gennemsnit og målene ligger konstant fordelt ud over kampen uden at kampens tidligere mål påvirker resten af kampen, så gælder der et eller andet...

Men som forfatteren selv skriver, så passer modellen ikke på den virkelige verden og dermed er hele artiklen bullshit, der ikke siger noget som helt om fodbold, men kun om en teoretisk forsimplet klasselokale-model.

Hvis betingelsen altid er falsk, så er hele udsagnet altid sandt. Det er basal logik.
https://da.wikipedia.org/wiki/Logisk_ko ... _.E2.87.92
Udsagnet i artiklen er altså lige så validt som:
Hvis superligaen blev spillet på Saturn, så ville AGF vinde champions league hvert år
Hvis FCM ikke var fulde af bullshit, så var der ingen grund til at hade dem.

Forfatterens afsluttende kommentar, viser også meget godt at artiklen ikke er en videnskabeligt baseret, men delvist en mavefornemmelse baseret på "bogstavelig talt ingen evidens".
My pet theory – based on literally zero evidence

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. sep 2016, 04:02

9520AaB skrev:
FlæskeFrank skrev:Er du i tvivl ?
Halil skrev:
Har fcm nogle pokaler stående som mestre for "den retvisende suppeliga"?
Retvisende pokaler, må være alle de pokaler for andenpladser i pokalturneringen, der engang talte højt i en eller anden FCM statistik.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hov hov, det er skam ikke "bare" andenpladser, FCM har vundet sølv mange gange i pokalturneringen, og jeg tror ikke de vil synes det er i orden du formulerer det på den måde... de har ikke tabt pokalfinaler - de har vundet sølv.

Jeg ved egentlig ikke om man opererer med expected pointe i pokalturneringen, eller om man bare er fucked når man skal evaluere kampe i den turnering.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af le Cid » 5. sep 2016, 09:09

Jesper Schmidt skrev:
9520AaB skrev:
FlæskeFrank skrev:Er du i tvivl ?
Halil skrev:
Har fcm nogle pokaler stående som mestre for "den retvisende suppeliga"?
Retvisende pokaler, må være alle de pokaler for andenpladser i pokalturneringen, der engang talte højt i en eller anden FCM statistik.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hov hov, det er skam ikke "bare" andenpladser, FCM har vundet sølv mange gange i pokalturneringen, og jeg tror ikke de vil synes det er i orden du formulerer det på den måde... de har ikke tabt pokalfinaler - de har vundet sølv.

Jeg ved egentlig ikke om man opererer med expected pointe i pokalturneringen, eller om man bare er fucked når man skal evaluere kampe i den turnering.
De har scoret meget få Expected Points i Atlantic Cup - men de tog den flotte pokal med hjem alligevel!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af NIN » 5. sep 2016, 09:48

le Cid skrev:
Jesper Schmidt skrev:
9520AaB skrev:
FlæskeFrank skrev:Er du i tvivl ?
Halil skrev:
Har fcm nogle pokaler stående som mestre for "den retvisende suppeliga"?
Retvisende pokaler, må være alle de pokaler for andenpladser i pokalturneringen, der engang talte højt i en eller anden FCM statistik.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hov hov, det er skam ikke "bare" andenpladser, FCM har vundet sølv mange gange i pokalturneringen, og jeg tror ikke de vil synes det er i orden du formulerer det på den måde... de har ikke tabt pokalfinaler - de har vundet sølv.

Jeg ved egentlig ikke om man opererer med expected pointe i pokalturneringen, eller om man bare er fucked når man skal evaluere kampe i den turnering.
De har scoret meget få Expected Points i Atlantic Cup - men de tog den flotte pokal med hjem alligevel!
Du har misforstået konceptet. Expected Points træder først i kraft når FCM IKKE vinder noget, men fejler igen-igen. Som f.eks. i Pokalturneringen. Det er med andre ord en sikkerhedsventil, en airbag der eksploderer i hovedet på dig og redder dagen, når modstanderen pudser sølvtøjet. Det er samtidig også forklaringen på hvorfor Kristian Bak Back Bagt ser ud i ansigtet som han gør, efter lang tro tjeneste i ulveklæder.

Billede
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 5. sep 2016, 11:03

Jeg ved ikke, om det er sjovt, fordi det er sandt eller tragisk, fordi det er sandt ?
- FlæskeFrank

Besvar