Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af De Fem » 13. jun 2018, 11:10

Forstår ikke det de har gang i.

Spillerne de har købt og udlejet er 24 år (canadieren), 24 år (Okosun), 24 år (Reese) og 21 år (Skytte). Er vel kun rigtigt Skytte der er i "talent-alderen". Resten ligner trupspillere. Noget de burde få fra eget akademi.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Reyad » 13. jun 2018, 11:23

Jeg forstår slet ikke, hvad der sker.
Middelmådige spillere købes og udlejes.
Det giver mening med Skytte og andre talenter. Eller med eksotiske spillere (der ikke har været i Europa før). Meget mærkelig strategi. Især hvis de fortsætter med også at hente Okosun.

Lad dem endelig købe Kasper Pedersen, Patrick Kristensen og Kristoffer Pallesen og leje dem til Horsens.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Buzz Killington » 13. jun 2018, 12:32

Reyad skrev:
13. jun 2018, 11:23
Jeg forstår slet ikke, hvad der sker.
Middelmådige spillere købes og udlejes.
Det giver mening med Skytte og andre talenter. Eller med eksotiske spillere (der ikke har været i Europa før). Meget mærkelig strategi. Især hvis de fortsætter med også at hente Okosun.

Lad dem endelig købe Kasper Pedersen, Patrick Kristensen og Kristoffer Pallesen og leje dem til Horsens.
Det er vel forsøg på om smartodds modellen holder. Køber spillere under reelle markedsværdi, og optimerer mulighederne for at de kan nå, eller overgå deres markedsværdi. Sælger dem derefter videre, eller beholder dem man bruge på førsteholdet. Det må dog koste en del at administrere sådan et foretagne.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Martino » 13. jun 2018, 13:06

Frygah skrev:
13. jun 2018, 10:42
Ved om ikke om den hører til her, men sneg mig lige ind på Ulvegraven for at se hvordan man tog imod indkøbet af Sami Skytte. Og jeg må indrømme jeg er noget chokeret over de transferønsker der kommer frem derinde. Jeg nævner i flæng:

Daniel Wass
Henrik Dalsgaard
Andreas Bjelland
Lasse Schöne

Blandt andet vores allesammens yndlingsbruger, Mike, har kaldt de 3 første for drømmesignings. Jeg må indrømme, det lyder vildt hvis man virkelig går og drømmer om Daniel Wass til FCM... Bjelland og Schöne måske, men Dalsgård er vel også fast mand i Brentford?
Daniel Wass bliver rygtet til blandt andet Valencia. Hvad fanden skulle han lave i Herning?
Jeg savner Winsnes

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Patmand » 13. jun 2018, 13:15

Buzz Killington skrev:
13. jun 2018, 12:32
Reyad skrev:
13. jun 2018, 11:23
Jeg forstår slet ikke, hvad der sker.
Middelmådige spillere købes og udlejes.
Det giver mening med Skytte og andre talenter. Eller med eksotiske spillere (der ikke har været i Europa før). Meget mærkelig strategi. Især hvis de fortsætter med også at hente Okosun.

Lad dem endelig købe Kasper Pedersen, Patrick Kristensen og Kristoffer Pallesen og leje dem til Horsens.
Det er vel forsøg på om smartodds modellen holder. Køber spillere under reelle markedsværdi, og optimerer mulighederne for at de kan nå, eller overgå deres markedsværdi. Sælger dem derefter videre, eller beholder dem man bruge på førsteholdet. Det må dog koste en del at administrere sådan et foretagne.
Det er muligt det er smartodds, det skal jeg ikke kunne afgøre. Jeg mener at huske at mange rynkede på næsen da FCM hentede Kroon, Drachmann og Dal Hende i SønderjyskE i januar 2017. Mindre end halvandet år senere blev de danske mestre. Så bliver det svært at pege fingre af netop de transfers. Dal Hende ender endda som deres topscorer og Drachmann spiller i 25 kampe i mesterskabssæsonen.

Min pointe er at det undertiden kan være svært for os "udenforstående" helt at forstå andre klubbers transferstrategi, fordi vi sket ikke har den samme føling med hvem der er på vej ind/ud og hvilke unge talenter der er på vej til at bryde igennem. Det kan såmænd være svært nok at forstå AaB's transfers fra tid til anden.

Så udstiller det måske også meget godt, at man er bevidst om at ikke alle de nye spillere bliver en succes. Hvor der handles der spildes.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jun 2018, 15:45

Nu er det jo svært at forstå, at man har en trup med 50 spillere og i øvrigt planlægger at udleje 15 af dem ad gangen. Det kan være god købmandsskab, men ringe holdfokus.

Men det er ikke en almindelig økonomi, som kan satse på så mange heste på en gang.

Og det giver ikke nødvendigvis en bedre klubøkonomi at skulle holde styr på 50 spillere, som aktuel til et enkelt hold.

Men det passer vel meget godt i FCMs DNA, at mennesket bag spilleren er fuldstændig ligegyldig, men en kvantitet/vare som forbruges.
- FlæskeFrank

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Patmand » 13. jun 2018, 17:42

FlæskeFrank skrev:
13. jun 2018, 15:45
Nu er det jo svært at forstå, at man har en trup med 50 spillere og i øvrigt planlægger at udleje 15 af dem ad gangen. Det kan være god købmandsskab, men ringe holdfokus.

Men det er ikke en almindelig økonomi, som kan satse på så mange heste på en gang.

Og det giver ikke nødvendigvis en bedre klubøkonomi at skulle holde styr på 50 spillere, som aktuel til et enkelt hold.

Men det passer vel meget godt i FCMs DNA, at mennesket bag spilleren er fuldstændig ligegyldig, men en kvantitet/vare som forbruges.
Jeg skal bestemt ikke ud og forsvare FCM's transferaktiviteter.

Du har ret i at det ikke er en almindelig økonomi som FCM pt. præsenter. De solgte spillere for knap 200 mio. kr. i det foregående transfervindue og gik så hen og vandt mesterskabet, med alt hvad det medfører af ekstra indtægter, mulighed for europæisk gruppespil mv.

De kunne vælge at placere alle pengene i obligationer - det er der nogen der gør. Det ser så ud til FCM vælger at investere en portion af deres ekstraordinære indtægter i professionelle fodboldspillere, det er svært at indvende det store imod. Man siger ofte det er klogt at smede mens jernet er varmt.

Hvad der er det rigtige for én fodboldklub er ikke nødvendigvis det rigtige for en anden. I AaB forsøgte man sig med obligationer, da det så ikke gav det forventede sportslige afkast, så gav man Allan Gaarde en stor pose penge til at investere i fodboldspillere. Så viser det sig desværre at selv en konfirmand der for første gang i sit liv har penge på lommen, bruger pengene mere fornuftigt på blå mandag end Allan Gaarde på transfermarkedet.

https://youtu.be/MPyI4-7MEHU?t=15

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jun 2018, 18:46

Vi er vel enige. Det virker ikke til at være ret meget med at drive en fodboldklub, men forvaltning af en pengetank. Om det så giver dem flere penge kan vi vel først afgøre om 5 år eller lignende.
- FlæskeFrank

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Patmand » 13. jun 2018, 19:31

FlæskeFrank skrev:
13. jun 2018, 18:46
Vi er vel enige. Det virker ikke til at være ret meget med at drive en fodboldklub, men forvaltning af en pengetank. Om det så giver dem flere penge kan vi vel først afgøre om 5 år eller lignende.
Nu gør du mig lidt forvirret. Er det ikke to sider af samme sag?

Mig bekendt er der evidens mellem placering i tabellen og pengeforbruget.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jakobsen » 13. jun 2018, 19:31

Wauv! Den mægtige smartodss computer har fundet Skytte, Reese, Okuson og Mayron George. Ingen andre end FCM har opdaget, at de fire gutter spillede i Silkeborg, VIborg, Horsens og Lyngby. Man kan da kun bifalde, hvis de klatter pengene væk på nedrykkere.
Faldt i øvrigt over denne artikel https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... jene-penge

Udover alle flosklerne så har de åbenbart fået en sportsdirektør der mest af alt minder om en usikker lilleput træner. Man kan kun håbe han bliver en lige så god mand for FCM som Anders Bjerregaard blev for Brøndby.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Buzz Killington » 13. jun 2018, 19:49

Jakobsen skrev:
13. jun 2018, 19:31
Wauv! Den mægtige smartodss computer har fundet Skytte, Reese, Okuson og Mayron George. Ingen andre end FCM har opdaget, at de fire gutter spillede i Silkeborg, VIborg, Horsens og Lyngby. Man kan da kun bifalde, hvis de klatter pengene væk på nedrykkere.
Faldt i øvrigt over denne artikel https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... jene-penge

Udover alle flosklerne så har de åbenbart fået en sportsdirektør der mest af alt minder om en usikker lilleput træner. Man kan kun håbe han bliver en lige så god mand for FCM som Anders Bjerregaard blev for Brøndby.
Nu er pointen med smartodds ikke kun at finde spilleren, men samtidig at vurdere om spillerens er prissat over eller under den reelle markedsværdi. E.g. helt firkantet, hvis computeren vurderer Skytte til 5 mio, men Silkeborg kun kræver 3, så er det en god handel, isoleret set.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jun 2018, 20:41

Patmand skrev:
13. jun 2018, 19:31
FlæskeFrank skrev:
13. jun 2018, 18:46
Vi er vel enige. Det virker ikke til at være ret meget med at drive en fodboldklub, men forvaltning af en pengetank. Om det så giver dem flere penge kan vi vel først afgøre om 5 år eller lignende.
Nu gør du mig lidt forvirret. Er det ikke to sider af samme sag?

Mig bekendt er der evidens mellem placering i tabellen og pengeforbruget.
Silkeborg involvering i Papirfabrikken har jo ikke noget af gøre med at drive fodboldklubben. Men afkastet kan selvfølgelig være med til at kanaliserer flere penge over i virksomheden. Så jeg finder, om man så investerer i obligationer eller fodboldspillere, som man alligevel ikke skal have i klubben, er vel hip som hap. Spørgsmålet er blot hvad der giver det største afkast og dermed tilfører yderligere penge til fodboldklubben.

For det gør vel ikke Jakob Poulsen skarpere, at FCM ejer Sammy Skytte og har udlejet ham i et år ? Ligesom AaBs investering af 3½ mio kr. i obligationer heller ikke gør Würtz skarpere.
- FlæskeFrank

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Patmand » 13. jun 2018, 21:19

FlæskeFrank skrev:
13. jun 2018, 20:41
Patmand skrev:
13. jun 2018, 19:31
FlæskeFrank skrev:
13. jun 2018, 18:46
Vi er vel enige. Det virker ikke til at være ret meget med at drive en fodboldklub, men forvaltning af en pengetank. Om det så giver dem flere penge kan vi vel først afgøre om 5 år eller lignende.
Nu gør du mig lidt forvirret. Er det ikke to sider af samme sag?

Mig bekendt er der evidens mellem placering i tabellen og pengeforbruget.
Silkeborg involvering i Papirfabrikken har jo ikke noget af gøre med at drive fodboldklubben. Men afkastet kan selvfølgelig være med til at kanaliserer flere penge over i virksomheden. Så jeg finder, om man så investerer i obligationer eller fodboldspillere, som man alligevel ikke skal have i klubben, er vel hip som hap. Spørgsmålet er blot hvad der giver det største afkast og dermed tilfører yderligere penge til fodboldklubben.

For det gør vel ikke Jakob Poulsen skarpere, at FCM ejer Sammy Skytte og har udlejet ham i et år ? Ligesom AaBs investering af 3½ mio kr. i obligationer heller ikke gør Würtz skarpere.
Okay, nu er jeg med på hvad du mente og ja, så er vi temmelig enige. Lige netop med Sammy Skytte handlen kan det virke besynderligt, at han med det samme udlejes til Horsens. Det er ren spekulation fra min side, men det kan være en del af et større puslespil fordi man også ønskede at købe Okusun i netop Horsens

Nu ved vi jo ret beset ikke om de spillere der bliver udlejet er tiltænkt en plads i FCM's trup på lidt længere sigt. Skytte og Okusun kunne ligne erstatninger for Jacob Poulsen og Tim Sparv.
Men jo, et par af handlerne virker som "ren investering" med videresalg for øje. Jeg mener dog ikke det er mindre ærbart at forsøge at dygtiggøre nogle fodboldspillere med videresalg for øje kontra at købe obligationer. Det er præmissen for langt størsteparten af professionelle fodboldklubber.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jun 2018, 22:29

Yann Rolim er jo også ejet af et foretagende, som ikke har tænkt sig at bruge ham i hans officielle klub.

Virker det her til, at "ejeren" har specielt meget interesse i spillerens velbefindende ?

Lidt urimelig sammenligning, men i den kedelige ende af spekteret, mens AC og Chelsea er i den bedre ende.

Men hvis FCM mener, at de forrenter deres penge bedre på denne måde end købe større profiler til deres hold eller obligationer, så kan jeg godt forstå ideen.
Dog ser jeg hverken Reese eller Skytte som kommende FCM-spillere og så forstår jeg ikke købene. Reese var jeg selv på sin vis fortaler for i sommers, men det jeg har set i 1. division har ikke overbevist mig om, at han er blevet bedre det sidste år og derfor et spiller, som jeg ville have peget på til sommervinduet.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Yankee » 14. jun 2018, 12:49

FlæskeFrank skrev:
13. jun 2018, 22:29
Dog ser jeg hverken Reese eller Skytte som kommende FCM-spillere og så forstår jeg ikke købene. Reese var jeg selv på sin vis fortaler for i sommers, men det jeg har set i 1. division har ikke overbevist mig om, at han er blevet bedre det sidste år og derfor et spiller, som jeg ville have peget på til sommervinduet.
Jeg forstår slet ikke diskussionen om hvad FCM vil med Reese og Skytte. Det er udelukkende en del af karussellen omkring Okosun-handlen.

1: AC Horsens har solgt Ludwig og Okosun og har to kæmpe huller på holdet. De har identificeret Skytte og Reese som erstatninger, men de har enten svært ved at lokke dem til permanent eller har problemer med at binde sig til afskrivning på deres transfer+løn. Plan B er et par billige 1./2. divisionsspillere, som ikke er nær så gode som Skytte og Reese.

2: Ind kommer FCM. De kan godt tiltrække Skytte og Reese og kan godt binde sig til deres kontrakter. De ser næppe noget synderligt potentiale i hverken den ene eller den anden, men Horsens tilbyder dem en klækkelig rabat på Okosun til gengæld for at de løfter den økonomiske risiko og overbeviser Reese og Skytte om at spille ét år i Horsens.

3: Slutproduktet er at Horsens får de to "drømmeerstatninger" uden den økonomiske risiko, som de ikke kan bære eller er bange for pga. deres historik med Retov og Mehl. Sandsynligvis vil Horsens kunne forlænge lejeaftalerne om et år - men den tid, den sorg. FCM får Okosun billigere og har endda en mulighed for at nappe eller videresælge Reese og Skytte hvis de slår til for Horsens. De to spillere skal godtnok bruge et år i Horsens, men går nok til en højere løn end Horsens selv ville kunne tilbyde dem eller hvad de får i Viborg og Silkeborg og de har en "genvej" til topholdet FCM om et års tid. Det er win-win-win.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jonas386 » 14. jun 2018, 13:05

Yankee skrev:
14. jun 2018, 12:49
FlæskeFrank skrev:
13. jun 2018, 22:29
Dog ser jeg hverken Reese eller Skytte som kommende FCM-spillere og så forstår jeg ikke købene. Reese var jeg selv på sin vis fortaler for i sommers, men det jeg har set i 1. division har ikke overbevist mig om, at han er blevet bedre det sidste år og derfor et spiller, som jeg ville have peget på til sommervinduet.
Jeg forstår slet ikke diskussionen om hvad FCM vil med Reese og Skytte. Det er udelukkende en del af karussellen omkring Okosun-handlen.

1: AC Horsens har solgt Ludwig og Okosun og har to kæmpe huller på holdet. De har identificeret Skytte og Reese som erstatninger, men de har enten svært ved at lokke dem til permanent eller har problemer med at binde sig til afskrivning på deres transfer+løn. Plan B er et par billige 1./2. divisionsspillere, som ikke er nær så gode som Skytte og Reese.

2: Ind kommer FCM. De kan godt tiltrække Skytte og Reese og kan godt binde sig til deres kontrakter. De ser næppe noget synderligt potentiale i hverken den ene eller den anden, men Horsens tilbyder dem en klækkelig rabat på Okosun til gengæld for at de løfter den økonomiske risiko og overbeviser Reese og Skytte om at spille ét år i Horsens.

3: Slutproduktet er at Horsens får de to "drømmeerstatninger" uden den økonomiske risiko, som de ikke kan bære eller er bange for pga. deres historik med Retov og Mehl. Sandsynligvis vil Horsens kunne forlænge lejeaftalerne om et år - men den tid, den sorg. FCM får Okosun billigere og har endda en mulighed for at nappe eller videresælge Reese og Skytte hvis de slår til for Horsens. De to spillere skal godtnok bruge et år i Horsens, men går nok til en højere løn end Horsens selv ville kunne tilbyde dem eller hvad de får i Viborg og Silkeborg og de har en "genvej" til topholdet FCM om et års tid. Det er win-win-win.
Men er Okosun virkelig så god, at det kan betale sig at smide 3.5 millioner efter Sammy Skytte og (gætter jeg) 1 million for Reese? Nu ved jeg ikke hvad FCM har givet for Okosun, men bare med de to ovenstående (med transfer, løn osv) så nærmer vi os hurtigt de 5 millioner, og så begynder jeg at tvivle på hvor god en forretning det rent faktisk er.

Jeg må dog også sige, at dansk fodbold bliver mere og mere ligegyldigt for mig. Der er sgu blevet for meget privatliga over det, hvor klubberne er altafhængige af en eller anden sukkerfar. Den charme som dansk fodbold ellers burde leve på, for at kunne konkurrere med store udenlandske ligaer, er efterhånden helt væk.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Hanga » 14. jun 2018, 13:06

Yankee skrev:
14. jun 2018, 12:49

Jeg forstår slet ikke diskussionen om hvad FCM vil med Reese og Skytte. Det er udelukkende en del af karussellen omkring Okosun-handlen.

.....
Så meget hurlumhej for at få fat i Okosun? Kunne måske forstå det hvis det var en ligaprofil, men det er han altså ikke. Bevares han er en fin superligaspiller, men så heller ikke mere.

Jeg tror du har ret i at Reese er hentet som en del af aftalen, men at ligge 3 mio. for Skytte uden at de ser et potentiale i ham, tror jeg ikke rigtig på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Buzz Killington » 14. jun 2018, 13:52

jonas386 skrev:
14. jun 2018, 13:05
Yankee skrev:
14. jun 2018, 12:49
FlæskeFrank skrev:
13. jun 2018, 22:29
Dog ser jeg hverken Reese eller Skytte som kommende FCM-spillere og så forstår jeg ikke købene. Reese var jeg selv på sin vis fortaler for i sommers, men det jeg har set i 1. division har ikke overbevist mig om, at han er blevet bedre det sidste år og derfor et spiller, som jeg ville have peget på til sommervinduet.
Jeg forstår slet ikke diskussionen om hvad FCM vil med Reese og Skytte. Det er udelukkende en del af karussellen omkring Okosun-handlen.

1: AC Horsens har solgt Ludwig og Okosun og har to kæmpe huller på holdet. De har identificeret Skytte og Reese som erstatninger, men de har enten svært ved at lokke dem til permanent eller har problemer med at binde sig til afskrivning på deres transfer+løn. Plan B er et par billige 1./2. divisionsspillere, som ikke er nær så gode som Skytte og Reese.

2: Ind kommer FCM. De kan godt tiltrække Skytte og Reese og kan godt binde sig til deres kontrakter. De ser næppe noget synderligt potentiale i hverken den ene eller den anden, men Horsens tilbyder dem en klækkelig rabat på Okosun til gengæld for at de løfter den økonomiske risiko og overbeviser Reese og Skytte om at spille ét år i Horsens.

3: Slutproduktet er at Horsens får de to "drømmeerstatninger" uden den økonomiske risiko, som de ikke kan bære eller er bange for pga. deres historik med Retov og Mehl. Sandsynligvis vil Horsens kunne forlænge lejeaftalerne om et år - men den tid, den sorg. FCM får Okosun billigere og har endda en mulighed for at nappe eller videresælge Reese og Skytte hvis de slår til for Horsens. De to spillere skal godtnok bruge et år i Horsens, men går nok til en højere løn end Horsens selv ville kunne tilbyde dem eller hvad de får i Viborg og Silkeborg og de har en "genvej" til topholdet FCM om et års tid. Det er win-win-win.
Men er Okosun virkelig så god, at det kan betale sig at smide 3.5 millioner efter Sammy Skytte og (gætter jeg) 1 million for Reese? Nu ved jeg ikke hvad FCM har givet for Okosun, men bare med de to ovenstående (med transfer, løn osv) så nærmer vi os hurtigt de 5 millioner, og så begynder jeg at tvivle på hvor god en forretning det rent faktisk er.
Jeg har svært ved at få øje på rentabiliteten i denne transferhistorie, men jeg kan som Yankee sagtens få øje på den interne logik her. For alle de der millioner har de jo rent faktisk fået transferrettighederne til tre spillere, hvor en betydelig del af lønomkostningerne er dækket af en anden klub, og hvor spillerne har en tilstrækkelig kontraktlængde til at et nogenlunde samlet videresalgspotentiale kan forventes. Sådan statistisk set, så er det da nogenlunde sandsynligt at spillerne samlet set mindst opretholder deres aktuelle værdi.

Det er jo heller ikke fordi FCM's praksis er helt verdensfjern. I Italien har de længe været tradition for det, og Udinese/Watford/Granada ejerne har vist at man kan tjene gode penge på sådan en manøvre.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Yankee » 14. jun 2018, 13:59

Buzz Killington skrev:
14. jun 2018, 13:52
jonas386 skrev:
14. jun 2018, 13:05
Yankee skrev:
14. jun 2018, 12:49
FlæskeFrank skrev:
13. jun 2018, 22:29
Dog ser jeg hverken Reese eller Skytte som kommende FCM-spillere og så forstår jeg ikke købene. Reese var jeg selv på sin vis fortaler for i sommers, men det jeg har set i 1. division har ikke overbevist mig om, at han er blevet bedre det sidste år og derfor et spiller, som jeg ville have peget på til sommervinduet.
Jeg forstår slet ikke diskussionen om hvad FCM vil med Reese og Skytte. Det er udelukkende en del af karussellen omkring Okosun-handlen.

1: AC Horsens har solgt Ludwig og Okosun og har to kæmpe huller på holdet. De har identificeret Skytte og Reese som erstatninger, men de har enten svært ved at lokke dem til permanent eller har problemer med at binde sig til afskrivning på deres transfer+løn. Plan B er et par billige 1./2. divisionsspillere, som ikke er nær så gode som Skytte og Reese.

2: Ind kommer FCM. De kan godt tiltrække Skytte og Reese og kan godt binde sig til deres kontrakter. De ser næppe noget synderligt potentiale i hverken den ene eller den anden, men Horsens tilbyder dem en klækkelig rabat på Okosun til gengæld for at de løfter den økonomiske risiko og overbeviser Reese og Skytte om at spille ét år i Horsens.

3: Slutproduktet er at Horsens får de to "drømmeerstatninger" uden den økonomiske risiko, som de ikke kan bære eller er bange for pga. deres historik med Retov og Mehl. Sandsynligvis vil Horsens kunne forlænge lejeaftalerne om et år - men den tid, den sorg. FCM får Okosun billigere og har endda en mulighed for at nappe eller videresælge Reese og Skytte hvis de slår til for Horsens. De to spillere skal godtnok bruge et år i Horsens, men går nok til en højere løn end Horsens selv ville kunne tilbyde dem eller hvad de får i Viborg og Silkeborg og de har en "genvej" til topholdet FCM om et års tid. Det er win-win-win.
Men er Okosun virkelig så god, at det kan betale sig at smide 3.5 millioner efter Sammy Skytte og (gætter jeg) 1 million for Reese? Nu ved jeg ikke hvad FCM har givet for Okosun, men bare med de to ovenstående (med transfer, løn osv) så nærmer vi os hurtigt de 5 millioner, og så begynder jeg at tvivle på hvor god en forretning det rent faktisk er.
Jeg har svært ved at få øje på rentabiliteten i denne transferhistorie, men jeg kan som Yankee sagtens få øje på den interne logik her. For alle de der millioner har de jo rent faktisk fået transferrettighederne til tre spillere, hvor en betydelig del af lønomkostningerne er dækket af en anden klub, og hvor spillerne har en tilstrækkelig kontraktlængde til at et nogenlunde samlet videresalgspotentiale kan forventes. Sådan statistisk set, så er det da nogenlunde sandsynligt at spillerne samlet set mindst opretholder deres aktuelle værdi.

Det er jo heller ikke fordi FCM's praksis er helt verdensfjern. I Italien har de længe været tradition for det, og Udinese/Watford/Granada ejerne har vist at man kan tjene gode penge på sådan en manøvre.
Okosun har efter sigende kun kostet 3 mio. kr., så det er ikke urealistisk at man har fået en rabat på 1-2 mio. kr. ift. hvad prisen ellers ville have været. Derudover kan der også være en ret væsentlig skattemæssig fordel i det for FCM.

Jeg aner selvfølgelig ikke om det forholder sig sådan, men det kan ikke være tilfældigt at tre sådanne handler falder i hak på samme dag. Og jeg nægter simpelthen at tro på at man ser Søren Reese som en fremtidig FCM-spiller.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jonas386 » 14. jun 2018, 14:09

Men alt i alt når man jo hurtigt op på et beløb der hedder 8 millioner, og det virker godt nok dyrt. Angående Reese og Skytte, så var min teori egentlig at man ville have spillere klar i kulissen, såfremt man pludselig er tvunget til at sælge Sanneh, eller en af midtbanespillerne pludselig går i stykker. Her er Reese og Skytte vel egentlig fine spillere at have klar som nyt 3./4. valg. Skytte tror jeg dog godt kan blive en fin superligaspiller.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar