Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 7. jun 2017, 15:11

Vi er vel enige om, at din påstand om, at der var et sæt kriterier for FCM (Bak) og et andet for AaB (Pølsen) ikke holdt ;)

Personligt mener jeg ikke, at det er noget kvalitetsstempel at spille med teenagere. Tværtimod er de ofte for unge og laver mange fejl. Vores manglende stabilitet i indeværende sæson tilskriver jeg personligt bl.a. den (nød-)tvunge brug af for mange for unge spillere.

Når du nu er i gang med at reklamere for indlæg på ulvegraven, så synes jeg at dette indlæg meget fint viser, hvordan vores nuværende aldersprofil er skæv ift det typiske ikke-FCK-mesterhold: http://www.black-wolves.com/ulvegraven/ ... 95#p140195 Her er det faktisk netop gruppen af 20-24-årige, der er afgørende.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Søgaard » 7. jun 2017, 15:12

On-topic. Derfor hader jeg FC flip-flop midtjylland:
http://jyllands-posten.dk/sport/ECE3779 ... ber-debat/

"FC Midtjylland har tidligere fordømt voldelig adfærd blandt danske fodboldspillere. Nu har de købt David Nielsen for en mio. kr."

Det er midtjylland DNA
Aalborg BK 1885!

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mike80 » 7. jun 2017, 20:26

FlæskeFrank skrev:
FCM skrev:Nu skal jeg hjælpe din hukommelse lidt, her er det citat fra Mikes side, som du bygger din påstand på:
Mike80 på Ulvegraven sidste sommer skrev:Jeg synes opgørelsen med spilletid til egenudviklede spillere som målbar faktor kan være misvisende. Jeg tænker at du bliver nød til at have en alder med i ligningen for at tallene ikke snyder.

Tag feks. Bak som vi købte dyrt tilbage som et profilkøb. Han er egenudviklet men jo ikke ligefrem længere at regne for om klubben satser på egne talenter eller profilkøb. Hvis vi tager AaB som du fremhæver og fratager spilletiden til hjemvendte profiler som Wurtz, Risgaard, Helenius og Enevoldsen viser tallene istedet at de også ligger omkring de 35% med spilletid til de talenter som man bringer frem fra klubben ungdomsafdeling. Mere retvisende kunne feks. Være at måle på spilletid til egenudviklede spillere under 21/23 år.
Så kan du måske hjælpe med fortælle, hvorvidt det han skrev også var det du sagde han skrev?
I øvrigt kan jeg oplyse jer begge om, at Pølsen ikke er egenudviklet, men kom til AaB fra Skive som senior.

Endelig er det, der undrer mig mest (og fik mig til at skrive dette indlæg), at du på nogen måde kunne få din forskruede hjerne til konstruere den absurde påstand, at det var Hekler, der lavede opgørelsen.
Jeg kan se, at det var Kent, som havde lavet statistikken. Beklager til Kent. Her prøvede jeg at sige noget positivt om Hekler, det var så ikke retfærdigt...

I forhold til det oplæg, som Kent lavede, så var det jo netop Mikes klassiske(og det vi klandrer FCM for) skære kagen til, så tallene lige passer FCMs fortælling bedst. Så ville man arbejde med en øvre grænse på 21 eller 23 år, som retvisende.

Her svarer Kent jo Mike:
FYI: Hvis du fjerner de AaB-spillere, som har været ude og er kommet retur (Augo, Risgård, Helenius og Enevoldsen) så ender de på 44,5% i stedet. Stadig højt. Würtz er ikke egenudviklet i AaB. Han kom fra Skive som senior.
Hvis du går tilbage til starten af august 2016, hvor indlægget blev lavet hos jer, havde Mike en længere seance på vores debatfora, hvor vi igen skulle belæres om, at FCM var bedst til alt. Derfor husker jeg netop denne tråd hos jer, fordi det virkede som om, at han søgte at få noget statistik som underbyggede hans egne påstande, men det kunne han ikke hente fra Kents indlæg.

Og så har tidligere artikler jo f.eks. vist, at nogle klubber er bedre til at udvikle de 23-26 årige end de 17-20 årige og vice versa. OG vi andre ved godt, at når nu Duelund og de andre pludselig havner i aldersgruppen højere oppe, så er det lige pludselig den helt rigtige kategori ifølge FCM at vurdere klubbens evner på.

Og min pointe er jo netop, at man ikke skal kigge rigid på om de over eller under 20 år. Eller den aldersgrænse. Udelukkende kigge på om man mener, at klubben gør det godt nok.

Hvis man tager to klubber, hvor den ene sælger Sisto til 45 mio kr. og kommer ud med et underskud på 10-20 mio kr., mens en anden klub i samme sæson sælger Bassogog for 45 mio kr. og kommer ud med et overskud på 25 mio kr. Hvilken klub har så gjort det bedst ?
Fantastisk! Lad os da lige opresumere: Du opfinder en påstand om, at jeg i en opgørelse over spilletid til egenudviklede talenter "skærer" tallene til så FCM fremstår bedre end de er (jeg medregner spilletid til Bak) mens jeg samtidigt bevidst ikke medregner jeres hjemvendte egenudviklede spillere (wurtz osv.). Du bliver taget med bukserne nede i din løgnehistorie, og angriber videre med hvor godt du husker og "Mike klassisk" med at skære indlægget til så pointen passer?! -Hold da kæft et selvmål..! Hmm.. Tyv tror hver mand stjæler og så skal jeg nok undlade at kommentere yderligere for du gør det aldeles fremragende i dig selv..

Min henvisning til spilletid for teenagerer har iøvrigt absolut intet med om de større eller mindre talenter at gøre! Spilletiden for årgang 97 i Superligaen var væsentligt i debatten fordi en anden debatør (Flæskefrank komisk nok) mente at FCMs sølvmedalje i U19 ligaen var udtryk for, at man ikke længere var så dominerende i talentudvikling. Spilletiden for teenagerer var væsentlig fordi det repræsentere de spillere som kunne have spillet i U19 ligaen istedet.

Kan jeg konkluderer at du i dine to seneste indlæg (hvor af det sidte indlæg udelukkende var en omgang rygsvømning væk fra din første løgn mod mig) har formået at lave det du så smukt kalder en "Mike klassisk" 2 gange?! Altså skære noget selektivt til så det passer din pointe..! Hmm.. Nu vi er ved klassikerne så kalder vi den slags en "Søren Skriver" i FCM..

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 7. jun 2017, 21:02

Mike80 skrev:Fantastisk! Lad os da lige opresumere: Du opfinder en påstand om, at jeg i en opgørelse over spilletid til egenudviklede talenter "skærer" tallene til så FCM fremstår bedre end de er (jeg medregner spilletid til Bak) mens jeg samtidigt bevidst ikke medregner jeres hjemvendte egenudviklede spillere (wurtz osv.). Du bliver taget med bukserne nede i din løgnehistorie, og angriber videre med hvor godt du husker og "Mike klassisk" med at skære indlægget til så pointen passer?! -Hold da kæft et selvmål..! Hmm.. Tyv tror hver mand stjæler og så skal jeg nok undlade at kommentere yderligere for du gør det aldeles fremragende i dig selv..

Min henvisning til spilletid for teenagerer har iøvrigt absolut intet med om de større eller mindre talenter at gøre! Spilletiden for årgang 97 i Superligaen var væsentligt i debatten fordi en anden debatør (Flæskefrank komisk nok) mente at FCMs sølvmedalje i U19 ligaen var udtryk for, at man ikke længere var så dominerende i talentudvikling. Spilletiden for teenagerer var væsentlig fordi det repræsentere de spillere som kunne have spillet i U19 ligaen istedet.

Kan jeg konkluderer at du i dine to seneste indlæg (hvor af det sidte indlæg udelukkende var en omgang rygsvømning væk fra din første løgn mod mig) har formået at lave det du så smukt kalder en "Mike klassisk" 2 gange?! Altså skære noget selektivt til så det passer din pointe..! Hmm.. Nu vi er ved klassikerne så kalder vi den slags en "Søren Skriver" i FCM..
Det svarer jeg gerne på.

Jeg kunne huske, at du netop ikke mente, at Kents opgørelse viste det sande billede og derfor gerne ville skærer den til, så grænsen for egenudviklede spillere kun gik til f.eks. 23 år. Og det er jo lige præcis FCM i en nøddeskal. Hvis ikke I er bedst, så skal vi høre på en alternativ måde, hvordan virkeligheden skal være. Jeg mindes blandt andet en del diskussioner, hvor I gerne ville gøre jer til de bedste, fordi I havde fået flest point over kalenderåret, selvom mesterskabet ikke kom i hus. Og det var netop den samme "skæren" til, som du var ved her.

Endelig det med U19, så kan vi godt tage den del
...og mon ikke man havde formået at lande det sidste point og genvinde guld hvis man ikke havde brugt Nissen, Riis og Duelund på superliga holdet istedet.
Skrev du i dit svar.

Igen, kunne alle de andre hold jo også have ageret anderledes. Vi kunne f.eks. have brugt Mæhle, Magnus C og Thellufsen i efteråret. Så kunne vi måske også have ændret vores pointscore lidt. Og igen det er den sædvanlige FCM-mentalitet om, at vi er bedst selvom tingene ikke lige viser det.

Og det jeg skrev var:
FlæskeFrank skrev:
Der er ingen tvivl om, at FCM i starten af akademiets levetid udnyttede et "tomrum" indenfor talentarbejdet, som gav noget medvind. Men de sidste 5-10 år er der vist ikke den større forskel på om man går på OBs linje eller FCMs eller en anden SL-klubs satsning.

Når klubber som FCM og Brøndby gerne vil lave fortællingen med, at det er fordi de har solgt de største talenter inden de er flyvefærdige, så er det jo blot en anden snak om, at de næstbedste ikke har været gode nok til at nå superligaen.

Når AGF vinder U17-ligaen, og Esbjerg U19-ligaen i år, så vidner det også om, at de selvbestaltede talentfabrikker ikke er så dominerende, som de har været. De vil så sige, at de udvikle de enkelte spillere og ikke holdet. Men særligt U19 og deltagelse i Chl League regi er en stor bet for FCM, da de har været glade for deres deltagelse de seneste par år. Og jeg er ikke i tvivl om, at NÅR vi deltager i det regi, så vil vi nok bruge det som en meget positiv oplevelse.

Og så er det stadig forskel på, hvor mange penge, som smides i skidtet. Business-casen viser nok også, at det ikke nødvendigvis er det hold, som smider flest penge i talentudviklingen, som har den gode forrentning.
Jeg skriver ikke noget om, at jeres dominans var væk. Blot at ingen af de selvbestaltede talentfabrikker vandt mesterskabet i U19 eller U17. Og så skriver jeg, at man kan godt i dag udvikles som talent selvom postnummeret ikke er Betonslum eller Heden.
- FlæskeFrank

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mike80 » 7. jun 2017, 22:50

FlæskeFrank skrev:
Mike80 skrev:Fantastisk! Lad os da lige opresumere: Du opfinder en påstand om, at jeg i en opgørelse over spilletid til egenudviklede talenter "skærer" tallene til så FCM fremstår bedre end de er (jeg medregner spilletid til Bak) mens jeg samtidigt bevidst ikke medregner jeres hjemvendte egenudviklede spillere (wurtz osv.). Du bliver taget med bukserne nede i din løgnehistorie, og angriber videre med hvor godt du husker og "Mike klassisk" med at skære indlægget til så pointen passer?! -Hold da kæft et selvmål..! Hmm.. Tyv tror hver mand stjæler og så skal jeg nok undlade at kommentere yderligere for du gør det aldeles fremragende i dig selv..

Min henvisning til spilletid for teenagerer har iøvrigt absolut intet med om de større eller mindre talenter at gøre! Spilletiden for årgang 97 i Superligaen var væsentligt i debatten fordi en anden debatør (Flæskefrank komisk nok) mente at FCMs sølvmedalje i U19 ligaen var udtryk for, at man ikke længere var så dominerende i talentudvikling. Spilletiden for teenagerer var væsentlig fordi det repræsentere de spillere som kunne have spillet i U19 ligaen istedet.

Kan jeg konkluderer at du i dine to seneste indlæg (hvor af det sidte indlæg udelukkende var en omgang rygsvømning væk fra din første løgn mod mig) har formået at lave det du så smukt kalder en "Mike klassisk" 2 gange?! Altså skære noget selektivt til så det passer din pointe..! Hmm.. Nu vi er ved klassikerne så kalder vi den slags en "Søren Skriver" i FCM..
Det svarer jeg gerne på.

Jeg kunne huske, at du netop ikke mente, at Kents opgørelse viste det sande billede og derfor gerne ville skærer den til, så grænsen for egenudviklede spillere kun gik til f.eks. 23 år. Og det er jo lige præcis FCM i en nøddeskal. Hvis ikke I er bedst, så skal vi høre på en alternativ måde, hvordan virkeligheden skal være. Jeg mindes blandt andet en del diskussioner, hvor I gerne ville gøre jer til de bedste, fordi I havde fået flest point over kalenderåret, selvom mesterskabet ikke kom i hus. Og det var netop den samme "skæren" til, som du var ved her.

Endelig det med U19, så kan vi godt tage den del
...og mon ikke man havde formået at lande det sidste point og genvinde guld hvis man ikke havde brugt Nissen, Riis og Duelund på superliga holdet istedet.
Skrev du i dit svar.

Igen, kunne alle de andre hold jo også have ageret anderledes. Vi kunne f.eks. have brugt Mæhle, Magnus C og Thellufsen i efteråret. Så kunne vi måske også have ændret vores pointscore lidt. Og igen det er den sædvanlige FCM-mentalitet om, at vi er bedst selvom tingene ikke lige viser det.

Og det jeg skrev var:
FlæskeFrank skrev:
Der er ingen tvivl om, at FCM i starten af akademiets levetid udnyttede et "tomrum" indenfor talentarbejdet, som gav noget medvind. Men de sidste 5-10 år er der vist ikke den større forskel på om man går på OBs linje eller FCMs eller en anden SL-klubs satsning.

Når klubber som FCM og Brøndby gerne vil lave fortællingen med, at det er fordi de har solgt de største talenter inden de er flyvefærdige, så er det jo blot en anden snak om, at de næstbedste ikke har været gode nok til at nå superligaen.

Når AGF vinder U17-ligaen, og Esbjerg U19-ligaen i år, så vidner det også om, at de selvbestaltede talentfabrikker ikke er så dominerende, som de har været. De vil så sige, at de udvikle de enkelte spillere og ikke holdet. Men særligt U19 og deltagelse i Chl League regi er en stor bet for FCM, da de har været glade for deres deltagelse de seneste par år. Og jeg er ikke i tvivl om, at NÅR vi deltager i det regi, så vil vi nok bruge det som en meget positiv oplevelse.

Og så er det stadig forskel på, hvor mange penge, som smides i skidtet. Business-casen viser nok også, at det ikke nødvendigvis er det hold, som smider flest penge i talentudviklingen, som har den gode forrentning.
Jeg skriver ikke noget om, at jeres dominans var væk. Blot at ingen af de selvbestaltede talentfabrikker vandt mesterskabet i U19 eller U17. Og så skriver jeg, at man kan godt i dag udvikles som talent selvom postnummeret ikke er Betonslum eller Heden.
Jeg mente/mener ikke succesfuld talentudvikling udelukkende kan måles i egenudviklede spilleminutter uden at med indregne alder? Havde Simon Kjær og Winston Reid ikke slået til i udlandet, men istedet vendt hjem for at spille for FCM ville de egenudviklede spilleminutter jo ikke vise større FCM succes på talentudviklingen end virkeligheden gør nu?! Det var en generel debat om opgørelse af spilleminuttet og succesfuld talentudvikling og argumenter gælder både i FCM (Kristian Bak) og AaB (wurtz m.f.) så pak nu dit rygsvømmeri om "skæren" til postulater mod mig væk! Det ynkeligt nok i forvejen specielt med udgangspunkt i din egen "skæren" til løgne henvisninger mod et gammelt indlæg fra undertegnede.

Ja, i kunne i AaB have ladet Mæhle, Magnus og Thelufesen spille med og måske det nok havde ændret i jeres point som du skriver. Problemet for dig en bare at FCM havde klart flest U19 minutter i superligaen (derfor min henvisning), som kunne have været brugt i U19, og jeg derfor står med det bedste argument for at netop FCM stod bedst iforhold til at forbedre deres chance for flere point i U19, hvis man havde prioriteret anderledes.

Du snakker FCM mentalitet men er jo selv et klart bevis på en hvis Nordjysk mentalitet hvor FCMS sølvmedalje nu i din verden straks bliver et vigtigt argument for at dominansen ikke længere er den samme. Jeg har aldrig set dig fremføre argumentet om FCMs totale dominans de 2 seneste år med U19 guld, men så snart det glipper er det utroligt vigtigt for dig at få fremført at sølvmedaljen er argument for, at dominansen ihvertfald nu er nedadgående! Og så snakker du om at skære argumenterne til!? Jeg vover den påstand at den neutrale opfattelse af 2 guldmedaljer og en sølvmedalje på 3 år, for de fleste vil blive opfattet som ret dominerende..

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 8. jun 2017, 00:58

Mht. U19 ligaen, så er det ikke jo ikke længere end, at hverken I eller vi vandt rækken. Det er dig, som bruger ordet dominans og lægger mig ord i munden om, at jeg mener jeres dominans er væk. Det er ikke det, som jeg skriver. Det jeg skrev var, at de selvbestaltede talentklubber ikke var så dominerende som de har været. FCM har været stærke de sidste 3 år, og det er aldrig nemt at gætte på, hvornår nedturen rammer. Men U19 mesterskabet ser noget sværere ud den kommende sæson med Esbjerg som regerende mestre(nogle gengangere), AGF U17 mestre, hvor nogle må rykke op på U19 og med FCK som U17 mestre sidste år.

Hvis du kunne kigge ud over dit had til AaB og/eller mistro til omverdenen ift. FCM. Så skrives der ikke noget om, at FCM ikke kan udvikle spillere. Men hvis man tror, at man er den eneste klub, som kunne have gjort noget anderledes, så ser man ikke tingene ret nuanceret. Derfor pointerede jeg blot, at vi hev 6 spillere op i sommers, som godt kunne have spillet U19 i efteråret, aner ikke nogle af dem spillede U19 regelmæssigt. Ligesom I også havde en del spillere, som kunne have spillet U19. Tilsvarende vandt Esbjerg U19 selvom Anders Dreyer og Jacob Lungi Sørensen var hevet op på førsteholdet i 10 kampe, dem kunne de også have holdt nede i U19 fuldblods og måske smadret rækken.

Mht. talentudvikling og alder, så er det meget legitim udmelding, at du ser en naturlig aldersgrænse. Det eneste, som jeg blot forventer, er, at du så holder fast i den definition i lidt længere tid. Fordi når næste sæson starter op, så er Riis, Nicolaisen, Døhr Thycosen Duelund og Nissen alle 20 år og dermed ikke i den gruppe, som du forsvarer lige nu. Og så er jeg ikke sikker på, at I topper den liste i næste sæson.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af doukas » 8. jun 2017, 07:18

Derby-runden:

FCM-FC Helsingør

Det bliver crazy!!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af NIN » 8. jun 2017, 09:11

doukas skrev:Derby-runden:

FCM-FC Helsingør

Det bliver crazy!!
En ny hadets kamp?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mike80 » 8. jun 2017, 09:43

FlæskeFrank skrev:Mht. U19 ligaen, så er det ikke jo ikke længere end, at hverken I eller vi vandt rækken. Det er dig, som bruger ordet dominans og lægger mig ord i munden om, at jeg mener jeres dominans er væk. Det er ikke det, som jeg skriver. Det jeg skrev var, at de selvbestaltede talentklubber ikke var så dominerende som de har været. FCM har været stærke de sidste 3 år, og det er aldrig nemt at gætte på, hvornår nedturen rammer. Men U19 mesterskabet ser noget sværere ud den kommende sæson med Esbjerg som regerende mestre(nogle gengangere), AGF U17 mestre, hvor nogle må rykke op på U19 og med FCK som U17 mestre sidste år.

Hvis du kunne kigge ud over dit had til AaB og/eller mistro til omverdenen ift. FCM. Så skrives der ikke noget om, at FCM ikke kan udvikle spillere. Men hvis man tror, at man er den eneste klub, som kunne have gjort noget anderledes, så ser man ikke tingene ret nuanceret. Derfor pointerede jeg blot, at vi hev 6 spillere op i sommers, som godt kunne have spillet U19 i efteråret, aner ikke nogle af dem spillede U19 regelmæssigt. Ligesom I også havde en del spillere, som kunne have spillet U19. Tilsvarende vandt Esbjerg U19 selvom Anders Dreyer og Jacob Lungi Sørensen var hevet op på førsteholdet i 10 kampe, dem kunne de også have holdt nede i U19 fuldblods og måske smadret rækken.

Mht. talentudvikling og alder, så er det meget legitim udmelding, at du ser en naturlig aldersgrænse. Det eneste, som jeg blot forventer, er, at du så holder fast i den definition i lidt længere tid. Fordi når næste sæson starter op, så er Riis, Nicolaisen, Døhr Thycosen Duelund og Nissen alle 20 år og dermed ikke i den gruppe, som du forsvarer lige nu. Og så er jeg ikke sikker på, at I topper den liste i næste sæson.
Jeg vil give dig at du svømmer godt på dybt vand! Dette startede med at jeg fik pålagt en løgn fra din side for at du kunne fremføre en pointe du gerne ville pådutte mig. Den løgn har du nu flot kæmpet dig uden om at forholde dig til i 5 efterfølgende indlæg hvor du forsøger at dreje debatten i alle mulige andre retninger.

Lad mig skære det ud i pap endnu engang:

- Jeg mener fortsat ikke at man er et større eller mindre talent blot fordi man er 19år frem for 20år! Alders afgrænsningen var udelukkende relevant fordi du mente en manglende guld medalje i U19 var bevis for nedadgående dominans. Jeg skriver (fortsat) IKKE at alders afgrænsningen for målbart talent skal afgrænses ved 19år! Jeg skriver at en egenudviklet hjemvendt spiller som floppede i udlandet i en alder af plus 30år ikke længere er målbar for umiddelbar succes i talentudvikling bare fordi han tæller som egenudviklet. Den definition havde jeg dengang, og den vil jeg også holde fast ved om 10 sæsoner.

- Og så til den pointe du nægter at forholde dig til! Hvor er troværdigheden fra din side i et postulat om at jeg "skærer" mine indlæg til så pointen passer når du som bevis samtidigt fremfører falske beskyldninger om, hvad jeg tidligere har skrevet eller ikke har skrevet? Du blev taget med bukserne nede i din løgne henvisning så vær nu en mand og forhold til Kents simple spørgsmål: "Var det jeg skrev også det du skrev?!" Så kan vi debaterer videre når den er begravet..

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af doukas » 8. jun 2017, 10:58

NIN skrev:
doukas skrev:Derby-runden:

FCM-FC Helsingør

Det bliver crazy!!
En ny hadets kamp?
Det bliver endnu vildere.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af MrBangDK » 8. jun 2017, 11:07

doukas skrev:
NIN skrev:
doukas skrev:Derby-runden:

FCM-FC Helsingør

Det bliver crazy!!
En ny hadets kamp?
Det bliver endnu vildere.
De har jo også hadet hinanden siden søndag!
Ska' vi hak'?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 8. jun 2017, 11:28

Att. Mike80.
Jeg erkender gerne, at jeg huskede forkert om, hvordan du gerne så Kents inddeling skulle være. Det gør ikke ondt på mig at sige og det var ikke bevidst fra min side at fejlcitere dig. Nu gik Kents indlæg jo på FCMs egen udmelding om egenudviklingandelen og her lå AaB højere end FCM. Så mente en debattør, at det ikke var retvisende :cool:

Men det ændrer jo ikke ved, at indlægget gik for mit vedkommende på to punkter. 1) Jeg roste netop FCM for i begyndelsen af årtusindet at have fundet en niche i talentudvikling, som ingen andre danske klubber havde set. Men at FCM var blevet hentet af de andre klubber og her tror jeg, at det vil vise sig tydeligt de kommende år. Men det er en påstand, og med jeres sidste tre sæsoner, så er jeg klar over, at det virker absurd i dine ører. Men AaB har vel også været i top6 de sidste 4-5 år i U19 uden, at jeg regner os som speciel topklub og I kan også hurtig havne i subtoppen.

Den andet punkt 2) var, at jeg oplevede, at der igen blev sat en ramme op, som var meget praktisk for at vise FCMs dominans, nemlig flest teenagere på holdet. Og her er vi, som jeg læser dit indlæg, enige i, at det ikke er sigende for ret meget talentudvikling. Ligesom gennemsnitsalderen på holdet heller ikke er bevis for noget som helst. Men jeg mener begge liste oftest har de samme klubber øverst og det viser et klart mønster.

Og så snakker vi måske også lidt trupstørrelser her. Jeg kan på superstats se, at I får følgende tilbage fra leje: Gemmer, Munksgaard, Marco Larsen, Babajide David, Jakup Thomsen og Mabil. Det vidner vel også om, at I satser på nogle flere heste end os, da jeg ikke mindes jeres trup, som værende speciel smal.
- FlæskeFrank

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mike80 » 8. jun 2017, 16:34

FlæskeFrank skrev:Att. Mike80.
Jeg erkender gerne, at jeg huskede forkert om, hvordan du gerne så Kents inddeling skulle være. Det gør ikke ondt på mig at sige og det var ikke bevidst fra min side at fejlcitere dig. Nu gik Kents indlæg jo på FCMs egen udmelding om egenudviklingandelen og her lå AaB højere end FCM. Så mente en debattør, at det ikke var retvisende :cool:

Men det ændrer jo ikke ved, at indlægget gik for mit vedkommende på to punkter. 1) Jeg roste netop FCM for i begyndelsen af årtusindet at have fundet en niche i talentudvikling, som ingen andre danske klubber havde set. Men at FCM var blevet hentet af de andre klubber og her tror jeg, at det vil vise sig tydeligt de kommende år. Men det er en påstand, og med jeres sidste tre sæsoner, så er jeg klar over, at det virker absurd i dine ører. Men AaB har vel også været i top6 de sidste 4-5 år i U19 uden, at jeg regner os som speciel topklub og I kan også hurtig havne i subtoppen.

Den andet punkt 2) var, at jeg oplevede, at der igen blev sat en ramme op, som var meget praktisk for at vise FCMs dominans, nemlig flest teenagere på holdet. Og her er vi, som jeg læser dit indlæg, enige i, at det ikke er sigende for ret meget talentudvikling. Ligesom gennemsnitsalderen på holdet heller ikke er bevis for noget som helst. Men jeg mener begge liste oftest har de samme klubber øverst og det viser et klart mønster.

Og så snakker vi måske også lidt trupstørrelser her. Jeg kan på superstats se, at I får følgende tilbage fra leje: Gemmer, Munksgaard, Marco Larsen, Babajide David, Jakup Thomsen og Mabil. Det vidner vel også om, at I satser på nogle flere heste end os, da jeg ikke mindes jeres trup, som værende speciel smal.
Tak! Kents indlæg handlede om talent -eller købeklub. Jeg mente/mener ikke hans opstillede præcis var retvisende, hvad enten det handler om FCM eller AaB. Du vil så gerne pådutte mig at det handler om at AaB ligger højere på den egenudvikling og dette medgiver jeg hjertens gerne for det gør de! Men min pointe dengang og nu er jo generelt om det så er et retvisende øjebliksbilled for om en klub netop er talent -eller købeklub?! Synes du at Wurtz, Risgaard, Helenius og Enevoldsen spilletid i 2015/16 sæsonen viste at AaB satsede en masse på talentudviklingen den sæson? For det netop der jeg mener at en hjemvendt fiasko i udlandet ikke ligefrem igen bør vurderes positivt i den ligning. Synes du at FCM viste sig som en klub der troede på talenterne ville holde da de betalte 15 mio for at købe Bak tilbage? Han tæller jo i statistikken for egenudviklede spillere..? Det ihvertfald ikke min holdning hvad enten (og jeg gentager) det gælder FCM, AaB eller en hvilken som helst anden klub.

Din vinkel er klart at udgangspunktet for min holdning SKAL handle om at AaB havde en stor andel af egenudviklede spillere, og den vinkel forsøger du at pådutte mig gennem først falske argumenter, og efterfølgende argumenter ud fra din egen opfattelse, da de andre blev skudt ned. Tyv tror hver mand stjæler, så stop nu med at pådutte mig holdninger ud fra din opfattelse af hvordan virkeligheden bør være og lad os istedet tage udgangspunkt i hvad jeg rent faktisk skriver. Det ville pynte :aabfan:

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af le Cid » 15. jun 2017, 10:52

Det tog dem ret lang tid at komme til denne åbenlyse beslutning!
http://ekstrabladet.dk/sport/haandbold/ ... en/6708531
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af De Fem » 15. jun 2017, 11:24

le Cid skrev:Det tog dem ret lang tid at komme til denne åbenlyse beslutning!
http://ekstrabladet.dk/sport/haandbold/ ... en/6708531
Ærgerligt. Der var altid en fest med Football Club Midtjylland Håndbold.

seamann

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af seamann » 15. jun 2017, 12:40

De Fem skrev:
le Cid skrev:Det tog dem ret lang tid at komme til denne åbenlyse beslutning!
http://ekstrabladet.dk/sport/haandbold/ ... en/6708531
Ærgerligt. Der var altid en fest med Football Club Midtjylland Håndbold.
Ja, ham der Moneyball Bentham har nok opdaget, at det ikke var Football Club Midtjylland Hardball, men blot Football Club Midtjylland Handball han har købt.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 490
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af AK48hamas » 18. jun 2017, 00:22

Billede

Hekler
2. div
2. div
Indlæg: 184
Tilmeldt: 9. jul 2005, 08:25

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Hekler » 15. jul 2017, 11:11

Tak til den Tornadorøde brille for at minde mig om debatside stadig eksistere.
Synes dog det er svært at komme i den rigtige superliga stemning når der er så stor mangel på sagligt ubegrundede hadeindlæg. Det er jo derfor man kommer her.

Efter en omgang gruppekram i Europa. ( I kan godt huske hvad det er ikk?) Så trænger jeg nogle fornærmelse så jeg kan blive klar til 1. Runde søndag.

Har i fået samlet et hold der kan scorer eller satser på at kede os ihjel igen i år?

Der kan da umuligt være fler sæde hynner i hele nordjylland som ikke har været kastet på banen i arrigskab?

De mest hadefulde hilsner Hekler.


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Buzz Killington » 15. jul 2017, 11:23

Hekler skrev:Tak til den Tornadorøde brille for at minde mig om debatside stadig eksistere.
Synes dog det er svært at komme i den rigtige superliga stemning når der er så stor mangel på sagligt ubegrundede hadeindlæg. Det er jo derfor man kommer her.

Efter en omgang gruppekram i Europa. ( I kan godt huske hvad det er ikk?) Så trænger jeg nogle fornærmelse så jeg kan blive klar til 1. Runde søndag.

Har i fået samlet et hold der kan scorer eller satser på at kede os ihjel igen i år?

Der kan da umuligt være fler sæde hynner i hele nordjylland som ikke har været kastet på banen i arrigskab?

De mest hadefulde hilsner Hekler.


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Du er for let at gøre grin med, og du er samtidig masochist, så der er intet morskab i det. Forvoksede baby... (suk..., ingen sadistisk nydelse overhovedet).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Brodernumsi » 15. jul 2017, 12:08

Hekler skrev:Tak til den Tornadorøde brille for at minde mig om debatside stadig eksistere.
Synes dog det er svært at komme i den rigtige superliga stemning når der er så stor mangel på sagligt ubegrundede hadeindlæg. Det er jo derfor man kommer her.

Efter en omgang gruppekram i Europa. ( I kan godt huske hvad det er ikk?) Så trænger jeg nogle fornærmelse så jeg kan blive klar til 1. Runde søndag.

Har i fået samlet et hold der kan scorer eller satser på at kede os ihjel igen i år?

Der kan da umuligt være fler sæde hynner i hele nordjylland som ikke har været kastet på banen i arrigskab?

De mest hadefulde hilsner Hekler.


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Er det indlæg, et generelt udtryk for uddannelsesniveauet på heden? Lærer I ikke dansk dernede?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Besvar