Supporterhjørnet

AaB Support Clubs debatforum
Dato og tid er 10. sep 2010, 20:34

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 202 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: IMOD MANDAGSKAMPE!
Allstar
Allstar
Brugeravatar

Geografisk sted: Sorø
Køllen I Møllen skrev:
Hvis ikke så bekræftiger du mig blot i min teori om at det hele handler om ØL, ikke transporttid...

Det ville jo i så fald også være det vægtigste argument, der endnu var kommet frem i denne diskussion!

http://piil.org/ - http://piil.org/photo/
Dont feed the trolls - http://piil.org/blog/archives/50-dont-f ... rolls.html

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Geografisk sted: 9000 Aalborg
Jesper Schmidt skrev:
Mit forrige indlæg drejer sig først og fremmest om FCN kampen, men der må jo tilsyneladende ikke diskuteres andre steder end i denne tråd.

Hvad angår mandagskampe som en helhed, så dukkede de vel for alvor op da TV2Sport blev søsat, for ca. 3 år siden, og er altså langt fra nogen ny "trend", hvorfor skal vi mon først have protestaktionerne i denne sæson? Det er i hvert fald ikke med til at øge seriøsiteten for udenforstående, og for mig virker det underligt. Desuden er det vel i dag mere reglen end undtagelsen at der bliver spillet kampe på hverdage - uanset land eller sportsgren for den sags skyld, og det er bestemt ikke nogen ny tendens.

Så hvor kommer der der vi-kæmper-mod-det-moderne-fodbold-kort, som er blevet spillet flere gange, fra? Det er jo langtfra noget nymodens noget det her - de fleste af os sidder sgu ved en computer lige nu som er betydeligt nyere end mandagskampe, eller hverdagskampe generelt.

Personligt er jeg ikke den store fan af mandagskampe, og synes det var en langt federe sammenhængende oplevelse med superligabold da alle kampe blev spillet samtidig, men jeg mener helt ærligt man skal være mere end almindeligt naiv for at tro de tider kan vende tilbage, nøjagtig som tilfældet er med hverdagskampe... de er kommet for at blive.

Derfor er der kun tabere ved disse aktioner, det er ikke en mission der har en kinamands chance for at lykkes.

Først og fremmest vil jeg sige, at jeg er i mod mandagskampe..!

For mig er det for sin vis fuldstændigt ligegyldigt, om AaB selv har bedt om den mandagskamp eller ej - det er da fair nok at de gør det, når nu muligheden rent faktisk er tilstede.. Men det burde den simpelthen ikke være!

Hvorfor starter protesterne først op nu..? Tjaaa - Det kan der vel være flere grunde til - Man har nu "afprøvet" mandagskampe (fra supporternes synspunkt), de sidste par år, og man har så vejet og fundet dem for lette..

Mener dog at den største grund, rent faktisk ligger i Århus... Indtil videre har AGF spillet 9..! Mandagskampe i, ialt 19 runder.. og når 20 spillerunde er overstået, er vi oppe på 10! mandagskampe til AGF - Det er fuldstændigt uhørt i min verden - Og som jeg husker det, startede hel protestbølgen netop også i Århus.. Og hvem forstår ikke det!

/Jesper

Citat: Preben Elkjær

FCM fans: Fodboldens svar på jehovas vidner...

www.clubnews.dk

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Bech skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Hvis "I" vil have lidt mere sympati og forståelse kunne I jo starte med at prøve at svare på de mange argumenter og spørgsmål der er stillet til jer i denne tråd mht hvorfor det er så svært at se AaB på udebane.

Og lige et tillægsspørgsmål : Er det hurtigere at køre til eksvis Horsens om fredagen i forhold til om Mandagen siden du tydeligvis er tilhænger af fredagskampe? Hvis ikke så bekræftiger du mig blot i min teori om at det hele handler om ØL, ikke transporttid...

Vi har ikke brug for din sympati og forståelse. Jeg har været til masser af kampe hvor jeg selv har sunget i 90. minutter og hvor dem lige til venstre fra trappen har siddet ned og været stille hele kampen igennem. Derfor ser du ikke mig skrive op og ned her inde på debatsiden og svine folk til og erklære dem for det ene og andet.

Det er fint at du ikke har brug for min sympati og forståelse. Jeg mente bare, eftersom at der lader til at være skabt splittelse, at det kunne være et skridt fremad at vi prøvede at samles igen. Men du er ikke interesseret I at skabe dialog?
Prøv dog at svar på de spørgsmål jeg stiller istedetfor at reager sådan...

Jeg aner ikke hvad du mener med : "Jeg har været til masser af kampe hvor jeg selv har sunget i 90. minutter og hvor dem lige til venstre fra trappen har siddet ned og været stille hele kampen igennem. Derfor ser du ikke mig skrive op og ned her inde på debatsiden og svine folk til og erklære dem for det ene og andet".
Er det til mig eller hvad? Hvordan skal det forståes? Mener du at jeg sviner folk til og erklærer dem for det ene og det andet? Jeg fatter ikke en meter af det.....

Allstar
Allstar
Brugeravatar

JSJ skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Mit forrige indlæg drejer sig først og fremmest om FCN kampen, men der må jo tilsyneladende ikke diskuteres andre steder end i denne tråd.

Hvad angår mandagskampe som en helhed, så dukkede de vel for alvor op da TV2Sport blev søsat, for ca. 3 år siden, og er altså langt fra nogen ny "trend", hvorfor skal vi mon først have protestaktionerne i denne sæson? Det er i hvert fald ikke med til at øge seriøsiteten for udenforstående, og for mig virker det underligt. Desuden er det vel i dag mere reglen end undtagelsen at der bliver spillet kampe på hverdage - uanset land eller sportsgren for den sags skyld, og det er bestemt ikke nogen ny tendens.

Så hvor kommer der der vi-kæmper-mod-det-moderne-fodbold-kort, som er blevet spillet flere gange, fra? Det er jo langtfra noget nymodens noget det her - de fleste af os sidder sgu ved en computer lige nu som er betydeligt nyere end mandagskampe, eller hverdagskampe generelt.

Personligt er jeg ikke den store fan af mandagskampe, og synes det var en langt federe sammenhængende oplevelse med superligabold da alle kampe blev spillet samtidig, men jeg mener helt ærligt man skal være mere end almindeligt naiv for at tro de tider kan vende tilbage, nøjagtig som tilfældet er med hverdagskampe... de er kommet for at blive.

Derfor er der kun tabere ved disse aktioner, det er ikke en mission der har en kinamands chance for at lykkes.

Først og fremmest vil jeg sige, at jeg er i mod mandagskampe..!

For mig er det for sin vis fuldstændigt ligegyldigt, om AaB selv har bedt om den mandagskamp eller ej - det er da fair nok at de gør det, når nu muligheden rent faktisk er tilstede.. Men det burde den simpelthen ikke være!

Hvorfor starter protesterne først op nu..? Tjaaa - Det kan der vel være flere grunde til - Man har nu "afprøvet" mandagskampe (fra supporternes synspunkt), de sidste par år, og man har så vejet og fundet dem for lette..

Mener dog at den største grund, rent faktisk ligger i Århus... Indtil videre har AGF spillet 9..! Mandagskampe i, ialt 19 runder.. og når 20 spillerunde er overstået, er vi oppe på 10! mandagskampe til AGF - Det er fuldstændigt uhørt i min verden - Og som jeg husker det, startede hel protestbølgen netop også i Århus.. Og hvem forstår ikke det!

/Jesper

DET er det første rigtigt, gyldige argument jeg har set i denne tråd!!!

Men så lad os erkende at det IKKE handler en skid om at AaBs fans ikke har mulighed for at følge AaB!! Det handler om en komplet latterlig FORDELING af mandagskampene. AGFs fans kan godt, fra Århus, nå udebaneturene (langt de fleste af dem) men det er pisseirriterende at skulle have 9 udekampe en mandag. DET kan vi vist alle forstå....

Tak for argumentet men så lad os alle kæmpe kampen for en ordentlig fordeling af mandagskampene, det tror jeg også vi har en meget større chance for at gøre noget ved.

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Geografisk sted: Struer
Jeg forstår ikke modstanden mod mandagskampe generelt. Det er uomtvisteligt rigtigt, at det er svært for ikke at sige umuligt for alle fans at nå til en udekamp i København en mandag aften. Men hvor mange ekstra fans vil mon tage fra Nordjylland til Farum en søndag eftermiddag fremfor en mandag aften???? Mit bud vil være, at det er under 100.

Det er naturligvis rigtigt træls for de aller, aller højst 100 fans, som gerne ville have været i Farum. Men hvis resultatet er et ekstra millionbeløb til vores fælles klub, kunne man så ikke leve med at se den ene kamp i fjerneren???????

Problemet er efter min mening den måde mandagskampene bliver fordelt på. Hvis de blev ligeligt fordelt blandt klubberne burde de være til at leve med. Jeg forstår godt, at fx AGFs fans er trætte af mandagskampe efter at være "udvalgt" så mange gange som de er. Så nøglen til at løse problemet til alles tilfredshed må være fordelingen.

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Jeg vil gerne lige have lov at stille 3 spørgsmål som jeg håber at kunne få nogle "sobre" svar på fra de der er så hårdt imod mandagskampe. Det er 3 spørgsmål jeg efterhånden har stillet mange gange i denne tråd uden at få svar :

1. Er vi ikke nogenlunde enige om at man kan nå alle stadions i Jylland (samt måske på Fyn) hvis man kører fra Aalborg kl 16 mandag eftermiddag og skal være på plads til kl 19?
Er vi enige om at det kun er Køge og FCN man IKKE kan nå frem til? (Eftersom fck og bif ikke spiller om mandagen!).

2. Hvor mange er der som tager turen fra Aalborg til Farum eller Køge hvis vi spiller derovre om søndagen???
(Dette spørgsmål har jeg stillet på side 2, 3 og 8 i denne tråd uden at der har været nogen svar endnu).

3. Hvis det store problem med mandagskampe er at man ikke kan nå frem hvorfor er det så så fedt med fredagskampe (som mange giver udtryk for)?

Jeg tror at det handler om at folk gerne vil lave en fed tur ud af det med masser af øl, det har jeg også stor sympati og forståelse for, men så burde man stå frem og sige at det er der skoen trykker! Folk GIDER ikke køre i bil på vej til Fyn mens passagerne bagi drikker bajere. Det handler altså ikke om at det ikke kan lade sig gøre.

Og lad os nu bare blive enige om at udekampe i Køge og Nordsjælland ikke er det fedeste i verden. De er ikke interessante om de så bliver spillet søndag eller mandag og vi vil aldrig få ret mange mennesker afsted. Det er nok ikke disse 20 mennesker manglende deltagelse i løjerne der koster AaB point hvis de spiller derovre en mandag istedetfor om søndagen. Vi må bare huske på at vi er så heldige at have en stor samling AaB-fans bosiddende derovre på øen som støtter AaB i disse kampe!

1. div
1. div
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor laksen vender
Køllen I Møllen skrev:
Hvis "I" vil have lidt mere sympati og forståelse kunne I jo starte med at prøve at svare på de mange argumenter og spørgsmål der er stillet til jer i denne tråd mht hvorfor det er så svært at se AaB på udebane.

Og lige et tillægsspørgsmål : Er det hurtigere at køre til eksvis Horsens om fredagen i forhold til om Mandagen siden du tydeligvis er tilhænger af fredagskampe? Hvis ikke så bekræftiger du mig blot i min teori om at det hele handler om ØL, ikke transporttid...

Har jeg ikke lige brugt et par indlæg på at forklare den måde, jeg ser sagen på, eller skal jeg gerne have rundet 500 indlæg, før du synes de er fyldstgørende nok?

Og NEJ, for mig har det ikke en skid med øl at gøre, da jeg meget sjældent drikker øl, når jeg er på tur med de røde.
Fredag er for mig meget nemmere at nå, da jeg har (som mange andre) lidt tidligere fri fra arbejde. Min knægt skal ikke tidligt op i dagpleje næste morgen. Det er nemmere at finde pasning til min knægt, at samme årsager. Det er betydelig nemmere for mig at koordinere en fredag ude af huset end en mandag. Eller tror du at alle stemningsaktive er 16 gymnasiedrenge der skal være brand bagstive en tirsdag, for så er man så smart, når man skal have engelsk kl. 8?

Du siger tillige at det første reelle argument kommer med AGF's mange kampe - men så har det ikke noget med AaB at gøre. Gu har det da så, for det kan lige så godt være os i næste sæson. Og for en gang skyld, så står fangrupperinger sammen på tværs af landet. Derudover så giver det da også generelt bedre stemning, hvis udeholdet har tilskurere med i stedet for et tomt bur. Det faktum at fordelingen er skæv er en stor del af essensen i denne protest.

1. div
1. div
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor laksen vender
Køllen I Møllen skrev:
Jeg vil gerne lige have lov at stille 3 spørgsmål som jeg håber at kunne få nogle "sobre" svar på fra de der er så hårdt imod mandagskampe. Det er 3 spørgsmål jeg efterhånden har stillet mange gange i denne tråd uden at få svar :

1. Er vi ikke nogenlunde enige om at man kan nå alle stadions i Jylland (samt måske på Fyn) hvis man kører fra Aalborg kl 16 mandag eftermiddag og skal være på plads til kl 19?
Er vi enige om at det kun er Køge og FCN man IKKE kan nå frem til? (Eftersom fck og bif ikke spiller om mandagen!).

2. Hvor mange er der som tager turen fra Aalborg til Farum eller Køge hvis vi spiller derovre om søndagen???
(Dette spørgsmål har jeg stillet på side 2, 3 og 8 i denne tråd uden at der har været nogen svar endnu).

3. Hvis det store problem med mandagskampe er at man ikke kan nå frem hvorfor er det så så fedt med fredagskampe (som mange giver udtryk for)?

Jeg tror at det handler om at folk gerne vil lave en fed tur ud af det med masser af øl, det har jeg også stor sympati og forståelse for, men så burde man stå frem og sige at det er der skoen trykker! Folk GIDER ikke køre i bil på vej til Fyn mens passagerne bagi drikker bajere. Det handler altså ikke om at det ikke kan lade sig gøre.

Og lad os nu bare blive enige om at udekampe i Køge og Nordsjælland ikke er det fedeste i verden. De er ikke interessante om de så bliver spillet søndag eller mandag og vi vil aldrig få ret mange mennesker afsted. Det er nok ikke disse 20 mennesker manglende deltagelse i løjerne der koster AaB point hvis de spiller derovre en mandag istedetfor om søndagen. Vi må bare huske på at vi er så heldige at have en stor samling AaB-fans bosiddende derovre på øen som støtter AaB i disse kampe!

JEg vil hellere end gerne svare på dine 3 spørgsmål - så må du vurdere om svarerne er sobre nok.

1. Jeg kan ikke være ude af klappen kl. 16. på en hverdag - PÅ NÆR fredag, da vi den dag lukker skolen tidligt.

2. En del gange i de seneste par sæsoner har der været en del i Farum for at så bold både lørdag og søndag. Køge har vi kun mødt en gang uden det store fremmøde. Men en hel del har været i Farum.

3. Mit eget argument for punkt 3 kan du læse i mit indlæg oven for. Hvordan andres fredag ser ud, kan jeg selvsagt ikke fortælle om. Desuden siger spillerne klart, at det betyder noget, at der er godt gang i stadion. Da vi i sin tid spillede fredag aften var det RIGTIG godt gang i stadion og mange var helt oppe at køre. Tillige kommer der flere familier, da deres børn ikke skal tidligt op og i skole/institution næste dag.

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Lars QVIST Pedersen skrev:
Køllen I Møllen skrev:

Har jeg ikke lige brugt et par indlæg på at forklare den måde, jeg ser sagen på, eller skal jeg gerne have rundet 500 indlæg, før du synes de er fyldstgørende nok?

Og NEJ, for mig har det ikke en skid med øl at gøre, da jeg meget sjældent drikker øl, når jeg er på tur med de røde.
Fredag er for mig meget nemmere at nå, da jeg har (som mange andre) lidt tidligere fri fra arbejde. Min knægt skal ikke tidligt op i dagpleje næste morgen. Det er nemmere at finde pasning til min knægt, at samme årsager. Det er betydelig nemmere for mig at koordinere en fredag ude af huset end en mandag. Eller tror du at alle stemningsaktive er 16 gymnasiedrenge der skal være brand bagstive en tirsdag, for så er man så smart, når man skal have engelsk kl. 8?

Du siger tillige at det første reelle argument kommer med AGF's mange kampe - men så har det ikke noget med AaB at gøre. Gu har det da så, for det kan lige så godt være os i næste sæson. Og for en gang skyld, så står fangrupperinger sammen på tværs af landet. Derudover så giver det da også generelt bedre stemning, hvis udeholdet har tilskurere med i stedet for et tomt bur. Det faktum at fordelingen er skæv er en stor del af essensen i denne protest.

Allerførst : Nej, du behøver ikke skrive 500 indlæg. Jeg efterlyste blot svar på de mange ubesvarede spørgsmål der er stillet i tråden! DU har forklaret hvordan du ser på det men der er ingen der, endnu, har svaret på de specifikke spørgsmål som jeg netop har stillet i et nyt indlæg.

Mht at det kan være os der står i AGFs situation næste sæson må jeg bede dig læse mit indlæg igen, du har misforstået eller haft for travlt da du læste det. Jeg mener netop at vi skal stå sammen og kæmpe imod den latterlige måde de fordeler kampene på så intet hold risikerer det AGF har fået i år. Vi er 100% enige.

Og så er jeg glad for at du, som den første, har gider forklare hvorfor du mener at mandagskampene er et problem. Jeg kan sagtens se det fra din side men mener nu stadig at det er et fåtal af de der tager til Farum eller Køge der har små børn derhjemme hvorfor jeg ikke mener problemet er så stort.

Allstar
Allstar
Brugeravatar

JEg vil hellere end gerne svare på dine 3 spørgsmål - så må du vurdere om svarerne er sobre nok.

1. Jeg kan ikke være ude af klappen kl. 16. på en hverdag - PÅ NÆR fredag, da vi den dag lukker skolen tidligt.

2. En del gange i de seneste par sæsoner har der været en del i Farum for at så bold både lørdag og søndag. Køge har vi kun mødt en gang uden det store fremmøde. Men en hel del har været i Farum.

3. Mit eget argument for punkt 3 kan du læse i mit indlæg oven for. Hvordan andres fredag ser ud, kan jeg selvsagt ikke fortælle om. Desuden siger spillerne klart, at det betyder noget, at der er godt gang i stadion. Da vi i sin tid spillede fredag aften var det RIGTIG godt gang i stadion og mange var helt oppe at køre. Tillige kommer der flere familier, da deres børn ikke skal tidligt op og i skole/institution næste dag.

Det er rigeligt sobert til mig, tak :)

1. Fair. Jeg holder dog stadig på at størstedelen kan nå det. Både "alm mennesker" og studerende (som mange udebanedeltagere jo er).

2. Hvad er en del? Skal vi skyde på ca 50 mennesker. Og kan AaB ikke klare sig uden de 50 hvis, fanden stå i det, vi er så uheldige at AaB lige netop skal spille 1 skide mandagskamp i Farum? Vi har jo immervæk en god sjat AaB-fans bosiddende i Kbh.

3. Ja, der er gang i den om fredagen og jeg elsker det sgu da selv! Jeg har dog det indtryk at mange familier ikke kommer om fredagen da der er tendens til lidt for meget gang i den. Mener ikke at tilskuertallene var specielt højt til fredagskampene (dem mod BIF undtaget, DER var fandeme gang i den!) :)

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Geografisk sted: Struer
Tillige kommer der flere familier, da deres børn ikke skal tidligt op og i skole/institution næste dag.

Nu kan jeg kun udtale mig for min egen familie. Tøffelhelt eller ej, så er fredag aften her i huset familieaften med disneysjov, x-faktor (eller hvad der nu bliver sendt), fredagsslik og almindelig hygge. Så lige præcis familierne får man næppe mange af fredag aften. Til gengæld vil der komme flere unge (og lidt ældre) mænd, som vil fylde klubkassen med et markant større ølsalg end til mandagskampene. Jeg kan sikkert også selv liste afsted i ny og næ, uden konen opdager det ;-)

På Nordjyske var der i går rigtigt mange børnefamilier. Så hvis det er målgruppen er mandag aften bedre end fredag.

Men jeg skal da gerne medgive, at stemningen, ølsalget og sikkert også tilskuertallet vil være større fredag aften end mandag. Problemet var bare, at man ingen seere havde dengang man sendte kampene om fredagen, det er jo derfor, de blev flyttet til mandag :-)

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

AaB er faktisk ikke så langt fra AGF's niveau, hvad du også kunne læse af mit indlæg på side 3 eller 4 i denne tråd.
Fra 1. til og med 29. spillerunde har AaB syv mandagskampe i denne sæson.

2. div
2. div

NeverDefeated skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Jeg forstår ikke at man bliver ved med at spille det kort at AaB, for at få plads til den årlige 60'er/70'er fest, beder om at rykke kampen. Det er spørgsmålet om mandagskampe komplet uvedkommende. Det er stadig ikke rimeligt at fans bliver negligeret til fordel for penge, samtidig med at f.eks. klubberne spiller på sine egne fans når det gælder markedsføring. Bl.a. har AaB brugt tifoer på stadion flere gange.
Og må jeg så henlede opmærksomheden på en konference Europarådet for nyligt holdt om ultras, sikkerhed under kampe mm. i Wien som også viser at det ikke kun er herhjemme man kæmper imod kommercialiseringen af fodbolden, det kan vel kaldes et slags fælles europæisk fanprojekt som mange af fansene i de udenlandske klubber I også selv støtter bakker op om. Referatet kan læses her og er yderst spændende læsning: http://www.allehaderos.dk/?artid=1024

Hvad angår disse tiltag mod mandagskampe som flere andre klubber ligesom AaB praktiserer, så er det relativt nyt herhjemme at de aktive grupper på stadion indgår aftaler omkring fælles indsatser mod bestemte ting. Senest var det omkring fanregistret, men der har også været aktioner i forbindelse med 10-års dagen for Eurostand mm. Derfor er modstanden mod moderne fodbold ikke ny. Den har kørt med skiftende held siden Eurostand-protesten i '98, men er heldigvis blevet mere massiv i de senere år.
I og med at mange af de officielle fanklubber i DK er røv og nøgler, max. 4 klubber undtaget, så er det kun naturligt at de grupper der til dagligt er med til at holde liv i tribunerne i hhv. Aarhus, Odense, Aalborg, Brøndby, København, Viborg og Esbjerg snakker sammen. Og lad mig i den forbindelse understrege at jeg regner AaB Support Club som en af de officielle fanklubber der har håndteret udviklingen allerbedst. Vi har et godt samarbejde på tværs af grupperne de officielle og uofficielle imellem, og det er efter min mening unikt i Danmark. Jeg vil vove at påstå at Aalborg, sammen med Odense, er nået længst på det område.

At der kun er tabere ved en modstand mod en udvikling der er negativ for enhver fodboldfan forstår jeg ved gud ikke nogen bruger som argument. Kommercialiseringen af fodbold har medført at penge i dag vejer langt tungere end traditioner... Klubber der har eksisteret i mere end 100 år opkøbes, får nyt navn, nye farver, fans bliver præsenteret for prisforhøjelser på 100 %... Den udvikling er ikke ønskelig efter min mening.
Og så slutter diskussionen egentlig for mit vedkommende her... Jeg har det fint med at tro på at de gamle dyder holder 100 %, i stedet for at tro at kommercialiseringen af fodbold er fantastisk. Der er vist enkelte herinde der glemmer hvor fortørnede de var over at se klubbens rød-hvide striber borte fra trøjen...
Hvad angår dit sidste spørgsmål Jesper Schmidt, så kan jeg godt leve med en mindre tv-aftale, hvis det betyder at vi må leve uden mandagskampe og højtbetalte udlændinge, og i stedet satser i højere grad på vores egne talenter.

Men held og lykke, I må hjertensgerne stå tilbage med jeres modstand. Det rører med al garanti ikke undertegnede og alle andre der vil kæmpe imod denne udvikling. Som man kunne høre i går stod klubbens mest aktive fans bag protesten, og det tæller mest i min bog.
Fantastisk i øvrigt at vi har gjort Vesttribunen til en tribune rig på bannere. De var der fra bag målet og ud til hjørnet mellem Nord og Vest - lækkert.

Et godt indlæg NeverDefeated som sætter modstanden mod mandagskampe i en lidt større sammenhæng end Køllens øl-teorier. Personligt er jeg ikke ramt af mandagskampe og i det korte perspektiv kan jeg godt forstå at mange stiller sig uforstående overfor aktionen. Det er først når man ser det i det perspektiv som NeverDefeated beskriver, at det for alvor giver mening. Det er jo en myte når folk bruger TV-aftalen som et argument. Hvad har denne rekord aftale betydet i de danske klubber? Et hurtigt kig på regnskaberne rundt omkring viser, at den måske alligevel ikke har reddet dansk fodbold. Tv-aftalerne er blevet større og større og underskudende ligeså. Værdien i fodbold ligger netop ikke i TV-aftaler og penge, men i de følelser der eksister mellem klub og supporterer.

@Køllen. Du er ofte modstander af "moderne" tiltag såsom diverse underholdningstiltag op til kampe og under kampe. Kan du se modstanden mod mandagskampe i denne sammenhæng eller handler det udelukkende om enkelte menneskers begrænsede mulighed for alkohol forbrug. I det hele taget så jeg gerne nogle flere forholde sig til NeverDefeateds indlæg.

Allstar
Allstar
Brugeravatar

sociopaten skrev:
@Køllen. Du er ofte modstander af "moderne" tiltag såsom diverse underholdningstiltag op til kampe og under kampe. Kan du se modstanden mod mandagskampe i denne sammenhæng eller handler det udelukkende om enkelte menneskers begrænsede mulighed for alkohol forbrug. I det hele taget så jeg gerne nogle flere forholde sig til NeverDefeateds indlæg.

Jeg er bestemt imod "moderne fodbold" og meget enig med ND i alle de forfærdeligheder "moderne fodbold" har bragt med sig, derom er der ingen tvivl. Det ved ND også godt.... Jeg synes bare der er tusinder ting ved moderne fodbold der er meget mere skrækkelige end at 20 AaB-fans ikke kan nå til Farum en gang om året! (Dette forudsat at vi spiller i Farum en mandag aften).

Lad os kæmpe mod den skæve fordeling af mandagskampe, men indrømme overfor os selv at hvis vi virkelig VIL så kan det lade sig gøre at se AaBs kampe både ude og hjemme, uanset hvilken dag de spilles.

Tænk over at i et land som England der spiller man midtugekampe hele tiden og har altid gjort det, det er der ingen der klager over på trods af at afstanden derovre er større end hjemme i vores lille kongerige.

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Køllen I Møllen skrev:
Jeg synes bare der er tusinder ting ved moderne fodbold der er meget mere skrækkelige end at 20 AaB-fans ikke kan nå til Farum en gang om året! (Dette forudsat at vi spiller i Farum en mandag aften).

Lad os kæmpe mod den skæve fordeling af mandagskampe, men indrømme overfor os selv at hvis vi virkelig VIL så kan det lade sig gøre at se AaBs kampe både ude og hjemme, uanset hvilken dag de spilles.

Amen!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 202 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Næste

Alle tider er UTC + 1 time