Supporterhjørnet

AaB Support Clubs debatforum
Dato og tid er 7. sep 2010, 00:12

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 75 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel: Kvartfinale modstander...
2. div
2. div

Hey,

Tiden nærmer sig for at der skal vælges kvartfinale modstander, her kan vi skrive lidt om hvem vi helst vil møde og hvem vi ikke ønsker at møde.
Da intet er afgjort i forhold til placeringerne fra 3-9 må alle på nuværende tidspunkt være kandidater til en kvartfinale plads.
Jeg lister de mulige modstandere op efter deres nuværende placering og skriver hvorfor/hvorfor ikke jeg ønsker at møde dem.

Rødovre:
Vi fører 2-1 i indbyrdes kampe og burde vel have en 60/40 chance mod dem i en serie til 7. Synes dog det vil blive lige lovligt spændende mod Rødovre, da vi typisk har det svært ude og desuden kommer til at skulle køre langt til kampe på hverdage - de er bestemt ikke min favorit modstander til kvarten - tror dog også de holder sig i top 4.

Frederikshavn
Her fører vi 3-2 indbyrdes inden kampen i dag. Jeg må indrømme at jeg ikke har set os spille på udebane mod Frederikshavn, men i de hjemmekampe vi har spillet mod dem har vi været meget overlegne i spillet. Dog kom de unødvendigt tæt på sidst selvom jeg slet ikke føler de har klassen til at kunne presse os.
På grund af den korte afstand, de øgede indtægter og deres total manglende styrke på udebane ser jeg os gerne vælge fiskerne i kvarten. Jeg forventer også at det bliver sidste gang vi har muligheden for at score kassen gennem en serie mod dem, for enten er de slået ud inden semifinalen ellers også tager Tyskerne dem helt sikkert..

Efb
Vi fører 2-1 i kampe - de har alle tre været meget tætte og dem holder jeg mig gerne fra før semifinalen.

Herning
Her fører vi 5-0 (Ja - du læste rigtigt). Dog ser jeg Herning som en darkhorse som er blevet stærkere og stærkere i takt med at der er kommet nye spilere ind og de skadede spillere er kommet tilbage. Det bliver ikke en walkover mod dem i en kvartfinale serie - men hellere spille mod dem end Efb og Rødovre. Vi har et fysisk overtag som burde bære os videre i 6 kampe.

Rungsted
2-2 i kampe mod dem. De er bestemt ikke skræmmende og vil være en ønskemodstander hvis man ser bort fra rejseturen.
Jeg tror dog SE vælger dem i kvarten, men er ikke bange for dem og 5-6 kampe er nok her for os.

Hvidovre
3-0 i kampe til os, her bør vi gå videre i 5 kampe. Dog har 2 af de tre kampe været meget tætte, men ligesom Rungsted er de ikke skræmmende over 7 kampe.

Odense
3-0 i kampe - blandt andet den famøse 6-7 sejr på udebane i november hvor vi var nede 6-0 efter første periode.
De har ikke styrken til at matche os og vælger SE Rungsted så ligger er en sikker semifinale hvis vi tager Hundene.
Vi har jo også en lille revanche til gode mod dem..

Alt i alt vil jeg helst undgå:
Efb, Rødovre

Ikke bange for:
Herning, Hvidovre og Rungsted

Gerne møde:
FISK og Odense

Titel: Re: Kvartfinale modstander...
Superliga
Superliga

Geografisk sted: 9000 Vejgaard
Kampen i dag beviser da vist med al tydelighed at vi IKKE skal vælge fiskerne i kvarten. Når der er noget på spil er de altid 100 % klar, de giver aldrig op og det kan altså komme til at gøre ondt i en kvartfinaleserie. Af de 7 modstandere vil jeg mene at det er dem der er størst sandsynlighed for at nå i 7. kamp med.

2. div
2. div

Jeg vil sku ikke være bange for dem - det er kun når vi falder MEGET i niveau at de kan være med.
Dog ser det ud til at de holder sig i top 4 og dermed bliver de jo ikke aktuelle i kvarten (og jeg tror sku ikke FISK slår Efb eller Herning i deres kvartfinale).
Det lugter af Tungsted eller Hvidovre/Odense - begge modstandere vi burde slå i 5-6 kampe.

Superliga
Superliga

weaxler skrev:
Jeg vil sku ikke være bange for dem - det er kun når vi falder MEGET i niveau at de kan være med.
Dog ser det ud til at de holder sig i top 4 og dermed bliver de jo ikke aktuelle i kvarten (og jeg tror sku ikke FISK slår Efb eller Herning i deres kvartfinale).
Det lugter af Tungsted eller Hvidovre/Odense - begge modstandere vi burde slå i 5-6 kampe.

Jeg er såmænd heller ikke uenig i at vi bør/kan slå fiskerne over syv kampe. Jeg hæfter mig bare ved at de på papiret (med vores serie mod dem i år in mente) er den sværeste modstander - og spørgsmålet er om vi vil gamble med det allerede i en kvartfinale.

Holder de to hold først deres hjemmebane i de første par kampe så kan alt jo ske.

Men lad os da håbe at de står og venter på os i en semifinale - det kunne være klasse!

2. div
2. div

Vi kan jo ikke tage et hold blandt de 4 øverste i kvartfinalen, så derfor fiskerne ikke en mulighed, men det feks herning, som ville være en super god modstander, gode chancer for at slå, kort køreafstand og mange tilskuerere

Superliga
Superliga

nik skrev:
Vi kan jo ikke tage et hold blandt de 4 øverste i kvartfinalen, så derfor fiskerne ikke en mulighed, men det feks herning, som ville være en super god modstander, gode chancer for at slå, kort køreafstand og mange tilskuerere

Nu er det jo langt fra afgjort at fiskerne slutter i top 4!

1. div
1. div

Geografisk sted: 9000 vestbyen
Jeg er med Nik her; Herning ville være en ideel modstander i en kvartfinale af flere grunde:
1) Det ser ud til vi tager 6 ud af 6 mod dem i grundspillet.
2) Myllykoski er uhyggelig ringe og bejler efter min mening til titlen som ligaens svageste målmand (i tæt fight med Brian Greer).
3) Hernings bredde udgøres i år af 16-17 årige knægte som til enhver tid bør tabe en fysisk kamp,
4) De ligger tilpas tæt på til at klubben kan tjene en pæn slat penge på netop de opgør.

Desværre har vi jo ikke førsteret til valg af modstander og valget af Herning afhænger efter min mening af om Odense får sig slæbt med i slutspillet. Der er ingen tvivl om at Vojens vil vælge Odense hvis de kommer med; hvis de ikke gør tror jeg de snupper Herning. Lissom vi ikke ville vælge FIK i en kvartfinale vil Vojens heller ikke vælge Esbjerg - den ekstra gejst i den slags lokalopgør udgør simpelthen en for stor usikkerhed. Når det er sagt, så tror jeg den endelige top 4 kommer til at se sådan ud; VIK, AaB, FIK, EfB. Desværre tror jeg ikke på at Odense kommer med, derfor er mit bud på kvartfinalerne således.

Vojens v. Herning
AaB v. Hvidovre
Frederikshavn v. Rungsted
Esbjerg v. Rødovre

Det betyder jo desværre en fandens masse rejsen frem og tilbage over bæltet, men mon ikke semifinalerne ser sådan ud:

Vojens v. Esbjerg
AaB v. Frederikshavn

Og så ligger finalen mellem AaB og Vojens jo lissom i kortene.

Bare mit bud..

Landshold
Landshold

Geografisk sted: Aalborg
Jeg tror SE vælger Odense/Hvidovre.
Vi vælger Rungsted.

Herning er altid skarpe, når det gælder.

Landshold
Landshold
Brugeravatar

Reto skrev:
Jeg tror SE vælger Odense/Hvidovre.
Vi vælger Rungsted.

Herning er altid skarpe, når det gælder.

Herning er vel eneste hold vi ikke har tabt til, vundet 6 ud af 6. Hvis det er muligt at vælge dem er jeg sikker på det sker. Ellers bliver det hvidovre, tyskerne tager Odense, og hvis Odense ikke kommer med tager de Herning.

1. div
1. div

Geografisk sted: 9000
Toarn skrev:
Jeg er med Nik her; Herning ville være en ideel modstander i en kvartfinale af flere grunde:
1) Det ser ud til vi tager 6 ud af 6 mod dem i grundspillet.
2) Myllykoski er uhyggelig ringe og bejler efter min mening til titlen som ligaens svageste målmand (i tæt fight med Brian Greer).
3) Hernings bredde udgøres i år af 16-17 årige knægte som til enhver tid bør tabe en fysisk kamp,
4) De ligger tilpas tæt på til at klubben kan tjene en pæn slat penge på netop de opgør.

Desværre har vi jo ikke førsteret til valg af modstander og valget af Herning afhænger efter min mening af om Odense får sig slæbt med i slutspillet. Der er ingen tvivl om at Vojens vil vælge Odense hvis de kommer med; hvis de ikke gør tror jeg de snupper Herning. Lissom vi ikke ville vælge FIK i en kvartfinale vil Vojens heller ikke vælge Esbjerg - den ekstra gejst i den slags lokalopgør udgør simpelthen en for stor usikkerhed. Når det er sagt, så tror jeg den endelige top 4 kommer til at se sådan ud; VIK, AaB, FIK, EfB. Desværre tror jeg ikke på at Odense kommer med, derfor er mit bud på kvartfinalerne således.

Vojens v. Herning
AaB v. Hvidovre
Frederikshavn v. Rungsted
Esbjerg v. Rødovre

Det betyder jo desværre en fandens masse rejsen frem og tilbage over bæltet, men mon ikke semifinalerne ser sådan ud:

Vojens v. Esbjerg
AaB v. Frederikshavn

Og så ligger finalen mellem AaB og Vojens jo lissom i kortene.

Bare mit bud..

Hvis det holder med de 4 hold i semi, som du nævner, så får vi EFB. SE tager FISK, som de har slået nemt indtil videre, blandt andet 5-0 i fiskerihallen.

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Geografisk sted: Foran fjerneren
Michael Søvsø fra Hockeymagasinet har skrevet en artikel, hvor han kommer frem til følgende slutstilling:

1. SønderjyskE
2. AaB Ishockey
3. Rødovre Mighty Bulls
4. Frederikshavn White Hawks
5. EfB Ishockey
6. Herning Blue Fox
7. Rungsted Cobras
8. Hvidovre Ligahockey
9. Odense Bulldogs

http://www.hockeyligaen.dk/nyheder.aspx?docid=4566

Vurderet ud fra slutprogrammet i de sidste runder er jeg tilbøjelig til at give ham ret. Er dog lidt i tvivl om 8. pladsen, da det i høj bliver håndteringen af nervepresset, der afgører, om Hvidovre eller Odense kommer med.

Skulle ovennævnte stilling holde, tror jeg at AaB vælger Rungsted eller Hvidovre/Odense. Vælger SE Rungsted, skal vi tage Hvidovre/Odense. Vælger SE Hvidovre/Odense, skal vi tage Rungsted. Jeg tror ikke på, at vi over 7 kampe kan tabe til nogen af de nævnte 3 hold. Der burde vel kunne klares i 5, max. 6 kampe.

Hvis vi lige skal runde Esbjerg og Herning, så har vi for Esbjergs vedkommende haft nogen tætte kampe mod dem i den her sæson, og de har altså en matchvindertype i Lysak, som man ikke skal undervurdere. En lidt tricky modstander, hvis man spørger mig. Herning har vi godt nok besejret 5 ud af 5 gange i den her sæson, men jeg ville alligevel vare mig for at få dem allerede i en kvartfinale. Todd har en mærkelig evne til at få dem til at toppe netop når slutspillet går i gang. Endvidere har de fået en Machulda tilbage, som har lavet godt med point i de seneste kampe.

Landshold
Landshold

AaB1978 skrev:
Hvis vi lige skal runde Esbjerg og Herning, så har vi for Esbjergs vedkommende haft nogen tætte kampe mod dem i den her sæson, og de har altså en matchvindertype i Lysak, som man ikke skal undervurdere. En lidt tricky modstander, hvis man spørger mig. Herning har vi godt nok besejret 5 ud af 5 gange i den her sæson, men jeg ville alligevel vare mig for at få dem allerede i en kvartfinale. Todd har en mærkelig evne til at få dem til at toppe netop når slutspillet går i gang. Endvidere har de fået en Machulda tilbage, som har lavet godt med point i de seneste kampe.

Jeg er helt på linie her. Herning kan godt blive mere giftige i play offs end deres placering pt antyder. De har optimeret holdet løbende i turneringen og lur mig om ikke deres rutinerede finner + Machulda finder topformen netop, når vi skyder slutspillet igang. Lad os holde os fra dem og lade holdene 3-6 som er meget lige, slide hinanden op i lange kvartfinaleserier. Rungsted, som jeg tror vi tager, skal vi kunne klare i 5 kampe max.

1. div
1. div

Geografisk sted: 9000 vestbyen
I har vist ikke set Herning spille på det seneste??? Deres 'rutinerede' finner bibringer ikke deres hold det helt store og Machulda er reelt deres eneste slagkraftige udlænding. At Todd skulle kunne trække noget specielt op af hatten til slutspillet i form af ekstra gejst og klassespil er ganske simpelt udelukket; man kan slet ikke sammenligne 09/10 holdet med tidligere sæsonners. Herning har et meget urutineret forsvar bortset fra Daniel Nielsen, og målmanden er milevidt fra det de er vant til, så i modsætning til tidligere har Herning absolut ingen marginaler på deres side og AaB bør kunne vinde en given serie mod Herning i maksmalt 5 kampe. Nok har flere af kampene i sæsonnen mod Herning været tætte, men da kun pga at AaB fedede den fremfor at Herning reelt var med. Seneste kamp i Herning var en regulær skodkamp af AaB, og alligevel vandt man uden at anstrenge sig. Jeg håber vi får Herning, for vi vil i så fald tildele dem en huskekage af de store.
Jeg tror ikke vi snupper hverken Rødovre (tror de slutter 5'er) eller Rungsted, så hvis vi skal til Sjælland tror jeg det bliver Hvidovre - ikke just lukrativt at have dem i Gigantium, så jeg krydser fingre for enten Odense eller Herning.

Landshold
Landshold
Brugeravatar

Toarn skrev:
I har vist ikke set Herning spille på det seneste??? Deres 'rutinerede' finner bibringer ikke deres hold det helt store og Machulda er reelt deres eneste slagkraftige udlænding. At Todd skulle kunne trække noget specielt op af hatten til slutspillet i form af ekstra gejst og klassespil er ganske simpelt udelukket; man kan slet ikke sammenligne 09/10 holdet med tidligere sæsonners. Herning har et meget urutineret forsvar bortset fra Daniel Nielsen, og målmanden er milevidt fra det de er vant til, så i modsætning til tidligere har Herning absolut ingen marginaler på deres side og AaB bør kunne vinde en given serie mod Herning i maksmalt 5 kampe. Nok har flere af kampene i sæsonnen mod Herning været tætte, men da kun pga at AaB fedede den fremfor at Herning reelt var med. Seneste kamp i Herning var en regulær skodkamp af AaB, og alligevel vandt man uden at anstrenge sig. Jeg håber vi får Herning, for vi vil i så fald tildele dem en huskekage af de store.
Jeg tror ikke vi snupper hverken Rødovre (tror de slutter 5'er) eller Rungsted, så hvis vi skal til Sjælland tror jeg det bliver Hvidovre - ikke just lukrativt at have dem i Gigantium, så jeg krydser fingre for enten Odense eller Herning.

Helt enig i det hele. Mener vi går efter Herning, Odense eller hvidovre. Ja og gerne i nævnt rækkefølge :) :thumbsup:

At tage fiskerne er selvmord, og Rungsted har medbragt mange problemer i år.

2. div
2. div

mon ikke også man vil kigge økonomi i det her, man har jo ikke for mange penge i kassen, og turene til kbh er jo meget dyrere end et hold fra jylland/fyn. Vi skal kunne slå de andre jydske hold hvis vi vil være mestre

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 75 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time