Michael Søvsø fra Hockeymagasinet har skrevet en artikel, hvor han kommer frem til følgende slutstilling:
1. SønderjyskE
2. AaB Ishockey
3. Rødovre Mighty Bulls
4. Frederikshavn White Hawks
5. EfB Ishockey
6. Herning Blue Fox
7. Rungsted Cobras
8. Hvidovre Ligahockey
9. Odense Bulldogs
http://www.hockeyligaen.dk/nyheder.aspx?docid=4566Vurderet ud fra slutprogrammet i de sidste runder er jeg tilbøjelig til at give ham ret. Er dog lidt i tvivl om 8. pladsen, da det i høj bliver håndteringen af nervepresset, der afgører, om Hvidovre eller Odense kommer med.
Skulle ovennævnte stilling holde, tror jeg at AaB vælger Rungsted eller Hvidovre/Odense. Vælger SE Rungsted, skal vi tage Hvidovre/Odense. Vælger SE Hvidovre/Odense, skal vi tage Rungsted. Jeg tror ikke på, at vi over 7 kampe kan tabe til nogen af de nævnte 3 hold. Der burde vel kunne klares i 5, max. 6 kampe.
Hvis vi lige skal runde Esbjerg og Herning, så har vi for Esbjergs vedkommende haft nogen tætte kampe mod dem i den her sæson, og de har altså en matchvindertype i Lysak, som man ikke skal undervurdere. En lidt tricky modstander, hvis man spørger mig. Herning har vi godt nok besejret 5 ud af 5 gange i den her sæson, men jeg ville alligevel vare mig for at få dem allerede i en kvartfinale. Todd har en mærkelig evne til at få dem til at toppe netop når slutspillet går i gang. Endvidere har de fået en Machulda tilbage, som har lavet godt med point i de seneste kampe.