Supporterhjørnet

AaB Support Clubs debatforum
Dato og tid er 10. sep 2010, 20:27

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 168 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Hvordan kan AaB forbedre tilskuernes oplevelse i Gigantium?
Junior
Junior
Brugeravatar

Geografisk sted: Downtown 9000
nik skrev:
Man kunne jo forsøge sig med at spille noget musik som folk kender og som man kan synge med på feks "den gilder in" noget johnny reimar osv lige op til hvor spillerne løber på is for at hæve stemningen, man kunne også bruge cuben mere, ved feks ikke hvorfor at man stoppe det med at vise billeder af spillerne deroppe, det kunne jo kobineres med at man presenterde dem. Så har noget at svine mig til med igen mikto

Hvorfor skulle jeg dog svine dig til på baggrund af det indlæg? Det er jo konstruktivt! :)

Jeg kan fortælle dig, at jeg har hørt, at AM-production (mener jeg det var) lavede en optaktsvideo med præsentation af spillerne. Videoen skulle bruges lige inden indløbet, men blev ikke godkendt af AaB. Det er eftersigende derfor der ikke er nogen præsentation af spillerne.

Det er en glimrende idé at lave en sådan video/billed-præsentation, men når man kender AaB's normale reaktionstid, skal vi nok være glade, hvis den er klar til sæsonstarten efter sommerpausen :(

2. div
2. div

ved ikk om den hører til her.
men synes simpelthen det er useriøst at ta 130 for kampene mod hvidovre. og det kan man jo os se andre os synes, når der ikk kommer mere end 1400 på en fredag. forstår simpelthen ikk man ikk sige 90 for stå, og 100 for sidde. og så kan man hæve priserne lidt i semi og finalen...

Junior
Junior
Brugeravatar

12mand skrev:
men synes simpelthen det er useriøst at ta 130 for kampene mod hvidovre. og det kan man jo os se andre os synes, når der ikk kommer mere end 1400 på en fredag. forstår simpelthen ikk man ikk sige 90 for stå, og 100 for sidde. og så kan man hæve priserne lidt i semi og finalen...

Jeg er helt enig, og ved, at der heller ikke er enighed om prissætningen i AaB. Jeg synes bestemt det hører til her!

ADH har valgt at gå i de modsatte retning af AaB - de sænker simpelthen priserne til næste sæson med 30-40% og lader børn komme gratis ind! (kilde: http://www.nordjyske.dk/sport/forside.a ... 99%2c5%2c3)

2. div
2. div

MikTo skrev:
12mand skrev:

Jeg er helt enig, og ved, at der heller ikke er enighed om prissætningen i AaB. Jeg synes bestemt det hører til her!

ADH har valgt at gå i de modsatte retning af AaB - de sænker simpelthen priserne til næste sæson med 30-40% og lader børn komme gratis ind! (kilde: http://www.nordjyske.dk/sport/forside.a ... 99%2c5%2c3)

utroligt de ikk selv kan se at hvis de sænker priserne kommer der flere folk på lægterne, hvilket os kan betyde at folk bliver bidt af det.
jeg plejer at se så meget hockey, som jeg har tid og penge til. men med de her totalt useriøse priser, må jeg da indrømme at jeg hellere tager dem hjemme fra sofaen. enten som live update, eller når de er i tv.

Miniput
Miniput

Det er relativt enkelt og åbenlyst hvad der skal gøres.

1) De syngende tilskuere skal samles som i den gamle hal, fx på langsiden.
2) Der skal kun være en fangruppe.
3) AaB´s spillere skal løbe ind først.
4) Skrues ned for musikken, når der synges.
5) En ekstra mulighed kunne være en sangstyrende.
6) Billetpris sænkes.
7) Priser sænkes i det hele taget.
8) Fordele for sæsonkort.
9) Bedre P forhold.
bare en start som ville gøre det meget bedre.

Junior
Junior
Brugeravatar

stefansj skrev:

6) Billetpris sænkes.
9) Bedre P forhold.

Og vupti - dermed en facitliste :)

Jeg kan dog se et par problemer/udfordringer:
ad 1) Langsiden er siddepladser. Rigtige/aktive fans står op. De "gode" pladser er snuppet på begge sider af dommerindgangen. Folk vil ikke flytte sig.
ad 2) Fanklubberne kan ikke umiddelbart slås sammen - dertil er de for forskellige (vi har forsøgt, tro mig!)
ad 3) Det bør kunne løses uden videre, så spillerne kan komme ned og hilse på supporterne
ad 4) DJ kan have svært ved at høre sangene på tribunerne
ad 5) En capo har før været oppe at vende. Jeg ved ikke, om det ville være en holdbar løsning. VI har ikke kunnet finde en interesseret.
ad 6) AaB's kommercielle direktør er IKKE enig, og han bestemmer (desværre)
ad 7) se ad 6 :(
ad 8) Igen, jeg er helt enig, men det virker som en uoverstigelig opgave for de gode folk i AaB
ad 9) Det er kommunen, vi der skal brokke os til, og kommunen har ikke (prioriteret) penge til at forbedre forholdene

Landshold
Landshold
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
stefansj skrev:

6) Billetpris sænkes.
9) Bedre P forhold.

1) De syngende tilskurer kan kun stå for enden da der er siddepladser på langsiden.
2) Der vil kun komme en fan klub hvis den ene lukker. (gider ikke til at skrive hvorfor, det er en lang historie.)
3) Meget enig.
4) Meget enig
5) En megafon eller lignende virker ikke i hallen da det lyder forfærdenligt inden for, Men at rykker sammen på midten ville hjælpe meget. Det er dog svært at få folk til at rykke sammen da de fleste har "faste" pladser.
6-7) Det er generelt for koncernen, så det er desværre ikke kun et hockey problem :(
8) Du har fordele ved sæsonkort, ingen kø til finalen og din faste plads.
9) syntes faktisk parkeringsforholdene er okay, det er til og fra kørsel der er noget pis.

Junior
Junior
Brugeravatar

12mand skrev:
utroligt de ikk selv kan se at hvis de sænker priserne kommer der flere folk på lægterne, hvilket os kan betyde at folk bliver bidt af det.
jeg plejer at se så meget hockey, som jeg har tid og penge til. men med de her totalt useriøse priser, må jeg da indrømme at jeg hellere tager dem hjemme fra sofaen. enten som live update, eller når de er i tv.

Det er lige præcis sådan nogle som dig, AaB skal have ind i hallen igen! Din primære grund til ikke at komme i hallen er altså priserne - er det billetpriserne, priser på forplejning eller begge dele? Er der andet, der holder dig væk? Har du været til gratiskampene i år? (jeg håber, du har lyst til at svare)

2. div
2. div

MikTo skrev:
12mand skrev:

Det er lige præcis sådan nogle som dig, AaB skal have ind i hallen igen! Din primære grund til ikke at komme i hallen er altså priserne - er det billetpriserne, priser på forplejning eller begge dele? Er der andet, der holder dig væk? Har du været til gratiskampene i år? (jeg håber, du har lyst til at svare)

både billet priser og øl priser. for 3 sæsoner siden kan det tælles på en hånd, hvor mange kampe jeg ikk så både i grund og slut spil - og der boede jeg tilmeld i hobro. men der var det seriøse priser man kørte på billetter og øl. det gir jo ingen mening at der ikk kommer nok mennesker til kampene . og så vælger man at sætte priserne OP på øl og adgang?!

edit: nej har ikk været til gratis kampe i år. var forhindret begge gange (på grund af sne)
men tror heller ikk det er den rigtige løsning. tror mere det er at alle billetter bliver sat til 50 kr. og så til en kamp der er lidt mere spændende end hvidovre eller rungsted.

1. div
1. div

Geografisk sted: 9000 vestbyen
Apropos priser... http://ligahockey.dk/index.php?option=c ... &Itemid=58

Sæsonkortpriser der er til at forstå :) der er vel noget galt hvis vi til næste sæson skal runde det dobbelte beløb for et sæsonkort, også selvom vi stiler efter et hold der kan spille med om mesterskabet...

Junior
Junior
Brugeravatar

Det er jo fremragende priser - man skulle da være Hvidovresupporter! De kører også med prisdifferentiering, men i modsætning til AaB har de valgt at SÆNKE prisen på de mindre interessante kampe! Skræmmende, at en så lille klub har så meget mere greb om tingene! Måske har det noget at gøre med organisationens størrelse - ham der sætter priserne, kommer rent faktisk i hallen og kan mærke deres effekt!

I Hvidovre koster en kvartfinalebillet + en øl altså 100,-
I Aalborg koster det samme 170,- Det er jo vanvittigt!

2. div
2. div

Man kan kun sige at AaB´s helt urimelige prisstigninger har virket, der er ikke kommet ret mange i hallen og gør det fromentlig heller ikke før langt henne i en finale, hvis det altså var deres mening med priserne

Landshold
Landshold
Brugeravatar

Geografisk sted: Hjemme i stuen
Favoritspiller: Robert Burakovsky
Helt enig - jeg var fast inventar i mange år. Man fik en god oplevelse, og man betalte ikke det vilde, hverken for entré eller for en god brandert hvis det var en fredagskamp især.

Sæson efter sæson er priserne ligeså stille eskaleret. Ølkrusene blev tilmed lige en tand mindre....

Alt blev happening, og total-oplevelse og event... Jeg vil skide de begreber et stykke. Lad mig sige det på Aalborgensisk:

"Ka' vi for helved' ikk' bare få lov at se nå'et Håkki og drik' nog'n fadbamser"... det kan man selvfølgelig godt, men jeg prøver bare at udpensle det basale i det det drejer sig om - og det skal gerne kunne lade sig gøre uden man behøver spare op til det flere måneder i forvejen.

Så stop himmelflugten på priser - produktet det drejer sig om er IKKE blevet bedre, så det må jo være finansieringen af f.eks den nye hal der skal hentes penge på. Eller skal hockey i Aalborg bare gøres til medie-familie-gøgl for hele Hr. og Fru Jensen fra den øvre middelklasse, ligesom håndbold-cirkusset ?

Well... jeg har ikke været til hockey een eneste gang denne sæson - jeg har ganske enkelt ikke råd, og jeg har slet ikke lyst til at bakke op om AaBs event projekt...

NØJ hvor jeg savner de fedtede knirkende gulve i Samsøgade. Duften af fritter, fri fra arbejde og weekend-øl. Åkes slangehug og puckspil....

Superliga
Superliga

Geografisk sted: 9000 Vejgaard
Henriksen skrev:
Sæson efter sæson er priserne ligeså stille eskaleret. Ølkrusene blev tilmed lige en tand mindre....

Det er vist en sandhed med modifikationer at priserne lige så stille er eskaleret. Jeg vil nu mene at de meget åbenlyst er eksploderet!

1. div
1. div

Geografisk sted: 9000 vestbyen
Jeg kan med glæde oplyse at det er slut for AaB's vedkommende med at appelere til familierne efter denne sæson. Som de selv siger er 85% af deres markedssegment MÆND og de sidste 15% er stort set dem de slæber med, hvadend det er konen, børnene, vennerne eller kæresten. Det burde jo sprede glæde i det ganske AaB-land, men men men... priserne er på stadig himmelflugt og informationerne fra Fort Hadsundvej bliver stadigt færre... Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal synes om det hele; prisstrukturen er noget bras for en studerende som mig, men vil trods alt glæde mig over at klap-pølse-familieappellen er fortid.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 168 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time