Supporterhjørnet

AaB Support Clubs debatforum
Dato og tid er 6. sep 2010, 23:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 289 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 20  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Truppen 2010/2011
1. div
1. div

Geografisk sted: 9000 vestbyen
Jeg er nu ikke så sikker på Hvidovre og Odense; Hvidovre har meget begrænsede kvaliteter i forsvaret og Odense har to målmænd under 20 samt 7 forwards på kontrakt pt. - OIK er jo ikke nogen talentfabrik, så har svært ved at se hvor fyldet til 3. og evt. 4. kæden skulle komme fra.

Når det er sagt mener jeg ikke Vojens er lysår foran alle vi andre heller (kan ændre sig hvis det lykkes at beholde VanBallegooie); Alfie mener jeg ikke var prangende i mål i seneste sæson, og fremadrettet har de reelt to gode angrebskæder, men det er der da også andre der har. Deres absolutte styrke må ligge i forsvaret hvor de har to gode Canadiere og Daniel Villadsen, mens Joachim Holten-Møller og Rasmus Damgaard må anses som boblere; altså 5 backs indtil videre.

Landshold
Landshold
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
AaB-Jones skrev:
flapz skrev:
AaB-Jones skrev:
Så er der endelig nyt på udlændingefronten i form af en forlængelse med Moyer og to unge umiddelbart talentfulde finner..
http://www.aabsport.dk/B02F4995-D1D5-46 ... 6BB7F07D9D

Vores økonomi taget i betragtning synes jeg, at det ser spændende ud. Den finske center spillede alligevel 46 kampe i SM-liiga i den seneste sæson og har spillet på det måske bedste finske mandskab over de seneste 3 år, og backen ser ud til at have godt med point i staven, selvom han ikke har produceret på SM-niveau..

Hellere unge sultne finner end uprøvede nordamerikanere eller gamle svenske golddiggers - det ser godt ud Arvid, og dejligt med lidt kontinuitet i form af Moyer..

Der skulle dog meget gerne dumpe 2-3 udlændinge + en kvalificeret reservekeeper ind, før truppen kan matche de øvrige klubber, der ligger i kølvandet på SønderjyskE..

undskyld mig, men hvem ud over Sønderjyske er det du mener der er så langt foran os at du mener vi skal ha 7 udlændinge for at følge med?

Jeg mener personligt ikke at vi desideret er efter andre en Sønderjyske.

Flapz - lige lidt hurtig regning: 3 udlændinge + 2-3 stk. giver aldrig syv. Målmanden må meget gerne være dansk fx Aaby fra FIK eller den tidligere OIK-keeper Søren Nielsen.

Jeg synes Esbjerg ser rimelig stærke ud, og Herning, Hvidovre og Odense skal også nok tage fra i år - det felt bør vi dog kunne matche, men det kræver betydeligt mere tyngde foran målet i begge ender..

Glem nu heller ikke, at Nørbak står foran sin første sæson som førstekeeper - det kan gå begge veje, vil jeg mene.

men som nævnt positivt med de nye ansigter, og den unge linje tilslutter jeg mig også fuldt ud - især kombineret med en profil med flere år på bagen i begge ender ;)

jamen så 6 udlændinge da, regnede med en kvalificeret målmand ikke var dansk.

Kan godt være du syntes jeg er dum, men du bliver nød til at fortælle mig hvad det er i specielt OIK der gør at vi skal ha 3 udlændinge mere for at følge med dem. Men også Esbjerg, jeg syntes vores dansker side er lige så god som deres og kan ikke se på hvilke pladser de lige skulle løbe fra os ?

Herning og hvidovre vil jeg give dig ret i ser gode ud, men i min verden er vi tæt på at kunne spille med om top 3.

I bund og er vi enige, men vi har lige fået 2 udlændinge og har fet forlænget med stort set alle danskere. Men alligevel mener du vi mangler 2-3 udlændinge for at kunne spille med om top 5 ?

Landshold
Landshold

Jeg mener ikke, at vi har en defensiv, der kan holde, når fx HVIK's tunge danske forwards lægger pres på. Selvfølgelig skal vi kunne begå os i top 5, men jeg mener, at det kræver yderligere forstærkninger offensivt og defensivt.. Vi har umiddelbart ikke en spiller, der kan gøre sig gældende i top 10 på topscorerlisten - med mindre der hentes en profil, som selv kan score og derved skabe plads til Lasse.
Desuden mangler vi en defensiv profil - Neal og Persson erstatter man ikke uden videre..

Når det er sagt, har jeg ingen forventning om, at vi skal kunne matche sidste års hold, men hold som HVIK, Esbjerg og Herning ser ud til at være mere komplette pt. - men vi har et godt fundament især på forwardsiden, og har helt sikkert heller ikke set den sidste signing. Jeg er sikker på, at vi nok skal matche og forhåbentlig overgå de øvrige midterhold - vi er der bare ikke endnu :)

Toarn - jeg er ikke enig.. SE har efter min bedste vurdering 3 endog meget stærke kæder efter nye forhold samt en 4. kæde, der vil kunne sættes til at spille til 0 mod de fleste af landets øvige kæder. Dem tror jeg ikke, at vi skal måle os med, med mindre vi rammer plet med samtlige importspillere og Nørbak holder niveau over en hel sæson.

Miniput
Miniput

Favoritspiller: Lasse Lassen
Endelig noget spændende nyt :thumbsup:

Angående målmand, så er Dennis Aaby jo "arbejdsløs".

Har tidligere hørt ham rygtet til AaB; så måske, måske ikke.. :)

1. div
1. div

Geografisk sted: 9000
Nu har vi pt. kun 4 backs på kontrakt, og så har der været rygter om et par unge spillere. Så 1-2 nye udenlandske backs er nok min. og der skal også et par udenlandske forwards til. Husk på der er 38 grundspilskampe + diverse slutspil, så der skal mere end 15 markspillere og et par keepere til. Udvalget af danske spillere er begrænset, så derfor vil vi sandsynligvis nå op på 6-7 udlændinge før truppen er komplet.
Spændende med 2 unge finner, der skal ud og bevise deres værd. Hvad deres niveau er har jeg ingen anelse om. Men med vilje når man langt.....

Lilleput
Lilleput

Nu begynder det at ligne noget ! :thumbsup: ..

Mon ikke også Riis bliver presenteret inden længe, hvis han bliver vel og mærke?

Landshold
Landshold

Mario skrev:
Nu har vi pt. kun 4 backs på kontrakt, og så har der været rygter om et par unge spillere. Så 1-2 nye udenlandske backs er nok min. og der skal også et par udenlandske forwards til. Husk på der er 38 grundspilskampe + diverse slutspil, så der skal mere end 15 markspillere og et par keepere til. Udvalget af danske spillere er begrænset, så derfor vil vi sandsynligvis nå op på 6-7 udlændinge før truppen er komplet.
Spændende med 2 unge finner, der skal ud og bevise deres værd. Hvad deres niveau er har jeg ingen anelse om. Men med vilje når man langt.....

Vi har pt 11 forwards på kontrakt.
Jeg tror ikke der kommer flere udlændinge til angrebssiden, før evt lige før deadline.
Mon ikke man supplerer fra college med de 1-2 der mangler for at stille 4 kæder + reserve til hver kamp. Hvis jeg har ret i den antagelse, så er vi milevidt fra SE (som alle andre), men bør nok kunne sammenligne os med de andre hold i ligaen.

Til gengæld skal vi have 2 solide backs mere udefra. Pt er de 4 på kontrakt. Det er ikke nok at supplere med Arvidsen og ham den unge fisker. Som andre har skrevet, hvor er Perssons og Martins afløsere til det "beskidte" arbejde foran mål? Vel ikke ham lilleput finnen på 170 cm? Uden et par fysisk stærke folk udefra, ser vores backlinie tvivlsom ud efter min opfattelse. Nu ved jeg godt, at Mads Møller ikke kan med Arvid, så tanken er nok hypotetisk og jeg troede aldrig jeg skulle sige det, men alligevel... MM fylder trods alt lidt foran eget mål og fiskerne beholder ham vel ikke - var det ikke en mulighed med det skrabede budget, der er i år?

1. div
1. div

Geografisk sted: 9000
Reto skrev:
Mario skrev:

Vi har pt 11 forwards på kontrakt.
Jeg tror ikke der kommer flere udlændinge til angrebssiden, før evt lige før deadline.
Mon ikke man supplerer fra college med de 1-2 der mangler for at stille 4 kæder + reserve til hver kamp. Hvis jeg har ret i den antagelse, så er vi milevidt fra SE (som alle andre), men bør nok kunne sammenligne os med de andre hold i ligaen.

Til gengæld skal vi have 2 solide backs mere udefra. Pt er de 4 på kontrakt. Det er ikke nok at supplere med Arvidsen og ham den unge fisker. Som andre har skrevet, hvor er Perssons og Martins afløsere til det "beskidte" arbejde foran mål? Vel ikke ham lilleput finnen på 170 cm? Uden et par fysisk stærke folk udefra, ser vores backlinie tvivlsom ud efter min opfattelse. Nu ved jeg godt, at Mads Møller ikke kan med Arvid, så tanken er nok hypotetisk og jeg troede aldrig jeg skulle sige det, men alligevel... MM fylder trods alt lidt foran eget mål og fiskerne beholder ham vel ikke - var det ikke en mulighed med det skrabede budget, der er i år?

Arvidsen siger i dagens udgave af Nordjyske, at der kommer et par danske prøvespillere på backsiden, og der er et par stykker fra college, der skal vurderes. Nu ved jeg ikke hvem prøvespillerne er, men i og med, det er danskere, så er det nok nærmere fyld end klasse...... Så umiddelbart ligner det en meget tynd backlinie. Hvis du samtidig får ret i, at der ikke kommer yderligere forstærkning på forwardsiden, så kan det blive en hård kamp for at bare at komme i top 6.

1. div
1. div

Geografisk sted: 9000 vestbyen
Skal vi ikke vente lidt endnu inden vi maler fanden på væggen; vi har et ganske godt hold. Det er korrekt at vi er tynde bagude, men fremad ser vi ok, så jeg har meget svært ved at se os ikke nå i top 6. Spørgsmålet er dog hvor meget spænding der vil være (igen) i år hvor det nu er lykkedes SE at forlænge med vandballonen. AaB A/S har valgt at nedprioritere ishockeyen da der ikke er noget europæisk potentiale, så vi skal jo nok ikke forvente det helt store, omend vi gerne vil lege med om medaljerne. Jeg synes det lyder spændende at vi tager spillere på try-out, omend det lugter lidt af 1. div spillere der vil prøve at slå igennem...

Landshold
Landshold

Toarn skrev:
Skal vi ikke vente lidt endnu inden vi maler fanden på væggen; vi har et ganske godt hold. Det er korrekt at vi er tynde bagude, men fremad ser vi ok, så jeg har meget svært ved at se os ikke nå i top 6. Spørgsmålet er dog hvor meget spænding der vil være (igen) i år hvor det nu er lykkedes SE at forlænge med vandballonen. AaB A/S har valgt at nedprioritere ishockeyen da der ikke er noget europæisk potentiale, så vi skal jo nok ikke forvente det helt store, omend vi gerne vil lege med om medaljerne. Jeg synes det lyder spændende at vi tager spillere på try-out, omend det lugter lidt af 1. div spillere der vil prøve at slå igennem...

Dybest set er der jo heller ingen grund til at prøve at følge med SE. De kommer til at bade sig igennem med den fremragende trup de har. De VIL vinde guld (igen) i deres nye arena, og det forstår man vel godt. Måske vi skal gå efter bronzen i år - orker ikke flere tabte finaler :P

Landshold
Landshold
Brugeravatar

Reto skrev:
Toarn skrev:

Dybest set er der jo heller ingen grund til at prøve at følge med SE. De kommer til at bade sig igennem med den fremragende trup de har. De VIL vinde guld (igen) i deres nye arena, og det forstår man vel godt. Måske vi skal gå efter bronzen i år - orker ikke flere tabte finaler

Ellers tak du, jeg går stadig efter guldet. :aabfan:

:thumbsup: Men skal man være realist, så er sølv fint nok til mig i år. :thumbsup:

Superliga
Superliga
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg synes det ser godt ud på forwardsiden, såfremt vi lander Degn ELLER en nordam. spiller med noget power og speed. Derudover har vi jo nogle gutter, som brænder for klubben: Bjarke, Lie, Larsen, Espersen fx.... og Lasse har jo allerede vist sin klasse! og har fået mere erfaring. Desuden ser Lassi Kokkala spændende ud. Han ligner et talent, som gerne vil have mere ansvar og har noget power,fysik.
I det mindste slipper vi for Bäcker! sikke en vatarm....
Kan Lie holde sig fri fra skader kan han jo også stå for en del points. Han har jo evnerne. Og så er jeg bare pisse glad for at Moyer bliver i klubben, da kontinuitet er en mangelvare i AaB ishockey, og vi har behov for spillere, som har hjertet med i det de laver på isen... Jeg vil aldrig nogensinde se spillere såsom: Voat, Semjonovs, Bäcker og Hedlund i AaB igen! TAK...

1. div
1. div

TheRock skrev:
Jeg synes det ser godt ud på forwardsiden, såfremt vi lander Degn ELLER en nordam. spiller med noget power og speed. Derudover har vi jo nogle gutter, som brænder for klubben: Bjarke, Lie, Larsen, Espersen fx.... og Lasse har jo allerede vist sin klasse! og har fået mere erfaring. Desuden ser Lassi Kokkala spændende ud. Han ligner et talent, som gerne vil have mere ansvar og har noget power,fysik.
Kan Lie holde sig fri fra skader kan han jo også stå for en del points. Han har jo evnerne. Og så er jeg bare pisse glad for at Moyer bliver i klubben, da kontinuitet er en mangelvare i AaB ishockey, og vi har behov for spillere, som har hjertet med i det de laver på isen... Jeg vil aldrig nogensinde se spillere såsom: Voat, Semjonovs, Bäcker og Hedlund i AaB igen! TAK...

enig der..

vi kommer da i alt fald til at kunne stille to kvalificerede angrebskæder + en nogenlunde og en bobler 4.kæde...f.eks: degn-bjarke-lasse, kisum-kokkala-olsen, ronny-lie-nedermark.

anderledes bekymrende på bagsiden..........så de forventede udenlanske indkøb til mellemspil/slutspil bliver nok udelukkende nogle heftige backs

Landshold
Landshold

marshmellow skrev:
TheRock skrev:

enig der..

vi kommer da i alt fald til at kunne stille to kvalificerede angrebskæder + en nogenlunde og en bobler 4.kæde...f.eks: degn-bjarke-lasse, kisum-kokkala-olsen, ronny-lie-nedermark.

anderledes bekymrende på bagsiden..........så de forventede udenlanske indkøb til mellemspil/slutspil bliver nok udelukkende nogle heftige backs

Nu skal Degn jo lige bekræftes først - skulle vi være så heldige at hente ham, tror jeg da, at han bliver center (har han ikke spillet den position tidligere på LH??).. Ellers enig i at Bjarke kan blive ny 1. center - også fordi han bliver ny kaptajn.

Det kunne give følgende kæder:
Lasse - Degn - Ny udl./Lie
Lie/Nedermark - Kokkala - Ronny
Kisum - Bjarke - Olsen (tror vi holder fast i den kæde)
Riis (håber han bliver) - Guldbæk - Nermark/ungt talent

Se det ser faktisk ikke så skidt ud - faktisk ganske god mulighed for 3 producerende kæder..

Backsiden tør jeg ikke stille op endnu, men her mangler i hvert fald lidt..

Senest rettet af AaB-Jones 30. jul 2010, 10:17, rettet i alt 1 gang.

Landshold
Landshold

Rygterne løber stærkt, men er der bare en god grund til at vi skulle lande Kasper Degn?

Økonomi, sportslige ambitioner, beliggenhed, etc...

Jeg synes det ikke...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 289 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time