Censur i "Det pisser mig af"-tråden

Her kan brugerne indgå i debat med Debatjuntaen, komme med konstruktiv kritik, forslag til ændringer og forbedringer.
Låst
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Censur i "Det pisser mig af"-tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. aug 2010, 21:22

Debatjuntaen skrev:Så er det vist tid til en lille ”opfrisker” af retningslinjerne for debatten, da der åbenbart er tvivl hos nogle brugere om, hvordan man opfører sig debatside.dk
Før du svarer på et indlæg skal du sikre dig, at dit svar er relevant for tråden
I ”Det pisser mig af tråden” var der pludselig lagt op til en lang diskussion af, hvorledes ”casuals” går klædt, hvordan nogen synes sådan noget tøj ser ud, etc. Dette er ikke relevant for tråden. Hvis man vil diskutere mode blandt fangrupperinger så opretter man en tråd med selvsamme formål! Hvis vi som admins blot ser til, så ved vi af erfaring, at trådene kører helt af sporet – og selv under diverse er det p#%!# irriterende!!

Ydermere står der i retningslinjerne:
Admins kan - og vil - uden varsel slette indlæg, der ikke overholder ovennævnte retningslinier.

Det vil altid være admins skøn der afgør, om et indlæg falder indenfor eller udenfor retningslinierne. Hvis du oplever at dine indlæg slettes, nytter det ikke at poste dem igen eller at "sladre" på debatten. Kan du ikke acceptere admins afgørelse, er det såre ærgerligt. Admins skøn kan således ikke "ankes"!
Med andre ord, så har det en konsekvens når man gang på gang offentligt ytrer sin utilfredshed med Juntaens beslutninger på debatsiden. Hvis det tilmed skrives i en bedrevidende tone, så hjælper det heller ikke på sagen!

Der er ikke noget til hinder for, at man kommer med konstruktiv kritik på feedback delen af debatsiden, men one-liners, der blot har til formål at udstille éns utilfredshed med Juntaens arbejde, accepteres ikke!!

End of discussion!!

/Debatjuntaen

Hej Junta,

Jeg undrer mig stadig over forløbet i denne tråd. Denne tråd har udviklet sig gennem lang tid og har omhandlet stort set ALT. Hvorfor i alverden vil juntaen nu til at diktere hvad der må diskuteres i denne tråd? Alverdens emner er blevet diskuteret. Det er jo ikke meningen at man kun må skrive om de ting der pisser en af, det er da meningen at man skal kunne diskutere lige netop disse ting. Og det er gået fremragende i er det snart 150 sider! Jeg kunne godt tænke mig en uddybende forklaring på hvorfor I nu vælger at gå ind og diktere hvad der må diskuteres her. Er Diverse-forummet ikke netop beregnet til "alt mellem himmel og jord"?

Håber det er ok at jeg tager det op her i feedback-forummet selvom I skriver "end of discussion" nederst. Vi er vist en del der finder jeres censur mærkværdigt :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Censur i "Det pisser mig af"-tråden

Indlæg af Debatjuntaen » 5. aug 2010, 21:51

Vi uddyber gerne...

Hvis du læser tilbage, kan du se, at der pludselig var brugt en hel side på tøj - hvad går casuals i, skal man passe på med bestemte mærker etc. Ja, det kan pisse nogen af, at man ikke kan gå i visse mærker uden at være i farezonen for at få tæsk. Det var Juntaens vurdering at den diskussion kunne køre på i lang tid, og derfor skrev vi et venligt indlæg om, at der var diskuteret nok om mode i tråden - det ser vi bestemt ikke som censur, men blot en henstilling til at få tråden tilbage på sporet - nemlig, hvad det er der pisser folk af!

Som skrevet tidligere i dag, så opretter man en tråd, hvis man har et specifikt emne man gerne vil diskutere - forudsat, at der ikke er en tråd der omhandler samme emne.

/Debatjuntaen

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Censur i "Det pisser mig af"-tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. aug 2010, 21:55

Jeg takker for svar og for viljen til at debattere emnet :)

Jeg anerkender jeres holdning og jeres ret til at bestemme men er dog stadig uenig. Mange andre emner er debatteret over flere sider i samme tråd men tråden har jo sit eget liv efterhånden og vender altid tilbage på sporet når der er nye spændende ting der pisser en eller anden bruger af. Det er jo netop charmen ved tråden.

Bare min mening...
Janteloven eksisterer IKKE!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Censur i "Det pisser mig af"-tråden

Indlæg af Gnu » 9. aug 2010, 15:23

Debatjuntaen skrev:Vi uddyber gerne...

Hvis du læser tilbage, kan du se, at der pludselig var brugt en hel side på tøj - hvad går casuals i, skal man passe på med bestemte mærker etc. Ja, det kan pisse nogen af, at man ikke kan gå i visse mærker uden at være i farezonen for at få tæsk. Det var Juntaens vurdering at den diskussion kunne køre på i lang tid, og derfor skrev vi et venligt indlæg om, at der var diskuteret nok om mode i tråden - det ser vi bestemt ikke som censur, men blot en henstilling til at få tråden tilbage på sporet - nemlig, hvad det er der pisser folk af!

Som skrevet tidligere i dag, så opretter man en tråd, hvis man har et specifikt emne man gerne vil diskutere - forudsat, at der ikke er en tråd der omhandler samme emne.

/Debatjuntaen
Omtrent samtidig og i samme tråd kørte der en længere diskussion om kreditkortsikkerhed i forbindelse med varekøb på nettet. Her greb I dog ikke ind, som I gjorde i tøj-diskussionen.

Hvorfor denne inkonsekvens?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Censur i "Det pisser mig af"-tråden

Indlæg af Debatjuntaen » 9. aug 2010, 15:57

Man kan godt se det som værende inkonsekvent. Skulle vi slette hvert et eneste indlæg der ikke passer ind, eller bede folk om at få tråden tilbage på sporet hver eneste gang, så skulle vi dog overvåge debatsiden døgnet rundt, og det er der ikke bemanding til. Desuden er der i de fleste tilfælde også en grund til, at vi slår ned på enkelte sager.

I det konkrete tilfælde er der den store forskel, at der i debatten om casual tøj kommer nogle stikpiller omkring hvilke typer der går i tøjet, som potentielt kunne skabe endnu mere debat, og hvor vi vurderede, at det var bedst at få tråden tilbage på sporet. Denne problematik var ikke at spore i MrBangDKs indlæg om kreditkortsvindel, og derfor blev der ikke sagt mere om det.

Vi vil gerne endnu en gang understrege, at vi ikke beder folk om at rette ind på sporet for sjov. Der har været så mange tilfælde af afstikkere i tråde som har gjort, at vi har været nødt til at lukke trådene. Det er blevet efterspurgt af debatsidens brugere, at vi giver henstillinger og sletter i tråde i stedet. Det er dét vi gør nu - og der hvor vi gør det, har vi som grundlag haft en saglig diskussion mellem medlemmerne i Juntaen.


/Debatjuntaen

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Censur i "Det pisser mig af"-tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. aug 2010, 16:05

Debatjuntaen skrev:Man kan godt se det som værende inkonsekvent. Skulle vi slette hvert et eneste indlæg der ikke passer ind, eller bede folk om at få tråden tilbage på sporet hver eneste gang, så skulle vi dog overvåge debatsiden døgnet rundt, og det er der ikke bemanding til. Desuden er der i de fleste tilfælde også en grund til, at vi slår ned på enkelte sager.

I det konkrete tilfælde er der den store forskel, at der i debatten om casual tøj kommer nogle stikpiller omkring hvilke typer der går i tøjet, som potentielt kunne skabe endnu mere debat, og hvor vi vurderede, at det var bedst at få tråden tilbage på sporet. Denne problematik var ikke at spore i MrBangDKs indlæg om kreditkortsvindel, og derfor blev der ikke sagt mere om det.

Vi vil gerne endnu en gang understrege, at vi ikke beder folk om at rette ind på sporet for sjov. Der har været så mange tilfælde af afstikkere i tråde som har gjort, at vi har været nødt til at lukke trådene. Det er blevet efterspurgt af debatsidens brugere, at vi giver henstillinger og sletter i tråde i stedet. Det er dét vi gør nu - og der hvor vi gør det, har vi som grundlag haft en saglig diskussion mellem medlemmerne i Juntaen.


/Debatjuntaen
Altsammen meget godt og ingen brok herfra for veludført arbejde. Jeg vil dog tro at 99,9% af debatsidens brugere vil give mig ret i at der bør gives meget længere snor på diverse-forummet (og specielt i "Det pisser mig af-tråden) hvor pointen jo er at der diskuteres alt mellem himmel og jord. Faktisk vil jeg mene at sålænge der ikke diskuteres politik eller bliver uddelt personlige svine bør I undlade at "gribe ind" i dette forum men koncentrere jer om de andre fora...
Janteloven eksisterer IKKE!

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Censur i "Det pisser mig af"-tråden

Indlæg af Debatjuntaen » 9. aug 2010, 17:06

Køllen I Møllen skrev:
Altsammen meget godt og ingen brok herfra for veludført arbejde. Jeg vil dog tro at 99,9% af debatsidens brugere vil give mig ret i at der bør gives meget længere snor på diverse-forummet (og specielt i "Det pisser mig af-tråden) hvor pointen jo er at der diskuteres alt mellem himmel og jord. Faktisk vil jeg mene at sålænge der ikke diskuteres politik eller bliver uddelt personlige svinere bør I undlade at "gribe ind" i dette forum men koncentrere jer om de andre fora...
Og lige netop derfor blev der henstillet til at få tråden tilbage på sporet - ikke en direkte personlig sviner, men kommentarer der kunne afføde reaktioner fra en del af debatsidens brugere!

Nu vil vi ikke kommentere på vores beslutning mere. Vi henstiller stadig til, at man gør hvad man kan for ikke at komme på sidespor og opretter tråde, hvis man mener der er et emne der er relevant at debattere. Vi prøver at holde debatten på sporet, og vil kigge med i alt hvad I skriver...

Debatjuntaen is watching you!!! ;)

/Debatjuntaen

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Censur i "Det pisser mig af"-tråden

Indlæg af Gnu » 9. aug 2010, 19:12

Debatjuntaen skrev:Man kan godt se det som værende inkonsekvent. Skulle vi slette hvert et eneste indlæg der ikke passer ind, eller bede folk om at få tråden tilbage på sporet hver eneste gang, så skulle vi dog overvåge debatsiden døgnet rundt, og det er der ikke bemanding til. Desuden er der i de fleste tilfælde også en grund til, at vi slår ned på enkelte sager.

I det konkrete tilfælde er der den store forskel, at der i debatten om casual tøj kommer nogle stikpiller omkring hvilke typer der går i tøjet, som potentielt kunne skabe endnu mere debat, og hvor vi vurderede, at det var bedst at få tråden tilbage på sporet. Denne problematik var ikke at spore i MrBangDKs indlæg om kreditkortsvindel, og derfor blev der ikke sagt mere om det.

Vi vil gerne endnu en gang understrege, at vi ikke beder folk om at rette ind på sporet for sjov. Der har været så mange tilfælde af afstikkere i tråde som har gjort, at vi har været nødt til at lukke trådene. Det er blevet efterspurgt af debatsidens brugere, at vi giver henstillinger og sletter i tråde i stedet. Det er dét vi gør nu - og der hvor vi gør det, har vi som grundlag haft en saglig diskussion mellem medlemmerne i Juntaen.


/Debatjuntaen
Selv med min bedste vilje, kan jeg ikke se, at tøj-diskussionen var bare i nærheden af at løbe af sporet. Hvorfor så ikke afvente situationen? Jeres indgriben resulterede jo i, at en stribe brugere i tråden efterfølgende undrede sig og erklærede sig uenige i jeres dispositioner. Altså virkede jeres indgriben stik mod hensigten. Og nu har vi så en diskussion om, hvad der kræver debatjuntaens indblanden.

I øvrigt synes jeg det er ærgerligt, at I vælger at spille 'nu vil vi ikke diskutere mere'-kortet.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Censur i "Det pisser mig af"-tråden

Indlæg af Debatjuntaen » 9. aug 2010, 21:33

Gnu skrev: Selv med min bedste vilje, kan jeg ikke se, at tøj-diskussionen var bare i nærheden af at løbe af sporet. Hvorfor så ikke afvente situationen? Jeres indgriben resulterede jo i, at en stribe brugere i tråden efterfølgende undrede sig og erklærede sig uenige i jeres dispositioner. Altså virkede jeres indgriben stik mod hensigten. Og nu har vi så en diskussion om, hvad der kræver debatjuntaens indblanden.

I øvrigt synes jeg det er ærgerligt, at I vælger at spille 'nu vil vi ikke diskutere mere'-kortet.
Nej, men det var vores vurdering, og den står ikke til offentlig diskussion. Nu har vi givet vores forklaring på hvorfor der blev skrevet en lille henstilling om at få tråden tilbage på sporet At den så medfører debat, er ikke vores valg, men derimod de brugere som valgte ikke at følge retningslinierne - vi ser ikke at der er mere vi kan gøre, og ønsker derfor ikke at diskutere det yderligere.

/Debatjuntaen

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Censur i "Det pisser mig af"-tråden

Indlæg af Gnu » 9. aug 2010, 22:07

Øh. Debatten kommer jo på baggrund af jeres indgriben. Det er muligvis ikke jeres valg, men det burde da være til at indse, og det er da lidt komisk at jeres indgriben styrede tråden i en ny retning i stedet for at få den tilbage på sporet.

Og hvorfor kan man egentlig ikke diskutere det rigtige og forkerte i juntaens aktioner?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Censur i "Det pisser mig af"-tråden

Indlæg af Debatjuntaen » 10. aug 2010, 06:53

Gnu skrev:Øh. Debatten kommer jo på baggrund af jeres indgriben. Det er muligvis ikke jeres valg, men det burde da være til at indse, og det er da lidt komisk at jeres indgriben styrede tråden i en ny retning i stedet for at få den tilbage på sporet.

Og hvorfor kan man egentlig ikke diskutere det rigtige og forkerte i juntaens aktioner?
Vi har ikke mulighed for at gætte os frem til, hvordan en tråd vil udvikle sig. Forventningen er, at brugerne følger retningslinierne og retter ind i forhold til de anvisninger vi giver. Lige meget hvor meget du gerne vil vende og dreje det, så er der et fast sæt spilleregler for debatsiden, som du og alle andre skal overholde. Og det gælder også diskussion af de aktioner vi foretager os!

Du kan vælge at acceptere disse regler eller finde et andet sted at debattere...

/Debatjuntaen

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Censur i "Det pisser mig af"-tråden

Indlæg af Gnu » 10. aug 2010, 08:33

Selvfølgelig kan I da komme med et kvalificeret bud på, hvordan brugerne reagerer på jeres indgriben. Det er da en del af vurderingen af, hvornår debatjuntaen skal på banen eller ej. Eller det burde det måske. Kan I slet ikke se det morsomme I, at jeres indgriben i det konkrete tilfælde havde den stik modsatte effekt end det intenderede?

Hvis vi ikke kan diskutere jeres aktioner og det hensigtsmæssige heri, hvad skal vi så med dette feedbackforum?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Censur i "Det pisser mig af"-tråden

Indlæg af Debatjuntaen » 10. aug 2010, 09:08

Gnu skrev:Selvfølgelig kan I da komme med et kvalificeret bud på, hvordan brugerne reagerer på jeres indgriben. Det er da en del af vurderingen af, hvornår debatjuntaen skal på banen eller ej. Eller det burde det måske. Kan I slet ikke se det morsomme I, at jeres indgriben i det konkrete tilfælde havde den stik modsatte effekt end det intenderede?

Hvis vi ikke kan diskutere jeres aktioner og det hensigtsmæssige heri, hvad skal vi så med dette feedbackforum?
Det eneste vi skal vurdere er, om reglerne for debatten er overtrådt eller ej - vi skal ikke fremskrive tråden og spå om hvad der kommer til at ske.

Du kan bruge feedback forummet til at komme med konstruktiv kritik, forslag til ændringer og forbedringer. Det er ikke videre konstruktivt at blive ved med prøve at overbevise os om, at vi skulle have handlet anderledes når retningslinierne for debatten var overtrådt på flere punkter.

/Debatjuntaen

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Censur i "Det pisser mig af"-tråden

Indlæg af Gnu » 10. aug 2010, 09:18

Jeg foreslår jo netop, at I overvejer, det hensigtsmæssige i at gribe ind og hvilken reaktion det eventuelt måtte afføde. Altså en reel vurdering fremfor en meget tekstnær fortolkning af, at regler er regler og de skal overholdes.

Det er et konkret forslag til forbedring. Hvori består det ukonstruktive?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Censur i "Det pisser mig af"-tråden

Indlæg af Debatjuntaen » 10. aug 2010, 09:26

Gnu skrev:Jeg foreslår jo netop, at I overvejer, det hensigtsmæssige i at gribe ind og hvilken reaktion det eventuelt måtte afføde. Altså en reel vurdering fremfor en meget tekstnær fortolkning af, at regler er regler og de skal overholdes.

Det er et konkret forslag til forbedring. Hvori består det ukonstruktive?
Hvis du nu læser hvad vi skriver, så har vi vurderet indlæggene ud fra det der var skrevet, og de gav anledning til at vi skred ind! Det er vores vurdering - ikke din, der tæller i denne sammenhæng.

Reglerne på debatten er meget klare, og vi bliver nødt til at holde os til dem. Ellers vil der herske totalt anarki herinde, og det kan ikke være til gavn for nogen af brugerne.

Hvis du vil være konstruktiv, så læs retningslinierne én gang til og send os forslag til hvor de kan forbedres - så ser vi gerne på det.

/Debatjuntaen

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Censur i "Det pisser mig af"-tråden

Indlæg af Gnu » 10. aug 2010, 09:36

Jeg har skam læst reglerne. Jeg er oven i købet kommet med et konkret forslag til forbedring. Det kan jeg stadig ikke se det ukonstruktive i.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Censur i "Det pisser mig af"-tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. aug 2010, 09:56

Må jeg foreslå at vi lader den ligge her og kommer videre. Jeg tror juntaen, omend de vil indrømme det eller ej, er klar over at de nok ikke skulle have blandet sig i den pågældende debat :) Så har vi grinet lidt af det og så er den ikke længere... Det er da også noget så uendeligt ligegyldigt :)

Videre!
Janteloven eksisterer IKKE!

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Censur i "Det pisser mig af"-tråden

Indlæg af Debatjuntaen » 10. aug 2010, 10:00

Køllen I Møllen skrev:Må jeg foreslå at vi lader den ligge her og kommer videre. Jeg tror juntaen, omend de vil indrømme det eller ej, er klar over at de nok ikke skulle have blandet sig i den pågældende debat :) Så har vi grinet lidt af det og så er den ikke længere... Det er da også noget så uendeligt ligegyldigt :)

Videre!
Vi er bestemt ikke enige - lige meget hvor meget I end gerne vil have det :)

Da diskussionen kan køre videre uden at bibringe noget nyt låses den hermed... og som Køllen så smukt siger: VIDERE!!!

/Debatjuntaen

Låst