Citater fra Debatsiden

Her kan brugerne indgå i debat med Debatjuntaen, komme med konstruktiv kritik, forslag til ændringer og forbedringer.
Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af 634 » 2. sep 2010, 17:34

Selvfølgelig må andre medier citere herfra når de oplyser, at det er fra debatside.dk og fra hvilken brugernavn.
Utroligt at der ikke skal mere til at gøre jer tøsefornærmet. Det kunne måske være et wake up call til nogle om at tænke sig om hvad vi skriver.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Pastorius » 2. sep 2010, 17:41

Jeg spurgte i dk.videnskab.jura (nyhedsgruppe). Tråden kan ses her:

http://groups.google.com/group/dk.viden ... d1dd728a92#" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Lindvang

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Lindvang » 2. sep 2010, 19:16

Jeg forstår sgu egentlig heller ikke harmen.

Det eksponerer jo sådan set bare AaB's fans som værende engagerede og passionerede i forhold til deres klub.

Ofte hyles og tudes der over, at AaB ikke får noget opmærksomhed i de landsdækkende medier, og når man så gør, så er det også galt.

Men som flere har skrevet, så handler det måske om at tænke sig om, før man trykker 'send'. Så er der jo ikke det store at frygte.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af jydenfranord » 2. sep 2010, 19:31

Lindvang skrev:Jeg forstår sgu egentlig heller ikke harmen.

Det eksponerer jo sådan set bare AaB's fans som værende engagerede og passionerede i forhold til deres klub.

Ofte hyles og tudes der over, at AaB ikke får noget opmærksomhed i de landsdækkende medier, og når man så gør, så er det også galt.

Men som flere har skrevet, så handler det måske om at tænke sig om, før man trykker 'send'. Så er der jo ikke det store at frygte.
Det er da som flere også siger noget med at der vises et meget ensidigt billede af hvad AaB supportere mener. Derudover kan man jo også se at f.eks EB roder fuldstændig rundt i hvad brugernavne der er herinde, hvad der er citater og hvad der er fodnoter osv osv.

Derudover mener jeg da at man skal overveje at lukke alle debatforums ned hvis man skal sidde og vende og dreje hvert eneste ord man skriver, for at være sikker på man ikke kommer til at skrive noget der kan tages ud af kontekst og fordrejes. F.eks hvis man skriver man man er utilfreds med Lynges omtale af supporterne i ét indlæg og medierne så laver det om til at man generalt bare er utilfreds med Lynge.

Uanset hvad der skrives og siges, så kan medierne lave det om til noget negativt, hvis det er det de kommer efter de vil.

Men heldigvis ved vi jo at Dennis Søndergaard fra nordjyske sætter sig ind i tingene inden han skriver en historie og at EB.dk ikke blot gentager hvad nordjyske har skrevet..........

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. sep 2010, 19:46

Lindvang skrev: Ofte hyles og tudes der over, at AaB ikke får noget opmærksomhed i de landsdækkende medier, og når man så gør, så er det også galt.
Du ved vist godt at det ikke er så sort/hvidt som du beskriver her.

I sidste uge blev "Køllen i Møllen" citeret i en artikel hvis overskrift var "AaB-fans rasende på Lynge". Jeg er sgu ikke rasende på Lynge. EB drejer den lige den retning de lyster det og det er et skræmmende lavt niveau "journalisterne" derinde holder sig. Og det synes jeg simpelthen ikke vi skal lade dem få lov til.

Selvfølgelig skal ASC ikke have penge af EB. Men de skal da give tilladelse til at der citeres.
Janteloven eksisterer IKKE!

Thorshauge

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Thorshauge » 2. sep 2010, 19:49

Jeg er bare træt af at se på at der bliver samlet nogle "tilfældige" statements op, som så bliver til "AaB fans raser mod Lynge". Det siger selvfølgelig mere om tudsen der skriver historien end mig som AaB fan, men det information der når ud til "masserne" er at "alle AaB fans/dem på debatsiden" er trætte af de nye spillere... Overdrivelse fremmer forståelsen.

Men lad det nu ligge, jeg ser frem til at bestyrelsen melder ud, så der er en klar ASC politik.

Kigger man på eksempelvis Nordjyskes regelsæt, om det så holder jura mæssigt eller ej, er der trusler om bål og brand, hvis man gengiver noget af deres lårt.
http://nordjyske.dk/Service/hjalp.aspx? ... 2c3629%2c3

EB's udgave
http://ekstrabladet.dk/services/?p=6

Bold.dk's udgave
http://www.bold.dk/betingelser/
Du vil ikke offentliggøre eller på andre måder gøre bold.dks materiale, som du ikke har rettigheder til, tilgængeligt uden først at få tilladelse fra ejeren af materialet.


ASC's (debatside) version
Copyright
Eftertryk af, eller citater fra, Supporterhjørnet er ikke tilladt uden tilladelse fra AaB Support Club's bestyrelse.

Lindvang

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Lindvang » 2. sep 2010, 21:17

Der er jo ikke noget nyt i, at medier drejer tingene over i den kontekst, de gerne ser. Det kaldes vinkling, og er jo brugt i forhold til sport, politik og fanden og hans pumpestok.

I kunne jo, hvis det reelt er jer så magtpåliggende, bede EB, Nordjyske og hvem det ellers er om et dementi, hvis I føler jeg totalt fejlciterede.

Personligt synes jeg, at det er glimrende, at medier bruger debatfora til at lodde stemningen, og man kan jo også argumentere for, at så længe I gemmer jer under diverse alias, så er skaden ikke så stor.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. sep 2010, 22:25

Lindvang skrev:Der er jo ikke noget nyt i, at medier drejer tingene over i den kontekst, de gerne ser. Det kaldes vinkling, og er jo brugt i forhold til sport, politik og fanden og hans pumpestok.

I kunne jo, hvis det reelt er jer så magtpåliggende, bede EB, Nordjyske og hvem det ellers er om et dementi, hvis I føler jeg totalt fejlciterede.

Personligt synes jeg, at det er glimrende, at medier bruger debatfora til at lodde stemningen, og man kan jo også argumentere for, at så længe I gemmer jer under diverse alias, så er skaden ikke så stor.
Jeg bryder mig ikke om at min mening om AaB bliver fordrejet til det stik modsatte i en landsdækkende avis. Kald mig bare sippet... Men mange mennesker ude i den virkelige verden ved udemærket godt at jeg er Køllen herinde så jeg synes ærlig talt det stinker intenst. Og nej, jeg gider ikke bruge tid på at slås med EB om et dementi, hvad i alverden ville jeg vinde ved det???
Janteloven eksisterer IKKE!

Lindvang

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Lindvang » 3. sep 2010, 07:51

Køllen I Møllen skrev:
Lindvang skrev:Der er jo ikke noget nyt i, at medier drejer tingene over i den kontekst, de gerne ser. Det kaldes vinkling, og er jo brugt i forhold til sport, politik og fanden og hans pumpestok.

I kunne jo, hvis det reelt er jer så magtpåliggende, bede EB, Nordjyske og hvem det ellers er om et dementi, hvis I føler jeg totalt fejlciterede.

Personligt synes jeg, at det er glimrende, at medier bruger debatfora til at lodde stemningen, og man kan jo også argumentere for, at så længe I gemmer jer under diverse alias, så er skaden ikke så stor.
Og nej, jeg gider ikke bruge tid på at slås med EB om et dementi, hvad i alverden ville jeg vinde ved det???
Den ære, som åbenbart er dig så kær.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. sep 2010, 08:46

Lindvang skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Lindvang skrev:Der er jo ikke noget nyt i, at medier drejer tingene over i den kontekst, de gerne ser. Det kaldes vinkling, og er jo brugt i forhold til sport, politik og fanden og hans pumpestok.

I kunne jo, hvis det reelt er jer så magtpåliggende, bede EB, Nordjyske og hvem det ellers er om et dementi, hvis I føler jeg totalt fejlciterede.

Personligt synes jeg, at det er glimrende, at medier bruger debatfora til at lodde stemningen, og man kan jo også argumentere for, at så længe I gemmer jer under diverse alias, så er skaden ikke så stor.
Og nej, jeg gider ikke bruge tid på at slås med EB om et dementi, hvad i alverden ville jeg vinde ved det???
Den ære, som åbenbart er dig så kær.
Det handler ikke en skid om ære. Og hvis det gjorde så ville jeg ikke vinde noget ære i et dementi (og jeg ville aldrig nogensinde kunne få et dementi fra dem).
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af astonvilla » 3. sep 2010, 10:39

Lindvang skrev:Der er jo ikke noget nyt i, at medier drejer tingene over i den kontekst, de gerne ser. Det kaldes vinkling, og er jo brugt i forhold til sport, politik og fanden og hans pumpestok.

I kunne jo, hvis det reelt er jer så magtpåliggende, bede EB, Nordjyske og hvem det ellers er om et dementi, hvis I føler jeg totalt fejlciterede.

Personligt synes jeg, at det er glimrende, at medier bruger debatfora til at lodde stemningen, og man kan jo også argumentere for, at så længe I gemmer jer under diverse alias, så er skaden ikke så stor.
Det har sku da ikke noget at gøre med sippethed, Lindvang! Det handler om, at jeg kan ikke se hvorfor vi herinde skal fylde den manglende spalteplads ud i disse underlødige medier - bare fordi de ikke gider ansætte journalister eller lave et reelt stykke arbejde i forbindelse med de skal skive en artikel.
I stedet sætter de blot en studiemedarbejder til at copy/paste allemulige steder fra...og så tjener de oven i købet penge på det!
Det ønsker jeg - og en del andre herinde - sku ikke være en del af.
At de så ikke engang kan finde ud af at viderebringe hvad eksempelvis Køllen har skrevet i korrekt form og kontekst, forværrer jo blot den følelse man sidder med.

Og jo, jeg kan betro dig med at det er helt og aldeles i strid med gældende ret det de foretager sig! På flere niveauer endda. Det vi skriver hér er per def Debatsidens ejendom og de skal have tilladelse til at gengive hele passuser fra det skrevne - og det har de ikke fået. Når de så samtidig ikke citerer og gengiver i korrekt form og omfang er det endnu værre, juridisk set.

Hvis de derimod fik studiemedarbejderne væk fra tastaturet og ansatte en rigtig journalist, der skrev en artikel på skal vi sige 1 A-4 side og som underbygning brugte et citat eller 2 herindefra, med klar kildeangivelse (for det har de også misset!!) er det helt ok. Det de gør er jo derimod at bygge hele artikler om et copy/paste helvede herindefra og smække en fængende (og misvisende) overskrift på!

Det kan de kun få lov til mod klar skriftlig tilladelse - og betalting hvis vi ønsker det.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Pastorius » 3. sep 2010, 10:57

astonvilla skrev: Det har sku da ikke noget at gøre med sippethed, Lindvang!
Jeg kan godt forstå forargelsen. Jeg har været i kontakt med en hel del journalister i forskellige sammenhænge gennem tiderne, og mine indtryk svinger fra alt imellem underlødig luderjournalistik til virkelig kompetente og højt kvalificerede folk der har en kæmpe indsigt og viden i det de skriver om.

Nordjyske får mange hug herinde, men nu har jeg et par gange talt med Lars Løcke (fra erhvervsafdelingen), og selvom jeg ind imellem har haft indtryk af at han gerne vil have understreget sin egne konklusioner, har jeg faktisk måttet revidere den opfattelse, når det så kommer til at det han faktisk skriver. Han gengiver mine synspunkt så sobert og lødigt som det nu kan lade sig gøre, når man koger 15-30 minutters telefonsamtale ned til nogle få sætninger, og jeg synes han har en fornuftig balance mellem at være kritisk selvom han er helt bevidst om at han sidder i en lille klemme, når hans arbejdsgiver er største aktionær i AaB.

Nå, men mit budskab er altså at artikler som EB's er hvad man kan og må forvente, og man må enten stole på at offentligheden har kendskab nok til EB, til at tage alt hvad der kommer derfra med et passende gran salt (der laves nu ind imellem også fremragende journalistik på det blad), eller lade være med at udtale sig offentligt.

Jeg synes IKKE det er en god ide at lukke forumet for offentlig adgang, men jeg vil meget gerne opfordre til at man tænker sig om, når man ytrer sig her. Man skriver potentielt til hele verden, og må altså riskere at de forholder sig til (dele af) det man skriver. Det kunne jo være en meget god regel at overveje om man ville udtrykke sig på samme måde hvis man sad overfor de personer man skriver til eller om, hvis man stod ansigt til ansigt med dem. Man skal heller ikke være blind for at der kunne være spillere eller andre ansatte der var dumme nok til at kigge herinde og få at vide hvad deres venner mener om dem - det kunne forklare en hel del omkring selvtilliden på AaB-holdet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Lindvang

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Lindvang » 3. sep 2010, 11:01

Jeg kender ikke juraen i citatret, men det gør du tilsyneladende, og der er jo nogle juridiske spidsfindigheder, som gør sig gældende.

Det aspekt, jeg anholder er, at jeg synes det er en storm i et glas vand. Jeg forstår virkelig ikke harmen, men omvendt kender jeg div. medier godt nok til at man, hvis man er en af dem, der føler sig misbrugt, krænket og besudlet, tager tyren ved hornene og henvender sig direkte. Det plejer at hjælpe.

Hvordan medier fordeler deres arbejde er vel ret beset irrelevant for os. De blander sig jo heller ikke i, hvordan din chef leder dit arbejde.

Thorshauge

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Thorshauge » 9. sep 2010, 09:00

Godt arbejde Junta og ASC! :thumbsup:

Thorshauge

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Thorshauge » 15. sep 2010, 10:31

VI vil alle have Lars Olsen!
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 410958.ece

Det er jo en lodret løgn!

Men der linkes til debatsiden :money: jf. reklamebanner

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af BoomZ0R » 15. sep 2010, 10:45

Hold kæft de er til at brække sig over!
De skriver kræftedeme hvad som helst, blot for at få lidt læsere på deres skod avis!
Det er vel 2-3 brugere der har snakket om Lars Olsen, og så skriver de det pis. Jeg sætter dem snart i samme bås som en større del af verdensbefolkning har sat Jyllands-posten.

Lad os få gjort så der ikk kan læses med på siden, så længe man ikk er logget ind. På den måde, så lader de være med at linke til sådan noget pis, da de godt ved folk ikk gider oprette en bruger for at læse sådan noget.

Thorshauge

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Thorshauge » 15. sep 2010, 10:46

Zee skrev:Lad os få gjort så der ikk kan læses med på siden, så længe man ikk er logget ind. På den måde, så lader de være med at linke til sådan noget pis, da de godt ved folk ikk gider oprette en bruger for at læse sådan noget.
I stedet for at bygge en mur, kan vi jo bygge en vindmølle og tjene på skidtet ;)

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af alithebeast » 15. sep 2010, 11:19

Thorshauge skrev:VI vil alle have Lars Olsen!
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 410958.ece

Det er jo en lodret løgn!

Men der linkes til debatsiden :money: jf. reklamebanner
Og vi har ville have en anden træner end Magnus siden 19. januar 2006. :)
Hader København!

Besvar