Fremtidig transferdebat - input modtages!

Her kan brugerne indgå i debat med Debatjuntaen, komme med konstruktiv kritik, forslag til ændringer og forbedringer.
Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Fremtidig transferdebat - input modtages!

Indlæg af Debatjuntaen » 2. feb 2011, 12:59

Denne tråd har til formål at få jeres input til den fremtidige transferdebat. Vi vil gerne høre, om der er ting der skal gøres anderledes. Eksempelvis

* Skal Transferønske-tråden kun være til ønsker? Skal alle mulige og umulige ønsker være acceptable?
* Skal vi have en tråd der udelukkende handler om andre klubbers transfer?
* Skal vi slå hårdere ned på off-topic diskussioner?
* Etc...


Vi lader denne tråd være åben frem til forårssæsonen bliver skudt i gang, hvorefter vi evaluerer på de indkomne forslag og opretter transfertråd(e) derefter..

Og lad nu denne debat være sober. Alle har ret til en mening og kritik og diskussion skal foregå konstruktivt. Nedladende og bedrevidende indlæg slettes prompte!!

Med håbet om en god debat!

/Debatjuntaen

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Fremtidig transferdebat - input modtages!

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 2. feb 2011, 13:03

Jeg kan ikke lide Køllen. Eller det kan jeg faktisk godt men ikke officielt.

Synes debatsiden klarer sig bedst når den klarer sig selv.

Lindvang

Fremtidig transferdebat - input modtages!

Indlæg af Lindvang » 2. feb 2011, 13:08

Som tidlige foreslået kunne godt ønske mig to seperate tråde. En til ønsker og en til rygter. Så kunne man undvære at skulle læse sidevis af mere eller mindre intelligente indlæg om svært utopiske spillere, hvis man blot er en hund efter rygter.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Fremtidig transferdebat - input modtages!

Indlæg af Dot Bot » 2. feb 2011, 13:13

Lindvang skrev:Som tidlige foreslået kunne godt ønske mig to seperate tråde. En til ønsker og en til rygter. Så kunne man undvære at skulle læse sidevis af mere eller mindre intelligente indlæg om svært utopiske spillere, hvis man blot er en hund efter rygter.
Jeg ved ikke om det er det du mener, men man kunne vel lave to tråde, hvor den ene blev brugt når der reelt var et rygte. Altså når en hjemmeside skrev noget om AaB og en spiller eller når der var en bruger havde et reelt rygte.
Den anden tråd kunne så bruges til at komme med ønsker, hvor der egentlig ikke er noget der tyder på at spilleren er på vej til klubben.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Fremtidig transferdebat - input modtages!

Indlæg af Buzz Killington » 2. feb 2011, 13:17

Jeg syntes det er pisse åndsvagt med én tråd til alle transferrygter og transferdiskussion. Hvorfor ikke oprette et underforum hvor man kan oprette tråde til konkrete rygter? Så kunne man have en tråd der hedder duncan, kayke, hans, george osv, som alligevel ser ud til at opstå (vi har f.eks. en som referere til duncan i øjeblikket) Det er helt umuligt at finde rundt når der blot er en tråd.

EDIT: Det er endda muligt at have underfora i phpbb vha udvidelser, evt. se på det
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fremtidig transferdebat - input modtages!

Indlæg af Flower » 2. feb 2011, 13:17

Jeg syntes det kører fantastisk som det gør nu, den legendariske transfertråd som denne gang endte på over 300 sider / over 4000 indlæg er det der gør debatside fantastisk.

Jeg syntes ikke man skal pille ved det, at der så kommer nogle dumme indlæg, slipper man jo aldrig for uanset hvad man gør.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Fremtidig transferdebat - input modtages!

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. feb 2011, 13:22

Jeg synes det kører ganske fint som det gør nu.
En ekstra (eller flere tråde) vil efter min mening blot gøre det endnu mere uoverskueligt. Synes også at der, som nu, skal gives lang snor til at diskutere off-topic fordi det ofte er interessante diskussioner selvom de ikke altid passer ind i emnet.

Når der kommer et varmt rygte på bordet kan der evt laves en tråd med dette men det skal ikke være "hverdagskost"...

Iøvrigt kan jeg godt lide Poker, ellers gad jeg slet ikke diskutere med ham :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Fremtidig transferdebat - input modtages!

Indlæg af Yankee » 2. feb 2011, 13:24

En rigtig fin løsning kunne være en "Transferfakta"-tråd. Et af de store problemer har for mig at se været, at folk forståeligt nok ikke orkede at læse sig igennem 10-15 sider for at finde de 6-7 posts, der indeholdt noget brugbart. Derfor blev de samme links postet igen og igen og der blev spildt mange sider på at forklare folk, hvad status var og forklare diverse transferregler.

En sådan fakta-tråd skulle kun opdateres af Juntaen eller måske et par udvalgte brugere. De kunne lave et enkelt eller to indlæg pr. dag, der så blev opdateret med dagens overskrifter og de vigtigste citater/insiderinfo fra debatten. Det ville give folk en mulighed for lynhurtigt at danne sig et overblik over dagens transfersnak og måske begrænse mængden af gentagne links i transferønsker-tråden. Jeg er klar over at dette er relativt tidskrævende, men jeg er overbevist om at 2-3 erfarne brugere herinde sagtens kunne sættes på opgaven. Ikke flere, for det ville være vigtigt at følge samme linje hele vejen.

Thorshauge

Re: Fremtidig transferdebat - input modtages!

Indlæg af Thorshauge » 2. feb 2011, 13:31

Jeg kunne godt tænke mig at tråden ikke var lukket endnu, da der stadig er mulighed for at der sker transfers ud af klubben til Sverige eller Norge osv., tænker specielt på Chanko og en mulig afdragsordning til Syrianska FC.


Mht. transfer "ønske" tråden ville mit forslag være at køre det som den er nu, dog med en tilhørende oversigt (lukket tråd/ første indlæg i tråden), hvor juntaen eller udvalgte andre kunne styre en liste over transferemner opdelt i eksempelvis "I den rød/hvide", "Lige på trapperne", "Jungletrommerne" og måske en der hedder "gætværk".

Så til at starte med har vi en oversigt der ser sådan her ud:

I den rød/hvide:
Anders Due retur fra udlån til FCN


"Lige på trapperne"



"Jungletrommerne"
Thomas Augustinussen fra RB Salzburg
Kasper Risgård fra Panionios


"Gætværk"
Søren Larsen
osv.

("På prøve")

Efterhånden som vi får af/bekræftet påstande og rygter kan der flyttes frem og tilbage med navnene.

På denne måde vil man hurtigt kunne få et overblik over den nuværende situation uden at skulle pløje x-antal sider igennem, samtidig vil der være plads til alle de vildskud og sjove finurligheder der kommer undervejs.. Mand i lufthavnen der misser 1 1/2 time fordi han skal til tandlæge osv.

Det der gerne skulle "fjernes" fra tråden IMO er de mange håbløse #1-liners og de efterfølgende 12 indlæg om at "det" skriver man ikke i tranfertråden.

Det er uklart for mig hvor meget mere arbejde Juntaén eksempelvis skal lægge i denne løsning i forhold til nu. Hvis tråden alligevel gennemlæses dagligt, så mener jeg at det vil være rimelig let at opdatere en oversigt/status.

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Fremtidig transferdebat - input modtages!

Indlæg af budo » 2. feb 2011, 13:35

Efter "sletning af irrelevante indlæg" diskussionen, har Juntaen kørt en lidt mere overbærende linje som jeg synes har klædt transfertråden.

Jeg mener at det fantastiske ved transfertråden, er den måde den udvikler sig på op mod vinduets lukning. I min optik skal den være fyldt med velinformerede, rygtebaserede, AaB forelskede, uvidende, dumme, hysteriske indlæg i ugen op mod deadline, med de få nødvendige henstillinger fra DJ når det er ved at køre helt af sporet. Det er det der giver dynamikken og gør transfertråden til det bedste sted i verden at opholde sig, når det virkelig brænder på.

En opsplitning vil blot skabe forvirring og evindelige diskussioner om hvor div. indlæg skal placeres og om hvem der ikke har forstået systemet.

If it ain't broke, don't fix it - og Transfertråden har igen i dette vindue vist sig at være i topform :thumbsup:
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Fremtidig transferdebat - input modtages!

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 2. feb 2011, 13:40

budo skrev:Efter "sletning af irrelevante indlæg" diskussionen, har Juntaen kørt en lidt mere overbærende linje som jeg synes har klædt transfertråden.

Jeg mener at det fantastiske ved transfertråden, er den måde den udvikler sig på op mod vinduets lukning. I min optik skal den være fyldt med velinformerede, rygtebaserede, AaB forelskede, uvidende, dumme, hysteriske indlæg i ugen op mod deadline, med de få nødvendige henstillinger fra DJ når det er ved at køre helt af sporet. Det er det der giver dynamikken og gør transfertråden til det bedste sted i verden at opholde sig, når det virkelig brænder på.

En opsplitning vil blot skabe forvirring og evindelige diskussioner om hvor div. indlæg skal placeres og om hvem der ikke har forstået systemet.

If it ain't broke, don't fix it - og Transfertråden har igen i dette vindue vist sig at være i topform :thumbsup:

Helt og aldeles enig, der vil altid være nogen som ikke har andet i livet end at rakke end på folk som de mener ikke har lov til at skrive som de gør, også selvom vi deler den op i hundrede tråde. Måske endda endnu mere, fordi man så skal til at diskutere hvornår noget er et ønske eller et rygte! Se nu gennem fingre med lidt tidsspild her og der, og fejr istedet at vi har så levende et debatforum.

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: Fremtidig transferdebat - input modtages!

Indlæg af rAaBe » 2. feb 2011, 13:44

Jeg synes der er alt for mange indlæg i transfertråden, som ikke bidrager med noget som helst, og jeg ville ønske at der fandtes en måde at håndtere off-topic indlæg.

Jeg har forslået andet steds i Feedback forummet, at der (om muligt) etableres, en voting funktion således at brugerne kan stemme irrelevante indlæg væk. Hvis f.eks. 10 registrerede brugere markerer et indlæg som off-topic, så kunne indlægget automatisk fjernes (f.eks. på samme måde som en ignoreret brugers indlæg - således at man kan vælge at se det alligevel). Det burde være til at systematisere, ville lette læse venligheden samt evt. debatjuntaens arbejde?
Hvis det kunne kombineres med at man selv kan slå funktionen til/fra, så kan brugervenligheden vel næppe blive bedre?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Fremtidig transferdebat - input modtages!

Indlæg af Buzz Killington » 2. feb 2011, 13:51

rAaBe skrev:Jeg synes der er alt for mange indlæg i transfertråden, som ikke bidrager med noget som helst, og jeg ville ønske at der fandtes en måde at håndtere off-topic indlæg.

Jeg har forslået andet steds i Feedback forummet, at der (om muligt) etableres, en voting funktion således at brugerne kan stemme irrelevante indlæg væk. Hvis f.eks. 10 registrerede brugere markerer et indlæg som off-topic, så kunne indlægget automatisk fjernes (f.eks. på samme måde som en ignoreret brugers indlæg - således at man kan vælge at se det alligevel). Det burde være til at systematisere, ville lette læse venligheden samt evt. debatjuntaens arbejde?
Hvis det kunne kombineres med at man selv kan slå funktionen til/fra, så kan brugervenligheden vel næppe blive bedre?
I det hele taget ville det være fint hvis det var muligt for folk at give deres pati til udtryp ved et tryk på en enkelt knap så man slipper for alle det åndsvage "enig-knap" indlæg. De burde forbydes ved lov.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Indie
Superliga
Superliga
Indlæg: 555
Tilmeldt: 7. aug 2007, 16:39
Geografisk sted: Kbh

Re: Fremtidig transferdebat - input modtages!

Indlæg af Indie » 2. feb 2011, 14:04

Man kunne eventuelt også lave et separat Transfer forum, hvor alt om transfers kunne ligge. Det samme kunne man gøre med med spillere (så der var en samlet tråd for hver enkelt spiller) og kampe (hver enkelt kamp).

Dr Roevfuld
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 25. jan 2011, 19:10
Geografisk sted: Costa Rica

Re: Fremtidig transferdebat - input modtages!

Indlæg af Dr Roevfuld » 2. feb 2011, 16:33

Jeg synes, at denne debat har været helt igennem glimrende!
Nogle indlæg er off topic, men de kommer jo et sted fra, og de fleste er så fornuftige at lukke irrelevante diskussioner ret hurtigt. Hvis det kun var konstruktive indlæg (er dette overhovedet muligt, når indlæggende ikke ændrer verden på nogen måde?), ja så ville jeg blive træt af at trykke F5!
De indlæg, der ikke handler om en specifik spiller's historie eller egenskaber, de handler om hans øgenavn etc., og det er også relevant, for det skal være spændende og ikke mindst underholdende at deltage i debatten.
Få indgreb af juntaen har været fint, og der har været holdt en debat, som har taget urimeligt meget af min arbejdstid. Og det er et udtryk for kvalitet! :-)

- Helt enig med Budo.
Tak i denne omgang!

Brugeravatar
Viking
Allstar
Allstar
Indlæg: 1587
Tilmeldt: 7. jul 2005, 08:45

Re: Fremtidig transferdebat - input modtages!

Indlæg af Viking » 3. feb 2011, 01:32

Man bør måske ikke lukke en tråd, når AaB stadig er aktive på transfermarkedet. AaB kunne stadig hente en spiller uden en klub og at lukke for at lave en evaluering er skidt. At være så forhippet på at dræbe en tråd (for guderne ved hvilken grund man har til det) er for dumt. Lad dog folk tale transfer i tråden hvis de har lyst til det.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Fremtidig transferdebat - input modtages!

Indlæg af jonas386 » 4. feb 2011, 19:34

Man kunne jo bare gøre som på Sidelinjen.dk som er FCK's fan forum. Her har de et underforum der hedder tranfers... I kan jo selv se det: http://sidelinien.dk/forums/forumdispla ... 7d807&f=72" onclick="window.open(this.href);return false;

Det virker til at fungere udmærket :)

Den bedste her er næsten at der er en tråd der hedder til og afgange som kører hele tiden, hvor man kan snakke almen snak om transfermarkedet, mens der så bliver oprettet tråde hvor folk kan diskutere den enkelte transfer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Fremtidig transferdebat - input modtages!

Indlæg af Gnu » 7. feb 2011, 15:54

Jeg foreslår øjeblikkelig bandlysning af brugere som bruger Wikipedia, Transfermarkt og FM som grundlag for at foreslå mere eller mindre fantasifulde spillere.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Fremtidig transferdebat - input modtages!

Indlæg af FlæskeFrank » 9. feb 2011, 22:47

Jeg kan også godt lide den levende transfertråd, men debatørerne må også kigge på sig selv. Denne gang var der vel ikke mere end et par dage i oktober, hvor der ikke kom nye indlæg.

Når jeg kigger på de andre holds fora, så er der dødt undtagen hos os, FCK og Brøndby og måske FCM. Det er dejligt, at der er liv hos os.

Når man kigger på denne gang gik det op i hat og briller med tosseindlæg(irrelevante ting og personfnidder), som vi ellers har været rimelig forskånet for. OG copy and paste forrige indlæg. Sådan ukritisk og hjernedød debatstil betød at der til sidst kun kunne være 3-4 indlæg på hver side. Når du lave det efterfølgende indlæg, så kan alle vi andre godt regne ud, at du ikke svarer på et indlæg på side 1, medmindre det står nævnt.

Så hold formen, men debatindlæg skal skrue gevaldigt ned for copy and paste forrige indlæg.

Og når AaB så henter en spiller, skal der oprettes en egen tråd til ham. Så kan han drøftes særskilt der.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fremtidig transferdebat - input modtages!

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. feb 2011, 00:42

jonas386 skrev:Man kunne jo bare gøre som på Sidelinjen.dk som er FCK's fan forum. Her har de et underforum der hedder tranfers... I kan jo selv se det: http://sidelinien.dk/forums/forumdispla ... 7d807&f=72" onclick="window.open(this.href);return false;

Det virker til at fungere udmærket :)

Den bedste her er næsten at der er en tråd der hedder til og afgange som kører hele tiden, hvor man kan snakke almen snak om transfermarkedet, mens der så bliver oprettet tråde hvor folk kan diskutere den enkelte transfer.
Jeg er virkelig ikke glad for at rose FCK, og da slet ikke deres fans - men dette er en super løsning. Og så vil man i virkeligheden kunne slette samtlige tråde undtagen en genereltransfertråd i dette subforum, så snart vinduet lukker. Hvis man har en opbygning a la denne, vil det være langt nemmere at sortere i hvad man vil følge, i stedet for den nuværende model, hvor sommer+vinter vinduets tråde vel næsten har lige så mange indlæg som alle andre tråde tilsammen (når det ellers går godt ;)).

Steal it!

Besvar