Opdatering af forumsoftware

Her kan brugerne indgå i debat med Debatjuntaen, komme med konstruktiv kritik, forslag til ændringer og forbedringer.
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af Pastorius » 4. feb 2015, 22:18

634 skrev:Jeg er ikke i tvivl om at i forsøger at lave siden god, det håber jeg så også i gør mere ved. Det er simpelthen den værste udgave af Supportter-hjørne jeg har set
Jeg er slet ikke enig. Jeg synes den grundlæggende fungerer rigtig godt, og har ikke behov for de store tilpasninger. Et AaB-logo eller to ville dog ikke gøre noget, men funktionaliteten fejler ikke noget.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af 634 » 4. feb 2015, 22:22

Pastorius skrev:
634 skrev:Jeg er ikke i tvivl om at i forsøger at lave siden god, det håber jeg så også i gør mere ved. Det er simpelthen den værste udgave af Supportter-hjørne jeg har set
Jeg er slet ikke enig. Jeg synes den grundlæggende fungerer rigtig godt, og har ikke behov for de store tilpasninger. Et AaB-logo eller to ville dog ikke gøre noget, men funktionaliteten fejler ikke noget.
Selvfølgelig er noget af det også tilvænning, men farve, manglende logo, og man skal scrolle op og finde nye ulæste indlæg
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af Pastorius » 4. feb 2015, 22:26

634 skrev:
Pastorius skrev:
634 skrev:Jeg er ikke i tvivl om at i forsøger at lave siden god, det håber jeg så også i gør mere ved. Det er simpelthen den værste udgave af Supportter-hjørne jeg har set
Jeg er slet ikke enig. Jeg synes den grundlæggende fungerer rigtig godt, og har ikke behov for de store tilpasninger. Et AaB-logo eller to ville dog ikke gøre noget, men funktionaliteten fejler ikke noget.
Selvfølgelig er noget af det også tilvænning, men farve, manglende logo, og man skal scrolle op og finde nye ulæste indlæg
Farverne kommer helt sikkert - jeg synes det er rigtig prioriteret at få siden op med standardudseende i første omgang.

Bookmark det her link: search.php?search_id=newposts Det er hurtigere end at hoppe rundt med musen, hvadenten det er ik toppen eller bunden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af Debatjuntaen » 4. feb 2015, 23:33

DonSilicone skrev:Jeg ved ikke om det har noget med opdatering af forumsoftware at gøre, men jeg har fået et problem med at læse indlæg via Tapatalk på mobilen.
Oversigt over ulæste indlæg vises fint, men når jeg klikker på en af de ulæste indlæg, vises der bare "Indlæser..." uden at der sker mere.
De andre fora, jeg følger gennem Tapatalk, har jeg ingen problemer med og tidligere har der heller ikke været problemer med at læse debatside.dk gennem Tapatalk.
Andre med Tapatalk, der kan be- eller afkræfte problemerne?
Tapatalk-problemet undrer os. Vi kører nyeste version af Tapatalk-plugin'et og det har, som beskrevet af Pastorius, tidligere virket, selv efter opdateringen. Så hvad der er sket, er svært at forklare.

Mens vi undersøger nærmere, håber vi, at I kan nøjes med debatside.dk i browser. Det nye (midlertidige) design skulle gerne have en mobil-venlig udgave, der automatisk benyttes, når I tilgår siden fra mobil.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af Debatjuntaen » 4. feb 2015, 23:35

limey skrev:
Debatjuntaen skrev:Links skulle nu gerne åbne i ny fane af sig selv. Tak for feedback!

/Debatjuntaen
I min browser (Safari) åbnes der stadig ingen nye faner ved tryk på link?
Vil du prøve igen nu? Vi har prøvet at tømme cachen. Måske, det hang lidt for nogle der.

Her har du et link til at teste med: http://a-s-c.dk

Det åbner i hvert fald i ny fane i vores browser (Chrome), hvilket også afspejles af kilde-HTML-koden.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af Pastorius » 5. feb 2015, 07:15

Debatjuntaen skrev:
limey skrev:
Debatjuntaen skrev:Links skulle nu gerne åbne i ny fane af sig selv. Tak for feedback!

/Debatjuntaen
I min browser (Safari) åbnes der stadig ingen nye faner ved tryk på link?
Vil du prøve igen nu? Vi har prøvet at tømme cachen. Måske, det hang lidt for nogle der.

Her har du et link til at teste med: http://a-s-c.dk

Det åbner i hvert fald i ny fane i vores browser (Chrome), hvilket også afspejles af kilde-HTML-koden.
...og det virker i min Safari.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af limey » 5. feb 2015, 10:32

Debatjuntaen skrev:
limey skrev:
Debatjuntaen skrev:Links skulle nu gerne åbne i ny fane af sig selv. Tak for feedback!

/Debatjuntaen
I min browser (Safari) åbnes der stadig ingen nye faner ved tryk på link?
Vil du prøve igen nu? Vi har prøvet at tømme cachen. Måske, det hang lidt for nogle der.

Her har du et link til at teste med: http://a-s-c.dk

Det åbner i hvert fald i ny fane i vores browser (Chrome), hvilket også afspejles af kilde-HTML-koden.
Det virker også her nu. Tak.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af Pastorius » 5. feb 2015, 11:48

Debatjuntaen skrev:
limey skrev:
Debatjuntaen skrev:Links skulle nu gerne åbne i ny fane af sig selv. Tak for feedback!

/Debatjuntaen
I min browser (Safari) åbnes der stadig ingen nye faner ved tryk på link?
Vil du prøve igen nu? Vi har prøvet at tømme cachen. Måske, det hang lidt for nogle der.

Her har du et link til at teste med: http://a-s-c.dk

Det åbner i hvert fald i ny fane i vores browser (Chrome), hvilket også afspejles af kilde-HTML-koden.
https://www.dropbox.com/s/uzyza3wrirybf ... 9.png?dl=0
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af Mr. Larsen » 5. feb 2015, 17:10

Tusind tak Pastorius :thumbsup:
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:36
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af AMadsen » 9. feb 2015, 21:55

Pastorius skrev:
634 skrev:Jeg er ikke i tvivl om at i forsøger at lave siden god, det håber jeg så også i gør mere ved. Det er simpelthen den værste udgave af Supportter-hjørne jeg har set
Jeg er slet ikke enig. Jeg synes den grundlæggende fungerer rigtig godt, og har ikke behov for de store tilpasninger. Et AaB-logo eller to ville dog ikke gøre noget, men funktionaliteten fejler ikke noget.
Er helt enig, virkeligt lækkert med den opgradering. Specielt mobil skalleringen er lækkert (I en browser) en Jeppe Curt herfra!
Guld? igen, igen...!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af Pastorius » 9. feb 2015, 22:38

Mr. Larsen skrev:Tusind tak Pastorius :thumbsup:
Selv tak - men jeg har altså ikke gjort noget, jeg vil tage æren for i denne sammenhæng :)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af le Cid » 19. feb 2015, 10:19

Debatjuntaen skrev:Links skulle nu gerne åbne i ny fane af sig selv. Tak for feedback!

/Debatjuntaen
Nu åbner links atter i samme fane :-(
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af limey » 10. mar 2015, 15:30

le Cid skrev:
Debatjuntaen skrev:Links skulle nu gerne åbne i ny fane af sig selv. Tak for feedback!

/Debatjuntaen
Nu åbner links atter i samme fane :-(
Og de har gjort det længe. Det ville være najs (som de unge siger), hvis I kunne fikse det snart.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af limey » 10. mar 2015, 15:32

Jeg savner også, at de forskellige underfora ligger nederst på siden, når man har scrollet ned og læst alle indlæg. Som det er nu, kan man enten vælge Boardindeks, eller at scrolle hele vejen op igen, for så at vælge sit forum.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af Debatjuntaen » 20. mar 2015, 23:43

Alle links skulle nu gerne åbne i et nyt vindue. Problemet var de såkaldte autolinks, dvs. links, der ikke er indrammet i . De var ikke kommet med i den lille ændring, vi lavede i første omgang.

Her har I ét link af hver slags, I kan teste med:

http://a-s-c.dk/webshoppen

http://a-s-c.dk/webshoppen

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af limey » 11. apr 2015, 09:26

limey skrev:Jeg savner også, at de forskellige underfora ligger nederst på siden, når man har scrollet ned og læst alle indlæg. Som det er nu, kan man enten vælge Boardindeks, eller at scrolle hele vejen op igen, for så at vælge sit forum.
Hvordan ser det ud, med at få lavet denne feature? Er det muligt?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. apr 2015, 19:33

Den nye version har nu efterhånden været oppe længe, kunne man håbe der snart gøres noget ved farverne? Jeg har som sådan ikke noget imod at designet ikke generelt er holdt i rød/hvide farver, men den lyseblå og lidt mørkere lyseblå baggrund på posts synes jeg simpelthen er voldsomt generende. Tilbage til hvid baggrund for hovedvinduet for hvert indlæg tak, det er langt mindre hårdt ved øjnene, og det er vel heller ikke nogen tilfældighed at man bruger netop sort tekst på hvid baggrund i mindst 99,9% af alle tilfælde hvor der er involveret bogstaver beregnet for læsning ;)

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af Glenn Francisco » 6. jan 2017, 10:47

Jesper Schmidt skrev:Den nye version har nu efterhånden været oppe længe, kunne man håbe der snart gøres noget ved farverne? Jeg har som sådan ikke noget imod at designet ikke generelt er holdt i rød/hvide farver, men den lyseblå og lidt mørkere lyseblå baggrund på posts synes jeg simpelthen er voldsomt generende. Tilbage til hvid baggrund for hovedvinduet for hvert indlæg tak, det er langt mindre hårdt ved øjnene, og det er vel heller ikke nogen tilfældighed at man bruger netop sort tekst på hvid baggrund i mindst 99,9% af alle tilfælde hvor der er involveret bogstaver beregnet for læsning ;)
Er nyt design noget som er på programmet? vi har levet med dette "helvede" i nogle år snart? ;-) tak!
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af Debatjuntaen » 11. jan 2017, 14:40

Glenn Francisco skrev:
Jesper Schmidt skrev:Den nye version har nu efterhånden været oppe længe, kunne man håbe der snart gøres noget ved farverne? Jeg har som sådan ikke noget imod at designet ikke generelt er holdt i rød/hvide farver, men den lyseblå og lidt mørkere lyseblå baggrund på posts synes jeg simpelthen er voldsomt generende. Tilbage til hvid baggrund for hovedvinduet for hvert indlæg tak, det er langt mindre hårdt ved øjnene, og det er vel heller ikke nogen tilfældighed at man bruger netop sort tekst på hvid baggrund i mindst 99,9% af alle tilfælde hvor der er involveret bogstaver beregnet for læsning ;)
Er nyt design noget som er på programmet? vi har levet med dette "helvede" i nogle år snart? ;-) tak!
Vi har sat vores tekniker på sagen, og han er ved at undersøge, hvad der kan gøres.

/Debatjuntaen

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af Debatjuntaen » 20. jul 2017, 10:25

Glenn Francisco skrev:
Jesper Schmidt skrev:Den nye version har nu efterhånden været oppe længe, kunne man håbe der snart gøres noget ved farverne? Jeg har som sådan ikke noget imod at designet ikke generelt er holdt i rød/hvide farver, men den lyseblå og lidt mørkere lyseblå baggrund på posts synes jeg simpelthen er voldsomt generende. Tilbage til hvid baggrund for hovedvinduet for hvert indlæg tak, det er langt mindre hårdt ved øjnene, og det er vel heller ikke nogen tilfældighed at man bruger netop sort tekst på hvid baggrund i mindst 99,9% af alle tilfælde hvor der er involveret bogstaver beregnet for læsning ;)
Er nyt design noget som er på programmet? vi har levet med dette "helvede" i nogle år snart? ;-) tak!
... Og det skal så være slut!

Vi har nu erstattet det tidligere blå-tema med nogle nye farver: RØD.

Vi håber i synes om det, og eventuel feedback modtages meget gerne.
Der kan være steder, hvor farverne ikke er opdateret. Opdager I sådanne steder, så hører vi det også gerne.

/Debatjuntaen

Besvar