Opdatering af forumsoftware

Her kan brugerne indgå i debat med Debatjuntaen, komme med konstruktiv kritik, forslag til ændringer og forbedringer.
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af le Cid » 20. jul 2017, 10:53

Debatjuntaen skrev:
Glenn Francisco skrev:
Jesper Schmidt skrev:Den nye version har nu efterhånden været oppe længe, kunne man håbe der snart gøres noget ved farverne? Jeg har som sådan ikke noget imod at designet ikke generelt er holdt i rød/hvide farver, men den lyseblå og lidt mørkere lyseblå baggrund på posts synes jeg simpelthen er voldsomt generende. Tilbage til hvid baggrund for hovedvinduet for hvert indlæg tak, det er langt mindre hårdt ved øjnene, og det er vel heller ikke nogen tilfældighed at man bruger netop sort tekst på hvid baggrund i mindst 99,9% af alle tilfælde hvor der er involveret bogstaver beregnet for læsning ;)
Er nyt design noget som er på programmet? vi har levet med dette "helvede" i nogle år snart? ;-) tak!
... Og det skal så være slut!

Vi har nu erstattet det tidligere blå-tema med nogle nye farver: RØD.

Vi håber i synes om det, og eventuel feedback modtages meget gerne.
Der kan være steder, hvor farverne ikke er opdateret. Opdager I sådanne steder, så hører vi det også gerne.

/Debatjuntaen
Skal man selv vælge det røde tema i sin bruger-kontrolpanel? Alt ser ud, som det plejer...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af Debatjuntaen » 20. jul 2017, 10:57

le Cid skrev:
Debatjuntaen skrev: ... Og det skal så være slut!

Vi har nu erstattet det tidligere blå-tema med nogle nye farver: RØD.

Vi håber i synes om det, og eventuel feedback modtages meget gerne.
Der kan være steder, hvor farverne ikke er opdateret. Opdager I sådanne steder, så hører vi det også gerne.

/Debatjuntaen
Skal man selv vælge det røde tema i sin bruger-kontrolpanel? Alt ser ud, som det plejer...
Du skal måske rydde din cache i browseren, hvis det ser sådan ud.
Prøv eventuelt med "Slet alle boardcookies" i bunden af siden.

/Debatjuntaen

Johs
Drenge
Drenge
Indlæg: 35
Tilmeldt: 17. maj 2017, 13:27
Favoritspiller: Steve Olfers

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af Johs » 20. jul 2017, 11:33

Debatjuntaen skrev:
le Cid skrev:
Debatjuntaen skrev: ... Og det skal så være slut!

Vi har nu erstattet det tidligere blå-tema med nogle nye farver: RØD.

Vi håber i synes om det, og eventuel feedback modtages meget gerne.
Der kan være steder, hvor farverne ikke er opdateret. Opdager I sådanne steder, så hører vi det også gerne.

/Debatjuntaen
Skal man selv vælge det røde tema i sin bruger-kontrolpanel? Alt ser ud, som det plejer...
Du skal måske rydde din cache i browseren, hvis det ser sådan ud.
Prøv eventuelt med "Slet alle boardcookies" i bunden af siden.

/Debatjuntaen
Det virker ikke på mobilen. Jeg prøvede lige at slette alle boardcookies.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af Debatjuntaen » 20. jul 2017, 11:40

Johs skrev:
Det virker ikke på mobilen. Jeg prøvede lige at slette alle boardcookies.
Hej Johs

Det virker hos os.

Prøv at tømme din browsers cache på mobilen:
Android: http://www.wikihow.tech/Clear-Your-Brow ... an-Android
iPhone: http://www.wikihow.com/Clear-Your-Brows ... -an-iPhone

Vi håber det hjælper :-)

/Debatjuntaen

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af Mr. Larsen » 20. jul 2017, 14:39

Jeg er vild med de nye farve, det ser bare hammer godt ud drenge !!

Godt Arbejde ! :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
CFN
2. div
2. div
Indlæg: 215
Tilmeldt: 17. apr 2008, 17:31
Geografisk sted: 9280 Storvorde

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af CFN » 20. jul 2017, 21:31

Dejligt at have det røde tema tilbage! :aabfan:

Min eneste anke er de stadigt blå ikoner, der indikerer "ingen ulæste indlæg" ud for hver sektion. De er enormt svære at skelne fra de identiske røde (der så indikerer det modsatte), og sikkert især hvis man er lidt forfalden til farveblindhed.

Kunne I mon overveje at indføre nedenstående "røde hjemmebryg" i stedet, hvor man forhåbentligt aldrig kommer i tvivl om der er nye indlæg eller ej? :thumbsup:

forum_read.gif / forum_unread.gif
Billede Billede

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. jul 2017, 22:29

Jeg ville fortsat gerne af med den lyseblå baggrund på indlæggene, og vil gentage fra mit ganske nylige indlæg i denne tråd... tilbage til hvid baggrund som på den gamle side, tak! ;)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af Hanga » 23. jul 2017, 20:08

Er det kun mig der har problemer med, at boardet bliver ved med at hoppe tilbage til det gamle tema? Jeg har ryddet cache, cookies mv. i Chrome, og siden er også rød når jeg kommer ind på den, men begynder jeg f.eks. at poste, så dukker det blå tema op igen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af jonas386 » 23. jul 2017, 20:23

Hanga skrev:Er det kun mig der har problemer med, at boardet bliver ved med at hoppe tilbage til det gamle tema? Jeg har ryddet cache, cookies mv. i Chrome, og siden er også rød når jeg kommer ind på den, men begynder jeg f.eks. at poste, så dukker det blå tema op igen.
Jeg har kun det røde på mobilversionen. Men det passer mig egentlig fint, for det fucker med min farveblindhed.. Måske man kunne give tråde med "nye indlæg" en sort farve, eller sådan? Synes hvertfald det kan være svært at se.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af Debatjuntaen » 24. jul 2017, 02:17

Hanga skrev:Er det kun mig der har problemer med, at boardet bliver ved med at hoppe tilbage til det gamle tema? Jeg har ryddet cache, cookies mv. i Chrome, og siden er også rød når jeg kommer ind på den, men begynder jeg f.eks. at poste, så dukker det blå tema op igen.
Hej Hanga,

Det følger vi lige op på. Som udgangspunkt er det et lokalt problem - altså hos dig, men vores teknikker ser lige på løsninger herpå.
jonas386 skrev:
Jeg har kun det røde på mobilversionen. Men det passer mig egentlig fint, for det fucker med min farveblindhed.. Måske man kunne give tråde med "nye indlæg" en sort farve, eller sådan? Synes hvertfald det kan være svært at se.
Hej Jonas,

Hvordan vil det fungere med de logoer som CFN har postet længere oppe i denne tråd ift. farveblindhed? Vi skal gerne gøre det så nemt som muligt.

/Debatjuntaen

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af jonas386 » 24. jul 2017, 03:04

Debatjuntaen skrev:
Hej Jonas,

Hvordan vil det fungere med de logoer som CFN har postet længere oppe i denne tråd ift. farveblindhed? Vi skal gerne gøre det så nemt som muligt.

/Debatjuntaen
Kunne man eventuelt lave stregerne hvide, med en rød baggrund ved ulæste indlæg?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af Debatjuntaen » 24. jul 2017, 12:54

jonas386 skrev:
Debatjuntaen skrev:
Hej Jonas,

Hvordan vil det fungere med de logoer som CFN har postet længere oppe i denne tråd ift. farveblindhed? Vi skal gerne gøre det så nemt som muligt.

/Debatjuntaen
Kunne man eventuelt lave stregerne hvide, med en rød baggrund ved ulæste indlæg?
Tak for input. Det ser vi lige på.

/Debatjuntaen

Brugeravatar
CFN
2. div
2. div
Indlæg: 215
Tilmeldt: 17. apr 2008, 17:31
Geografisk sted: 9280 Storvorde

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af CFN » 24. jul 2017, 13:51

Det er en god pointe. Min tanke med ikonerne længere oppe var, at det var kontrasten der i højere grad tydeliggjorde budskabet, fremfor at det var farvevalget.

Man kunne selvfølge også begynde at rode med AaB-logoet, men for det første, så ved jeg ikke om man må, og for det andet kan det måske godt blive for gnidret - omend jeg synes at det fungerer.

Billede Billede

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af jonas386 » 24. jul 2017, 14:27

CFN skrev:Det er en god pointe. Min tanke med ikonerne længere oppe var, at det var kontrasten der i højere grad tydeliggjorde budskabet, fremfor at det var farvevalget.

Man kunne selvfølge også begynde at rode med AaB-logoet, men for det første, så ved jeg ikke om man må, og for det andet kan det måske godt blive for gnidret - omend jeg synes at det fungerer.

Billede Billede
Det kunne være et fedt touch. Jeg kan se de også har det på ulvegraven. Altså med FCM-logo forstås.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. jul 2017, 16:40

CFN skrev:Det er en god pointe. Min tanke med ikonerne længere oppe var, at det var kontrasten der i højere grad tydeliggjorde budskabet, fremfor at det var farvevalget.

Man kunne selvfølge også begynde at rode med AaB-logoet, men for det første, så ved jeg ikke om man må, og for det andet kan det måske godt blive for gnidret - omend jeg synes at det fungerer.

Billede Billede
Rigtig fin ide, og meget nemt at se om der er nye indlæg eller ej. Hvis man ikke må bruge AaB logoet, hvilket der vel ikke burde være problemer i, kunne man evt. bruge ASC's logo.

Jeg ville fortsat MEGET gerne af med den blå nuance på baggrunden, og så synes jeg godt man kunne kigge lidt på om der ikke er lidt for meget rødt på forsiden, jeg synes der går lidt jul i det :)

Hvad med evt. at lave topbjælken rød/hvid stribet f.eks?

Derudover synes jeg at den røde skrift på den lyseblå baggrund bliver gnidret for mine øjne, men det er nok igen baggrunden der generer mig... for mig flyder det meget let sammen. Men der bliver altså også meget rødt, i og med at både alt grafik og og meget skrift er rødt på forsiden.

EDIT: Havde vi ikke en meget svag brunlig nuance på til de indlejrede citater på siden inden opdateringen, sammen med hvid baggrund for hovedindlægget? Det var langt bedre, synes jeg, og iøvrigt også pænere.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af Debatjuntaen » 16. maj 2018, 21:15

Debatsiden er netop blevet opdateret til seneste version af forumsoftwaren. Der vil fortsat foregå lidt arbejde på sidens udseende.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af 634 » 16. maj 2018, 21:42

Debatjuntaen skrev:
16. maj 2018, 21:15
Debatsiden er netop blevet opdateret til seneste version af forumsoftwaren. Der vil fortsat foregå lidt arbejde på sidens udseende.
Lyseblå som Randers heste
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af Debatjuntaen » 24. feb 2019, 14:12

Debatsiden er henover natten blevet opdateret til seneste version af forumsoftwaren. Tapatalk-pluginnet er også blevet opdateret.

Vi hører gerne fra jer, hvis I skulle opleve nogle problemer.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af MrBangDK » 25. feb 2019, 06:24

Debatjuntaen skrev:
24. feb 2019, 14:12
Debatsiden er henover natten blevet opdateret til seneste version af forumsoftwaren. Tapatalk-pluginnet er også blevet opdateret.

Vi hører gerne fra jer, hvis I skulle opleve nogle problemer.
Fik ikke lige min daglig dosis a bitterhed i går på Debatten, så kan ikke sige om det også var sådan i går.. Men siden loader meget langsomt her til morgen? Har ikke problemer på andre sites.

/Bang
Ska' vi hak'?

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Opdatering af forumsoftware

Indlæg af Debatjuntaen » 25. feb 2019, 09:00

MrBangDK skrev:
25. feb 2019, 06:24
Debatjuntaen skrev:
24. feb 2019, 14:12
Debatsiden er henover natten blevet opdateret til seneste version af forumsoftwaren. Tapatalk-pluginnet er også blevet opdateret.

Vi hører gerne fra jer, hvis I skulle opleve nogle problemer.
Fik ikke lige min daglig dosis a bitterhed i går på Debatten, så kan ikke sige om det også var sådan i går.. Men siden loader meget langsomt her til morgen? Har ikke problemer på andre sites.

/Bang
Har du fortsat problemer? Set herfra kører siden ret hurtigt.

Besvar