Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Helenius

Indlæg af frederikshavneren » 14. jun 2013, 00:16

Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev: Nej det har jeg ikke. Jeg læste et sted, men kan desværre ikke huske hvor, at det blev mere end antydet at offentliggørelsen fra AaBs side var et forsøg fra Lynges side på at presse prisen i vejret.
Så vil jeg tillade mig at dømme det som løse spekulationer
Irriterer mig at jeg ikke har gemt linket fra artiklen. Kan desværre ikke huske hvor jeg læste det, der har jo været ganske mange artikler vedr. Helenius de seneste dage.

Du har selvfølgelig ret i, at det er spekulationer. Hvis AaBs fremgangsmåde med tidlig offentliggørelse af forhandlinger danner præcedens, så åbner det op for spændende perspektiver fremadrettet.

Der er jo også tale om spekulationer når det nu næsten er ophøjet til sandhed, at transferprisen bliver på 11 mio. kr.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Helenius

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 14. jun 2013, 01:38

Vedrørende diskussionen om værdisættelse af spillere. Så bliver fodboldspillere vel værdisat i forhold til det potentiale man forventer de har har og det som de allerede har fået forløst. Når spillere som Okore og Cornelius kan sælges for mere end Helenius er det vel fordi at de har forløst deres talent på et højere niveau end Helenius, da de begge har spillet i europæiske turneringer og begge med rimelig personlig succes og begge på landsholdet, hvor de om ikke andet begge har fået en del spilletid. Hvis vi nu antager at alle 3 spillere hver for sig er det samme værd som spiller, f.eks. 30mill., så vil det andet lige være være nemmere for udenlandske klubber at vide, at de to andre er nærmere på de 30mill. i værdi end det er for Helenius, da han kun har spillet Superligabold. De andre to har således fået en del af deres talent forløst på et højere niveau end han har. Jo højere niveau du som spiller forløser dit talent på, jo højere bliver du også værdisat.

Derudover er det umuligt at forstille sig at deres alder, omend der ikke er den helt store forskel, ikke har en indvirkning på prisen. Fodboldspillere har karrierer på 10-15 år og det er specielt i de første år at de udvikler sig. Derfor er helt unge spillere også mere eftertragtet omend deres forløste talent kan mindre end ældre spillere.

Og selvfølgelig har kontraktlængde betydning. Andet ville ikke give mening. Kontraktlængden er konstant nævnt i medierne som en grund til at spillere sælges billigere end deres reelle værdi. Hvis Helenius kun har et år igen, er der jo kun et halvt til, at han kan købes for de penge som hans resterende løn er sat til.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af Pastorius » 14. jun 2013, 06:50

frederikshavneren skrev:
Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev: Nej det har jeg ikke. Jeg læste et sted, men kan desværre ikke huske hvor, at det blev mere end antydet at offentliggørelsen fra AaBs side var et forsøg fra Lynges side på at presse prisen i vejret.
Så vil jeg tillade mig at dømme det som løse spekulationer
Irriterer mig at jeg ikke har gemt linket fra artiklen. Kan desværre ikke huske hvor jeg læste det, der har jo været ganske mange artikler vedr. Helenius de seneste dage.

Du har selvfølgelig ret i, at det er spekulationer. Hvis AaBs fremgangsmåde med tidlig offentliggørelse af forhandlinger danner præcedens, så åbner det op for spændende perspektiver fremadrettet.

Der er jo også tale om spekulationer når det nu næsten er ophøjet til sandhed, at transferprisen bliver på 11 mio. kr.
Jamen, det gør sådan set ikke nogen større forskel om det er en journalist eller dig der spekulerer. Lynge kunne have lækket forhandlingerne meget mere diskret med nøjagtig samme effekt, hvis han havde villet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Helenius

Indlæg af Jacob » 14. jun 2013, 07:30

frederikshavneren skrev:Tror lige at jeg holder mig væk fra den aktuelle guldbarre/huspris debat.

Det lader desværre ikke til, at Lynge har haft succes med satsningen via offentliggørelsen af forhandlingerne på AaBs hjemmeside. Det var ret utraditionelt gjort og tilsyneladende var det ikke for at please Finanstilsynet. Det var derimod formentlig i et forsøg på at få andre klubber på banen og dermed presse prisen op.
Med mindre der kommer andre klubber på banen i sidste øjeblik, så lander prisen sikkert på de omtalte 11 mio. kr.

Hvis Aston Villa er kyniske og har viden om at der ikke er kommet andre attraktive bud på Helenius, så kan de jo principielt nedjustere deres købstilbud. Det vil være utrolig kynisk, men måske de er pissed over Lynges fremgangsmåde. Når Lynge har valgt denne fremgangsmåde, så må han også leve med de potentielle risici hvis varen (Helenius) ikke er så attraktiv som han satsede på.

Det skal understreges at ovenstående blot er et tænkt scenarie. Jeg tror ikke at Villa vil forsøge at presse prisen her i 11. time.
Med pt godt 2,5 måned tilbage af sommerens transfervindue, må man vel formode - selv hvis dit tænkte eksempel skulle være korrekt - at Lynge og Gaarde har is nok i maven til at afvise Villa så.
Life is good..... AaB is better!

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Helenius

Indlæg af Kempes » 14. jun 2013, 07:32

Jeg synes der er flere problemer ved at AaB tilsyneladende kun får 11 mio. kr i transferen. Det er er ikke så meget beløbet, for hvis Helenius ikke er mere værd på fodboldmarkedet, så fair nok.

1. Helenius er en vigtig brik for at AaB kan opnå succes i Europa-kvalen. En salg nu af vores MVP kan nemt betyde et farvel i 2. runde.
2. Lynge har tidligere meddelt at man ikke behøver sælge, hvorfor så nu?
3. Et salg på 11 mio. kr. hvoraf 7,5 af dem skal gå til indfrielse af et playersponsorat - betyder sandsynligvis at der ikke bliver råd til ordentlige forstærkninger.

Havde vi været i slutningen af August måned kunne 11 mio. for Helenius være OK, men der skal altså potentielt spilles 12 kampe inden transfervinduet lukker. Med Helenius i truppen ville vi være væsentlig bedre rustede i kampen om point og millioner.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af Pastorius » 14. jun 2013, 08:28

Kempes skrev:Jeg synes der er flere problemer ved at AaB tilsyneladende kun får 11 mio. kr i transferen. Det er er ikke så meget beløbet, for hvis Helenius ikke er mere værd på fodboldmarkedet, så fair nok.

1. Helenius er en vigtig brik for at AaB kan opnå succes i Europa-kvalen. En salg nu af vores MVP kan nemt betyde et farvel i 2. runde.
2. Lynge har tidligere meddelt at man ikke behøver sælge, hvorfor så nu?
3. Et salg på 11 mio. kr. hvoraf 7,5 af dem skal gå til indfrielse af et playersponsorat - betyder sandsynligvis at der ikke bliver råd til ordentlige forstærkninger.

Havde vi været i slutningen af August måned kunne 11 mio. for Helenius være OK, men der skal altså potentielt spilles 12 kampe inden transfervinduet lukker. Med Helenius i truppen ville vi være væsentlig bedre rustede i kampen om point og millioner.
Lynges meddelelse står i modstrid til den nye direktørs udsagn om at der skal transferindtægter (brutto) på 5.mill i dette transfervindue. Lynge har sagt at man ikke nødvendigvis behøver sælge Hellenius - men hvis ikke, så skal Kusk eller en anden afsted i stedet.

Der skal nok blive råd til forstærkninger, MEN man skal ikke regne med at der bliver hentet en der fra dag 1, kan gå ind og udfylde Hellenius' rolle. Alt andet lige ville det jo betyde en transfer i samme størrelse som den Aston Villa giver, og en klækkelig stigning på lønbudgettet. Hvis der gik en garanteret Hellenius-klon rundt til billigere penge, så ville Aston Villa jo nok have købt ham i stedet.

Hvis vi ikke kan komme til 2. runde af EL-kval uden Hellenius, så har vi intet at gøre i Europa, men selvfølgelig ville vores chance for at gå til gruppespillet være større med ham. Men der er hverken garantier for at vi når det med Hellenius eller at vi ikke når det uden.

Hvis vi kigger på AaBs langsigtede muligheder for at klare sig godt, så går de altså over at få et godt og solidt driftsgrundlag, med et budget der svarer til indtægter fra midterplaceringer i superligaen uden europæisk deltagelse. Klarer vi os dårligere end det er vi på røven, klarer vi os bedre så får vi lidt mere albuerum.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Helenius

Indlæg af Gnu » 14. jun 2013, 09:14

Provst, du overså eller sprang over denne her, så jeg gentager lige:
Gnu skrev: Kan du ikke helt konkret forklare, hvordan AaB skal sælge meget bedre, når du samtidig tager højde for, at:
- alle ved, at AaB mangler penge.
- alle ved, at Helenius har et år tilbage af kontrakten.
- alle ved, at han vil væk nu.

Du er rigtig god til at snakke om 'burde, have, skulle', men forhold dig nu til den konkrete situation.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Helenius

Indlæg af Gnu » 14. jun 2013, 09:23

frederikshavneren skrev:Tror lige at jeg holder mig væk fra den aktuelle guldbarre/huspris debat.

Det lader desværre ikke til, at Lynge har haft succes med satsningen via offentliggørelsen af forhandlingerne på AaBs hjemmeside. Det var ret utraditionelt gjort og tilsyneladende var det ikke for at please Finanstilsynet. Det var derimod formentlig i et forsøg på at få andre klubber på banen og dermed presse prisen op.
Med mindre der kommer andre klubber på banen i sidste øjeblik, så lander prisen sikkert på de omtalte 11 mio. kr.

Hvis Aston Villa er kyniske og har viden om at der ikke er kommet andre attraktive bud på Helenius, så kan de jo principielt nedjustere deres købstilbud. Det vil være utrolig kynisk, men måske de er pissed over Lynges fremgangsmåde. Når Lynge har valgt denne fremgangsmåde, så må han også leve med de potentielle risici hvis varen (Helenius) ikke er så attraktiv som han satsede på.

Det skal understreges at ovenstående blot er et tænkt scenarie. Jeg tror ikke at Villa vil forsøge at presse prisen her i 11. time.
Selvfølgelig handler offentliggørelsen om at følge den rigide linje Finanstilsynet har lagt.

FCK, FCM og Silkeborg blev alle politianmeldt for at være for langsomme, og for Silkeborgs vedkommende endte det med en bøde på 50.000 kr. I Silkeborgs tilfælde havde Ekstra Bladet opsnuset at Jim Larsen var på vej til Rosenborg, og da Silkeborg ikke straks offentliggjorde, at man var i forhandlinger, kom Finanstilsynet rendende med deres politianmeldelse. Medierne har det jo med at opsnuse, når handler er på vej, også i AaB.

Så kan man diskutere om Finanstilsynet mangler forståelse for, hvilke mekanismer, der er gældende, når fodboldspillere handles, men det er en anden snak.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Helenius

Indlæg af Yankee » 14. jun 2013, 10:06

Vi mangler stadig at Provsten svarer på:

Hvad er det Lynge skulle have gjort anderledes i netop den her situation? Hvis Lynge havde sået 2 mio £ havde vi jo sandsynligvis slet ikke fået solgt Nicklas. Er det så bedre?

Helenius har været i en periode, hvor vi har været overforsigtige med tidligt at stange 4-5-årige kontrakter ud til store talenter. Den tid er heldigvis forbi jf. de relativt lange kontrakter til Nicolaj Thomsen og Jacob Blåbjerg. Derudover skal vi være meget bedre til at hype vores spillere. Det er primært vores egen skyld at Nicklas er røget af landsholdet og i brede fodboldkredse "glemt" mens al fokus er på dårligere spillere som Cornelius og Makienok. Men hvis du tager situationen fra 1/6 2013 - hvad skulle Lynge så helt konkret have gjort anderledes?

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Helenius

Indlæg af alithebeast » 14. jun 2013, 10:14

Yankee skrev:Det er primært vores egen skyld at Nicklas er røget af landsholdet og i brede fodboldkredse "glemt" mens al fokus er på dårligere spillere som Cornelius og Makienok.
Det er da bestemt ikke andre end landstrænerens skyld, at Helenius er røget af landsholdet. Hvordan kan det være vores egen skyld? Jeg er sikker på at Kent, Kuhn, Lynge, du og jeg ville have udtaget ham til landsholdet, men det betyder jo ikke noget, når vi ikke står med muligheden for at sætte ham på holdkortet.
Hader København!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Helenius

Indlæg af Yankee » 14. jun 2013, 10:21

alithebeast skrev:
Yankee skrev:Det er primært vores egen skyld at Nicklas er røget af landsholdet og i brede fodboldkredse "glemt" mens al fokus er på dårligere spillere som Cornelius og Makienok.
Det er da bestemt ikke andre end landstrænerens skyld, at Helenius er røget af landsholdet. Hvordan kan det være vores egen skyld? Jeg er sikker på at Kent, Kuhn, Lynge, du og jeg ville have udtaget ham til landsholdet, men det betyder jo ikke noget, når vi ikke står med muligheden for at sætte ham på holdkortet.
Vi er ikke gode nok til at hype vores spillere. Brøndby formår jo at få kørt et kæmpe hysteri op omkring Makienok, selvom han er en meget begrænset fodboldspiller i forhold til Helenius. Vi er simpelthen for dårlige til at melde ud at Nicklas er Ligaens bedste angriber, skal på landsholdet osv. Jeg ved godt det ikke ligger til klubben at puste sig selv op på den måde, men det virker altså blandt de mange inkompetente fodboldjournalister i dette land. Du ser det også på internationalt plan, hvor Atletico Madrid har gjort enormt meget ud af at hype Falcao, så han til sidst regnes for en af verdens bedste fodboldspillere, hvilket han bestemt ikke er.

Udover det PR-mæssige skal vi også være bedre til at markedsføre vores spillere til agenter og klubber rundt omkring når timingen er rigtig. Det er FCN enormt gode til, og har gjort at de har kunnet sælge spillere til Helenius-priser før de for alvor slog igennem i Superligaen (Nicklas P, Nicki Bille m.fl.).

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Helenius

Indlæg af frederikshavneren » 14. jun 2013, 10:41

Yankee skrev:
alithebeast skrev:
Yankee skrev:Det er primært vores egen skyld at Nicklas er røget af landsholdet og i brede fodboldkredse "glemt" mens al fokus er på dårligere spillere som Cornelius og Makienok.
Det er da bestemt ikke andre end landstrænerens skyld, at Helenius er røget af landsholdet. Hvordan kan det være vores egen skyld? Jeg er sikker på at Kent, Kuhn, Lynge, du og jeg ville have udtaget ham til landsholdet, men det betyder jo ikke noget, når vi ikke står med muligheden for at sætte ham på holdkortet.
Vi er ikke gode nok til at hype vores spillere. Brøndby formår jo at få kørt et kæmpe hysteri op omkring Makienok, selvom han er en meget begrænset fodboldspiller i forhold til Helenius. Vi er simpelthen for dårlige til at melde ud at Nicklas er Ligaens bedste angriber, skal på landsholdet osv. Jeg ved godt det ikke ligger til klubben at puste sig selv op på den måde, men det virker altså blandt de mange inkompetente fodboldjournalister i dette land. Du ser det også på internationalt plan, hvor Atletico Madrid har gjort enormt meget ud af at hype Falcao, så han til sidst regnes for en af verdens bedste fodboldspillere, hvilket han bestemt ikke er.

Udover det PR-mæssige skal vi også være bedre til at markedsføre vores spillere til agenter og klubber rundt omkring når timingen er rigtig. Det er FCN enormt gode til, og har gjort at de har kunnet sælge spillere til Helenius-priser før de for alvor slog igennem i Superligaen (Nicklas P, Nicki Bille m.fl.).
Helt enig i at AaB ikke er gode nok til at hype spillerne.

Imidlertid kan den dårlige salgshistorik også forklares med, at Lynge har haft som varemærke at hente gode holdspillere (Würtz er prototypen). Augu, Würtz, Curth, MJ mv. er gode holdspillere, men individuelt er de temmelig middelmådige. Det har naturligvis afspejlet sig i priserne når de er blevet solgt. Man kan måske endda med rette hævde at Lynge har solgt spillere som Augu, Würtz og MJ til overpris, da de efterfølgende faldt igennem med et brag i udlandet/københavn. Succeshistorierne står ikke ligefrem i kø når de seneste års transfers fra AaB til udlandet vurderes.

Her har FCM f.eks. haft langt større succes med deres salg. W. Reid har efter en svær start udviklet sig til nøglespiller i West Ham, Simon Kjær havde stor succes i Palermo (ja han er efterfølgende faldet i niveau) og V. Fischer der er braget igennem i Ajax. FCM har også solgt spillere som efterfølgende er floppet i udlandet, men overordnet set har deres spillere klaret sig godt når de er skiftet til udlandet.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Helenius

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. jun 2013, 11:18

Yankee skrev:
alithebeast skrev:
Yankee skrev:Det er primært vores egen skyld at Nicklas er røget af landsholdet og i brede fodboldkredse "glemt" mens al fokus er på dårligere spillere som Cornelius og Makienok.
Det er da bestemt ikke andre end landstrænerens skyld, at Helenius er røget af landsholdet. Hvordan kan det være vores egen skyld? Jeg er sikker på at Kent, Kuhn, Lynge, du og jeg ville have udtaget ham til landsholdet, men det betyder jo ikke noget, når vi ikke står med muligheden for at sætte ham på holdkortet.
Vi er ikke gode nok til at hype vores spillere. Brøndby formår jo at få kørt et kæmpe hysteri op omkring Makienok, selvom han er en meget begrænset fodboldspiller i forhold til Helenius. Vi er simpelthen for dårlige til at melde ud at Nicklas er Ligaens bedste angriber, skal på landsholdet osv. Jeg ved godt det ikke ligger til klubben at puste sig selv op på den måde, men det virker altså blandt de mange inkompetente fodboldjournalister i dette land. Du ser det også på internationalt plan, hvor Atletico Madrid har gjort enormt meget ud af at hype Falcao, så han til sidst regnes for en af verdens bedste fodboldspillere, hvilket han bestemt ikke er.

Udover det PR-mæssige skal vi også være bedre til at markedsføre vores spillere til agenter og klubber rundt omkring når timingen er rigtig. Det er FCN enormt gode til, og har gjort at de har kunnet sælge spillere til Helenius-priser før de for alvor slog igennem i Superligaen (Nicklas P, Nicki Bille m.fl.).
Nu er der jo stor forskel på om Brøndby stiller sig op og forlanger Makienok på landsholdet eller om Eksvis AaB gør det med Helenius. For det første er medierne jo med Brøndby og puster dem op uden at klubben selv behøver at røre en finger og for det andet ville et sådant forsøg fra AaBs side blot blive affejet i medierne og Lynge ville blive kaldt et tudefjæs hvilket vi ihvertfald slet ikke ville vinde noget på. Gennem årene har der været en del potentielle Nordjydske landsholdsspillere som vi gerne så udtaget men så snart snakken kommer derpå får man at vide at man skal tage de Nordjydske briller af og at man iøvrigt skal stoppe med at tude over udtagelserne. Morten Olsen og DBU ved jo bedst...

Jeg husker tydeligt helt tilbage til Jes Høgh som helt sikkert var god nok til det danske landshold men først blev udtaget da han efter et års skadespause skiftede til Brøndby (via Silkeborg). Jo, der var vist en debut i Odense mod Bulgarien tidligere men rigtig landsholdsspiller bliver man som bekendt først når man spiller i Kbh. Og så kan vi forøvrigt hype vores spillere herfra til evigheden...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Helenius

Indlæg af Funky » 14. jun 2013, 11:39

Køllen I Møllen skrev: Nu er der jo stor forskel på om Brøndby stiller sig op og forlanger Makienok på landsholdet eller om Eksvis AaB gør det med Helenius. For det første er medierne jo med Brøndby og puster dem op uden at klubben selv behøver at røre en finger og for det andet ville et sådant forsøg fra AaBs side blot blive affejet i medierne og Lynge ville blive kaldt et tudefjæs hvilket vi ihvertfald slet ikke ville vinde noget på. Gennem årene har der været en del potentielle Nordjydske landsholdsspillere som vi gerne så udtaget men så snart snakken kommer derpå får man at vide at man skal tage de Nordjydske briller af og at man iøvrigt skal stoppe med at tude over udtagelserne. Morten Olsen og DBU ved jo bedst...

Jeg husker tydeligt helt tilbage til Jes Høgh som helt sikkert var god nok til det danske landshold men først blev udtaget da han efter et års skadespause skiftede til Brøndby (via Silkeborg). Jo, der var vist en debut i Odense mod Bulgarien tidligere men rigtig landsholdsspiller bliver man som bekendt først når man spiller i Kbh. Og så kan vi forøvrigt hype vores spillere herfra til evigheden...
Case in point: TV2 kørte live-opdateringer fra Brøndbys første TRÆNINGS-DAG denne uge!!!!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
sir-kargo
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 4. jul 2007, 13:58

Re: Helenius

Indlæg af sir-kargo » 14. jun 2013, 12:12

Ja og her står der £5 mille!.

http://www.caughtoffside.com/2013/06/12 ... ants-move/

Kan være vi skal anerkende Lynges berømte is i maven :thumbsup:

Min pointe er at bare fordi vi er nordjyder behøver vi ikke at vælge dommedags-profetierne eller worst-case scenarier!. Hvad med at tro på at glasset er halvfuldt!?

Nå tilbage til artiklen - her står der £4 for flødebollen fra farum og £3,5 for bulgaren. Så er £5 for en angrebs-bomber vel ikke hen af vejen?

Og hvis vi så siger der er løn med i det regnestykke - så er £2 vel heller ikke et urealistisk regnestykke.

Hvorfor folk vælger at tro det værste (læs nordjyske) er mig en gåde...

Go´sommer og lad os så håbe på en frisk forstærkning til vores drenge. Personligt elsker jeg altid at se gamle Aalborg drenge vende tilbage i den bolche-stribede :aabfan:
"He swaggered in, collar turned up, back straight, his chest stuck out, raised his head and surveyed everything as though he were asking "I'm Cantona, how big are you? Are you big enough for me?".

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Helenius

Indlæg af Erasmus Montanus » 14. jun 2013, 12:19

5 mio. £

Med sådan et rygte kan man kun blive skuffet! Satans også :-( Med mindre det altså holder vand, hvilket lyder nok så usansyneligt. Tror ikke de har styr på noget. It's probably the English equivalent of Ekstrabladets sports section mate.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Helenius

Indlæg af Funky » 14. jun 2013, 12:51

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... r-erstatte" onclick="window.open(this.href);return false;

Efter alt at dømme kommer vi til at erstatte talentet som slog til med et nyt talent som forhåbentlig vil slå til.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Helenius

Indlæg af Provst i Brovst » 14. jun 2013, 12:53

sir-kargo skrev:Ja og her står der £5 mille!.

http://www.caughtoffside.com/2013/06/12 ... ants-move/

Kan være vi skal anerkende Lynges berømte is i maven :thumbsup:

Min pointe er at bare fordi vi er nordjyder behøver vi ikke at vælge dommedags-profetierne eller worst-case scenarier!. Hvad med at tro på at glasset er halvfuldt!?

Nå tilbage til artiklen - her står der £4 for flødebollen fra farum og £3,5 for bulgaren. Så er £5 for en angrebs-bomber vel ikke hen af vejen?

Og hvis vi så siger der er løn med i det regnestykke - så er £2 vel heller ikke et urealistisk regnestykke.

Hvorfor folk vælger at tro det værste (læs nordjyske) er mig en gåde...

Go´sommer og lad os så håbe på en frisk forstærkning til vores drenge. Personligt elsker jeg altid at se gamle Aalborg drenge vende tilbage i den bolche-stribede :aabfan:
Sådan ja. Det lyder mere rigtigt end 11 millioner. Men hvor stammer beløbet fra? Er det bare et ca gæt på en PL angribes pris eller hvor er de news fra?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
sir-kargo
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 4. jul 2007, 13:58

Re: Helenius

Indlæg af sir-kargo » 14. jun 2013, 14:40

fra den engelske hjemmeside caughtoffside? jeg tror selv på de £2...
"He swaggered in, collar turned up, back straight, his chest stuck out, raised his head and surveyed everything as though he were asking "I'm Cantona, how big are you? Are you big enough for me?".

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af Aabwibz » 14. jun 2013, 15:49

Caughtoffside.. Nuff said.
Jeg tror bare de har set hvad de gav for Okore og så tilføjet lidt ekstra nu når det er en angriber. Et skud i tågen.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Besvar