Kasper Kusk

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af Buzz Killington » 4. nov 2013, 19:22

Viva i cazzi rossi skrev:
Pastorius skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev: Prisen ved salg til en ligakonkurrent må i hvert fald være væsentligt højere. Det må jo spille ind, at vi ud over at svække os selv sportsligt styrker en direkter konkurrent (i dette tilfælde i kamp om nedrykningspladserne) tilsvarende sportsligt. Ja, så kan de købe en tilsvarende vare andetsteds, men vi er i hvert fald ikke blevet svækket samtidigt.

jeg siger ikke, at vi ikke skal sælge til andre danske klubber, blot at det må og skal påvirke prisen.
Nu skal jeg prøve at hjælpe med analysen. Vi tager en tænkt udgangsposition.

AaB har 5 mill i kassen og Lasse i spillertruppen (og dermed en potentiel videresalgsværdi).
Brøndby har 30 mill i kassen og ingen Lasse.

1) AaB sælger ikke Lasse.

AaB har 5 mill i kassen og Lasse i truppen. Den potentiele videresalgsværdi falder (mod 0).
Brøndby har 30 mill i kassen og skal ud at finde en anden spiller (man må formode de kan finde tilsvarende kvalitet til tilsvarende pris).

AaB's spilstyrke er uforandret, de næste 6 mdr. men muligheden for at investere i truppen fremover formindsket.
BIF's spilstyrke afhænger af hvilken anden spiller end Lasse de så tilknytter.

2) AaB sælger Lasse til BIF for 5,5 mill:
(Det er det højeste bud der kommer)

AaB har 10,5 mill i kassen, ingen Lasse og skal ud at finde en erstatning til truppen.
BIF 24,5 mill i kassen og Lasse.

AaB's spilstyrke bliver sandsynligvis svækket (vi kommer nok ikke til at bruge det fulde beløb på en erstatning, som også skal spilles ind på holdet)
BIF's spilstyrke bliver sandsynligvis lidt bedre, da de har fået tilknyttet en forstærkning i forsvaret.


Og nu kommer det interessante så. For hvad er alternativet til de to ovenstående scenarier.
3) AaB sælger Lasse til en klub i udlandet for 5 mill - BIF køber en anden spiller.

AaB har 10 mill i kassen, ingen Lasse og skal ud at finde en erstatning til truppen.
BIF finder en anden spiller til 6,5 mill, har 24,5 mill i kassen.

AaB's spilstyrke bliver sandsynligvis svækket (vi har nu 500.000 mindre at finde en erstatning for)
BIF's spilstyrke bliver sandsynligvis den samme som i 2), da jeg går udfra at den pris der er på Lasse svarer til markedsværdien for en spiller i den kaliber.


Den eneste reelle forskel på at sælge Lasse til en dansk konkurrent (hvis det er dem der byder højst) er altså at vi kommer til at mangle lidt penge i kassen, og vi fans slipper for at se en gammel yndling spille i et andet holds trøjer.
Ahhh.. Det at sælge til en konkurrent ctr. en udenlandsk klub skal påvirke prisen, når der er tale om en profil. Det er groft sagt placeringer man sælger, hvilket jo også er en del værd. Derfor skal salgsprisen være højere til klubber fra samme liga. Og syntes da også, at det er det som jeg har hørt sportsdirektører udtale tidligere, som jeg lige husker det.
Pastorius pointe at hvis man alligevel havde tænkt sig at sælge spilleren, og den anden klub ville kunne finde en fuldgod erstatning andetsteds til samme penge, så er man status quo styrkemæssigt, og dermed også placeringsmæssigt. Så kan man så argumentere for at vores spillere af en eller anden mærkelig grund nødvendigvis er bedre end hvad e.g. Brøndby ville kunne finde andetsteds, men så følger det netop i markeds logik at vores spiller vil være dyrere end den spiller Brøndby kunne finde andetsteds.

Uanset, så er der intet økonomisk der taler for at vi skal sælge spillere dyrere til konkurrenter.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af AllanPedersen » 5. nov 2013, 13:18

Er der noget argument for ikke at sælge ham til januar og faktisk tjene penge!?

Pastorious forstår ikke din analyse hvor vi skal ud og finde en erstatning
mener du ikke Thelander-KEP ville være en fin central?
og så har vi 2 talenter der står og tripper bagved.. I Kasper Pedersen og Jakob Blåbjerg

Det mener jeg da sådan set er en fin gardering.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af Gnu » 5. nov 2013, 13:24

Kombinationen KEP-Thelander er et både langsomt og boldmongolsk midterforsvar.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af AllanPedersen » 5. nov 2013, 13:27

Gnu skrev:Kombinationen KEP-Thelander er et både langsomt og boldmongolsk midterforsvar.
Det kan du så synes, personligt synes jeg Thelander har gjort det fremragende..
Og hvis der er et enkelt sted hvor det da er i orden at have 2 store klodser.. så er det vores central forsvar
Alle vores andre pladser er besat af små vævre tøsedrenge..

Thelander er måske i virkeligheden også en af de bedste til at heade vi har på holdet.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af Gnu » 5. nov 2013, 13:36

Jamen Thelander har da gjort det fint. Det har KEP sådan set også, men det betyder jo ikke, at de nødvendigvis vil fungere sammen. KEP og Thelander supplerer hver især styrmanden Lasse Nielsen godt, der er en anden type med god speed i benene.

Personligt mener jeg ikke, at et midterforsvar med to langsomme knoklere er værd at stræbe efter. Uanset hvor gode headere de så end er.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af AllanPedersen » 5. nov 2013, 13:40

Gnu skrev:Jamen Thelander har da gjort det fint. Det har KEP sådan set også, men det betyder jo ikke, at de nødvendigvis vil fungere sammen. KEP og Thelander supplerer hver især styrmanden Lasse Nielsen godt, der er en anden type med god speed i benene.

Personligt mener jeg ikke, at et midterforsvar med to langsomme knoklere er værd at stræbe efter. Uanset hvor gode headere de så end er.
Jeg mener så heller ikke du har ret.. for det første ved du ikke hvordan de vil spille sammen..
For det andet ser jeg slet ikke Thelander som langsom.. og på trods af KEPs til tider hjerneblødninger er han også tit god til at pille den fra angribere.

I virkeligheden handler det jo om vi har de 2 spillere der begge er gode og kan tage over..
Vi har ikke penge til at gå ud og købe en der er lige så god som Lasse Nielsen..
Og det vil da også være totalt demotiverende for Thelander hvis vi gør det.. hvad er så grunden til den dreng går rundt på træningsbanen?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af Gnu » 5. nov 2013, 13:50

AllanPedersen skrev:
Gnu skrev:Jamen Thelander har da gjort det fint. Det har KEP sådan set også, men det betyder jo ikke, at de nødvendigvis vil fungere sammen. KEP og Thelander supplerer hver især styrmanden Lasse Nielsen godt, der er en anden type med god speed i benene.

Personligt mener jeg ikke, at et midterforsvar med to langsomme knoklere er værd at stræbe efter. Uanset hvor gode headere de så end er.
Jeg mener så heller ikke du har ret.. for det første ved du ikke hvordan de vil spille sammen..
For det andet ser jeg slet ikke Thelander som langsom.. og på trods af KEPs til tider hjerneblødninger er han også tit god til at pille den fra angribere.

I virkeligheden handler det jo om vi har de 2 spillere der begge er gode og kan tage over..
Vi har ikke penge til at gå ud og købe en der er lige så god som Lasse Nielsen..
Og det vil da også være totalt demotiverende for Thelander hvis vi gør det.. hvad er så grunden til den dreng går rundt på træningsbanen?
Og jeg mener så heller ikke, at du har ret. Du ved sgu da heller ikke, hvordan de vil spille sammen. Vi ved dog, hvordan kombinationen Lasse-KEP/Thelander fungerer, og det mener jeg ikke er værd at splitte op, hvis prisen for Lasse er nogle håndører.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af AllanPedersen » 5. nov 2013, 14:08

Gnu skrev:
AllanPedersen skrev:
Gnu skrev:Jamen Thelander har da gjort det fint. Det har KEP sådan set også, men det betyder jo ikke, at de nødvendigvis vil fungere sammen. KEP og Thelander supplerer hver især styrmanden Lasse Nielsen godt, der er en anden type med god speed i benene.

Personligt mener jeg ikke, at et midterforsvar med to langsomme knoklere er værd at stræbe efter. Uanset hvor gode headere de så end er.
Jeg mener så heller ikke du har ret.. for det første ved du ikke hvordan de vil spille sammen..
For det andet ser jeg slet ikke Thelander som langsom.. og på trods af KEPs til tider hjerneblødninger er han også tit god til at pille den fra angribere.

I virkeligheden handler det jo om vi har de 2 spillere der begge er gode og kan tage over..
Vi har ikke penge til at gå ud og købe en der er lige så god som Lasse Nielsen..
Og det vil da også være totalt demotiverende for Thelander hvis vi gør det.. hvad er så grunden til den dreng går rundt på træningsbanen?
Og jeg mener så heller ikke, at du har ret. Du ved sgu da heller ikke, hvordan de vil spille sammen. Vi ved dog, hvordan kombinationen Lasse-KEP/Thelander fungerer, og det mener jeg ikke er værd at splitte op, hvis prisen for Lasse er nogle håndører.

Lad os sige vi kan få 4 mill for lasse.. hvilket ikke er utænkeligt, han er en forsvarsprofil i superligaen.
eller
vi kan vente 14 kampe og han går gratis.

med den økonomi vi har lige nu.. synes du så at Lasse er 4 millioner værd på 14 kampe
250k pr. kamp
Det mener du godt kan forsvares? af en klub der har en værdi tilsvarende en skoda

Når vi har en rigtig kompetent spiller klar der allerede har spillet +10 kampe i sæsonen og har gjort det fremragende
og samtidig har hevet yderligere 2 talenter op i sommers der allerede har fået superliga spilletid.
En af dem har ligefrem scoret mål.

Giver det virkelig mening for dig?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af Gnu » 5. nov 2013, 14:26

AllanPedersen skrev:
Gnu skrev:
AllanPedersen skrev:
Gnu skrev:Jamen Thelander har da gjort det fint. Det har KEP sådan set også, men det betyder jo ikke, at de nødvendigvis vil fungere sammen. KEP og Thelander supplerer hver især styrmanden Lasse Nielsen godt, der er en anden type med god speed i benene.

Personligt mener jeg ikke, at et midterforsvar med to langsomme knoklere er værd at stræbe efter. Uanset hvor gode headere de så end er.
Jeg mener så heller ikke du har ret.. for det første ved du ikke hvordan de vil spille sammen..
For det andet ser jeg slet ikke Thelander som langsom.. og på trods af KEPs til tider hjerneblødninger er han også tit god til at pille den fra angribere.

I virkeligheden handler det jo om vi har de 2 spillere der begge er gode og kan tage over..
Vi har ikke penge til at gå ud og købe en der er lige så god som Lasse Nielsen..
Og det vil da også være totalt demotiverende for Thelander hvis vi gør det.. hvad er så grunden til den dreng går rundt på træningsbanen?
Og jeg mener så heller ikke, at du har ret. Du ved sgu da heller ikke, hvordan de vil spille sammen. Vi ved dog, hvordan kombinationen Lasse-KEP/Thelander fungerer, og det mener jeg ikke er værd at splitte op, hvis prisen for Lasse er nogle håndører.

Lad os sige vi kan få 4 mill for lasse.. hvilket ikke er utænkeligt, han er en forsvarsprofil i superligaen.
eller
vi kan vente 14 kampe og han går gratis.

med den økonomi vi har lige nu.. synes du så at Lasse er 4 millioner værd på 14 kampe
250k pr. kamp
Det mener du godt kan forsvares? af en klub der har en værdi tilsvarende en skoda

Når vi har en rigtig kompetent spiller klar der allerede har spillet +10 kampe i sæsonen og har gjort det fremragende
og samtidig har hevet yderligere 2 talenter op i sommers der allerede har fået superliga spilletid.
En af dem har ligefrem scoret mål.

Giver det virkelig mening for dig?
Jeg køber ikke din præmis. I sommer accepterede AaB angiveligt et bud på fem millioner kroner. Tror du så virkelig selv på, at vi kan få fire af de rigtig lange til vinter, hvor Lasse har et halvt år tilbage af kontrakten?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af AllanPedersen » 5. nov 2013, 19:25

Gnu skrev:
Jeg køber ikke din præmis. I sommer accepterede AaB angiveligt et bud på fem millioner kroner. Tror du så virkelig selv på, at vi kan få fire af de rigtig lange til vinter, hvor Lasse har et halvt år tilbage af kontrakten?
Lasse Nielsen selv meldt ud i dag at der er interesserede klubber.
citat: Jeg håber, det er min tur nu, og der er også interesse forskellige steder fra
I sommers blev der rapporteret om mange interesserede klubber nærmest over alt..
Belgien, Frankrig, Rusland, Holland
Er ingen nu klar på at give penge fordi det er vinter tror du?
Han er en af superligaens bedste forsvarsspillere.. tror du bare han falder til 0 værdi fordi han kun har et halvt år tilbage?

Jeg kan slet ikke se nogen logik i at beholde ham og lade potentielt set 3-4mill gå til 0kr.. Når vi er så fattige som vi er
Kombineret med vi har en yderst kompetent mand i kulissen klar.
hvis vi kan få 4 millioner for ham... det er VIRKELIG mange penge for vores klub..
Men lad os lade prisen ligge..

Lad mig spørge dig om noget så:
Du mener vi skal beholde Lasse til Sommer, fordi han ikke kan sælges for nok.. fint nok
Du mener samtidig ikke thelander-KEP vil fungerer..
Så svar mig lige på, ud af de 0kr vi får for LN til sommer, hvor mange af dem skal vi bruge til at købe en ny forsvars general?
Og hvorfor betaler vi stadig Thelander løn hvis han ikke skal i spil, på trods af 11 fremragende kampe allerede i denne sæson.

Du vil af med Lasse til 0kr og vil have vi finder en ny forsvarsspiller
Det er ren gavebutik du har gang i .. hvor skal penge komme fra..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af Gnu » 5. nov 2013, 22:50

AllanPedersen skrev:
Gnu skrev:
Jeg køber ikke din præmis. I sommer accepterede AaB angiveligt et bud på fem millioner kroner. Tror du så virkelig selv på, at vi kan få fire af de rigtig lange til vinter, hvor Lasse har et halvt år tilbage af kontrakten?
Lasse Nielsen selv meldt ud i dag at der er interesserede klubber.
citat: Jeg håber, det er min tur nu, og der er også interesse forskellige steder fra
I sommers blev der rapporteret om mange interesserede klubber nærmest over alt..
Belgien, Frankrig, Rusland, Holland
Er ingen nu klar på at give penge fordi det er vinter tror du?
Han er en af superligaens bedste forsvarsspillere.. tror du bare han falder til 0 værdi fordi han kun har et halvt år tilbage?

Jeg kan slet ikke se nogen logik i at beholde ham og lade potentielt set 3-4mill gå til 0kr.. Når vi er så fattige som vi er
Kombineret med vi har en yderst kompetent mand i kulissen klar.
hvis vi kan få 4 millioner for ham... det er VIRKELIG mange penge for vores klub..
Men lad os lade prisen ligge..

Lad mig spørge dig om noget så:
Du mener vi skal beholde Lasse til Sommer, fordi han ikke kan sælges for nok.. fint nok
Du mener samtidig ikke thelander-KEP vil fungerer..
Så svar mig lige på, ud af de 0kr vi får for LN til sommer, hvor mange af dem skal vi bruge til at købe en ny forsvars general?
Og hvorfor betaler vi stadig Thelander løn hvis han ikke skal i spil, på trods af 11 fremragende kampe allerede i denne sæson.

Du vil af med Lasse til 0kr og vil have vi finder en ny forsvarsspiller
Det er ren gavebutik du har gang i .. hvor skal penge komme fra..
For det første: Lad venligst være med at tillægge mig holdninger, jeg ikke har. Hvor har jeg fx sagt, at vi skal hente en erstatning for Lasse? Hvis Lasse ryger til sommer har Thelander tid til at udvikle sig yderligere, og det mener jeg er nødvendigt. Så er han måske klar til at danne makkerpar med KEP i næste sæson om end jeg stadig ikke er vild med tanken. Til vinter er efter min mening for tidligt.

For det andet: Jeg giver ikke en skid for, hvad Lasse Nielsen og agent siger om interesserede klubber. De har en interesse i at tale interessen op og hype manden for at få ham afsted, og vi ved intet om, hvor konkret denne interesse i sommer har været.

For det tredje: En pris på fire millioner er urealistisk for Lasse Nielsen som alle ved vil væk og med et halvt år tilbage af kontrakten. Lasse er en god spiller for AaB, men han er 25 år, er ikke på landsholdet og har ikke indlysende spidskompetencer. Den slags spillere er der altså mange af. Derfor er mit bud på en pris nok nærmere to-tre millioner kroner og det leder mig til:

For det fjerde: For den pris er det, selv for AaB, ikke værd at gamble ved at lade forsvarsstyrmanden gå. Enhver der ved lidt om fodbold ved, hvor vigtigt det er med et stabilt forsvar og ligger vi godt til i tabellen ved vinterpausen kan vi godt hente de to-tre millioner i fx tv-penge i forhold til, hvad der er budgetteret med.

For det femte: Hvis vi ligger skidt til i tabellen ved vinterpausen er det heller ikke værd at gamble. Så har vi brug for at stille det absolut bedste hold for at undgå en nedrykning.

Summasummarum: Den kortsigtede gevinst ved at sælge kan simpelthen blive for lille.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. nov 2013, 03:08

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ga ... eget-vaerd" onclick="window.open(this.href);return false;

På Gaardes udtalelser her, synes jeg ikke meget tyder på at AaB ikke skulle har fuld kontrol over hvornår man vil sælge Kusk, og hvad prisen i så fald skulle være.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af frederikshavneren » 12. nov 2013, 04:07

Jesper Schmidt skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ga ... eget-vaerd

På Gaardes udtalelser her, synes jeg ikke meget tyder på at AaB ikke skulle har fuld kontrol over hvornår man vil sælge Kusk, og hvad prisen i så fald skulle være.
Jeg tolker det anderledes. Men det ville også være utraditionelt hvis Gaarde meldte offentligt ud, at ja Kusk har en meget lav frikøbsklausul så interesserede klubber kan bare slå til da et salg vil ske udelukkende på Kusks/Sivebæks præmisser.

http://m.bt.dk/?article=27457503-AaBs-K ... kke-travlt" onclick="window.open(this.href);return false;

Et skifte til Holland eller Belgien vil nok være det optimale for Kusk. Tror slet ikke at han passer fysisk og mentalt til tysk fodbold.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af hje1980 » 12. nov 2013, 13:54

frederikshavneren skrev:
Jesper Schmidt skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ga ... eget-vaerd

På Gaardes udtalelser her, synes jeg ikke meget tyder på at AaB ikke skulle har fuld kontrol over hvornår man vil sælge Kusk, og hvad prisen i så fald skulle være.
Jeg tolker det anderledes. Men det ville også være utraditionelt hvis Gaarde meldte offentligt ud, at ja Kusk har en meget lav frikøbsklausul så interesserede klubber kan bare slå til da et salg vil ske udelukkende på Kusks/Sivebæks præmisser.

http://m.bt.dk/?article=27457503-AaBs-K ... kke-travlt" onclick="window.open(this.href);return false;

Et skifte til Holland eller Belgien vil nok være det optimale for Kusk. Tror slet ikke at han passer fysisk og mentalt til tysk fodbold.
Imponerende... forklar venligst hvordan du kan få drejet de 2 artikler til noget med en frikøbsklausul (et rygte som jeg ikke kan mindes har været i en artikel NOGEN STEDER)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af frederikshavneren » 12. nov 2013, 14:03

hje1980 skrev:
frederikshavneren skrev:
Jesper Schmidt skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ga ... eget-vaerd

På Gaardes udtalelser her, synes jeg ikke meget tyder på at AaB ikke skulle har fuld kontrol over hvornår man vil sælge Kusk, og hvad prisen i så fald skulle være.
Jeg tolker det anderledes. Men det ville også være utraditionelt hvis Gaarde meldte offentligt ud, at ja Kusk har en meget lav frikøbsklausul så interesserede klubber kan bare slå til da et salg vil ske udelukkende på Kusks/Sivebæks præmisser.

http://m.bt.dk/?article=27457503-AaBs-K ... kke-travlt" onclick="window.open(this.href);return false;

Et skifte til Holland eller Belgien vil nok være det optimale for Kusk. Tror slet ikke at han passer fysisk og mentalt til tysk fodbold.
Imponerende... forklar venligst hvordan du kan få drejet de 2 artikler til noget med en frikøbsklausul (et rygte som jeg ikke kan mindes har været i en artikel NOGEN STEDER)
Frikøbsklausulen er jo et vedvarende rygte. Om det er sandt det tror jeg, men ligesom alle andre kan jeg selvfølgelig ikke vide det med sikkerhed med mindre Gaarde, Kusk eller Sivebæk bekræfter det. Frikøbsklausulen har da været flittigt omtalt i diverse medier, blandt andet i en artikel på bold.dk. Om journalisterne så har rygtet herinde fra debatside.dk, det ved jeg ikke.
Jeg tror nu nok at de fleste er af den opfattelse, at Kusk fik indføjet en videresalgsklausul da han forlængede kontrakten. Da Kusk forlængede kontrakten var der kun ca. et halvt år til kontraktudløb, hvorfor Kusk og Sivebæk sad med alle trumferne i kontraktforhandlingerne.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af Kunji » 12. nov 2013, 19:46

Rygter stammer fra Dennis Søndergaard. Under en kommentatortjans nævner han klausulen på 4 mill. Medkommentatoren siger: "Du har måske set den?" og Søndergaard siger: "Det er i hvert fald lige før."

Aner ikke under hvilken kamp, men det er i hvert fald rigtigt.

Om man så stoler på Søndergaard er noget andet.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Søndergaard
1. div
1. div
Indlæg: 327
Tilmeldt: 19. jul 2005, 21:44

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af Søndergaard » 12. nov 2013, 21:55

Kunji skrev:Rygter stammer fra Dennis Søndergaard. Under en kommentatortjans nævner han klausulen på 4 mill. Medkommentatoren siger: "Du har måske set den?" og Søndergaard siger: "Det er i hvert fald lige før."

Aner ikke under hvilken kamp, men det er i hvert fald rigtigt.

Om man så stoler på Søndergaard er noget andet.
Man kan altid stole på Søndergaard.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10780
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af jonas386 » 12. nov 2013, 22:01

Hvad er reglerne egentlig mht frikøbsklausuler, skal klubben offentligøre dem, eller hvordan. Hvis ikke kan det som potentiel køber være svært at vide om en given spiller har en klausul der siger et bud på x antal kroner skal accepteres. Lad os sige Kusk har en klausul på 4 af de lange, og Søndergaard ikke havde opsnuset det, uanset om det er rigtigt eller ej, hvordan ville man som potentiel køber så vide at klausulen eksisterede. Jeg mener, det er jo ikke fordi klubberne, spillerne eller agenterne går i medierne og fortæller vidt og bredt om detaljerne i en nyligt underskrevet kontrakt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af alithebeast » 13. nov 2013, 01:08

Kunji skrev:Rygter stammer fra Dennis Søndergaard. Under en kommentatortjans nævner han klausulen på 4 mill. Medkommentatoren siger: "Du har måske set den?" og Søndergaard siger: "Det er i hvert fald lige før."

Aner ikke under hvilken kamp, men det er i hvert fald rigtigt.

Om man så stoler på Søndergaard er noget andet.
Men 4 millioner kan jo være så mange ting, når der ikke nævnes enhed. Jeg tror, at frikøbsklausulen er på 4 millioner euro.
Hader København!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14835
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af Hanga » 13. nov 2013, 10:16

alithebeast skrev:
Kunji skrev:Rygter stammer fra Dennis Søndergaard. Under en kommentatortjans nævner han klausulen på 4 mill. Medkommentatoren siger: "Du har måske set den?" og Søndergaard siger: "Det er i hvert fald lige før."

Aner ikke under hvilken kamp, men det er i hvert fald rigtigt.

Om man så stoler på Søndergaard er noget andet.
Men 4 millioner kan jo være så mange ting, når der ikke nævnes enhed. Jeg tror, at frikøbsklausulen er på 4 millioner euro.
Uden at vide noget som helst, tør jeg godt garantere, at det ikke er tilfældet. Du gætter altså på en frikøbsklausul på ca. 30 millioner danske kroner!!! Det er jo slet slet ikke nødvendigt for Kusk at have den i kontrakten, han er jo solgt hvis nogen byder det halve.

Jeg ved godt tanken ikke er speciel dejlig, men jeg føler mig ret overbevist om, at Søndergaard ved hvad han taler om i dette tilfælde. Ellers laver han kæmpe selvmål ved at melde det så bombastisk ud, som han har gjort, og redaktørerne på Nordjyske har også stolet tilstrækkeligt på det, til at ville bringe nyheden. Det passer i min verden også godt sammen med, at det tog så lang tid at få forlængelsen på plads, og at Kusk sad med trumferne på hånden. Desværre en omkostning ved, at have været lidt for sent ude med kontraktforhandlingerne.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar