Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Pastorius » 22. jan 2016, 10:56

AllanPedersen skrev:
Pastorius skrev:
AllanPedersen skrev:
Vi... Har ikke behov... For.... At.... Sælge... Spillere... For at opnå et positivt resultat.....

Så prøv igen
Vi har behov for at øge rammerne for vores driftsbudget, hvis vi over tid vil have en rolle i toppen af dansk fodbold.

Det er korrekt at vi budgetterer konservativt og holder rammerne stramt, men vi skal fandme helst overgå vores budgetmål stort i nogle sæsoner, hvis vi skal kunne komme nærmere toppen økonmisk - og det skal vi, hvis vi vil holde os nær toppen sportsligt.
Så dit argument er at et spillersalg på 10mill til sommer.. ikke hjælper os budgetmæssigt
men et nu på 13 mill. gør?

Jeg vil umiddelbart tro ligemeget om det bliver 10 eller 13.. er det rigeligt til at opnå et positivt resultat.
Tror du ikke?..

Og jeg kan godt lige nævne igen inden du ignorere det at 3-4millioners forskel.. er hvad der også er på om vi slutter nr.2 eller nr.3 i superligaen
Tror du Spalvis er en enkelt placering værd?..

Det tror jeg godt man ved i ledelsen, hvis man sælger for 13 millioner.. så er man godt tabt på hovedet.
Jeg burde vide bedre end at diskutere med én der ikke forstår dansk, sund fornuft eller logik overhvoedet, men det gør jeg åbenbart ikke.

Nej, Jeg har ikke engang antydet det du tillægger mig. Jeg har specifik skrevet at ca. 3 millioner gør en stor forskel for AaB. Det er forskellen mellem et salg nu og et salg til sommer. Og så vær lige opmæsksom på at et salg til sommer ikke er sikre penge i banken, og at AaB med Spalvis ikke er ensbetydende med et bedre sportsligt resultat i AaB.

Bare for at nævne den åbenlyse, så har han allerede haft én alvorlig knæskade. Det er ikke en teoretisk diskussion, vi er sågar endda (rygter godtnok) gået glip af en overraskende stor transfer fordi en af vores spillere afgik ved døden i sin sommerferie.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 22. jan 2016, 10:56

Martino skrev:
Lindvang skrev:
Glenn Francisco skrev:FCM ville have 50-60 for Sisto - er han virkelig så meget bedre en Spalvis?
Nej. FCM kører en benhård forretning. AaB kører stadig flinkeskole. Big difference in modern football.
Men er det så skidt at køre flinkeskole? Jeg vil da helst holde med en klub hvor jeg kan stå inde for værdierne. Det ville jeg ikke kunne med FCM, om jeg så boede i Ikast(Gud forbyde det).
Går det meget imod dine værdier at tjene penge på sine fodboldspillere?.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Lindvang » 22. jan 2016, 10:57

Martino skrev:
Lindvang skrev:
Glenn Francisco skrev:FCM ville have 50-60 for Sisto - er han virkelig så meget bedre en Spalvis?
Nej. FCM kører en benhård forretning. AaB kører stadig flinkeskole. Big difference in modern football.
Men er det så skidt at køre flinkeskole? Jeg vil da helst holde med en klub hvor jeg kan stå inde for værdierne. Det ville jeg ikke kunne med FCM, om jeg så boede i Ikast(Gud forbyde det).
Absolut ikke - og nej, det ville da måske være værre end at blive 24-timers serievoldtaget af 12 behårede betonfeminister at holde med FCM.

Men efter alle disse år begynder der at tegne sig et billede af en flinkeskole, som måske ikke just er den bedste mhp. både økonomi og image.

Lomaha
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30. aug 2007, 20:43
Geografisk sted: Ikast

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Lomaha » 22. jan 2016, 10:58

Martino skrev:
Lindvang skrev:
Glenn Francisco skrev:FCM ville have 50-60 for Sisto - er han virkelig så meget bedre en Spalvis?
Nej. FCM kører en benhård forretning. AaB kører stadig flinkeskole. Big difference in modern football.
Men er det så skidt at køre flinkeskole? Jeg vil da helst holde med en klub hvor jeg kan stå inde for værdierne. Det ville jeg ikke kunne med FCM, om jeg så boede i Ikast(Gud forbyde det).
Nu er det faktisk slet ikke så skidt at bo i Ikast og holde med AaB - at holde med FCM er derimod utænkeligt og kommer ALDRIG til at ske. Men det er der altså også ret mange i Ikast, der ikke gør....

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Lindvang » 22. jan 2016, 10:58

hje1980 skrev:
Lindvang skrev:
Glenn Francisco skrev:FCM ville have 50-60 for Sisto - er han virkelig så meget bedre en Spalvis?
Nej. FCM kører en benhård forretning. AaB kører stadig flinkeskole. Big difference in modern football.
En benhård forretning der giver GIGANTISKE underskud og lever på en Sugerdaddy...
Det gjorde AaB også tidligere. Man kan godt rette en skude op på driften og så lave et skift til at være hårde frem typer, der bare er sååååå søde.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Pastorius » 22. jan 2016, 10:59

Lindvang skrev:Absolut ikke - og nej, det ville da måske være værre end at blive 24-timers serievoldtaget af 12 behårede betonfeminister at holde med FCM.

Men efter alle disse år begynder der at tegne sig et billede af en flinkeskole, som måske ikke just er den bedste mhp. både økonomi og image.
Hvad er det der er så skidt i AaB? Er det vores driftsregnskab, likviditet eller de sportslige resultater du er utilfreds med?
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 22. jan 2016, 11:05

Pastorious.. undskyld jeg forholder mig til virkeligheden
Du må være enhver forsikringssælger drøm.

Virkeligheden er Spalvis lige nu er topscorer i ligaen..
Virkeligheden er han er den 3. mest scorende nogensinde i superligaen i en halv sæson.
Virkeligheden er han er kun 21..
Virkeligheden er han er fast mand på holdet.
Virkeligheden er vores erstatning i form af Helenius har set uhyggelig svag ud
Virkeligheden er også det ikke er første gang Spalvis brager igennem, og derfor svært at skulle kalde det et tilfælde eller bobbel. Man må nok efterhånden erkende det er kvalitet, synes du ikke? han scorer altså også for sit landshold.
Virkeligheden er vores egen talentafdeling har meldt ud han bliver en stor spiller.
Virkeligheden er PEA har blåstemplet ham som en kvalitetsspiller.
Virkeligheden er han lever op til alt den hype der har været.


det er hvad der sker lige nu.
Det du taler om er så at drive forretning på baggrund af frygt..
På baggrund af uvirkelige og ulogisk teoretiske situationer..

Hvad nu hvis han bliver skadet?
Tænk nu hvis han ikke længere kan lave mål
Tænk nu hvis det viser sig han slet ikke kan spille fodbold.

Det er simpelthen så undskyld mig udtrykket, en taber agtig tilgang til vores arbejde, vores forretning, vores talent udvikling, og til Spalvis.
At det ikke kan beskrives uden det ville få mig bannet herinde fra.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 661
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Alexis » 22. jan 2016, 11:06

Der kan ikke herske nogen som helst tvivl om at vi skal beholde Spalvis indtil sommer med mindre vi får over 20 millioner for ham. Vi har en enestående mulighed for til sommer at kæmpe med om mesterskabet og skabe ekstraindtægter som langt overgår de millioner vi vil miste på ikke at sælge ham nu. Jeg stoler som altid 100 % på markedskræfterne så hvis ingen klubber vil betale mere end 15 millioner for Spalvis, jamen så er det hans markedsværdi. Men det betyder på ingen måde at han ikke er mere værd for os. For han kan potentielt være 50 millioner værd for os, hvis forskellen mellem at beholde eller sælge ham er europæisk gruppespil til næste år. Hvis blot forskellen mellem at sælge ham nu betyder at vi er nummer 4 i stedet for nummer 2 når det udbetales tv penge de kommende 2 gange, jamen så har vi allerede tjent ca 40 millioner

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 22. jan 2016, 11:06

Pastorius skrev:
Lindvang skrev:Absolut ikke - og nej, det ville da måske være værre end at blive 24-timers serievoldtaget af 12 behårede betonfeminister at holde med FCM.

Men efter alle disse år begynder der at tegne sig et billede af en flinkeskole, som måske ikke just er den bedste mhp. både økonomi og image.
Hvad er det der er så skidt i AaB? Er det vores driftsregnskab, likviditet eller de sportslige resultater du er utilfreds med?
Er det fordi du ikke forstår det eller er det fordi de her 3 ting er det eneste du mener der udgør forretningen?
Vi fejler igen og igen og igen og igen på spillersalg, og folk der går uden kontrakter

Kusk, Dalsgaard der skrider, AK der skrider, Thelander til 1-2 mill... og nu måske spalvis til 1/3 af hans værdi
Det er bare lige de seneste.

Hvor mange millioner tror du en kanon hård og dygtig forretningsmand kunne have lavet på vores tabte sager de sidste 4-5 år?
Nok til gøre grin med dit driftsregnskab.. det er helt sikkert.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Pastorius » 22. jan 2016, 11:08

AllanPedersen skrev:Pastorious.. undskyld jeg forholder mig til virkeligheden
Du må være enhver forsikringssælger drøm.

Virkeligheden er Spalvis lige nu er topscorer i ligaen..
Virkeligheden er han er den 3. mest scorende nogensinde i superligaen i en halv sæson.
Virkeligheden er han er kun 21..
Virkeligheden er han er fast mand på holdet.
Virkeligheden er vores erstatning i form af Helenius har set uhyggelig svag ud
Virkeligheden er også det ikke er første gang Spalvis brager igennem, og derfor svært at skulle kalde det et tilfælde eller bobbel. Man må nok efterhånden erkende det er kvalitet, synes du ikke? han scorer altså også for sit landshold.
Virkeligheden er vores egen talentafdeling har meldt ud han bliver en stor spiller.
Virkeligheden er PEA har blåstemplet ham som en kvalitetsspiller.
Virkeligheden er han lever op til alt den hype der har været.


det er hvad der sker lige nu.
Det du taler om er så at drive forretning på baggrund af frygt..
På baggrund af uvirkelige og ulogisk teoretiske situationer..

Hvad nu hvis han bliver skadet?
Tænk nu hvis han ikke længere kan lave mål
Tænk nu hvis det viser sig han slet ikke kan spille fodbold.

Det er simpelthen så undskyld mig udtrykket, en taber agtig tilgang til vores arbejde, vores forretning, vores talent udvikling, og til Spalvis.
At det ikke kan beskrives uden det ville få mig bannet herinde fra.
Du er faktaresistent. Du ryger tilbage i filteret
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 22. jan 2016, 11:10

Foreskellen på os to pastorious..

Er du forholder dig til hvad der muligvis kan ske
Jeg forholder mig til hvad der sker.

Spalvis er den bedste angriber pt. i superligaen.
Der er intet der peger på det ikke skulle fortsætte resten af sæsonnen.
Ergo er han for os mere værd end 3 millioner.
Både i tv penge, pokalen, præmie penge, og specielt ift. til europæisk placering.

de ting du argumentere for, er ulogiske teorier.. som at SPalvis pludselig ikke kan score mål for os mere.

Når du er klar til at tage det sagligt fremfor blot korte tilsvinings svar. så sig endelig til
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 971
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Rams » 22. jan 2016, 11:12

Tyskeren skrev:
Martino skrev:
Rams skrev:Jeg tror mere på Tyskeren end på mini-Søndergaard.

I want to believe
Tyskeren er ihvertfald mest troværdig.
Sporting er kommet med et fint udspil og en flot videresalgsklausul og den er afgørende for Gaarde. Så Søndergaard har ret - desværre. Derfor er et salg ved at være på plads :'(

Kan ikke personligt se Spalvis få succes i en teknisk stærk liga - men okay, han skal vel bare i boksen!
Og "fint" er 12 mio. kr. og så 20 pct i videresalg eller? Havde håbet på at vi havde sneget os op på i hvert fald de 2 mio. euro og så noget videresalg
In verbis simus faciles

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1967
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Tyskeren » 22. jan 2016, 11:14

Rams skrev:
Tyskeren skrev:
Martino skrev:
Rams skrev:Jeg tror mere på Tyskeren end på mini-Søndergaard.

I want to believe
Tyskeren er ihvertfald mest troværdig.
Sporting er kommet med et fint udspil og en flot videresalgsklausul og den er afgørende for Gaarde. Så Søndergaard har ret - desværre. Derfor er et salg ved at være på plads :'(

Kan ikke personligt se Spalvis få succes i en teknisk stærk liga - men okay, han skal vel bare i boksen!
Og "fint" er 12 mio. kr. og så 20 pct i videresalg eller? Havde håbet på at vi havde sneget os op på i hvert fald de 2 mio. euro og så noget videresalg
Der snakkes en salgspris på omkring 14 millioner og en god klausul - kan ikke få mere info om selve klausulen, men den skulle være ekstraordinær god.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3195
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gnu » 22. jan 2016, 11:17

Tyskeren skrev:
Rams skrev:
Tyskeren skrev:
Martino skrev:
Rams skrev:Jeg tror mere på Tyskeren end på mini-Søndergaard.

I want to believe
Tyskeren er ihvertfald mest troværdig.
Sporting er kommet med et fint udspil og en flot videresalgsklausul og den er afgørende for Gaarde. Så Søndergaard har ret - desværre. Derfor er et salg ved at være på plads :'(

Kan ikke personligt se Spalvis få succes i en teknisk stærk liga - men okay, han skal vel bare i boksen!
Og "fint" er 12 mio. kr. og så 20 pct i videresalg eller? Havde håbet på at vi havde sneget os op på i hvert fald de 2 mio. euro og så noget videresalg
Der snakkes en salgspris på omkring 14 millioner og en god klausul - kan ikke få mere info om selve klausulen, men den skulle være ekstraordinær god.
Fy for helvede! I så fald håber jeg godt nok på, at der melder sin andre klubber på banen med helt andre tilbud. Flotte videresalgsklausuler kan jo kun bruges til noget, hvis spilleren bliver en succes og bliver solgt videre. Her har tidligere AaB-spillere jo ikke ligefrem den bedste historik.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Lindvang » 22. jan 2016, 11:17

Pastorius skrev:
Lindvang skrev:Absolut ikke - og nej, det ville da måske være værre end at blive 24-timers serievoldtaget af 12 behårede betonfeminister at holde med FCM.

Men efter alle disse år begynder der at tegne sig et billede af en flinkeskole, som måske ikke just er den bedste mhp. både økonomi og image.
Hvad er det der er så skidt i AaB? Er det vores driftsregnskab, likviditet eller de sportslige resultater du er utilfreds med?
Det er, at vi generelt sælger vores spillere for billigt... Altså, at man er tilfreds, betyder ikke, at man ikke kan være ærgerrig!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Pastorius » 22. jan 2016, 11:21

Lindvang skrev:
Pastorius skrev:
Lindvang skrev:Absolut ikke - og nej, det ville da måske være værre end at blive 24-timers serievoldtaget af 12 behårede betonfeminister at holde med FCM.

Men efter alle disse år begynder der at tegne sig et billede af en flinkeskole, som måske ikke just er den bedste mhp. både økonomi og image.
Hvad er det der er så skidt i AaB? Er det vores driftsregnskab, likviditet eller de sportslige resultater du er utilfreds med?
Det er, at vi generelt sælger vores spillere for billigt... Altså, at man er tilfreds, betyder ikke, at man ikke kan være ærgerrig!
Men vi er enige om det - som situationen ser ud nu - er en mellemregning, ikke? At vi klarer os godt, og det vi diskuterer er at vi gerne vil klare os endnu bedre?

Jeg har i hvert meget svært ved at finde belæg for at vores nuværende strategi skulle være slået fejl. Tværtimod.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 22. jan 2016, 11:22

Rams skrev:
Tyskeren skrev:
Martino skrev:
Rams skrev:Jeg tror mere på Tyskeren end på mini-Søndergaard.

I want to believe
Tyskeren er ihvertfald mest troværdig.
Sporting er kommet med et fint udspil og en flot videresalgsklausul og den er afgørende for Gaarde. Så Søndergaard har ret - desværre. Derfor er et salg ved at være på plads :'(

Kan ikke personligt se Spalvis få succes i en teknisk stærk liga - men okay, han skal vel bare i boksen!
Og "fint" er 12 mio. kr. og så 20 pct i videresalg eller? Havde håbet på at vi havde sneget os op på i hvert fald de 2 mio. euro og så noget videresalg
Nu ser jeg heller ikke Spalvis for den tekniske type.

Men ikke for at namedroppe. da han spillede fast i foråret 2014. og vi vandt.
Gik Morten Olsen ud og sagde, at AaB har spillet noget af det bedste fodbold han har set længe.. også bedre end nogle af de hold
han ser i Belgien (i det forår)

Her er en overskrift fra tipsbladet: Olsen hylder AaB: Flottere fodbold end Ajax

Det betyder måske ikke ret meget for Spalvis alene, men jeg synes alligevel det giver ham lidt kredit, for han spillede i alle de kampe
hvor vi snakkede om det bedste AaB spil man nogensinde havde set.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 22. jan 2016, 11:25

Pu ha..det er godt nok en lang erglassethalvttomtellerhalvtfulddiskussion.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af MrBangDK » 22. jan 2016, 11:26

KlaskmyggenNoah skrev:Pu ha..det er godt nok en lang erglassethalvttomtellerhalvtfulddiskussion.
En forfærdelig tråd!!!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2215
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Sauer » 22. jan 2016, 11:32

Tyskeren skrev:
Rams skrev:
Tyskeren skrev:
Martino skrev:
Rams skrev:Jeg tror mere på Tyskeren end på mini-Søndergaard.

I want to believe
Tyskeren er ihvertfald mest troværdig.
Sporting er kommet med et fint udspil og en flot videresalgsklausul og den er afgørende for Gaarde. Så Søndergaard har ret - desværre. Derfor er et salg ved at være på plads :'(

Kan ikke personligt se Spalvis få succes i en teknisk stærk liga - men okay, han skal vel bare i boksen!
Og "fint" er 12 mio. kr. og så 20 pct i videresalg eller? Havde håbet på at vi havde sneget os op på i hvert fald de 2 mio. euro og så noget videresalg
Der snakkes en salgspris på omkring 14 millioner og en god klausul - kan ikke få mere info om selve klausulen, men den skulle være ekstraordinær god.
Ved du noget om, hvorvidt man vil geninvestere nogle af pengene i truppen? Foruden den midterforsvarer man leder efter.

Besvar