Træneremner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 17. okt 2018, 15:37

Yankee skrev:
16. okt 2018, 15:23
Buzz Killington skrev:
16. okt 2018, 14:42

Nærmere, er konklusionen ikke, at der ikke er nogen kandidat i det ganske land, som vi kan tiltrække, som er en åbentlys opgradering i forhold til MW? Altså, det kan da godt være vi kunne være heldige at ramme en træner der tilfældigvis vil udvikle truppen og spillet i en god retning, nogenlunde i tråd med vores ungdomsfilosofi. Men det er stadig afslørende, hvor få emner der bliver nævnt herinde, specielt i lyset af hvor mange der ønsker MW borte.
Helt enig!

Nogle bud, som nok er noget dyrere end vi plejer at kigge, men alle ledige (så vidt jeg ved):

Heimir Hallgrimson - tidl. islandsk landstræner, var i spil i Basel i sommers. Ung, men kæmpe erfaring fra EM+VM og et par islandske klubber.
Kåre Ingebrigtsen - netop fyret efter et par successæsoner i Rosenborg. Erfaren vindertype. Dog pt. i retssag mod Rosenborg.
Dean Klafuric - Kroatisk talentudviklingsekspert, der i sommers vandt the double med Legia, men siden blev udskiftet i en kaotisk proces.
Andrea Stramaccioni - Tidligere Inter-træner - siden da et par svingende ophold i Athen og Prag. Stærk talentudvikler og meget dygtig taktiker.

Det er den hylde, vi skal op på, selvom det vil være ubekvemt for alle i klubben. De skal sikkert have deres egen stab med og vil næppe kunne bruge Augu og Poul Buus. So be it! AaB trænger lidt til et sportsligt og kulturelt spark i røven af en ny træner - der dog selvfølgelig skal være indstilet på i høj grad at arbejde med de spilere, vi har.
Heimir Hallgrimson ville være et frækt bud. En mand, der har en proven track record og vel har opnået meget med lidt.
Dertil kan han fikse tænder også!
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Træneremner

Indlæg af Legum Magister » 20. okt 2018, 23:02

Mon ikke det, som sædvanligt, bliver en visionsløs løsning AaB kan præsentere, når man omsider giver Wieghorst silkesnoren.

Deprimerende emner som Ove "Journalisternes skræk" Christensen og Johnny Mølby vil sikkert kunne vinde gehør på ledelsesgangene på Hornevej, den ene er trods alt nordjyde og den anden har scoret ét mål for AaB, så de må jo være selvskrevne til at tage et par omgange i AaB's dødsspiral...

Når det så er sagt, så tror jeg - hånden på hjertet - ikke, at det er nogen nem opgave at lokke en toptræner til AaB. Der er talent og kvalitet; men også store mangler i truppen, og det er svært at finde den røde tråd i de dispositioner, som den sportslige ledelse har foretaget gennem de seneste år.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Træneremner

Indlæg af Patmand » 21. okt 2018, 09:37

Legum Magister skrev:
20. okt 2018, 23:02
Mon ikke det, som sædvanligt, bliver en visionsløs løsning AaB kan præsentere, når man omsider giver Wieghorst silkesnoren.

Deprimerende emner som Ove "Journalisternes skræk" Christensen og Johnny Mølby vil sikkert kunne vinde gehør på ledelsesgangene på Hornevej, den ene er trods alt nordjyde og den anden har scoret ét mål for AaB, så de må jo være selvskrevne til at tage et par omgange i AaB's dødsspiral...

Når det så er sagt, så tror jeg - hånden på hjertet - ikke, at det er nogen nem opgave at lokke en toptræner til AaB. Der er talent og kvalitet; men også store mangler i truppen, og det er svært at finde den røde tråd i de dispositioner, som den sportslige ledelse har foretaget gennem de seneste år.
Det er svært at sige hvilken vej pilen peger - skal det være en dansker eller en udlænding?
Hvis vi ser på danske trænere, er det mest oplagte valg i øjeblikket velsagtens Guld-Glen. Det er ikke et udtryk for min egen præference, blot en nøgtern konstatering.
Jeg ved ikke om man i AaB syntes han passer ind. Men ja, man har fyret en masse penge af på den nuværende spillertrup, hvilket medfører en kommende træner formodentlig har svært ved at ændre meget på det punkt.

En Kasper Hjulmand er nok drømmen for mange, men jeg tror dessværre slet ikke han kan lokkes til Aalborg.

Alternativet kunne være en up-and-coming dansk træner - jeg aner ikke om der er nogle oplagte kandidater i den kategori.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Træneremner

Indlæg af Gaarde6 » 21. okt 2018, 10:51

Kunne man i det mindste håbe at Gaarde allerede nu har fingeren på pulsen?
Så den dag MW siger farvel, siger en anden træner goddag.
Vi skal ikke have en eller anden lappeløsning i et halvt år, hvor eks Friis og Augo tager over til en ny er på plads!!
Håber på ny chef med egne hjælpetræner, så vi kan få det hele rystet lidt rundt.

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Træneremner

Indlæg af Nestor » 21. okt 2018, 14:52

Patmand skrev:
21. okt 2018, 09:37
Legum Magister skrev:
20. okt 2018, 23:02
Mon ikke det, som sædvanligt, bliver en visionsløs løsning AaB kan præsentere, når man omsider giver Wieghorst silkesnoren.

Deprimerende emner som Ove "Journalisternes skræk" Christensen og Johnny Mølby vil sikkert kunne vinde gehør på ledelsesgangene på Hornevej, den ene er trods alt nordjyde og den anden har scoret ét mål for AaB, så de må jo være selvskrevne til at tage et par omgange i AaB's dødsspiral...

Når det så er sagt, så tror jeg - hånden på hjertet - ikke, at det er nogen nem opgave at lokke en toptræner til AaB. Der er talent og kvalitet; men også store mangler i truppen, og det er svært at finde den røde tråd i de dispositioner, som den sportslige ledelse har foretaget gennem de seneste år.
Det er svært at sige hvilken vej pilen peger - skal det være en dansker eller en udlænding?
Hvis vi ser på danske trænere, er det mest oplagte valg i øjeblikket velsagtens Guld-Glen. Det er ikke et udtryk for min egen præference, blot en nøgtern konstatering.
Jeg ved ikke om man i AaB syntes han passer ind. Men ja, man har fyret en masse penge af på den nuværende spillertrup, hvilket medfører en kommende træner formodentlig har svært ved at ændre meget på det punkt.

En Kasper Hjulmand er nok drømmen for mange, men jeg tror dessværre slet ikke han kan lokkes til Aalborg.

Alternativet kunne være en up-and-coming dansk træner - jeg aner ikke om der er nogle oplagte kandidater i den kategori.
Med tanke på hvad han lavede ud af nul og nix i Helsingør, kunne det da være spændende med Christian Lønstrup.
Han slår mig heller ikke som en træner, der dyrker det pindsvinefodbold, som Aalborg hader.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Træneremner

Indlæg af Ham der Emil » 21. okt 2018, 14:55

Gaarde6 skrev:
21. okt 2018, 10:51
Kunne man i det mindste håbe at Gaarde allerede nu har fingeren på pulsen?
Så den dag MW siger farvel, siger en anden træner goddag.
Vi skal ikke have en eller anden lappeløsning i et halvt år, hvor eks Friis og Augo tager over til en ny er på plads!!
Håber på ny chef med egne hjælpetræner, så vi kan få det hele rystet lidt rundt.
Jeg kunne godt frygte, at man giver Friis jobbet, for at fortsætte AaB stilen med at køre egne talenter i spil.
Håber mest af alt på Hamrén!
Et Hjerte - En Klub

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 21. okt 2018, 15:28

Nestor skrev:
21. okt 2018, 14:52
Patmand skrev:
21. okt 2018, 09:37
Legum Magister skrev:
20. okt 2018, 23:02
Mon ikke det, som sædvanligt, bliver en visionsløs løsning AaB kan præsentere, når man omsider giver Wieghorst silkesnoren.

Deprimerende emner som Ove "Journalisternes skræk" Christensen og Johnny Mølby vil sikkert kunne vinde gehør på ledelsesgangene på Hornevej, den ene er trods alt nordjyde og den anden har scoret ét mål for AaB, så de må jo være selvskrevne til at tage et par omgange i AaB's dødsspiral...

Når det så er sagt, så tror jeg - hånden på hjertet - ikke, at det er nogen nem opgave at lokke en toptræner til AaB. Der er talent og kvalitet; men også store mangler i truppen, og det er svært at finde den røde tråd i de dispositioner, som den sportslige ledelse har foretaget gennem de seneste år.
Det er svært at sige hvilken vej pilen peger - skal det være en dansker eller en udlænding?
Hvis vi ser på danske trænere, er det mest oplagte valg i øjeblikket velsagtens Guld-Glen. Det er ikke et udtryk for min egen præference, blot en nøgtern konstatering.
Jeg ved ikke om man i AaB syntes han passer ind. Men ja, man har fyret en masse penge af på den nuværende spillertrup, hvilket medfører en kommende træner formodentlig har svært ved at ændre meget på det punkt.

En Kasper Hjulmand er nok drømmen for mange, men jeg tror dessværre slet ikke han kan lokkes til Aalborg.

Alternativet kunne være en up-and-coming dansk træner - jeg aner ikke om der er nogle oplagte kandidater i den kategori.
Med tanke på hvad han lavede ud af nul og nix i Helsingør, kunne det da være spændende med Christian Lønstrup.
Han slår mig heller ikke som en træner, der dyrker det pindsvinefodbold, som Aalborg hader.
Enig. Lønstrup er dygtig tror jeg,og Helsingør spillede friskt til.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Træneremner

Indlæg af raekkeettre » 21. okt 2018, 16:57

Legum Magister skrev:
20. okt 2018, 23:02
Mon ikke det, som sædvanligt, bliver en visionsløs løsning AaB kan præsentere, når man omsider giver Wieghorst silkesnoren.

Deprimerende emner som Ove "Journalisternes skræk" Christensen og Johnny Mølby vil sikkert kunne vinde gehør på ledelsesgangene på Hornevej, den ene er trods alt nordjyde og den anden har scoret ét mål for AaB, så de må jo være selvskrevne til at tage et par omgange i AaB's dødsspiral...

Når det så er sagt, så tror jeg - hånden på hjertet - ikke, at det er nogen nem opgave at lokke en toptræner til AaB. Der er talent og kvalitet; men også store mangler i truppen, og det er svært at finde den røde tråd i de dispositioner, som den sportslige ledelse har foretaget gennem de seneste år.
Store mangler i truppen??? Du synes vores vold er meget ringere end Esbjerg, Horsens, GF som ligger over os i tabellen! Jeg synes vi har et vold liiige efter de 2 øverste og BIF, så jeg tror bestemt mange trænere gerne vil lede AaB. Også fordi vi jo næsten aldrig fyrer nogle trænere lige meget hvor galt det går...

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Træneremner

Indlæg af Legum Magister » 21. okt 2018, 19:09

raekkeettre skrev:
21. okt 2018, 16:57
Legum Magister skrev:
20. okt 2018, 23:02
Mon ikke det, som sædvanligt, bliver en visionsløs løsning AaB kan præsentere, når man omsider giver Wieghorst silkesnoren.

Deprimerende emner som Ove "Journalisternes skræk" Christensen og Johnny Mølby vil sikkert kunne vinde gehør på ledelsesgangene på Hornevej, den ene er trods alt nordjyde og den anden har scoret ét mål for AaB, så de må jo være selvskrevne til at tage et par omgange i AaB's dødsspiral...

Når det så er sagt, så tror jeg - hånden på hjertet - ikke, at det er nogen nem opgave at lokke en toptræner til AaB. Der er talent og kvalitet; men også store mangler i truppen, og det er svært at finde den røde tråd i de dispositioner, som den sportslige ledelse har foretaget gennem de seneste år.
Store mangler i truppen??? Du synes vores vold er meget ringere end Esbjerg, Horsens, GF som ligger over os i tabellen! Jeg synes vi har et vold liiige efter de 2 øverste og BIF, så jeg tror bestemt mange trænere gerne vil lede AaB. Også fordi vi jo næsten aldrig fyrer nogle trænere lige meget hvor galt det går...
Nu har jeg vist ikke skrevet noget om, hvilke hold jeg anser for at være bedre end AaB; men jeg kan da godt løfte sløret for, at jeg ikke ser så rosenrødt på truppens kvaliteter, som du tilsyneladende gør. Der er enkelte virkeligt dygtige spillere i truppen, og så er der nogle dygtige medgangsspillere, som desværre absolut intet er værd, når der skal kæmpes. Resten er enten talenter, der måske ad åre kan blive superligaprofiler, eller spillere, der ganske enkelt ikke har niveauet til at spille med der, hvor AaB gerne vil ligge i tabellen. Truppen har samlet set et niveau der ligger et pænt stykke efter FCK, FCM & BIF, og en 6. plads vil, med tanke på dette, være en flot præstation; men en 7. til 9. plads er nok mere sandsynligt.

Det er da muligt, at der er trænere, der vil være tiltrukket af jobsikkerheden i AaB, der ganske rigtigt meget sjældent tager konsekvensen af dårlige resultater; men så er der næppe tale om toptrænere, og nu var det jo en toptræner, som jeg kæphøjt skrev, at det ikke ville være nemt at lokke til AaB.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Træneremner

Indlæg af gravballe » 22. okt 2018, 10:41

Ifølge en jeg kender der har sin gang ude i AaB, så er på gangene viskeri om Keld Bordinggaard.. (Han var vist også en Lynge var ret vild med at få ind, som glippede?)

Please en eller anden med bedre info, sig de tager fejl.. PLEASE!!!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træneremner

Indlæg af Hanga » 22. okt 2018, 10:56

gravballe skrev:
22. okt 2018, 10:41
Ifølge en jeg kender der har sin gang ude i AaB, så er på gangene viskeri om Keld Bordinggaard.. (Han var vist også en Lynge var ret vild med at få ind, som glippede?)

Please en eller anden med bedre info, sig de tager fejl.. PLEASE!!!
Helt enig! Vi skal have en nytænkende person ind, ikke en "has been" som Bordinggaard. Han er desuden ligeså tør som MW og AaB trænger virkelig til at få noget liv i kludene.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Træneremner

Indlæg af Gamen » 22. okt 2018, 11:13

Hanga skrev:
22. okt 2018, 10:56
Helt enig! Vi skal have en nytænkende person ind, ikke en "has been" som Bordinggaard. Han er desuden ligeså tør som MW og AaB trænger virkelig til at få noget liv i kludene.
Det ville da være en helt forfærdelig løsning, ja.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 22. okt 2018, 11:16

gravballe skrev:
22. okt 2018, 10:41
Ifølge en jeg kender der har sin gang ude i AaB, så er på gangene viskeri om Keld Bordinggaard.. (Han var vist også en Lynge var ret vild med at få ind, som glippede?)

Please en eller anden med bedre info, sig de tager fejl.. PLEASE!!!
Mmmmm, mere DBU-classic!
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Træneremner

Indlæg af Mephisto2 » 22. okt 2018, 12:54

Hvor er Keld Bordinggaard for tiden?

Enevoldsen23
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. maj 2014, 17:30
Favoritspiller: Thomas Enevoldsen

Re: Træneremner

Indlæg af Enevoldsen23 » 22. okt 2018, 13:04

Mephisto2 skrev:
22. okt 2018, 12:54
Hvor er Keld Bordinggaard for tiden?
I følge wikipedia og transfermarkt har han ikke lavet noget siden 2015, hvor han var assistent i Mainz.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træneremner

Indlæg af Buzz Killington » 22. okt 2018, 13:06

Mephisto2 skrev:
22. okt 2018, 12:54
Hvor er Keld Bordinggaard for tiden?
Han var primus motor for det der nationale fodboldcenter på fyn der vist gik i vasken (?). On that note, så kunne jeg egentlig godt forestille mig ham som en mand der sammen med Pylle, eller som erstatning for ham når han er pensionsmoden, kunne være med til at udvikle den talentstrategien i AaB. Man kunne jo håbe det er det rygtet bunder i.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Træneremner

Indlæg af Mephisto2 » 22. okt 2018, 13:15

Lyder som en rigtig AaB-signing.

Ved sørme ikke helt, hvad jeg selv mener om det.

Gamen

Re: Træneremner

Indlæg af Gamen » 22. okt 2018, 13:21

Hjulmand og Bordinggaard beskrev en ny retning for dansk ungdomsfodbold og talentudvikling i "Den ny vej" sammen, som banede vej for deres senere samarbejde i Mainz.
Mener han stadig har en del at gøre med DBU's træneruddannelse og derudover stadig laver noget konsulentarbejde. Heller ikke utopi at PEA snart stopper, AaB har vist overtalt ham 2 gange til at blive og han holder heller ikke for evigt.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Træneremner

Indlæg af Gnu » 22. okt 2018, 13:33

Spørgsmålet er vel også, om ikke det er på tide med en udskiftning på den post. Jeg ved, at det for nogle nærmer sig helligbrøde, men det virker lidt på mig som om, at tiden omsider er løbet fra Poul Erik. AaB's højt besungne talentstrategi lader i hvert fald en hel del tilbage at ønske, og vi har vel ikke ført en rigtig profil frem siden Spalvis. Til gengæld har vi set en masse, som enten ikke har stået distancen eller som højst er blød mellemvare.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 22. okt 2018, 13:46

Som arvtager for Poul Erik ville han være en ganske fin erstatning, som måske også - som Gamen skriver - har nogle lidt andre idéer, også udefra, om ungdomsarbejde. Det kunne jeg godt se ske - Poul Erik bliver altså også 69 om lidt, og som Gnu anfører, så virker talentarbejdet i AaB lidt stagneret, omend der er lovende takter fra u19.

Så vi må håbe, at det er det, rygtet går på. Det ville være en noget flad fornemmelse, hvis man gør ham til cheftræner. Der skal noget helt andet til.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Besvar