Hiljemark - Ny Træner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Dennis Nielsen » 11. apr 2023, 20:08

R Rosenberg skrev:
11. apr 2023, 19:10
Hanga skrev:
11. apr 2023, 18:34
R Rosenberg skrev:
11. apr 2023, 16:43

Men man spiller jo hazard med sin superligastatus ved at blive ved med at stille med en knægt, der meget ofte koster.

Jeg har ikke set nok til Mantl til at vurdere hans specifikke skills i større omfang, men hele hans attitude og udstråling er der bare meget mere voksen mand over. Og det er der altså mere brug for end en introvert teenager, hvis tid nok skal komme.

Desuden kan han spille fodbold.
Det er jo ikke hazard hvis man vurderer at Theo er den bedste af de 3, og det håber jeg da gudhjælpemig er den eneste faktor vi tager stilling til pt.

Til gengæld er det utroligt dårligt arbejde af Inge og Bælum, at erstatte et så stærkt keeper team som Rinne og Hansen, med 2 keepere der ikke kan slå en 17årig af (nu 18 år).
Min pointe er, at det er hazard at spille med en dreng, selvom han er den bedste til træning.
fuldstændig enig.

Lad os lege med en hypotetisk tanke, at deres fodboldmæssige kvaliteter er ca same same og de "kun" skal vurderes ud fra form og mental tilstand. Der er simpelthen ikke nogen, der kan sige, at det er same same på de områder.

Lad os så give Theo et lille + og lege med tanken om, at han er en bedre målmand. Selv i den situation vil jeg mene, at han er så kompromitteret af tvivl, usikkerhed og dårlig form, at det ikke kan ses, at han skulle være bedre.

I det pædagogiske arbejdes der ud fra nærmeste udviklingszone og Theo er i en situation, hvor opgaven er for svær.

Han ligner jo en ung mand, der, på det mentale plan, er fuldstændig splittet ad - stresset og usikker. Det minder mere om, at man holder en patient kunstigt i live, selvom personen i realiteten er en grøntsag. I min optik har Theo brug for meget ro, hvor han ikke skal stå foran tusinde tilskuere, svare på tusinde spørgsmål fra medier og have et ansvar der er alt alt for stort.

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Proppen » 11. apr 2023, 20:21

Nu, hvor nedrykningen er beseglet, kan man godt tillade sig at stille spørgsmål ved det kloge i valget af Hiljemark også. At han lige skulle spille stor mand og bænke bærende kræfter mod OB og naivt holde fast i den forkerte keeper blev kostbart på et kritisk tidspunkt.

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 669
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Winterburn » 11. apr 2023, 20:22

Var der ikke en der havde et rygte om AaB kiggede efter en rutineret assistent til at hjaelpe Hiljemark resten af saesonen. Noget nyt paa det?
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2615
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af baresi » 15. apr 2023, 12:08

som kun 30 årig uprøvet træner har spillet under hiljemark allerede vist sig mere interessant end noget længe. Det samme har intensiteten.
Fejlede HILJE med at bænke helenius og højholt mod OB - ja det gjorde han.
MEN hvis vi isolerer kampen, så er vores 1. halvleg IKKE kun et spørgsmål om at de 2 er bænket, men lige så meget at de spillede med røven dybt begravet oppe i dem selv.
2. halvleg var en fornøjelse af aggressivitet og angreb og så koster theo desværre igen.

Man bør give hiljemark jobbet permanent og se hvad han kan, også selvom det hedder 1. div.
Han har en vild vinder mentalitet, og så er der noget interessant.
Mod OB og mod FCM - når vi har en dårlig periode, så får han fandme vendt spillet på banen, til at vi bliver de dominerende.
GIV ham chancen - vi har intet at tabe.
alting på nær lige nogle periodiske stadige mentale breakdowns i kampen ser fint ud.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 841
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Raptorr » 15. apr 2023, 13:49

Enig. Vi har desperat brug for point, så fokus er naturligt nok på pointhøsten. Men hvis man zoomer lidt ud og kigger på spillet og udtrykket under henholdsvis Hamren og Hiljemark, så er der ingen tvivl om, at der er sket en forandring til det bedre. Jeg tror, at det bliver bedre og bedre jo flere kampe Hiljemark får. Det er trist, at det sandsynligvis ikke vil være nok til at undgå nedrykning, men stadig godt at se, at der nu sker en udvikling.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14835
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Hanga » 15. apr 2023, 13:52

baresi skrev:
15. apr 2023, 12:08
som kun 30 årig uprøvet træner har spillet under hiljemark allerede vist sig mere interessant end noget længe. Det samme har intensiteten.
Fejlede HILJE med at bænke helenius og højholt mod OB - ja det gjorde han.
MEN hvis vi isolerer kampen, så er vores 1. halvleg IKKE kun et spørgsmål om at de 2 er bænket, men lige så meget at de spillede med røven dybt begravet oppe i dem selv.
2. halvleg var en fornøjelse af aggressivitet og angreb og så koster theo desværre igen.

Man bør give hiljemark jobbet permanent og se hvad han kan, også selvom det hedder 1. div.
Han har en vild vinder mentalitet, og så er der noget interessant.
Mod OB og mod FCM - når vi har en dårlig periode, så får han fandme vendt spillet på banen, til at vi bliver de dominerende.
GIV ham chancen - vi har intet at tabe.
alting på nær lige nogle periodiske stadige mentale breakdowns i kampen ser fint ud.
Jeg er helt enig i at vi har set en betydelig opblomstring efter han har taget over. Trænerskiftet har helt afgjort skabt den ønskede effekt på den korte bane. Langt mere end jeg troede, indrømmet.

Men lad os nu lige spille sæsonen færdig, og lad os få den fremtidige sportslig strategi helt på plads, før der træffes nogle beslutninger. Hvis Hiljemark og hans måde at tænke fodbold på passer til det, så er der da ingen tvivl om, at han pt. er en oplagt kandidat.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 686
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Mr Gold » 15. apr 2023, 14:08

baresi skrev:
15. apr 2023, 12:08
som kun 30 årig uprøvet træner har spillet under hiljemark allerede vist sig mere interessant end noget længe. Det samme har intensiteten.
Fejlede HILJE med at bænke helenius og højholt mod OB - ja det gjorde han.
MEN hvis vi isolerer kampen, så er vores 1. halvleg IKKE kun et spørgsmål om at de 2 er bænket, men lige så meget at de spillede med røven dybt begravet oppe i dem selv.
2. halvleg var en fornøjelse af aggressivitet og angreb og så koster theo desværre igen.

Man bør give hiljemark jobbet permanent og se hvad han kan, også selvom det hedder 1. div.
Han har en vild vinder mentalitet, og så er der noget interessant.
Mod OB og mod FCM - når vi har en dårlig periode, så får han fandme vendt spillet på banen, til at vi bliver de dominerende.
GIV ham chancen - vi har intet at tabe.
alting på nær lige nogle periodiske stadige mentale breakdowns i kampen ser fint ud.
Vi skal så også lige se resten af kampene på det niveau som de sidste 3 halvlege.
Det nytter ikke at gå SÅ meget ned som OB.

Ja Theo koster...meeeeen OB kunne have været foran med mindst 3 mål hvis ikke Theo havde nuppet dem!!!
Hvad med Pedro`s fejl til 2-0 målet, det foregår jo ikke engang på serie 6!!!

Og JA fejlen med Højholt og Helenius kostede måske sejren.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2615
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af baresi » 15. apr 2023, 16:21

Mr Gold skrev:
15. apr 2023, 14:08
baresi skrev:
15. apr 2023, 12:08
som kun 30 årig uprøvet træner har spillet under hiljemark allerede vist sig mere interessant end noget længe. Det samme har intensiteten.
Fejlede HILJE med at bænke helenius og højholt mod OB - ja det gjorde han.
MEN hvis vi isolerer kampen, så er vores 1. halvleg IKKE kun et spørgsmål om at de 2 er bænket, men lige så meget at de spillede med røven dybt begravet oppe i dem selv.
2. halvleg var en fornøjelse af aggressivitet og angreb og så koster theo desværre igen.

Man bør give hiljemark jobbet permanent og se hvad han kan, også selvom det hedder 1. div.
Han har en vild vinder mentalitet, og så er der noget interessant.
Mod OB og mod FCM - når vi har en dårlig periode, så får han fandme vendt spillet på banen, til at vi bliver de dominerende.
GIV ham chancen - vi har intet at tabe.
alting på nær lige nogle periodiske stadige mentale breakdowns i kampen ser fint ud.
Vi skal så også lige se resten af kampene på det niveau som de sidste 3 halvlege.
Det nytter ikke at gå SÅ meget ned som OB.

Ja Theo koster...meeeeen OB kunne have været foran med mindst 3 mål hvis ikke Theo havde nuppet dem!!!
Hvad med Pedro`s fejl til 2-0 målet, det foregår jo ikke engang på serie 6!!!

Og JA fejlen med Højholt og Helenius kostede måske sejren.
Pedros fejl var pinlig.
Men vi skal slet ikke stå at spille småspil i eget felt.
Når Theo koster er det fordi vi var på 2-2 og vi havde momentum. Hans afgørende fejl stoppede vores momentum.
Og dem han redder - ser dem ikke som nogle Redninger en mantl ikke også ville have nappet.
Ham burde ikke have spillet overhovedet men det er ligegyldig nu.
Jeg syns man skal give Hiljemark chancen for her er en træner med en tilbage alle spillere er ude at klappe af.
+ han kommer med det vi som fans gerne vil se.
Man hva - han kan jo gøre arbejdet færdigt for at få en fast kontrakt

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 686
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Mr Gold » 15. apr 2023, 18:12

baresi skrev:
15. apr 2023, 16:21
Mr Gold skrev:
15. apr 2023, 14:08
baresi skrev:
15. apr 2023, 12:08
som kun 30 årig uprøvet træner har spillet under hiljemark allerede vist sig mere interessant end noget længe. Det samme har intensiteten.
Fejlede HILJE med at bænke helenius og højholt mod OB - ja det gjorde han.
MEN hvis vi isolerer kampen, så er vores 1. halvleg IKKE kun et spørgsmål om at de 2 er bænket, men lige så meget at de spillede med røven dybt begravet oppe i dem selv.
2. halvleg var en fornøjelse af aggressivitet og angreb og så koster theo desværre igen.

Man bør give hiljemark jobbet permanent og se hvad han kan, også selvom det hedder 1. div.
Han har en vild vinder mentalitet, og så er der noget interessant.
Mod OB og mod FCM - når vi har en dårlig periode, så får han fandme vendt spillet på banen, til at vi bliver de dominerende.
GIV ham chancen - vi har intet at tabe.
alting på nær lige nogle periodiske stadige mentale breakdowns i kampen ser fint ud.
Vi skal så også lige se resten af kampene på det niveau som de sidste 3 halvlege.
Det nytter ikke at gå SÅ meget ned som OB.

Ja Theo koster...meeeeen OB kunne have været foran med mindst 3 mål hvis ikke Theo havde nuppet dem!!!
Hvad med Pedro`s fejl til 2-0 målet, det foregår jo ikke engang på serie 6!!!

Og JA fejlen med Højholt og Helenius kostede måske sejren.
Pedros fejl var pinlig.
Men vi skal slet ikke stå at spille småspil i eget felt.
Når Theo koster er det fordi vi var på 2-2 og vi havde momentum. Hans afgørende fejl stoppede vores momentum.
Og dem han redder - ser dem ikke som nogle Redninger en mantl ikke også ville have nappet.
Ham burde ikke have spillet overhovedet men det er ligegyldig nu.
Jeg syns man skal give Hiljemark chancen for her er en træner med en tilbage alle spillere er ude at klappe af.
+ han kommer med det vi som fans gerne vil se.
Man hva - han kan jo gøre arbejdet færdigt for at få en fast kontrakt
Ikke uenig men det bliver bare generelt lidt for nemt at gi Theo skylden og hvis AaB scorede på deres chancer så kostede det ik 😉

Mantl så godt nok usikker ud i går synes jeg 👎🏼👎🏼

Hilje kan sælge sig selv ved at præstere resten af kampene og ikke dumme sig mere med tåbelige opstillinger

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Gnu » 18. apr 2023, 10:32

Lad os nu se, hvad Hiljemark kan på et lidt længere stræk før vi begynder at gøre ham til permanent cheftræner. Jeg er enig i at spillet er blevet bedre, men ikke meget. Når det ser ud som en stor forbedring, så er det jo kun fordi udgangspunktet var så umanerlig dårligt. Der er stadig rigtig meget at arbejde på, og det er jo ikke fordi pointene bare vælter ind. Forsvaret er stadig meget usikkert, der bliver stadig ikke scoret mål nok og spillet hænger ikke ret godt sammen.

I sine to omgang som træner har han i i hvert fald to af kampene vist, at han nok ikke er helt færdigudviklet som superligatræner. Mod Vejle var gameplanen at hælde lange bolde op på Vejles orker i midterforsvaret, og mod OB overtænkte han det med sit eksperiment med Pedro og Ramkilde. Derudover var der pokalkampen mod Viborg, hvor der blot skulle et enkelt skaktræk til fra modstandertræneren til at ændre kampen og slå Hiljemark på taktikbrættet.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2615
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af baresi » 18. apr 2023, 12:51

Gnu skrev:
18. apr 2023, 10:32
Lad os nu se, hvad Hiljemark kan på et lidt længere stræk før vi begynder at gøre ham til permanent cheftræner. Jeg er enig i at spillet er blevet bedre, men ikke meget. Når det ser ud som en stor forbedring, så er det jo kun fordi udgangspunktet var så umanerlig dårligt. Der er stadig rigtig meget at arbejde på, og det er jo ikke fordi pointene bare vælter ind. Forsvaret er stadig meget usikkert, der bliver stadig ikke scoret mål nok og spillet hænger ikke ret godt sammen.

I sine to omgang som træner har han i i hvert fald to af kampene vist, at han nok ikke er helt færdigudviklet som superligatræner. Mod Vejle var gameplanen at hælde lange bolde op på Vejles orker i midterforsvaret, og mod OB overtænkte han det med sit eksperiment med Pedro og Ramkilde. Derudover var der pokalkampen mod Viborg, hvor der blot skulle et enkelt skaktræk til fra modstandertræneren til at ændre kampen og slå Hiljemark på taktikbrættet.
men omvendt har han trods sine 30 år allerede vist mere end hamren perioden ift. intensitet, direkte spil med samme system som hamren. + han har vist at han kan ændre kampene undervejs. HÅbløs start med OB blev afløst af en konge 2. halvleg.
Ringe første 15 min mod FCM blev afløst af en drikkepause og så et sammenhængende kæmpende hold - der både forsvarede og angreb sammen og mere end skabte nok chancer til at vinde kampen.

Nogle gange ligger tingene lige for. Han dummede sig mod OB - blev overmodig ved at sætte pedro og rammerne ind. det var dumt - men pedro burde så også kunne tage imod en bold lidt anderledes + kramer behøvede slet ikke spille den op + theo behøvede ikke lave straffe.
Jeg gad godt man gav ham chancen - der er noget i hans fremtoning og vindervilje der bare skinner igennem, og for første gang i vores nylige 4-3-3- er formationen nogenlunde ved at virke.
MEN nej - han har ikke revolutioneret noget endnu.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Gnu » 18. apr 2023, 16:11

baresi skrev:
18. apr 2023, 12:51
Gnu skrev:
18. apr 2023, 10:32
Lad os nu se, hvad Hiljemark kan på et lidt længere stræk før vi begynder at gøre ham til permanent cheftræner. Jeg er enig i at spillet er blevet bedre, men ikke meget. Når det ser ud som en stor forbedring, så er det jo kun fordi udgangspunktet var så umanerlig dårligt. Der er stadig rigtig meget at arbejde på, og det er jo ikke fordi pointene bare vælter ind. Forsvaret er stadig meget usikkert, der bliver stadig ikke scoret mål nok og spillet hænger ikke ret godt sammen.

I sine to omgang som træner har han i i hvert fald to af kampene vist, at han nok ikke er helt færdigudviklet som superligatræner. Mod Vejle var gameplanen at hælde lange bolde op på Vejles orker i midterforsvaret, og mod OB overtænkte han det med sit eksperiment med Pedro og Ramkilde. Derudover var der pokalkampen mod Viborg, hvor der blot skulle et enkelt skaktræk til fra modstandertræneren til at ændre kampen og slå Hiljemark på taktikbrættet.
men omvendt har han trods sine 30 år allerede vist mere end hamren perioden ift. intensitet, direkte spil med samme system som hamren. + han har vist at han kan ændre kampene undervejs. HÅbløs start med OB blev afløst af en konge 2. halvleg.
Ringe første 15 min mod FCM blev afløst af en drikkepause og så et sammenhængende kæmpende hold - der både forsvarede og angreb sammen og mere end skabte nok chancer til at vinde kampen.

Nogle gange ligger tingene lige for. Han dummede sig mod OB - blev overmodig ved at sætte pedro og rammerne ind. det var dumt - men pedro burde så også kunne tage imod en bold lidt anderledes + kramer behøvede slet ikke spille den op + theo behøvede ikke lave straffe.
Jeg gad godt man gav ham chancen - der er noget i hans fremtoning og vindervilje der bare skinner igennem, og for første gang i vores nylige 4-3-3- er formationen nogenlunde ved at virke.
MEN nej - han har ikke revolutioneret noget endnu.
Jeg mener bare ikke at barren skal sættes ved, at han har gjort det lidt bedre end Hamren, for det var ved Gud ikke ret godt. Det skal blive meget bedre, og der har jeg ikke set tilpas store forbedringer endnu til at jeg er villig til at give ham chancen. Det er blevet lidt bedre, men ikke meget. Der har været nogle grimme udfald og pointene udebliver stadig. Vi skal jo gerne derhen, hvor det ikke er nødvendigt at ændre kampene undervejs fordi det taktisk oplæg eller opstillingen har været forkert.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. jul 2005, 18:51
Geografisk sted: Horsens

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af larsdahl » 26. apr 2023, 20:56

Stødte lige på denne ELO beregning på Twitter. Håber, at andre fodboldtalnørder herinde også synes den er interessant. Den er ikke vigtig nok til sine egen tråd, forhåbentlig afsporer jeg ikke “seneste træner” tråden for meget.

http://clubelo.com/Aalborg

Grafen passer meget godt med min opfattelse af de seneste trænere i AaB.

Jacob Friis fik til sidst virkeligt løftet holdet til et niveau ikke set længe.

Cifuentes løftede niveauet en smule mere.

Forløbet omkring ansættelsen af Lars Friis og hans resultater var katastrofale.

Hamren lykkedes ikke med at løfte holdet.

Hiljemark er det endnu for tidligt at vurdere på grafen, men på banen ser der rigtigt lovende ud.

PonySlaystation
1. div
1. div
Indlæg: 313
Tilmeldt: 31. aug 2021, 00:02

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af PonySlaystation » 26. apr 2023, 21:10

larsdahl skrev:
26. apr 2023, 20:56
Stødte lige på denne ELO beregning på Twitter. Håber, at andre fodboldtalnørder herinde også synes den er interessant. Den er ikke vigtig nok til sine egen tråd, forhåbentlig afsporer jeg ikke “seneste træner” tråden for meget.

http://clubelo.com/Aalborg

Grafen passer meget godt med min opfattelse af de seneste trænere i AaB.

Jacob Friis fik til sidst virkeligt løftet holdet til et niveau ikke set længe.

Cifuentes løftede niveauet en smule mere.

Forløbet omkring ansættelsen af Lars Friis og hans resultater var katastrofale.

Hamren lykkedes ikke med at løfte holdet.

Hiljemark er det endnu for tidligt at vurdere på grafen, men på banen ser der rigtigt lovende ud.
Ved du hvad det grå område omkring den røde streg skal illustrere? Jeg synes ikke jeg kan læse mig til det.

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. jul 2005, 18:51
Geografisk sted: Horsens

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af larsdahl » 26. apr 2023, 21:27

PonySlaystation skrev:
26. apr 2023, 21:10
larsdahl skrev:
26. apr 2023, 20:56
Stødte lige på denne ELO beregning på Twitter. Håber, at andre fodboldtalnørder herinde også synes den er interessant. Den er ikke vigtig nok til sine egen tråd, forhåbentlig afsporer jeg ikke “seneste træner” tråden for meget.

http://clubelo.com/Aalborg

Grafen passer meget godt med min opfattelse af de seneste trænere i AaB.

Jacob Friis fik til sidst virkeligt løftet holdet til et niveau ikke set længe.

Cifuentes løftede niveauet en smule mere.

Forløbet omkring ansættelsen af Lars Friis og hans resultater var katastrofale.

Hamren lykkedes ikke med at løfte holdet.

Hiljemark er det endnu for tidligt at vurdere på grafen, men på banen ser der rigtigt lovende ud.
Ved du hvad det grå område omkring den røde streg skal illustrere? Jeg synes ikke jeg kan læse mig til det.
Nej, det har jeg heller ikke kunnet finde.

Et gæt er, at det er området som de 12 superligahold ligger i. Det passer i hvert fald med, at vi er i toppen af det grå område i mesterskabssæsonerne og i bunden 2011, 2017 og i år.

PonySlaystation
1. div
1. div
Indlæg: 313
Tilmeldt: 31. aug 2021, 00:02

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af PonySlaystation » 26. apr 2023, 21:36

larsdahl skrev:
26. apr 2023, 21:27
PonySlaystation skrev:
26. apr 2023, 21:10
larsdahl skrev:
26. apr 2023, 20:56
Stødte lige på denne ELO beregning på Twitter. Håber, at andre fodboldtalnørder herinde også synes den er interessant. Den er ikke vigtig nok til sine egen tråd, forhåbentlig afsporer jeg ikke “seneste træner” tråden for meget.

http://clubelo.com/Aalborg

Grafen passer meget godt med min opfattelse af de seneste trænere i AaB.

Jacob Friis fik til sidst virkeligt løftet holdet til et niveau ikke set længe.

Cifuentes løftede niveauet en smule mere.

Forløbet omkring ansættelsen af Lars Friis og hans resultater var katastrofale.

Hamren lykkedes ikke med at løfte holdet.

Hiljemark er det endnu for tidligt at vurdere på grafen, men på banen ser der rigtigt lovende ud.
Ved du hvad det grå område omkring den røde streg skal illustrere? Jeg synes ikke jeg kan læse mig til det.
Nej, det har jeg heller ikke kunnet finde.

Et gæt er, at det er området som de 12 superligahold ligger i. Det passer i hvert fald med, at vi er i toppen af det grå område i mesterskabssæsonerne og i bunden 2011, 2017 og i år.
Ja okay. Jeg var ude i at det måske var noget statiskisk der viste om man over- eller underpræsterede (rød linje i forhold til grå område). Men jeg hælder nok mest til dit gæt.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2615
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af baresi » 27. apr 2023, 08:36

hiljemark
Horsens - AaB 0-4 SEJR
AaB - ob 3-2 Nederlag, blev tabt på taktikbrættet med pedro, theo og rammeren og så et drop
fcm - AaB 1-1 uafgjort - AaB klart bedst og mere eller mindre dominerende i 60-70% af kampen - storspil til tider
silke - AaB 2-2 uafgjort - men samme model som ovenfor - fortjente samlet sejren



Pokalen:
Vib - AaB 1-0 Nederlag men videre og helt hæderlig kamp
silke - AaB 1-1 fortjente sejren samlet, og igen meget fin kamp.

UNDER HILJE ser vi meget mere solide ud generelt. Vi døjer stadig med oppasningsfejl specielt på standarder mod os.
MEN vi er meget mere direkte
vi skaber chancer
vi presser som et hold og presser godt
der kæmpes sammen og der kæmpes virkelig.

VI mangler de 3 point og de skal komme nu - men med den situation AaB er i - turde jeg godt ansætte Hiljemark som fast træner.
Der er så mange flere positive ting, og så har han om nogen attiutde- Hamren snakkede om det - hiljemark efterlever det, og det kan man se på spillerne.
Kom så AaB og HILJE - 2 kampe 6 point, og så er vi tæt på.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af le Cid » 17. maj 2023, 14:50

Forlængelse med Hilje i 3 år. Den kom tidligere end forventet, men det er vel helt fortjent :)

EDIT: Nu med link: https://aabsport.dk/nyheder/2023/maj/aa ... -til-2027/
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 798
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af emenike » 17. maj 2023, 14:57

le Cid skrev:
17. maj 2023, 14:50
Forlængelse med Hilje i 3 år. Den kom tidligere end forventet, men det er vel helt fortjent :)

EDIT: Nu med link: https://aabsport.dk/nyheder/2023/maj/aa ... -til-2027/
Synes sgu det virker meget fornuftigt. Den forbedring der har været i præstationerne og pointene siden han satte sig på posten taler for sig selv. Samtidig skal vi ikke endnu engang ud i at hente en ny cheftræner ind udefra med nye ideer og planer ift. spillertrup, taktik, osv. - der har Hiljemark allerede et godt kendskab til hvad der fungerer og hvad der ikke gør.

Håber for guds skyld at vi overlever og at man kan køre videre med den stil og retning vi har nu over flere sæsoner, så kan skal det nok blive spændende.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Kunji » 17. maj 2023, 15:00

Stærkt. Det er den rigtige beslutning umiddelbart.

Jeg havde min tvivl omkring Hiljemark, da rygterne meldte om ham som en central del af kaos i klubben, men jeg var vild med ham som spiller, og han har gjort noget ved det her hold, som jeg forlænget havde afskrevet.

Han har en tydelighed og ordentlighed i sin fremtoning. En mindre hysterisk Ståle.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Besvar