Der er to 'spor' så at sige. Et for nationale mestre, der er knockout frem til slutspillet (der også er knockout), og et spor der kopierer CL grupperne, hvorefter de to spor "mixes" i slutspillet.
I år var både FCM og FCK med.
Der er to 'spor' så at sige. Et for nationale mestre, der er knockout frem til slutspillet (der også er knockout), og et spor der kopierer CL grupperne, hvorefter de to spor "mixes" i slutspillet.
Fedt tak for den forklaringjonas386 skrev: ↑9. maj 2024, 17:19
I år var både FCM og FCK med.
Tillykke, du forstår hvordan store dele af Debatsiden fungerer. Ps. har hørt at AaB går efter en træner der kan udvikle truppen og skabe god sammenhæng mellem ungdomsrækkerne og seniorfodbold.
Det ville nu også have undret mig mere, hvis AaB søgte efter en træner, der er ude af stand til at udvikle truppen og evner at skabe manglende sammenhæng mellem ungdomsrækkerne og seniorfodbold...Stegosaurus skrev: ↑13. maj 2024, 17:51Tillykke, du forstår hvordan store dele af Debatsiden fungerer. Ps. har hørt at AaB går efter en træner der kan udvikle truppen og skabe god sammenhæng mellem ungdomsrækkerne og seniorfodbold.
Medianos seneste podcast om 1. div snakker de om at når de prikker rundt omkring, så hører de også at det peger på at blive Van Dam, når u-19 ligaen er afgjort.DenSataniskeHest skrev: ↑15. maj 2024, 10:04Det er da fint AaB kan snakke om hvor let det vil være for dem at ansætte en træner. Men det er åbenbart svært at ansætte nogen, med bare lidt kompetencer og/eller erfaring... Det er ikke smart det ikke er på plads, så træneren kunne få nogle kampe at øve i..
man ender sikkert med at ansætte assistenten.. fordi der ikke var andre...
Jeg håber, at det lykkedes, men...Forza skrev: ↑15. maj 2024, 10:12Medianos seneste podcast om 1. div snakker de om at når de prikker rundt omkring, så hører de også at det peger på at blive Van Dam, når u-19 ligaen er afgjort.DenSataniskeHest skrev: ↑15. maj 2024, 10:04Det er da fint AaB kan snakke om hvor let det vil være for dem at ansætte en træner. Men det er åbenbart svært at ansætte nogen, med bare lidt kompetencer og/eller erfaring... Det er ikke smart det ikke er på plads, så træneren kunne få nogle kampe at øve i..
Det er let for AaB at ansætte en træner. De får enormt mange ansøgninger. Men skal de vælge en fra den sædvanlige trænermølle pga. erfaring? Eller skal de vælge en person der matcher på tilgang, spillestil, fokus på talenter osv.
AaB kan ikke tilbyde en stor løn og er oprykker. Selvfølgelig må man gå på kompromis med nogle ting. Alle med kendskab til Van Dam er enormt positive. Jeg synes det lyder som et godt bud, på trods af hans manglende cheftræner erfaring.
Jeg synes på ingen måde det er bekymrende at Van Damme ikke har trænet senior spillere. Det handler om spillestil og udtryk, hvis han kan implementere det på u niveau, hvor man vel og mærket ikke kan lave transfers, så tror jeg fint det kan overføres til træningsbanen på Hornevej. Det handler om at AaB får den HELT rigtige profil, både personlighed men også stil og udtryk, det er en bonus hvis der er stor erfaring med unge spillere, da vi har en transitions gruppe som helst skal omsættes til første holds profiler.Dennis Nielsen skrev: ↑15. maj 2024, 10:52Jeg håber, at det lykkedes, men...Forza skrev: ↑15. maj 2024, 10:12Medianos seneste podcast om 1. div snakker de om at når de prikker rundt omkring, så hører de også at det peger på at blive Van Dam, når u-19 ligaen er afgjort.DenSataniskeHest skrev: ↑15. maj 2024, 10:04Det er da fint AaB kan snakke om hvor let det vil være for dem at ansætte en træner. Men det er åbenbart svært at ansætte nogen, med bare lidt kompetencer og/eller erfaring... Det er ikke smart det ikke er på plads, så træneren kunne få nogle kampe at øve i..
Det er let for AaB at ansætte en træner. De får enormt mange ansøgninger. Men skal de vælge en fra den sædvanlige trænermølle pga. erfaring? Eller skal de vælge en person der matcher på tilgang, spillestil, fokus på talenter osv.
AaB kan ikke tilbyde en stor løn og er oprykker. Selvfølgelig må man gå på kompromis med nogle ting. Alle med kendskab til Van Dam er enormt positive. Jeg synes det lyder som et godt bud, på trods af hans manglende cheftræner erfaring.
Min bekymring er, som følger:
1. Vores trup mangler erfaring med kvalitet
2. der mangler spillere, der har prøvet højeste niveau
3. truppen er forholdsvis ung og tynd
4. Hvis det bliver Jean Claude har vi en ved roret, der ikke har håndteret voksne spillere, har begrænset erfaring og ikke har prøvet højeste niveau.
Jeg synes at tyskerne siger de rigtige ting, men den her retning vækker godt nok bekymring hos undertegnede.
fair nok.. skræmmende dog hvis u19 er mere vigtigt end ens første senior job....Forza skrev: ↑15. maj 2024, 10:12Medianos seneste podcast om 1. div snakker de om at når de prikker rundt omkring, så hører de også at det peger på at blive Van Dam, når u-19 ligaen er afgjort.DenSataniskeHest skrev: ↑15. maj 2024, 10:04Det er da fint AaB kan snakke om hvor let det vil være for dem at ansætte en træner. Men det er åbenbart svært at ansætte nogen, med bare lidt kompetencer og/eller erfaring... Det er ikke smart det ikke er på plads, så træneren kunne få nogle kampe at øve i..
Nu er det jo næppe hans beslutning. Det er vel nærmere en forhandling mellem BIF og AaB. Et bud kunne være at han er væsentligt dyrere at købe fri nu end efter deres sæson.DenSataniskeHest skrev: ↑15. maj 2024, 11:28fair nok.. skræmmende dog hvis u19 er mere vigtigt end ens første senior job....Forza skrev: ↑15. maj 2024, 10:12Medianos seneste podcast om 1. div snakker de om at når de prikker rundt omkring, så hører de også at det peger på at blive Van Dam, når u-19 ligaen er afgjort.DenSataniskeHest skrev: ↑15. maj 2024, 10:04Det er da fint AaB kan snakke om hvor let det vil være for dem at ansætte en træner. Men det er åbenbart svært at ansætte nogen, med bare lidt kompetencer og/eller erfaring... Det er ikke smart det ikke er på plads, så træneren kunne få nogle kampe at øve i..
Nu har Brøndby jo nok også noget at skulle have sagt i den forbindelse.DenSataniskeHest skrev: ↑15. maj 2024, 11:28fair nok.. skræmmende dog hvis u19 er mere vigtigt end ens første senior job....Forza skrev: ↑15. maj 2024, 10:12Medianos seneste podcast om 1. div snakker de om at når de prikker rundt omkring, så hører de også at det peger på at blive Van Dam, når u-19 ligaen er afgjort.DenSataniskeHest skrev: ↑15. maj 2024, 10:04Det er da fint AaB kan snakke om hvor let det vil være for dem at ansætte en træner. Men det er åbenbart svært at ansætte nogen, med bare lidt kompetencer og/eller erfaring... Det er ikke smart det ikke er på plads, så træneren kunne få nogle kampe at øve i..
DenSataniskeHest skrev: ↑15. maj 2024, 11:28fair nok.. skræmmende dog hvis u19 er mere vigtigt end ens første senior job....Forza skrev: ↑15. maj 2024, 10:12Medianos seneste podcast om 1. div snakker de om at når de prikker rundt omkring, så hører de også at det peger på at blive Van Dam, når u-19 ligaen er afgjort.DenSataniskeHest skrev: ↑15. maj 2024, 10:04Det er da fint AaB kan snakke om hvor let det vil være for dem at ansætte en træner. Men det er åbenbart svært at ansætte nogen, med bare lidt kompetencer og/eller erfaring... Det er ikke smart det ikke er på plads, så træneren kunne få nogle kampe at øve i..
Der er ganske enkelt forskel på at håndtere voksne fuldtidsprofessionelle spillere og ungdomsspillere med aspiration om at blive fuldtidsprofessionel.bonanza skrev: ↑15. maj 2024, 11:17Jeg synes på ingen måde det er bekymrende at Van Damme ikke har trænet senior spillere. Det handler om spillestil og udtryk, hvis han kan implementere det på u niveau, hvor man vel og mærket ikke kan lave transfers, så tror jeg fint det kan overføres til træningsbanen på Hornevej. Det handler om at AaB får den HELT rigtige profil, både personlighed men også stil og udtryk, det er en bonus hvis der er stor erfaring med unge spillere, da vi har en transitions gruppe som helst skal omsættes til første holds profiler.Dennis Nielsen skrev: ↑15. maj 2024, 10:52Jeg håber, at det lykkedes, men...Forza skrev: ↑15. maj 2024, 10:12Medianos seneste podcast om 1. div snakker de om at når de prikker rundt omkring, så hører de også at det peger på at blive Van Dam, når u-19 ligaen er afgjort.DenSataniskeHest skrev: ↑15. maj 2024, 10:04Det er da fint AaB kan snakke om hvor let det vil være for dem at ansætte en træner. Men det er åbenbart svært at ansætte nogen, med bare lidt kompetencer og/eller erfaring... Det er ikke smart det ikke er på plads, så træneren kunne få nogle kampe at øve i..
Min bekymring er, som følger:
1. Vores trup mangler erfaring med kvalitet
2. der mangler spillere, der har prøvet højeste niveau
3. truppen er forholdsvis ung og tynd
4. Hvis det bliver Jean Claude har vi en ved roret, der ikke har håndteret voksne spillere, har begrænset erfaring og ikke har prøvet højeste niveau.
Jeg synes at tyskerne siger de rigtige ting, men den her retning vækker godt nok bekymring hos undertegnede.
jeg syntes bare ikke de har ramt så meget rigtigt.. for at være ærligBuzz Killington skrev: ↑15. maj 2024, 11:45DenSataniskeHest skrev: ↑15. maj 2024, 11:28fair nok.. skræmmende dog hvis u19 er mere vigtigt end ens første senior job....Forza skrev: ↑15. maj 2024, 10:12Medianos seneste podcast om 1. div snakker de om at når de prikker rundt omkring, så hører de også at det peger på at blive Van Dam, når u-19 ligaen er afgjort.DenSataniskeHest skrev: ↑15. maj 2024, 10:04Det er da fint AaB kan snakke om hvor let det vil være for dem at ansætte en træner. Men det er åbenbart svært at ansætte nogen, med bare lidt kompetencer og/eller erfaring... Det er ikke smart det ikke er på plads, så træneren kunne få nogle kampe at øve i..
Her bliver det for en gangs skyld en fordel, at vi har en trup af nuttede nordjyske knægte. Vi behøver ikke en træner med en Ph.d. i voksenskældud for at styre de drenge