Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1554
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Stegosaurus » 14. maj 2024, 08:22

9520AaB skrev:
13. maj 2024, 20:52
Valdemar Schmølker på 17 år, har også lige fået sin 1. divisionsdebut for Hobro. Han har været på FCM akedemi, men tog hjem til AaB, og vi kunne ikke bruge ham. Vi må have nogle enormt store talenter på 17 år, der venter os, når 17-årige med debut i 1. division er spillere vi ikke kan bruge.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skrev du ikke for under et år siden at Schmølker snart ville spille serie 3 i Støvring og at AaB vurderede rigtigt? Sådan kan tingene jo gå hurtigt. Schmølker har ligesom fx Viktor Ahlmann været ekstremt tidligt fysisk udviklet, hvilket gør det lidt vanskeligt at vurdere hvor stort talentet reelt er. At bombe løs i u19 divisionen siger altså ikke supermeget. Men han kunne godt være typen der tog en lidt alternativ vej til superligaen via stabil spilletid for mindre hold. Skal siges at det er ca. et år siden jeg har set ham spille.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af 9520AaB » 14. maj 2024, 09:50

Stegosaurus skrev:
9520AaB skrev:
13. maj 2024, 20:52
Valdemar Schmølker på 17 år, har også lige fået sin 1. divisionsdebut for Hobro. Han har været på FCM akedemi, men tog hjem til AaB, og vi kunne ikke bruge ham. Vi må have nogle enormt store talenter på 17 år, der venter os, når 17-årige med debut i 1. division er spillere vi ikke kan bruge.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skrev du ikke for under et år siden at Schmølker snart ville spille serie 3 i Støvring og at AaB vurderede rigtigt? Sådan kan tingene jo gå hurtigt. Schmølker har ligesom fx Viktor Ahlmann været ekstremt tidligt fysisk udviklet, hvilket gør det lidt vanskeligt at vurdere hvor stort talentet reelt er. At bombe løs i u19 divisionen siger altså ikke supermeget. Men han kunne godt være typen der tog en lidt alternativ vej til superligaen via stabil spilletid for mindre hold. Skal siges at det er ca. et år siden jeg har set ham spille.
Jo, men jeg tog jo åbenbart fejl, og det tror jeg også AaB gjorde.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6101
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af FIDEL » 14. maj 2024, 11:29

Martino1 skrev:
13. maj 2024, 20:12
Villads Rasmussen med endnu et mål for Hobro. Jeg håber virkelig han er en spiller man holder et vågent øje med - han kunne være en fin afløser for Bakiz, som jeg håber man får sendt videre.
Ja, han er ret spændende. Desværre har han en lang kontrakt, så han koster min. 3 mill. kr.
Desuden er Hobro pænt trætte af AaBs mange bud/skambud på deres unge spillere, så det bliver dyrt at hente derfra.

Det bliver da ellers interessant at se, om Van Dam (hvis det bliver ham) kan tiltrække lidt talenter fra BIF mfl.. F.eks. en Oscar Schwartau, som er gået lidt i stå. Hvis AaB gør alvor af at spille meget med unge spillere, så får vi lidt nemmere ved at rekruttere lidt større talenter, eksempelvis fra Storkøbenhavn.

Umiddelbart vil jeg okay tilfreds med følgende forstærkninger til truppen, men det afhænger selvfølgelig af afgange:
Djukic eller W. Lykke (GK)
Dalsgaard (CB og HB/HWB)
Freundlich (DM/CM)
Carl Lange (Off. midt/kant)
Ny VB.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5277
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Jakobsen » 16. maj 2024, 17:12

Lasse Nielsen åbner for muligheden for at vende hjem. https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... il-danmark
Min mening er umiddelbart nej tak. Han var jo ikke noget lyn da han var ung og vil det være bedre end Thelander eller Kramer?
Det vil da gøre ondt at se ham ende et andet sted i DK og havde gerne set ham hjemme, men synes det er for sent nu. Dalsgaard giver mere menign der pga. hans fart som gør han både kan dække os på HB og CB.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10815
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af jonas386 » 16. maj 2024, 17:43

Har vi nogen som helst grund til at tro tyskerne skulle have interesse i ex-AaB'ere på +35? Dalsgaard, Lasse Nielsen og lignende typer rimer ikke rigtigt på Koppmeier og den transferstrategi som tyskerne giver udtryk for.

Nielsen har et år tilbage af kontrakten, og jeg kan ikke se en virkelighed, hvor Koppmeier vælger at købe en 36 årig spiller fri.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af bedstefar » 16. maj 2024, 18:26

Jakobsen skrev:
16. maj 2024, 17:12
Lasse Nielsen åbner for muligheden for at vende hjem. https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... il-danmark
Min mening er umiddelbart nej tak. Han var jo ikke noget lyn da han var ung og vil det være bedre end Thelander eller Kramer?
Det vil da gøre ondt at se ham ende et andet sted i DK og havde gerne set ham hjemme, men synes det er for sent nu. Dalsgaard giver mere menign der pga. hans fart som gør han både kan dække os på HB og CB.
Jørgensen Dalsgaard T Lasse Otoa - det kan da et eller andet :D

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1782
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af RicoBR02 » 16. maj 2024, 19:28

Jakobsen skrev:
16. maj 2024, 17:12
Lasse Nielsen åbner for muligheden for at vende hjem. https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... il-danmark
Min mening er umiddelbart nej tak. Han var jo ikke noget lyn da han var ung og vil det være bedre end Thelander eller Kramer?
Det vil da gøre ondt at se ham ende et andet sted i DK og havde gerne set ham hjemme, men synes det er for sent nu. Dalsgaard giver mere menign der pga. hans fart som gør han både kan dække os på HB og CB.
Jeg ville elske at få Lasse hjem igen, men han er for gammel til det vi vil med klubben..

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Forza » 16. maj 2024, 19:35

RicoBR02 skrev:
16. maj 2024, 19:28
Jakobsen skrev:
16. maj 2024, 17:12
Lasse Nielsen åbner for muligheden for at vende hjem. https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... il-danmark
Min mening er umiddelbart nej tak. Han var jo ikke noget lyn da han var ung og vil det være bedre end Thelander eller Kramer?
Det vil da gøre ondt at se ham ende et andet sted i DK og havde gerne set ham hjemme, men synes det er for sent nu. Dalsgaard giver mere menign der pga. hans fart som gør han både kan dække os på HB og CB.
Jeg ville elske at få Lasse hjem igen, men han er for gammel til det vi vil med klubben..

Fuldstændig enig. Det er for sent nu.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14882
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Hanga » 16. maj 2024, 19:37

Forza skrev:
16. maj 2024, 19:35
RicoBR02 skrev:
16. maj 2024, 19:28
Jakobsen skrev:
16. maj 2024, 17:12
Lasse Nielsen åbner for muligheden for at vende hjem. https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... il-danmark
Min mening er umiddelbart nej tak. Han var jo ikke noget lyn da han var ung og vil det være bedre end Thelander eller Kramer?
Det vil da gøre ondt at se ham ende et andet sted i DK og havde gerne set ham hjemme, men synes det er for sent nu. Dalsgaard giver mere menign der pga. hans fart som gør han både kan dække os på HB og CB.
Jeg ville elske at få Lasse hjem igen, men han er for gammel til det vi vil med klubben..

Fuldstændig enig. Det er for sent nu.
Det vil altså også gå utroligt dårligt i spænd med den strategi man netop har gjort meget ud af at understrege, at man har tænkt sig at følge uanset om det har sportslige konsekvenser på den korte bane. Både hvad angår Lasse og Dalle. Jeg tror ikke på at de er til overvejelse.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5277
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Jakobsen » 16. maj 2024, 20:05

Hanga skrev:
Forza skrev:
16. maj 2024, 19:35
RicoBR02 skrev:
16. maj 2024, 19:28
Jakobsen skrev:
16. maj 2024, 17:12
Lasse Nielsen åbner for muligheden for at vende hjem. https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... il-danmark
Min mening er umiddelbart nej tak. Han var jo ikke noget lyn da han var ung og vil det være bedre end Thelander eller Kramer?
Det vil da gøre ondt at se ham ende et andet sted i DK og havde gerne set ham hjemme, men synes det er for sent nu. Dalsgaard giver mere menign der pga. hans fart som gør han både kan dække os på HB og CB.
Jeg ville elske at få Lasse hjem igen, men han er for gammel til det vi vil med klubben..

Fuldstændig enig. Det er for sent nu.
Det vil altså også gå utroligt dårligt i spænd med den strategi man netop har gjort meget ud af at understrege, at man har tænkt sig at følge uanset om det har sportslige konsekvenser på den korte bane. Både hvad angår Lasse og Dalle. Jeg tror ikke på at de er til overvejelse.
Altså jeg kan simpelthen ikke se, at enkelte gode erfarne spillere som rygrad på holdet vil være vold på en overvejende ung strategi. Der skal også være proven spillere til rygraden ligesom, at Farum har Kian Hansen, Tverskov, Ingvartsen og Andreas Hansen.
For mig vil det også være at beskytte investeringen og projektet at have nogle ledere og en rygrad og ikke ren ukendt U23.

Det med at stå ved hvad man gør kan da lige så vel bare handle om at holde fast i spillestil/koncept selv når det går dårligt. Sådan forstod jeg også Kappmeier på dialogmødet, at det han mener er koncept, spillestil og måde at arbejde på skal vi holde fast i når det går dårligt.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10815
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af jonas386 » 16. maj 2024, 20:14

Både Andreas Hansen og Ingvartsen er næsten 10 år yngre end Lasse Nielsen - 28 begge to. Kian Hansen er 35, men har snart været fem år i nordsjælland.

Jeg forstår pointen, og heg er helt med på, at spillere i dag holder længere. Spillerne er ikke længere på vej i graven, så snart de fylder 30. Men er det virkelig midterforsvaret (og højre back) vi skal bruge vores sparsomme midler på, når vi stadig har så store problemer med midtbanen, ikke har en angriber og formentlig også skal ud og have en ny målmand. Venstrebacken mangler også en mand, nu hvor Caballo er eneste til positionen - forudsat man ikke satser på Otoa kan få en Gvardiol-lignende opblomstring. Jeg synes ikke rigtigt vi er i en position hvor det giver mening at hente spillere ind, der mangler den sidste kontrakt inden pensionen, og finde ud af om de vil fortsætte i fodboldverdenen.

Hvis Dalsgaard og Nielsen begge var i start-30'erne, så havde situationen været en anden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Hovedet » 16. maj 2024, 20:18

Hanga skrev:
16. maj 2024, 19:37
Forza skrev:
16. maj 2024, 19:35
RicoBR02 skrev:
16. maj 2024, 19:28
Jakobsen skrev:
16. maj 2024, 17:12
Lasse Nielsen åbner for muligheden for at vende hjem. https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... il-danmark
Min mening er umiddelbart nej tak. Han var jo ikke noget lyn da han var ung og vil det være bedre end Thelander eller Kramer?
Det vil da gøre ondt at se ham ende et andet sted i DK og havde gerne set ham hjemme, men synes det er for sent nu. Dalsgaard giver mere menign der pga. hans fart som gør han både kan dække os på HB og CB.
Jeg ville elske at få Lasse hjem igen, men han er for gammel til det vi vil med klubben..

Fuldstændig enig. Det er for sent nu.
Det vil altså også gå utroligt dårligt i spænd med den strategi man netop har gjort meget ud af at understrege, at man har tænkt sig at følge uanset om det har sportslige konsekvenser på den korte bane. Både hvad angår Lasse og Dalle. Jeg tror ikke på at de er til overvejelse.
Skal denne strategi ikke primært anskues i et langsigtet lys?

Tager man et kig på kalenderen, er der godt tre måneder til, at vi skal spille vores første kamp i Superligaen. Jeg håber, at den sportslige og økonomiske ledelse i AaB besidder en kalender med den samme tidsregning; og at de har en smule sans for, hvordan vores nuværende trup agerer og ligeledes en smule overblik over, hvor mange ungdomsspillere i AaB der kan gå direkte ind i Superligaen om mindre end 100 dage. Og at AaB i øvrigt ikke engang har en træner.

Mig bekendt er målet også, at AaB skal spille i Superligaen og endda i en position, der dog nogenlunde flugter med vores historiske rolle i samme liga.

Hvis nuværende sæson alene har drejet sig om tilbagevenden i Superligaen; så må næste sæson alene dreje sig om - som et minimum - at forblive der. Derfor bør fokus ikke være andre steder end "her og nu". De vidtløftige talentplaner ligger under alle omstændigheder årevis ude i en usikker fremtid.

Jeg vil så dertil sige, at ligefrem at hente to spillere tættere på 40 end 30 ville være en overdrivelse af "her og nu". Imidlertid bør det primære pejlemærke for transfers i dette vindue være: "Er spilleren god nok til Superligaen?". Set i dét lys ville jeg ikke have problemer med at tilknytte begge d´herrer, om end idealet naturligvis ville være spillere med fremtid i.

Lasse Nielsen har ganske enkelt intet hørt til i flere år, og han er desuden ca. halvandet år ældre end Dalsgaard, hvilket har stor betydning omkring midten af trediverne. Henrik Dalsgaard er selvfølgelig ikke i sit livs fodboldsommer. Ikke desto mindre er han fast mand på et hold, der spiller med helt fremme om det danske mesterskab - og der findes altså blot én skadet forsvarsspiller i FCMs trup - og han vil helt utvivlsomt udgøre en forstærkning af det nuværende AaB-hold. Samtidig vil han være upåvirket af det sidste halve års forfald og kunne bidrage med både rutine, selvtillid og vinderkultur i en trup, der udstråler det diametralt modsatte.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3277
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Brodernumsi » 16. maj 2024, 20:47

Kan simpelthen ikke forstå dem, der er modstander af Dalsgaard.

Hvis man forventer at få spillere fra en højere hylde, end anføreren fra det hold, der pt er favorit til mesterskabet, så får man et meget skuffende sommervindue.

Det kan godt være, han er gammel og langsom, men han har en masse erfaring, som vi ikke just har meget af i truppen. Lad os nu være ærlige, han kan spille hvilken som helst plads, på vores nuværende hold, og han ville med garanti være bedste mand.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3007
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af raekkeettre » 16. maj 2024, 21:06

Brodernumsi skrev:
16. maj 2024, 20:47
Kan simpelthen ikke forstå dem, der er modstander af Dalsgaard.

Hvis man forventer at få spillere fra en højere hylde, end anføreren fra det hold, der pt er favorit til mesterskabet, så får man et meget skuffende sommervindue.

Det kan godt være, han er gammel og langsom, men han har en masse erfaring, som vi ikke just har meget af i truppen. Lad os nu være ærlige, han kan spille hvilken som helst plads, på vores nuværende hold, og han ville med garanti være bedste mand.
Og han ville for 2-3 år siden virkelig gerne til AaB....Hver gang jeg ser ham spille, bliver jeg påmindet om hvor glad jeg er for at slippe af med brugtvogn sælgeren - ALLE andre end ham stod jo og kløede sig selv i nakken over hvad dælen han tænkte på....NU er jeg simpelthen usikker, det kraver vi kommer af med Kramer så.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14882
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Hanga » 16. maj 2024, 21:08

Brodernumsi skrev:
16. maj 2024, 20:47
Kan simpelthen ikke forstå dem, der er modstander af Dalsgaard.

Hvis man forventer at få spillere fra en højere hylde, end anføreren fra det hold, der pt er favorit til mesterskabet, så får man et meget skuffende sommervindue.

Det kan godt være, han er gammel og langsom, men han har en masse erfaring, som vi ikke just har meget af i truppen. Lad os nu være ærlige, han kan spille hvilken som helst plads, på vores nuværende hold, og han ville med garanti være bedste mand.
Jeg er ikke nødvendigvis modstander af at få Dalle, jeg forholder mig blot til hvad Kappmeier har fortalt om vores strategi. Og jeg synes det blev lagt klart ud forleden at vi kommer til at holde fast i at vi skal få økonomien på ret køl, hvilket indebærer at satse ungt og samtidig skulle spare penge.

Jeg går ikke og forventer at vi henter spillere fra højere hylder.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Hovedet » 16. maj 2024, 21:23

Hanga skrev:
16. maj 2024, 21:08
Brodernumsi skrev:
16. maj 2024, 20:47
Kan simpelthen ikke forstå dem, der er modstander af Dalsgaard.

Hvis man forventer at få spillere fra en højere hylde, end anføreren fra det hold, der pt er favorit til mesterskabet, så får man et meget skuffende sommervindue.

Det kan godt være, han er gammel og langsom, men han har en masse erfaring, som vi ikke just har meget af i truppen. Lad os nu være ærlige, han kan spille hvilken som helst plads, på vores nuværende hold, og han ville med garanti være bedste mand.
Jeg er ikke nødvendigvis modstander af at få Dalle, jeg forholder mig blot til hvad Kappmeier har fortalt om vores strategi. Og jeg synes det blev lagt klart ud forleden at vi kommer til at holde fast i at vi skal få økonomien på ret køl, hvilket indebærer at satse ungt og samtidig skulle spare penge.

Jeg går ikke og forventer at vi henter spillere fra højere hylder.
Økonomien kommer i hvert fald ikke på ret køl ved atter engang at rykke ud af Superligaen; man kan ikke både blæse og have mel i munden. Nej, AaB kommer nok til at stå med et billigt hold ved egne ungdomsspillere og et par fund i lavere rækker rundt omkring i Europa. Til gengæld kommer vi ikke til at stå med et godt hold, og udgifterne ved endnu en deroute er mange gange højere end en dyrere spillertrup.

Det her med at "satse ungt og spare penge" er tomme fraser - den første del er alene et forsøg på at sukre sidstnævnte ind. Vi så udmærket, hvordan det gik sidste gang, der skulle "satses ungt" og vises "økonomisk ansvarlighed". Det har kostet klubben et trecifret millionbeløb.

Besparelser er altid forringelser, der ender med at koste langt flere penge i det lange løb. Investeringer derimod er en anden sag.

Den ovenstående fremgangsmåde kunne måske have været relevant, hvis AaB rent faktisk havde anvendt denne sæson på at skabe et fundament, der krævede justering i sommerpausen. I stedet står vi på alle planer et langt dårligere sted, end vi gjorde for trekvart år siden.

Og tyskerne skal ganske enkelt levere - og det her og nu. Rykker vi ned igen, falder den alene tilbage på tyskerne. Og så kan alt forkromet sniksnak om "unge spillere", "talentudvikling" og akademier stikkes op, hvor solen aldrig skinner, og peberet gror. Sagen er jo klar: Hvis der ikke findes en nutid, findes der heller ingen fremtid at udvikle på.

Dertil kommer altså, at lønudgifterne til en Henrik Dalsgaard trods alt må være relativt begrænsede; når man oven i hatten påtænker, at AaB er kommet af med kæmpebelastninger på lønbudgettet som Oscar Hiljemark og Lucas Andersen

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5277
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Jakobsen » 16. maj 2024, 21:48

Hovedet skrev:
16. maj 2024, 21:23
Hanga skrev:
16. maj 2024, 21:08
Brodernumsi skrev:
16. maj 2024, 20:47
Kan simpelthen ikke forstå dem, der er modstander af Dalsgaard.

Hvis man forventer at få spillere fra en højere hylde, end anføreren fra det hold, der pt er favorit til mesterskabet, så får man et meget skuffende sommervindue.

Det kan godt være, han er gammel og langsom, men han har en masse erfaring, som vi ikke just har meget af i truppen. Lad os nu være ærlige, han kan spille hvilken som helst plads, på vores nuværende hold, og han ville med garanti være bedste mand.
Jeg er ikke nødvendigvis modstander af at få Dalle, jeg forholder mig blot til hvad Kappmeier har fortalt om vores strategi. Og jeg synes det blev lagt klart ud forleden at vi kommer til at holde fast i at vi skal få økonomien på ret køl, hvilket indebærer at satse ungt og samtidig skulle spare penge.

Jeg går ikke og forventer at vi henter spillere fra højere hylder.
Økonomien kommer i hvert fald ikke på ret køl ved atter engang at rykke ud af Superligaen; man kan ikke både blæse og have mel i munden. Nej, AaB kommer nok til at stå med et billigt hold ved egne ungdomsspillere og et par fund i lavere rækker rundt omkring i Europa. Til gengæld kommer vi ikke til at stå med et godt hold, og udgifterne ved endnu en deroute er mange gange højere end en dyrere spillertrup.

Det her med at "satse ungt og spare penge" er tomme fraser - den første del er alene et forsøg på at sukre sidstnævnte ind. Vi så udmærket, hvordan det gik sidste gang, der skulle "satses ungt" og vises "økonomisk ansvarlighed". Det har kostet klubben et trecifret millionbeløb.

Besparelser er altid forringelser, der ender med at koste langt flere penge i det lange løb. Investeringer derimod er en anden sag.

Den ovenstående fremgangsmåde kunne måske have været relevant, hvis AaB rent faktisk havde anvendt denne sæson på at skabe et fundament, der krævede justering i sommerpausen. I stedet står vi på alle planer et langt dårligere sted, end vi gjorde for trekvart år siden.

Og tyskerne skal ganske enkelt levere - og det her og nu. Rykker vi ned igen, falder den alene tilbage på tyskerne. Og så kan alt forkromet sniksnak om "unge spillere", "talentudvikling" og akademier stikkes op, hvor solen aldrig skinner, og peberet gror. Sagen er jo klar: Hvis der ikke findes en nutid, findes der heller ingen fremtid at udvikle på.

Dertil kommer altså, at lønudgifterne til en Henrik Dalsgaard trods alt må være relativt begrænsede; når man oven i hatten påtænker, at AaB er kommet af med kæmpebelastninger på lønbudgettet som Oscar Hiljemark og Lucas Andersen
Ja - problemet er at hvis ikke vi investerer det nødvendige så sparrer vi os endnu fattigere. Der skal et hvis niveau til for at vi kan være med i Superligaen og det sikres af, at vi også har nogle erfarne plug and play spillere som kan lede og hæver de unges niveau. I den kategori er Dalsgaard da perfekt og vi skal spille et system der kræver en vis fart og her er han da 100 gange hurtigere end T og Kramer.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Sønderhof » 16. maj 2024, 23:02

FIDEL skrev:
14. maj 2024, 11:29
Martino1 skrev:
13. maj 2024, 20:12
Villads Rasmussen med endnu et mål for Hobro. Jeg håber virkelig han er en spiller man holder et vågent øje med - han kunne være en fin afløser for Bakiz, som jeg håber man får sendt videre.
Ja, han er ret spændende. Desværre har han en lang kontrakt, så han koster min. 3 mill. kr.
Desuden er Hobro pænt trætte af AaBs mange bud/skambud på deres unge spillere, så det bliver dyrt at hente derfra.

Det bliver da ellers interessant at se, om Van Dam (hvis det bliver ham) kan tiltrække lidt talenter fra BIF mfl.. F.eks. en Oscar Schwartau, som er gået lidt i stå. Hvis AaB gør alvor af at spille meget med unge spillere, så får vi lidt nemmere ved at rekruttere lidt større talenter, eksempelvis fra Storkøbenhavn.

Umiddelbart vil jeg okay tilfreds med følgende forstærkninger til truppen, men det afhænger selvfølgelig af afgange:
Djukic eller W. Lykke (GK)
Dalsgaard (CB og HB/HWB)
Freundlich (DM/CM)
Carl Lange (Off. midt/kant)
Ny VB.
Jeg frygter netop det er den type "forstærkninger" vi kommer til at se.

Som de seneste indlæg i tråden påpeger, så mener jeg også vi skal hente markante profiler. Hellere Dalsgård, Lasse Schöne og Jesper Hansen end William Lykke, Freundlich og Fredrik Dietz. Hellere et par spillere til star 11'eren på +35 end 4 udviklingsspillere der aldrig har spillet superliga.

Vores hold har akut brug for en rygrad. Det skal der styr på, inden vi kan begynde at snakke udvikling af spil og spillere.

Jeg er med på, at det ikke er det Kappmeier lægger op til, men hvis ikke vi får markante forstærkninger, kan jeg ikke se vi får vendt den nedagående spiral som 2024 har været. Jeg er med på det langsigtede perspektiv, men hele Nordjylland forventer AaB stiller med et hold, der kan være med i superligaen. Det er vi seriøst langt fra pt, og det ændrer en håndfuld 1.div profiler ikke på.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Hovedet » 17. maj 2024, 00:12

Sønderhof skrev:
16. maj 2024, 23:02
FIDEL skrev:
14. maj 2024, 11:29
Martino1 skrev:
13. maj 2024, 20:12
Villads Rasmussen med endnu et mål for Hobro. Jeg håber virkelig han er en spiller man holder et vågent øje med - han kunne være en fin afløser for Bakiz, som jeg håber man får sendt videre.
Ja, han er ret spændende. Desværre har han en lang kontrakt, så han koster min. 3 mill. kr.
Desuden er Hobro pænt trætte af AaBs mange bud/skambud på deres unge spillere, så det bliver dyrt at hente derfra.

Det bliver da ellers interessant at se, om Van Dam (hvis det bliver ham) kan tiltrække lidt talenter fra BIF mfl.. F.eks. en Oscar Schwartau, som er gået lidt i stå. Hvis AaB gør alvor af at spille meget med unge spillere, så får vi lidt nemmere ved at rekruttere lidt større talenter, eksempelvis fra Storkøbenhavn.

Umiddelbart vil jeg okay tilfreds med følgende forstærkninger til truppen, men det afhænger selvfølgelig af afgange:
Djukic eller W. Lykke (GK)
Dalsgaard (CB og HB/HWB)
Freundlich (DM/CM)
Carl Lange (Off. midt/kant)
Ny VB.
Jeg frygter netop det er den type "forstærkninger" vi kommer til at se.

Som de seneste indlæg i tråden påpeger, så mener jeg også vi skal hente markante profiler. Hellere Dalsgård, Lasse Schöne og Jesper Hansen end William Lykke, Freundlich og Fredrik Dietz. Hellere et par spillere til star 11'eren på +35 end 4 udviklingsspillere der aldrig har spillet superliga.

Vores hold har akut brug for en rygrad. Det skal der styr på, inden vi kan begynde at snakke udvikling af spil og spillere.

Jeg er med på, at det ikke er det Kappmeier lægger op til, men hvis ikke vi får markante forstærkninger, kan jeg ikke se vi får vendt den nedagående spiral som 2024 har været. Jeg er med på det langsigtede perspektiv, men hele Nordjylland forventer AaB stiller med et hold, der kan være med i superligaen. Det er vi seriøst langt fra pt, og det ændrer en håndfuld 1.div profiler ikke på.
Ja, lige præcis. Det ville være fuldstændig useriøst, hvis vi kommer rendende med spillere af den kaliber til et hold, der i forvejen slet ikke fungerer. Målt på de sidste 15 runder - altså godt den sidste halvdel af denne turnering - ville AaB på nuværende tidspunkt indtage en 8. plads i 1. division, være det hold, der havde sluppet flest mål ind og være markant tættere på nedrykningsstregen end oprykning. Og det stemmer også godt overens med det, enhver med øjne i hovedet og forstanden i behold har kunnet se.

AaB ville få stort besvær med overhovedet at nå oprykningsslutspillet i 1. division. Nu forholder det sig imidlertid sådan, at AaB skal spille i Superligaen - og det om tre måneder. Og jeg håber, at alvoren er gået op for SSE22, for det er slet og ret game over for dem, hvis AaB rykker ned igen.

Hvis de ikke vil bruge de fornødne penge; hvad fanden skal vi så bruge dem til? Og det beløb, der er behov for, er steget endda kraftigt i løbet af denne sæson, fordi de sportsligt ansvarlige i AaB har svigtet i stor stil.

Og så skal den her fattigdoms- og sparesnak fandeme høre op nu. I løbet af det sidste trekvarte år har tyskerne for det første selv pumpet 60-65 millioner kroner i klubben, vi har solgt Sousa for 15 millioner kroner og dertil sparet en stor lønudgift, to gigantbelastninger på lønbudgettet i form af Lucas Andersen og Oscar Hiljemark er væk, hvortil kommer salg af Tim Prica, Louka Prip, Pedro og Granli og ophør af kontrakt med Odadada og Toku. Bevares, hvad angår de 4 salg og sidstnævnte 2 er der selvsagt ikke tale om store beløb, men alligevel. Vi har så ved samme lejlighed foretaget et ganske fornuftigt køb af Mathias Jørgensen i Esbjerg og et tilsvarende spildkøb af Ask og Urd, men hvor der handles, der spildes.

Vi har også oplevet et tilskuergennemsnit, der har været højere end forventet og har naturligvis markante indtægtsstigninger at se frem ved tilbagevenden til Superligaen. Hvis vi også på denne baggrund skal agere som Grækenland efter finanskrisen; så kan vi lige så godt lukke og slukke nu og overlade depechen til Vendsyssel, hvor der faktisk findes ambitioner om at spille i Superligaen. Det gør der ikke i AaB, hvis tyskerne ikke gør sig helt andre tanker om næste sæson end dem, der kommer til udtryk herinde.

DenSataniskeHest
Superliga
Superliga
Indlæg: 506
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af DenSataniskeHest » 17. maj 2024, 07:13

Hovedet skrev:
17. maj 2024, 00:12
Sønderhof skrev:
16. maj 2024, 23:02
FIDEL skrev:
14. maj 2024, 11:29
Martino1 skrev:
13. maj 2024, 20:12
Villads Rasmussen med endnu et mål for Hobro. Jeg håber virkelig han er en spiller man holder et vågent øje med - han kunne være en fin afløser for Bakiz, som jeg håber man får sendt videre.
Ja, han er ret spændende. Desværre har han en lang kontrakt, så han koster min. 3 mill. kr.
Desuden er Hobro pænt trætte af AaBs mange bud/skambud på deres unge spillere, så det bliver dyrt at hente derfra.

Det bliver da ellers interessant at se, om Van Dam (hvis det bliver ham) kan tiltrække lidt talenter fra BIF mfl.. F.eks. en Oscar Schwartau, som er gået lidt i stå. Hvis AaB gør alvor af at spille meget med unge spillere, så får vi lidt nemmere ved at rekruttere lidt større talenter, eksempelvis fra Storkøbenhavn.

Umiddelbart vil jeg okay tilfreds med følgende forstærkninger til truppen, men det afhænger selvfølgelig af afgange:
Djukic eller W. Lykke (GK)
Dalsgaard (CB og HB/HWB)
Freundlich (DM/CM)
Carl Lange (Off. midt/kant)
Ny VB.
Jeg frygter netop det er den type "forstærkninger" vi kommer til at se.

Som de seneste indlæg i tråden påpeger, så mener jeg også vi skal hente markante profiler. Hellere Dalsgård, Lasse Schöne og Jesper Hansen end William Lykke, Freundlich og Fredrik Dietz. Hellere et par spillere til star 11'eren på +35 end 4 udviklingsspillere der aldrig har spillet superliga.

Vores hold har akut brug for en rygrad. Det skal der styr på, inden vi kan begynde at snakke udvikling af spil og spillere.

Jeg er med på, at det ikke er det Kappmeier lægger op til, men hvis ikke vi får markante forstærkninger, kan jeg ikke se vi får vendt den nedagående spiral som 2024 har været. Jeg er med på det langsigtede perspektiv, men hele Nordjylland forventer AaB stiller med et hold, der kan være med i superligaen. Det er vi seriøst langt fra pt, og det ændrer en håndfuld 1.div profiler ikke på.
Ja, lige præcis. Det ville være fuldstændig useriøst, hvis vi kommer rendende med spillere af den kaliber til et hold, der i forvejen slet ikke fungerer. Målt på de sidste 15 runder - altså godt den sidste halvdel af denne turnering - ville AaB på nuværende tidspunkt indtage en 8. plads i 1. division, være det hold, der havde sluppet flest mål ind og være markant tættere på nedrykningsstregen end oprykning. Og det stemmer også godt overens med det, enhver med øjne i hovedet og forstanden i behold har kunnet se.

AaB ville få stort besvær med overhovedet at nå oprykningsslutspillet i 1. division. Nu forholder det sig imidlertid sådan, at AaB skal spille i Superligaen - og det om tre måneder. Og jeg håber, at alvoren er gået op for SSE22, for det er slet og ret game over for dem, hvis AaB rykker ned igen.

Hvis de ikke vil bruge de fornødne penge; hvad fanden skal vi så bruge dem til? Og det beløb, der er behov for, er steget endda kraftigt i løbet af denne sæson, fordi de sportsligt ansvarlige i AaB har svigtet i stor stil.

Og så skal den her fattigdoms- og sparesnak fandeme høre op nu. I løbet af det sidste trekvarte år har tyskerne for det første selv pumpet 60-65 millioner kroner i klubben, vi har solgt Sousa for 15 millioner kroner og dertil sparet en stor lønudgift, to gigantbelastninger på lønbudgettet i form af Lucas Andersen og Oscar Hiljemark er væk, hvortil kommer salg af Tim Prica, Louka Prip, Pedro og Granli og ophør af kontrakt med Odadada og Toku. Bevares, hvad angår de 4 salg og sidstnævnte 2 er der selvsagt ikke tale om store beløb, men alligevel. Vi har så ved samme lejlighed foretaget et ganske fornuftigt køb af Mathias Jørgensen i Esbjerg og et tilsvarende spildkøb af Ask og Urd, men hvor der handles, der spildes.

Vi har også oplevet et tilskuergennemsnit, der har været højere end forventet og har naturligvis markante indtægtsstigninger at se frem ved tilbagevenden til Superligaen. Hvis vi også på denne baggrund skal agere som Grækenland efter finanskrisen; så kan vi lige så godt lukke og slukke nu og overlade depechen til Vendsyssel, hvor der faktisk findes ambitioner om at spille i Superligaen. Det gør der ikke i AaB, hvis tyskerne ikke gør sig helt andre tanker om næste sæson end dem, der kommer til udtryk herinde.
Jeg er enig langt hen af vejen men sse22 har slet ikke de penge der skal til. Inden man gik ind i AaB havde man forsøgt at rejse flere penge, med at få andre investorer med på ideen, men det lykkes ikke. Nu har de smidt 45+15m tror ikke man skal forvente de kommer med meget mere, uden de får andre med ind over.

Besvar