Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: Helenius

Indlæg af JLB » 27. nov 2012, 17:15

http://www.aabsport.dk/nyheder/2011/01/ ... dkoeb.aspx
AaB A/S bevarer alle kontraktrettigheder, og fremtidig transferfortjeneste tilfalder AaB med fradrag til investorgruppen. Der er aftalt et loft på denne tilbagebetaling, som maksimalt kan udgøre ca. otte mio. kr. Ved maksimal tilbagebetaling vil tilsvarende afkast til AaB A/S udgøre ca. 12 mio. kr.

Alle eventuelle transferindtægter over dette loft tilfalder AaB A/S
.
Hvem der bare var irsk

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Helenius

Indlæg af frederikshavneren » 27. nov 2012, 17:23

Gnu skrev:Så dine 50% op til syv millioner er med andre ord fri fantasi.
Jeg har ikke påstået at jeg med sikkerhed ved hvilke spillere der indgår i aftalen og kender den aftalte fordelingsnøgle ved et salg. Det har jeg også skrevet i indlæggene, at det er en formodning.
Tror at flere herinde nævner samme fordelingsnøgle (50-50%). Er lidt usikker på om der er kommet en tydelig udmelding ang. hvilke spillere og beløb der indgår i aftalen med investorgruppen. Af gode grunde ønsker AaB ikke en alt for tydelig udmelding

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af Pastorius » 27. nov 2012, 17:26

JLB skrev:http://www.aabsport.dk/nyheder/2011/01/ ... dkoeb.aspx
AaB A/S bevarer alle kontraktrettigheder, og fremtidig transferfortjeneste tilfalder AaB med fradrag til investorgruppen. Der er aftalt et loft på denne tilbagebetaling, som maksimalt kan udgøre ca. otte mio. kr. Ved maksimal tilbagebetaling vil tilsvarende afkast til AaB A/S udgøre ca. 12 mio. kr.

Alle eventuelle transferindtægter over dette loft tilfalder AaB A/S
.
Som det blev beskrevet efterfølgende af Poul Sørensen dengang, vil et stort salg af én af spillerne ikke automatisk betyde at alle de 8 mill. skal falde. Det var en ganske fremragende aftale, som den blev beskrevet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Helenius

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 27. nov 2012, 17:31

Pastorius skrev:
JLB skrev:http://www.aabsport.dk/nyheder/2011/01/ ... dkoeb.aspx
AaB A/S bevarer alle kontraktrettigheder, og fremtidig transferfortjeneste tilfalder AaB med fradrag til investorgruppen. Der er aftalt et loft på denne tilbagebetaling, som maksimalt kan udgøre ca. otte mio. kr. Ved maksimal tilbagebetaling vil tilsvarende afkast til AaB A/S udgøre ca. 12 mio. kr.

Alle eventuelle transferindtægter over dette loft tilfalder AaB A/S
.
Som det blev beskrevet efterfølgende af Poul Sørensen dengang, vil et stort salg af én af spillerne ikke automatisk betyde at alle de 8 mill. skal falde. Det var en ganske fremragende aftale, som den blev beskrevet.

Er det rigtigt forstået at maksimal udbetaling (8 millioner) samtidigt kun kan komme på tale ved et samlet salg på 20 millioner?

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Helenius

Indlæg af YesAaBcan » 27. nov 2012, 18:01

Hvis vi antager (en antagelse kan være lige så god som en anden) at lånet er givet med rimelige rentevilkår og uden krav om indflydelse på hvem og hvornår spillere skal sælges, så kan jeg på ingen måde se noget forkert i aftalen. Jeg vælger at betragtet den som et forskud i mulige fremtidige transfer indtægter, hvilket ikke er så ringe endda, vores daværende situation taget i betragtning.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. nov 2012, 20:54

Poker-One-Kenobi skrev:
Pastorius skrev:
JLB skrev:http://www.aabsport.dk/nyheder/2011/01/ ... dkoeb.aspx
AaB A/S bevarer alle kontraktrettigheder, og fremtidig transferfortjeneste tilfalder AaB med fradrag til investorgruppen. Der er aftalt et loft på denne tilbagebetaling, som maksimalt kan udgøre ca. otte mio. kr. Ved maksimal tilbagebetaling vil tilsvarende afkast til AaB A/S udgøre ca. 12 mio. kr.

Alle eventuelle transferindtægter over dette loft tilfalder AaB A/S
.
Som det blev beskrevet efterfølgende af Poul Sørensen dengang, vil et stort salg af én af spillerne ikke automatisk betyde at alle de 8 mill. skal falde. Det var en ganske fremragende aftale, som den blev beskrevet.

Er det rigtigt forstået at maksimal udbetaling (8 millioner) samtidigt kun kan komme på tale ved et samlet salg på 20 millioner?
Sådan forstår jeg det også, og udover det kan der jo sagtens være et andet loft som kommer i spil hvis kun en enkelt spiller sælges.

Jeg mener det drejede sig om Helenius, Lasse og Wichmann, men det er muligt jeg tager fejl.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af Pastorius » 27. nov 2012, 21:05

Jesper Schmidt skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Pastorius skrev:
JLB skrev:http://www.aabsport.dk/nyheder/2011/01/ ... dkoeb.aspx
AaB A/S bevarer alle kontraktrettigheder, og fremtidig transferfortjeneste tilfalder AaB med fradrag til investorgruppen. Der er aftalt et loft på denne tilbagebetaling, som maksimalt kan udgøre ca. otte mio. kr. Ved maksimal tilbagebetaling vil tilsvarende afkast til AaB A/S udgøre ca. 12 mio. kr.

Alle eventuelle transferindtægter over dette loft tilfalder AaB A/S
.
Som det blev beskrevet efterfølgende af Poul Sørensen dengang, vil et stort salg af én af spillerne ikke automatisk betyde at alle de 8 mill. skal falde. Det var en ganske fremragende aftale, som den blev beskrevet.

Er det rigtigt forstået at maksimal udbetaling (8 millioner) samtidigt kun kan komme på tale ved et samlet salg på 20 millioner?
Sådan forstår jeg det også, og udover det kan der jo sagtens være et andet loft som kommer i spil hvis kun en enkelt spiller sælges.

Jeg mener det drejede sig om Helenius, Lasse og Wichmann, men det er muligt jeg tager fejl.
Der blev nævnt at det var seks spillere dengang - de fleste havde jeg på det tidspunkt ikke hørt meget om.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Helenius

Indlæg af FlæskeFrank » 27. nov 2012, 22:27

Den ene af dem var vel Lucas Andersen. Det passer også godt med AaBs manglende udmelding omkring salg af Lucas Andersen og forventningerne til regnskabet. Hvis han blev solgt til 11 mio kr. og de har fået deres andel(50% eller alle 7-8 mio kr.) så passede transferen vil meget godt med forventningerne til transfersalg(5 mio).

Derfor tror jeg AaB får en rigtig stor andel ved salg af Helenius.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14882
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Helenius

Indlæg af Hanga » 27. nov 2012, 22:38

FlæskeFrank skrev:Den ene af dem var vel Lucas Andersen. Det passer også godt med AaBs manglende udmelding omkring salg af Lucas Andersen og forventningerne til regnskabet. Hvis han blev solgt til 11 mio kr. og de har fået deres andel(50% eller alle 7-8 mio kr.) så passede transferen vil meget godt med forventningerne til transfersalg(5 mio).

Derfor tror jeg AaB får en rigtig stor andel ved salg af Helenius.
Hvis Lucas blev solgt for 11 millioner, vil det påvirke AaBs årsresultat positivt med 11 millioner - uanset om så 7-8 millioner af disse blev betalt videre til playerinvest.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1387
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Helenius

Indlæg af Kasper » 27. nov 2012, 22:57

Kan vi ikke blive enige om at Lucas ikke var en del af player invest aftalen?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14882
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Helenius

Indlæg af Hanga » 27. nov 2012, 23:55

Kasper skrev:Kan vi ikke blive enige om at Lucas ikke var en del af player invest aftalen?
Det er der vel ikke rigtig nogen der ved?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2213
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Helenius

Indlæg af Sauer » 28. nov 2012, 00:05

Hanga skrev:
Kasper skrev:Kan vi ikke blive enige om at Lucas ikke var en del af player invest aftalen?
Det er der vel ikke rigtig nogen der ved?
BT mente i august at vide, at Lucas Andersen var en del af player invest-aftalen. Men kan man ikke finde ud af at sætte et flot-hold, så kan man nok heller ikke forventes at have helt på styr på vores låneaftaler.

http://www.sporten.dk/superligaen/fodbo ... e-spillere" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1387
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Helenius

Indlæg af Kasper » 28. nov 2012, 12:59

Hanga skrev:
Kasper skrev:Kan vi ikke blive enige om at Lucas ikke var en del af player invest aftalen?
Det er der vel ikke rigtig nogen der ved?
Åbenbart ikke, kan det virkelig passe at AaB ikke meldte de navne ud? Jeg er næsten sikker på at jeg læste det den gang. Jeg søger lige lidt videre..
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3538
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Helenius

Indlæg af hje1980 » 28. nov 2012, 14:29

Tvivler der står noget på skrift offentligt... Selv i presse-meddelelsen står der ikke konkrete navne i:

http://www.aabsport.dk/media/2393/1102.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2012, 14:39

hje1980 skrev:Tvivler der står noget på skrift offentligt... Selv i presse-meddelelsen står der ikke konkrete navne i:

http://www.aabsport.dk/media/2393/1102.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg er ret sikker på 6 navne blev nævnt specifikt dengang, men det er rigtigt at de ikke var på skrift.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4771
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Helenius

Indlæg af Maglau » 28. nov 2012, 14:43

Pastorius skrev:
hje1980 skrev:Tvivler der står noget på skrift offentligt... Selv i presse-meddelelsen står der ikke konkrete navne i:

http://www.aabsport.dk/media/2393/1102.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg er ret sikker på 6 navne blev nævnt specifikt dengang, men det er rigtigt at de ikke var på skrift.
Kan det ikke tænkes at der ikke er nogle specifikke navne, men at det er alle talenter der omfattet indtil lånet er betalt tilbage?
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2012, 14:44

Maglau skrev:
Pastorius skrev:
hje1980 skrev:Tvivler der står noget på skrift offentligt... Selv i presse-meddelelsen står der ikke konkrete navne i:

http://www.aabsport.dk/media/2393/1102.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg er ret sikker på 6 navne blev nævnt specifikt dengang, men det er rigtigt at de ikke var på skrift.
Kan det ikke tænkes at der ikke er nogle specifikke navne, men at det er alle talenter der omfattet indtil lånet er betalt tilbage?
Det var ikke sådan det blev fremlagt dengang. Jeg er sikker på at Wichmann, Helenius og Lasse Nielsen var på listen, resten kan jeg ikke huske.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Helenius

Indlæg af Eksil » 28. nov 2012, 14:48

Pastorius skrev:
Maglau skrev:
Pastorius skrev:
hje1980 skrev:Tvivler der står noget på skrift offentligt... Selv i presse-meddelelsen står der ikke konkrete navne i:

http://www.aabsport.dk/media/2393/1102.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg er ret sikker på 6 navne blev nævnt specifikt dengang, men det er rigtigt at de ikke var på skrift.
Kan det ikke tænkes at der ikke er nogle specifikke navne, men at det er alle talenter der omfattet indtil lånet er betalt tilbage?
Det var ikke sådan det blev fremlagt dengang. Jeg er sikker på at Wichmann, Helenius og Lasse Nielsen var på listen, resten kan jeg ikke huske.
Husker det som at Jakob Lauseren til Juve betalte det meste af det lån af.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2012, 14:51

Eksil skrev: Husker det som at Jakob Lauseren til Juve betalte det meste af det lån af.
Jeg er ret sikker på vi ikke har fået 20 millioner for ham...
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14882
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Helenius

Indlæg af Hanga » 28. nov 2012, 15:31

Eksil skrev: Husker det som at Jakob Lauseren til Juve betalte det meste af det lån af.
Så husker du grueligt forkert.

Vi har fået et mindre beløb for Laursen, slet ikke i nærheden af at kunne indfri gælden til Player Invest.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar