Kayke Rodrigues fra Vila Nova

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af A_Strandfelt » 21. maj 2011, 14:36

Synes lige, det var passende, med en tråd om en eventuel transfer af Kayke.

Vi ved, at der er en købsoption på Kayke. Altså har vi muligheden, og Lynge kender allerede et beløb.

Jeg ser både godt og skidt ved Kayke. Det gode er naturligvis hans hurtighed, og det, at han har scoret 3 mål. Det er flot, men muligvis alt for få kampe at bedømme ham på.
Tilgengæld synes jeg, at han viser et alt for lavt bundniveau, har lav stabilitet og han virker ikke til at have moralen til at gå forrest.

Lindvang

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Lindvang » 21. maj 2011, 14:42

Kayke er uden tvivl en luksusspiller. Som Bhele også var det. Luksusspillere er det, der gør det sjovt at gå til bold og et par stykker af sådanne på et hold karakteriserer et rigtigt storhold. Men de karakteriserer desværre også klubber, der har styr på økonomien.

Ergo så jeg gerne Kayke på en permanent kontrakt, for han vil kunne gøre en forskel i mange kampe. Og give noget af det, der trækker folk på stadion. Omvendt stinker AaB's økonomi være en surströmming, og det svingende niveau har man måske ikke råd til.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Hanga » 21. maj 2011, 14:44

Hvorvidt vi skal beholde Kayke, kommer i høj grad an på økonomien (as usual).

Som jeg ser det, har han de spillemæssige kvaliteter i orden. Han er hurtig, teknisk stærk, har et godt skud, og er træfsikker. Derfor har vi set et højt topniveau, men han har været meget slem til at falde helt ud af kampene, og blive mere eller mindre anonym. Hans præstationer svinger enormt meget, og man ved aldrig helt hvad man får, når han sættes på banen.

Hvis man tror på, at man kan gøre ham til en mere stabil spiller med bedre koncentration og fokus, ser jeg ham gerne blive tilknyttet permanent, hvis ellers det kan gøres til en økonomi der ikke forringer muligheden for at tilknytte en erstatning for Dunken.

Bliver spændende at høre hvad Lynge siger til det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Yankee » 21. maj 2011, 16:26

Kayke kan vel udfylde to roller. Enten kan han være et billigt (?) alternativ til en forlængelse med Due eller også kan han være en forstærkning til angrebet, hvor vi har mange spillere med snarligt kontraktudløb.

Personligt kan jeg godt lide Kayke. Han virker som en modgangsspiller, der eksempelvis i kampen i Farum evnede at skabe farlige situationer selvom holdet spillede dårligt. På den måde kunne han være en ny Cacá, uanset at Kayke virker mere træfsikker og knap så god teknisk.

Brugeravatar
Indie
Superliga
Superliga
Indlæg: 555
Tilmeldt: 7. aug 2007, 16:39
Geografisk sted: Kbh

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Indie » 21. maj 2011, 18:57

Yankee skrev:Kayke kan vel udfylde to roller. Enten kan han være et billigt (?) alternativ til en forlængelse med Due eller også kan han være en forstærkning til angrebet, hvor vi har mange spillere med snarligt kontraktudløb.

Personligt kan jeg godt lide Kayke. Han virker som en modgangsspiller, der eksempelvis i kampen i Farum evnede at skabe farlige situationer selvom holdet spillede dårligt. På den måde kunne han være en ny Cacá, uanset at Kayke virker mere træfsikker og knap så god teknisk.
Han er en ægte brasilianer, men hans tekniske egenskaber virker som et niveau over Caca. Jeg synes han er et frisk pust, selvom han ikke spiller godt i alle kampe.. Jeg håber vi køber ham, og lader ham vænne sig til truppen, så tror jeg helt sikkert han blive en profil på vores hold.

Milfix
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 6. jan 2011, 22:28
Favoritspiller: Puyol
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Milfix » 22. maj 2011, 09:29

Synes Kayke er kommet med en masse friske inputs i mange af kampene. Lidt typisk for en brasiliane,r som Indie også nævner, har han det med at være meget svævende i hans spil. Men hvad fanden i mange kampe ser man nærmest heller ikke noget til Duncan.

Kigger man på spilletid / scorede mål er der vel heller ikke den store forskel på de to. Og hans hurtighed gør at modstanderens forsvar skal være mindst lige så opmærksom på ham som fx Duncan.

5-årig kontrakt hvis det er muligt. Tror langt fra vi har set top potentialet men det skal nok komme når først han har vænnet sig til truppen, byen, sproget osv osv
AaB 4-4-2: J. Nielsen - M. Jakobsen, J. Høgh, D. Califf, S. Thorst - S. Solbakken, T. Augustinussen, H. Rasmussen, J. Grønkjær - F. Strandli, R. Prica
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af budo » 23. maj 2011, 10:15

Nu er der stor fokus på økonomien i klubben, men jeg mener næsten ik vi har råd til at lade en spiller som Kayke smutte.

Hans forhistorie taget i betragtning, kan vi vel gå ud fra at en kontakt med ham ikke vil være vanvittig dyr, og hvor tit er det lige der kommer en hurtig, kreativ, målfarlig, brasilianer, der er superskarp på dødbolde, forbi Aalborg, falder til på holder og siger at han gerne vil blive i klubben for hva vi må gå ud fra er en fornuftig pris???

Det vil være en fejl på størrelse med da Kim Brink og Lars Olsen smed Bolanjos(?) på porten hvis Lynge ikke skriver 3-5 år med Kayke. Som Lindvang skrive så er det hans type der får flere folk på stadion og kan løfte holder. Og især med en træner af den gamle skole som KN, så har vi brug for lidt uforudsigelighed.

Jeg drømmer om forlængelse med Kayke og Due, så kan vi klare os med Curth og Helenius til den rigtige targetman dukker op.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Hejslet
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. dec 2007, 14:10

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Hejslet » 26. maj 2011, 17:34

Afsted med ham - i mine øjne er han ikke god nok.

Når det ikke kører, er han den første til at slå op i banen, og han er nærmest usynlig i angrebet.

Jeg synes egentlig, han var mere spændende på kanten - men helt overordnet set synes jeg ikke han er god nok.

Lumb og Duncan havde til gengæld været klasse at få tilknyttet fast, men det er vist desværre helt urealistisk.

Elegia

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Elegia » 26. maj 2011, 20:30

Hvis det, Kayke præsterer for tiden, er at kæmpe for en kontrakt, så vil jeg nødig se ham spille, når han har underskrevet en millionaftale, der sikrer ham de næste tre år...

Kaykes topniveau er måske det højeste i den nuværende trup. Men hans bundniveau er til gengæld så uhyggeligt lavt, at selv Zaza dårligt kan være med.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af A_Strandfelt » 26. maj 2011, 20:33

Jeg var meget skuffet over Kayke i går. Forstår ikke, hvordan han kan køre sådan op og ned i niveau. De var helt vilde med ham i Norge.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Yankee » 27. maj 2011, 18:27

A_Strandfelt skrev:Jeg var meget skuffet over Kayke i går. Forstår ikke, hvordan han kan køre sådan op og ned i niveau. De var helt vilde med ham i Norge.
Niveauet er også en del lavere i Norge, så det er helt forventeligt at Kayke skal bruge tilvænning. I Danmark er hans tekniske egenskaber ikke så uhørte som i Norge og fysisk og taktisk bliver han matchet meget hårdere i Superligaen.

Jim k
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 9. jan 2011, 15:53
Geografisk sted: Skovby, Galten

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Jim k » 30. maj 2011, 06:10

Yankee skrev:
A_Strandfelt skrev:Jeg var meget skuffet over Kayke i går. Forstår ikke, hvordan han kan køre sådan op og ned i niveau. De var helt vilde med ham i Norge.
Niveauet er også en del lavere i Norge, så det er helt forventeligt at Kayke skal bruge tilvænning. I Danmark er hans tekniske egenskaber ikke så uhørte som i Norge og fysisk og taktisk bliver han matchet meget hårdere i Superligaen.
Jeg ser klart Kayke som et positivt indslag i truppen. Ved godt hans niveau svinger meget, men for pokker, knægten har de sidste 18 måneder været på halvårs kontrakter i 3 forskellige klubber!! Det er ikke nemt at rykke til en ny folboldkultur og skabe en kontinuitet på den baggrund.

Jeg kunne godt se en masse indøvede dødbolde med ham i centrum.

Og så er jeg ikke i tvivl om, at han vil sælge lidt ekstra billetter i forhold til de spektakulære ting han vil udrette.

Elegia

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Elegia » 30. maj 2011, 12:45

Elegia skrev:Hvis det, Kayke præsterer for tiden, er at kæmpe for en kontrakt, så vil jeg nødig se ham spille, når han har underskrevet en millionaftale, der sikrer ham de næste tre år...

Kaykes topniveau er måske det højeste i den nuværende trup. Men hans bundniveau er til gengæld så uhyggeligt lavt, at selv Zaza dårligt kan være med.
Og dermed officielt farvel til både Zaza og Kayke.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Aabwibz » 30. maj 2011, 12:48

Elegia skrev:
Elegia skrev:Hvis det, Kayke præsterer for tiden, er at kæmpe for en kontrakt, så vil jeg nødig se ham spille, når han har underskrevet en millionaftale, der sikrer ham de næste tre år...

Kaykes topniveau er måske det højeste i den nuværende trup. Men hans bundniveau er til gengæld så uhyggeligt lavt, at selv Zaza dårligt kan være med.
Og dermed officielt farvel til både Zaza og Kayke.
Det er da ikke officielt med Kayke?
Som der står i Aabsports artikel står der også at bare at lejeaftalerne slutter med Kayke, Duncan og Lumb, men igår sagde Lynge han ville snakke med Dunkens agent om der var nogle muligheder, så der er da stadig muligheder sådan som jeg læser det.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Pastorius » 30. maj 2011, 12:50

Aabwibz skrev:
Elegia skrev:
Elegia skrev:Hvis det, Kayke præsterer for tiden, er at kæmpe for en kontrakt, så vil jeg nødig se ham spille, når han har underskrevet en millionaftale, der sikrer ham de næste tre år...

Kaykes topniveau er måske det højeste i den nuværende trup. Men hans bundniveau er til gengæld så uhyggeligt lavt, at selv Zaza dårligt kan være med.
Og dermed officielt farvel til både Zaza og Kayke.
Det er da ikke officielt med Kayke?
Som der står i Aabsports artikel står der også at bare at lejeaftalerne slutter med Kayke, Duncan og Lumb, men igår sagde Lynge han ville snakke med Dunkens agent om der var nogle muligheder, så der er da stadig muligheder sådan som jeg læser det.
Den snak kan jo have været hurtigt overstået!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Aabwibz » 30. maj 2011, 12:51

Pastorius skrev:
Aabwibz skrev:
Elegia skrev:
Elegia skrev:Hvis det, Kayke præsterer for tiden, er at kæmpe for en kontrakt, så vil jeg nødig se ham spille, når han har underskrevet en millionaftale, der sikrer ham de næste tre år...

Kaykes topniveau er måske det højeste i den nuværende trup. Men hans bundniveau er til gengæld så uhyggeligt lavt, at selv Zaza dårligt kan være med.
Og dermed officielt farvel til både Zaza og Kayke.
Det er da ikke officielt med Kayke?
Som der står i Aabsports artikel står der også at bare at lejeaftalerne slutter med Kayke, Duncan og Lumb, men igår sagde Lynge han ville snakke med Dunkens agent om der var nogle muligheder, så der er da stadig muligheder sådan som jeg læser det.
Den snak kan jo have været hurtigt overstået!
True.. Det virker stadig underligt hvis de ikke siger nogen form for tak eller afskriver mulighederne helt i forhold til hvordan de skriver det i artiklen.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Pastorius » 30. maj 2011, 12:53

Aabwibz skrev:
True.. Det virker stadig underligt hvis de ikke siger nogen form for tak eller afskriver mulighederne helt i forhold til hvordan de skriver det i artiklen.
Jeg tror de har rigtig travlt med meget andet end lige at huske at binde pæne sløjfer på de løse ender. Det skal nok komme når røgen har lagt sig.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Aabwibz » 30. maj 2011, 12:54

Pastorius skrev:
Aabwibz skrev:
True.. Det virker stadig underligt hvis de ikke siger nogen form for tak eller afskriver mulighederne helt i forhold til hvordan de skriver det i artiklen.
Jeg tror de har rigtig travlt med meget andet end lige at huske at binde pæne sløjfer på de løse ender. Det skal nok komme når røgen har lagt sig.
Håber du tager fejl :)
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. maj 2011, 13:49

Jeg har svært ved at forestille mig at der i den nuværende situation er råd til at skrive kontrakt med en spiller, som nok virker spændende og talentfuld, men som på en halv sæson ellers ikke har formået at overbevise os om meget andet end at afstanden mellem hans top- og bundniveau er enormt.

Vi har masser af fine talenter og spændende spillere i forvejen - der skal efter min mening udelukkende handles til startopstillingen, og hellere få spillere med høj kvalitet, end flere med kvaliteter på linje med dem vi har i forvejen.

Der er simpelthen ikke råd eller tid til at vente på at Kayke eventuelt kan blive den topspiller, som han selvfølgelig har potentialet til.

Elegia

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Elegia » 30. maj 2011, 13:57

Aabwibz skrev:
Elegia skrev:
Elegia skrev:Hvis det, Kayke præsterer for tiden, er at kæmpe for en kontrakt, så vil jeg nødig se ham spille, når han har underskrevet en millionaftale, der sikrer ham de næste tre år...

Kaykes topniveau er måske det højeste i den nuværende trup. Men hans bundniveau er til gengæld så uhyggeligt lavt, at selv Zaza dårligt kan være med.
Og dermed officielt farvel til både Zaza og Kayke.
Det er da ikke officielt med Kayke?
Som der står i Aabsports artikel står der også at bare at lejeaftalerne slutter med Kayke, Duncan og Lumb, men igår sagde Lynge han ville snakke med Dunkens agent om der var nogle muligheder, så der er da stadig muligheder sådan som jeg læser det.
De konstaterer i hvert fald "uprovokeret", at hans kontrakt udløber. Det er da lidt fjollet at gøre med netop Kayke, når nu man allerede HAR aftalt købspris på manden.
Og altså dermed kender betingelserne for en forlængelse.

Besvar