Kayke Rodrigues fra Vila Nova

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af BoT » 30. maj 2011, 14:08

Kayke har absolut ikke overbevist mig om, at han er værd at satse på. Han virker alt for nem at pille bolden fra, og han bliver fysisk overmatchet af stort set alle forsvarere. I Silkeborg scorer han godt nok to mål, men derudover smider han ALLE bolde væk. Og så kan man selvfølgelig sige, at han scorer to mål, hvilket burde være godkendt, men når vi samtidig taber kampen, er det fuldstændig lige meget. En angriber skal i mine øjne kunne andet end at score mål. Det kan Kayke ikke (og jeg tvivler også på hans generelle scorings-evner..)!

Busk79
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 75
Tilmeldt: 23. jul 2009, 21:21
Favoritspiller: Calle Facius, Erik Bo Andersen, Søren Frederiksen, Lee Sharp, Paulo Maldine, Hagi, Gassa, Romario
Geografisk sted: Vensyssel

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Busk79 » 30. maj 2011, 15:10

BoT skrev:Kayke har absolut ikke overbevist mig om, at han er værd at satse på. Han virker alt for nem at pille bolden fra, og han bliver fysisk overmatchet af stort set alle forsvarere. I Silkeborg scorer han godt nok to mål, men derudover smider han ALLE bolde væk. Og så kan man selvfølgelig sige, at han scorer to mål, hvilket burde være godkendt, men når vi samtidig taber kampen, er det fuldstændig lige meget. En angriber skal i mine øjne kunne andet end at score mål. Det kan Kayke ikke (og jeg tvivler også på hans generelle scorings-evner..)!
Så er han vel omtrændt lige så god som Helenius.

Men nej, synes ikke han er sikker nok at skrive kontrakt med.. Men selvfølgelig koster han lidt i månedsløn er han vel en go indskift ala Lucas.. Men ikke for enhver pris..

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Pastorius » 30. maj 2011, 15:19

BoT skrev:Kayke har absolut ikke overbevist mig om, at han er værd at satse på. Han virker alt for nem at pille bolden fra, og han bliver fysisk overmatchet af stort set alle forsvarere. I Silkeborg scorer han godt nok to mål, men derudover smider han ALLE bolde væk. Og så kan man selvfølgelig sige, at han scorer to mål, hvilket burde være godkendt, men når vi samtidig taber kampen, er det fuldstændig lige meget. En angriber skal i mine øjne kunne andet end at score mål. Det kan Kayke ikke (og jeg tvivler også på hans generelle scorings-evner..)!
Jeg har en fornemmelse af at han godt kunne springe ud, hvis man satsede lidt på hans kompetencer. I det hele taget tror jeg der er en del af vores halvårlige lejesvende der kunne være blomstret med lidt emre tålmodighed, og vilje til at udnytte deres kompetencer. Faktisk synes jeg at stort alle vores halvårlige, har været fejlscoutet eller fejlanvendt, og det i lige så høj grad har været årsagen til at de ikke slog helt igennem.

Hvis vi næste sæson så et AaB-hold der stod lidt længere tilbage på banen, og satsede mere på pres- og kontraspil end på boldbesiddelse, så tror jeg faktisk at Kayke/Helenius ville være en rigtig giftig duo oppe foran. Det er ikke tilfældigt at det var mod SIF at Kayke scorede to mål, og Helenius er også klart bedst i de situationer hvor han får bolden relativt langt tilbage med meget rum foran at arbejde i. Det synes jeg faktisk også kampen i går viste, at der kunne være muligheder i. Mod et lidt ringere hold end FCK, kunne vi sagtens have fået noget ud af de muligheder vi fik i anden halvleg.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Aabwibz » 30. maj 2011, 19:24

På Kayke's facebook profil skriver han en lille kort besked til alle os AaB fans og han bliver efterfølgende spurgt om han bliver. Dertil svarer han: "I don't know yet ,but .. Hopefully yes ;)".
- Så lyset er da ikke helt slukket endnu som nogen påstod tidligere.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af PeterS » 31. maj 2011, 12:23

http://www.bold.dk/nyt/Kayke-snakker-me ... naeste-uge" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af budo » 31. maj 2011, 21:24

Jeg er bange for at jeg har set en helt anden spiller end mange andre herinde. Min oplevelse af Kayke er, at han de par gange han er startet inde, har været med i stort set alt fremadrettet og ofte har været langt nede og hente bolden selv (hvilket eksempelvis skete mange gange i SIF kampen). Det er rigtigt at han også mister mange bolde, men det gør Due og Lucas wonderboy altså også når de dribler og der kommer store forsvarer i flæsket på dem.

Jeg synes, på trods af hans svingende niveau, at det vil være et fattigt AaB hold der ikke har plads til lidt af den magi han kan levere på en god dag.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af budo » 31. maj 2011, 22:21

Med 3 mål i 9 kampe, har Kayke et scoringssnit der er bedre end Duncans 4 "rigtige" mål i 14 kampe (+2 på straffe), hvis man trækker hans straffescoringer fra (dem skulle Würtz jo have taget, men for at nurse Duncans ego fik han lov).

Kaykes snit er 0,33 mål pr. kamp
Duncans snit er 0,29 mål pr. kamp

Hvem er mest stabil ;)
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Hejslet
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. dec 2007, 14:10

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Hejslet » 1. jun 2011, 23:26

Helt enig i at han ikke er bedre end Helenius - dvs. ingen af dem bør være emner til starting 11.

Han spillede - efter min mening bedst på kanten - men ofte forsvandt han totalt ud af kampen, og han er den spiller på AaBs mandskab, der absolut slår mest op i banen, slår ud med armene - og ikke arbejder for holdet. Vi kan ikke bruge sådan en mand, når han ikke er bedre fremadrettet, end han er - min mening.

Han har som andre har nævnt uden tvivl potentiale, men potentiale og unge spillere er der rigeligt af i AaB.

Topspillere til start-11eren er et must, ellers kan det være det samme. Med Thygesen får Brøndby et rigtig godt hold næste sæson - pt. ligner AaB med det nuværende materiale det hold, der sluttede sidst i efteråret.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Rams » 2. jun 2011, 10:05

Jeg er så en af dem, der tror at Kayke vil kunne løfte niveauet. Han har et imponerende CV og mod Silkeborg vist han også, at han kan være en klinisk afslutter.
Jeg ved ikke, hvorfor folk vil have at en angriber skal være et arbejdsuhyre alá Curth. På et hold som AaB´s med to udprægede spoilere som Augo og wurtz bør der være plads til en angriber, der blot ligger og lurer på chancen, lidt som i tidernes morgen med Lundberg. Derimod kunne vi godt bruge en spillende forsvarer til at føre bolden frem og op igennem midten. Men i sidste ende er Kaykes fremtid i AaB i spørgsmål, hvad der i øvrigt er inde for vores økonomiske formåen - og det er nok ikke det vilde ;)
In verbis simus faciles

Svante
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 2. maj 2009, 19:10

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Svante » 3. jun 2011, 13:27

Rams skrev:Jeg er så en af dem, der tror at Kayke vil kunne løfte niveauet. Han har et imponerende CV og mod Silkeborg vist han også, at han kan være en klinisk afslutter.
Jeg ved ikke, hvorfor folk vil have at en angriber skal være et arbejdsuhyre alá Curth. På et hold som AaB´s med to udprægede spoilere som Augo og wurtz bør der være plads til en angriber, der blot ligger og lurer på chancen, lidt som i tidernes morgen med Lundberg. Derimod kunne vi godt bruge en spillende forsvarer til at føre bolden frem og op igennem midten. Men i sidste ende er Kaykes fremtid i AaB i spørgsmål, hvad der i øvrigt er inde for vores økonomiske formåen - og det er nok ikke det vilde ;)
+1..

Jeg hører også inde under dem der synes Kayke er en dygtig spiller.

Jeg tror der mangler et helt andet perspektiv i denne sag. Jeg læste David Nielsens bog: "Sorte Svin" og faldt over hans ord omkring hans skifte til FCM: "Hvad klubben ikke vidste var at de havde købt en verdensmester i at skabe et godt omklædningsrum".

Hvis man nu kigger på Kaykes facebook, som tidligere er skrevet, er der billeder af Kayke og Rolfe. Måske har Kayke haft en indvirkning på Rolfes nuværende niveau. Man kender det jo selv. Det er lidt sjovere at spille fodbold hvis man spiller med nogen man klinger godt med.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af jernskjorten » 3. jun 2011, 13:50

Svante skrev:(...)
Hvis man nu kigger på Kaykes facebook, som tidligere er skrevet, er der billeder af Kayke og Rolfe. Måske har Kayke haft en indvirkning på Rolfes nuværende niveau. Man kender det jo selv. Det er lidt sjovere at spille fodbold hvis man spiller med nogen man klinger godt med.
Ingen skader har vel i højere grad har indvirkning på Rolfe's nuværende niveau.

Svante
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 2. maj 2009, 19:10

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Svante » 3. jun 2011, 15:06

jernskjorten skrev:
Svante skrev:(...)
Hvis man nu kigger på Kaykes facebook, som tidligere er skrevet, er der billeder af Kayke og Rolfe. Måske har Kayke haft en indvirkning på Rolfes nuværende niveau. Man kender det jo selv. Det er lidt sjovere at spille fodbold hvis man spiller med nogen man klinger godt med.
Ingen skader har vel i højere grad har indvirkning på Rolfe's nuværende niveau.
Jo jo, men altså.. Det jeg havde set med Rolfe inden han røg ind i skadeshelvede var altså ikke prangende. Ved godt at han også har haft kampe i foråret hvor han heller ikke har været prangende, men stadigvæk kunne jeg godt forestille mig at det har hjulpet.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. jun 2011, 18:59

Svante skrev:
jernskjorten skrev:
Svante skrev:(...)
Hvis man nu kigger på Kaykes facebook, som tidligere er skrevet, er der billeder af Kayke og Rolfe. Måske har Kayke haft en indvirkning på Rolfes nuværende niveau. Man kender det jo selv. Det er lidt sjovere at spille fodbold hvis man spiller med nogen man klinger godt med.
Ingen skader har vel i højere grad har indvirkning på Rolfe's nuværende niveau.
Jo jo, men altså.. Det jeg havde set med Rolfe inden han røg ind i skadeshelvede var altså ikke prangende. Ved godt at han også har haft kampe i foråret hvor han heller ikke har været prangende, men stadigvæk kunne jeg godt forestille mig at det har hjulpet.
Altså at Kayke har sat et billede ind af ham på facebook?
Janteloven eksisterer IKKE!

Svante
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 2. maj 2009, 19:10

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Svante » 4. jun 2011, 13:29

Køllen I Møllen skrev:
Svante skrev:
jernskjorten skrev:
Svante skrev:(...)
Hvis man nu kigger på Kaykes facebook, som tidligere er skrevet, er der billeder af Kayke og Rolfe. Måske har Kayke haft en indvirkning på Rolfes nuværende niveau. Man kender det jo selv. Det er lidt sjovere at spille fodbold hvis man spiller med nogen man klinger godt med.
Ingen skader har vel i højere grad har indvirkning på Rolfe's nuværende niveau.
Jo jo, men altså.. Det jeg havde set med Rolfe inden han røg ind i skadeshelvede var altså ikke prangende. Ved godt at han også har haft kampe i foråret hvor han heller ikke har været prangende, men stadigvæk kunne jeg godt forestille mig at det har hjulpet.
Altså at Kayke har sat et billede ind af ham på facebook?
Kayke har et billede af sig selv og Chris Rolfe, og som billedetekst står der Amigos, altså venner.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Kunji » 4. jun 2011, 18:55

Der er ingen tvivl om at Kayke og Rolfe er venner, og selvfølgelig skal vi ikke signe Kayke for at please Rolfe, men det er absolut positivt for dem begge, såfremt at vi skriver med Kayke.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Svante
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 2. maj 2009, 19:10

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Svante » 5. jun 2011, 18:30

Kunji skrev:Der er ingen tvivl om at Kayke og Rolfe er venner, og selvfølgelig skal vi ikke signe Kayke for at please Rolfe, men det er absolut positivt for dem begge, såfremt at vi skriver med Kayke.
Jeg mente heller ikek vi skulle signe kayke for at please Rolfe, nævnte det blot som et argument i signingens vej :)

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Rextherunt » 16. jun 2011, 15:20

Det er vel stadigvæk ikke officielt at Kayke er væk og ikke får en kontrakt?
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af alithebeast » 16. jun 2011, 15:25

Rextherunt skrev:Det er vel stadigvæk ikke officielt at Kayke er væk og ikke får en kontrakt?
Det har vel hele tiden været officielt, at hans lejemål udløb efter sæsonen?
Hader København!

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af Rextherunt » 16. jun 2011, 22:03

alithebeast skrev:
Rextherunt skrev:Det er vel stadigvæk ikke officielt at Kayke er væk og ikke får en kontrakt?
Det har vel hele tiden været officielt, at hans lejemål udløb efter sæsonen?
Jaja.. jeg mener også at han skulle snakke kontrakt med Lynge, men jeg har ikke hørt noget om at han ikke får en
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

JacobKoustrup
1. div
1. div
Indlæg: 340
Tilmeldt: 24. maj 2009, 12:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kayke Rodrigues fra Vila Nova

Indlæg af JacobKoustrup » 21. jun 2011, 15:14

Farvel til Kayke http://www.dr.dk/P4/Nord/Nyheder/Sport/ ... m&regional" onclick="window.open(this.href);return false;

Besvar